میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

ترمیم واژن با بخیه
ترمیم واژن با بخیه

لیست موضوعات

ترمیم واژن با بخیه

در این مقاله قصد داریم به موضوع ترمیم واژن با بخیه بپردازیم.

اگر قصد عمل زیبایی واژن را دارید پیشنهاد می کنیم به کلینیک دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مطلب درج شده است تماس بگیرید.

لازم یه ذکر است برای برخی اعمال، مانند ترمیم بکارت نیاز به طی مراحل قانونی و همچنین اجازه همسر الزامی است.

ترمیم واژن با بخیه
ترمیم واژن با بخیه

واژن یا مَهبِل از نظر لغت، مجرا یا منفذی عضلانی می باشد دارای پوششی از جنس مخاط ( مخاط لایه ای است صورتی رنگ که سطح داخلی بسیاری از اندام ها مثل: دهان، بینی، روده، واژن و… را می پوشاند.

سطح مخاط دارای منافذ بسیاری است که بدلیل وجود غدد ترشحی همیشه مرطوب است و به طور کلی به عنوان یک محافظ عمل می کند مثلا در روده مسیر عبور غذا را نرم و هم چنین از روده در برابر آنزیم های تخریب کننده محافظت می کند) و به شکل استوانه که در پایین رحم قرار دارد.

واژن یک عضو تو خالی می باشد که کناره های آن با عضلات و مخاط پوشیده شده است و عواملی مثل: رابطه ی زناشویی مکرر، راه های جلوگیری از بارداری، بارداری، زایمان و تغییرات هورمونی باعث آسیب رسیدن به واژن می شود که شل شدن، افتادگی و گشادی واژن از جمله ی این آسیب ها می باشد.

در این مقاله قصد داریم موضوع ترمیم واژن با بخیه را بررسی کنیم و به چند سوال که ممکن است در این خصوص برای شما پیش بیاید پاسخ دهیم:

۱- چرا مراقبت از واژن اهمیت دارد؟

۲- چه راه هایی برای مراقبت از واژن وجود دارد؟

۳- چه عواملی سبب آسیب رسیدن به واژن می شود؟

۴- ترمیم واژن به چه روش هایی انجام می شود؟

۵- ترمیم واژن با بخیه چگونه انجام می شود؟

۶- جنس نخ های استفاده شده برای ترمیم واژن با بخیه از چیست؟

۷- چه مراقبت های قبل و بعد از عمل ترمیم واژن با بخیه، لازم است انجام دهید؟

۸- ترمیم واژن با بخیه چه مزایایی دارد؟

۹- ترمیم واژن با بخیه چه معایبی دارد؟

۱۰- هزینه ی ترمیم واژن با بخیه چقدر است؟

۱۱- آیا دختران می توانند عمل ترمیم واژن با بخیه را انجام دهند؟

۱۲- چه مدت بعد از زایمان می توان این عمل را انجام داد؟

 

ترمیم واژن با بخیه
ترمیم واژن با بخیه

۱- چرا مراقبت از واژن اهمیت دارد؟

بسیاری از خانم ها تصور می کنند منظور از واژن تمام آلت تناسلی آن ها می باشد در حالی که آلت تناسلی زنان از قسمت های مختلفی تشکیل شده و واژن یکی از این قسمت ها می باشد. مراقبت از واژن نقش بسیار مهمی در سلامت زنان دارد به طوری که باروری، تمایل های جنسی و رسیدن به اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم بستگی به سلامت وا‌ژن دارد، هم چنین اعتماد به نفس شما را برای داشتن یک رابطه ی جنسی لذت بخش با پارتنر خود، بدون هیچ استرسی، افزایش می دهد. همین دلایل کافی است تا اهمیت مراقبت از واژن مشخص شود.

۱- چرا مراقبت از واژن اهمیت دارد؟
۱- چرا مراقبت از واژن اهمیت دارد؟

معمولا آسیبی که به واژن وارد می شود یکدفعه و ناگهانی نیست بلکه در طول زمان و به مرور، آسیب های وارد آمده به واژن خود را نشان می دهند.

با افزایش سن، رنگ واژن تیره تر خواهد شد. ترشحات آن نیز کمتر، لذا باعث خشکی واژن شده و رابطه ی جنسی را دردناک می کند. بی اختیاری در ادرار، افتادگی رحم و مثانه و یا روده، شل شدن و افتادگی واژن از دیگر عوارضی است که با بالا رفتن سن، بسیاری از خانم ها درگیر آن می شوند اما با مراقبت از واژن می توان از بروز این عوارض تا حد ممکن جلوگیری کرد.

۲- چه راه هایی برای مراقبت از واژن وجود دارد؟

در ادامه به معرفی چند روش برای مراقبت از واژن می پردازیم:

۱- برای خوشبو شدن واژن لازم نیست از عطر استفاده کنید تنها کافی است با آب ولرم و صابون بی بو آن را بشویید.

۲- استفاده از داروهای ضد بارداری باعث خشکی واژن می شود در صورت بروز چنین مشکلی حتما با پزشک خود مشورت کنید و یا می توانید هنگام مقاربت جنسی از روان کننده های موجود در بازار استفاده کنید.

۲- چه راه هایی برای مراقبت از واژن وجود دارد؟
۲- چه راه هایی برای مراقبت از واژن وجود دارد؟

۳- ورزش و تمرینات کِگَل را قبل از بارداری و بعد از آن فراموش نکنید.

تمرینات کگل یا تمرینات کف لگن، ورزش های ساده ای هستند که تنها با صرف ۱۰ دقیقه در روز برای انجام این تمرینات، به سلامتی خود، کمک بسیار زیادی می کنید. این تمرینات که براساس انقباض و انبساط هستند عضلات کف لگن را تقویت می کنند. عضلاتی که درقسمت انتهایی شکم قرار دارند عضله یا ماهیچه ی کف لگن نامیده می شوند.

۳- ورزش و تمرینات کِگَل را قبل از بارداری و بعد از آن فراموش نکنید.
۳- ورزش و تمرینات کِگَل را قبل از بارداری و بعد از آن فراموش نکنید.

عضلات یا ماهیچه ی کف لگن، در واقع به صورت یک لایه ی گسترده، اندام های لگن (مثانه، واژن، رحم، راست روده، پروستات، مجرای ادرار، مقعد) را حمایت و کنترل می کند. اگر این عضلات در عملکرد خود ضعیف باشند دیگر توانایی محافظت و کنترل اندام های لگن را نداشته و باعث افتادگی این بافت ها و وارد شدن به واژن زن می شود، که جدای از درد و عذاب ناشی از این وضع، بی اختیاری در ادرار را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

تمرینات کگل برای اولین بار توسط شخصی آمریکایی به نام آرنولد کگل در سال ۱۹۴۰ میلادی برای درمان بی اختیاری در ادرار پس از زایمان، طراحی شد. این مشکل فقط در زنان نمی باشد، با بالا رفتن سن و یا پس از عمل جراحی پورستات، این عضلات تحلیل رفته و در مردان نیز سبب بی اختیاری در ادرار و مدفوع می شود.

برای انجام تمرینات کگل لازم است که حتما مثانه خالی باشد چون این حرکات در هنگام پر بودن مثانه، به کلیه ها و مثانه آسیب وارد می کند.

سپس دراز کشیده و زانوهای خود را با فاصله از یکدیگر خم کنید (در صورتی که روی صندلی یا نشسته می خواهید انجام دهید دقت کنید که لازم است حتما کمر صاف بوده و با نشیمنگاه زاویه ی ۹۰ درجه بسازد) در مرحله ی بعد لازم است که عضلات کگل را منقبض کنید. برای این کار از ماهیچه های اطراف معقد شروع کنید، مثل وقتی که مدفوع را نگه داشته و مانع از دفع آن می شوید بعد به سراغ ماهیچه های اطراف واژن رفته و مثل زمانی که ادرار را نگه می دارید، عضلات اطراف واژن را منقبض کنید.

حالا به طور همزمان هر دو انقباض را با هم انجام دهید و سعی کنید عضلات را به سمت بالا بکشید و 5 تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. اگر نمی توانید در مدت زمان گفته شده در این حالت بمانید مشکلی نیست؛ زمان کمتری را اختصاص دهید بعدا با تمرین بیشتر می توانید زمان طولانی تری برای انقباض عضلات صرف کنید.

در نهایت عضلات منقیض شده را منبسط و آزاد کرده و ۵ ثانیه استراحت کنید. این تمرین را می توانید ۳ مرتبه در روز و در هر نوبت ۵ تا ۷ بار تکرار کنید و حداکثر تا ۴ ماه این تمرینات را باید ادامه دهید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

از فواید تمرینات کگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث تقویت عضلات کف لگن می شود که از بی اختیاری در ادرار و مدفوع جلوگیری می کند.
  • سبب خون رسانی بهتر به واژن و مقعد می شود
  • از ابتلا به یبوست یا هموروئید جلوگیری می کند
  • باعث می شود که زایمان راحت تر صورت گیرد بدون هیچ فشار اضافه ای و دردهای ناحیه لگن کمتر می شوند. در واقع می توان گفت که روند زایمان را بهبود می بخشد
  • درمان گشادی و افتادگی واژن (جمع شدن بافت واژن)
  • درمان افتادگی رحم
  • افزایش توانایی جنسی
  • درمان و بهبود ارگاسم
  • و…

۴- استعمال دخانیات و استفاده از مشروبات الکلی تا حد زیادی سلامت جنسی شما را تحت تأثیر قرار می دهد بنابراین در مصرف این موارد احتیاط لازم را به خرج دهید.

۵- از شایع ترین عفونت ها که از طریق رابطه ی جنسی منتقل می شود ویروس پاپیلومای انسانی می باشد با تزریق واکسن HPV و واکسینه کردن خود، از ابتلا به سرطان رحم جلوگیری کنید.

از فواید تمرینات کگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
از فواید تمرینات کگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۶- بهتر است که بعد از مقاربت جنسی حتما بدن و به خصوص واژن را بشویید با این کار از احتمال ورود ویروس و عفونت به واژن تا حد زیادی جلوگیری کرده اید و یا می توانید با ادرار کردن مانع ورود این باکتری ها به بدن شوید.

۷- سعی کنید جنس لباس های زیر از پنبه باشد و تا حد ممکن از پوشیدن لباس هایی از جنس پلاستیک خودداری نمایید.

۸- لباس زیر یا شلوار تنگ استفاده نکنید.

۹- هنگام رابطه ی جنسی استفاده از کاندوم و روان کننده ها تا حد زیادی در بهداشت واژن موثر هستند استفاده از این دو را در حین رابطه ی جنسی فراموشی نکنید.

۱۰- در دوران قاعدگی بیشتر از هر زمان دیگر لازم است بهداشت را رعایت کنید چون در این بازه دهانه ی رحم باز بوده و امکان ورود باکتری ها به بدن بیشتر می شود. بعضی از خانم ها فکر می کنند دوش گرفتن در زمان پریودی مضر می باشد در حالی که باید بگوییم دوش گرفتن در این زمان هیچ مانعی ندارد فقط زمان زیادی زیر دوش آب نمانید و آب تماس زیادی با واژن نداشته باشد.

پدهای خود را خیلی دیر به دیر عوض نکنید و حتی الامکان از کاپ های قاعدگی که امکان بروز حساسیت در آن ها کمتر است استفاده کنید.

۱۱- سعی کنید از دوش مخصوص برای شستشوی واژن که به اصطلاح به آن دوش واژینال می گویند استفاده نکنید چون درسطح واژن باکتری هایی جهت محافظت و بهداشتی نگه داشتن آن وجود دارد و شما با دوش واژینال همه ی آن ها را از بین می برید.

۱۲- هنگام خشک کردن خود بهتر است دستمال را از جلو به عقب بکشید با این کار مانع ورود باکتری های دستگاه گوارشی به واژن می شوید.

۱۳- از پوشیدن لباس های مرطوب خودداری کنید.

۱۴- سعی کنید سطح واژن مرطوب نباشد چون رطوبت باعث رشد باکتری ها می شود. می توانید برای خشک کردن سطح واژن از باد سرد سشوار یا حوله و دستمالی که خیلی زبر نباشد، استفاده کنید.

۱۵- موهای زائد را سعی کنید به گونه ای که به واژن آسیب وارد نکند و باعث زخم نشود از میان بردارید.

۱۶- در صورت بروز هر گونه علایم غیر طبیعی، درد، سوزش و یا خشکی واژن خود درمانی نکنید و حتما با دکتر متخصص مشورت کنید. در صورت امکان همیشه منتظر نباشید که حتما با بروز مشکلات به دکتر بروید، سعی کنید در سال حتما چند روز را برای چک کردن وضعیت خود، به دکتر مراجعه کنید.

 

 

۳- چه عواملی سبب آسیب رسیدن به واژن می شود؟

موارد بسیاری در آسیب رساندن به واژن و به خطر انداختن سلامت آن نقش دارند که در این جا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

بالا رفتن سن

رابطه ی جنسی با شریک های جنسی متنوع و زیاد

رابطه ی جنسی خشن

انجام ندادن تست پاپ اسمیر (درواقع یک نوع غربالگری برای تشخیص سرطان دهانه ی رحم می باشد)

چاقی و بالا رفتن وزن بدن

مصرف مشروبات الکلی و سیگار کشیدن

بیماری قند خون (دیابت)

احتمال آسیب وارد شدن به واژن در هنگام اسب سواری یا دوچرخه سواری نیز وجود دارد

استفاده از لباس زیرهای تنگ با جنس نامناسب مثل پلاستیک

شستشوی بیش از حد واژن به خصوص با صابون های عطری و یا شامپو

حتی گذاشتن لپ تاپ بیش از چند ساعت بر روی پاها سلامت واژن را تحت تاثیر قرار می دهد

رژیم غذایی نامناسب

ورزش نکردن

یبوست برای چند بار متوالی و مدت زمان طولانی

تغییرات هورمونی

بارداری و زایمان

زایمان های متعدد

به دنیا آورن نوزاد با جثه ی بزرگ

استفاده از قرص ها و داروها برای پیشگیری از بارداری

انجام فعالیت های بدنی سنگین

و…

 

۴- ترمیم واژن به چه روش هایی انجام می شود؟

امروزه عمل ترمیم یا تنگ کردن واژن به یکی از عمل های جراحی پر طرفدار میان خانم ها، تبدیل شده است که علاوه بر جنبه ی درمانی، جنبه ی زیبایی هم دارد.

برای تنگ کردن واژن چندین روش مختلف از جمله پرینورافی، واژینوپلاستی، تنگ کردن واژن با لیزر، جراحی زیبایی واژن با تزریق ژل، جراحی زیبایی واژن با تزریق چربی، تنگ کردن واژن با پی آر پی و تنگ کردن واژن با بخیه و… وجود دارد. در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها و مزایا و معایب آن ها می پردازیم تا ضمن آشنایی با نحوه ی انجام این روش ها و مزایا و معایب آن ها، بتوانید بهترین و مناسب ترین روش برای خود را انتخاب کنید.

الف- پرینورافی

پرینورافی یک نوع عمل جراحی است که نواقص، برآمدگی و بدشکلی اطراف پرینه را برطرف می کند. منظور از پرینه ناحیه ای عضلانی است که بین واژن و مقعد قرار دارد. جراحی پرینورافی یک جراحی سطحی است و خیلی در عمق واژن پیش نمی رود، نهایتا ۲ تا ۳ سانتی متری واژن نفوذ کند و نیاز به بیهوشی و بستری شدن ندارد.

در واقع می توان گفت که پرینوگرافی به ترمیم و درمان مناطق آسیب دیده می پردازد که در نتیجه ی این کار واژن تنگ و باعث جوان سازی آن نیز می شود. همان طور که قبلا نیز گفتیم این عمل بیشتر با بی حسی در محل مورد نظر انجام می شود و حداکثر یک ساعت طول می کشد.

در عمل جراحی پرینورافی دیواره های پشتی واژن را به یکدیگر نزدیک و با وصل کردن آن ها به یکدیگر سبب تنگی دهانه ی واژن (محل دخول) و کاهش سایز آن می شوند. در کنار عمل جراحی پرینورافی می توان به طور همزمان یک عمل جراحی مکمل به نام لابیاپلاستی انجام داد که هدف از آن تکمیل زیبایی واژن در قسمت خارجی آن می باشد.

در عمل لابیاپلاستی سعی بر تغییر اندازه و فرم و هم چنین ایجاد تقارن در لابیا می باشد (منظور از لابیا همان لب های کوچک در قسمت بیرونی واژن می باشد). عمل لابیاپلاستی برای کسانی مناسب است که از شکل واژن خود راضی نبوده و با این عمل و برداشت پوست و لایه های اضافی، واژن را گسترش داده و به شکل مورد نظر برسند.

علاوه بر مزایایی که قبلا به آن ها اشاره کردیم از دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش میل و لذت جنسی
  • بالا رفتن اعتماد به نفس فرد در رابطه ی جنسی
  • جوان سازی ناحیه ی تناسلی
  • روش درمانی ایمن و بدون درد
  • زمان لازم برای بهبودی تقریبا کم می باشد ( با گذشت ۶ هفته فرد به بهبودی کامل می رسد)
  • نیازی به بیهوشی نیست
  • بخیه ها بعد از عمل قابل مشاهده نیستند و از نوع جذبی می باشند بنابراین نیازی به کشیدن بخیه ها نیست
  • خونریزی ندارد
  • درمان خارش و سوزش واژن
  • بهبود زگیل تناسلی و از بین بردن آن
  • درد حین رابطه ی جنسی را کاهش می دهد
  • درمان انقباض های ناگهانی حین رابطه ی جنسی
  • و…

عوارضی که این روش درمانی می تواند داشته باشد این است که اگر به دکتر متخصص در این کار مراجعه نکنید ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیری شود چون واژن از بافت های عصبی تشکیل شده و هر گونه عمل جراحی اشتباه، عوارض بسیاری به دنبال خواهد داشت.

ب-واژینوپلاستی

یکی دیگر از راه های تنگ کردن واژن عمل واژینوپلاستی می باشد. در واژینوپلاستی نیز با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی ساده، پوست اضافی که در پشت واژن قرار دارد برداشته می شود و جهت زیبایی هرچه بیشتر پوست اضافی خارجی نیز از میان برداشته خواهد شد. زمان انجام این عمل تقریبا دو ساعت می باشد. در واقع واژینوپلاستی با تقویت عضلات لگن و دیواره ی داخلی واژن باعث سفت و تنگ شدن واژن می شود.

مزایای این روش نیز مانند دیگر روش ها است اما عوارضی مثل خونریزی و عفونت می تواند داشته باشد هم چنین درد زیادی را برای چند روز اول تجربه کنند.

 

پ- تنگ کردن واژن با لیزر

لیزر یکی از تکنولوژی هایی است که این روزها در حوزه ی پزشکی به دلیل مزایایی که دارد طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برای تنگ کردن واژن نیز می توان از لیزر استفاده کرد که برای این کار به سه جلسه لیزر نیاز است و فاصله ی بین این جلسات باید حداقل یک ماه باشد.

تنگ کردن واژن با استفاده از لیزر جزو عمل های جراحی محسوب نمی شود بنابراین اگر به دنبال یک روش هستید که واژن خود را بدون عمل جراحی و خونریزی، تنگ کنید استفاده از لیزر یکی از بهترین راه ها می باشد.

تنگ کردن واژن با استفاده از لیزر

در تنگ کردن واژن با استفاده از لیزر فقط سطح خارجی واژن تحت تاثیر لیزر قرار می گیرد و کاری به بافت ها و لایه های زیرین ندارد. لذا بدون نیاز به بیهوشی و تنها با استفاده از یک ژل یا پماد بی حسی می توان درد ناشی از آن را تحمل کرد.

در این روش لیزر از طریق دهانه ی واژن وارد می شود و با تاباندن اشعه ی خود به دیواره های واژن و کلاژن سازی در این نواحی باعث جوانسازی و تنگ شدن واژن می شود.

تنگ کردن واژن با استفاده از لیزر
تنگ کردن واژن با استفاده از لیزر

از مهم ترین مزیت این روش این است که برخلاف عمل جراحی بدون هیچ برشی انجام می شود و طبیعتا خونریزی نخواهد داشت و آسیبی به سلول های عصبی واژن وارد نمی شود. علاوه بر این تنگ کردن واژن با لیزر، تنها ۲۰ دقیقه طول می کشد و فرد بدون نیاز به بستری شدن، بلافاصله مرخص خواهد شد و می تواند به کار و فعالیت روزانه ی خود مشغول شود. در نهایت باید بگوییم که این روش به نسبت دیگر روش ها بسیار کم هزینه تر و مقرون به صرفه می باشد.

ماندگاری این نوع ترمیم حداکثر تا دو سال می باشد و برای گرفتن نتیجه ی مطلوب، بهتر است که هر۱۲ ماه یا ۱۸ ماه این ترمیم انجام شود.

 

ت- جراحی زیبایی واژن با تزریق ژل

در جراحی زیبایی واژن با تزریق ژل، معمولا ژل را به لابیای واژن تزریق می کنند. قبلا توضیح دادیم که عوامل مختلفی مثل: زایمان، تغییرات هورمونی، افزایش سن و… باعث بد شکل شدن واژن و لابیای آن می شوند بنابراین با تزریق ژل سعی در ایجاد تقارن، جوان سازی، فرم دهی و زیبا سازی واژن دارند.

ماندگاری این روش با توجه به نوع ژل به کار برده شده متفاوت می باشد اما معمولا ژل هایی از جنس سیلیکون را انتخاب می کنند. ژل هایی که اثر موقت دارند حداکثر تا یک سال دوام داشته و بعد از آن اثر خود را از دست می دهند، ژل های نیمه دائم از ۲ تا ۵ سال می توانند دوام داشته باشند و در آخر ماندگاری ژل های دائم حداکثر تا ۴۰ سال است.

این روش برای هر فردی مناسب نیست و حتما باید این مورد را در نظر گرفت.

مثال

مثلا: زن های باردار و شیرده، کسانی که بیماری دیابت یا قند خون دارند، افرادی که بیماری خاصی دارند و باید از داروی خاصی استفاده کنند، افرادی که بدن آن ها از ایمنی کافی برخوردار نیست و هم چنین افرادی که دارای عفونت و زگیل تناسلی می باشند.

این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که لابیای آن ها کوچک و لاغر بوده یا در اثر عوامل ژنتیکی شکل لابیای آن ها حالت عادی نداشته و نامتقارن باشد علاوه بر این برای افراد بزرگسالی که با بالا رفتن و کهولت سن میزان چربی بدن آن ها تا حد زیادی کاهش می یابد نیز مؤثر است.

عوارضی که در این روش ممکن است در شخص خود را نشان دهند عبارت اند از: حساسیت به ژل تزریق شده، تورم بیش از حد لابیای واژن و عفونت.

 

ث- جراحی زیبایی واژن با تزریق چربی

یکی دیگر از راه های زیبا سازی واژن، تزریق چربی به واژن یا لابیاماژور است که مشابه روش قبلی بوده و تنها تفاوت آن در تزریق مواد به کار رفته می باشد. در تزریق چربی به واژن از چربی های خود انسان که از پهلو و ران ها به صورت کاملا بهداشتی و استریل برداشته می شود، استفاده می کنند.

چربی های برداشته شده از بدن لازم است که حتما ناخالصی آن ها را جدا کرده سپس توسط ابزاری به نام کانولا به لابیای واژن تزریق می شوند.

 

ج- تنگ کردن واژن با پی آر پی

روش پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت یک روش نوین است که بیشتر در مواردی مثل: رفع طاسی و کچلی، تقویت موهای سر و ابرو و مژه، بهبود زخم، جوانسازی پوست، آرتروز مفاصل، پارگی عضله و …کاربرد دارد اما امروزه تحقیقات نشان می دهد که این تکنیک در جوان سازی و تنگ کردن واژن نیز می تواند مؤثر باشد.

در روش پی آر پی ۲۰ یا ۳۰ سی سی خون از شخص گرفته و طی فرآیندی خاص پلاکت های آن را آزاد کرده و دوباره به شخص تزریق می کنند، همان طور که می دانید پلاکت های خون نقش مهمی در ترمیم بافت بدن دارند و باعث نوسازی در سلول های بدن می شوند

لذا به هر نقطه از بدن تزریق شوند فرایند ترمیم بافت در آن ناحیه آغاز می شود، سلول های پوست فعال شده و شروع به کلاژن سازی می کنند. انجام این عملیات ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد.

علاوه بر این از مهم ترین مزایای این روش ایمنی آن می باشد چون خون گرفته شده از شخص دوباره به خود او تزریق می شود لذا امکان انتقال هیچ بیماری از جمله ایدز در این روش وجود ندارد علاوه بر این روش پی آر پی می تواند ماندگاری دائم داشته باشد و شما نتایج آن را در چند هفته ی اول مشاهده کنید.

این روش تنها برای افرادی می تواند مناسب باشد که پلاکت خون آن ها بالای ۱۰۰ هزار باشد.

د- ترمیم واژن با وزنه ی مخروط وا‌ژن

برای تقویت عضلات کف لگن علاوه بر تمرینات کگل می توان از وزنه ی مخروط واژن یا مخروط واژینال استفاده کرد. این مخروط ها در اندازه ها و وزن های مختلفی طراحی شده اند، برای شروع بهتر است از وزنه هایی که اندازه ی بزرگ ولی وزن کمتری دارند شروع کنید و به مرور به وزنه های کوچک با وزن سنگین برسید.

در این روش سعی بر این است که یک وزنه را داخل واژن خود قرار داده و در این حین به کارهای ساده ای که در طی روز انجام می دهید بپردازید مثل با تلفن صحبت کردن زمانی که ایستاده اید حتی می توانید به مرور زمان این حالت ها ارتقا دهید و از پله ها بالا بروید.

این روش کمک میکند تا تحت شرایط مختلفی واژن بتواند انقباض خود را ناخودآگاه حفظ کند و در درمان بیماری هایی مثل بی اختیاری در ادرار بسیار مفید می باشد و به مرور در تنگی واژن نیز تاثیر خواهد داشت.

مهم ترین مزیت این روش این است که بدون نیاز به عمل جراحی می توانید به نتیجه ی مطلوب برسید.

زمان لازم برای انجام این تمرینات ۱۵ دقیقه می باشد و بهتر است دو بار در روز انجام شود.

 

ه‍- استفاده از محرک های الکتریکی برای تنگی واژن

از دیگر راه های تنگی واژن بدون نیاز به عمل جراحی استفاده از محرک های الکتریکی می باشد. این روش را بسیاری از دکترها در مطب خود انجام می دهند اما امروزه دستگاه های کوچکی برای این کار طراحی شده اند که  تا بدون نیاز به رفتن به مطب دکتر خود در منزل انجام دهید. (البته با مجوز و صلاح دید دکتر بهتر است این کار انجام شود)

در این روش یک جریان برق کم و مطمئن به عضلات کف لگن وارد شده و با قطع و وصل این جریان باعث انقباض و انبساط آن ها می شود اگر این کار را برای چند هفته ی متوالی فقط با ۲۰ دقیقه تمرین در روز انجام دهید عضلات کف لگن قطعا تقویت می شوند.

 

و- صندلی های مخصوص نیو کنترل

صندلی هایی تحت عنوان نیو کنترل روانه ی بازار شده اند که برای تنگی واژن طراحی و ساخته شده اند. این صندلی ها دارای یک قسمت الکترومغناطیسی بوده که موج های الکترومغناطیسی تولید می کند و با ارسال این موج ها به قسمت زیرین عضلات لگن باعث انبساط وانقباض این ماهیچه ها و درنتیجه تقویت آن ها می شود.

این صندلی ها را می توانید در مطب متخصصان کلیه و مجاری ادرار پیدا کنید و تحت نظر دکتر به مدت حداکثر ۳۰ دقیقه برای دوبار در هفته از آن استفاده کنید. بهتر است این روش درمان تا ۸ هفته ادامه داشته باشد تا بتوانید از آن نتیجه بگیرید.

 

ز- توپ های چینی یا توپ بن وا

توپ های چینی نیز همانند وزنه ی مخروط واژن عمل می کنند. این توپ ها را مانند تامپون در واژن قرار دهید ( تامپون وسیله ای است مانند نوار بهداشتی یا کاپ قاعدگی که در واژن قرار گرفته و خون ناشی از قاعدگی را جمع می کند و معمولا از جنس پنبه می باشد) و در حین آن تمرینات کگل را به مدت زمان یک ربع انجام دهید.

توپ های چینی در واقع دو توپ متصل به هم هستند که باید سعی کنید آن ها را با منقبض کردن عضلات نگه دارید.

 

ح- حرکت اسکات

در این حرکت ابتدا پاها را بیشتر از عرض شانه باز کرده و حالت پاها باید به گونه ای باشد که انگشتان شست به سمت بیرون قرار گرفته باشند علاوه بر این سینه به سمت جلو باشد و در بالا تنه هیچ گونه خمیدگی نباشد و سپس بنشینید (به حالتی که می خواهید رو صندلی بنشیند). این حرکت را چندین بار تکرار کنید و هر بار سعی کنید هنگام بلند شدن فشار بر روی پاشنه ی پا باشد.

انجام این حرکت به طور طبیعی باعث تنگی واژن می شود سعی کنید در روز این حرکت را برای ۱۵ بار تکرار کنید.

ط- ورزش یوگا

ورزش و تمرینات یوگا انواع مختلفی دارد اما برای تنگی واژن حرکت پل و حرکت بچه توصیه می شود.

برای انجام حرکت پل دراز کشیده، دست ها را در دو طرف خود قرار دهید و زانو ها را خم کنید. دقت کنید که باید کف دست ها و پاها روی زمین باشد. سپس باسن خود را به طرف بالا کشیده و در همان حالت باقی بمانید حالا باید دست ها را نیز به سمت بالا ببریم.

ط- ورزش یوگا
ط- ورزش یوگا

نحوه ی انجام حرکت بچه نیز به این صورت است که روی زانوها نشسته به صورتی که هیچ خمیدگی در پشت نبوده و کف پاها رو به بیرون باشد. سپس به جلو خم شده و پیشانی خود را به حالت سجده روی زمین قرار دهید و دست ها را به سمت بالای سر بکشید برای چند ثانیه در این حالت مانده و نفس عمیق بکشید.

ط- ورزش یوگا
ط- ورزش یوگا

ی- تغذیه

مصرف بعضی از مواد غذایی و میوه نیز به طور طبیعی باعث تنگی در واژن می شوند.

از جمله میوه های که در تنگی واژن موثر می باشند می توان به انار، لیمو، آناناس، توت فرنگی، هویج و سیب اشاره کرد. مصرف آلوئه ورا، سیر، سرکه و سویا نیز در تنگی واژن تاثیر دارند.

برای بعضی از این مواد هیچ تحقیق علمی وجود ندارد مثلا در مصرف آب انار برای تنگی واژن تاکنون تحقیق علمی انجام نشده است و بیشتر تجربی می باشند. در واقع این مواد مثل سویا وانار به دلیل خواصی که دارند می توانند بافت واژن را به مرور زمان به حالت طبیعی خود برگرداند. این مواد سرشار از کربوهیدرات و استروژن هستند که در ترمیم بافت تاثیر دارند.

 

تنگی واژن با سرکه نیز دائمی نمی باشد و فقط برای مدت زمان کمی دوام دارد بیشتر خانم ها قبل از نزدیکی از آن استفاده می کنند و مورد تایید پزشکان نمی باشد. به دو صورت می توانید از سرکه برای تنگی واژن استفاده کنید.

در روش اول آب و سرکه را با هم قاطی کنید و واژن را با آن شستشو دهید. بعد از این دوباره با آب و صابون باید واژن را شستشو دهید.

روش دوم نیز به این شکل است که در یک تشت آب مقداری سرکه ریخته و در آن بنشینید و یا به آبی که می خواهید خود را با آن تمیز کنید چند قطره سرکه اضافه کنید. شستشو با آب و صابون بعد از این مراحل را فراموش نکنید.

مصرف سیر در غذا به صورت روزانه و یا حتی مصرف خام آن علاوه بر تنگی واژن، می تواند باعث رفع بوی بد آن نیز بشود.

برای مصرف آلوئه ورا نیز باید از ژل یا مایع لزج موجود بین برگ های آن استفاده کنید حتی امروزه ژل آن نیز در بازار وجود دارد و اگر دسترسی به برگ ها و ژل طبیعی آن ندارید می توانید از این ژل ها که حاوی ویتامین E هستند استفاده کنید (ویتامین E نیز در تنگی واژن موثر است). در مصرف این ژل باید مقدار از آن را روی واژن قرار داده و ماساژ دهید. بهتر است این کار را چندین بار در طی هفته های متوالی انجام دهید تا نتیجه ی آن را ببینید.

 

ک- گیاهان دارویی

طب سنتی نیز چند نوع گیاه دارویی دارویی را برای تنگی واژن معرفی می کند. مثل: گیاه کورکوما کومسا، گیاه دارویی توت مار، گیاه مازو، گیاه ماریانا، گیاه پیوریا میریفکیا و…

در آخر برای تنگ کردن واژن، روش تنگ کردن و ترمیم واژن با استفاده از بخیه را در ادامه توضیح و به بررسی آن می پردازیم.

۵- ترمیم واژن با بخیه چگونه انجام می شود؟

ترمیم واژن با بخیه یا ترمیم واژن با نخ، یک روش جدید برای ترمیم و تنگ کردن واژن می باشد که به نسبت دیگر روش ها تهاجم کمتری دارد. تنگ کردن واژن با نخ جزو عمل هایی می باشد که بدون خونریزی و نیاز به بیهوشی انجام می شود و برای انجام این عمل کمتر از یک ساعت زمان نیاز است.

 

ترمیم واژن با بخیه به دو صورت انجام می شود:

الف- روش مکانیکال

ب- روش کلاژن سازی

در عمل تنگ گردن واژن با نخ، ابتدا دهانه ی واژن با استفاده از نخ که از قسمت خاصی از پرینه عبور می کند به طرف بالا کشیده می شود که با این کار دهانه ی واژن خود به خود تنگ شده سپس با استفاده از بخیه هایی کوچک و ظریف، دهانه ی واژن در همان حالت باقی خواهد ماند.

هر دو روش ترمیم واژن با بخیه به شکلی که در بالا توضیح دادیم انجام می شود با این تفاوت که در روش مکانیکال سرعت ترمیم بسیار بالا می باشد و بلافاصله بعد از عمل می توان نتیجه ی آن را مشاهده کرد اما در روش کلاژن سازی با جذب نخ ها با شروع کردن بافت واژن به کلاژن سازی می توان نتیجه را دید.

این نخ ها کاملا بهداشتی و از نوع قابل جذب به بدن می باشند

بنابراین بعد از مدتی بدون نیاز به کشیدن بخیه ها، این نخ ها جذب بدن می شوند و حتی باعث کلاژن سازی پوست در این قسمت از بدن و به تبع جوانسازی آن خواهد شد علاوه بر این از عفونت واژن نیز جلوگیری می کنند.

مدت زمان ماندگاری این روش برای تنگ کردن واژن حداکثر پنج سال می باشد و بعد از آن برای تمدید لازم است که به دکتر متخصص دوباره مراجعه کنید

 

۶- جنس نخ های استفاده شده برای ترمیم واژن با بخیه از چیست؟

نخ هایی که برای این عمل استفاده می شوند نخ هایی با خاصیت جذب در بدن می باشند، تولید این نخ ها در شرایطی کاملا بهداشتی و استاندارد می باشد به طوری که حتی از نظر طول، قطر، چگالی و… مورد آزمایش قرار می گیرند. جنس این نخ ها از پلی لاکتیک اسید می باشد و همان طور که قبلا اشاره کردیم قابل جذب در بدن بوده و با جذب در ناحیه ی مورد نظر سبب کلاژن سازی و ترمیم بافت در آن ناحیه می شود.

این نخ ها مورد تأیید بسیاری از کشورها مثل: استرالیا، کره ی جنوبی، دوبی، سنگاپور و… می باشد هم چنین این نخ ها از نوع خار دار بوده تا عمل لیفت و بالا کشیدن پوست هرچه بهتر انجام شود. ماندگاری این نخ ها به نسبت نخ های موجود در بازار بسیار بیشتر می باشد و حداکثر تا ۵ سال دوام خواهند داشت.

۶- جنس نخ های استفاده شده برای ترمیم واژن با بخیه از چیست؟
۶- جنس نخ های استفاده شده برای ترمیم واژن با بخیه از چیست؟

 

۷- چه مراقبت های قبل و بعد از عمل ترمیم واژن با بخیه، لازم است انجام دهید؟

برای نتیجه گرفتن هرچه بهتر از عمل ترمیم واژن با بخیه، لازم است یکسری نکات و مراقبت ها قبل و بعد از انجام عمل رعایت شوند که در این جا به توضیح هر یک از این آن ها می پردازیم.

۷- چه مراقبت های قبل و بعد از عمل ترمیم واژن با بخیه، لازم است انجام دهید؟
۷- چه مراقبت های قبل و بعد از عمل ترمیم واژن با بخیه، لازم است انجام دهید؟

نکاتی که قبل از انجام عمل باید رعایت کنیم عبارت اند از:

  • گرفتن تست خون و تست پاپ اسمیر
  • اگر به بیماری عفونی و باکتریال در واژن یا زگیل تناسلی مبتلا هستید از انجام عمل خودداری کنید
  • در صورت ابتلا به بیماری خاص و یا استفاده از دارویی خاص و یا هورمونی حتما به پزشک خود اطلاع دهید
  • اگر باردار هستید و یا قصد دارید تا سه ماه آینده باردار شوید نباید این عمل را انجام دهید
نکاتی که قبل از انجام عمل باید رعایت کنیم عبارت اند از:
نکاتی که قبل از انجام عمل باید رعایت کنیم عبارت اند از:

مراقبت های پس از انجام عمل ترمیم واژن با بخیه:

  • نباید تا یک ماه رابطه ی جنسی داشته باشید
  • ورزش و کارهای سنگین حداقل تا ۳ هفته نباید انجام دهید
  • تغذیه ی سالم داشته و سبزی و میوه زیاد مصرف کنید
  • برای ۱۴ روز از گرفتن دوش آب گرم خودداری کنید
  • برای طولانی مدت بر روی نشمینگاه خود ننشینید این کار باعث فشار به واژن و زخم خواهد شد
  • می توانید برای کاهش درد و تورم از کمپرس یخ استفاده کنید اما نباید زمان زیادی روی محل بماند حداکثر ۱۵ دقیقه کافی است
  • اگر دکتر دارویی را تجویز کرده حتما سر وقت مصرف کنید
  • از رفتن به استخر پرهیز کنید
  • برای استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی که دکتر تجویز کرده است واژن را حتما شسته و خشک نمایید سپس از آنتی بیوتیک استفاده کنید. هم چنین دقت کنید که واژن را با صابون های عطری با بوی تند و آب خیلی گرم شستشو ندهید
  • برای ۴۸ ساعت از توالت فرنگی استفاده نکنید
  • لباس راحت و از جنس پنبه بپوشید
مراقبت های پس از انجام عمل ترمیم واژن با بخیه:
مراقبت های پس از انجام عمل ترمیم واژن با بخیه:

۸- ترمیم واژن با بخیه چه مزایایی دارد؟

الف- نیازی به بیهوشی ندارد و زمان کمی برای انجام آن نیاز است

ب- درد ندارد

ج- نیازی به کشیدن بخیه ها نمی باشد

د- فرم دهی سریع به واژن

ه‍- بدون خونریزی و عفونت

و- نیاز به بستری شدن نیست

ز- در این روش نخ ها قابل مشاهده نیستند و ظاهری زیبا و مطلوب به واژن می دهند

ح- افزایش میل و توانایی جنسی

ط- افزایش توانایی عضلات لگن و تقویت وضعیت فیزیکی

۸- ترمیم واژن با بخیه چه مزایایی دارد؟
۸- ترمیم واژن با بخیه چه مزایایی دارد؟

۹- ترمیم واژن با بخیه چه معایبی دارد؟

الف- ممکن است باعث ایجاد ورم بشود

ب- اگر عمل توسط دکتر متخصص انجام نشود آسیب به بافت واژن وارد میشود

ج- اگر از نخ های ارزان قیمت و بی کیفیت موجود در بازار استفاده شود باعث ایجاد عفونت خواهد شد

ولی در کل عوارضی برای این عمل مطرح نشده است.

۹- ترمیم واژن با بخیه چه معایبی دارد؟
۹- ترمیم واژن با بخیه چه معایبی دارد؟

۱۰- هزینه ی ترمیم واژن با بخیه چقدر است؟

هزینه های ناشی از عمل ترمیم واژن به موارد بسیاری بستگی دارد و لذا متغیر می باشد. از جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

الف- هزینه ی ویزیت دکتر برای معاینه و مشورت

ب- بعضی از دکترها تضمین کیفیت کار خود را به بهترین نحو می کنند اما در عوض ممکن است از شما هزینه ی بیشتری بخواهند

ج- آزمایش هایی که قبل از انجام عمل باید انجام دهید نیز برای شما هزینه خواهد داشت

د- قیمت نخ های موجود در بازار متفاوت می باشند، بهترین نخ موجود در بازار ساخت یک شرکت ایتالیایی با نام پرومو ایتالیا می باشد

ه‍- داروهایی که دکتر برای بعد از عمل و گاهی قبل از عمل تجویز می کند نیز هزینه بر خواهند بود

و- میزان گشادی واژن و تعداد نخ های لازم برای انجام جراحی در هزینه ها بی تاثیر نمی باشد

۱۰- هزینه ی ترمیم واژن با بخیه چقدر است؟
۱۰- هزینه ی ترمیم واژن با بخیه چقدر است؟

۱۱- آیا دختران می توانند عمل ترمیم واژن با بخیه انجام دهند؟

عمل ترمیم واژن با بخیه برای دختران باکره مناسب نیست و انجام این عمل به هیچ وجه توصیه نمی شود چون اولا ممکن است به پرده ی بکارت آن ها آسیب وارد کند و دوما اینکه واژن آن ها به اندازه ی کافی تنگ بوده و نیازی به این گونه عمل ها ندارند، در صورتی که تمایل به عمل های زیبایی واژن و فرم دهی به آن دارند می توانند از روش های لابیاپلاستی و روشن کردن آلت تناسلی استفاده کنند.

۱۱- آیا دختران می توانند عمل ترمیم واژن با بخیه انجام دهند؟
۱۱- آیا دختران می توانند عمل ترمیم واژن با بخیه انجام دهند؟

این روش ها چون با بخش خارجی واژن در ارتباط هستند می تواند برای دختران باکره مناسب تر باشد هم چنین ذکر این نکته لازم است که تا قبل از ۲۰ سالگی لابیای واژن به رشد خود ادامه می دهد بنابراین بهتر است بعد از ۲۰ سالگی برای انجام این عمل اقدام نمایند.

 

۱۲- چه مدت بعد از زایمان می توان این عمل را انجام داد؟

قبلا نیز اشاره کردیم که یکی از عوامل گشادی و افتادگی واژن زایمان می باشد. بهتر است حداقل دو ماه و حداکثر ۴ ماه بعد از دوران بارداری و زایمان این عمل را انجام دهید چون بعضی تغییرات هورمونی ناشی از بارداری در بدن هنوز وجود دارد و ممکن است با انجام عمل ترمیم، به نتیجه ی دلخواه خود نرسید.

هم چنین توصیه می شود که بعد از انجام عمل ترمیم واژن با بخیه اگر دوباره قصد بارداری دارید حتی الامکان از زایمان طبیعی استفاده نکنید.

با تشکر از شما بابت زمانی که به مطالعه ی مقاله ی ما اختصاص داده اید، امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی بوده باشند.

۱۲- چه مدت بعد از زایمان می توان این عمل را انجام داد؟
۱۲- چه مدت بعد از زایمان می توان این عمل را انجام داد؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید