میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

دکتر پوست برای بوتاکس
دکتر پوست برای بوتاکس

لیست موضوعات

دکتر پوست برای بوتاکس

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع دکتر پوست برای بوتاکس بپردازیم.

دکتر پوست برای بوتاکس
دکتر پوست برای بوتاکس

اگر قصد تزریق بوتاکس دارید پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مطلب درج شده است تماس بگیرید

بر اساس آمارهای جهانی یکی از برترین روش های زیبا سازی و همچنین جوان سازی پوست و رفع چین و چروک های پوست بوتاکس می باشد. حدود 50 سالی است که فواید استفاده از بوتاکس در پزشکی کشف شده اما تاریخچه استفاده از بوتاکس برای جوان سازی پوست به حدود 15 سال پیش بر می گردد.

از مهمترین دغدغه های افرادی که به دنبال انجام عمل بوتاکس هستند پیدا کردن دکتر پوست برای بوتاکس برای انجام مشاوره و عمل می باشد.

در یک سو ما شاهد انجام بوتاکس توسط افراد عادی مانند آرایشگرها نیز هستیم و از طرف دیگر رسانه ها و افراد صاحب نظر زیادی هستند که آن را کاری درست نمی دانند و همواره توصیه می کنند که برای انجام بوتاکس حتما به یک  پزشک مطمئن و با تجربه مراجعه کنید.

البته آن چه که مسلم است این است که انجام بوتاکس جزء کارهایی است که به زیبایی مربوط می شود حال تصور کنید کسی که تمام هم و غمش زیبایی اش است با یک اشتباه مشکل در چهره و زیبایی اش ایجاد شود.

این مورد زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که در تلویزیون و سایر رسانه ها با افرادی که در مراکز غیر مجاز اقدام به بوتاکس نموده اند و دچار مشکل شده اند مصاحبه می شود و تصاویر آن ها نمایش داده می شود.

از همین رو در این مقاله بر آن شدیم تا ضمن ارائه توضیحات کامل در رابطه با بوتاکس، کاربردها و مزایای آن، با بررسی ویژگی های یک دکتر پوست و خصوصا دکتر پوست برای بوتاکس و کلینیک زیبایی خوب، شما را در یافتن پزشک خوب برای انجام بوتاکس راهنمایی کنیم.

مواردی که در این مقاله به آن ها می پردازیم به شرح زیر می باشد:

  • بوتاکس چیست؟
  • کاربرد بوتاکس چیست و چه مزایایی دارد؟
  • چه مراکزی برای بوتاکس مجاز می باشند؟
  • چگونه یک دکتر پوست خوب برای بوتاکس انتخاب کنیم؟
  • ویژگی های دکتر پوست خوب برای بوتاکس چیست؟

 

بوتاکس چیست؟

سم بوتولینوم Botulinum toxin که با نام بوتاکس Botox نیز شناخته می شود از سم نوعی باکتری به نام کلستریدیوم ساخته می شود. بوتولینیوم مانند سایر داروهای سمی از جمله دبژیتالیس و آتروپین که از منابع طبیعی ساخته می شوند ابتدا به خاطر سمی بودن و عوارضی که داشتند مورد توجه قرار گرفتند اما دیری نپایید که خواص دارویی آن ها نیز کشف شد و استفاده از آن ها روز به روز بیشتر شد.

بوتاکس چیست؟
بوتاکس چیست؟

تاریخچه بوتولینوم بر میگردد به سال 1970 که این دارو برای اولین بار در بیماران مبتلا به انحراف چشم یا لوچی چشم استفاده شد. این دارو در اواخر سال 1980 به عنوان یکی از درمان های اصلی اسپاسم ‌های موضعی عضلات مورد استفاده قرار گرفت.

در سال 1989 این دارو با نام Oculinum جهت درمان لوچی چشم مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA قرار گرفت. در سال 2002 میلادی سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بوتاکس به نام Botox Cosmetic را برای برطرف نمودن موقت خط اخم متوسط تا شدید در بیماران 18 تا 65 ساله را تایید نمود.

آمارها نشان می دهد که در سال 2016 بیش از 4 میلیون نفر از بوتاکس برای رفع چین و چروک ها و جوانسازی پوست استفاده نموده اند.

مهمترین خاصیت سم بوتولینوم خاصیت فلج کنندگی آن ها می باشد.

بوتاکس یا همان سم بوتولینوم که دارای 7 نوع A تا G می باشد (که از بین این 7 مورد انواع A, B, E, F آن می توانند بر بدن انسان اثر بگذارند) با فلج نمودن ماهیچه های زیر پوستی سبب صاف شدن چین و چروک هایی که در اثر پرکاری ماهیچه های مذکور به وجود آمده اند می شود. ناگفته نماند معمولا از بوتولینوم نوع A برای درمان های زیبایی استفاده می شود.

مکانسیم اثر بوتاکس به گونه ای است که پس از تزریق جذب عضله شده و در قسمت انتهایی اعصاب عضله مستقر می شود.

در این حالت بوتاکس از آزاد شدن ماده شیمیایی به نام استیل کولین که باعث انقباض عضلات می شود جلوگیری می کند و باعث نوعی فلج شدن موقتی عضله مورد نظر می شود.لازم به ذکر است مدت ماندگاری اثر آن چیزی بین 3 تا 6 ماه می باشد.

التبه همانگونه که قبلا نیز گفته شد این دارو کاربردهای دیگری نیز برای درمان سایر بیماری ها دارد. از جمله کاربردهای بوتاکس می توان به استفاده از آن برای کاهش تعریق کف دست ها یا زیر بغل، لوچی چشم، میگرن مزمن، بلفارواسپاسم یا انقباض پلک ها (Blepharospasm)، دیستونی یا بدقوامی ماهیچه ها و … اشاره نمود.

نکته

نکته ای که در اینجا لازم است بدانید این است که تزریق بوتاکس به صورت موضعی بوده و معمولا آن را در همان محل مشکل تزریق می کنند.

به عنوان مثال برای درمان میگرن، بوتاکس را در نواحی مختلف پوست سر بسته به ناحیه درد تزریق می نمایند در صورتی در استفاده از بوتاکس برای زیبایی آن را معمولا به اطراف پیشانی و چشم ها تزریق می کنند.

از جمله مواردی که باید در هنگام تزریق بوتاکس مورد توجه قرار بگیرند میزان ضخامت پوست، میزان آفتاب سوختگی و شدت چین و چروک ها می باشد.

کاربرد بوتاکس چیست و چه مزایایی دارد؟

به طور کل روش های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد، اما به طور کل تمام این روش ها در سه گروه تهاجمی، کم تهاجمی و غیر تهاجمی قرار می گیرند.

روش های تهاجمی که جزء پر خطر ترین روش های جوانسازی پوست هستند و بیشترین اثر و ماندگاری را نیز دارند شامل عمل های زیبایی مانند جراحی پلاستیک، کشیدن پوست و … می باشند.

در طرف مقابل روش ها غیر تهاجمی نیز وجود دارند که به آن ها درمان های خانگی نیز گفته می شود. روش های غیر تهاجمی در کنار کم عارضه بودن اثر کمتری را نیز به همراه دارند.

کاربرد بوتاکس چیست و چه مزایایی دارد؟
کاربرد بوتاکس چیست و چه مزایایی دارد؟

از جمله روش های غیر تهاجمی می توان به استفاده از کرم ها لایه بردار و … اشاره نمود. آن چه که لازم به ذکر است این است که معمولا بهتر است از این روش در پیشگیری از پیر شدن پوست استفاده نمود.

از بین سه روش جوانسازی پوست می ماند روش کم تهاجمی که خوشبختانه بوتاکس نیز جزء همین روش محسوب می شود. التبه روش های دیگری نیز در گروه های درمان های کم تهاجمی قرار می گیرند

که از موارد آن می توان به تزریق چربی، تزریق ژل، کربوکسی تراپی، تزریق بوتاکس، هایفوتراپی و لیزر اندولیفت اشاره نمود اما از آنجایی که موضوع مورد بررسی ما دکتر پوست برای بوتاکس می باشد، بحث در مورد سایر روش ها کم تهاجمی در جوانسازی پوست در این مقاله نمی گنجد.

همانطور که از اسم این روش ها پیداست این روش ها دارای عوارض هستند اما عوارض آن ها مانند روش ها تهاجمی نیست و معمولا مشکلات و حساسیت ها ایجاد شده پس از مدتی از بین می رود.

التبه همین تعریف باعث می شود که خیلی از افراد انجام بوتاکس را کار ساده ای پندارند و به هر مرکز غیر مجاز و فاقد صلاحیتی مانند آرایشگاه ها مراجعه نمایند.

اما این مورد را به یاد داشته باشید که حداقل در بدترین حالت اگر برای شما در یک مرکز مجاز و کلینیک دارای مجوز توسط یک پزشک معتبر مشکل و عارضه ای ایجاد شود، قانون از شما حمایت می کند و می توانید با تنظیم شکایت به حق و حقوق خود برسید. اما اگر همین مشکل در یک آرایشگاه برای شما ایجاد شود واقعا چه نهادی می تواند از شما حمایت کند؟

به طور کل کاربرد های بوتاکس به دو دسته کاربرد های درمانی و کاربردهای زیبایی تقسیم می شود.

از کاربردهای درمانی می توان به کاربرد بوتاکس در درمان افتادگی پلک ها، برش پلک یا به عبارت دیگر پرش عضلات، میگرن های مزمن، اسپاسم عضلات گردن، بیش فعالی مثانه یا مثانه پرکار، تعریق بیش از حد نواحی مانند کف دست و یا زیر بغل (هایپرهیدروز) و برخی دیگر از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی یا سربرال پالزی اشاره نمود.

همچنین از جمله کاربردهای زیبایی بوتاکس می توان به استفاده از بوتاکس در درمان رفع خط بین دو ابرو یا همان خط اخم، برطرف نمودن خطوط افقی ایجاد شده در پیشانی، بالا بردن کناره های لب، بالا بردن نوک بینی، رفع چین و چروک های اطراف چشم ها که به آن ها چین های پنجه کلاغی نیز می گویند، بر طرف نمودن چین و چروک های گردن و به طور کل جوانسازی پوست اشاره نمود.

چه مراکزی برای بوتاکس مجاز می باشند؟

درست است که بوتاکس جزء روش های ساده و کم تهاجمی جوانسازی پوست محسوب می شود اما این دلیل نمی شود که هر فرد و هر مرکزی صلاحیت انجام این کار را داشته باشد.

شاید بد نباشد قدری در مورد مشکلاتی که ممکن است در اثر ترزیق بوتاکس در مراکز غیر مجار برای شما پیش بیاید سخن بگوییم. تزریق ناشیانه بوتاکس ممکن است برای شما عوارضی چون صعف عضلانی، ایجاد مشکلات بینایی، اختلال در تکلم و بلع، اختلالات تنفسی و … را ایجاد کند.

چه مراکزی برای بوتاکس مجاز می باشند؟
چه مراکزی برای بوتاکس مجاز می باشند؟

حساسیت های خود فرد به موارد غیر استاندارد

عمدتا دلایل به وجود آمدن این مشکلات می تواند هم حساسیت های خود فرد به موارد غیر استاندارد باشد و هم در اثر نا بلد بودن فردی که اقدام به تزریق بوتاکس می کند! بیشترین علت این مشکلات در حین تزریق می باشد، مواردی چون تزریق بیش از اندازه، تزریق در محل اشتباه، انتشار دارو به اطراف، است که در اکثر مواقع باعث صعف عضله و یا از کار افتادن عضلات اطراف نیز می شود.

حال سوای این ها اگر بدن شما نسبت به بوتاکس حساسیت داشته باشد و شما در حال انجام تزریق بوتاکس در یک آرایشگاه باشید و در همین حین مشکلات تنفسی و … برای شما ایجاد شود چه می شود؟ آیا آن آرایشگر می تواند شما را نجات دهد

اصلا امکانات لازم را برای این کار دارد؟ یا از تخصص های لازم برای اقدامات پزشکی برخوردار است؟ از این گذشته اگر این عوارض بعدها برای شما ایجاد شد چه؟ چه کسی پاسخگوی شما خواهد بود؟

در مورد مراکز مجاز تزریق بوتاکس تحقیق کنید

تمام این دلایل نشان می دهد که شما علاوه بر اینکه برای تزریق بوتاکس نباید به مراکز غیر مجاز مراجعه نمایید بلکه در مورد همان مراکز مجاز و مورد تایید و پزشکان آن ها نیز باید تحقیق کنید.

به یاد داشته باشید که اگر تزریق به درستی صورت نگیرد می تواند روی عضلات غیر هدف تاثیر گذاشته و باعث بروز مشکلاتی مانند افتادن پلک ها، دوبینی، کاهش قدرت در بستن پلک ها، افتادگی ابروها و یا حتی مشکلاتی برای بلعیدن غذا و تارهای صوتی از جمله شود.

در مورد مراکز مجاز تزریق بوتاکس تحقیق کنید
در مورد مراکز مجاز تزریق بوتاکس تحقیق کنید

طبق گزارشات بیشترین آمار به وجود آمدن این مشکلات متعلق به استفاده از موارد غیر مجاز و یا ارزان قیمت و همچنین تزریق به وسیله افراد غیر متخصص و آموزش ندیده که اغلب در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی فعالیت می کنند، می باشد.

خودتان تحقیق کنید

مراکز زیادی برای تزریق بوتاکس وجود دارد. سوای بحث تبلیغات اطرافیان که ممکن است از فلان کلینیک و یا فلان دکتر تعریف کنند شما باید خودتان اقدام به تحقیق کنید و باید در نظر داشته باشید نتیجه خوب در یک مورد دلیل مورد تایید و مجاز بودن کلینیک و دکتر پوست نمی باشد.

شما در وحله اول باید از مجور دار بودن مرکز و یا کیلینیک زیبایی که رفته اید اطمینان حاصل نمایید. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چگونه باید مجوز داشتن مرکز خدمات زیبایی مطلع شویم؟

طبق قانون انجام درمان های جوانسازی پوست مانند بوتاکس فقط در بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی پوست و مو مجاز می باشد اما با این حال متاسفانه افراد سودجو نیز در این حوزه پر سود رخنه کرده اند و همواره مشکلاتی را ایجاد می نمایند. از این رو در ادامه به بررسی روش های تشخیص تاییدیه رسمی مراکز و کلینیک های زیبایی می پردازیم:

مورد اول مجوز رسمی وزارت بهداشت و درمان می باشد. این مجوز باید در محل کلینیک نصب شده باشد.

نکته دوم شماره پروانه بهره برداری می باشد که در سایت و همچنین مجوز مرکز وجود دارد.

التبه راه های دیگر نیز وجود دارد که این روزها دیگر نمی توان به آن ها زیاد اطمینان نمود. به عنوان مثال تبلیغات کیلینیک های مجاز که در رسانه های رسمی کشور مانند صدا و سیما می باشد که این ها باید دارای مجوز تبلیغات از سازمان نظام پزشکی با ذکر شماره مجوز باشند.

که البته همانطور که گفته شد به این مورد زیاد توجهی نکنید زیرا که امروزه رسانه ملی نیز دیگر قابل اعتماد نبوده و طی این سال ها بارها  و بارها اقدام به تبلیغات برای مراکز غیر مجاز نموده است که در آخر هم هیچ نتیجه ای به جز رسوایی برایشان نداشته است.

یکی از راه های یافتن یک کلینیک خوب پوست و زیبایی جست و جو در موتورهای جست و جو می باشد که البته از این راه بهتر جست و جو در مورد متخصصین پوست و زیبایی است. این را به یاد داشته باشید که نتایج بدست آمده می تواند مفید باشد اما نمی توان به آن ها اعتماد صد در صدی داشت.

چگونه یک دکتر پوست خوب برای بوتاکس انتخاب کنیم؟

خوب به موضوع اصلی مقاله رسیدیم. در این بخش قصد داریم تا شما را با ویژگی های یک پزشک خوب آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.

سوالی که ما در این جا باید به آن پاسخ بدهیم این است که اصلا متخصص پوست کیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که به کسی پزشک متخصص زیبایی و پوست می گوییم که یک سری از مهارت ها و تخصص ها را گذرانده باشد.

چگونه یک دکتر پوست خوب برای بوتاکس انتخاب کنیم؟
چگونه یک دکتر پوست خوب برای بوتاکس انتخاب کنیم؟

به طور کلی تخصص های پوست و زیبایی به چهار دسته تقسیم می شوند.

مورد اول دکترای پوست است که کار آن تشخیص، درمان و پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط با پوست، ناخن و یا مو می باشد.

مورد دوم درماتوپاتولوژی می باشد که وظیفه آن در حوزه انجام آزمایشات و نمونه گیری های مربوط به بیماری های پوست، ناخن و مو می باشد.

مورد سوم جراح پوست می باشد که همانطور که از اسمش پیداست به انجام جراحی های پوست، مو و ناخن می پردازد.

مورد آخر هم جراحی زیبایی پوست می باشد که حوزه کاری آن مانند جراح پوست است اما بیشتر به مسائل مرتبط به زیبایی می پردازد.

چگونه یک دکتر پوست انتخاب کنیم؟

عمدتا دو نوع پزشک برای پوست و زیبایی وجود دارد که یکی دکتر عمومی پوست می باشد و دیگری متخصص پوست و زیبایی می باشد.

چگونه یک دکتر پوست انتخاب کنیم؟
چگونه یک دکتر پوست انتخاب کنیم؟

متخصصین پوست چه کارهایی را برای ما انجام می دهند؟

حوزه کاری متخصصین پوست بسیار گسترده می باشد. به عنوان مثال یک دکتر متخصص پوست، آکنه ها، جوش ها و … را درمان می کنند. همچنین دکتر پوست می تواند آزمایشاتی را برای تشخیص سرطان های پوستی انجام دهد.

دکتر پوست می تواند به شما در مواردی چون ریزش مو، جوانسازی پوست و … نیز کمک نماید. از طرف دیگر یک دکتر پوست و زیبایی مواردی چون زخم ها و چروک های عمیق را نیز درمان می کند.

از روش هایی جست و جو برای یافتن یک پزشک خوب می توان به مواردی مانند جست و جو در اینترنت، سخنان اطرافیان، تابلوهای پزشکان در سطح شهر و در ساختمان پزشکان، تماس با سامانه 118 اشاره نمود.

از تمام مواردی که گفته شد ساده ترین راه سامانه 118 می باشد شما به راحتی می توانید علاوه بر شماره تماس پزشک متخصص آدرس آن را نیز دریافت کرده و به مطب وی مراجعه نمایید.

همچنین امروزه اکثر پزشکان دارای یک وب سایت رسمی و کانال هایی برای ارتباط با مشتریان و تبلیغات برای خود می باشند، شما می توانید با مراجعه به وب سایت شخصی این پزشکان در مورد بیوگرافی و همچنین تخصص ها و تجارب پزشک نیز اطلاعات کسب نمایید.

توجه داشته باشید که پزشکان پوستی که در رابطه با بوتاکس، روش ها جوانسازی پوست و پر کننده ها فعالیت می کنند دارای تجربه بیشتری نسبت به سایر تخصص ها می باشند.

 

ویژگی های دکتر پوست خوب برای بوتاکس چیست؟

به طور کلی شما باید پزشک خود را از دو منظر مورد بررسی قرار دهید یکی بحث اخلاق و دیگری بحث دانش و تخصص.

شاید با خودتان بگویید که پزشک تخصص داشته باشد حال اخلاق نداشته باشد مهم نیست. اما این مورد بر خلاف تصور خیلی هم مهم است. فردی را می شناسم که در یک تصادف دچار آسیب دیدگی شدید شد.

ویژگی های دکتر پوست خوب برای بوتاکس چیست؟
ویژگی های دکتر پوست خوب برای بوتاکس چیست؟

پزشک معالج او فردی مغرور بود که پس در حین معالجه بیمارش اصلا به صحبت های او گوش نمی داد. نتیجه آن شد که در حال حاضر این فرد پس از گذشت 15 سال از سانحه همچنان در برای رفع مشکلاتی که برایش پیش آمده به پزشکان متعددی مراجعه می کند.

به طور کل یک پزشک خوب از نظر اخلاقی باید فردی دلسوز، خلاق با مهارت های ارتباطی قوی باشد. یک پزشک خوب باید دارای گوش شنوا باشد و همواره به بیماران خود توجه کافی نشان دهد، در برابر بیماران صبور و با گذشت باشد و با حوصله اقدام به درمان آن ها نماید. پزشکی خوب است که علاوه بر روشنفکر بودن و داشتن اطلاعات گسترده و کافی دارای قضاوت عادلانه و با منطق باشد.

بعد از تمام این موارد پزشک خوب باید در حوزه کاری خود دارای تخصص و دانش کافی باشد.

از مواردی که شما باید در هنگام مراجعه به دکتر پوست برای بوتاکس یا هر دکتر دیگری به آن توجه کنید عنوان “دانشنامه تخصصی پوست” می باشد که آن باید در پروانه مطب پزشک درج شده باشد و معمولا پزشکان آن را در جایی قابل رویت برای همه نصب می کنند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید ذکر عنوان بورد تخصصی در معرفی پزشک می باشد. همچنین وجود کلمه متخصص که باید قبل از عنوان پوست، مو و زیبایی درج شده باشد.

مورد دیگر آرم انجمن متخصصین پوست می باشد که باید به همراه شماره عضویت در سرنسخه و مهر پزشک متخصص موجود باشد. و آخرین موردی که باید به آن توجه داشت ذکر عنوان متخصص و بورد تخصصی در سرنسخه و مهر پزشک می باشد.

شاید به نظر شما بتوان همه این موارد را به صورت جعلی هم ساخت اما به یاد داشته باشید که جرم این کار بسیار سنگین می باشد و کمتر کسی جرات انجام چنین کاری را دارد البته متاسفانه کمتر کسی هم پیدا می شود که این موارد را بررسی نماید.

سخن آخر

مطالبی که در این مقاله بیان شد به ما این دید را می دهد که باید هر کاری را به اهل آن کار سپرد. درست است که انجام بوتاکس جزء روش های کم تهاجمی و کم خطر جوانسازی پوست می باشد

سخن آخر
سخن آخر

اما یادتان باشد که در صورتی که این کار در مراکز غیر مجاز و توسط افراد غیر متخصص انجام شود می تواند برای شما فاجعه بار باشد. از همین رو توصیه ما به شما این است که حتما قبل از مراجعه به این گونه مراکز تحقیقات لازم را انجام داده و پس از کسب اطلاعات لازم اقدام به تزریق بوتاکس نمایید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید