میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

رابطه بعد از تست پاپ اسمیر
رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

لیست موضوعات

رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

آیا می‌دانید رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت می‌باشد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این ‌مورد با ما همراه باشید.

یکی از بهترین آزمایش‌هایی که برای تشخیص سرطان دهانه رحم کاربرد خواهد داشت، تست پاپ اسمیر می‌باشد.

گاهی تشخیص عفونت با پاپ اسمیر انجام می شود.

همچنین شما می توانید به صفحه پرسش و پاسخ در مورد تست پاپ اسمیر مراجعه کنیدو سوالات خود را مطرح نمایید.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد تست پاپ اسمیر می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02128111615

به دلیل امروزه این بیماری در بین بانوان بسیار شایع شده ‌است و به ‌عنوان یکی از چهارمین دلایل مرگ ‌و میر برای همه بانوان شناخته می‌شود، بهتر است به بررسی این تست بپردازیم و اطلاعات دقیقی در این‌ مورد برای شما ارائه دهیم. استفاده از این تست می‌تواند برای تشخیص انواع عفونت‌های مختلف در دهانه رحم همانند ویروس زگیل تناسلی نیز کاربرد داشته باشد.

رابطه بعد از تست پاپ اسمیر
رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

به دلیل عدم آگاهی برخی از بانوان، سوالات بسیار زیادی در زمینه انجام این تست در ذهن آن‌ها شکل ‌گرفته است. سرطان دهانه رحم در ۵۰ سال اخیر به دلایل متعددی در بدن افراد شکل  ‌گرفته است و بانوان را دچار مشکلات مرگ ‌و میر کرده است. انجام تست پاپ اسمیر می‌تواند نشان دهد سلامت دستگاه تناسلی بانوان به چه اندازه می‌باشد. به ‌همین دلیل این تست شناسایی دقیق در راستای سلول‌های سرطانی رحم خواهد داشت و با توجه به قیمت ارزان و ساده‌ای که دارد به ‌عنوان یک غربالگری برای سرطان دهانه رحم شناخته می‌شود.

انجام این تست از طریق پزشکان باعث اطمینان سلامتی بانوان خواهد شد

انجام این تست از طریق پزشکان باعث اطمینان سلامتی بانوان خواهد شد. زیرا استفاده از تست پاپ اسمیر می‌تواند سلول‌های سرطانی رحم را شناسایی کنند و به دلیل هزینه ارزانی که دارد، به‌ عنوان یک غربالگری آسان برای سرطان شناخته می‌شود. اما سوالات بسیار زیادی دراین‌باره مطرح می‌شود و اغلب افراد قصد دارند بدانند که رابطه بعد از تست پاپ اسمیر باید به چه صورت انجام بگیرد.

انجام این تست از طریق پزشکان باعث اطمینان سلامتی بانوان خواهد شد
انجام این تست از طریق پزشکان باعث اطمینان سلامتی بانوان خواهد شد

برای اینکه اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم، در تلاشیم تا در ادامه این مطلب به بررسی این ‌موضوع بپردازیم. اگر شما نیز نیازمند استفاده از خدمات پزشکی می‌باشید می‌توانید از مجموعه زر کلینیک به ‌عنوان بهترین مجمع در این زمینه کمک بگیرید.

مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم، عبارت‌اند از:

تست پاپ اسمیر چیست؟

شرایط خاص انجام تست پاپ اسمیر

چه افرادی نیاز به تست پاپ اسمیر دارند؟

چه افرادی حتما باید تست پاپ اسمیر انجام دهند؟

افرادی که نیاز به تست پاپ اسمیر ندارند

خطرات موجود در صورت عدم استفاده از تست پاپ اسمیر

دلیل اهمیت تست پاپ اسمیر در چیست؟

جدی گرفتن تست پاپ اسمیر

شرایط انجام تست پاپ اسمیر چیست؟

میزان درد در تست پاپ اسمیر چگونه می‌باشد؟

شناخت فعالیت‌های بعد از تست پاپ اسمیر

رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت انجام می‌گیرد؟

علت خون‌ریزی بعد از تست پاپ اسمیر

شرایط رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

مراقبت‌های بعد از تست پاپ اسمیر شامل چیست؟

نتیجه تست پاپ اسمیر به چه صورت است؟

نتیجه پاپ اسمیر عادی

نتیجه پاپ اسمیر غیرعادی

نتیجه پاپ اسمیر مثبت

پاسخ برخی از سوالات رایج درباره تست پاپ اسمیر چیست؟

تست پاپ اسمیر برای دختران باکره

آزمایش پاپ اسمیر برای مردان

مدت ‌زمان دریافت جواب تست پاپ اسمیر

شرایط انجام تست پاپ اسمیر

دلیل خون‌ریزی بعد از تست پاپ اسمیر

برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

سخن آخر

 

تست پاپ اسمیر چیست؟

قبل ‌از این‌که به بررسی دقیق شرایط رابطه بعد از تست پاپ اسمیر بپردازیم، باید بدانیم که این تست چیست. زیرا امروزه به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که برای هر بانوئی لازم است انجام بگیرد، تست پاپ اسمیر به ‌عنوان یکی از تست‌های روتین غربالگری از دهانه رحم می‌باشد و کمک می‌کند تا وجود سرطان دهانه رحم کشف گردد.

تست پاپ اسمیر چیست؟
تست پاپ اسمیر چیست؟

زیرا این بیماری برای بانوان بسیار خطرناک می‌باشد. یکی از دلایل کشف این تست کاهش یافتن میزان مرگ‌ و میر می‌باشد. زیرا بیماری سرطان دهانه رحم در ۵۰ سال گذشته یکی از دلایل اصلی مرگ‌ و میر بانوان بوده‌ است. انجام این تست با نمونه‌گیری‌های دقیق از دهانه رحم کمک می‌کند تا این سرطان سریع‌تر از حد ممکن تشخیص داده شود.

پزشکی که در این زمینه متخصص باشد پیشنهاد می‌کند همه بانوان بعد از اولین رابطه و انجام تست پاپ اسمیر بپردازند و در طول سال به‌ صورت مرتب یک‌بار از این تست استفاده داشته باشند تا بتوانند اطلاعات دقیق در رابطه با سلامت دهانه رحم خود داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه تست پاپ اسمیر دیدن کنید.

شرایط خاص انجام تست پاپ اسمیر

شرایط خاصی برای انجام این تست صورت می‌گیرد که به بانوان تا سن ۵۵ الی 60 ‌سالگی باید به ‌صورت مداوم از آن برخوردار شوند. در صورتی ‌که از سن شصت ‌سالگی به بعد نتایج حاصل‌ شده از این تست منفی بود، طبق تشخیص پزشکان دیگر نیازی به استفاده از این تست نمی‌باشد.

انجام تست پاپ اسمیر بعد .از برداشتن نمونه‌برداری‌ها و تغییرات سلولی ناخواسته و انتقال آن‌ها به آزمایشگاه می‌تواند تمامی اطلاعات در رابطه با تغییرات سلولی ناخواسته در دهانه رحم را مورد بررسی قرار بدهد در حالت کلی انجام تست پاپ اسمیر یک روش بسیار ساده و راحت است که باعث پیشگیری از سرطان خواهد شد. این ‌که بدانید شرایط استفاده از این تست به چه صورت می‌باشد و رابطه بعد از تست پاپ اسمیر چگونه انجام می‌گیرد ،از مهم‌ترین موارد موجود برای این تست می‌باشد.

شرایط خاص انجام تست پاپ اسمیر
شرایط خاص انجام تست پاپ اسمیر

چه افرادی نیاز به تست پاپ اسمیر دارند؟

تا به این ‌جا دریافتیم که استفاده از این تست برای دهانه رحم می‌باشد، اما ممکن است در کنار این ‌که این سوال در ذهن شما شکل می‌گیرد که رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت است، لازم داشته باشید تا بدانید که تنها چه افراد نیاز به استفاده از این تست دارد.

طبق توصیه پزشکان متخصص، همه بانوانی که از سنین پنجاه ‌سالگی عبور می‌کنند، باید به‌ صورت مرتب این تست را انجام بدهد. اما طبق توصیه پزشکان متخصص دیگر بعد از برقراری اولین آمیزش جنسی باید در دوره‌های زمانی خاص جهت تست پاپ اسمیر را انجام داد.

برخی از بانوان به دلایل مختلفی امکان دارد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان باشند و یا رحم آن‌ها به صورتی باشد که عفونت‌های پی‌درپی در آن شکل بگیرد. به ‌همین دلیل این افراد باید به‌ صورت مکرر و منظم از تست پاپ اسمیر بهره‌مند شود.

افرادی که دارای زگیل تناسلی مثبت می‌باشند و یا بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای دارند از سیستم ایمنی بدنی ضعیفی برخوردار می‌باشند. پس این افراد طبق توصیه پزشکان باید به‌ صورت مکرر از تست دهانه رحم استفاده داشته باشند.

تست پاپ اسمیر به واسطه معاینات لگنی انجام می‌گیرد

تست پاپ اسمیر به واسطه معاینات لگنی انجام می‌گیرد. پس می‌توان گفت بانوانی که بالای ۳۰ سال دارند، باید به‌ صورت مکرر از این آزمایش در کنار آزمایش اچ پی ‌وی برخوردار شوند. زیرا این عفونت از طریق آمیزش جنسی انتقال داده می‌شود و عامل بزرگی برای ایجاد سرطان دهانه رحم است.

در برخی از مواقع ممکن است به ‌جای استفاده از تست پاپ اسمیر از تست زیگیل تناسلی برای افراد استفاده گردد. برای این‌که بتوانید تشخیص دهید فرد مناسبی برای استفاده از تست پاپ اسمیر هستید، بهتر است از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.

تست پاپ اسمیر به واسطه معاینات لگنی انجام می‌گیرد
تست پاپ اسمیر به واسطه معاینات لگنی انجام می‌گیرد

در صورت نیاز به استفاده از تست پاپ اسمیر می‌توانید از خدمات زر کلینیک به بهترین نحو ممکن استفاده داشته باشید، اما برای این‌که بدانید رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت می‌باشد، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چه افرادی حتما باید تست پاپ اسمیر انجام دهند؟

لازم به ذکر است بدانید که برقراری روابط جنسی یکی از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از تست پاپ اسمیر می‌باشد.

حال برای اینکه رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت می‌باشد، باید ابتدا متوجه شوید که آیا شما فرد مناسبی برای استفاده از این تست هستید؟ طبق توصیه پزشکان هر بانویی که اولین ارتباط جنسی خود را از سن 21 سالگی به بعد آغاز می‌کند، باید در بازه زمانی ۳ سال یک ‌بار تست پاپ اسمیر انجام بدهد.

چه افرادی حتما باید تست پاپ اسمیر انجام دهند؟
چه افرادی حتما باید تست پاپ اسمیر انجام دهند؟
در صورتی ‌که فردی ۳۰ سال سن دارد و رابطه جنسی برای او شکل گرفته است، استفاده از تست پاپ اسمیر به او توصیه خواهد شد

در صورتی ‌که فردی ۳۰ سال سن دارد و رابطه جنسی برای او شکل گرفته است، استفاده از تست پاپ اسمیر به او توصیه خواهد شد. اما برخی از فاکتورها و عوامل مختلف باعث می‌شود تا تعدادیث از افراد طبق تشخیص پزشکان کاندید مناسبی برای استفاده از این تست در زمان‌های سریع‌تر نیز خواهند بود، زیرا عوامل خطرزای مختلفی دراین‌باره وجود دارد که برخی از آن‌ها به‌ شرح زیر می‌باشد.

  • افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند و از دخانیات مصرف می‌کنند .
  • افرادی که در نزدیکان و خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان دهانه رحم دارند.
  • افرادی که در سنین کمتر ازدواج کرده‌اند.
  • افرادی که نازا هستند و یا سابقه زایمان نداشته‌اند.
  • افرادی که همسر آن‌ها دارای چندین شریک جنسی می‌باشد.
  • افرادی که همسر آن‌ها و ختنه نشده ‌است.
  • افرادی که خودشان از چند شریک جنسی برخوردار هستند.
  • افرادی که دارای زگیل‌های تناسلی و عفونت نیز می‌باشند.
  • افرادی که به بیماری ایدز مبتلا هستند.
  • افرادی که سیستم ایمنی آن‌ها به دلیل پیوند عضو شیمی‌ درمانی ضعیف است.

افرادی که نیاز به تست پاپ اسمیر ندارند

برای این درک کنید، در چه شرایطی انجام تست پاپ اسمیر برای برخی از بانوان ضروری و مهم می‌باشد، بهتر است بگوییم که چه افراد دیگر نیازی به استفاده از تست پاپ اسمیر نخواهند داشت. قبل ‌از این ‌که به بررسی رابطه بعد از تست پاپ اسمیر بپردازیم، شناخت این مسئله مهم و ضروری می‌باشد. پس افرادی مستعد استفاده از این تست نمی‌باشند، دارای شرایط زیر هستند.

  • افرادی که دهانه رحم خود را حذف کرده‌اند
  • افرادی که سن آن‌ها از یائسگی گذشته ‌است و تمامی غربالگری آن‌ها از تست دهانه رحم منفی بوده ‌است.

دراین‌صورت افراد دیگر تحت خطر بیماری سرطان دهانه رحم نمی‌باشند و می‌توانند از و دیگر نیازی به استفاده از تست پاپ اسمیر نخواهند داشت درهرصورت اگر احساس می‌کنید استفاده از این تست برای شما ضروری و مفید است بر این‌که سوالات ذهنی خود را پاسخ دهید می‌توانید از پزشکان مجموعه زر کلینیک به‌عنوان بهترین دراین‌باره کمک بگیرید و هر گونه ابهام ذهنی خود و در رابطه با درباره رابطه براساس پاپ سول برطرف کنید

افرادی که نیاز به تست پاپ اسمیر ندارند
افرادی که نیاز به تست پاپ اسمیر ندارند

 خطرات موجود در صورت عدم استفاده از تست پاپ اسمیر

برخی از افراد ممکن است استفاده از این تست را ضروری و مهم ندانند. اما اگر به این درک برسید که این راهکار برای غربالگری سرطان گردن رحم یک راه بسیار امن می‌باشد، قطعا در بازه‌های زمانی مشخص ‌شده تحت نظر پزشکان به انجام این آزمایش خواهید پرداخت. به‌ صورت قطع نمی‌توان گفت که استفاده از تست پاپ اسمیر درست باشد.

زیرا اگر در برخی از مراکز غیرحرفه‌ای به انجام تست پاپ اسمیر بپردازید، امکان دارد نتیجه‌های منفی و دروغین از این تست برای شما صورت بگیرد. در صورتی ‌که پزشک تشخیص دهد سلول‌های غیرطبیعی در تست پاپ اسمیر شما وجود ندارد و بدون هیچ‌گونه اختلال هستید، ممکن است هیچ‌گونه راهکار درمانی برای شما انجام نگیرد و روز به ‌روز مشکل سرطان دهانه رحم برای شما وخیم‌تر شود.

 خطرات موجود در صورت عدم استفاده از تست پاپ اسمیر
خطرات موجود در صورت عدم استفاده از تست پاپ اسمیر

بهتر است بدانید در برخی مواقع که انجام تست پاپ اسمیر برای شما بدون اختلال در نظر گرفته می‌شود، نتیجه منفی آن عامل مؤثری برای اشتباه انجام شدن تست نیست.

بلکه امکان دارد عوامل مختلفی بر روی منفی شدن آن تأثیر گذاشته باشد.

برخی از عواملی که باعث نتیجه منفی تست پاپ اسمیر خواهند شد این موارد عبارت‌اند از:
  • در صورتی ‌که مجموع ناکافی از سلول‌ها در بدن فرد وجود داشته باشد تست منفی خواهد شد.
  • در صورتی ‌که تعداد سلول‌های غیرطبیعی کم باشد، تست پاپ اسمیر منفی خواهد شد.
  • در صورتی ‌که سلول‌های خونی التهاب در رحم وجود داشته باشد، تست پاپ اسمیر منفی خواهد شد.

برای این ‌که در این زمینه سطح اطلاعات خود را افزایش دهید، بهتر است بدانید چندین سال طول می‌کشد تا سرطان دهانه رحم به ‌صورت پیشرفته بروز پیدا کند. اما در این‌ حال اگر یکی از آزمایشات غیرطبیعی شناخته شود، فورا آزمایشات بعدی صورت می‌گیرد تا از شرایط سلامت دهانه رحم اطمینان حاصل کرد.

برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر یکی از سوالات مهم ذهنی و اغلب افراد است که لازم می‌دانیم در این مقاله به آن پاسخ بدهیم. هرچند که اگر نیازمند کسب اطلاعات در این‌ مورد هستید می‌توانید از پزشکان مجموعه زر کلینیک کمک بگیرید.

دلیل اهمیت تست پاپ اسمیر در چیست؟

شاید برخی از افراد همواره به اهمیت این تست پی نبرده‌اند و آن را جدی نمی‌گیرند. انجام تست پاپ اسمیر می‌تواند باعث تشخیص انواع عفونت‌های ویروسی مختلف باشد. با توجه به این ‌که ویروس زگیل تناسلی از مهم‌ترین دلایلی است که سبب ایجاد سرطان دهانه رحم می‌گردد، در صورت تشخیص فوری و به هنگام آن از طریق تست پاپ اسمیر، می‌توان از بروز سرطان دهانه رحم جلوگیری کرد.

درمان زود هنگام افراد و پیش‌گیری‌های دقیق از بیماری سرطان رحم می‌تواند تغییراتی در پیش سرطان انجام بدهد. پس قبل ‌از این ‌که سرطان دهانه رحم به‌ صورت پیشرفته حاضر شود، متوقف خواهد شد.

همه بانوان اطلاعات دقیقی در رابطه با بروز سرطان دهانه رحم در بدن خود ندارند زیرا این بیماری بدون علائم و نشانه می‌باشد. اما طبق آمار به‌ دست ‌آمده در سالیان اخیر میزان مرگ ‌و میر این سرطان بسیار بالا می‌باشد و اغلب بانوان به دلیل سرطان دهانه رحم با مرگ نیز روبرو شده ‌اند.

جدی گرفتن تست پاپ اسمیر

درصورتی‌که تست غربالگری پاپ اسمیر را جدی بگیرید، با شناخت جزئیات مربوط به بخش دهانه رحم هر چه سریع‌تر می‌توانید شرایط درمانی را برای خود فراهم کنید و از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنید.

اگر نتایج حاصل ‌شده از تست پاپ اسمیر غیرطبیعی باشد، نشان می‌دهد که بیماری سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه است. پس باید تحت نظر پزشکان متخصص قرار بگیرید. در صورتی ‌که لازم دارید بدانید رابطه بعد از تست پاپ اسمیر باید به چه صورت انجام بگیرد بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

جدی گرفتن تست پاپ اسمیر
جدی گرفتن تست پاپ اسمیر

شرایط انجام تست پاپ اسمیر چیست؟

طی گفته پزشکان متخصص تست پاپ اسمیر باید در فاصله روزهای ۱۲ تا ۱۸ سیکل قاعدگی انجام بگیرد. پس بهترین زمان انجام این تست روز ۱۵ چرخه قاعدگی است. فردی که قصد دارد آزمایش پاپ اسمیر را انجام بدهد، باید حتما موارد زیر را رعایت کند، سپس برای این آزمایش اقدام داشته باشد.

شرایط انجام تست پاپ اسمیر چیست؟
شرایط انجام تست پاپ اسمیر چیست؟
  • از ۴۸ سال قبل اعم از دوش واژینال استفاده نکرده باشد.
  • از ۴۸ ساعت قبل و از داروهای واژبنال، کرم، ژل و برای انجام این آزمایش استفاده نکرده باشد.
  • حدوداً ۲۴ یا ۴۸ ساعت قبل رابطه جنسی نداشته باشد.
  • حدوداً ۲۴ یا ۴۸ ساعت قبل معاینات واژینال نیز برای او انجام نگرفته باشد.
  • اگر بیمار دارای عفونت و ترشحات بسیار شدید است، انجام این آزمایش برای توصیه نمی‌شود.
  • برای انجام آزمایش دوباره باید ۸ هفته از نمونه‌گیری قبلی گذشته باشد.
  • برای انجام آزمایش بیمار باید مثانه خود را از قبل خالی کند.
  • در حین انجام آزمایش نفس عمیقی کشیده و شل کردن عضلات شرایط انجام آزمایش را راحت‌تر خواهد کرد.

در صورت رعایت تمامی مسائل شما نیز می‌توانید از بهترین نتیجه تست پاپ اسمیر برخوردار شوید و هیچ‌گونه نگرانی و اضطرابی در این‌ مورد نداشته باشید. اما در زمینه برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر نیز باید محتاط باشید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این ‌مورد می‌توان از تخصص‌های پزشکان مجموعه زر کلینیک کمک بگیرید.

میزان درد در تست پاپ اسمیر چگونه می‌باشد؟

انجام تست پاپ اسمیر همانند معاینات لگنی می‌باشد و بسیار ساده و سریع و بدون درد صورت می‌گیرد. در انجام این آزمایش وسیله‌ای با نام اسپکولوم باعث باز نگه ‌داشتن رحم خواهد شد و سپس نمونه‌گیری‌ها در درون رحم قرار داده می‌شوند و به‌ اندازه ۳۶۰ درجه چرخانده می‌شود تا به ‌صورت دقیق بتواند از دهانه رحم تمامی نمونه‌برداری‌ها را انجام بدهد.

بعد از آن نمونه‌های برداشته ‌شده بر روی یک اسلاید شیشه‌ای قرار می‌گیرند تا برای نتیجه‌ای دقیق‌تر و بهتر به آزمایشگاه فرستاده شود. بعد از آن آسیب ‌شناس در آزمایشگاه می‌توانند به بررسی دقیق سلول‌های غیرطبیعی بپردازد تا در صورت بروز هر گونه ورود سلول پیش سرطانی یا سرطانی آن را شناسایی کند و نتیجه نهایی را در آزمایش ثبت کند.

در حالت کلی نمی‌توان گفت که انجام این آزمایش برای افراد دردناک است. اما با توجه به این ‌که برخی از افراد در هنگام معاینات لگنی دچار ناراحتی نیز می‌شوند، ممکن است انجام تست پاپ اسمیر برای آن‌ها که اندکی سخت باشد.

میزان درد در تست پاپ اسمیر چگونه می‌باشد؟
میزان درد در تست پاپ اسمیر چگونه می‌باشد؟

اما مسئله مهم این است که بدانید رابطه بعد از تست پاپ اسمیر براساس دردهای موجود به چه صورت انجام می‌گیرد.  با توجه به این‌که ممکن است انجام تست پاپ اسمیر برای برخی از افراد دردناک باشد، شرایط هر فرد برای برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر متفاوت می‌باشد که بهتر است در این ‌مورد با پزشک خود مشورت داشته باشید.

شناخت فعالیت‌های بعد از تست پاپ اسمیر

عوارض قابل‌ ملاحظه‌ای بعد از انجام تست پاپ اسمیر در بدن افراد رخ نخواهد داد و فقط امکان بروز اندکی خون‌ریزی وجود دارد که بهتر است در این مواقع پزشک معالج خود را در جریان بگذارید. افراد بعد از انجام تست پاپ اسمیر به ‌راحتی می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند و مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

مسئله لک بینی بعد از این تست اهمیت ندارد. اما اگر دچار خون‌ریزی شدید باشید،باید حتما پزشک را در جریان بگذارید. درست است که فرد بعد از انجام این تست می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد، اما در زمینه رابطه بعد از تست پاپ اسمیر باید دقت عمل بسیار زیادی داشته باشد.

در بسیار در اغلب مواقع بعد از این تست بیمار نیاز به انجام کولونوسکوپی خواهد داشت. کولونوسکوپی که بادقت بالای ۹۹ درصد انجام می‌گیرد، به‌ صورت دقیق نشان‌ دهنده نوع زخم و عفونت حاصل ‌شده می‌باشد تا بتوان از این طریق درمان مناسبی را برای فرد داشت.

توصیه می‌کنیم در صورت استفاده از این خدمات حتما از پزشکان متخصص کمک بگیرید. در مجموعه زر کلینیک تست پاپ اسمیر با بالاترین دقت ممکن انجام خواهد شد و می‌توانید از این طریق سلامتی دهانه رحم خود را تضمین کنید.

شناخت فعالیت‌های بعد از تست پاپ اسمیر
شناخت فعالیت‌های بعد از تست پاپ اسمیر

رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت انجام می‌گیرد؟

با بررسی تمامی مسائل مربوط به تست پاپ اسمیر برخی از بانوان نگران برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر می‌باشند که البته کاملاً طبیعی است. انجام  این تست هیچ‌گونه خطر و دردی را برای بیمار به دنبال نخواهد داشت. اما امکان دارد بعد از انجام این آزمایش نوع ناحیه رحم دچار اندکی گرفتگی کمی خون‌ریزی گردد.

ناگفته نماند که بروز این ‌دست از عوارض بسیار کوتاه‌ مدت می‌باشد و در بازه زمانی مشخص ‌شده از بین خواهد رفت. برخی از مواقع بانوان از پیدایش لک‌ها و خون‌ریزی‌ها نگران می‌شوند. اما حالت گرفتگی و خون‌ریزی بعد از تست پاپ اسمیر کاملاً طبیعی است و در بازه زمانی کوتاهی خون‌ریزی‌های موجود برطرف خواهد شد. در صورتی ‌که به صورت مداوم دچار خون‌ریزی یا احساس گرفتگی در زیر شکم شوید، قطعا باید به پزشک متخصص خود مراجعه داشته باشید .

برای شفاف‌سازی دقیق‌تر در رابطه با انجام تست پاپ اسمیر باید بگوییم تروما که قرار است فرایند تست‌گیری از دهانه رحم را انجام بدهد، ممکن است درد را برای برخی از افراد به دلیل ترس افزایش دهد. به‌ همین دلیل بیمار باید در این بازه زمانی تلاش کند تا آرامش خود را حفظ کند.

رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت انجام می‌گیرد؟
رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت انجام می‌گیرد؟

اگر نگران این مسئله هستید از پزشک بخواهید تا سایز کوچک‌تری از اسپکولوم را برای شما امتحان کند. اما در صورتی‌ که نمی‌توانید دردها را تحمل کنید، طبق تشخیص پزشک استفاده از مسکن در نمونه‌برداری برای شما مفید می‌باشد. اما دقت کنید که کمک گرفتن از روان‌کننده ها یا بی‌حس کننده‌ها می‌تواند تاثیر مخربی بر روی نتیجه آزمایش شما داشته باشد.

در هر صورت به دلیل این‌که ممکن است ناحیه به‌ وجود آمده در اثر ناحیه دهانه رحم بعد از تست پاپ اسمیر دچار خراش شود،  نکاتی برای انجام رابطه بعد از تست پاپ اسمیر وجود خواهد داشت.

علت خون‌ریزی بعد از تست پاپ اسمیر

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی از بانو بانوان حساسیت بسیاری در زمینه رابطه بعد از تست پاپ اسمیر داشته باشند، این است که برس‌های مخصوص تست پاپ اسمیر خراش‌های ظریفی را بر روی سطح دهانه رحم ایجاد می‌کند.

به دلیل این‌که این ناحیه از حساسیت بالاست بالایی برخوردار می‌باشد، احتمال کمی خون‌ریزی وجود خواهد داشت. البته این خون‌ریزی بسیار خفیف است و جای هیچ ‌گونه نگرانی وجود ندارد. در صورتی ‌که خون‌ریزی شما شدت بگیرد، باید حتما پزشک معالج خود را مطلع کنید.

برای بانوانی که تازه زایمان داشته‌اند، انجام تست پاپ اسمیر پیشنهاد نمی‌شود و باید حداقل ۱۲ روز بعد از زایمان صبر کنند تا کیفیت هورمون‌های آن‌ها به حد ایده‌آل برسد و هیچ‌گونه خطایی در زمینه تغییرات دهانه رحم صورت نگیرد. در صورتی ‌که هورمون‌های این ناحیه به سطح طبیعی برسد، می‌توان آزمایش پاپ اسمیر را برای این افراد انجام داد.

شرایط رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

با توجه به تمامی دلایلی که در رابطه با برخی از خراش‌ها به دلیل انجام تست پاپ اسمیر گفتیم، فرد برای مراقبت‌های بعد از تست پاپ اسمیر نمی‌تواند فورا به برقراری روابط جنسی بپردازد. پس مدت‌ زمان رابطه بعد از تست پاپ اسمیر در بازه زمانی مشخص‌ شده تحت نظر پزشک متخصص انجام می‌گیرد.

به‌ عنوان نمونه ممکن است بین ۲ تا ۳ روز بعد از انجام تست پاپ اسمیر بیمار شرایط برقراری روابط جنسی را نداشته باشد. پس تعریف دقیقی در باره رابطه بعد از تست پاپ اسمیر انجام می‌گیرد که بیمار موظف است در دوران مراقبت بعد از عمل به این موارد پای‌بند باشد.

در برخی از موارد مشکوک دیگر اگر پزشک تشخیص دهد، بیمار درگیر مشکلات و عفونت بسیار زیاد و یا احتمال ابتلا به بیماری دهان سرطان دهانه رحم می‌باشد ممکن است تا بعد از دریافت نتایج آزمایش به بیمار اجازه رابطه را ندهد. پس تمامی این موارد بستگی به شرایط مدنظر شما خواهد داشت که باید اطلاعات دقیق از پزشک خود در این ‌مورد بگیرید. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این‌مورد هستید می‌توانید از تخصص پزشکان مجموعه زر کلینیک بهره‌مند شوید.

شرایط رابطه بعد از تست پاپ اسمیر
شرایط رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

مراقبت‌های بعد از تست پاپ اسمیر شامل چیست؟

تعداد بانوانی که از تست پاپ اسمیر استفاده کرده‌اند، روز به ‌روز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین نیاز دارند تا اطلاعاتی درباره رابطه بعد از تست پاپ اسمیر کسب کنند. اولین سوالی که به ذهن آن‌ها می‌آید در زمینه مراقبت‌های بعد از انجام تست پاپ اسمیر می‌باشد.

برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که در دسته‌بندی مراقبت‌های بعد از انجام این تست قرار می‌گیرد. این ‌که بانوان بدانند بعد از این تست چه کاری انجام بدهند و یا چه کارهایی لازم است انجام بدهد، به آن‌ها کمک می‌کند تا آرامش بیشتری داشته باشند.

هیچ‌گونه عارضه خاصی بعد از انجام این تست ایجاد نخواهد شد

لازم است بگوییم هیچ‌گونه عارضه خاصی بعد از انجام این تست ایجاد نخواهد شد و اغلب بانوان با حال خوب به روند عادی زندگی خود بازمی‌گردند. اما در برخی از مواقع مشاهده می‌شود که باید با پزشک متخصص در تماس باشند و او را از حال خود مطلع کنند تا از بروز هر گونه خطر جدی جلوگیری داشته باشند. مهم‌ترین موارد ذکر شده را در ادامه این مبحث بررسی خواهیم کرد.

  • در صورتی‌ که خون‌ریزی بسیار شدیدی داشتید، در اولین فرصت به پزشک خود مراجعه کنید.
  • اگر در نواحی آزمایش عفونت شکل گرفت، روند درمان شما باید هرچه سریع‌تر آغاز گردد.
  • اگر در دهانه رحم زخم ایجاد شده باید فورا درمان صورت بگیر.
  • در صورت وجود درد در ناحیه تناسلی بهتر است برای برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر صبور باشید.

تمامی مراقبت‌هایی که باید بعد از انجام تست پاپ اسمیر انجام دهید، در این موارد خلاصه می‌شود. گرچه اگر سوال بیشتری در این‌ مورد دارید می‌توانید از پزشکان زر کلینیک به ‌عنوان بهترین مجموعه در این زمینه کمک بخواهید تا به بهترین نحو ممکن نتیجه این تست برای شما انجام بگیرد.

هیچ‌گونه عارضه خاصی بعد از انجام این تست ایجاد نخواهد شد
هیچ‌گونه عارضه خاصی بعد از انجام این تست ایجاد نخواهد شد

نتیجه تست پاپ اسمیر به چه صورت است؟

چندین جواب مختلف در راستای انجام تست پاپ اسمیر در نتیجه آن مشاهده می‌گردد. امکان دارد نتیجه این آزمایش به‌ صورت عادی باشد و یا از واژه‌ غیرعادی استفاده‌شده باشد. در ادامه خواهیم گفت که نتیجه انجام این تست چگونه است.

نتیجه پاپ اسمیر عادی

در صورتی‌ که در نتیجه آزمایش نشان دهد که جواب تست پاپ اسمیر یا عادی و نرمال باشد، یعنی هیچ‌گونه رشد غیرعادی سلولی در دهانه رحم بیمار دیده نشده ‌است. البته در برخی از مواقع ممکن است نشان ‌دادن نتیجه عادی به‌ عنوان همان نتیجه منفی در نظر گرفته می شود. یعنی هیچ‌گونه خطری بیمار را تهدید نخواهد کرد.

نتیجه پاپ اسمیر غیرعادی

در برخی مواقع در نتیجه تست پاپ اسمیر واژه غیرعادی ذکر شده است. البته نتیجه این آزمایش به ‌صورت غیرعادی بدان معنی نیست که فرد درگیر بیماری دهانه رحم می‌باشد، بلکه امکان دارد رشد غیر عادی در سلول‌ها دیده‌ شده است که این رشد حاکی از روند پیش سرطان می‌باشد. بنابراین بدن بیمار در آستانه ابتلا به بیماری سرطان دهانه رحم است و باید هرچه سریع‌تر بررسی‌های دقیق تحت نظر پزشکان متخصص بررسی بر روی رشد سلول‌های غیر سرطانی غیرعادی صورت بگیرد.

نتیجه پاپ اسمیر غیرعادی
نتیجه پاپ اسمیر غیرعادی

نتیجه پاپ اسمیر مثبت

دربرخی از مواقع نتیجه حاصل ‌شده از تست پاپ اسمیر مثبت می‌باشد. اگر نتیجه حاصل شده مثبت باشد، یعنی تغییرات سلولی غیرطبیعی در دهانه رحم دیده ‌شده است و نشان ‌دهنده بروز بیماری سرطان دهانه رحم است. در این مواقع اقدامات لازم در رابطه با بیماری فرد انجام میگیرد.

اگر تشخیص این تست زودتر از حد ممکن به انجام بگیرد و بیماری در مراحل اولیه باشد، نیازی به نگرانی نیست و با کمک گرفتن از درمان‌های مناسب می‌توان بخشی از رحم که دچار تغییرات سطح سلولی شده‌ است را رفع کرد.

اما در برخی مواقع امکان دارد کل رحم نیز برای عدم بروز و پیدایش بیماری سرطان برداشته شود. اگر تشخیص این تست دیرتر انجام بگیرد، در بیماری دهانه رحم در مراحل پیشرفته باشد، درمان بسیار دشوارتر است و امکان دارد برخی از دیگر برخی از بخش‌های دیگر بدن نیز درگیر سرطان شود.

نتیجه پاپ اسمیر مثبت
نتیجه پاپ اسمیر مثبت

درست است که مبحث اصلی این مطلب در رابطه درباره رابطه بعد از تست پاپ اسمیر است، اما اغلب افراد علاقه‌مندند تا بدانند نتیجه حاصل ‌شده از این تست به چه صورت بررسی می‌شود. در صورت مثبت بودن تست پاپ اسمیر از عمل‌های جراحی و شیمی‌درمانی استفاده خواهد شد.

دقت داشته باشید که انجام تست پاپ اسمیر برای تشخیص بیماری‌های آمیزشی نمی‌باشد. برای این بیماری آزمایش‌های تخصصی‌تری در نظر گرفته خواهد شد که بهتر است تحت نظر پزشکان مجموعه زر کلینیک از آن‌ها بهره‌مند شوید.

پاسخ برخی از سوالات رایج درباره تست پاپ اسمیر چیست؟

با بررسی تمامی موارد دریافتی که به چه اندازه استفاده از این تست مهم و ضروری می‌باشد و برای تشخیص انواع بیماری‌های مختلف بانوان لازم است. اما ممکن است همچنان برخی از سوالات مختلف در ذهن شما بدون پاسخ مانده باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به پاسخ درست برخی از سوالات پرتکرار بپردازیم. با ما همراه باشید.

تست پاپ اسمیر برای دختران باکره

نکته مهم این است که تست پاپ اسمیر برای دختران مجرد و باکره انجام نمی‌گیرد. زیرا فرایند اصلی که برای انجام این تست صورت می‌گیرد، وارد کردن اسپکولوم به دهانه رحم می‌باشد و این کار باعث پارگی پرده بکارت خواهد شد.

اما در برخی مواقع به دلیل این ‌که احتمال سرطان دهانه رحم در دختران باکره دیده خواهد شد، پزشک مجبور است این آزمایش را برای دختران مجرد نیز انجام بدهد. البته در بسیاری از مواقع حداکثر کاری که برای دختران انجام می‌گیرد، نمونه‌برداری از ترشحات واژن است.

اما نمونه‌برداری از ترشحات واژن به‌هیچ ‌عنوان دقت پاپ اسمیر را ندارد و نمی‌تواند اطلاعات دقیق در رابطه با سلامت دهانه رحم بیان کند. برخی از افراد تصور می‌کنند که احتمال ایجاد سرطان دهانه رحم فقط بعد از برقراری روابط جنسی و یا تماس با ویروس زگیل تناسلی می‌باشد.

تست پاپ اسمیر برای دختران باکره
تست پاپ اسمیر برای دختران باکره

اما واقعیت امر بر این نیست. زیرا در در بسیاری از مواقع امکان دارد، سرطان دهانه رحم به دلیل وراثت انجام بگیرد و بدون برقراری روابط جنسی نیز امکان پیدایش آن وجود خواهد داشت. در این ‌صورت می‌توانید از طریق تخصص‌های پزشکان مجموعه زر کلینیک کمک بگیرید.

آزمایش پاپ اسمیر برای مردان

ممکن است سوالاتی در زمینه تشخیص سرطان مقعد برای مردان داشته باشید. آزمایش پاپ اسمیر در این مواقع نیز به کمک می‌آید و می‌تواند تشخیص دقیق در رابطه با سرطان مقعد آقایان داشته باشد. البته این آزمایش هم برای آقایان و هم برای بانوان انجام می‌گیرد.

شرایط انجام آن به‌گونه‌ای است که سلول‌هایی که از ناحیه مقعد جدا شده از را نمونه‌گیری خواهد کرد و سپس به آزمایشگاه می‌فرستد. بعد از آن در آزمایشگاه به بررسی تغییرات سلولی که در این بافت‌ها انجام ‌گرفته، می‌پردازند تا تشخیص دقیقی از شرایط موجود بیماران انجام بدهند.

مدت ‌زمان دریافت جواب تست پاپ اسمیر

نتیجه تست پاپ اسمیر به آزمایشگاه مدنظر بستگی خواهد داشت. اما در حالت کلی ا این آزمایش بین 3 روز تا ۱ هفته آماده خواهد شد .

شرایط انجام تست پاپ اسمیر

به‌ غیر از این ‌که افراد نیاز دارند تا بدانند رابطه بعد از تست پاپ اسمیر به چه صورت انجام می‌گیرد، در رابطه با شرایط انجام این آزمایش نیز بسیار می‌پرسند. برای انجام این آزمایش باید حداقل ۵ روز از زمان قاعدگی افراد گذشته باشد. برای داشتن احساس راحتی بهتر می‌توانید موهای زائد خود را شیو کنید. اما ضرورتی برای انجام این کار وجود ندارد. تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از این تست تحت نظر پزشک تهیه خواهد شد.

دلیل خون‌ریزی بعد از تست پاپ اسمیر

به دلیل خراش‌هایی که باعث مخصوص تست پاپ اسمیر برای نمونه‌برداری‌ها در ناحیه رحم ایجاد می‌کند و به دلیل حساسیت بالای ناحیه رحم احتمال خون‌ریزی بسیار کم وجود خواهد داشت که جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد.

برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

به دلیل بروز خراش‌های جزئی بر اثر برس مخصوص تست پاپ اسمیر و حساسیت این ناحیه ممکن است رابطه برای برخی از افراد دردناک باشد. پس تا جای ممکن تحت نظر تشخیص پزشک خود برای برقراری رابطه پیش بروید.

معمولاً پزشکان مجموعه زر کلیک توصیه می‌کنند که حدود ۲۴ ساعت بعد از انجام این آزمایش رابطه جنسی نداشته باشید. اگر همچنان دچار سوزش و خون‌ریزی در ناحیه تناسلی هستید، بهتر است بین ۲ تا ۳ روز از برقراری روابط جنسی خودداری کنید.

برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر
برقراری رابطه بعد از تست پاپ اسمیر

سخن آخر

در این مطلب به بررسی دقیق در رابطه با تست پاپ اسمیر پرداختیم و به سوالات رایج در رابطه با این آزمایش را پاسخ دادیم. در رابطه با شناخت هزینه تست پاپ اسمیر، به دلیل نوسانات موجود در تعرفه‌های قیمت بهتر است از زر کلینیک اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

اگر شما نیز از افرادی هستید که دچار لک بینی‌های غیرمتعارف می‌باشید، قطعا برای درمان باید تحت نظر پزشکان متخصص قرار بگیرید.هنگامی‌ که برای انجام تست پاپ اسمیر به پزشک مراجعه می‌کنید، در رابطه با آمادگی برای آزمون آزمایش و مراقبت‌های بعد از آن اطلاعات کافی در اختیار شما قرار خواهد داد. به ‌عنوان نمونه قطعا به شما خواهند گفت که رابطه بعد از تست پاپ اسمیر در چه بازه زمانی می‌تواند اتفاق بیفتد.

اما لازم دانستیم که همچنان در این مطلب بررسی شناخت شرایط رابطه بعد از تست پاپ اسمیر بپردازیم. امیدواریم که با استفاده از مطلب بتوانید درک کنید که استفاده از این تست به چه اندازه مهم و ضروری و می‌باشد. اگر همچنان سوالات متعددی در ذهن شما وجود دارد که با مطالعه این مطلب به پاسخ آن نرسیده‌اید، می‌توانید از پزشکان مجموعه زر کلینیک کمک بخواهید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: :02128111615

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید