میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

درمان خطوط افقی گردن
درمان خطوط افقی گردن

لیست موضوعات

درمان خطوط افقی گردن

ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان را با درمان خطوط افقی گردن آشنا کنیم. گردن یکی از اندام­های بدن انسان است که ایستادگی و سلامت آن در جوانی، حسی مانند غرور به فرد می­دهد. این اندام طی دوران زندگی و رسیدن به مرحله پیری در خود خطوط افقی ایجاد می­کند که زیبایی گردن را از بین می­برد و گاهاً دیده شده که برخی افراد مسن­تر از این خطوط افقی روی هم افتاده احساس درد نیز می­کند.

در اینجا این سئوال پیش می­آید که آیا راهی هست که خطوط افقی گردن از بین برود و یا لااقل دیرتر از موعد این خطوط افقی در گردن دیده شود. این مقاله نکاتی پیرامون این موضوع و راه حل­هایی برای آن به شما عزیزان ارائه می­دهد.

سئوالات زیر از جمله مواردی است که در این خصوص ذهن افراد را به خود مشغول کرده است. پاسخ­ها را ببینید:

چرا خطوط افقی در گردن دیده می­شود؟

آیا نکاتی هست که بتوان با رعایت کردن آن­ها به رفع خطوط افقی گردن اقدام کرد؟

آیا ممکن است برای رفع خطوط افقی گردن راه­ حل­های طبیعی وجود داشته باشد؟

آیا برای رفع چروک و خطوط افقی گردن به لحاظ پزشکی درمانی وجود دارد؟

درمان خطوط افقی گردن
درمان خطوط افقی گردن

چرا خطوط افقی در گردن دیده می­شود؟

انسان به طور طبیعی با افزایش سن به این عارضه دچار می­شود. گردن یکی از اندام­های بدن است که نیازمند تغذیه و آبرسانی می­باشد. با افزایش سن ، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می­دهد و به عبارتی تولید کلاژن در بدن سیر کاهشی خود را طی می­کند.

البته این مطلب هم گفته شود که گاهاً برخی از افراد جوان، این خطوط افقی را در گردن خود مشاهده کرده اند. جوانانی که چنین حالتی به آنان دست داده است در اثر بروز برخی بیماری­های خاص ( که فشار زیادی به سیستم بدن وارد می­کند ) مانند سرطان و غیره اینگونه شده اند.

شماره 2: آیا نکاتی هست که بتوان با رعایت کردن آن­ها به رفع خطوط افقی گردن اقدام کرد؟

بله. برای رفع چین و چروک و خطوط افقی در گردن نکات و راه­حل­هایی وجود دارد. از جمله: 1- نحوه خوابیدن است. از آنجا که بیشتر افراد به حالت دمر و یا به پلو می ­خوابند پیشنهاد می­کنیم در هنگام خواب به حالت پشت بخوابید. این شکل از خوابیدن فشاری به پوست گردن وارد نمی­کند و خطوط چروک گردن دیرتر ظاهر می­شوند. 2- برای همیشه مصرف دخانیات را کنار بگذارید. مواد مخدر دارای نیکوتین است.

این ماده خون رسانی را در بدن با مشکل مواجه می­کند و محل گردش خون را منقبض می­کند. در نتیجه عدم گردش خون در قسمت گردن این بخش از دریافت مواد مغذی و آبرسانی خونی محروم مانده و خطوط افقی به سرعت در گردن نمایان می­شود.

3- به گردن خود مانند صورت خود اهمیت دهید. سعی کنید از گردن مراقبت کافی  به عمل آورید. از کرم­های نرم کننده که حاوی اکسیژن بیشتری هستند استفاده کنید.

مثلاً کرم­ های آلوئه سرشار از اکسیژن است و برای مرطوب نگه داشتن صورت و گردن توصیه می­شود. 4- سعی کنید در معرض آفتاب شدید قرار نگیرید. اشعه­ های فرابنفش خورشیدی برای پوست مضر است.

این اشعه تولید کلاژن را و حالت ارتجاعی پوست را کاهش می­دهد و حتی در سرعت بخشی به پیری پوست نیز کمک می­کند. 5- پوشاک تنگ استفاده نکنید. در فصل سرد زمستان ، لباس­هایی که برای گرم شدن بدن می­پوشید در بخش گردن باید آزاد باشد. طوری نباشد که تنگی بخش یقه لباس، باعث خفگی در ناحیه گردن شود.

شماره 3: آیا ممکن است برای رفع خطوط افقی گردن راه­ حل ­های طبیعی وجود داشته باشد؟

قطعاً موارد طبیعی وجود دارد که در رفع خطوط افقی گردن مؤثر است. از جمله : 1- استفاده از روغن زیتون. روغن زیتون دارای مواد عالی از آنتی اکسیدان است. ویتامین های A و E موجود در روغن زیتون به طور مؤثر از آسیب گردن جلوگیری کرده و به مقابله با خطوط افقی گردن می­رود.

روغن زیتون را می­توان همراه با سایر روغن­های دیگر و یا سایر مواد به صورت مخلوط استفاده کرد. روغن­ هایی نظیر روغن آووکادو که حاوی امگا3 می­باشد و موادی همچون عسل، گلیسیرین، روغن تلخ بادام و غیره.

2-  استفاده از ژل برگ آلوئه­ورای تازه. این ژل را که حاوی ویتامین­های A و E و C است روی پوست خود بمالید.

این نکته یعنی مصرف هر خوراکی دیگری که حاوی ویتامین­های ذکر شده هستند برای رفع این خطوط افقی تأثیرگذار است. 3- استفاده از تخم مرغ به صورت ماسک. بسیاری از بانوان از تخم مرغ  به عنوان یک ماسک خوب صورت برای آبرسانی استفاده می­کنند. این ماسک را می­توان حتی برای گردن نیز استفاده کرد. استفاده از این ماسک را دوبار در هفته انجام دهید.

شماره 3: آیا ممکن است برای رفع خطوط افقی گردن راه­ حل ­های طبیعی وجود داشته باشد؟
شماره 3: آیا ممکن است برای رفع خطوط افقی گردن راه­ حل ­های طبیعی وجود داشته باشد؟

شماره 4: آیا برای رفع چروک و خطوط افقی گردن به لحاظ پزشکی درمانی وجود دارد؟

ما به شما توصیه می­کنیم در انجام کار پزشکی برای درمان خطوط افقی گردن حتماً با یک پزشک متخصص قبل از انجام هر عملی مشورت نمایید. چون مشاوره با پزشک متخصص این امکان را برای شما فراهم می­کند که با شرایط و سیستم بدن خود آگاه شوید و نیاز خود را تحت نظر یک متخصص برآورده نمایید. در این زمینه نیز کلینیک­های تخصصی وجود دارند که شما می­توانید به آنجا مراجعه کرده و بهترین درمان را برای خود بیابید. در ادامه برخی از این درمان ­ها را ارائه می­دهیم.

البته یادآور می­شویم که این درمان­ها هر کدام زمان درمان و پایداری مختص به خود را دارد و برای هر کسی آن را نمی­توان آن را تجویز کرد. انتخاب نوع درمان به شرایط فرد و مشاوره­ای که با پزشک متخصص داشته است وابستگی نزدیکی دارد. این درمان ­شامل:

لایه برداری پوست

عمل لایه برداری ، پوست­های مرده که دچار نقصان شده اند را از بین می­برد.

میکرودرم ابریژن

این عمل با دستگاه مخصوص خود انجام می­شود که کار این دستگاه از بین بردن سلول­های مرده پوست است.

تزریق ژل (فیلر)

عمل تزریق ژل یا فیلر به خطوط گردن یکی دیگر از راه­های درمان خطوط افقی گردن است. خطوط گردن با بالارفتن سن افراد ممکن است هم حالت افقی و حتی عمودی را نیز از خود نشان دهد که با عمل تزریق ژل می توان هر دو نوع خطوط افقی و عمودی گردن را برطرف کرد . رفع این خطوط در برخی موارد نیز با کمرنگ شدن یا محو کامل انجام می­شود.

ذکر نکته­ای هم در اینجا مفید است و آن رعایت اصول نشستن پشت میز برای افرادی که به طور مداوم با سیستم کامپیوتر کار می­کنند. خطوط گردن در طول ثابت ماندن سر و گردن نیز پدید می­آید. پس حرکت گردن و انجام کارهای دیگر هم در زمان استفاده از کامپیوتر می­تواند مثمر ثمر باشد. مانند برخاستن از جا و یا حتی انجام ورزش­های ساده گردن و بدن.

تزریق ژل (فیلر)
تزریق ژل (فیلر)

لیزر فرکشنال (fraxel)

عمل لیزر فرکشنال از دید بالینی یک روش امن و بسیار مؤثر در رفع خطوط افقی گردن شناخته شده است. لیزر فرکشنال سلول­های پوست گردن رشد دوباره می­دهد. و پوست شروع به تولید سلول­ های پوستی جدید می­کند. پوست تولید شده ، همانند گذشته حالت ارتجاعی دارد و نرم­تر و هموارتر شده است.

لیزر فرکشنال (fraxel)
لیزر فرکشنال (fraxel)

از توجهی که به این مقاله داشتید تشکر می­کنیم و امیدواریم مطالب آن برای شما مفید واقع شده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

23 سال تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنینی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان :

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

کار با دستگاه  مونالیز

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید