میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

هزینه تست پاپ اسمیر
هزینه تست پاپ اسمیر

لیست موضوعات

هزینه تست پاپ اسمیر

تمامی تلاش ما این است که در این مقاله در رابطه با موضوع هزینه تست پاپ اسمیر برای شما مطالبی داشته باشیم و اطلاعات شما در این زمینه را بالاتر ببریم.

جهت دریافت هزینه دقیق تر با ما تماس بگیرید.

02122930161

هزینه تست پاپ اسمیر
هزینه تست پاپ اسمیر

برای کسب اطلاعات لازم در مورد هزینه تست پاپ اسمیر می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

برای این ‌که بتوانید درک درستی از تست پاپ اسمیر داشته باشید، بهتر است تا عنوان کنیم که این روش برای تشخیص سرطان دهانه رحم شناخته می ‌شود و به نوعی یک روش غربالگری است.

در نظر گرفتن تست پاپ اسمیر می ‌تواند تشخیص ‌دهنده سلول ‌های پیش سرطانی و سرطانی دهانه رحم باشد. به جهت این ‌که در دنیای امروز در اغلب افراد سرطان دهانه رحم دیده می شود.

این موضوع بسیار گسترش پیدا کرده و به ‌عنوان یک موضوع مهم در کل دنیا شناخته می شود. به جهت این ‌که یکی از چهارمین دلایلی که می ‌تواند موجب مرگ‌ و میر و از بین رفتن افراد باشد، سرطان دهانه رحم در نظر گرفته شده است و می ‌تواند در کل دنیا زنان را تهدید کند.

به همین دلیل است که اغلب پزشکان اهمیت ویژه‌ای برای این موضوع قائل می شوند و درصددند تا با استفاده از تست پاپ اسمیر بتوانند مشکلات به ‌وجود آمده برای رحم را تشخیص دهند و فوراً درمان ‌های لازم برای آن را شروع کنند تا این مشکل وخیم تر و حادتر نشود. یکی از پزشکانی که در این زمینه دارای تخصص و تجربه بالایی است، خانم دکتر زرگنج فرد می باشد.

این تست می‌ تواند تشخیص دهنده انواع عفونت ‌ها در دهانه رحم باشد

اگر بخواهیم بیشتر در رابطه با تست پاپ اسمیر بگوییم، این تست می‌ تواند تشخیص دهنده انواع عفونت ‌ها در دهانه رحم باشد. یکی از عفونت های مهمی که در این مواقع تشخیص می دهند، ویروس HPV می باشد که اغلب به ویروس زگیل تناسلی شناخته می ‌شود و پزشکان آن را با این نام عنوان می کنند.

حال، ممکن است که اغلب بانوان اطلاعات درستی در زمینه تست پاپ اسمیر نداشته باشند و سوالات متعددی در ذهن خود داشته باشند.

نکته حائز اهمیتی که قصد داریم تا در ادامه این موضوع برای این دسته از افراد عنوان کنیم، شناخت بیشتر در رابطه با تست پاپ اسمیر می باشد. به همین جهت در تلاشیم تا سوالات تعیین‌ شده‌ای که می ‌تواند در ذهن اغلب بانوان شکل بگیرد را پاسخ دهیم تا از این طریق درک درستی از این تست برای این دسته از افراد به همراه داشته باشیم.

سرطان دهانه رحم می تواند بسیار مهم باشد

به طور کلی لازم است تا عنوان کنیم که سرطان دهانه رحم می تواند بسیار مهم باشد و یک عامل اصلی مرگ ‌و میر در دنیای امروز است. حال اگر به موقع به کلینیک خانم دکتر زرگنج فرد مراجعه کرده و از تست پاپ اسمیر در زمان تعیین ‌شده آن استفاده کنید، می ‌توان به زودی به مشکلات آن پی برده و درصدد برطرف نمودن آن تلاش کرد.

برای عنوان کردن و شناخت بیشتر تست پاپ اسمیر، لازم است بگوییم که این تست بسیار ساده و ارزان‌ قیمت در نظر گرفته می‌ شود که به صورت سالیانه، لازم است تا بانوان آن را مورد استفاده قرار بدهند.

حال اگر شما از دسته افرادی هستید که در رابطه با هزینه تست پاپ اسمیر نیز سوالات متعددی دارید و قصد دارید تا بدانید که انجام تست پاپ اسمیر سالیانه می ‌تواند چه هزینه‌ای را برای شما در بر داشته باشد، در ادامه این مطلب در رابطه با این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. پس با ما در رابطه با موضوع هزینه تست پاپ اسمیر همراه باشید.

سرطان دهانه رحم می تواند بسیار مهم باشد
سرطان دهانه رحم می تواند بسیار مهم باشد

در ادامه این مطلب در رابطه با موضوع هزینه تست پاپ اسمیر به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. تست پاپ اسمیر چیست؟
  2. سرطان دهانه رحم چیست؟
  3. چه عواملی می‌ تواند در به وجود آمدن سرطان دهانه رحم مؤثر واقع شوند؟
  4. آزمایش پاپ اسمیر به چه صورت انجام می‌گیرد؟
  5. چه اشخاصی نیاز به انجام تست پاپ اسمیر دارند؟
  6. چه اشخاصی کاندیدای مناسبی برای انجام تست پاپ اسمیر هستند؟
  7. چه افرادی نیاز به انجام تست پاپ اسمیر ندارند؟
  8. به چه دلیل تست پاپ اسمیر یک تست بسیار مهم در نظر گرفته می شود؟
  9. رابطه تست پاپ اسمیر و سرطان دهانه رحم در چیست؟
  10. در چه مواقع نیاز است که به پزشک برای تست پاپ اسمیر مراجعه کرد؟
  11. چه نوع پزشک می تواند تست پاپ اسمیر را انجام بدهد؟
  12. قبل از انجام تست پاپ اسمیر چه نکاتی باید رعایت شود؟
  13. چه اشخاصی بیشتر در معرض خطر سرطان دهانه رحم و انجام تست پاپ اسمیر می باشند؟
  14. آیا انجام تست پاپ اسمیر با درد همراه است؟
  15. آیا تست پاپ اسمیر برای دختران باکره انجام می شود؟
  16. اقدامات مورد نیاز بعد از انجام تست پاپ اسمیر به چه صورت می باشد؟
  17. نتیجه تست پاپ اسمیر به چه معنا می باشد؟
  18. هزینه تست پاپ اسمیر به چه صورت می باشد؟
  19. نتیجه‌گیری و جمع ‌بندی مطالب

 

تست پاپ اسمیر چیست؟

برای این ‌که بتوانیم تا به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، لازم است که در ابتدا آشنایی کلی با تست پاپ اسمیر داشته باشیم و بیشتر در رابطه با این موضوع برای شما صحبت کنیم.

اگر بخواهیم به طور مفصل و جامع بگوییم که تست پاپ اسمیر چیست، باید عنوان کنیم که این تست به ‌عنوان یک آزمایش غربالگری برای بانوان صورت گرفته می ‌شود که بسیار ساده و آسان است و هیچ دردی به همراه ندارد و از این جهت می ‌تواند یک عامل مؤثر به جهت پیشگیری برای اغلب بانوان باشد.

تست پاپ اسمیر چیست؟
تست پاپ اسمیر چیست؟

امروزه تست پاپ اسمیر یک مسئله بسیار حیاتی برای هر خانم در نظر گرفته می ‌شود

به همین دلیل است که امروزه تست پاپ اسمیر یک مسئله بسیار حیاتی برای هر خانم در نظر گرفته می ‌شود و توصیه مهم پزشکان برای بیماران این است که در دوره‌ های تعیین شده ای، حتماً تست پاپ اسمیر را انجام بدهند. این آزمایش تست های روتین می باشد که می ‌تواند کشف کننده وجود سرطان در دهانه رحم باشد.

حتماً در رابطه با سرطان دهانه رحم نیز اطلاعاتی دارید و می ‌دانید که این بیماری بسیار خطرناک می باشد و ممکن است که اغلب بانوان را با مرگ مواجه کنند.

یکی از مهم ‌ترین دلایلی که در اغلب کشورهای گسترده جهان سبب مرگ ‌و میر بانوان می ‌شود و می ‌تواند در ۵۰ سال گذشته این آمار را به نام خود ثبت کند، سرطان دهانه رحم بوده است.

حال اگر اغلب افراد در زمان تعیین‌ شده و مناسب بتوانند از تست پاپ اسمیر، به طور روتین استفاده کنند و آن را هر چه زودتر تشخیص بدهند، می ‌توانند از به وجود آمدن بیماری سرطان دهانه رحم جلوگیری کنند.

روش انجام تست پاپ اسمیر

انجام تست پاپ اسمیر به واسطه معاینات لگنی بانوان صورت گرفته می شود. از این طریق پزشک مد نظر در هنگام معاینه می ‌تواند به جمع‌آوری تمامی سلول ‌هایی که در دهانه رحم فرد می باشند، بپردازد و به واسطه یک اسلاید میکروسکوپ، نمونه ‌برداری ‌های لازم از طریق دهانه رحم را به‌ جهت تست پاپ اسمیر انجام دهد.

سپس با در نظر گرفتن این نمونه ‌ها می توان تفسیر درستی بر روی آن‌ ها انجام داد و از این طریق ناهنجاری‌ هایی که بر روی این سلول ‌ها وجود دارد را تشخیص داد و نتیجه تست پاپ اسمیر از این طریق حاصل می‌ گردد.

اغلب پزشکانی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند، به بیماران توصیه می‌ کنند که لازم است تا شروع انجام تست پاپ اسمیر، از اولین رابطه جنسی آن‌ ها صورت بگیرد و این تست باید به مدت منظم حدوداً سالی یک بار انجام شود و تا پایان سن ۶۰ سالگی می ‌تواند ادامه داشته باشد.

نکته حائز اهمیتی که برای انجام تست پاپ اسمیر وجود دارد، این است که اگر بعد از گذشت مدتی تا سن ۶۰ سالگی جواب تمامی تست‌ های مد نظر منفی باشد، دیگر نیاز نیست که مجدداً از تست پاپ اسمیر استفاده کرد. برای درک کلی از تست پاپ اسمیر لازم است بگوییم که این تست بسیار ساده است و هیچ ‌گونه پیچیدگی به همراه ندارد.

همین طور هزینه در بر گرفته برای آن بسیار اندک است و از این طریق می تواند سلامت دهانه رحم را تضمین کند و پیشگیری از سرطان دهانه رحم را به ‌همراه دارد. حال در ادامه مقاله، بیشتر به بررسی موضوع هزینه تست پاپ اسمیر خواهیم پرداخت.

روش انجام تست پاپ اسمیر
روش انجام تست پاپ اسمیر

سرطان دهانه رحم چیست؟

برای این که بتوانیم به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، لازم است که اطلاعات ویژه‌ای در رابطه با سرطان دهانه رحم نیز داشته باشید. اگر بخواهیم بیشتر در رابطه با سرطان بگوییم، یکی از چهارمین دلایل سرطان شایع بین بانوان سرطان دهانه رحم می باشد که اگر تشخیص آن دیر هنگام صورت بگیرد، می ‌تواند یک عامل مؤثر برای مرگ و میر باشد.

امروزه با توجه به آمار در نظر گرفته ‌شده در کل دنیا، میلیون ها شخص از طریق تشخیص بیماری سرطان دهانه رحم جان خود را از دست داده اند و یک عامل مؤثر برای مرگ ‌و میر بین بانوان بوده است.

برای درک بهتر این موضوع لازم است تا عنوان کنیم که لوله باریکی که به آن دهانه رحم گفته می ‌شود و در انتهایی ترین قسمت بخش رحم قرار دارد و می ‌تواند اتصال ‌دهنده خوبی به واژن باشد، به واسطه آن رحم شکل داده می شود.

حال اگر فرد مد نظر تست پاپ اسمیر را به ‌صورت مرتب انجام دهد و در ابتدای مبتلا شدن به این بیماری آن را تشخیص دهد، اختلالات تاثیرگذاری که در بدن شخص حاصل می گردد، می ‌تواند عامل مؤثری برای وجود سرطان دهانه رحم باشد.

حال اگر خواستار اطلاعات بیشتری در رابطه با سرطان دهانه رحم باشید، بهتر است در این زمینه بدانید که رحم یکی از اعضای مهمی می باشد که برای بدن بانوان به حساب می آید.

رحم به‌ جهت فضای خاصی که دارد، دارای سلول ‌های بسیاری می باشد

رحم به‌ جهت فضای خاصی که دارد، دارای سلول ‌های بسیاری می باشد و هر کدام از این سلول ‌ها در بخش رحم، دارای وظایفی هستند که می ‌توانند تحولات بدن را حفظ کنند.

ممکن است که در هنگام ابتلا به سرطان دهانه رحم، سلول ‌هایی که در رحم قرار دارند، نیازی به وجود سلول جدید نداشته باشند و خود تقسیم شوند. این امری غیر طبیعی می باشد و سلول را از حالت طبیعی خود خارج می‌ کند. به همین جهت می ‌تواند به ‌وجود آورنده توده ‌های بافتی در سطح دهانه رحم باشد.

حال با در نظر گرفتن این موضوع، وجود توده‌ های بافتی می توانند تومورها را در دهانه رحم به وجود بیاورند و همین امر کم‌کم عامل مؤثری برای ایجاد سرطان دهانه رحم می شود.

سرطان دهانه رحم به حدی خطرناک می باشد که از طریق سیستم لنفاوی و به واسطه جریان خون تأثیرات بسیاری را در بخش ‌های دیگر بانوان می ‌گذارد و می ‌تواند مواردی همچون روده و مثانه را درگیر خود کند و این یک عامل خطرزا برای این بیماری در نظر گرفته می‌ شود.

رحم به‌ جهت فضای خاصی که دارد، دارای سلول ‌های بسیاری می باشد
رحم به‌ جهت فضای خاصی که دارد، دارای سلول ‌های بسیاری می باشد

موارد نگران کننده سرطان رحم

یک مورد نگران ‌کننده در موضوع سرطان دهانه رحم که می ‌تواند مشکلات متعددی را برای بانوان به وجود بیاورد، این است که این بیماری به حدی نادیده گرفته شود که تبدیل به نوع پیشرفته شود و هیچ گونه علائمی برای بروز آن وجود نداشته باشد

و می ‌تواند دیگر موارد همانند کبد، مثانه، روده، ریه را با مشکل مواجه کند و علائم این موارد می ‌تواند تشخیص‌ دهنده سرطان دهانه رحم باشند. به همین دلیل پیشنهاد می شود با مراجعه مکرر به مراکز معتبر از جمله کلینیک خانم دکتر زرگنج فرد، نگرانی را از خود دور کنید.

اگر تشخیص سرطان دهانه رحم به واسطه تست پاپ اسمیر در مدت ‌زمان در نظر گرفته‌ شده، صورت نگیرد، می ‌تواند یک عامل بسیار خطرناک باشد و لازم است که بانوان حتماً انجام تست پاپ اسمیر را جدی بگیرند. به جهت این ‌که اگر تست پاپ اسمیر انجام شود و این بیماری در مدت‌ زمان تعیین‌ شده مشخص گردد، درمان برای آن راحت ‌تر می باشد.

به همین جهت نکته حائز اهمیتی که برای شما در این مطلب داریم این است که حتماً انجام تست پاپ اسمیر را به صورت دوره‌ای مهم بشمارید و نزد یک پزشک بروید تا بتوانید علائم غیر معمولی و تغییرات بدن خود را مشاهده کنید و از سلامت رحم خود آگاه شوید. در ادامه این موضوع نیز بیشتر در رابطه با هزینه تست پاپ اسمیر برای شما صحبت خواهیم کرد.

موارد نگران کننده سرطان رحم
موارد نگران کننده سرطان رحم

چه عواملی می‌ تواند در به وجود آمدن سرطان دهانه رحم مؤثر واقع شوند؟

در راستای این ‌که بتوانیم به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، لازم است بگوییم که ویروس پاپیون انسانی به‌ عنوان یک عامل مؤثر برای به وجود آمدن دهانه سرطان رحم می باشد. به دلیل این ‌که در اغلب مواقع مشاهده شده است که ویروس HPV عفونت بسیاری را در سطح دهانه رحم ایجاد می کند.

امکان دارد تا برخی از افراد چندین سال باشد که از مشکل ویروس HPV رنج می‌برند، اما به‌ جهت این‌ که این ویروس هیچ گونه علائمی از خود بروز نمی‌ دهد، متوجه این امر نشده‌اند.

اگر ویروس HPV در سلول های دهانه رحم ایجاد شود، می ‌تواند سلول ‌های سرطانی بسیار خطرناکی را به وجود بیاورد و در آخر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم بسیار بالا می‌ باشد.

هنگامی که عفونت HPV در دهانه رحم ایجاد می شود، هیچ ‌گونه واکنشی در بدن صورت نمی ‌گیرد

با توجه به مواردی که ذکر کردیم، هنگامی که عفونت HPV در دهانه رحم ایجاد می شود، هیچ ‌گونه واکنشی در بدن صورت نمی ‌گیرد. حال اگر این اشخاص افرادی باشند که از دخانیات بسیار استفاده می کنند و زایمان های پشت سر هم داشته باشند، عوامل به وجود آمدن سرطان دهانه رحم برای آن ‌ها گسترش پیدا می ‌کند.

اشخاص دیگری که می ‌توانند در راستای به وجود آمدن سرطان دهانه رحم مؤثر واقع شوند، افرادی هستند که بیشتر از مدت زمان ۵ سال از قرص‌ های ضد بارداری استفاده می ‌کنند.

همین طور اشخاصی که روابط جنسی آن ‌ها در سنین کمتر آغاز شده باشد، می ‌توانند افراد مستعدی برای به وجود آمدن سرطان دهانه رحم باشند.

برخی از بانوان رابطه ‌های بی ‌بند و باری دارند که از چندین شریک جنسی استفاده می ‌کنند. این دسته از افراد نیز بیشتر در معرض خطر بیماری سرطان دهانه رحم می باشند. چاقی های مفرط و کمبود برخی از ویتامین‌ ها همانند ویتامین A و C در بدن از علائم به وجود آمدن سرطان دهانه رحم می باشد.

برای این ‌که بتوانیم تا به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، نیاز بود که در زمینه عوامل به وجود آورنده سرطان دهانه رحم اطلاعاتی داشته باشید. حال در ادامه مبحث، اطلاعات کلی و مفیدی در رابطه با هزینه تست پاپ اسمیر برای شما خواهیم داشت.

هنگامی که عفونت HPV در دهانه رحم ایجاد می شود، هیچ ‌گونه واکنشی در بدن صورت نمی ‌گیرد
هنگامی که عفونت HPV در دهانه رحم ایجاد می شود، هیچ ‌گونه واکنشی در بدن صورت نمی ‌گیرد

آزمایش پاپ اسمیر به چه صورت انجام می ‌گیرد؟

برای این‌که بیشتر در رابطه با هزینه‌ های تست پاپ اسمیر صحبت کنیم، لازم است که روش صورت گرفتن انجام آزمایش پاپ اسمیر را نیز برای شما شرح دهیم. ممکن است تا برخی از افراد یا پزشکان تست پاپ اسمیر را با نام پاپانیکولائو Papanicolau بشناسند.

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر کردیم، در نظر گرفتن این آزمایش می ‌تواند به نوعی یک غربالگری سرطان دهانه رحم باشد.  انجام این تست به صورتی است که با استفاده از جمع‌آوری سلول ‌هایی که در سطح دهانه رحم می ‌باشد و آزمایشات انجام گرفته بر روی این نمونه ‌برداری ‌ها تشخیص سرطان دهانه رحم صورت گرفته می شود.

برای درک بهتر این موضوع لازم است بگوییم که نمونه ‌برداری ‌هایی که از سطح دهانه رحم انجام می‌ شود و برای انجام تست پاپ اسمیر مؤثر واقع می ‌شود، از طریق معاینات معمولی لگن حاصل می ‌گردد.

روش انجام تست پاپ اسمیر

برای انجام این معاینات لازم است که به نزد پزشک زنان متخصص بروید و از او درخواست انجام تست پاپ اسمیر داشته باشید.  مراجعه به خانم دکتر زرگنج فرد بهترین گزینه است.

سپس پزشک مد نظر با در نظر گرفتن تجربیات خود اقدام به جمع‌آوری سلول‌ هایی که در سطح دهانه رحم جمع شده‌اند، می‌ کند و سلول‌ های جمع‌ آوری ‌شده و نمونه برداری شده به واسطه اسلایدهای شیشه‌ای می ‌توانند به آزمایشگاه انتقال داده شوند.

در درون اسلایدهای شیشه‌ای که نمونه‌ برداری ‌ها صورت می گیرد

بهتر است بگوییم که در درون اسلایدهای شیشه‌ای که نمونه‌ برداری ‌ها صورت می گیرد، ماده‌ای به نام پاپانیکولائو Papanicolau وجود دارد که ترکیبات مؤثری را با سلول ‌ها به وجود می‌ آورد

و سپس از طریق میکروسکوپ در آزمایشگاه ‌ها می ‌تواند بررسی شود و تحقیقات لازم بر روی آن صورت بگیرد و ارزیابی ‌هایی که به واسطه آسیب ‌شناسان در آزمایشگاه بر روی نمونه ‌های موجود صورت گرفته می شود، می تواند تغییرات مؤثری که در سطح دهانه رحم وجود دارد را عنوان کند و در رابطه با بدخیم بودن سرطان نیز نظراتی داشته باشند.

برای این ‌که شناخت بیشتری در رابطه با تست پاپ اسمیر داشته باشید، بهتر است تا عنوان کنیم که این تست بسیار راحت است و بدون هیچ ‌گونه درد صورت می گیرد.

نتایج مد نظر که برای تست پاپ اسمیر صورت گرفته می شود، به صورت نرمال و غیر نرمال دسته‌بندی می ‌شود و از این طریق می توان تشخیص درستی در رابطه با سرطانی بودن سلول‌های موجود در دهانه رحم را انجام داد.

در درون اسلایدهای شیشه‌ای که نمونه‌ برداری ‌ها صورت می گیرد
در درون اسلایدهای شیشه‌ای که نمونه‌ برداری ‌ها صورت می گیرد

حساسیت های لازم تست پاپ اسمیر

در ادامه بررسی موضوع تست پاپ اسمیر، لازم است این نکته را بگوییم که برای انجام این تست، حساسیت های بسیاری صورت گرفته می‌ شود و این امر به گونه‌ای است که ریز به ریز سلول هایی که در بدن شما دیده می ‌شود و مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد، هیچ ‌گونه نقصی در راستای جواب در نظر گرفته ‌شده تست پاپ اسمیر وجود نخواهد داشت.

به همین جهت است که اغلب پزشکان ذکر می ‌کنند که انجام تست پاپ اسمیر به ‌صورت معاینات دوره ای می تواند، درصد تشخیص آن را بیشتر کند و اگر ناهنجاری بر روی سلول ها دیده شود، شرایط بهتری برای درمان آن ‌ها انجام می گیرد.

انجام تست پاپ اسمیر بر روی دیگر نواحی بدن همانند مهبل، رحم، تخمدان‌ ها، ممکن است که اثر خاصی نداشته باشد. به جهت این ‌که این امر در هنگام معاینات زنان و زایمان و لگنی تشخیص داده می شود، لازم است که حتماً به صورت دوره‌ای از آن استفاده کرد.

هزینه در نظر گرفته ‌شده برای تست پاپ اسمیر به حدی مناسب می باشد که هر شخصی برای انجام این تست می ‌تواند اقدامات لازم را انجام بدهد. در ادامه بیشتر در رابطه با هزینه تست پاپ اسمیر برای شما خواهیم گفت.

حساسیت های لازم تست پاپ اسمیر
حساسیت های لازم تست پاپ اسمیر

چه اشخاصی نیاز به انجام تست پاپ اسمیر دارند؟

برای این‌ که بتوانیم هزینه تست پاپ اسمیر را تعیین کنیم، لازم است عنوان کنیم که برخی از افراد نیاز بیشتری به نسبت دیگر افراد به جهت انجام تست پاپ اسمیر دارند. اما به طور کلی تست پاپ اسمیر برای تمام بانوان امری واجب در نظر گرفته می شود.

حال ممکن است تا سوال شما این باشد که در چه رده سنی می توان از این تست استفاده کرد؟ به ‌طور کلی اگر شخصی از سن 50 سالگی می‌ گذرد، موظف است که به‌ صورت دائم تست پاپ اسمیر را به ‌جهت سلامت رحم خود انجام دهد.

اما عقیده برخی دیگر از پزشکان بر این است که هنگامی ‌که اولین رابطه جنسی برای شخص آغاز می گردد، بهتر است که از دوره‌ های تست پاپ اسمیر استفاده کند و حتماً آن‌ ها را در اولویت زندگی خود قرار دهند.

حال ممکن است که در برخی موارد امکان مبتلا شدن برخی از بانوان بیشتر باشد و وجود عفونت ها در رحم آن ‌ها بیشتر از حد معمول باشد. اگر این دسته از افراد به صورت منظم و مکرر از تست پاپ اسمیر استفاده داشته باشند، تشخیص درست و به هنگامی برای آن‌ ها صورت گرفته می شود.

افرادی که به HIV مثبت HPV مبتلا هستند نیز نیاز دارند که حتماً از انجام تست پاپ اسمیر غافل نشوند

بیماری‌ های پیش ‌زمینه‌ای همانند HIV مثبت HPV و اشخاصی که تحت درمان شیمی ‌درمانی و پیوند اعضا هستند نیز نیاز دارند که حتماً از انجام تست پاپ اسمیر غافل نشوند.

به دلیل این ‌که اشخاصی که این دسته از بیماری ‌های پیش‌ زمینه‌ای را دارند، دارای سیستم ایمنی بدنی ضعیف‌ تری هستند و ممکن است که در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری سرطان دهانه رحم نیز باشند.

اغلب افرادی که سن بالای ۳۰ سال دارند، از طریق آزمایشات متعددی که برای ویروس  HPV صورت گرفته می ‌شود نیز می ‌توانند اقدامات لازم برای انجام تست پاپ اسمیر داشته باشند.

HPV  یک عفونت بسیار معمولی می باشد که از طریق روابط جنسی قابل انتقال است. اما اگر از این عفونت پیشگیری نشود و گسترش بیابد، می ‌تواند یک عامل بسیار بزرگ برای ایجاد سرطان دهانه رحم در اغلب افراد باشند.

ممکن است که در برخی مواقع به جای انجام تست پاپ اسمیر، تست سرطان زگیل تناسلی انجام شود. حال اگر شما از دسته افرادی هستید که نیاز دارید تا از تست پاپ اسمیر استفاده کنید، لازم است که در رابطه با هزینه تست پاپ اسمیر نیز بیشتر بدانید که در ادامه این مبحث موضوع اصلی ما عنوان کردن هزینه تست پاپ اسمیر می باشد.

چه اشخاصی کاندیدای مناسبی برای انجام تست پاپ اسمیر هستند؟

برای این که به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، لازم است که افرادی که حتماً باید از تست پاپ اسمیر استفاده کنند را عنوان کنیم. بهتر است بدانید که در فواصل سنی ۲۱ تا 31 سالگی لازم است که به صورت مداوم هر سال از تست پاپ اسمیر استفاده کنید.

چه اشخاصی کاندیدای مناسبی برای انجام تست پاپ اسمیر هستند؟
چه اشخاصی کاندیدای مناسبی برای انجام تست پاپ اسمیر هستند؟

حال در برخی موارد با گذشت سن ۳۰ سالگی پزشکان تشخیص می دهند که در کنار تست پاپ اسمیر لازم است که تست زگیل تناسلی نیز برای شما انجام شود. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، اشخاصی که کاندیدای مناسبی جهت استفاده از تست پاپ اسمیر هستند و لازم است که شرایط زیر را داشته باشند:

  • اگر شخصی دارای سرطان دهانه رحم است و یا نتیجه تست پاپ اسمیر آن مثبت است، لازم است که این تست را انجام دهد.
  • اگر شخصی قبل از تولد خود در معرض دئودیلتیزل بسترول (DES) باشد.
  • اگر شخصی عفونت‌ های HIV را مبتلا است.
  • اگر شخصی سیستم ایمنی ضعیفی دارد.
  • اگر اعضای پیوند عضو یا شیمی ‌درمانی استفاده کرده‌اید.
  • اگر به طور متداول از سیگار استفاده می کنید.

چه افرادی نیاز به انجام تست پاپ اسمیر ندارند؟

در ادامه موضوع هزینه تست پاپ اسمیر عنوان کردیم که چه افرادی می ‌توانند کاندید مناسبی به جهت تست پاپ اسمیر باشند. اما احتمال دارد تا برخی از افراد دیگر نیاز به انجام تست پاپ اسمیر نداشته باشند.

بنا بر صلاحدید پزشک مد نظر شما و با توجه به شرایط بدنی شما ممکن است تا افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، دیگر نیاز به انجام تست پاپ اسمیر برای آن ‌ها نباشد.

بعد از انجام هیسترکتومی کامل که این روش باعث حذف دائمی بافت‌ های رحم می ‌شود و رحم به صورت کامل از بدن خارج می شود، دیگر نیاز به انجام تست پاپ اسمیر نیست.

چه افرادی نیاز به انجام تست پاپ اسمیر ندارند؟
چه افرادی نیاز به انجام تست پاپ اسمیر ندارند؟

اشخاصی که سن بالای ۶۵ سال دارند، دیگر نیازی به انجام تست پاپ اسمیر ندارند. به جهت این ‌که پزشکان در این زمینه اعتقاد دارند تا اغلب بانوانی که تست‌ های قبلی پاپ اسمیر آن‌ ها با نتایج منفی رو به رو شده است، بعد از گذشت سن ۶۵ سالگی دیگر احتیاجی به انجام تست پاپ اسمیر نخواهند داشت.

البته باز هم ذکر می کنیم که با مراجعه به کلینیک خانم دکتر زرگنج فرد و مشاوره با گروه تخصصی خانم دکتر زرگنج فرد، کلیه اطلاعات لازم را به دست می آورید.

به چه دلیل تست پاپ اسمیر یک تست بسیار مهم در نظر گرفته می شود؟

در راستای این ‌که بتوانیم به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، بهتر است بدانید که این تست به عنوان یکی از مهم ‌ترین مواردی است که در طول زندگی بانوان لازم است اتفاق بیفتد.

به چه دلیل تست پاپ اسمیر یک تست بسیار مهم در نظر گرفته می شود؟
به چه دلیل تست پاپ اسمیر یک تست بسیار مهم در نظر گرفته می شود؟

به جهت این‌ که از این طریق تشخیص تمامی عفونت های موجود در درون دهانه رحم اعم از ویروس HPV انجام می ‌شود. ویروس HPV  یک عامل مؤثر و تحریک ‌کننده برای ایجاد سرطان دهانه رحم می باشد.

به همین دلیل هنگامی ‌که تشخیص ویروس HPV در زمان تعیین‌ شده صورت بگیرد، درمان زود هنگامی برای افراد انجام می شود. همین امر می‌ تواند یک پیشگیری مناسب به جهت جلوگیری از سرطان دهانه رحم باشد.

به دلیل وجود ویروس HPV تغییرات بسیار زیادی را در سطح دهانه رحم شروع می کند

به دلیل این‌ که وجود ویروس HPV تغییرات بسیار زیادی را در سطح دهانه رحم شروع می کند و اگر درمان در مواقع مناسب صورت بگیرد و شخص اطلاع کافی از عفونت در درون رحم خود داشته باشد، می ‌تواند اقدامات مؤثر در این رابطه را انجام دهد.

حتماً تا به اینجای مطلب متوجه شدید که وجود سرطان دهانه رحم هیچ‌ گونه علائم و نشانه‌ هایی را از خود بروز نمی ‌دهد و آماری که طبق مرگ ‌و میر از طریق سرطان دهانه رحم مشاهده شده است، بسیار زیاد می باشد. اما اگر اشخاص از غربالگری و تست پاپ اسمیر در زمان تعیین ‌شده که پزشک برای آن‌ ها در نظر می‌ گیرد استفاده کنند، درمان مؤثری برای جلوگیری از این بیماری شناخته می شود.

به دلیل این‌ که اگر نتیجه تست پاپ اسمیر غیر نرمال باشد، این علائم می ‌تواند به ‌عنوان علائم اولیه بیماری سرطان رحم در نظر گرفته شود.

اگر شما تحت نظارت یک متخصص زنان بوده و بررسی ‌هایی که او در راستای انجام تست پاپ اسمیر برای شما در نظر گرفته و اقدامات مؤثری داشته باشید، می ‌توانید که در زمینه پیشرفت این بیماری در بدن خود بسیار مؤثر واقع شوید. همان طور که بارها گفتیم، خانم دکتر زرگنج فرد از بهترین های این رشته می باشند.

به دلیل وجود ویروس HPV تغییرات بسیار زیادی را در سطح دهانه رحم شروع می کند
به دلیل وجود ویروس HPV تغییرات بسیار زیادی را در سطح دهانه رحم شروع می کند

رابطه تست پاپ اسمیر و سرطان دهانه رحم در چیست؟

ممکن است برخی از افراد تصور کنند که چه عواملی می تواند دلیل به وجود آمدن سرطان در دهانه رحم باشد؟ برخی از مواردی که می ‌تواند دلایل سبب بیشتر شدن خطرات موجود سرطان دهانه رحم شود، می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • داشتن شریک جنسی بسیار زیاد
  • ایجاد رابطه ‌های جنسی در سنین پایین
  • برخوردار بودن از سیستم ایمنی بدنی ضعیف
  • سابقه ابتلا به سرطان دستگاه تناسلی
  • استفاده از سیگار بسیار

انجام تست پاپ اسمیر بعد از دوران یائسگی نیز امری بسیار مهم شمرده می‌ شود

انجام تست پاپ اسمیر بعد از دوران یائسگی نیز امری بسیار مهم شمرده می‌ شود. به جهت این ‌که هیچ ‌گونه محدودیت سنی برای انجام تست پاپ اسمیر وجود نخواهد داشت و اگر دوران یائسگی شما به اتمام رسیده است نیز موظف هستید که از تست پاپ اسمیر استفاده کنید تا از سلامت دهانه رحم خود اطمینان حاصل کنید.

انجام تست پاپ اسمیر به ‌غیر از سرطان دهانه رحم، می ‌تواند در بیماری ‌های دیگر دستگاه تناسلی بسیار مؤثر واقع شود. به همین جهت است که تاکید می ‌شود حتماً تست پاپ اسمیر را انجام دهید و اغلب پزشکان معاینات لگنی و انجام تست پاپ اسمیر سالانه را بسیار مهم می ‌شمارند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تست پاپ اسمیر هستید. در ادامه این مبحث بعد از این‌ که اطلاعات مفصلی در رابطه با تست پاپ اسمیر در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر نیز خواهیم پرداخت.

انجام تست پاپ اسمیر بعد از دوران یائسگی نیز امری بسیار مهم شمرده می‌ شود
انجام تست پاپ اسمیر بعد از دوران یائسگی نیز امری بسیار مهم شمرده می‌ شود

در چه مواقع نیاز است که به پزشک برای تست پاپ اسمیر مراجعه کرد؟

لازم است عنوان کنیم که چه زمانی علائم موجود برای مراجعه به پزشک به جهت انجام تست پاپ اسمیر وجود دارد؟ همان‌ طور که عنوان کردیم، سرطان دهانه رحم هیچ‌ گونه علائمی از خود ندارد و این امر باعث می ‌شود که شما معاینات دوره ای را جدی بگیرید و به طور متوالی نزد پزشک بروید.

به جهت این‌ که این امر می ‌تواند سلامتی شما را تضمین کند. اما امکان دارد که برخی از افراد برخی علائم و نشانه‌ها را داشته باشند که این نشانه‌ ها سبب می ‌شود تا روند مراجعه آن ‌ها به پزشک با سرعت صورت بگیرد.

در چه مواقع نیاز است که به پزشک برای تست پاپ اسمیر مراجعه کرد؟
در چه مواقع نیاز است که به پزشک برای تست پاپ اسمیر مراجعه کرد؟

این عوامل شامل موارد زیر می‌ شود:

  • لکه‌ های خونی
  • خون‌ریزی‌ های سبک به غیر از دوران قاعدگی
  • ترشحات غیر معمولی واژن
  • خون‌ریزی و یا درد بعد از انجام رابطه جنسی

البته لازم به ذکر است، بدانید که علائم ذکر شده در مطالب بالا نمی ‌توانند به‌ عنوان عامل اصلی برای سرطان دهانه رحم باشند. به دلیل این ‌که برخی دیگر از بیماری ‌ها می ‌تواند به وجود آورنده این عوامل باشند.

اما اگر در برخی موارد این علائم را به صورت مکرر تجربه کردید، بهتر است بدانید که استفاده از تست پاپ اسمیر برای شما یک امر بسیار لازم می باشد.

چه نوع پزشک می تواند تست پاپ اسمیر را انجام بدهد؟

در راستای موضوع هزینه تست پاپ اسمیر احتمال دارد که سوال برخی از افراد این باشد که برای این ‌که بتوانند از تست پاپ اسمیر استفاده کنند، نیاز است به چه پزشکی مراجعه کنند؟ اصولاً آزمایشات مربوط به جهت تست پاپ اسمیر از طریق متخصص زنان و زایمان صورت گرفته می شود.

البته پزشکان مراقبت‌ های اولیه مثل متخصصان داخلی، متخصصان اطفال، متخصصان پزشکی و پزشکان خانواده نیز می ‌توانند تست پاپ اسمیر برای افراد را انجام بدهند.

همین طور ممکن است که در بسیاری از مواقع متخصصان مراقبت ‌های بهداشتی، دستیاران پزشک، پرستاران با تخصص، ماماهای پرستار نیز قادر به انجام تست پاپ اسمیر باشند. ولی ما خانم دکتر زرگنج فرد را به شما توصیه می کنیم.

با در نظر گرفتن این موارد، لازم است که اقدامات موجود را برای مراجعه به این دسته از پزشکان داشته باشید تا بتوانید از خدمات تست پاپ اسمیر استفاده کنید.

نحوه انجام تست پاپ اسمیر

احتمال دارد تا در زمینه انجام تست پاپ اسمیر دچار نگرانی ‌هایی باشید و استرس و ترس به دنبال اسم تست پاپ اسمیر برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب، قصد داریم تا در رابطه با نحوه انجام تست پاپ اسمیر به صورت مفصل برای شما صحبت کنیم تا تمامی نگرانی ‌های موجود شما در رابطه با این موضوع برطرف گردد.

هنگامی‌ که یک بیمار قصد انجام تست پاپ اسمیر را دارد، بعد از مراجعه به پزشک مد نظر لازم است که بر روی تخت معاینه به پشت دراز بکشد.

همان ‌طور که ذکر کردیم، انجام تست پاپ اسمیر همانند معاینات لگنی صورت می گیرد و لازم است که شخص بیمار پاهای خود را بر روی رکاب تخت معاینه بگذارد. سپس در راستای این موضوع پزشک زنان و زایمان و یا پزشک مراقبت از خانواده موظف است که معاینات لازم در بخش نواحی تناسلی بیمار را صورت بدهد.

نحوه انجام تست پاپ اسمیر
نحوه انجام تست پاپ اسمیر

در ابتدا موظف است که مجرای ادرار و دریچه خروج ادرار را معاینه کند و از سلامت آن ‌ها اطمینان حاصل کند. اگر تمامی این بخش ‌ها حالتی طبیعی داشته باشند، سپس موظف است که مراحل لازم برای انجام تست پاپ اسمیر پیش برود.

مراحل ذکر شده برای انجام تست پاپ اسمیر همانند زیر می‌ باشد

اولین گام در جهت انجام این است که پزشک موظف است تا اسپکولوم را که یک دستگاه منحصر به‌ فرد برای انجام معاینات پزشکی زنان می باشد، به بخش کانال زایمان وارد کند. هنگامی ‌که این دستگاه وارد بخش واژن می ‌شود، می ‌تواند دهانه آن را باز کند و از این طریق اجزا و جوارح داخلی رحم بهتر قابل دیدن می ‌باشد و معاینات لازم شده از این طریق صورت می گیرد.

در بخش بعدی، پزشک با کمک یک برس یا سواب کوچک می ‌تواند نمونه‌ های لازمی که در دهانه رحم وجود دارند را جمع آوری کند. سپس این سلول های جمع آوری شده به ‌عنوان نمونه مورد نیاز می ‌باشند.

بخش بعدی انجام تست پاپ اسمیر به این ‌گونه است که تمامی سلول های موجودی که در روی سطح دهانه رحم می باشند و برای قسمت دوم در کنار یکدیگر جمع شوند.

سپس نمونه‌ های تشکیل‌ شده در سطح دهانه رحم به واسطه اسلایدهای شیشه‌ای به‌ جهت بررسی و آسیب ‌شناسی به بخش آزمایشگاه انتقال داده می‌ شوند.

معاینات لگنی

در اغلب مواقع بعد از انجام تست پاپ اسمیر پزشک، صلاح می‌ داند که معاینات لگنی نیز انجام شود. یعنی انجام این نوع معاینات برای نمونه ‌گیری ‌های بیشتر از طریق دست پزشک صورت می گیرد. اغلب مواقع انجام این معاینات به واسطه پزشک‌ های مراقبت ‌های بهداشتی انجام می ‌شود.

برای در نظر گرفتن این معاینه، ۲ انگشت از یک دست پزشک مراقبت بهداشتی در کانال واژن جای می‌ گیرد و از این طریق با لمس شکم و بالای آن در راستای جست و جوی موارد مشکوکی هستند. اگر در این مواقع پزشک مد نظر یا  مراقبت‌ بهداشتی در نواحی معاینه موارد مشکوکی را ببیند، می ‌تواند در راستای درمان، اقدامات جدیدی را صورت دهد.

معاینات لگنی
معاینات لگنی

قبل از انجام تست پاپ اسمیر چه نکاتی باید رعایت شود؟

برای این ‌که بتوانیم به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، لازم است تا در رابطه با نکاتی که قبل از انجام تست پاپ اسمیر مهم می باشد نیز برای شما اطلاعاتی داشته باشیم.

نکته حائز اهمیت این است که باید بعد از چندین روز از پایان قاعدگی شما از این تست استفاده کنید. همین طور توصیه ما برای انجام تست پاپ اسمیر این است که موارد زیر را رعایت کنید تا نتیجه آزمایش شما به درستی باشد و پزشک مد نظر بتواند به ‌خوبی سلول ‌های مورد نظر در ناحیه رحم را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. این عوامل در نظر گرفته ‌شده عبارتند از:

رابطه جنسی تا حدود ۲ روز قبل از انجام تست پاپ اسمیر ممنوع می ‌باشد.

استفاده از دوش واژینال تا ۲ روز قبل از انجام تست پاپ اسمیر ممنوع می باشد.

اگر شخصی دچار عفونت ‌های بسیار شدید باشد

اگر شخصی دچار عفونت ‌های بسیار شدید می باشد، تست برای این فرد صورت گرفته نمی‌ شود.

اگر شخصی ترشحات بسیار زیادی دارد، آزمایش پاپ اسمیر برای او انجام نمی ‌شود.

برای انجام آزمایش پاپ اسمیر لازم است تا حدوداً ۸ هفته از تست پاپ اسمیر قبلی گذشته باشد.

داروهای ضد بارداری همانند کرم ‌ها و ژل‌ های جلوگیری و دیگر موارد در راستای انجام پاپ اسمیر نباید استفاده شود.

نکته حائز اهمیت دیگری که در ادامه نکات مهم قبل از انجام تست پاپ اسمیر شناخته می ‌شود، این است که مثانه فرد مورد نظر خالی باشد. در راستای انجام تست پاپ اسمیر نفس عمیق و شل کردن عضلات بسیار تاثیرگذار می باشد و انجام معاینات داخلی برای شخص آسان ‌تر می شود.

در نظر داشتن این موضوع که داروهای واژینال برای شما در هنگام انجام این تست استفاده نشده باشد نیز مهم است. به ‌غیر از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، استفاده از داروهای دیگر می توانند نتیجه اثربخشی بر روی جواب تست پاپ اسمیر داشته باشد.

اگر شخصی دچار عفونت ‌های بسیار شدید باشد
اگر شخصی دچار عفونت ‌های بسیار شدید باشد

چه اشخاصی بیشتر در معرض خطر سرطان دهانه رحم و انجام تست پاپ اسمیر می باشند؟

برای این ‌که بتوانیم تا به هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، لازم است عنوان کنیم که چه افرادی باید حتماً در این زمینه از این تست استفاده کنند و می ‌توانند به ‌عنوان کاندیدای مناسبی برای مبتلا شدن به سرطان دهانه رحم باشند. شرایط موجود برای این دسته از افراد عبارت است از:

  • اشخاصی که استفاده از دخانیات برای آن ‌ها یک عادت شده است و یا از مشکل اعتیاد رنج می ‌برند.
  • بانوانی که در سنین کمتر، زندگی زناشویی خود را آغاز کرده‌اند.
  • بانوانی که توانایی بارداری ندارند و تا به حال زایمان نداشته‌اند.
  • بانوانی که چندین شریک جنسی دارند.
  • بانوانی که در خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان دهانه رحم را مشاهده کرده‌اند.
  • بانوانی که همسران آن‌ ها ختنه نباشند.
  • بانوانی که به طور مکرر دچار عفونت و زگیل تناسلی می شوند.
  • بانوانی که از مشکل بیماری ایدز رنج می ‌برند.

با عنوان کردن تمامی این موارد، لازم است این نکته را نیز عنوان کنیم که سرطان دهانه رحم یک معضل ژنتیکی و وراثتی در نظر گرفته می ‌شود و اغلب پزشکان بر این باورند که به وجود آمدن مشکل سرطان دهانه رحم از طریق وراثت می باشد.

توصیه پزشکان

توصیه اغلب پزشکان این است که به مدت ۳ سال پشت سر هم که در خانواده خود سابقه بیماری سرطان دهانه رحم را دارند، لازم است تا از تست پاپ اسمیر استفاده کنند و اگر نتیجه تمامی آزمایشات موجود منفی بود، می ‌توانند هر ۳ سال یک ‌بار این آزمایش را انجام بدهند.

انجام تست پاپ اسمیر برای بانوانی که در ماه‌های اول بارداری خود هستند، بلامانع می باشد. اما در برخی موارد پیش آمده، بانوانی که در هنگام وضع حمل هستند نیز از تست پاپ اسمیر استفاده کرده اند.

اشخاصی که سن آن ‌ها از ۶۵ سال گذشته باشد و در ۱۰ سال گذشته تمامی نتایج آزمایش پاپ اسمیر آن ‌ها نرمال بوده است، ممکن است که دیگر نیاز به استفاده از تست پاپ اسمیر نداشته باشند.

شما در حال مطالعه هزینه تست پاپ اسمیر هستید. در ادامه در رابطه با عوامل موجودی که می ‌توانند بر روی هزینه تست پاپ اسمیر تاثیر گذار باشند، بیشتر می گوییم.

توصیه پزشکان
توصیه پزشکان

آیا انجام تست پاپ اسمیر با درد همراه است؟

برای این ‌که بتوانیم به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر بپردازیم، سوال بسیاری از بانوان این است که آیا تست پاپ اسمیر با درد همراه است؟ به جهت این ‌که اغلب این افراد ممکن است تصور درستی از تست پاپ اسمیر نداشته باشند و به دلایل متعدد همانند: ترس، نگرانی، از انجام تست پاپ اسمیر خودداری کنند.

برای این ‌که بتوان اطلاعات بهتری در این زمینه برای افراد به دنبال داشته باشیم، بهتر است بگوییم که انجام تست پاپ اسمیر همانند معاینات لگنی توسط پزشک معالج صورت گرفته می ‌شود و یک معاینه بسیار ساده و بدون هیچ ‌گونه دردی می باشد.

این معاینه به سرعت انجام می‌ گیرد

این معاینه به سرعت انجام می‌ گیرد و نیازی به سپری کردن مدت زمان طولانی نخواهد داشت. همین طور برای در نظر گرفتن این تست، بی ‌حسی و یا بیهوشی نیاز نیست.

با توجه به مطالب بالا عنوان کردیم که وسیله‌ای به نام کلوپسکپی می‌ تواند در راستای باز نگه داشتن رحم کمک بسیاری برای پزشک داشته باشد و دسترسی به سلول ‌های مد نظر در رحم شخص بهتر و راحت ‌تر می ‌شود.

به واسطه این امر، اندازه ۳۶۰ درجه‌ای که در داخل رحم چرخش دارد، می ‌تواند نمونه ‌های موجود از دهانه رحم را برداشت کند. سپس نمونه ‌های برداشت شده به واسطه تشخیص پزشک می توانند به آزمایشگاه فرستاده شود.

در زمینه موضوع درد در هنگام انجام تست پاپ اسمیر لازم است بگوییم که این امر با توجه به آستانه تحمل برخی از افراد ممکن است که متفاوت در نظر گرفته شود.

به این دلیل که برخی از افراد ممکن است تا احساس ناخوشایندی در این زمینه داشته باشند. اما اگر از خدمات تخصصی یک پزشک حاذق همچون خانم دکتر زرگنج فرد استفاده کنید، در به حداقل رساندن این احساس ناخوشایند شما را یاری می‌ کند.

آیا تست پاپ اسمیر برای دختران باکره انجام می شود؟

امکان دارد تا این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که دختران باکره نیز امکان مبتلا شدن به سرطان دهانه رحم را دارند و یا می توانند از تست پاپ اسمیر استفاده کنند؟ جواب این سوال مثبت می باشد.

زیرا تغییر شکل نا متعادل سلول ‌های رحم ممکن است که در دوران باکرگی برای دختران اتفاق بیفتد. همین طور ممکن است تا برخی از دختران باکره از مواردی همچون ویروس‌ ها و یا زگیل تناسلی در دهانه رحم خود رنج ببرند و این عوامل می ‌توانند به وجودآورنده سرطان دهانه رحم باشند که لازم است تا در این موارد حتماً تست پاپ اسمیر انجام بگیرد.

با توجه به این ‌که امکان دارد تا سرطان دهانه رحم برای دختران باکره نیز به وجود آید، این دسته از افراد نیز می ‌توانند از این تست استفاده کنند.

اگر باکره هستید

اگر شما نیز باکره هستید و علائمی این‌ چنینی را مشاهده کردید، لازم است که حتماً در اسرع وقت نزد یک پزشک متخصص زنان بروید و با او مشاوره‌ای در این زمینه داشته باشید تا بتواند راهنمای مناسبی برای انجام این امر برای شما در نظر گرفته شود. همچنین با مراجعه به کلینیک خانم دکتر زرگنج فرد و مشاوره تخصصی با ایشان راهکار مناسبی به نظر می آید.

شما در حال مطالعه هزینه تست پاپ اسمیر هستید. تا به اینجای مطلب در رابطه با چگونگی کلیات تست پاپ اسمیر اطلاعات بسیار مفصلی در اختیار شما قرار دادیم. در ادامه نیز بیشتر به موضوع هزینه تست پاپ اسمیر خواهیم پرداخت.

اگر باکره هستید
اگر باکره هستید

اقدامات مورد نیاز بعد از انجام تست پاپ اسمیر به چه صورت می باشد؟

امکان دارد که برخی از افراد آگاهی لازم در رابطه با اقدامات بعد از انجام تست پاپ اسمیر نداشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه لازم است، عنوان کنیم که هیچ‌ گونه عوارض جدی برای افراد بعد از انجام تست پاپ اسمیر صورت نخواهد گرفت. با توجه به شرایط جسمانی هر فرد، امکان دارد تا موقعیت متفاوتی را تجربه کند.

به همین جهت برخی از افراد هیچ ‌گونه خون‌ریزی در این زمینه ندارند. اما برخی دیگر از افراد به دلیل حساسیت ‌های بالا در ناحیه واژن، میزان اندکی خون‌ریزی و لک بینی را خواهند داشت.

حال اگر شما از دسته افرادی هستید که در هنگام انجام تست پاپ اسمیر دچار خون‌ریزی و لک بینی شده‌اید، لازم است که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و در رابطه با این امر از او مشورت هایی بگیرید.

اشخاصی که از تست پاپ اسمیر استفاده می ‌کنند

اشخاصی که از تست پاپ اسمیر استفاده می ‌کنند، هیچ ‌گونه منعی برای فعالیت های روزانه خود ندارند و بعد از انجام این تست می توانند فوراً فعالیت‌ های روزانه خود را از سر بگیرند و بدون هیچ منعی به زندگی روزمره خود بپردازند.

البته دانستن این نکته خالی از لطف نمی ‌باشد که دیدن خون‌ریزی جزئی و لک بینی یک امر بسیار طبیعی می ‌باشد و مسئله بسیار مهم و حاد در نظر گرفته نمی ‌شود.

در برخی مواقع خون‌ریزی ‌های شدید این امر می ‌تواند کمی نگران ‌کننده باشد و لازم است که حتماً به نزد پزشک معالج خود مراجعه کنید تا این امر برطرف گردد.

امکان دارد تا گاهی اوقات تست پاپ اسمیر به صورت غیر طبیعی صورت گرفته شود که در این مواقع، لازم است که مجدداً بیمار کلوپسکپی شود.

حتماً لازم است بدانید که انجام کلوپسکپی دقت بالای ۹۰ درصد را دارد و می ‌تواند تک ‌به‌ تک عفونت‌ ها و زخم‌هایی که در دهانه رحم وجود دارند را تشخیص دهند. به همین جهت این امر یک درمان مناسب و یک روند مناسب برای تست پاپ اسمیر در نظر گرفته می ‌شود.

اشخاصی که از تست پاپ اسمیر استفاده می ‌کنند
اشخاصی که از تست پاپ اسمیر استفاده می ‌کنند

نتیجه تست پاپ اسمیر به چه معنا می باشد؟

با در نظر گرفتن تست پاپ اسمیر برای هر شخصی امکان دارد، چندین نتیجه متفاوت عنوان شود. امکان دارد، هنگامی که جواب تست پاپ اسمیر را مشاهده می ‌کنید، نتیجه آن عادی باشد و یا این‌ که کلمه غیر عادی در جواب آزمایش دیده شود. حال در تلاشیم تا در راستای موضوع هزینه تست پاپ اسمیر در رابطه با نتایج تست پاپ اسمیر بیشتر برای شما بگوییم و آن ‌ها را تحلیل و بررسی کنیم.

پاپ اسمیر عادی

وقتی در جواب تست پاپ اسمیر، کلمه عادی و نرمال دیده شود، معنی این را می دهد که هیچ گونه سلول غیر عادی در بخش دهانه رحم شما دیده نشده است.

به طور کلی اغلب پزشکان هنگامی که کلمه عادی و یا نرمال را در جواب تست پاپ اسمیر می ‌بینند، نتیجه‌ ی در نظر گرفته‌ شده برای این آزمایش را منفی می ‌دانند. می ‌توان عنوان کرد، هنگامی که شخص سلامت کامل را دارد و دهانه رحم او سالم می باشد، نتیجه‌ ی در بر گرفته برای تست پاپ اسمیر، عادی و نرمال می باشد. اما این شخص نیاز است که مجدداً در سال بعد، از تست پاپ اسمیر استفاده کند.

پاپ اسمیر غیر عادی

امکان دارد که برخی از افراد هنگامی که نتیجه تست پاپ اسمیر را مشاهده می ‌کنند، کلمه‌ای به ‌عنوان غیرعادی و غیر نرمال در آن نوشته شده باشد. بهتر است تا در رابطه با این موضوع، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

به طور کلی، هنگامی‌ که کلمه غیرعادی و غیر نرمال در جواب تست پاپ اسمیر شما مشاهده شود، به آن معنی نیست که شما به سرطان دهانه رحم مبتلا شده اید و نباید نگران این موضوع باشید.

دیده شدن رشد غیر عادی سلول ها در دهانه رحم

زیرا این نتیجه می ‌تواند این معنی را بدهد که رشد غیر عادی سلول ها در دهانه رحم شما دیده شده است. دیده شدن رشد غیر عادی سلول ها در دهانه رحم، می ‌تواند حاکی از روند پیش سرطان باشد و نشان دهد که بدن شما در آستانه ابتلا به سرطان دهانه رحم است.

با توجه به این نتیجه پزشکی مد نظر بررسی ‌های موجود را بر روی نتیجه آزمایش قرار می ‌دهد و ممکن است تا سطح متفاوتی از جواب غیر نرمال در آزمایش شما دیده شود که این سطح ها عبارتند از:

دیده شدن رشد غیر عادی سلول ها در دهانه رحم
دیده شدن رشد غیر عادی سلول ها در دهانه رحم
  • آتیپیا (atypia)
  • خفیف
  • متوسط
  • دیسپلازی شدید
  • کارسینوم درجا

هنگامی که نتیجه در نظر گرفته سلول‌ های غیرعادی مشاهده می شود، امکان دارد که سرطان پیشرفته در حال شروع باشد. در این هنگام، سلول‌های موجود در بدن شخص مورد بررسی و ارزیابی قرار می ‌گیرند و از این طریق بافت ‌هایی که در دهانه رحم وجود دارد، به صورت دقیق ‌تر مورد بررسی واقع می شوند.

معاینات و بررسی‌ های انجام ‌شده از طریق کلوپسکپی دوباره صورت گرفته می‌ شود

معاینات و بررسی‌ های انجام ‌شده از طریق کلوپسکپی دوباره صورت گرفته می‌ شود و از این طریق با نور و ذره‌بین مشاهده دقیق بافت ‌های دهانه رحم را در بر خواهد داشت.

انجام این روش می‌ تواند کمک بسیاری برای تشخیص درست این بیماری به همراه داشته باشد. در اغلب مواقع دیده شده که پزشک در هنگام معاینه مجدد، نمونه ‌برداری دوباره از دهانه رحم انجام می دهد تا بتواند اطمینان حاصل کند که شرایط بافت ‌های سلولی دهانه رحم به چه شکل می باشد.

پاپ اسمیر مثبت

امکان دارد تا در برخی مواقع، هنگامی ‌که نتیجه آزمایش در دست شما می باشد، نتیجه مثبت در نظر گرفته شده باشد. اگر شخصی در تست خود کلمه مثبت را ببیند، بدان معنی است که تغییرات سلولی غیر طبیعی در بدن او دیده شده است و نشاندهنده سرطان دهانه رحم می باشد.

به همین ترتیب بیمار موظف است تا اقدامات مورد نظر را برای پیشگیری از بیماری خود انجام دهد. به همین سبب است که تست پاپ اسمیر نیاز است که به ‌صورت هر ساله برای هر شخص انجام بگیرد.

زیرا اگر هر شخصی در زمان زودتری متوجه اوضاع سلول ‌های غیر طبیعی دهانه رحم خود باشد، می ‌تواند درمان مناسبی را برای این امر پیش بگیرد.

حال اگر این اتفاق دیرتر از زمان ممکن صورت بگیرد، این بیماری می ‌تواند به مرحله پیشرفته خود برسد و درمان آن بسیار پیچیده‌تر می باشد و ممکن است که در برخی مواقع غدد لنفاوی نیز درگیر سرطان دهانه رحم شده باشند.

رادیوتراپی و شیمی ‌درمانی

به غیر از راهکار عمل جراحی که برای تست پاپ اسمیر مثبت در نظر گرفته می شود، روش های درمانی همانند رادیوتراپی و  شیمی ‌درمانی نیز می ‌توانند مفید واقع شوند.

البته تشخیص این موارد به وسیله پزشک مد نظر شما برای انجام شیمی ‌درمانی و رادیوتراپی صورت می پذیرد. نکته حائز اهمیت در هنگام نشان دادن جواب مثبت تست پاپ اسمیر این است که عفونت ‌های بسیاری در ناحیه دهانه رحم دیده شده است. نکته حائز اهمیت دیگر این است که تست پاپ اسمیر برای تشخیص بیماری ‌های جنسی و آمیزشی انجام نمی‌ شود و آزمایشات تخصصی ‌تری در این زمینه می‌ تواند، مفید واقع شوند.

رادیوتراپی و شیمی ‌درمانی
رادیوتراپی و شیمی ‌درمانی

هزینه تست پاپ اسمیر به چه صورت می باشد؟

تمامی تلاش ما در این مقاله این بود تا بتوانیم در رابطه با موضوع هزینه تست پاپ اسمیر برای شما اطلاعاتی داشته باشیم. به سبب این‌ که این تست بسیار مهم شمرده می شود، لازم است تا سالیانه افراد حتماً از این تست استفاده کنند.

در این زمینه امکان دارد که نگرانی در رابطه با هزینه تست پاپ اسمیر داشته باشند و تصور کنند که به دلیل این‌ که این تست نیاز دارد تا به‌ صورت مکرر در هر سال تکرار شود، هزینه قابل ‌توجهی برای آن ‌ها در بر خواهد داشت.

اما برای این‌ که بتوان به صورت کلی در راستای هزینه تست پاپ اسمیر صحبت کرد، لازم است تا عوامل و پارامترهای متعددی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند.

اما به طور کلی هزینه تست پاپ اسمیر بسیار کم می ‌باشد و تمامی افراد قادر به استفاده از این تست برای سلامت دهانه رحم خود و جلوگیری از سرطان دهانه رحم می باشند. اما اگر بخواهید در رابطه با عوامل متعددی که سبب تأثیرگذاری بر روی هزینه تست پاپ اسمیر می شود، بیشتر بدانید، می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

تجهیزات مصرفی

برای این‌ که بتوان هزینه تست پاپ اسمیر را برآورد کرد، پزشک مد نظر از تجهیزات مصرفی استفاده می ‌کند که ممکن است، تمامی این تجهیزات شامل هزینه ‌هایی برای افراد گردد. حال با توجه به استفاده از تجهیزات منحصر به ‌فردی که در این موارد صورت گرفته می شود، می‌ توان یک هزینه تست پاپ اسمیر را تعیین کرد و این دسته از تجهیزات می ‌تواند عامل مؤثری در راستای تعیین هزینه‌ ها برای تست پاپ اسمیر باشند.

تعداد خدمات

تعداد خدماتی که در هر کلینیک و بنا بر نیاز بدن مراجعه ‌کننده صورت گرفته می شود، یک عامل مؤثر بر روی هزینه تست پاپ اسمیر می باشد. از این جهت با در نظر گرفتن خدمات ارائه ‌شده می ‌توان هزینه موجود تست پاپ اسمیر را نیز برآورد کرد.

تعداد آزمایش ‌ها و تست ‌ها

ممکن است که در کنار انجام آزمایش پاپ اسمیر، پزشک تشخیص دهد که نیاز است تا از آزمایش‌ ها و تست‌ های دیگری استفاده ‌کنید که این امر عامل مؤثری در راستای هزینه تست پاپ اسمیر به شمار می ‌آید و می ‌تواند بر روی این هزینه‌ها اثر گذار باشد.

خدمات پاراکلینیکی

خدماتی که در یک کلینیک ارائه می ‌گردد، همانند تصویربرداری و دیگر موارد در راستای تست پاپ اسمیر می ‌تواند شامل هزینه ‌های متعددی گردد. به همین جهت است که کلینیک مد نظر، یک عامل بسیار مؤثر برای تعیین هزینه تست پاپ اسمیر می باشد. خدمات ارائه‌ شده در این کلینیک می ‌تواند تعیین کند که هزینه‌ های موجود برای تست پاپ اسمیر به چه صورت باشد.

تخصص پزشک

ذکر کردن تمامی موارد بالا که به‌ عنوان عامل‌ های اصلی برای هزینه تست پاپ اسمیر شناخته می شوند، تخصص ‌های پزشکی مد نظر نیز یک عامل مؤثر برای برآورد هزینه تست پاپ اسمیر در نظر گرفته شده است.

به جهت این ‌که هر چه تخصص پزشک مانند خانم دکتر زرگنج فرد در این امر بالاتر باشد، قدرت تشخیص و تست پاپ اسمیر نیز بالاتر می ‌رود و این امر می ‌تواند شما را در زمینه تعیین نتایج آسوده‌تر کند و با خیالی راحت اقدامات مورد نظر برای تست پاپ اسمیر را نزد این پزشک انجام می دهید.

به همین سبب تخصص ‌های پزشکی نیز می تواند هزینه تست پاپ اسمیر را تغییر بدهد و یکی از عوامل تاثیر گذار در این زمینه به شمار می آید.

موقعیت جغرافیایی کلینیک مد نظر

با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی کلینیکی که قصد انجام تست پاپ اسمیر در آن را دارید و یا مطب شخصی یک پزشک، ممکن است که هزینه ‌های متفاوتی در این زمینه برای شما صورت بگیرد و این عامل نیز نکته‌ ی مؤثری در موضوع هزینه تست پاپ اسمیر به شمار می‌آید.

داشتن بیمه

برخی از افراد از خدماتی همانند بیمه‌ های تکمیلی، بیمه ‌های تامین اجتماعی و دیگر بیمه‌ ها استفاده می ‌کنند. این امر نیز ممکن است تا در راستای هزینه تست پاپ اسمیر مؤثر واقع شود و یک عامل اساسی برای در نظر گرفتن هزینه ‌های موجود به حساب آید. به همین سبب، نمی ‌توان یک هزینه کلی برای تست پاپ اسمیر در نظر گرفت. با توجه به عوامل ذکر شده، لازم است که بررسی ‌های دقیقی در این صورت انجام شود.

با عنوان کردن تمامی این مطالب، قصد داشتیم تا از پارامترها و عوامل تاثیرگذاری که می‌ توانند در رابطه با هزینه تست پاپ اسمیر مفید واقع شوند، برای شما بگوییم تا هنگامی که قصد مراجعه به پزشک، به جهت انجام تست پاپ اسمیر را دارید، آگاهی لازم در این زمینه داشته باشید و بتوانید با اطلاعاتی که در دسترس دارید، هزینه‌ های موجود تست پاپ اسمیر را برآورد کنید.

حالا اگر قصد دارید که از هزینه تست پاپ اسمیر به صورت دقیق اطلاعات کافی داشته باشید، می ‌توانید با مطب پزشک مد نظر خود به خصوص خانم دکتر زرگنج فرد، تماس حاصل کنید و از این طریق در ارتباط با تخصص ‌های لازم پزشک مد نظر و هزینه ‌های تست پاپ اسمیر اطلاعات کافی را کسب کنید.

داشتن بیمه
داشتن بیمه

نتیجه‌ گیری و جمع ‌بندی مطالب

تمامی تلاش ما این بود تا در این مقاله در رابطه با هزینه تست پاپ اسمیر برای شما اطلاعات منحصر به ‌فردی داشته باشیم. برای این‌ که بتوان به این نکته رسید، لازم بود که در ابتدا آشنایی کامل و مفصلی در رابطه با تست پاپ اسمیر برای شما عنوان کنیم تا از این طریق بتوانید تشخیص دهید که آیا شما کاندید مناسبی برای تست پاپ اسمیر هستید و یا این ‌که آیا ممکن است، بیماری سرطان دهانه رحم شما را تهدید کند.

نتیجه‌ گیری و جمع ‌بندی مطالب
نتیجه‌ گیری و جمع ‌بندی مطالب

با در نظر گرفتن این مطالب نیز از نتایج تست پاپ اسمیر بیشتر برای شما گفتیم تا در هنگامی ‌که با این نتایج مواجه می ‌شوید، اطلاعات درستی در این زمینه داشته باشید.

سرطان دهانه رحم اگر به موقع تشخیص داده شود، می ‌تواند درمان مؤثری را داشته باشد. به موقع تشخیص دادن سرطان دهانه رحم با توجه به تمامی گفته ‌های مطالب بالا از طریق تست پاپ اسمیر انجام می ‌شود.

به همین جهت لازم است که حتماً انجام این تست را جدی بگیرید. در نظر گرفتن هزینه تست پاپ اسمیر به صورت سالیانه می تواند سلامت شما را تضمین کند و این امر بسیار ساده و بدون هیچ‌ گونه دردی انجام می گیرد.

اگر شما نیز نگران هزینه تست پاپ اسمیر هستید، بهتر است بدانید که هزینه‌ای قابل ‌توجه و زیادی برای این آزمایش در نظر گرفته نمی ‌شود. امیدواریم که با استفاده از مطالب بالا اطلاعات مفید و مؤثری در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید