میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان
رفع چروک ناحیه تناسلی زنان

لیست موضوعات

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان

در این مقاله قصد داریم در رابطه با موضوع رفع چروک ناحیه تناسلی زنان بحث کنیم.

جهت دریافت مشاوره حتما با ما تماس بگیرید.

02122930161

بسیاری از خانم هایی که به کلینیک های زیبایی و یا متخصصین زنان مراجعه می کنند، نسبت به چین و چروک ناحیه تناسلی خود شکایت دارند. با توجه به این که زیبایی تناسلی در اعتماد به نفس زنان و رضایت جنسی طرفین، تاثیر زیادی دارد، توصیه می شود که مطالب زیر را بخوانید تا در مورد علل ایجاد چروک ناحیه تناسلی، پیشگیری و درمان آن ها اطلاعات مناسبی کسب کنید.

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان
رفع چروک ناحیه تناسلی زنان

در ادامه این مطلب به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

چروک ناحیه تناسلی زنان به چه دلایلی ایجاد می شود؟

آیا وجود چروک در ناحیه تناسلی زنان، غیر طبیعی است؟

چگونه می توان از ایجاد چروک در ناحیه تناسلی زنان جلوگیری کرد؟

چگونه می توان چروک ناحیه تناسلی زنان را از بین برد؟

چروک ناحیه تناسلی زنان چیست؟

جوان سازی و رفع چروک واژن بدون عمل جراحی چگونه است؟

درمان های بدون جراحی جهت رفع چروک ناحیه تناسلی زنان کدام است؟

ساده ترین روش رفع چروک ناحیه تناسلی چیست؟

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان با لیزر به چه صورتی انجام می شود؟

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان با لیزر چه مزایایی دارد؟

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان با لیزر در چه افرادی موثر تر می باشد؟

بعد از لیزر درمانی جهت رفع چروک ناحیه تناسلی زنان چه مراقبت هایی نیاز است؟

ماندگاری انجام لیزر برای رفع چروک ناحیه تناسلی چه میزان است؟

روش جراحی در چروک ناحیه تناسلی زنان چه تفاوتی با لیزر دارد؟

جراحی کلاهک کلیتوریس به چه شکلی انجام می شود؟

معایب و مزایا جراحی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان چیست؟

تزریق چربی برای رفع چروک ناحیه تناسلی به چه شکل انجام می گیرد؟

چروک ناحیه تناسلی زنان به چه دلایلی ایجاد می شود؟

مانند چین و چروک های صورت، چین هایی نیز که در واژن شما ایجاد می شوند، بسته به سبک زندگی، سن و ژنتیک شما می توانند بسیار متفاوت باشند. لینت جی. مارگسون، پزشک و استادیار زنان و زایمان می گوید: “این چین و چروک ها طبیعی هستند و مطمئناً نباید تلاش کنید آن ها را با هر نوع کرم، لوسیون یا ترکیب دیگری درمان کنید.”

در واقع چروک ناحیه تناسلی، باعث خاصیت ارتجاعی آن شده و رابطه جنسی را تسهیل می کنند. این چروک ها با بالا رفتن سن و یائسگی، به تدریج از بین رفته و باعث صاف شدن و البته خشک شدن واژن می شوند. در واقع بالا بودن سطح استروژن بدن، باعث افزایش چین و چروک های ناحیه تناسلی می شود. بارداری و زایمان نیز می توانند باعث افزایش چروک های این ناحیه شوند؛ اما عموما این دلایل ژنتیکی هستند که چروک ها را ایجاد می کنند.

چروک ناحیه تناسلی زنان به چه دلایلی ایجاد می شود؟
چروک ناحیه تناسلی زنان به چه دلایلی ایجاد می شود؟

آیا وجود چروک در ناحیه تناسلی زنان، غیر طبیعی است؟

وجود این چروک ها در ناحیه واژن، نه تنها طبیعی است، بلکه نشانه سلامت ناحیه تناسلی نیز هست. با این حال، بسیاری از خانم ها نسبت به این چروک ها حساس هستند و مدام سوال می پرسند که آیا من دارای یک بیماری و یا مشکل تناسلی هستم؟

در پاسخ همواره گفته می شود که خیر! شما هم سالم و هم طبیعی هستید. متاسفانه در حال حاضر با توجه به تصوراتی که از فیلم های غیراخلاقی در بین زنان و مردان رواج پیدا کرده، افراد فکر می کنند که یک واژن طبیعی باید دارای رنگ صاف و روشن، بدون چروک و لب های کوچک باشد. اما واقعیت این است که چیزی به عنوان واژن غیرطبیعی وجود ندارد و هر کسی با توجه به ژنتیکش، از نظر شکل ناحیه تناسلی، با دیگر افراد متفاوت است.

آیا وجود چروک در ناحیه تناسلی زنان، غیر طبیعی است؟
آیا وجود چروک در ناحیه تناسلی زنان، غیر طبیعی است؟

چگونه می توان از ایجاد چروک در ناحیه تناسلی زنان جلوگیری کرد؟

وزن مناسبی داشته باشید. اگر فوق العاده لاغر هستید، به محض بالا رفتن سن، ناحیه تناسلی شما نیز می توانند به اندازه چهره شما لاغر و چروک به نظر برسند. ما زنانی را می بینیم که 35 سال سن دارند ، اما خیلی پیرتر به نظر می رسند زیرا چربی در صورتشان وجود ندارد.  بنابراین وزن مناسب خود را حفظ کنید. تمرینات انقباضی انجام دهید.

پیشنهاد می شود که سی بار در روز، عضلات لگن و ناحیه تناسلی خود را منقبض کنید و برای چند ثانیه آن را نگه دارید.از نظر جنسی فعال بمانید.

اگر فعالیت جنسی خود را کاهش بدهید، جریان خون موجود در واژن کاهش پیدا کرده و روند پیری را تسریع می بخشد. اگر نگران بارداری نیستید، مایع منی همسر می تواند به دلیل وجود اسیدهای چرب و ترکیبات ضدالتهابی، اثر ضد پیری داشته باشد.

چگونه می توان از ایجاد چروک در ناحیه تناسلی زنان جلوگیری کرد؟
چگونه می توان از ایجاد چروک در ناحیه تناسلی زنان جلوگیری کرد؟

از پاک کننده های ملایم استفاده کنید.

صابون ها و پاک کننده های قوی، باعث ایجاد التهاب و خشکی در واژن می شوند. در مقابل، می توانید از پاک کننده های ملایمی استفاده کنید که رطوبت ناحیه تناسلی را حفظ کرده و پوست آن را صاف و روشن نگه دارد.

کنترل رابطه جنسی را در دست بگیرید.

گاهی اوقات شریک جنسی شما تمام فعالیت را در رابطه در دست دارد و ممکن است که فشار جسمی زیادی را به شما تحمیل کند که باعث ایجاد درد و یا کشش پوست شود. بنابراین توصیه می شود گاهی شما در رابطه جنسی نقش فرد فعال را بر عهده بگیرید تا بتوانید کنترل بهتری بر عضلات خود داشته باشید.

دوچرخه سواری های خود را کوتاه تر کنید.

دوچرخه سواری های طولانی مدت می توانند باعث ایجاد کشش در ناحیه تناسلی شده و چین و چروک آن را افزایش دهند.

از مرطوب کننده های مخصوص واژن استفاده کنید.

این مرطوب کننده ها بدون الکل، پارابن و رایحه هستند و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن ها استفاده نشده است تا برای پوست حساس این ناحیه، مناسب باشند.

زیبایی امروزه یکی از اصلی ترین نیازها و دغدغه های بشر است و مهم نیست که این زیبایی در کدام قسمت باشد، هر قسمت از بدن که به خاطر وجود مشکلات شکل طبیعی و اولیه خود را از دست بدهد، معمولا موجب آزار فرد شده و در اعتماد به نفس وی اثرگذار است، عدم زیبایی در ناحیه تناسلی به علت وجود چین و چروک علاوه بر تاثیر در زیبایی و کاهش اعتماد به نفس معمولا موجب اختلال در رابطه جنسی نیز می شود،

آشنایی با عوامل و روش های جلوگیری از ابتلا به چروک ناحیه تناسلی

آشنایی با عوامل و روش های جلوگیری از ابتلا به چروک ناحیه تناسلی به زنان کمک می کند تا نیاز به درمان جدی در آن ها کاهش پیدا کند با این حال بسیاری از زنان که موقعیت جلوگیری را نداشته یا مدت هاست از این مشکل رنج می برند باید از یکی از روش های درمانی این مشکل استفاده کنند.

هنگام به وجود آمدن چروک در ناحیه تناسلی زنان باید علت های مختلف ایجاد آن را جستجو کرد، در بسیاری از موارد ایجاد چروک امری عادیست و در نتیجه افزایش سن یا ژنتیک ایجاد می شود که در این حالت می توان با انجام تمرین ها و برخی مراقبت های خاص مانند استفاده از لوسیون این اتفاق را به تاخیر انداخت،

اما در بسیاری از افراد این چروک کم کم حالت غیر طبیعی گرفته و در روابط نیز تاثیر می گذارد، با این حال بسیاری از پزشکان معتقدند چروک ناحیه تناسلی زنان یکی از نشانه های سلامت بدن است.

در صورتی که فردی بخواهد ابتلا به چروک ناحیه تناسلی را به تاخیر بیندازد باید وزن خود را در محدوده ثابتی نگه دارد و از افزایش یا کاهش وزن مداوم جلوگیری کند،

لاغری بیش از حد

البته باید توجه داشت که لاغری بیش از حد نیز خود باعث از بین رفتن بافت ها چربی بدن شده و در ایجاد چروک ناحیه تناسلی موثر است، به علاوه بسیاری از زنان با این تصور که رابطه جنسی کمتر چین و چروک را کاهش می دهد،

روابط خود را کاهش می دهند که این امر باعث کاهش گردش خون در ناحیه تناسلی شده و بعد از مدتی این ناحیه شکل اولیه خود را از دست داده و دچار چین و چروک می شود،

همچنین در بسیاری از زنان حساسیت دارویی موجب ابتلا به چین و چروک می شود که با تشخیص پزشک و قطع استفاده از دارو مانند پاک کننده یا داروهای هورمونی می توان از ایجاد چروک جلوگیری کرد،

بعضی از حرکت های ورزشی مانند حرکات کگل که موج بالا بردن گردش خون می شوند، نیز در جلوگیری از به وجود آمدن چروک ناحیه تناسلی موثر هستند، در بعضی از افراد استفاده از صابون و مواد شوینده قوی موجب ایجاد حساسیت شده و با از بین بردن چربی ناحیه تناسلی باعث خشکی این ناحیه و در نهایت ابتلا به چین و چروک ناحیه تناسیل می شود،

البته مرطوب کننده های الکی نیز در ابتلا به چروک واژن بی تاثیر نیستند و در صورت مشاهده علائم اولیه این مشکل باید استفاده از آن ها را قطع کرد، اما تمام این موارد درباره افرادی صدق می کند که هنوز مبتلا به چروک ناحیه تناسلی نشده یا شدت این مشکل در آن ها زیاد نیست.

لاغری بیش از حد
لاغری بیش از حد

چگونه می توان چروک ناحیه تناسلی زنان را از بین برد؟

امروزه بهترین درمان برای رفع چین و چروک ناحیه تناسلی، استفاده از عمل های زیبایی است. برخی از این درمان ها با استفاده از جراحی های ترمیمی مانند واژینوپلاستی انجام می شوند. در این عمل، لب های داخلی و خارجی واژن را کوچک و هم اندازه می کنند. این عمل سرپایی است و بدون انجام بیهوشی و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. چند روز بعد از عمل نیز می توانید به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

نوع دیگری از جوانسازی واژن نیز وجود دارد که با استفاده از لیزر صورت می گیرد. استفاده از لیزر برای جوانسازی واژن بسیار محبوب است چرا که به بیهوشی نیاز ندارد و بدون درد و عفونت به سادگی انجام می شود. استفاده از لیزر، مزایای بسیاری دارد از جمله:

تنگ کردن واژن، زیبا کردن واژن، از بین بردن خشکی و التهاب واژن و افزایش لذت رابطه جنسی. بیش از 95 درصد خانم هایی که عمل تنگ کردن و جوانسازی واژن را با استفاده از لیزر انجام داده اند، از لیزر خود رضایت کامل داشته اند. این لیزر هیچ تاثیری نیز بر تحریک جنسی ندارد و آسیبی به بافت درون واژن وارد نمی کند.

دوران نقاهت بعد از انجام لیزر نیز بسیار کوتاه است

دوران نقاهت بعد از انجام لیزر نیز بسیار کوتاه است و یک یا دو روز بعد می توانید کارهای روزمره خود را انجام بدهید.

متد های مختلفی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان وجود دارد، این مشکل برای بسیاری از بانوان مشکلی جدیست که نه تنها بر زیبایی آن ها تاثیر گذار است، بلکه در سبک زندگی و ارتباطات زناشویی آن ها نیز اثر زیادی دارد،

در رفع چروک ناحیه تناسلی زنان ابتدا باید علت ابتلا را فهمید در بعضی از افراد چروک ناحیه تناسلی به علت سبک اشتباه زندگی و عدم مراقبت های مرسوم به وجود می آید و در بعضی از افراد زایمان های پشت هم منجر به این مشکل می گردد، پیدا کردن علت ایجاد مشکل در انتخاب بهترین روش درمان کمک به سزایی می کند.

امروزه روش های زیادی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان به وجود آمده اند،که بسته به نوع روش دارای معایب و مزایای مختلفی می باشند، در این مقاله به بررسی روش های مختلف رفع چروک ناحیه تناسلی زنان و مزایا و مراقبت های مورد نیاز بعد از انجام هر روش خواهیم پرداخت.

دوران نقاهت بعد از انجام لیزر نیز بسیار کوتاه است
دوران نقاهت بعد از انجام لیزر نیز بسیار کوتاه است

چروک ناحیه تناسلی زنان چیست؟

چروک ناحیه تناسلی امری عادی در تمام زنان است که با افزایش سن و تغییر در نوع فعالیت ها اتفاق می افتد، اما گاهی شدت این مشکل به حدی می رسد که در زندگی روزمره فرد و ارتباطات زناشویی وی نیز اختلال ایجاد می کند،

چروک ناحیه تناسلی زنان چیست؟
چروک ناحیه تناسلی زنان چیست؟

به علاوه چروک ناحیه تناسلی در بیشتر بانوان باعث از بین رفتن زیبایی در پایین تنه می شود که خوشایند نیست و بیشتر افراد به دنبال راهی برای درمان هستند، شلی یا چروک واژن یک بیماری جدی نیست، اما چون می تواند روی میل جنسی اثرگذار باشد، درمان آن ضررویست.

این چروک ها اغلب در زنان بالای سی سال اتفاق می افتد و چون زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد، بر اعتماد به نفس فرد نیز اثرگذار است و معمولا باعث خجالت و ناراحتی زنان می گردد، در زنان بالای سی سال معمولا ترشح هورمون های جنسی در داخل بدن کمتر شده و در نهایت موجب چین و چروک ناحیه تناسیل می شود،

به علاوه با افزایش سن بافت چربی در ناحیه تناسلی همانند سایر قسمت ها نظیر صورت و سینه ها از بین می رود که باعث از دست رفتن حجم این نواحی و شل شدن پوست در این قسمت ها می شود.

یائسگی که موجب تغییرات شدید هورمونی می شود

مشکلات دیگر نظیر یائسگی که موجب تغییرات شدید هورمونی می شود، یا زایمان و بارداری که فشار مستقیم بر ناحیه تناسلی زنان وارد می کنند، نیز در بروز چروک ناحیه تناسلی بی تاثیر نیستند، افتادگی واژن معمولا در تمام انواع زایمان اتفاق می افتد و حتی زنانی که به روش سزارین زایمان می کنند، نیز دچار چروک ناحیه تناسلی می شوند که به علت فشارهای جنین است.

تاثیر وزن را هم به ایجاد چروک ناحیه تناسلی زنان نباید غافل شد، معمولا در زنانی که تحت رژیم های شدید لاغری بدون ورزش یا تغییرات مداوم وزنی قرار می گیرند،

معمولا چربی های واژن به شکل غیر قابل بازگشت از بین می رود که این امر نیز به خودی خود موجب ابتلا به چروک ناحیه تناسلی می شود، به این علت که واژن نیز مثل سایر قسمت های بدن با کاهش وزن چربی از دست داده و در هر بار افزایش و کاهش میزان این چربی نیز کمتر می شود.

یائسگی که موجب تغییرات شدید هورمونی می شود
یائسگی که موجب تغییرات شدید هورمونی می شود

جوان سازی و رفع چروک واژن بدون عمل جراحی چگونه است؟

فرآیندهای مختلفی در زندگی زنان می توانند باعث ابتلا به چین و چروک در ناحیه تناسلی شوند، این فرآیند ها که بسته به سن و آمادگی بدنی فرد سریع یا آرام اثر خود را می گذارند شامل، بارداری، تغییرات هورمونی، زایمان، پیری، ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری، کاهش وزن و… می باشند.

مانند هر مشکل دیگری چروک ناحیه تناسلی زنان نیز باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی و تاثیر بر کیفیت آن می شود، از جمله مشکلاتی که در زنان مبتلا به چروک ناحیه تناسلی مشاهده می شود، سست بودن واژن، اختلال در رابطه جنسی، بی اختیاری در ادرار، کاهش میل جنسی، کاهش اعتماد به نفس و افسردگی می باشد.

شرمندگی و خجالت

بیشتر زنان به علت مشکلاتی نظیر شرمندگی و خجالت با این مشکل مدارا کرده و برای درمان به پزشک مراجعه نمی کنند، در صورتی که این امر عادیست و چون در تمامی زنان اتفاق می افتد مراجعه به یک متخصص زنان و مشورت و دریافت راهکار تاثیر زیادی در درمان سریع تر این مشکل دارد.

هنگامی که صحبت از درمان چروک ناحیه تناسلی زنان می شود. بیشتر زنان روش درمان را عمل جراحی تصور می کنند، در صورت که جراحی یکی از روش های درمان این مشکل است و در بسیاری از موارد آخرین راه درمان جراحیست،

امروزه معمولا روش هایی مانند استفاده از لوسیون و داروهای خاص در اولویت رفع چروک ناحیه تناسلی زنان هستند و در صورتی که شدت مشکل زیاد بوده یا فرد برای درمان عجله داشته باشد، از درمان های رادیویی و لیزر درمانی برای رفع این مشکل استفاده می شود که بسیار آسان بوده و بدون نیازی به بیهوشی و جراحی انجام می گیرند،

روش های بدون جراحی معمولا نیازی به بستری ندارند

روش های بدون جراحی معمولا نیازی به بستری ندارند و در تمام کلینیک های زیبایی قابل انجام هستند و معمولا فرد بعد از انجام روش درمانی نیازی به مصرف دارو نیز ندارد،

البته اینکه چین و چروک در کدام قسمت ناحیه تناسلی باشد، نیز در انتخاب روش موثر است، در بعضی از افراد که چین و چروک در بخش های داخلی واژن نیز وجود داشته باشد، روش های دیگر مانند لابیاپلاستی برای درمان استفاده می شود، همچنین تزریق چربی را نیز می توان برای رفع چین و چروک انجام داد که تمامی این روش ها نیاز به تایید و تشخیص پزشک متخصص دارد.

روش های بدون جراحی معمولا نیازی به بستری ندارند
روش های بدون جراحی معمولا نیازی به بستری ندارند

ساده ترین روش رفع چروک ناحیه تناسلی چیست؟

برای برطرف کردن و رفع چروک ناحیه تناسلی در زنان روش های مختلفی وجود دارد، بعضی از این روش ها توسط خود فرد نیز قابل انجام هستند و برخی دیگر باید توسط پزشک متخصص انجام گیرند،

آسان ترین و سریع ترین روش ها برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان معمولا روش هایی هستند که توسط پزشک متخصص و در کلینیک انجام می گیرند، پیشرفت علم و تکنولوژی های جدید در زمینه علم پزشکی در مورد این مشکل نیز بی تاثیر نیست و روش های درمانی بیشتری را نسبت به گذشته برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان به وجود آورده است.

متداول ترین روش های قدیمی برای رفع چروک استفاده از مرطوب کننده و لوسیون و در موارد شدیدتر عمل جراحی بودند طبیعیست که روش هایی که احتیاج به تکرار و مداومت دارند،

مانند استفاده از پماد و لوسیون زمان بر بوده و اثر خود را به آرامی می گذارند یا روش عمل جراحی به دلیل نیاز به بیهوشی زمان زیادی برده و مانند سایر عمل ها احتمال احساس درد و ضعف را به همراه خود دارد،

اما امروزه روش های دیگری نظیر استفاده از درمان های رادیویی یا لیزر نیز برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان به وجود آمده اند. جوان سازی واژن و رفع چروک آن با متد لیزر امروزه طرفداران زیادی دارد و دلیل آن سادگی انجام روش و آسیب های کمتریست که در استفاده از این روش برای فرد به وجود می آید،

سرپایی و بدون درد و خونریزی

این روش به دلیل اینکه سرپایی و بدون درد و خونریزی انجام می شود، مراقبت های خاصی بعد از عمل نیاز ندارد و همچنین نیازی به بیهوشی نیز در انجام آن نیست، زمان روش لیزر درمانی نسبت به سایر روش های رفع چروک ناحیه تناسلی زنان بسیار پایین تر است و در یک جلسه و چند ساعت انجام می شود، این روش مزایا و معایب مختلفی دارد که مزایای آن بیشتر است و چون طرفداران زیادی دارد،

در بیشتر کلینیک های زیبایی انجام می گیرد، طول عمر آن بالا بوده و نیاز به تمدید و تجدید آن کمتر است، دیگر روش ساده در درمان چروک ناحیه تناسلی تزریق چربیست که موجب افزایش بافت چربی می شود که حجم عضلات را افزایش داده و باعث رفع چروک ناحیه تناسلی زنان می گردد،

در روش تزریق چربی از چربی های خود بدن که در قسمت های بافت شکمی یا پهلو ذخیره شده برداشته و به ناحیه تناسلی تزریق می شود تا افتادگی این ناحیه برطرف شود.

سرپایی و بدون درد و خونریزی
سرپایی و بدون درد و خونریزی

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان با لیزر به چه صورتی انجام می شود؟

افزایش سن، استفاده از داروهای مختلف، تغییر در سبک زندگی و تغذیه همه و همه باعث تغییر در میزان تولید کلاژن، پیر شدن سلول ها و تغییر در بافت های چربی موجود در بدن می شوند، در صورتی که بافت چربی در زمان مناسب و به آرامی تحلیل رود پوست امکان ترمیم و متعادل کردن خود با حالت عادی را دارد،

ولی در صورتی که کاهش وزن یا تغییرات به سرعت انجام شوند و پوست قابلیت ارتجاعی بالایی نداشته باشد، دچار افتادگی شده و این افتادگی نیز باعث به وجود آمدن چین و چروک می گردد، در صورتی که چروک ناحیه تناسلی با مشکلات مختلف نظیر عدم کنترل روی ادرار، افتادگی مثانه و اختلال در رابطه جنسی همراه شود، روند درمان باید سریع تر انجام گیرد.

امروزه روش های زیادی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان به وجود آمده است که هر کدام دارای معایب و مزایایی هستند،

جدیدترین روش برای درمان استفاده از لیزر است

اما جدیدترین روش برای درمان این مشکل استفاده از لیزر است، در روش لیزر نتایج قطعی و سریع اتفاق می افتد و معمولا نهایتا یک ماه بعد از انجام لیزر درمانی نتیجه آن به طور کامل و واضح مشخص است، نتایج لیزر درمانی از همان جلسه اول خود را نشان می دهند،

اما برای اثر گذاری بیشتر، بهتر است، این کار را سه بار در ماه انجام داد، لیزر درمانی مشکلات ناشی از جراحی را نداشته و چون یک عمل سرپایسست معمولا نیازی به بستری نیز ندارد، لیزر بسیار ایمن است و عارضه خاصی در پی ندارد،

همچنین چون یک روش غیر تهاجمیست تنها به قسمت سطحی پوست اثر گذاشته و بافت های زیرین را دچار تخریب نمی کند، لیزر در صورتی که برای قسمت های داخلی واژن استفاده شود، کاملا بدون درد است و در صورتی که برای بخش های بیرونی مورد استفاده قرار گیرد، با استفاده از ژل بی حس کننده به ساده ترین شکل ممکن انجام می گیرد،

قبل از انجام لیزر درمانی بیمار تحت بعضی معاینات قرار می گیرد که در آن وضعیت عفونت بدن مشخص می شود و در صورتی که ناحیه تناسلی دچار عفونت باشد،

ابتدا این مشکل درمان شده و سپس به رفع چروک پرداخته می شود، همچنین از نظر میزان کلاژن و هورمون ها نیز بدن بررسی می شود تا در صورت کمبود هر کدام اقدامات لازم برای رفع این مشکلات نیز انجام گیرد.

جدیدترین روش برای درمان استفاده از لیزر است
جدیدترین روش برای درمان استفاده از لیزر است

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان با لیزر چه مزایایی دارد؟

همان طور که گفته شد افتادگی پوست و چروک ناحیه تناسلی در زنان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که مهمترین دلیل ابتلا به این مشکل افزایش سن می باشد، البته استفاده از روش های مختلف پاکسازی مانند مومک، اپیلاسیون و همچنین کاهش وزن های شدید نیز در ابتلا به افتادگی پوست ناحیه تناسلی بی تاثیر نمی باشند.

برای درمان افتادگی پوست ناحیه تناسلی روش های مختلفی وجود دارد که لیزر درمانی ایمن ترین و ساده ترین آن هاست، انتخاب روش حتما باید پس از مشورت با پزشک متخصص زنان انجام گیرد، اما اطلاع از مزایای هر روش می تواند به انتخاب بهترین راه درمان کمک زیادی کند.

مرحله اول انتخاب روش درمانی معمولا مشاوره و یافتن علت ابتلا به مشکل است، در صورتی که فرد بالای سی سال سن داشته باشد، ابتلا به چروک ناحیه تناسلی امری طبیعیست و به دلیل کاهش تولید هورمون ها به وجود می آید،

اما در صورتی که این مشکل به دلیل مشکلاتی نظیر کاهش وزن یا استفاده از داروهای خاص باشد، ابتدا باید دلیل ایجاد آن برطرف شده و سپس چروک این ناحیه را رفع کرد.

انجام معاینات و آزمایشات قبل از عمل

مرحله بعدی انجام معاینات و آزمایشات قبل از عمل است، مهم ترین آزمایشی که قبل از انجام لیزر مورد نیاز است، تست پاپ اسمیر می باشد.

لیزر درمان مزایا و کاربردهای زیادی دارد، از جمله کاربردهای این روش در زنان ماندگاری بالای این روش درمانیست و نیاز به تکرار و تجدید آن نسبت به سایر روش ها کمتر است، این روش نیازی به بیهوشی ندارد و چون به شکل غیر تهاجمی انجام می گیرد،

آسیبی به سلول های بافت زیرین وارد نمی کند و تنها سلول های سطحی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از لیزر درمانی معمولا باعث کیفیت بافت اپیتلیوم شده و فرآیند کلاژن سازی را افزایش می دهد. این عمل به زمان کمی نیاز دارد و در بدترین حالت یک ساعت و در زمان های معمول بین 10 تا 15 دقیقه زمان می برد. به علاوه این روش بدون درد و خونریزیست.

از دیگر مزایای روش لیزر درمانی عدم نیاز به مراقبت های شدید و جدی پس از عمل است و معمولا افراد مدت کمی بعد از عمل می توانند به کارهای سبک روزمره خود بپردازند. این روش چون نیازی به هیچ برش و ایجاد زخمی در ناحیه تناسلی ندارد، عوارض کم و ناچیزی دارد و در بسیاری از افراد بدون عارضه است.

انجام معاینات و آزمایشات قبل از عمل
انجام معاینات و آزمایشات قبل از عمل

رفع چروک ناحیه تناسلی زنان با لیزر در چه افرادی موثر تر می باشد؟

مانند هر روش دیگری استفاده از لیزر نیز در بعضی از افراد تاثیر بیشتری دارد و در بعضی از افراد کمتر اثرگذار است. این روش برای بعضی از زنان در اولویت انجام است و در بعضی دیگر معمولا بعد از انجام روش های دیگر به عنوان روش قطعی درمان انجام می گیرد.

زنانی که دچار یائسگی شده و به طور قطعی نمی توانند از روش های دیگر درمان استفاده کنند، برای انجام روش لیزردرمانی در اولویت هستند، همچنین بانوانی که معمولا به شکل مادرزادی دچار خشکی واژن هستند، نیز می توانند با استفاده از این روش چین و چروک ناحیه تناسلی را بر طرف کنند.

به علاوه بسیاری از زنان پس از زایمان دچار عارضه ی شل شدگی واژن و چروک در این ناحیه می شوند که برای این افراد نیز استفاده از لیزر روش موثرتری در درمان چروک ناحیه تناسلیست.

عدم اعتماد به نفس

بسیاری از زنان به دلیل چروک در ناحیه تناسلی دچار عدم اعتماد به نفس شده و معمولا از ظاهر این قسمت از بدن شرم می کنند، این کمبود اعتماد به نفس به مرور زمان در روابط جنسی فرد نیز اثرگذار بوده و باعث کاهش میل جنسی می شوند که امری ناخوشایند است،

همچنین وجود این مشکل در بسیاری از افراد باعث اختلال و مشکل در ادرار می شود که این دسته از زنان نیز در درمان این بیماری در اولویت هستند و باید هرچه زودتر چروک ناحیه تناسلی را رفع کنند.

معمولا با استفاده از لیزر حاشیه های پررنگ و شل شده ناحیه تناسلی از بین می رود و علاوه بر رفع چین و چروک و جوان سازی کیفیت پوست این ناحیه نیز بیشتر شده و رنگ آن چند درجه روشن تر می شود.

چین و چروک واژن به خصوص اگر به دلیل خشکی باشد، معمولا باعث احساس درد هنگام رابطه جنسی می شود که با استفاده از لیزر درمانی این درد به شدت کاهش پیدا کرده و مشکلاتی نظیر خارش و سوزش واژن نیز از بین می رود.

بعد از لیزر درمانی جهت رفع چروک ناحیه تناسلی زنان چه مراقبت هایی نیاز است؟

روش لیزر درمانی در رفع چروک ناحیه تناسلی زنان بسیار ساده است و به دلیل سادگی انجام روش مراقبت های خاصی نیاز ندارد، با این حال برای تسریع در نتیجه دهی و کیفیت بهتر عمل بهتر است، بعضی از مراقبت ها بعد از لیزر انجام گیرند که توسط پزشک مشخص شده و برای هر فرد مدت و میزان متفاوتی دارند، اما به طور کلی مراقبت های بعد از لیزر به شرح زیر است.

پس از عمل لیزر درمانی برای رفع ناحیه تناسلی زنان تا دو ماه بهتر است، از رابطه جنسی جلوگیری کرد، چرا که رابطه جنسی ممکن است، اثرات حاصل از این عمل را از بین می برد و مجدد باعث شل شدگی و چروک واژن می شود.

بعد از لیزر درمانی جهت رفع چروک ناحیه تناسلی زنان چه مراقبت هایی نیاز است؟
بعد از لیزر درمانی جهت رفع چروک ناحیه تناسلی زنان چه مراقبت هایی نیاز است؟

دوره استراحت بعد از لیزر درمانی معمولا حدود سه روز است، در واقع فرد تنها نیاز به سه روز استراحت مطلق بعد از انجام لیزر دارد.

لیزر معمولا بدون درد و عارضه است

لیزر معمولا بدون درد و عارضه است، اما در صورتی که بعد از انجام لیزر در ناحیه تناسلی درد یا ورم و ناراحتی احساس شود، می توان از کمپرس یخ استفاده کرد تا ورم کاهش پیدا کرده و با بی حس کردن منطقه از درد جلوگیری می شود.

تا مدتی بعد از عمل نباید از لباس های تنگ و چسب مانند جوراب شلواری یا ساپورت استفاده کرد، همچنین استفاده از شلوار لی را نیز باید به مدتی بعد از عمل موکول کرد، بهترین انتخاب برای دوران بعد از لیزر ناحیه تناسلی لباس های گشاد و دامن است.

استحمام بعد از لیزر درمانی بهتر است، با استفاده از آب سرد انجام می گیرد، آب گرم معمولا اثرات لیزر را کاهش می دهد.

هر روز دو تا سه بار باید با استفاده از سرم استریل و پاک کننده هایی که ضد حساسیت هستند، ناحیه تناسلی ضد عفونی شود، این ضد عفونی از ایجاد عوارضی نظیر عفونت یا برگشت چین و چروک بعد از لیزر کمک می کند.

ورزش های سنگین بعد از هر گونه عمل جوان سازی پوستی ممنوع است و در مورد لیزر برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان نیز انجام ورزش های سنگین حداقل تا چند هفته بعد از انجام این روش توصیه نمی شود.

لیزر معمولا بدون درد و عارضه است
لیزر معمولا بدون درد و عارضه است

ماندگاری انجام لیزر برای رفع چروک ناحیه تناسلی چه میزان است؟

معمولا بعد از انجام لیزر درمانی کمتر از یک روز اولین علائم ظاهر شده و در پوست این ناحیه احساس کشش ایجاد می شود و فرد شاهد از بین رفتن چروک های واژن می شود، دوره نقاهت این روش در افراد مختلف متفاوت است،

در بعضی از افراد در همان ماه اول تمام علائم ناشی از درمان از بین رفته و فرد به حالت عادی باز می گردد و در بعضی از افراد تا سه ماه بعد از عمل نیاز به رعایت کردن مراقبت های خاص بعد از عمل است.

لیزر درمانی برای جوان سازی ناحیه تناسلی یکی از ماندگارترین روش های درمان است و معمولا نیاز به انجام مجدد ندارد، با این حال بعضی از افراد برای جلوگیری از ایجاد هر نوع و شدت چروکی این روش را در بازه های زمانی متفاوتی تکرار می کنند،

مراحل درمان در این روش بستگی به نظر پزشک متخصص دارد

مراحل درمان در این روش بستگی به نظر پزشک متخصص دارد و معمولا در افراد مختلف متفاوت است، طبیعی است که افراد جوان تر آمادگی بیشتری برای انجام این درمان دارند و پاسخ بهتری به لیزر می دهند، بنابراین تعداد جلسات مورد نیاز برای آن ها کمتر از سایرین است

اما به طور کل بین دو تا سه جلسه در یک ماه برای درمان چروک ناحیه تناسلی به روش لیزر مورد نیاز است که پس از جلسه سوم تغییرات به وضوح مشاهده می شوند، افرادی که دچار چروک بیشتر در این ناحیه هستند، گاهی تا دو برابر تعداد معمول به جلسات درمانی برای رفع چروک نیاز دارند،

این روش معمولا به تنهایی پاسخ دهی خوبی دارد، اما در بعضی از افراد که به دلیل خشکی واژن به این مشکل مبتلا هستند، مرطوب کننده های مخصوصی نیز بعد از عمل تجویز می شوند که به درمان خشکی نیز کمک می کنند،

همچنین در افرادی که به دلیل یائسگی و تغییر در میزان تولید هورمون ها چروک واژن به وجود آمده است، داروهای هورمونی برای کنترل این مشکل در کنار لیزر داده می شود که تمام این نکات به نظر و صلاحدید پزشک بستگی دارد.

مراحل درمان در این روش بستگی به نظر پزشک متخصص دارد
مراحل درمان در این روش بستگی به نظر پزشک متخصص دارد

روش جراحی در چروک ناحیه تناسلی زنان چه تفاوتی با لیزر دارد؟

هنگامی که برای درمان یک مشکل به پزشک مراجعه می شود، معمولا روش های مختلفی توصیه می شوند، این روش ها بسته به علت به وجود آمدن عارضه و سن و سال و شرایط بدنی بیمار متفاوت می باشند،

در مورد رفع چروک ناحیه تناسلی زنان دو روش جراحی و لیزر به خاطر نتیجه قطعی تر از طرفداران بیشتری برخوردار هستند، به همین دلیل مقایسه این روش ها همواره یکی از اصلی ترین دغدغه بیماران می باشد.

معمولا روش جراحی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان مانند سایر جراحی ها نیاز به آزمایشات فراوان قبل از عمل و آمادگی بدنی برای انجام این کار دارد، در حالی که روش لیزر نیاز به آزمایشات چندانی نداشته و تنها عفونت و بعضی موارد خاص توسط پزشک بررسی می شوند،

به علاوه در روش جراحی همواره بیهوشی مورد نیاز است و معمولا چند ساعت زمان نیاز دارد، در حالیکه لیزر به سرعت انجام شده و در بسیاری از موارد کمتر از نیم ساعت برای انجام آن زمان لازم است و به بیهوشی یا مراقبت خاصی بعد از انجام آن نیز نیاز نیست.

در روش جراحی علت چروک از بین نمی رود

در روش جراحی علت چروک از بین نمی رود و تنها چروک های موجود حذف می شوند، به همین دلیل احتمال بازگشت مدتی بعد از عمل وجود دارد، در حالیکه در لیززر درمانی اثر گذاری به سلول های پوستی وارد می شود و به همین دلیل تا مدت ها بعد از عمل فرد دچار چروک نمی شود،

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که تاثیر جراحی در ابتدا بیشتر و سریع تر از لیزر است، با این حال ماندگاری این روش کمتر از انجام لیزر می باشد. جراحی معمولا در زایمان طبیعی ایجاد مشکلاتی نظیر درد و سختی زایمان می کند در حالیکه لیزر تداخلی با زایمان نداشته و بدن را در حالت عادی حفظ می کند.

هر دوی این روش ها تنها بر ناحیه تناسلی اثر دارد و به اندام های درونی مانند رحم آسیبی وارد نمی کنند.

در روش جراحی علت چروک از بین نمی رود
در روش جراحی علت چروک از بین نمی رود

جراحی کلاهک کلیتوریس به چه شکلی انجام می شود؟

از دیگر روش های درمانی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان جراحی کلاهک کلیتوریس است، در این جراحی ظاهر دستگاه تناسلی بهبود پیدا کرده و چین و چروک ها حذف می شوند.

بافت اضافی در نواحی مختلف بدن هر فرد به شکل های مختلفی بروز پیدا می کنند، در ناحیه تناسلی بافت های اضافی معمولا به شکل چین و چروک خود را نشان داده و باعث کاهش زیبایی این ناحیه می شوند، شکل و میزان چروک ناحیه تناسلی در زنان مختلف متفاوت است، با این حال روش جراحی برای تمام آن ها به شکل یکسان انجام می شود.

جراحی کلاهک کلیتوریس معمولا با بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می گیرد و بافت اضافی آن به روش لایباپلاستی برداشته می شود، بعد از برداشتن بافت اضافی معمولا محل برش را با بخیه های قابل جذب دوخت می زنند.

از این روش بیشتر برای زنانی استفاده می شود که بافت های چین و چروک در آن ها به شدت زیاد بوده و این شدت باعث به وجود آمدن مشکلاتی نظیر عفونت، ناراحتی و درد هنگام رابطه جنسی و کاهش میل جنسی شده است،

کم شدن لذت جنسی

همچنین در بعضی از خانم ها شدت چروک ها باعث تاخیر در رسیدن به ارگاسم و کم شدن لذت جنسی می شود که در این گونه افراد نیز جراحی کلاهک کلیتوریس پیشنهادی مناسب برای رفع چروک ناحیه تناسلی است.

این روش مانند هر عمل جراحی عوارضی دارد، عوارض این روش تورم، خونریزی، عدم قرینگی بافت به دلیل کم و زیاد شدن برداشت چروک ها و مواردی از این دست است،

همچنین مراقبت های بعد از این عمل نیز مانند سایر عمل ها شامل استراحت مطلق تا مدتی بعد از جراحی، نداشتن رابطه جنسی تا یک ماه بعد از جراحی کلاهک کلیتوریس، عدم انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش یا بلند کردن اجسام سنگین حداقل تا دو ماه بعد از عمل جراحی و احساس درد مزمن است که با استفاده از داروهای مسکن قابل درمان می باشد.

کم شدن لذت جنسی
کم شدن لذت جنسی

معایب و مزایا جراحی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان چیست؟

انجام جراحی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان تنها باعث رفع این مشکل نمی شود و در بسیاری از افراد سایر و شکل لبه های واژن نیز دچار تغییر شکل می شوند، از این رو تاثیری که این جراحی بر زندگی افراد می گذارد زیاد است، جراحی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان لابیاپلاستی نام دارد که جزء جراحی های زیباییست و به منظور جوان سازی انجام می گیرد.

مزایا و کاربردهای این روش شامل زیبایی ظاهری واژن و افزایش اعتماد به نفس زنان، کم کردن برآمدگی های ناحیه تناسلی به خصوص هنگام استفاده از لباس های تنگ مانند جوراب شلواری یا ساپورت، اصلاح عدم تقارن لبه های واژن بعد از چند جلسه درمان، بهبود کیفیت رابطه جنسی به دلیل تغییر ظاهر و افزایش اعتماد به نفس،

کاهش درد و سوزش لبه های واژن به دلیل رفع احساس سائیدگی هنگام راه رفتن یا ورزش کردن، تحریک بیشتر کلتوریس، ساده کردن رعایت و استفاده از لوازم بهداشتی مانند کاپ های قاعدگی و بر طرف کردن مشکلات ناشی از تحریک می باشد،

البته عمل جراحی نیاز به آمادگی قبلی داشته و باید مراقبت هایی پیش از عمل نیز انجام گیرند، بنابراین بهتر است، پیش از انجام عمل جراحی با پزشک متخصص به طور کامل مشورت کرد.

از جمله معایب این روش نیز دوره نقاهت طولانی بعد از عمل، امکان بازگشت چروک ها بعد از انجام عمل، برطرف نشدن خشکی واژن، تغییر سایز و مشکلات زایمان می باشد.

معایب و مزایا جراحی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان چیست؟
معایب و مزایا جراحی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان چیست؟

تزریق چربی برای رفع چروک ناحیه تناسلی به چه شکل انجام می گیرد؟

از دیگر روش های غیر جراحی برای رفع چروک ناحیه تناسلی زنان تزریق چربیست، در این روش چربی از قسمت های مختلف بدن فرد مانند زیر شکم، ران و پهلوها گرفته شده و به لبه های ناحیه تناسلی تزریق می شود، این تزریق در نهایت باعث تجمع چربی در زیر عضلات ناحیه تناسلی و از بین رفتن چین و چروک می شود،

این روش به نوعی پیوند از بخشی به بخش دیگر است که خطر کمتری داشته و برخلاف جراحی نیاز به مراقبت های خاص و زمان طولانی برای انجام عمل ندارد، تزریق چربی به طور کلی برای حجم دهی و پر کردن مناطقی که به دلیل کهولت و بالارفتن سن حجم اولیه خود را از دست داده اند، استفاده می شود و به نوعی پرکننده طبیعی هستند که از بدن خود فرد گرفته می شوند.

جهت خارج کردن چربی از بدن معمولا از مواد یکبار مصرف و استریال استفاده می شود و بعد از خارج کردن چربی از یک قسمت آن را به بخش های دیگر وارد می کنند. این روش به خصوص در افرادی که به دلیل کاهش وزن دچار افتادگی پوست یا چروک شده اند، بسیار موثر است و چون از بدن خود فرد خارج می شوند،

احتمال بیماری و پس زدن چربی را به صفر می رسانند، همچنین چون چربی از خود شخص گرفته می شود، احتمال ایجاد حساسیت در این روش بسیار پایین است، یکی از مزایای دیگر این روش جوان سازی پوست است که به دلیل وجود سلول های بنیادی و رشد آن ها در بافت اتفاق می افتد.

تزریق چربی برای رفع چروک ناحیه تناسلی به چه شکل انجام می گیرد؟
تزریق چربی برای رفع چروک ناحیه تناسلی به چه شکل انجام می گیرد؟

در پایان از همراهی شما عزیزان تا پایان این مطلب، بسیار سپاس گزاریم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه  کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید