میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

درد هنگام رابطه جنسی
درد هنگام رابطه جنسی

لیست موضوعات

درد هنگام رابطه جنسی

در این مقاله قصد داریم شما را با تعریف درد هنگام رابطه جنسی ، علت ها و روش های کاهش آن آشنا کنیم پس اگر شما از این مشکل رنج میبرید یا کسی را میشناسید که از این مشکل رنج می برد تا آخر مقاله ما را همراهی کنید بلکه در رفع مشکل خود یا دوستانتان اقدام کنید.

رابطه جنسی برای لذت بردن زن و مرد و تحکیم روابط زوجین است و هدف از رابطه جنسی درد و عذاب کشیدن نیست به فکر خود باشید و با کمک ما از رابطه جنسی خود و حضور زوجتان لذت ببرید.

درد هنگام رابطه جنسی
درد هنگام رابطه جنسی

مشکلات جنسی خود را از مشاوره تا درمان با ما در کلینیک دکتر زرگنج فرد با حضور تیم متخصص در این زمینه در میان بگذارید برای ارتباط با ما و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

در ادامه در مورد آیتم های زیر به تفصیل توضیح میدهیم:

درد حین رابطه جنسی چیست؟ و آیا درد حین رابطه جنسی همان واژینیسموس است؟

علائم سکس دردناک چیست؟

علت درد حین رابطه جنسی چیست؟ منشا روانی دارد یا جسمی؟

تشخیص درد هنگام رابطه جنسی چگونه است؟

آیا روشی برای از بین بردن درد حین رابطه جنسی وجود دارد؟

آیا برای رفع درد حین رابطه جنسی حتما باید به پزشک مراجعه کنیم؟

 

درد حین رابطه جنسی چیست؟ و آیا درد حین رابطه جنسی همان واژینیسموس است؟

سکس دردناک یا درد هنگام نزدیکی در زنان که به آن دیس پارونی نیز گفته می شود به شرایطی گفته می شود که واژن در هنگام دخول دچار درد یا سوزش می شود.

علت سکس دردناک متفاوت است و می تواند منجر به ایجاد ناراحتی و اختلال در روابط زوجین شود، در واقع هر گونه درد هنگام رابطه جنسی واژینال که فرد را از رابطه جنسی زده کند بطوری که فرد تمایل به رابطه جنسی نداشته باشد

یا اینکه تمایل باشد ولی به علت داشتن درد فرد را از لذت بردن از رابطه جنسی منع کند درد هنگام رابطه جنسی است و نیاز به درمان و پیگیری دارد، این درد میتواند خفیف یا شدید باشد در هرصورت درد در صورت تمایل فرد برای درمان، قابل درمان است.

درد میتواند علت های متفاوتی داشته باشد و یکی از این علت ها واژینیسموس است. پس نتیجه می گیریم که درد حین رابطه جنسی همان واژینیسموس نیست اما واژینیسموس نوعی اختلال جسمی توام با روان است که فرد حین رابطه جنسی درد دارد و در مقابل رابطه جنسی مقاومت می کند.

علائم سکس دردناک چیست؟

درد هنگام دخول و وارد شدن آلت مردانه به درون واژن رخ می دهد یا درد در ناحیه لگن در هنگام برقراری رابطه جنسی حس می شود. درد ممکن است کاملا مشخص از نظر مکان یا درد کلی در ناحیه لگن و واژن باشد. ممکن است احساس خارش، سوزش یا موارد دیگر وجود داشته باشد.

 

علت درد حین رابطه جنسی چیست؟ منشا روانی دارد یا جسمی؟

  • درد حین رابطه جنسی علت های متفاوتی دارد از جمله این علت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • عفونت زوجین
  • عدم لوبریکاسیون کافی واژن ( خشکی واژن)
  • آتروفی واژن
  • اختلالات پوستی مثل لیکن اسکلروزیس یا اگزما
  • ناهنجاری مادرزادی
  • آبسه غدد بارتولن
  • تجربه بد از جانب زن مثل سابقه تجاوز قبلی، زایمان سخت، آسیب قبلی ناحیه تناسلی
  • واژینیسموس
  • بدخیمی ها
  • تبخال تناسلی و …

همانطور که از علت های درد حین رابطه جنسی بر می آید درد میتواند منشا روانی یا جسمی داشته باشد که البته هر دو قابل درمان هستند فقط در نوع روانی نیاز به وقت گذاشتن بیشتر فرد برای درمان می باشد.گاهی علت درد ترکیبی از علت های جسمی یا روانی است که باز هم قابل درمان است.

در برخی موارد یک فرد میتواند یک یا چند علت راب اهم داشته باشد که هرکدام با درمان مختص به خود قابل حل می باشند. درمان درست نیاز به تشخیص درست دارد برای رضایت از درمان حتما به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید چرا که درد حین رابطه جنسی حتی میتواند در صورت درمان نادرست بدتر شود.

تشخیص درد هنگام رابطه جنسی چگونه است؟

  • پزشک از مددجو درباره ی سابقه پزشکی وی سوال می پرسد و در صورت امکان مددجو را معاینه می کند.
  • پزشک از وسیله ای بنام اسپکولوم برای معاینه استفاده می کند و از درد مددجو حین وارد شدن اسپکولوم می پرسد.
  • پزشک ممکن است به آرامی عضلات ناحیه تناسلی یا عضلات ناحیه لگن را فشار دهد تا مکان درد مشخص شود. همچنین سونوگرافی لگن نیز می تاوند به تعیین ناهنجاری ساختاری ناحیه تناسلی، تشخیص فیبروم، آندومتریوز یا کیست ها کمک کند.

آیا روشی برای از بین بردن درد حین رابطه جنسی وجود دارد؟

بر حسب اینکه علت درد چیست روش های متفاوتی برای درمان وجود دارد به عنوان مثال اگر علت درد عفونت باشد با مراجعه به متخصص زنان و معاینه دقیق و مشخص شدن نوع عفونت و انجام درمان مناسب و در بازه ی زمانی مناسب، بعد از بهبود ما انتظار رفع درد حین رابطه جنسی را داریم

چرا که بسیاری از عفونت های جنسی دردی مثل سوزش، خارش، درد زیر دل یا درد مثانه و سوزش ادرار توام می دهند و بافت واژن به علت تحریک پذیری ناشی از عفونت شکننده و حساس می شود و حین رابطه جنسی دردناک می شود.

پس در این مورد با درمان مناسب و عدم رابطه جنسی در طول درمان و در صورت نیاز درمان همسر بهبودی درد را داریم. درمان همسر در برخی از عفونت ها بسیار مهم است چرا که اگر همسر درمان نشود عفونت مجددا عود و شدیدتر از قبل بروز می کند.

آیا روشی برای از بین بردن درد حین رابطه جنسی وجود دارد؟
آیا روشی برای از بین بردن درد حین رابطه جنسی وجود دارد؟

مثال

به عنوان مثال اگر علت درد منشا روانی داشته باشد با مراجعه به روانپزشک و متخصص زنان به صورت توامان و پیگیری جلسات مشاوره به صورت منظم و تمایل فرد برای درمان و همراهی همسر در طول درمان ما شاهد بهبودی خواهیم بود.

در این مورد انگیزه فرد برای درمان بسیار مهم است چرا که درمان  روان سخت تر از درمان جسم است و این درمان نیاز به وقت بیشتری دارید پس تا بهبودی کامل، جلسات درمانی خود را کامل کنید و به خود شک راه ندهید چرا که در صورتی که خودتان بخواهید و پزشک ماهر انتخاب کنید بهبودی شما تضمینی است.

اگر علت درد واژینیسموس باشد چطور درمان می شود؟ اصلا واژینیسموس چیست؟

انقباض عضلات دیواره واژن به طور ارادی یا غیر ارادی که مانع دخول آلت همسر حین رابطه جنسی شود یا رابطه جنسی دردناکی را برای فرد رقم بزند واژینیسموس است که هم منشا جسمی دارد و هم روانی!!! ولی در اکثر مواقع منشا ترکیبی از علت های روانی و جسمی است.

اگر علت درد واژینیسموس باشد چطور درمان می شود؟ اصلا واژینیسموس چیست؟
اگر علت درد واژینیسموس باشد چطور درمان می شود؟ اصلا واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس میتواند اولیه یا ثانویه باشد. در نواع اولیه فرد هیچ رابطه جنسی واژینال نداشته است و در نوع ثانیه فرد قبلا رابطه جنسی داشته است ولی در حال حاضر به علت درد، تجربه بد، روانی و … قادر به برقراری رابطه واژینال نیست، حال این رابطه میتواند اصلا اتفاق نیفتد یا اینکه به طور ناکامل و همراه با درد بسیار اتفاق بیافتد.

برای درمان واژینیسموس حضور زوج لازم است چرا که درمان هم در مطب پزشک و هم ادامه درمان و انجام توصیه های پزشک در منزل است گاهی نیاز است برای درمان واژینیسموس از ابزار خاص استفاده شود.

درمان واژینیسموس مثل منشا روانی طولانی مدت تر از علت های جسمی مثل عفونت است و نیاز به پیگیری زوجین دارد و نگران نباشید چرا که با پیشرفت علم و فناوری درمان قطعی است در کلینیک دکتر زرگنج فرد مشاوره توسط جراح زنان و روانپزشک به صورت توامان انجام میشود. و در یک مکان هر دو خدمات انجام میشود. برای مشاوره رایگان با شماره تماس پایین صفحه تماس بگیرید.

خشکی واژن

اگر علت درد خشکی واژن باشد میتوانید با ژل های موضعی این خشکی را برطرف کنید ناگفته نماند این ژل ها موقتی بوده و فقط کمک کننده به شما در همان رابطه جنسی می باشد و سبب درمان خشکی واژن شما نمی شود.

برای خشکی واژن میتوان از لیزر مونالیزاتاچ استقاده کرد. این لیزر پیشرفتی در فناوری روز دنیا است که در جهت رفع مشکلات زنانه کاربرد بسیاری دارد و در رفع خشکی واژن برای مدت طولانی کاربرد دارد.

خشکی واژن میتواند به علت یائستگی، شیمی درمانی، خشکی واژن ژنتیکی، مصرق داروی خاص و .. باشد که مونالیزاتاچ میتواند کمک کننده به شما در این زمینه باشد. این لیزر  در موارد لبیا پلاستی، بی اختیاری ادرار، تکرر ادرار، عفونت مکرر، جوانسازی واژن، افزایش خونرسانی واژن و … کاربرد دارد.

اگر علت درد بدخیمی یا تبخال تناسلی یا هر علت جسمی دیگر باشد میتوانید با ویزیت پزشک و مصرف دارو و رعایت توصیه های پزشک بهبود یابید.

آیا برای رفع درد حین رابطه جنسی حتما باید به پزشک مراجعه کنیم؟

جواب به این سوال بله است. با توجه به توضیحات فوق علت درد هنگام رابطه جنسی بسیار متفاوت است که بسیاری از این موارد در این مقاله نمیگنجد. برای درمان حتما باید ویزیت شوید که علت مشخص شود سپس بر حسب علت نوع مناسب درمان شما انتخاب شود.

آیا برای رفع درد حین رابطه جنسی حتما باید به پزشک مراجعه کنیم؟
آیا برای رفع درد حین رابطه جنسی حتما باید به پزشک مراجعه کنیم؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید