میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

دکتر زنان محدوده هروی
دکتر زنان محدوده هروی

لیست موضوعات

دکتر زنان محدوده هروی

امروز با بررسی موضوع  دکتر زنان محدوده هروی با شما عزیزان همراهیم.

اگر به دنبال دکتر زنان در محدوده هروی هستید پیشنهاد می کنیم به کلینیک دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مقاله درج شده است تماس بگیرید

دکتر زنان محدوده هروی در زمینه های زیادی به خانم هایی که به کلینیک مراجعه می کنند کمک می کند. ویژگی های متمایز دکتر زنان در زمینه کاری خود، به عنوان عامل اصلی در هنگام مراجعه به پزشک مربوطه محسوب می شود.

دکتر زنان محدوده هروی
دکتر زنان محدوده هروی

در ادامه مقاله به سوالاتی که برای شما نیز پیش می آید و ذهنتان را درگیر می کند پاسخ داده می شود.

آیا دکتر زنان مناسب باید دارای ویژگی های متمایزی باشد؟

خانم ها به چه دلایلی به دکتر زنان مراجعه می کنند؟

قبل از مراجعه به دکتر زنان همراه داشتن چه مدارکی ضرورت دارد؟

نکات مهم در مورد مراجعه به دکتر زنان کدامند؟

دوشیزگان در چه مواردی می توانند به دکتر زنان مراجعه کنند؟

مراجعه به موقع به دکتر زنان چه مزایایی دارد؟

وظایف مهم دکتر زنان شامل چه مواردی می شود؟

زنان در چه فاصله سنی می توانند به دکتر زنان مراجعه کنند؟

اقدامات دکتر زنان در خانم های باردار شامل چه مواردی می شود؟

در چه زنانی بارداری می تواند خطرات بیشتر ایجاد کند؟

دکتر زنان چه کارهایی انجام می دهد؟

دکتر زنان در تشخیص از چه روش هایی استفاده می کند؟

در امر معاینه خانم ها دکتر زنان به چه مواردی باید دقت کنند؟

 

آیا دکتر زنان مناسب باید دارای ویژگی های متمایزی باشد؟

اولین مسأله مهم در مورد انتخاب بهترین دکتر زنان در نظر گرفتن توصیه های مهم در این زمینه مربوط می شود. یکی از این موارد بررسی کردن تجارب شخصی دکتر زنان است.

از موارد مهم دیگر به صلاحیتی بر می گردد که دکتر دارد، اما در این مورد تنها صلاحیت مسأله مهمی نیست بلکه پزشک باید رفتاری مناسب با بیمار داشته باشد و احترام به بیمار را سر لوحه کار خود قرار دهد.

انتخاب بهترین دکتر می تواند از طریق تجربه کاری که پزشک مربوطه دارد نیز تعیین شود که در حرفه خود چندین سال سابقه کار کسب کرده است.

باید به تخصصی که دکتر دارد دقت کرد اینکه در چه زمینه ای فعالیت های لازم را می تواند انجام دهد و این دکتر در زمینه نازایی تخصص دارد یا بارداری و…

آیا دکتر زنان مناسب باید دارای ویژگی های متمایزی باشد؟
آیا دکتر زنان مناسب باید دارای ویژگی های متمایزی باشد؟

روابط عمومی خوب

دکتر زنانی به عنوان بهترین پزشک می تواند انتخاب شود که دارای روابط عمومی خوب باشد و از موارد خیلی مهم چگونگی رفتار پزشک با بیمار است. در خیلی موارد ممکن است یک پزشک توانایی لازم در کار طبابت داشته باشد ولی به دلیل برقرار نکردن رابطه درست با بیماران خود، با مشکلاتی مواجه شود.

در صورتی که دکتر زنان به بیمار این دلگرمی را بدهد که مشکلات را درمان می کند و هیچ کدام از اطلاعات موجود در پرونده بیمار را در اختیار فرد دیگری قرار نمی دهد بیمار راحت تر می تواند اعتماد کند و حرکت درستی را در راستای حل بیماری خود به کار گیرد.

ویژگی دیگر بهترین دکتر به راز داری مربوط می شود.

دکتر زنان موفق درمان های زیادی انجام داده است و اعتبار لازم را کسب کرده است و تمام تلاش خود را برای شناسایی به موقع بیماری ها به کار می گیرد تا خطرات و مشکلاتی که بیماری به وجود می آورد به بیمار خود اطلاعات بدهد.

دکتر در تصمیم گیری ها باید قدرت بالایی داشته باشد و به بیمار رعایت کردن نکته های بهداشتی را یادآوری کند.

دکتر به اخلاق پزشکی خود متعهد است و در کار خود به هیچ عنوان این اصول را فراموش نمی کند.

اینکه دکتر متخصص در چه دانشگاهی آموزش دیده است باید مد نظر قرار بگیرد. بررسی اینکه دکتر بورد تخصصی است یا نه، مورد مهمی در این زمینه است.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

خانم ها به چه دلایلی به دکتر زنان مراجعه می کنند؟

هر خانمی دلیل خاصی برای مراجعه به دکتر زنان مد نظر قرار می دهد. دلایل ارجاع به دکتر زنان موارد زیادی در بر می گیرد، از جمله این دلایل شامل موارد زیر می شود:

در مواردی که زنان باردار در طول دوران حاملگی خود شاهد خروج خون از واژن هستند یا مایعی از واژن آنها خارج شود، می تواند علائمی خطرناک به حساب آید و لازم است به پزشک مراجعه شود تا با انجام معاینه دقیق علت این مشکلات بررسی شود.

اگر در دوران بارداری دردهایی به صورت ناگهانی در قفسه سینه ایجاد شود و زنان را با تنگی نفس شدیدی مواجه کند، بهتر است از طریق پزشک بررسی های لازم صورت گیرد.

خانم ها به چه دلایلی به دکتر زنان مراجعه می کنند؟
خانم ها به چه دلایلی به دکتر زنان مراجعه می کنند؟

سردرد شدید در دوران بارداری

خانم های بارداری که در طول حاملگی سردردهای شدیدی دارند و برای مدت زمان زیادی ادامه پیدا می کند همچنین این سردردها به سرگیجه هایی منجر می شود، می تواند دلیل خانم ها برای مراجعه به دکتر زنان تلقی شود.

در مواردی که خانم ها به دنبال اطلاع یافتن از وضع کامل سلامتی خود هستند، از طریق مراجعه به دکتر زنان قادر هستند که به این مورد مهم دست یابند.

دلیل دیگر مراجعه این است که زنان از ایجاد مشکلاتی در ناحیه تناسلی خود هراسان هستند، در مواردی ترس هایی در زمینه بیماری های مختلف وجود دارد که تنها دکتر زنان قادر به تشخیص درست این گونه بیماری ها است و نیاز می باشد که به پزشک مراجعه کنند تا علت مشکل به طور کامل بررسی شود.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

کنترل کردن بارداری

یکی از دلایل مهم خانم ها برای مراجعه به دکتر زنان به کنترل کردن بارداری مربوط می شود، در مواقعی که خانمی ترجیح می دهد تا مدت خاصی حامله نشود یا اینکه برنامه ریزی خاصی در مورد بارداری مد نظر دارد می تواند به وسیله مشورت با پزشک این کار صورت گیرد.

کنترل کردن بارداری
کنترل کردن بارداری

برنامه ریزی کردن برای بارداری در آینده نیز از دلایل دیگر مراجعه به دکتر زنان است که در این موارد پزشک هر گونه مراقبت لازمی که برای قبل از بارداری وجود داشته باشد را بررسی می کند.

در خیلی موارد نیاز است که آزمایش های لازم پیش تر از بارداری انجام شود و اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد خانم ها با خیالی آسوده بتوانند باردار شوند و استرس بیماری های مختلف برای آنها به وجود نیاید.

برنامه کامل برای دوران بارداری همراه با رژیم غذایی سالم

مورد دیگر زنانی را شامل می شود که باردار هستند و برای این دوران، نیاز به یک برنامه کامل همراه با رژیم غذایی سالم دارند و پزشک می تواند این برنامه را طراحی کند.

در خیلی موارد زنان هنگامی به دکتر زنان مراجعه می کنند که لازم باشد برای بعد بارداری خود مراقبت های لازم را انجام دهند و دکتر در این مورد مانع از بیشتر شدن چاقی در زنان و مشکلات بعد از بارداری می شود.

زنانی که در دوران یائسگی هستند و علائم این دوران مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کند می توانند به پزشک مراجعه کنند تا دکتر مراقبت های مورد نیاز را تعیین کرده و با انجام آزمایشات لازم به وجود آمدن مشکلات بیشتر در زنان را کاهش دهد.

برنامه کامل برای دوران بارداری همراه با رژیم غذایی سالم
برنامه کامل برای دوران بارداری همراه با رژیم غذایی سالم

در خیلی موارد زنان در دوران یائسگی مشکلاتی چون گرگرفتگی دارند و همین مسأله عاملی برای تشدید عصبانیت و به هم خوردن ارتباط های اجتماعی خانم ها می شود.

در این موارد دکتر با تجویز داروهایی لازم و اقدامات موثر به زنان کمک می کند که در این دوران کمتر اذیت شوند و با خیالی آرامتر دوران پر تنش را کاهش دهند و مانند گذشته فعالیت های خود را ادامه دهند.

انجام دادن آزمایشاتی که بتوان از سرطان زنان را در امان نگه دارد نیز به عنوان مورد مهمی است که به خانم ها را به مراجعه به دکتر زنان ترغیب می کند.

با شناسایی به موقع این عوامل می توان به درمان اقدام کرد و به این طریق از ایجاد مشکلات بیشتری در آنها جلوگیری شود. مواردی چون پاپ اسمیر و معرفی این نوع آزمایش به زنان کمک می کند که از  ایجاد بیماری های ناحیه تناسلی در امان باشند.

دلیل دیگر به تشخیص دادن هر گونه توده در نواحی از بدن مربوط می شود که دکتر با توجه به تخصص و علم خود می تواند این نوع توده ها را شناسایی کرده و در این مورد با زنان مشورت کند تا با اقدام به موقع مشکلات موجود در ارتباط با توده را بتوان زودتر برطرف کرد.

مورد مهم دیگر برای مراجعه به پزشک زنان به درمان کردن هر گونه اختلال نازایی مربوط می شود. دکتر زنان به عنوان فردی که در زمینه نازایی تخصص کامل دارد می تواند درمان این مشکل را انجام دهد و به زنان مشاوره های لازم را در این مورد را ارائه دهد.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

نازایی

یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه به دکتر زنان به همین مسأله نازایی بر می گردد که سبب ایجاد مشکلات بیشتر در خانم ها می شود، البته در خیلی از موارد با درمان به موقع می توان این مشکل را برطرف کرده و زنان در زمان مناسب باردار شوند.

عامل دیگر رفتن به مطب دکتر زنان برای اطمینان از سلامتی بیشتر جسم به خصوص در ناحیه تناسلی مربوط می شود. در برخی موارد اگر نیاز به مراقبت های بیشتری در این زمینه باشد دکتر می تواند توصیه های لازم را ارائه دهد و آموزش های مناسب را برای زنان بیان کند.

نازایی
نازایی

بهتر است هر گونه مشکلی که خانم ها در زمینه نامنظم بودن دوران عادت ماهیانه خود دارند با دکتر زنان در میان بگذارند. در صورتی که ترشحات ناحیه تناسلی با بوی خیلی بدی همراه باشد، نیاز است که به دکتر مراجعه شود. در مواردی که این ترشحات دارای رنگی خیلی غیر طبیعی باشد لازم است دکتر در جریان درمان این مشکلات قرار بگیرد.

خانم هایی که دردهای شدیدی را در ناحیه لگن خود احساس می کنند و در مواردی این نوع درد در ناحیه تناسلی آنها تجربه شود، به عنوان دلیل مهمی در هنگام مراجعه به پزشک در نظر گرفته می شود.

جوش یا زگیل در ناحیه تناسلی

هرگونه جوش یا زگیل هایی که در ناحیه تناسلی ایجاد شود نیاز به معاینه توسط دکتر متخصص و رفع این مشکلات دارد. در مورد خارش های شدید در این ناحیه نیز خانم های زیادی به مطب پزشک می روند.

در خیلی موارد خانم ها دردهای خیلی شدیدی را در سینه های خود احساس می کنند یا متوجه تغییراتی در سینه از لحاظ شکل و فرم می شوند، برای حل این گونه مشکلات مراجعه به دکتر زنان کمک فراوانی می کند و با این اقدام از بروز کردن بیشتر بیماری در زنان می توان جلوگیری کرد.

ممکن است تغییر ناگهانی ظاهر سینه عاملی برای به وجود آمدن بیماری هایی در خانم ها شود و خانم ها در این گونه موارد باید خیلی سریع تحت درمان قرار بگیرند.

خانم هایی هستند که در هنگام ادرار کردن درد زیادی را تجربه می کنند که به عفونت هایی در دستگاه ادراری آنها مربوط می شود یا اینکه مبتلا به بی اختیاری ادرار هستند که دلیل اصلی شان برای رفتن به دکتر زنان تلقی می شود.

در این موارد پزشک با تجهیز داروهایی مناسب این عفونت را کاهش می دهد یا اگر بیمار نیاز به استفاده از ورزش های مناسب داشته باشد با آموزش لازم در این مورد به بیمار کمک می کند.

قبل از مراجعه به دکتر زنان همراه داشتن چه مدارکی ضرورت دارد؟

در هنگام مراجعه به دکتر زنان اگر مدارکی در اختیار فرد قرار داشته باشد بهتر می تواند مشکل خود را با پزشک در میان بگذارد تا به این طریق دکتر به درمان لازم برای بیماری اقدام کند و در صورتی که نیاز به درمان خاصی نباشد پیشنهادات کاربردی ارائه دهد.

معمولا خانم هایی که پرونده های پزشکی دارند در صورت مراجعه به یک دکتر می توانند پرونده را به همراه داشته باشند تا پزشک بتواند اطلاعات لازم را از این پرونده دریافت کند.

با مطالعه این پرونده دست یافتن به تاریخچه بیماری در خانم ها آسان تر می شود، همچنین اینکه زنان چه آزمایشاتی انجام داده اند در این پرونده می توان مشاهده کرد.

قبل از مراجعه به دکتر زنان همراه داشتن چه مدارکی ضرورت دارد؟
قبل از مراجعه به دکتر زنان همراه داشتن چه مدارکی ضرورت دارد؟

در خیلی موارد خانم هایی که قصد دارند دکتر زنان خود را تغییر دهند اگر پرونده لازم را به پزشک مربوطه تحویل دهند، راحت تر می توان راهنمایی های لازم در مورد بیماری ها را به بیمار ارائه داد.

اگر در چند ماه گذشته آزمایشاتی انجام شده و برگه آن در اختیار خانم ها قرار داشته باشد می توانند با قرار دادن این پرونده در اختیار پزشک از انجام مجدد آزمایش خودداری کرده و پزشک در جریان بیماری و… قرار بگیرد.

لازم است که زنان بعضی از آزمایش ها را هر سال انجام دهند و در صورتی که در این مورد بی توجهی هایی رخ دهد به ضرر آنها تمام می شود، زیرا برخی از آزمایشات در مواردی که خانم ها وارد دوران میانسالی می شوند ضرورت دارد که به طور مرتب و در زمان هایی که پزشک پیشنهاد می دهد صورت گیرد.

اگر فرد در پرونده مدارک پزشکی خود آزمایش ماموگرافی را به تازگی انجام داده باشد نیاز به انجام دوباره آن نیست، در مورد آزمایش پاپ اسمیر نیز بنا به توصیه پزشک می تواند هر سال انجام شود و در صورت مراجعه به دکتر زنان می توان این مدارک را نشان داد.

همراه داشتن دفترچه خدمات درمانی و نسخه هایی که در این دفترچه وجود دارد می تواند به دکتر کمک کند که در مورد داروهایی که زنان در مورد بیماری زنان استفاده کرده اند اطلاعات بیشتری بیابد

و تأثیرات هر دارو را بررسی کند، در خیلی مواقع ممکن است افراد به استفاده از یک دارو حساسیت داشته باشند که نیاز است پزشک در جریان این موارد قرار بگیرد.

بهتر است هر سوالی که فرد از دکتر زنان دارد را یادداشت کرده و اگر زمان عادات ماهانه و اتمام آن را یادداشت می کند همراه خود در مطب پزشک داشته باشد و به دکتر مربوطه نشان دهد. زنانی که تاریخ شروع و اتمام عادت ماهانه خود را به طور مرتب یادداشت می کنند راحت تر می توانند از سلامتی تخمدان های خود مطلع شوند.

در مواردی که فرد از داروهای خاصی استفاده می کند یا اینکه مکمل های گیاهی زیادی را به کار می برد نیاز است که فهرست این داروها را به همراه داشته باشد و دکتر را در جریان داروهای مصرفی قرار دهد.

در مواردی که در خانواده مشکلاتی در ارتباط با بارداری یا انجام عمل برداشتن رحم و.. صورت می گیرد از همان ابتدا پزشک در جریان قرار بگیرد و با ارائه دادن سوابق مناسبی از سلامت خانوادگی دکتر اطلاعات بیشتری به دست آورد.

در مواردی ممکن است نازایی در یک خانواده تا چندین سال امری طبیعی محسوب شود یا اینکه چند نفر از فامیل نزدیک طول دوره پریودی خاصی را تجربه کنند که اگر از همان ابتدا پزشک مطلع شود راحت تر می تواند به فرد کمک کند.

نکات مهم در مورد مراجعه به دکتر زنان کدامند؟

یکی از نکات خیلی مهم  این است که تنها افرادی به پزشک مراجعه نمی کنند که مشکلی در زمینه ناحیه تناسلی و… داشته باشند و رفتن به مطب دکتر زنان می تواند به دلیل آشنایی بیشتر با نکات بهداشتی مربوط به ناحیه تناسلی صورت گیرد یا اینکه فرد به دنبال رعایت کردن مراقبت های بیشتری در این زمینه باشد.

زنان زیادی هستند که قبل از مراجعه استرس معاینه شدن دارند، البته این استرس کاملا طبیعی تلقی می شود و لازم است که این مراجعه صورت گیرد تا اگر مشکلی وجود دارد برطرف شود و استرس در این مورد نادیده گرفتن شود، زیرا مهم ترین مسأله دست یابی کامل به سلامتی است و در بیشتر مواقع این امر مهم تنها با معاینه کردن ناحیه تناسلی امکانپذیر می شود.

نکات مهم در مورد مراجعه به دکتر زنان کدامند؟
نکات مهم در مورد مراجعه به دکتر زنان کدامند؟

صادق بودن بیمار

نکته مهم دیگر به صادق بودن بیمار مربوط می شود که هر مشکلی دارد با دکتر در میان بگذارد، در مواردی که خانمی رابطه جنسی مشکوکی داشته که ممکن است طرف مقابل به بیماری های خطرناکی مبتلا باشد بهتر است پزشک در جریان قرار بگیرد

یا اینکه در مواردی که فرد اقداماتی انجام داده است که احتمال ایجاد مشکلات بیشتر وجود دارد، در میان گذاشتن این موارد به پزشک امری ضروری در نظر گرفته می شود.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

دوشیزگان در چه مواردی می توانند به دکتر زنان مراجعه کنند؟

تصور خیلی از خانم ها این است که تنها افرادی که ازدواج کرده اند لازم است که به دکتر زنان مراجعه کنند و دوشیزگان و دختران از این مورد فارغ هستند .

در این رابطه لازم است اضافه شود که برای دوشیزگان نیز مراجعه کردن به دکتر زنان در خیلی موارد اهمیت زیادی دارد و این افراد می توانند برای حل مشکلات خود از یک پزشک کمک بخواهند.

از اوایل دورانی که دختران بلوغ را تجربه می کنند لازم است که تحت نظر یک پزشک باشند تا دکتر زنان مراقبت های لازم را انجام دهند و با این اقدام بیماری های مختلفی در دوشیزگان ایجاد نشود.

دوشیزگان در چه مواردی می توانند به دکتر زنان مراجعه کنند؟
دوشیزگان در چه مواردی می توانند به دکتر زنان مراجعه کنند؟

یکی از مواردی که دوشیزگان می توانند به دکتر زنان مراجعه کنند به درمان کردن بیماری هایشان مربوط می شود. مواردی چون درمان کم خونی توسط دکتر می تواند صورت گیرد و پزشک به وسیله تجویز داروهای لازم اقدام موثری انجام می دهد

البته در کنار استفاده از داروها به طور مرتب و طبق نظر پزشک، در مورد برنامه غذایی نیز به دختران  مشاوره لازم ارائه داده می شود.

در مواردی که دختران در سنین بلوغ و بعد از آن جوش های زیادی در صورت و دیگر نقاط بدن خود مشاهده کنند یا آکنه در آنها ایجاد شود، نیاز است برای درمان این بیماری خود از طریق دکتر اقدام کنند.

دکتران با استفاده از آزمایشات و بررسی های لازم علت این جوش ها را بررسی می کنند و هر گونه اقدام موثر در این مورد را انجام می دهند.

در مواردی ممکن است که با استفاده از داروهای مناسب جوش ها درمان شوند، در موارد دیگر تنها با به کار بردن پرهیزهای غذایی می توان این کار را انجام داد.

مورد دیگر مراجعه دوشیزگان به دکتر زنان به رشد بیش از حد موهای زائد در آنها مربوط می شود که به دنبال درمان این مشکل هستند. در این موارد از لحاظ هورمونی بررسی های لازم در مورد موها صورت می گیرد تا دکتر زنان بتواند علت رشد بیش از حد این نوع موها را بررسی کند.

در خیلی موارد دوران بلوغ در دختران خیلی دیر اتفاق می افتد و این مشکل می تواند ایجاد کننده بیماری های بیشتری در آنها شود. برای این مسأله نیاز است به پزشک مراجعه شود تا دکتر بتواند با اقدامات موثر به درمان های لازم در این حیطه کمک کند.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

نامرتب بودن دوره های عادت ماهیانه

مورد دیگر مراجعه به نامرتب بودن دوره های عادت ماهیانه در آنها مربوط می شود که پزشک با انجام آزمایشات مربوطه و سونوگرافی می تواند علت را جویا شده و به وسیله دارو مشکل برطرف می شود.

البته دردهایی در طول دوران قاعدگی در دختران  ایجاد می شود که در خیلی موارد سبب دور شدن دختران از فعالیت های روزمره و… شده است. ممکن است بیشتر دختران در اولین روز عادت ماهانه خود به دانشگاه یا مدرسه نروند یا اینکه نتوانند در محل کار خود حاضر شوند.

نامرتب بودن دوره های عادت ماهیانه
نامرتب بودن دوره های عادت ماهیانه

وجود داشتن خونریزی زیادی در دوران عادت ماهانه یا طول کشیدن دوران قاعدگی، می تواند عاملی برای مراجعه دوشیزگان به دکتر زنان شود.

اگر در برخی دختران ترشحات موجود در ناحیه واژن با بوی بدی همراه باشد یا عفونت در ناحیه تناسلی وجود داشته باشد دلیل مهمی برای دختران در زمینه مراجعه به دکتر می شود. مشکل دیگر به خارش این ناحیه مربوط می شود که به مواردی چون وجود داشتن عفونت و مشکلات حاد دیگر مربوط می شود.

اگر بیماری هایی در رحم و تخمدان ها ایجاد شده باشد نیاز است که دختران از طریق پزشک متخصص در این حیطه اقدام کنند و درمان این بیماری ها را انجام دهند تا به کیست و … تبدیل نشود. درمان هر بیماری اگر در مراحل ابتدایی تحت نظر دکتر صورت گیرد نتیجه زودتر حاصل می شود.

این موارد تنها مواردی هستند که دوشیزگان می توانند به دکتر مراجعه کنند.

مراجعه به موقع به دکتر زنان چه مزایایی دارد؟

متأسفانه عوامل زیادی مانع از رفتن زنان به پزشک متخصص می شود که این خجالت در خیلی موارد به ضرر آنها تمام می شود.

زنانی که به موقع به دکتر زنان مراجعه می کنند در صورت ایجاد بیماری هایی در ناحیه تناسلی خود می توانند به موقع بیماری خود را درمان کرده و از ایجاد مشکلاتی بیشتر در جلوگیری شود، همچنین اگر سرطانی در مراحل نخست شکل گیری باشد می توان با مراجعه به دکتر زنان اقدامات درمانی لازم را انجام داد.

مراجعه به موقع به دکتر زنان چه مزایایی دارد؟
مراجعه به موقع به دکتر زنان چه مزایایی دارد؟

 

جلوگیری از ناباروری

مزیت دیگر مراجعه کردن به پزشک در مورد جلوگیری از مشکلاتی چون ناباروری است که اگر این مشکل زودتر بررسی شود راحت تر می توان آن را درمان کرد.

در مواردی ممکن است که خانم ها پریودهای نامنظم داشته باشند و این عاملی برای ایجاد مشکلاتی مانند ناباروری شود.

اگر زنانی بیماری های رحم داشته باشند در صورتی که درمان را به موقع انجام دهند از ایجاد مشکلات بیشتر در آنها جلوگیری می شود و نیازی به برداشتن رحم یا استفاده از عمل های مختلف نیست.

مزیت دیگر به درمان سرطان های رحم مربوط می شود که با انجام درمان، راحت تر می توان به بهبود سلامتی دست یافت. در مورد ایجاد مشکلاتی چون تبخال تناسلی اگر از طریق دکتر پیگیری های لازم و به موقع صورت گیرد، از انتقال آن جلوگیری می شود.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

وظایف مهم دکتر زنان شامل چه مواردی می شود؟

دکتر زنان وظایفی خاص در حیطه کاری خود دارد که نیاز است به تمامی این وظایف و امور رسیدگی کند.

انجام دادن زایمان هایی که به صورت طبیعی یا سزارین صورت می گیرد به وسیله دکتر زنان انجام می شود.

در مواردی که مربوط به سقط جنین می شود دکتر می تواند این کار را انجام دهد و هر گونه پارگی در زنان که در حین زایمان اتفاق می افتد را به راحتی ترمیم می کند.

بیمارانی که در مورد ناحیه تناسلی مشکلاتی دارند نیاز است که دکتر زنان به این بیماران کمک کند.

وظایف مهم دکتر زنان شامل چه مواردی می شود؟
وظایف مهم دکتر زنان شامل چه مواردی می شود؟

ژنتیک

مواردی که مربوط به مسائل ژنتیک می شود از وظایف دکتر زنان است که در این مورد ضرورت دارد که آموزش کامل به بیمار داده شود و در مواردی که زنان نیاز به آزمایش هایی چون آمنیوسنتز و… داشته باشند دکتر باید این کار را انجام دهد.

دکتر در مواقعی که خانم ها باردار هستند لازم است که زمان زایمان را تشخیص داده و جنین را از لحاظ رشد جسمی و… بررسی کند، همچنین اندازه مایع آمنیوتیک توسط پزشک می تواند صورت گیرد. در خیلی موارد اگر مایع آمنیوتیک به میزان زیادی کم شود، می تواند برای جنین خطرات زیادی ایجاد کند.

اگر نیاز به بررسی کردن جنین از لحاظ آناتومی باشد، دکتر زنان این کار را انجام می دهد.

وظیفه دیگر پزشک این است که به زنان در مورد اثرات بیماری های زنان توضیحات لازم را ارائه دهد و مشاوره کامل را در همه این موارد به بیماران خود بدهد.

اگر در طول بارداری رفتارهایی پر خطر توسط مادران صورت می گیرد، وظیفه دکتر این است که اطلاع رسانی های لازم را در این مورد ارائه دهد و در ارتباط با زمان تغذیه مفید، انجام ورزش و… به زنان باردار توصیه های مهم داده شود.

زنان در چه فاصله سنی می توانند به دکتر زنان مراجعه کنند؟

خیلی از مردم این تصور غلط را دارند که فقط خانم هایی که ازدواج کرده اند لازم است به دکتر زنان مراجعه کنند و این تصور اشتباه باعث شده که مشکلاتی که در زمان مجردی برای دختران وجود داشته است تشخیص داده نشود و در این افراد نازایی بیشتر رخ دهد و بیماری های بیشتری مبتلا شوند.

لازم این است که زنان از دوران بلوغ خود به دکتر زنان بروند و تا حدود هفتاد سالگی این معاینات را ادامه دهند تا دکتر در این برهه زمانی هم معاینه زنان را انجام دهد و اگر دکتر برای بیمار مشاوره هایی را مد نظر دارد، به فرد ارائه دهد.

اگر به آزمایش های خاصی مثل پاپ اسمیر نیاز است این کار را دکتر زنان انجام دهد.

با توجه به سن افراد هر گونه اقدامات موثر در زمینه ایمن کردن بدن را به کار ببرند و عواملی که خطر ساز تلقی می شود را شناسایی کرده و آنها را کاهش دهند.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

اقدامات دکتر زنان در خانم های باردار شامل چه مواردی می شود؟

نیاز است که دکتر زنان برای خانم های باردار تمامی مشکلات موجود را بررسی کند و با تلاش بیشتر از آسیب رسیدن به مادر و جنین در این دوران حساس جلوگیری شود.

اگر جنین دارای نارسایی باشد دکتر باید این نوع مشکل را چک کرده و به مادر و جنین کمک کند.

زنانی که در دوران بارداری به فشار خون بالا دچار می شوند که می تواند علت مواردی چون مسمومیت حاملگی باشد لازم است اقدامات مهم از طریق پزشک صورت گیرد تا به جنین آسیب وارد نشود.

اقدامات دکتر زنان در خانم های باردار شامل چه مواردی می شود؟
اقدامات دکتر زنان در خانم های باردار شامل چه مواردی می شود؟

اگر رحم دچار پارگی شود می تواند برای مادر و جنین خیلی مضر باشد و وظیفه دکتر این است که علت پارگی را بررسی کند. در خیلی مواقع به دلیل فعالیت های مادر این مشکل ایجاد می شود، در برخی موارد نیز این اتفاق به دلیل وزن جنین و حاملگی هایی که از قبل انجام شده است صورت می گیرد.

مشکل دیگر که در دوران بارداری توسط دکتر چک می شود به خونریزی های مزمن در خانم ها مربوط می شود که باید با مشاهده این مشکل مراجعه به پزشک به اولویت تبدیل شود.

در چه زنانی بارداری می تواند خطرات بیشتر ایجاد کند؟

زنانی که قبل از بارداری به دکتر زنان مراجعه کنند راحت تر می توانند مشکلات موجود در این زمینه را حل کنند و از همان ابتدا با برنامه ریزی، یک بارداری سالم و بدون مشکل داشته باشند، به طوری که خطراتی برای مادر و جنین به وجود نیاورد.

هر خانمی که مبتلا به بیماری های مزمنی به خصوص در ناحیه قلب باشد نیاز است که بارداری را به تعویق بیندازد.

خطر بیشتر در دوران بارداری به سن مادر مربوط می شود اگر مادر سنی بالاتر از 35 داشته باشد می تواند به سلامت خود آسیب برساند و احتمال ایجاد مشکلاتی چون سندرم داون که به دلیل سن زیاد مادر و تقسیم نشدن کروموزوم ها است، افزایش بیابد.

خانم هایی که سیگار می کشند یا اعتیاد به مواد مخدر دارند نیاز است که اول درمان را انجام دهند بعد به بارداری اقدام کنند.

خانم هایی که سابقه مشکلاتی چون سقط جنین داشته اند یا قبل از این بارداری زایمان هایی زودرس را تجربه کرده اند باید اول تحت درمان قرار بگیرند.

اگر خانمی در طول دوران بارداری خود عوارضی را مشاهده کرده باشد، نیاز است برای بارداری بعدی خود با دکتر مشورت کرده تا پزشک علت این عوارض را مشخص کند و به درمان اقدام شود.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

دکتر زنان چه کارهایی انجام می دهد؟

بسیاری از زنان هستند که از اینکه به پزشک زنان مراجعه کنند استرس دارندو ترجیح می دهند که در مورد مشکلات جنسی خود و هر گونه مشکل زنانه با فردی مشورت نکنند و به این نتیجه می رسند که از در میان گذاشتن با پزشک هم خودداری کنند.

دکتر زنان چه کارهایی انجام می دهد؟
دکتر زنان چه کارهایی انجام می دهد؟

این استرس می تواند سلامت زنان را در ارتباط با مشکلات ناحیه تناسلی به خطر بیندازد.

مراجعه به موقع به دکتر زنان می تواند به خانم ها کمک کند که در سلامت کامل باشند.

دکتر زنان در موارد زیادی اقدامات مهمی را برای بیمار انجام می دهند.

درمان کردن نامنظمی های دوران عادت ماهانه از وظایف یک دکتر زنان است.

در مواردی که زمان پریودی خانمی بیشتر از ده روز باشد نیاز است که در این مورد درمان صورت گیرد.

اقدام دیگر دکتر به پیشگیری کردن از ایجاد سرطان های ناحیه تناسلی در زنان مربوط می شود. درمان کردن هر گونه عفونت یا زگیل های ناحیه تناسلی نیز توسط پزشک انجام می شود.

درمان هر گونه کیست در تخمدان ها نیز از اقدامات دکتر زنان است.

دادن مشاوره قبل از بارداری نیز توسط دکتر زنان انجام می شود تا به این طریق مشورت لازم  به خانم ها ارائه شود. در خیلی موارد زنان از زایمان سزارین و طبیعی و مزایا و معایب هر یک از این زایمان ها اطلاعی ندارند و وظیفه پزشک است که این نوع آگاهی ها را در اختیار آنها قرار دهد.

برای خانم هایی که به تازگی زایمان انجام داده اند هر گونه مشاوره لازم ارائه شود، تلاش پزشک به درمان دیابت دوران بارداری نیز مربوط است که با برنامه غذایی و توصیه های مناسب این اقدام صورت می گیرد.

هر گونه تغییر هورمونی که در زنان بعد از بارداری اتفاق می افتد را به زنان یادآوری می کند.

مورد دیگر به نگرانی هایی مربوط می شود که زنان در دوران یائسگی خود تجربه می کنند و عوارضی در این دوران ایجاد می شود که دکتر زنان با تجویز کردن دارو یا ارائه دادن راهکارهای لازم می تواند به خانم ها کمک کند که دوران پر تنش را با آرامش بگذرانند و استرسی در این مورد نداشته باشند. انجام دادن ماموگرافی نیز توسط دکتر زنان می تواند صورت گیرد.

اقدام دیگر به پیشگیری کردن از یائسگی به صورت زودرس در خانم هایی مربوط می شود که ممکن است این مسأله را زودتر تجربه کنند.

دکتر زنان در صورتی که امکانات لازم را در کلینیک خود داشته باشد می تواند اقدام به جوانسازی واژن بکند و کارهایی دیگر چون تنگ کردن واژن یا مواردی مانند کوچک کردن لابیاها را انجام دهد. این کار می تواند از راه های مختلفی چون تزریق چربی یا به کار بردن لیزر صورت گیرد.

شما در حال مطالعه مقاله دکتر زنان محدوده هروی هستید

دکتر زنان در تشخیص از چه روش هایی استفاده می کند؟

دکتر زنان معمولا برای تشخیص دادن بیماری ها و مشکلات موجود در خانم ها از روش های خاصی استفاده می کند. در خیلی موارد نیاز است که دکتر هم در امر درمان، هم در مورد تشخیص دادن بیماری ها مهارت کافی را داشته باشد و اگر نیاز به جراحی در زنان است بتواند این کار را انجام دهد.

انجام دادن جراحی های کوچک یا بزرگ نیز از روش هایی است که دکتر برای تشخیص به کار می برد.

مورد دیگر به سونوگرافی مربوط می شود که با انجام آن به تشخیص بیماری ها کمک می شود.

به کار بردن آزمایشات مختلفی مانند پاپ اسمیرو… از مواردی است که به دکتر در زمینه تشخیص بهتر کمک می کند.

دکتر زنان در تشخیص از چه روش هایی استفاده می کند؟
دکتر زنان در تشخیص از چه روش هایی استفاده می کند؟

در امر معاینه خانم ها دکتر زنان به چه مواردی باید دقت کند؟

در امر معاینه و مراجعه خانم ها به پزشک مواردی چون سن زنان در نظر گرفته می شود، اینکه فشار خون آنها به چه میزانی است و با توجه به سنشان فشار بالا چه مشکلاتی به وجود می آورد.

اقدام دیگر به تشکیل دادن یک پرونده پزشکی کامل مربوط می شود که در صورتی که زنان مجددا به پزشک مراجعه کنند وضعیت عمومی در اختیار پزشک باشد یا اگر بیمار از داروهای خاصی استفاده می کند در پرونده قید شود و به این طریق دکتر با مطالعه این پرونده اطلاعات لازم را به دست آورد.

اگر زنان به مشکلاتی در ناحیه سینه اشاره می کنند دکتر باید پستان را از لحاظ شکلی بررسی کند، اگر برجستگی غیر طبیعی در ناحیه ای از سینه مشاهده می شود به دنبال حل این مشکل باشد. بررسی کردن توده هایی غیر طبیعی در سینه، عامل مهمی برای معاینه سینه توسط پزشک محسوب می شود.

خانم های متأهلی که نیاز به انجام معاینه داشته باشند از نظر ناحیه تناسلی این اقدام صورت می گیرد. پزشک معاینه لگنی را نیز انجام می دهد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید