میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

درمان خط خنده با بوتاکس
درمان خط خنده با بوتاکس

لیست موضوعات

درمان خط خنده با بوتاکس

امروز با موضوع درمان خط خنده با بوتاکس در خدمت شما عزیزان هستیم.

همه ی افراد می دانند که خنده بهترین دارو برای جسم و روح می باشد. اما باید گفت در هنگام خندیدن عضلات صورت تحریک می‌شوند و موجب چین در قسمتی از نواحی پوست در اطراف لب‌ ها می‌شود که به خطوط خنده معروف می باشد.

اگر قصد تزریق بوتاکس خط خنده را دارید پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مطلب درج شده است تماس بگیرید

02122930161

در هنگامی که سن افراد پایین‌ تر می باشد و پوست آنان شادابی خاصی را در بردارد، این خطوط به چشم نمی‌آیند. اما با افزایش سن  میزان خاصیت ارتجاع پوست کمتر شده است و این چین و چروک ‌ها به‌ صورت عمیق ‌تر در معرض دید دیگران قرار می‌گیرند و توجه بسیاری را به خود جلب می کنند.

بسیاری از افراد در رابطه با این مسئله مشکلی ندارند، اما اغلب افراد درصددند که بتوانند این خطوط را در صورت خود رفع کرده و شادابی و نشاط پوست خود را دوباره به آن برگرداند.

درمان خط خنده با بوتاکس
درمان خط خنده با بوتاکس

با توجه به این ‌که این خطوط سن را بیشتر از چیزی که هست، نشان می‌دهد و سن افراد را بالاتر می‌برد یکی از نشانه ‌های پیری پوست در نظر گرفته می‌شود.

بسیاری افراد دوست دارند که با آن مقابله کنند. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب برای شما از درمان خطوط لبخند با بوتاکس صحبت کنیم لطفاً ما را همراهی بفرمایید.

در ادامه به مطالب زیر می پردازیم:

معرفی خط لبخند

دلایل به وجود آمدن خط لبخند

مدل های مختلف خط خنده

معرفی بوتاکس

چگونگی اثر گذاری بوتاکس در خط خنده

چه افرادی نمی‌توانند از تزریقات بوتاکس در خط خنده استفاده کنند

مزایای تزریق بوتاکس

محل های مناسب برای تزریق بوتاکس

انجام بوتاکس خط خنده در دوران بارداری

آیا تزریق بوتاکس خط خنده با درد همراه است؟

مواردی که یک هفته قبل از تزریق بوتاکس برای خطوط خنده باید بدانید

طی یک ساعت قبل از تزریق می‌توانید از این کرم استفاده کنید

درد کمتر شما باعث تزریق بهتر می‌شود

پزشک با مهارت بالا انتخاب کنید

از پزشک خود پرس ‌و جو کنید

بعد از تزریق بوتاکس لازم است بدانید

تمدید مجدد بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس عوارض جانبی دارد

جلوگیری از کبودی بعد از تزریق بوتاکس

آیا بعد از تزریق غیرعادی به نظر می‌رسم؟

به غیر از خط خنده برای چه موارد دیگری می توان از بوتاکس استفاده کرد؟

تزریق بوتاکس برای پیشانی

چه افرادی می توانند از بوتاکس برای پیشانی استفاده کنند

چگونگی انجام تزریق بوتاکس برای پیشانی

نحوه تزریق بوتاکس برای پیشانی

بوتاکس برای ابرو

بوتاکس برای دور چشم

بوتاکس برای آقایان

‌جمع بندی مطالب

 

معرفی خط لبخند

بر اثر خندیدن و لبخند زدن در دوران زندگی پوست صورت  اندکی رو به پیری می‌رود. در نهایت باعث ایجاد خطوطی به صورت پرانتزی که از بیرون حفره بینی تا کناره‌ های دهان ادامه دارد، پیدا می‌کند که به آن خط خنده می گویند. در همین راستا خط خنده می‌تواند شما را در حالتی اخمو و عبوس و ظاهری بد و پیرتر نشان بدهد.

باید گفته شود که درمان ‌های بسیاری برای برطرف کردن خط خنده وجود دارد. خط لبخند یکی از بارزترین علائم برای پیری می باشد.

معرفی خط لبخند
معرفی خط لبخند

اکثر افراد دوست دارند که چهره جوان ‌تر و شاداب‌ تر داشته باشند. این افراد علاقه دارند که از روش ‌های غیر جراحی بتوانند خطوط لبخند را بازسازی و پوست خود را احیا کنند.

دلایل به وجود آمدن خط لبخند

از مهم ‌ترین دلایلی که باعث ایجاد عمیق شدن خط لبخند در افراد می‌شود، می‌‌توان به سال ‌خوردگی، آفتاب‌ سوختگی، سیگار کشیدن ‌های مکرر اشاره کرد. وقتی اشعه ‌های خورشید به رشته‌ های عصبی پوست که دارای کلاژن هستند، می تابد منجر به تخریب شدن این رشته ‌ها می‌شوند

این رشته ها وظیفه دارند از پوست در مقابل نور آفتاب محافظت کنند و آن ‌ها را شاداب‌ تر نگه دارند. همچنین سیگار کشیدن نیز باعث می‌شود که این رشته‌ های عصبی از بین رفته و زودتر بتوانند پیری و خطوط لبخند را در صورت افراد نمایان کند.

باید گفت که افزایش سن نیز باعث عمیق ‌تر شدن خط های خنده می‌شود که حتی این علت به تنهایی خودش یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد خط خنده می باشد.

دلایل به وجود آمدن خط لبخند
دلایل به وجود آمدن خط لبخند

همچنین ممکن است با توجه به سن و ساختار استخوان‌ های گونه باعث افتادگی پوست اطراف لب ‌ها شود و باعث به وجود آمدن خطوط خنده شوند. باید به این موضوع اشاره کرد که افزایش فشار نیروی جاذبه در سال ‌های مکرر که بر روی پوست وارد می‌شود باعث کم شدن کلاژن به ‌صورت طبیعی در پوست می‌شود و این یک دلیل بسیار مهم برای به وجود آمدن چین و چروک و شل شدگی پوست و ایجاد خط ‌های خنده است.

افرادی که دارای کاهش وزن یا اضافه وزن شدید باشند نیز می‌توانند با مشکل خط خنده دست ‌و پنجه نرم کنند.

افرادی که وزن آن ‌ها کاهش یافته باعث می‌شود که پوست صورت آن‌ ها مقداری شل شده و از حالت طبیعی و شادابی خود کاسته شود. به خصوص افرادی که صورت‌ های گردی دارند بیشتر شامل خط لبخند در کاهش وزن می شود.

همچنین کسانی که افزایش وزن داشته‌ اند صورت و گونه ‌های آن‌ ها برجسته ‌تر می‌شود و خط خنده آن‌ ها به صورت عمیق‌ تری پیدایش می‌یابد. اگر می‌خواهید خطوط لبخند در صورت شما کمتر به وجود بیاید بیشتر به پشت بخوابید.

به پهلو خوابیدن باعث شل شدگی و افتادن پوست صورت شما می‌شود و زودتر می‌تواند خط خنده را در صورت شما به وجود آورد. به همین دلیل اهمیت خواب شب برای داشتن پوستی مناسب و صورتی شاداب بسیار تاثیر گذار است.

مدل های مختلف خط خنده

خطوط لبخند : غالباً تمامی افراد از داشتن خطوط خنده خوشحال نیستند. این خط ها به صورت هلالی ‌شکل و پرانتزی از کناره های دو طرف بینی تا دو طرف دهان کشیده شده ‌اند و هر چه سن رو به افزایش باشد میزان عمق آن ‌ها به مرور بیشتر و بیشتر خواهد شد.

این چین و چروک‌ و خطوط ها باعث می شود که حتی اگر افراد بسیار جوان و پوستی شاداب داشته باشند، صورت آن‌ ها بسیار غمگین و خسته به نظر برسد.

خط های عمودی لب ‌ها در کناره های دهان :

همه افراد علاقه دارند که دیگران به خندیدن آن‌ ها توجه ویژه‌ای داشته باشند نه به چین و چروک ‌هایی که در اطراف صورت و دهان آن‌ ها به صورت ناخوشایندی وجود دارد.

این خطوط از قسمت لب بالا به صورت عمودی به طرف دهان کشیده می شوند خط لبخندعمودی نامیده می شوند. این خط های لب عمودی زمانی ایجاد می‌شوند که حجم بافت پوست در کناره‌ های دهان به ویژه در ناحیه لبخند کمتر می‌شود. از آنجایی که این مدل خطوط خنده بسیار کم‌ عمق هستند، بر طرف کردن آن سخت تر نسبت به دیگر خطوط است.

خط های گوشه دهان :

به مرور توسط افزایش سن و پیر شدن پوست می‌تواند باعث از بین رفتن حجم بافت ‌هایی که در قسمت گوشه ‌های لب دارد، شود و ظاهر دل‌ چسبی برای افراد نداشته باشد و صورت آن‌ ها همیشه خسته و غمگین به نظر برسد.

از دست رفتن بافت‌ های مورد نیازی که در ناحیه گوشه ‌های دهان وجود دارد باعث عمیق تر شدن خطوط های قبلی که وجود داشته،می‌شود و نیاز به درمان لازم برای از بین بردن این خط لبخند ضروری است.

خط های ماریونت (Marionet line):

خطوط ماریونت به خط هایی گفته می شود که از کناره‌ ها و گوشه دهان به سمت پایین کشیده می‌شود و باعث می‌شود هنگامی که شما اخم به چهره ندارید صورت شما را غمگین و عبوس در نظر بقیه افراد برساند.

هر چقدر سن افراد بالاتر برود، حجم زیاد تری از بافت‌ هایی که در صورت وجود دارد، از دست داده می شود. این خطوط عمیق ‌تر شده و به شکلی هلالی و پرانتزی عمیقی ایجاد می شود.

معرفی بوتاکس

بوتاکس ترکیبی به دست آمده از سمی به نام بوتولینوم می باشد. وقتی از واژه سم استفاده می‌کنیم ممکن است مقداری دلهره آور به نظر برسد، اما باید گفت که هیچ جایی برای نگرانی نیست.

معرفی بوتاکس
معرفی بوتاکس

اگر این سم در دوز و مقدار مناسب و کنترل شده ‌ای استفاده شود، کاملاً بی ‌خطر و بدون مشکل می باشد. باید گفت که تزریق بوتاکس در زیر انواع پوست ‌های مختلف باعث فلج شدن و از کار افتادن عضلات آن قسمت می‌شود

و در این صورت باعث از بین رفتن چین و چروک‌ ها و افتادگی ‌های صورت خواهد شد و ظاهری شاداب ‌تر و جوان‌ تر را برای افراد به مدت طولانی فراهم خواهد کرد.

به طور معمول این سم و باکتری باعث مسمومیت غذایی می‌شود.

ولی عموم پزشکان با دگرگونی در ساختمان این مدل سم، دارویی مؤثر و مفید به نام بوتاکس برای درمان ‌های زیبایی به وجود آورده اند.

این دارو فواید بسیاری دارد، اما به‌ طورکلی بوتاکس اسم تجاری این نوع دارو می‌باشد که توسط ایالات متحده آمریکا نام‌گذاری و ساخته شده است. همچنین در کشورهای دیگر این دارو به اسامی مختلف دیگری تهیه و توزیع می‌شود.

باید ذکر کرد که بوتاکس کاربردهای مختلفی دارد که می‌توانیم آن‌ها را به دو دسته زیبایی و درمانی تقسیم کنیم. کارایی هایی که در راستای زیبایی بوتاکس می‌تواند برای افراد مختلف انجام دهد

برای رفع کردن چین‌ و چروک های محرک و متوقف کردن آنها و جلوگیری از افزایش چروک ‌هایی که در پیشانی، دور چشم‌ ها، خط لب، چین‌ های دور لب ، چین‌های چانه و گردن هستند، مورد استفاده اکثر عموم قرار می‌گیرد.

این روش علاوه بر این‌که محبوبیت بسیاری برای برطرف کردن چین و چروک ‌ها دارد، درمان بسیار خوبی برای سردرد های میگرنی است و به جای داروهای که دارای عوارض زیادی می باشند ، استفاده می شود. زیرا بوتاکس می‌تواند عوارض بسیار کمتری نسبت به داروهای میگرن برای افرادی که از بیماری میگرن رنج می‌برد داشته باشد.

چگونگی اثر گذاری بوتاکس در خط خنده

ماهیچه‌ های صورت برای حرکت از رشته ‌های عصبی دستور می‌گیرند و این فرمان به واسطه یک ماده شیمیایی به اسم استیل کولین به انواع ماهیچه ‌ها می‌رسد.

وقتی استیل کولین ترشح می‌شود و در ماهیچه ‌ها پخش می‌شود با استفاده از انقباض ماهیچه ‌ها از چین و چروک جلوگیری می‌کند و باعث صاف شدن پوست می‌شود. قدرت اثرگذاری بوتاکس به این‌گونه در نظر گرفته می‌شود.

چگونگی اثر گذاری بوتاکس در خط خنده
چگونگی اثر گذاری بوتاکس در خط خنده

چه افرادی نمی‌توانند از تزریقات بوتاکس در خط خنده استفاده کنند

باید به شما اطلاع دهیم که بوتاکس برای تمامی افراد مناسب است اما با توجه به یک سری موقعیت‌ هایی که در بدن برخی از انسان‌ ها وجود دارد، ممکن است برای آن ‌ها مناسب نباشد. در ادامه برای شما شرح خواهیم داد که برای چه کسانی نباید از روش بوتاکس استفاده کرد.

  • افرادی که در دو هفته آخر از انواع واکسن ‌ها استفاده کرده باشند.
  • افرادی که سابقه حساسیت به بوتاکس را دارند.
  • افرادی که از داروهای مختلفی که باعث ضد انعقاد کردن خون است، استفاده می کنند.
  • کسانی که بیماری‌ های عفونی و التهابی در صورت و اطراف صورت خود دارند.
  • بیشتر افرادی که به پروتئین‌ها حساسیت ‌های ویژه‌ای دارند.
  • افرادی که از بیماری ام‌ اس رنج می‌برند.
  • کسانی که دارای نارسایی کلیه هستند.
  • کسانی که در بدن خود عفونت ‌های فعالی دارند و بدن آن‌ ها از نظر ایمنی ضعیف می‌باشد.
  • کسانی که دارای بیماری‌ های قلبی و عروقی هستند.
  • خانم ‌هایی که در دوران حاملگی و یا شیردهی هستند.
  • افرادی که سن آن‌ ها زیر هیجده سال می‌باشد.

اگر شما جزو این دسته از افرادی که برایتان ذکر کردیم نیستید می‌توانید با تشخیص یک پزشک معتبر اقدام به تزریق بوتاکس کنید.

مزایای تزریق بوتاکس

موثر ترین روش برای جوان سازی و شادابی پوست صورت و بدن دارای مزایای بسیاری است که در ادامه برای شما آنها را ذکر خواهیم کرد :

  • عدم وجود دوره ی نقاهت
  • درد بسیار کم
  • راحتی بیمار پس از انجام تزریقات بوتاکس
  • مشاهده ی نتیجه عمل بلافاصله پس از تزریق
  • عدم نیاز به بستری و بیهوش شدن
  • روشی غیرتهاجمی
  • هزینه کمتر نسبت به جراحی های زیبایی

محل های مناسب برای تزریق بوتاکس

  • چین‌ و چروک های خطوط خنده
  • خطوط افقی پیشانی
  • خطوط اخم یعنی بین دو ابرو
  • چین و چروک‌ هایی که در کنار چشم ایجاد می‌شود
  • چین و چروک های گردن

 

انجام بوتاکس خط خنده در دوران بارداری

به نظر نمی‌آید که بوتاکس تاثیر بسیار زیادی بر روی جنین در شکم مادری و یا نوزادان شیرخوار داشته باشد. اطلاعات کافی در رابطه با مادران باردار انجام نشده است به همین دلیل هیچ فرد و یا پزشکی نمی‌تواند به بیمار باردار خود این اطمینان را دهد که بوتاکس بر روی جنین و یا فرزند او تاثیر به سزایی نخواهد گذاشت.

به همین دلیل پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند که اگر قصد باردار شدن دارید یا در دوران بارداری یا شیردهی خود قرار دهید، تزریق بوتاکس را به زمان دیگری موکول کنید. بهتر است محتاط باشید و در این رابطه سلامت فرزند خود را بیشتر تامین کنید.

آیا تزریق بوتاکس خط خنده با درد همراه است؟

به طور معمول هر تزریق که در هر جای بدن صورت بگیرد مقدار کمی با درد همراه است. اما سوزن ‌هایی که برای تزریق بوتاکس در خط خنده استفاده می‌شود، بسیار نازک می باشند و این درد را بسیار کاهش می دهند.

بنابراین نگران درد هایی که در ناحیه خط خنده خود می‌توانید حس کنید، نباشید. می‌توانید این موضوع را با یک تکه یخ موضعی بر روی صورت خود بی‌حس کنید به همین ترتیب احساس درد کمتری خواهید داشت. اما ممکن است بعد از این ‌که بی ‌حس بودن پوست شما رفت، مقدار اندکی در آن ناحیه دچار احساس ناراحتی کنید.

مواردی که یک هفته قبل از تزریق بوتاکس برای خطوط خنده باید بدانید

برای تزریق بوتاکس همانند بسیاری از عمل ‌های جراحی شما به هیچ وجه نباید هیچ ‌گونه داروی خاصی مصرف کنید. در این باره پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر گونه مصرف دارویی در حتماً درباره نوع دارو با پزشک معالجی که قصد انجام بوتاکس بر روی صورت شما دارد مشورت کنید.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

استفاده کردن هم‌ زمان از برخی دارو ها

استفاده کردن هم‌ زمان از برخی دارو ها و پشت سر هم امکان دارد که در رابطه با تزریق بوتاکس شما را دچار مشکلاتی کند و باعث ایجاد کبودی ‌هایی در منطقه تزریق بوتاکس شود.

پس در گام اول بهتر است در این باره از پزشک معالج خود حتماً تأییدیه بگیرید. به طور کلی در هنگام چنین مواقعی فهرست بسیاری از داروها برای شما وجود دارد که قبل از تزریق بوتاکس نمی‌توانید از آن ‌ها استفاده کنید. این فهرست را می‌توانید از پزشک معالج خود به ‌صورت شفاهی یا به ‌صورت نسخه تهیه کنید.

از جمله مواردی که می‌‌توان برای مراقبت قبل از تزریق بوتاکس برای خط خنده استفاده کرد عدم استفاده از نوشیدنی‌ های کافئین دار است.

طبق تحقیقات به‌ عمل ‌آمده توسط متخصصان، بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس برای این‌که بتوانیم ماندگاری بوتاکس را در ناحیه خط خنده بیشتر کنید، از خوردن نوشیدنی ‌هایی که کافئین بالایی دارند خودداری کنید.

طی یک ساعت قبل از تزریق می‌توانید از این کرم استفاده کنید

وقتی شما اطمینان پیدا کردید که می‌توانید از طریق بوتاکس سلامت صورت خود را تضمین کنید، باید برای تزریق بوتاکس آماده باشید. البته ممکن است این قضیه مقداری برای شما ترسناک و دلهره‌آور باشد.

اما در هنگام تزریق مطمئن باشید که این ترس و دلهره برای شما برطرف خواهد شد. در عین‌ حال برای این‌ که بتوانید راحت ‌تر با این قضیه کنار بیایید و درد و یا مشکلی را احساس نکنید، شاید بخواهیم تصمیم‌گیری کنید از کرم‌ هایی استفاده کنید که به ‌صورت شما بی‌حسی‌ های موضعی را می دهد.

انواع این کرم ‌ها و اسپری‌ های مختلف بی‌حسی در داروخانه ها یافت می شود. اما شما باز هم باید در رابطه با این مسئله با پزشک متخصصی که تحت نظر آن می‌خواهید تزریق بوتاکس را انجام دهید، گفتگو کنید.

نکته

لازم به ذکر است برای شما بگوییم در رابطه با استفاده از این کرم ‌ها نباید صرفه‌ جویی کنید و باید لایه‌ های ضخیم و با مقدار بالایی را بر روی پوست خود بمالید البته شما نباید اجازه دهید که این کرم ها بر روی صورت شما خشک شوند. به همین دلیل باید بتوانید زمان تزریق و مصرف کرم بی حسی خود را کنترل کنید.

به ‌منظور جلوگیری از خشک شدن کرم بی‌حسی بر روی پوست صورتتان می‌توانید از کیسه‌ های پلاستیکی استفاده کنید. به ‌طوری‌ که این کیسه‌ ها را بر روی پوست خود بگذارید و از این طریق باعث خشک نشدن کرم‌های موضعی شوید.

به همین دلیل فراموش نکنید این کرم‌ ها باید حدود یک ساعت قبل از تزریق بوتاکس بر روی پوست صورت شما قرار بگیرند تا شما بتوانید در هنگام تزریق بی‌حسی داشته باشید و پوست شما درد و یا مشکلی را حس نکند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم بهترین راه‌ حل برای این کار این است که 1 ساعت قبل از اعمال انجام تزریق به مطب پزشک خود مراجعه کرده و در همان‌جا کرم بی‌حسی را بر روی سطح پوست خود بمالید. می توانید زمان باقی ‌مانده تا تزریق بوتاکس را به مطالعه بپردازید و آرامش و احساس دلهره خود را به این روش کمتر کنید.

درد کمتر شما باعث تزریق بهتر می‌شود

بعد از حدود گذشت یک ساعت شما آماده تزریق هستید و صورت شما کاملاً بی‌ حسی خود را گرفته است. پزشکان در این قسمت به طور معمول مواد بی‌حسی را با استفاده از پنبه و الکل از سطح پوست شما پاک می کنند. زیرا مواد به پوست شما جذب شده و بی‌حسی مورد نظر دریافت شده است.

اما ممکن است شما نیز حساس باشید بهتر است بعد از پاک کردن صورت برای این‌که بتوانید درد خود را به حداقل برسانید، مقداری کیسه یخ بر روی خط خنده که تزریق انجام می‌شود ،بگذارید. به همین روند درد شما کمتر خواهد شد و این کار باعث انقباض رگ‌ ها و پوست شما می‌شود و مانع از گرفتگی و کبودی ‌های بعد از تزریق می شود.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

پزشک با مهارت بالا انتخاب کنید

شما باید برای تزریق بوتاکس در ناحیه خط خنده حتماً از پزشک کمک بگیرید. زیرا فاصله و اندازه قسمت‌ هایی که قرار است تزریق بوتاکس در آن انجام شود بسیار پر اهمیت می باشد.

نقاطی که قرار است تزریق در آن انجام بگیرد بوتاکس را به صورت مستقیم به عضله‌ ها انتقال می دهد. اگر فاصله‌ ها در تزریق بوتاکس بیش از حد کم باشد، امکان دارد که ماهیچه‌ های شما بسط پیدا کند.

به همین دلیل شما حتماً باید تزریق بوتاکس خود در ناحیه خط خنده را با پزشکی که در حرفه خود تخصص کافی را دارد، انجام دهید. زیرا مهارت پزشک شما باعث می‌شود که هیچ مشکلی در هنگام تزریق برای شما پیش نیاید.

به همین سبب تزریق بوتاکس یک امر بسیار تخصصی و یک هنر می‌باشد. ممکن است بسیاری از افراد در اثر تزریق بوتاکس ماهیچه هایشان از کار بیوفتد، اما افرادی دیگر فقط به کمی ضعف ماهیچه‌ای دچار شوند که این امر بسیار مهم است و تشخیص آن با پزشک مورد نظر شما می باشد.

پزشک شما با صلاحیت خود می‌تواند تشخیص دهد که چه قسمت از عضلات شما نیاز دارد که تزریق بوتاکس بر روی آن‌ ها انجام گیرد. به ‌‌عنوان نمونه ممکن است یک طرف ماهیچه ‌های صورت شما ضعیف‌تر و یا قوی‌تر از طرف دیگر صورت شما باشد.

برای شما بسیار با ارزش است که تزریق بوتاکس توسط پزشک حاذقی که بقیه افرادی که به او مراجعه کرده‌اند آن را تایید کنند احتیاج داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را در مورد تزریق بوتاکس خود بگیرید.

از پزشک خود پرس ‌و جو کنید

بعد از انجام تزریق بوتاکس نتیجه ‌ای که دریافت می‌کنید، بستگی به عوامل بسیاری دارد. به ‌‌عنوان نمونه یکی از عواملی که می‌تواند در تاثیرگذاری و نتیجه دلخواه تزریق بوتاکس شما تاثیرگذار باشد، مقدار دوز و اندازه بوتاکس است که بر روی نواحی مختلف صورت شما تزریق شده است.

در واقع دلیل تزریق و یا تعداد آن بسیار پراهمیت نمی‌باشد اما میزان واحدی که بر روی صورت شما تزریق شده است بسیار حائز اهمیت است و شما باید در این رابطه از پزشک خود پرس ‌و جو کنید و پزشک شما وظیفه دارد که شما را آگاه کند.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

بعد از تزریق بوتاکس لازم است بدانید

بعد از تمام شدن تزریق شما باید حدوداً ده دقیقه انتظار بکشید تا بوتاکسی که به عضله ‌های شما تزریق شده است، جذب خط خنده شما شود. بعد از گذشت ده تا الی پانزده دقیقه در مطب پزشک ماهیچه ‌های شما بوتاکس تزریق ‌شده را جذب می‌کنند و می‌توانید به منزل بروید. در منزل خیلی راحت می‌توانید کار های روزانه خود را انجام دهید.

فیلم ببینید، آشپزی کنید، کتاب بخوانید، چای میل کنید و روند زندگی خود را به ‌صورت عادی بگذرانید و برای حدود دو ساعت هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

بعد از گذشت این زمان بوتاکس تزریق ‌شده به ماهیچه ‌های شما پیوند خورده است و بانوان بعد از مدت چهار ساعت می‌توانند در نواحی خط خنده که بر روی آن تزریق بوتاکس انجام داده‌اند، آرایش ملایمی داشته باشند و به کار های روزانه خود برسند و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

اما لازم است بگوییم بهتر است در رابطه با آرایش از پزشک معالج خود پرس ‌و جوهای لازم را به عمل آورده و بعد از تایید پزشک خود اقدام به آرایش در صورت خود کنید. لازم است بدانید بعد از تزریق بوتاکس هیچ پزشکی ورزش توصیه نمی‌شود.

تمدید مجدد بوتاکس

بعد از اولین باری که تزریق بوتاکس بر روی خط لب خنده شما صورت گرفت، فاصله بین دو الی شش ماه برای شما ماندگار می باشد. اما لازم است بدانید که این ماندگاری بر روی افراد مختلف، متفاوت می باشد.

اگر شما از دسته افرادی هستید که اولین بار تزریق را تجربه می‌کنید نکته قابل اهمیتی که برای شما وجود دارد زمان تزریق بعدی شماست که باید برای این موضوع کاملاً آگاهانه و از پزشک خود مشورت بگیرید.

زیرا زمان بعدی که شما مجدداً بخواهید تزریق بوتاکس بر روی خط خنده خود انجام دهید، باید زمانی اتفاق بیفتد که تاثیر تزریق اول از بین رفته باشد. به همین روند شما به مرور زمان آگاهی پیدا خواهید کرد که هر تزریق حدوداً چند ماه دوام می‌آورد.

لازم است برای شما شرح دهیم شما نباید برای تزریق دوم زیاد معطل کنید و بگذارید که کاملاً تاثیر تزریق اول از بین برود بلکه زمانی که بوتاکس اولیه شما ضعیف شده بود و اثر آن درحال کم ‌رنگ شدن بود برای تزریق بعدی اقدام کنید.

در واقع قصد ما از تزریق بوتاکس این است که بتوانیم عضلات و ماهیچه‌ ها را از انجام فعالیت دوباره متوقف کنیم . به اصطلاح ماهیچه‌ها کشته شوند تا نتوانند دوباره بازسازی شوند.

بعد از گذشت دو سال تزریق در زمان ‌های مشخص ماهیچه ‌ها و عضلات نواحی مختلف شما زمان بیشتری طول می‌کشد تا خودشان را ریکاوری کنند و هیچ بعید نیست که فاصله زمانی تزریق ‌های بوتاکس شما دوساله باشد.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

آیا تزریق بوتاکس عوارض جانبی دارد

نگران این مسئله نباشید تا به امروز عوارض بسیار کمی از روند تزریق بوتاکس گزارش شده است. به‌ طور معمول بعد از تزریق شما کمی درد در اطراف ناحیه تزریق تان ممکن است، داشته باشید.

امکان این وجود دارد که احساس کمی سر درد را بعد از انجام تزریق داشته باشید به همین دلیل بوتاکس عملی مطمئن و کم خطر می‌باشد. اما در صورتی‌که شما این کار را به یک پزشک متخصص و با مهارت بسپارید.

اگر پزشک شما مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است صورت شما دارای افتادگی نامتعادل ماهیچه شود. اگر تزریق شما به درستی انجام شود احتمال عوارض جانبی شما صفر می باشد.

پس با خیالی آسوده می توانید از تزریق بوتاکس برای درمان خط خنده و یا موارد دیگری که برایتان ذکر کردیم، استفاده و شادابی را به صورت خود هدیه دهید.

جلوگیری از کبودی بعد از تزریق بوتاکس

برای جلوگیری از این‌که بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه خط خنده دچار ورم و کبودی نشوید، موارد زیر را برای شما ذکر می‌کنیم که با رعایت کردن آن ‌ها می توانید از کبودی صورت خود جلوگیری کنید:

  • مصرف نکردن آسپرین، اگزدرین، ایبوپروفن، الیو یا ادویل از 1 هفته قبل از درمان تا 2 روز پس از تزریق. مصرف تایلنول ایرادی ندارد.
  • عدم مصرف ویتامین E به مدت 2 تا 3 روز قبل و بعد تزریق ، مصرف مولتی ویتامین اشکالی ندارد.
  • اجتناب از فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی تا بیست و چهار ساعت پس از تزریق
  • مصرف قرص آرنیکا از دو هفته قبل از درمان

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

آیا بعد از تزریق غیرعادی به نظر می‌رسم؟

یکی از علت ‌هایی که تزریق بوتاکس در بین مردم با استقبال بی‌نظیر رو به رو شده و دارای محبوبیت بسیاری است، این است که بهبودی بسیار نامحسوسی در صورت شما به وجود می آورد. ممکن است اطرافیان و دوستان شما  بگویند که چهره‌تان شاداب‌تر و سرحال‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

اما این روش در ظاهر چهره شما تاثیر غیرطبیعی ندارد و باعث نمی‌شود که چهره شما غیرطبیعی به نظر برسد. یک تزریق خوب به شما این اجازه را می‌دهد که مانند همیشه اخم کنید و لبخند های زیبا بزنید.

آیا بعد از تزریق غیرعادی به نظر می‌رسم؟
آیا بعد از تزریق غیرعادی به نظر می‌رسم؟

به غیر از خط خنده برای چه موارد دیگری می توان از بوتاکس استفاده کرد؟

علاوه برا مزایای که برای شما ذکر کردیم تزریق بوتاکس می تواند به بهبود بیماری های زیر نیز کمک کند:

فلج بل :

فلج بل به دلیل آسیب رساندن به عصب‌ های صورت به وجود می‌آید و باعث می‌شود که عضله ‌ها و ماهیچه‌ هایی که در صورت قرار دارند، بسیار ضعیف شوند و ممکن است نیمی از صورت افتاده شود، که بسیار برای صورت قابل ‌توجه است.

به همین ترتیب از طریق بوتاکس می‌توانیم به صورت‌ هایی که فلج بل و آسیب ‌دیده هستند، تزریق انجام دهیم و عضله ‌های صورت آن‌ ها را انقباض دهیم و بهبودی مسرت‌ بخشی را برای آن‌ ها ایجاد کنیم. اما باید گفت فلج بل به زمان نیاز دارد تا کاملاً بهبود بیابد ولی تزریق بوتاکس نیز می‌تواند مقداری از ناراحتی این وضعیت را برطرف کند.

میگرن :

افرادی که مبتلا به میگرن هستند و از این بیماری رنج می‌برند می‌توانند از تزریق بوتاکس برای بهبود خود استفاده کنند. مهم ‌ترین مسئله‌ای که در مورد تزریق درمان بوتاکس باید گفت این است که هیچ داروی دیگری نیاز ندارید و عوارض جانبی خطرناکی برای شما اتفاق نمی‌افتد.

میگرن :
میگرن :

به طور دقیق مشخص نیست که بوتاکس چگونه می‌تواند درد های ناشی از میگرن را آرام بخشد. اما پزشکانی که تخصص کافی در این رابطه دارند، احتمال می‌دهند که این روش با مسدود کردن اعصاب حسی پیام‌ هایی که ناشی از درد هستند را به مغز نمی فرستد.

همچنین تزریق بوتاکس می‌تواند عضلات را آرام نگه داشته و در روند از بین رفتن دردهای ناشی از سردرد های مکرر بسیار التیام بخش باشد. به همین دلیل درمان سردردهای مکرر و یا میگرن های ناراحت کننده جزو یکی از بهترین مزایایی که شما می‌توانید از بوتاکس استفاده کنید.

بزرگ شدن پروستات:

طبق مطالعات به عمل آمده است افرادی که برای حمایت از بوتاکس تلاش می‌کنند، به این نتیجه رسیده ‌اند که با تزریق بوتاکس می‌توانیم به غدد پروستات مردان را از بزرگ شدن در امان نگه داریم.

بسیاری از مردان با استفاده از تزریق بوتاکس احساس آسودگی و آرامش می‌کند و ممکن است این احساس برای آن‌ ها تا یک سال دوام داشته باشد. باید ذکر کرد که تزریق بوتاکس برای پروستات می‌تواند مقدار عفونت ‌های ناشی از دستگاه ادراری و همچنین نیاز های ادرار مکرر را کمتر کند.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

بی‌اختیاری در ادرار:

این موضوع نیز مشابه موضوع بزرگ شدن پروستات است و با تزریق بوتاکس می توانیم برای افرادی که دچار بی‌اختیاری ادرار و یا نشت ادرار از طریق مثانه هستند کمک به سزایی کرده باشیم.

اگر شما از بی‌اختیاری ادرار و فشار وحشتناک این قضیه رنج می‌برید باید برای شما ذکر کنیم که گزینه تزریق بوتاکس یک درمان عالی برای بسیاری از افراد شناخته شده است.

بی‌اختیاری در ادرار:
بی‌اختیاری در ادرار:

کاهش درد های عضلانی :

تزریق بوتاکس برای کم کردن دردهای مزمن مانند: گردن درد،  دردهای شانه بسیار تاثیر گذار است. هنگامی که بوتاکس را به عضلات تزریق می‌کنیم فرمانی که مغز به عضلات به منظور سفت شدن آن ‌ها و ماهیچه ‌ها می‌رسانند، باعث خواهد شد که ماهیچه ‌ها مسدود شوند و منجر به شل شدن عضلات و کم کردن دردهای ناشی از مشکلاتی که برایتان ذکر کردیم می شود.

تزریق بوتاکس می تواند برای بزرگسالان در  اسپاستیسیک اندام های فوقانی استفاده شود . می تواند باعث سفت شدن بازو مچ ماهیچه‌ های دیگر شود و آن‌ها را از این طریق درمان کند.

هم چنین بوتاکس ممکن است روش‌های درمانی برای افرادی که در اندام‌ های ناحیه پایین پایین‌تر از مچ و پاهای خود دارند، بسیار مؤثر باشد.

سرعت مدیریت بهبودی به واسطه تزریق بوتاکس نسبتاً سریع و ساده انجام می‌شود و نتایج آن با سرعت بالایی خود را بروز می‌دهند.

بسیاری از مراجعه‌ کنندگان برای تزریق بوتاکس در بازه زمانی یک یا دو روز آسودگی خود را به دست می‌آورند. اما ممکن است برخی افراد دیگر حدوداً هفت روز طول بکشد. این روش هم نیز مانند بسیاری از روش های دیگر نتیجه در افراد مختلف متفاوت است می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

تاثیر بوتاکس برای عرق کردن بیش از حد زیر بغل :

هنگامی که پزشکان با استفاده از تحقیقات به‌ عمل‌آمده متوجه شده ‌اند که افرادی که تزریق بوتاکس انجام می‌دهند کمتر عرق می‌کنند، شروع به مطالعه و تحقیق در رابطه با این موضوع کردند که آیا تزریق بوتاکس می‌تواند باعث کمتر عرق کردن افراد مختلف در ناحیه زیر بغل باشد.

به همین دلیل امروز از تزریق بوتاکس برای کم کردن تعریق در نواحی مختلف همچنین به زیر بغل دست‌ ها و پاها استفاده بسیار مفیدی می شود.

تاثیر بوتاکس برای عرق کردن بیش از حد زیر بغل :
تاثیر بوتاکس برای عرق کردن بیش از حد زیر بغل :

انحراف چشم توسط تزریق بوتاکس :

انحراف چشم یعنی چشم ها در یک مسیر نمی‌توانند حرکت داشته باشند. آزمایش ‌هایی نشان داده که تزریق بوتاکس امکان دارد باعث درمان این اختلال چشمی باشد و در این روند بسیار مؤثر باشد.

درمان انزال زودرس:

توسط تزریق بوتاکس در آلت جنسی امکان دارد، کار عضلات را کندتر کند و انزال را در رابطه جنسی به تعویق بیاندازد.

درمان دستان سرد با استفاده از بوتاکس :

بسیاری از پزشکان از بوتاکس برای افرادی که دستان آنها بسیار سرد می شوند، استفاده می کنند. وقتی بوتاکس به دست این افراد تزریق می شود رگ‌ ها و عضلات آن ‌ها را شل می‌کند و می‌تواند جریان خون را در آن‌ ها به صورت تعادل حفظ کنند.

هنگامی که رگ ‌ها آرام می شوند، این خون از طریق کف دست در امتداد انگشتان جریان می‌یابد و باعث می‌شود که از سرمای بیش از حدی که در دستان افراد وجود دارد کاسته شود. طبق تحقیقاتی که پزشکان در این زمینه انجام داده ‌اند، درمان این روند می‌تواند تا سه ماه به طول بیانجامد.

درمان دستان سرد با استفاده از بوتاکس :
درمان دستان سرد با استفاده از بوتاکس :

درمان زخم شکاف لب در نوزادان به واسطه تزریق بوتاکس:

هر روزه تعداد بسیاری از نوزادان با مشکل زخم شکاف لب پا به دنیا می‌گذارند که بسیاری از این نوزادان برای درمان خود به عمل ‌های جراحی روی می آورند.

بسیاری از پزشکان بر این باورند که به زخم ‌های شکاف لب نوزادان بوتاکس تزریق کنند تا بتوانند به این طریق ماهیچه آن‌ ها را ثابت و بی‌ حرکت نگه دارند و اجازه دهند که لب آنان التیام ببخشد و به همین روند می‌تواند ظاهر زخم را بهبود ببخشند.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

تزریق بوتاکس برای پیشانی

یکی از روش‌های پرکاربرد و معروف برای درمان چین و چروک ‌های صورت، بوتاکس پیشانی می باشد که البته این روش درمان برای همه شناخته شده است.

تزریق بوتاکس برای پیشانی
تزریق بوتاکس برای پیشانی

از این روش برای صاف کردن موقتی خطوط اخم استفاده می شود. همه ما می‌دانیم که خطوط بسیاری بر اثر اخم کردن در بین دو ابرو و پیشانی افراد به وجود می‌آید که می‌تواند چهره افراد را خسته، ناراضی و عصبانی جلوه بدهد. سازمان غذا و دارو استفاده از داروی بوتاکس را برای خطوط اخم و پیشانی تایید کرده است.

چه افرادی می توانند از بوتاکس برای پیشانی استفاده کنند

  • مصرف برخی از داروهای خاص ویتامین‌ ها و یا مکمل‌ ها
  • در اثر افتادگی پلک بوتاکس پیشانی را پیشنهاد نمی‌کنیم
  • وجود داشتن ضعف در عضلات پیشانی بیمار
  • در صورتی ‌که در گذشته جراحی بر روی صورت شما انجام گرفته
  • در صورتی‌که می‌خواهید در آینده عمل جراحی بر روی صورت خود انجام دهید
  • اگر مشکلات خون ‌ریزی و انعقاد خون دارید
  • اگر در بلع خود مشکل دارید
  • داشتن مشکلات تنفسی مانند آسم و تنگی نفس
  • مبتلا بودن به هر بیماری که بر روی اعصاب پوست شما تاثیرگذار باشد
چه افرادی می توانند از بوتاکس برای پیشانی استفاده کنند
چه افرادی می توانند از بوتاکس برای پیشانی استفاده کنند

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

چگونگی انجام تزریق بوتاکس برای پیشانی

چین و چروک ‌هایی که در پیشانی هستند، معمولاً در زیر عضله هایی که انقباض پیدا کرده‌اند به وجود می آیند. به ‌‌عنوان نمونه ماهیچه ‌های پیشانی  عمودی هستند و هنگامی که این ماهیچه منقبض می شود مانند زمان ‌هایی که شما ابروان خود را به سمت بالا می‌برید، چین ‌و چروک هایی به‌ صورت افقی بر روی پیشانی شما به وجود خواهد آمد.

دو عضله ‌ای که در پیشانی شما باعث به وجود آمدن خطوط اخم می‌شود، بین ابروها هستند. بنا بر این در هنگام منقبض شدن خطوط اخم به ‌صورت عمودی نشان داده می شوند.

چگونگی انجام تزریق بوتاکس برای پیشانی
چگونگی انجام تزریق بوتاکس برای پیشانی

بوتاکس به ماهیچه هایی که منجر به تحریک عصب می‌شود، تزریق می گردد. بعد از این ‌که تزریق بوتاکس بر روی پیشانی شما انجام گرفت، باعث می‌شود که فعالیت عضلانی پیشانی شما کمتر شود و پوست شما صاف ‌تر به نظر برسد. به همین دلیل مدت ‌زمان زیادی طول می‌کشد که پوست شما چروک شود.

تزریق بوتاکس بر روی پیشانی حدوداً ده دقیقه به طول می‌انجامد و معمولاً در فاصله چند روز شما شاهد بهبودی وضعیت چین و چروک ‌های پیشانی و پوست خود خواهید شد.

حدوداً ده الی چهارده روز طول می‌کشد که تزریق بوتاکس در پیشانی شما بتواند بهترین تاثیر خود را بگذارد تا بتواند شما را از نتیجه آن راضی و خشنود کند.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

نحوه تزریق بوتاکس برای پیشانی

باید گفت که اکثر افراد اثرات بوتاکس را حدوداً سه تا چهار ماه می‌توانند مشاهده کنند اما بسیاری عوامل وجود دارد که می‌تواند این زمان را کاهش و یا افزایش دهد.

نحوه تزریق بوتاکس برای پیشانی
نحوه تزریق بوتاکس برای پیشانی

در این رابطه سن افراد بسیار مهم است. افرادی که سن بالاتری دارند تراکم عضلات آن‌ ها به نسبت افراد جوان کمتر می‌تواند باشد. به همین دلیل آن‌ ها اثرات بوتاکس در پیشانی را می‌توانند سریع‌ تر از افراد جوان از دست بدهند و دوره کوتاه ‌تری را برای آن ‌ها دوام داشته باشد. ساختار فیزیکی و حالات صورت شما نیز در روند تاثیرگذاری بوتاکس مؤثر است.

نحوه تزریق بوتاکس برای پیشانی
نحوه تزریق بوتاکس برای پیشانی

سیگاری بودن و یا نبودن شما در این امر بسیار تاثیر دارد. این ‌که شما از چه رژیم‌ های غذایی در طی زندگی خود استفاده می‌کنید بسیار بر روی زمان مدت نگهداری بوتاکس پیشانی نتیجه خواهد گذاشت.

افرادی که میزان قرارگیری آن‌ ها در معرض آفتاب بیشتر باشد، مسلماً به پوست آن‌ ها آسیب‌های بیشتری می‌رسد و ممکن است مدت زمان نگهداری بوتاکس پیشانی را برای آن ‌ها کمتر کند. برخی افراد معتقدند که بوتاکس خود را مکرراً تکرار کنند.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

بوتاکس برای ابرو

برآمدگی پیشانی بین دو ابرو را خط اخم می‌گویند. خط اخم شامل چندین ماهیچه و عضله می‌شود که وقتی افراد ابروهایشان را جمع می‌کنند، باعث می‌شوند که ماهیچه ‌های این قسمت از پیشانی و ابرو انقباض پیدا کنند به همین دلیل خطوطی که در این ناحیه وجود دارد عمیق و عمیق‌تر می‌شود که می‌توانید با تزریق بوتاکس در این ناحیه مانع عمیق ‌تر شدن آن شوید.

بوتاکس برای ابرو
بوتاکس برای ابرو

بوتاکس برای دور چشم

تزریق بوتاکس برای خطوطی پنجه کلاغی که عموماً در اطراف چشم‌ ها به وجود می‌آیند، کاربرد دارد . این خطوط  باعث می‌شوند که صورت افراد شکسته ‌تر و پیرتر به نظر بیاید و همچنین شما می‌توانید با تزریق بوتاکس در این ناحیه از خسته و غمگین بودن صورت خود جلوگیری کنید.

بوتاکس برای دور چشم
بوتاکس برای دور چشم

بوتاکس برای آقایان

لازم به ذکر است بدانید که تزریق کردن بوتاکس فقط و فقط مخصوص خانم‌ های عزیز نیست زیرا آقایان نیز می‌توانند برای چین و چروک‌ های صورت خود و جلوگیری از شکسته به نظر آمدن صورتشان از تزریق بوتاکس برای نواحی مختلف صورت خود اعم از : پیشانی ، خطوط چشمی ، خطوط خنده و غیره استفاده کنند.

این روش بسیار تاثیرگذار و مطلوب خواهد بود و صورتی شاداب را نیز برای آقایان به ‌همراه خواهد داشت. در دنیای امروز اکثر آقایان نیز برای رفع نواقص و خطوط صورت خود از این روش استفاده می‌کنند.

شما در حال مطالعه مقاله درمان خط خنده با بوتاکس هستید

جمع‌ بندی مطالب

سعی کردیم شما را با تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت علی ‌الخصوص خط خنده آشنا کنیم. لازم به ذکر است بگوییم قبل از اقدام به تزریق بوتاکس تمامی جوانب را در نظر گرفته و با استفاده از آگاهی لازم  اقدام به تزریق بوتاکس برای ناحیه ‌های مختلف صورت خود کنید. بعد از انجام تزریق مراقبت‌ های لازم را به عمل آورید.

امیدواریم که مطالبی که در این مقاله ارائه دادیم، برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشد سوال های ذهن شما را درباره موضوع بوتاکس بر طرف کرده باشد.

جمع‌ بندی مطالب
جمع‌ بندی مطالب

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید