میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تخت معاینه زنان
تخت معاینه زنان

لیست موضوعات

تخت معاینه زنان

هرآنچه که باید در رابطه با تخت معاینه زنان و دلایل اهمیت آن بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

معاینات زنان و زایمان چیست؟

چرا استفاده از تجهیزات مناسب مانند تخت معاینه زنان بسیار مهم است؟

تخت معاینه زنان چیست؟

تخت معاینه زنان مناسب به چه شکلی طراحی می شود؟

تخت معاینه زنان
تخت معاینه زنان

معاینات زنان و زایمان چیست؟

معاینات زنان و زایمان بخش مهمی از مراقبت های زنان و متداول ترین روش انجام عمل جراحی در زنان است. تعداد زیادی از زنان در جهان در معرض یک معاینه مربوط به زنان و زایمان قرار می گیرند و بعضی از آنها ممکن است در طول زندگی خود بارها تحت این معاینه قرار بگیرند. معاینه زنان و زایمان به دلایل مختلف انجام می شود، از جمله تشخیص بارداری، غربالگری زنان  و اندازه گیری تشخیص افتراقی و …

 

چرا استفاده از تجهیزات مناسب مانند تخت معاینه زنان بسیار مهم است؟

معاینه باید به گونه ای انجام شود که تجربه ای مثبت برای زنان داشته باشد. از دهه 1970 تحقیقات تجربی معاینات زنان و زایمان از دیدگاه زنان را مورد بررسی قرار داده است.

این تحقیقات نشان می دهد که در طول معاینه، زنان در شرایط بسیار آسیب پذیری قرار دارند. معاینه واژن می تواند بسیاری از احساسات منفی مانند ترس از بیماری، درد، خجالت و ناخوشایندی را ایجاد کند. این معاینه ممکن است به عنوان یک تجربه بسیار ناخوشایند و تحقیر آمیز برای افراد باشد.

به غیر از ناراحتی فیزیکی، عوامل روانشناختی مهم هستند، زیرا معاینه زنان شامل قرار گرفتن خصوصی ترین نواحی بدن در معرض دید دکتر است. زنان احساسات بسیاری از قبیل خجالت در مورد در اوردن لباس، نگرانی در مورد پاکیزگی، و بوی واژن، نگرانی برای کشف یک بیماری پاتولوژیک و ترس از درد را دارند.

عدم تمایل زنان به معاینه

عدم تمایل زنان به معاینه به علت ماهیت معاینه، ترس یا نگرانی در مورد نگرش متخصص زنان ممکن است موجب تاخیر یا اجتناب از معاینه شود که با اثرات بالقوه مضر سلامت است.

اکثر خانم ها  برای ارزیابی موارد مشکوک مانند واژینیت، خونریزی رحم، بارداری یا درد یا به علت مشکلات حاملگی به کلینیک مراجعه می کنند. علل مراجعه زنان برای مشاوره سرپایی نیز شامل درد مزمن لگن ، خونریزی غیر طبیعی رحم ، ناباروری ، واژینیت  و خارش  است.

بر اساس برخی تحقیقات، زنان می خواهند اطلاعات مربوط به این روش معاینه را داشته باشند، یک پروژه دانمارکی در مورد نگرش زنان نسبت به این معاینه به این صورت بوده است که  دوازده زن بین 27 تا 76 سال یک هفته قبل از بستری شدن برای یک عمل جراحی ، با هدف نشان دادن تجربه خود در معاینه لگن، مورد مصاحبه قرار گرفتند.

این مطالعه نشان داد که تجربیات زنان در معاینه لگنی منفی بود و علت اصلی آن ارتباط ضعیف میان زنان و پزشکان بود و همچنین نگرانی در مورد تمیز بودن یا ترس از استفاده از تجهیزات مانند تخت معاینه زنان بوده است.

معاینه

این معاینه می تواند تجربه ای مثبت برای زنان باشد اگر پزشک اطلاعات مربوط به این روش و یافته ها را در اختیار داشته باشد و همچنین از تجهیزات مناسب تخت معاینه زنان استفاده کند.

در یک مطالعه دیگر  تجربه زنان بعد از معاینه با تجهیزات مناسب مثل تخت معاینه زنان در درمانگاه سرپایی را مورد نگرش قرار دادند و از آنها نسبت به معاینه لگن و انتظارات آنها از پزشکان سوالاتی کردند. این مطالعه به دنبال بازخورد از زنان بود. که برای تعیین و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و تجهیزات مانند تخت معاینه زنان بسیار ضروری بود. نمونه مورد مطالعه 433 نفر واجد شرایط بودند.

با توجه به بازخورد زنان، از بیشتر کسانی که  نظر آنها در مورد این موضوع خواسته شده بودند خوشحال بودند و بازخورد مثبتی در مورد این مطالعه ارائه کردند. علاوه بر این، نتایج مطالعه به مدیریت بیمارستان و پرستاران / پزشکان ارسال شد، زیرا نتایج راهبردهای برنامه ریزی برای تجهیزات مناسب مانند تخت معاینه زنان بسیار در این مطالعه حائز اهمیت بود.

 

 

تخت معاینه زنان چیست؟

تخت معاینه زنان برای حمایت از بیماران در معاینات پزشکی استفاده می شود. در طول این معاینات که توسط پزشکان در درمانگاه ها و بیمارستان ها انجام می گیرداز یک تخت مکانیسمی با قابلیت تنظیم شدن برای بررسی دقیق تر بخش لگن یا کل بدن بیمار استفاده می شود.

دلیل استفاده از این تخت نا توانی حرکت بیمار در هنگام معاینه است. بر روی تخت معاینه اغلب دستگیره هایی وجود دارند  که پای بیماران را بدون حرکت نگه می دارند.

تخت معاینه شامل بخش های الکتریکی از دهه 1970 به وجود آمده است.تخت معاینه برای زایمان زنان مورد استفاده قرار می گیرد هچنین می تواند برای قفسه سینه، جراحی شکم، جراحی لگن، ENT، جراحی، ارولوژی و جراحی ارتوپدی و دیگر اهداف عمومی مناسب باشد

تخت معاینه زنان چیست؟
تخت معاینه زنان چیست؟

تخت معاینه زنان مناسب به چه شکلی طراحی می شود؟

تخت معاینه تقریبا به طور کلی در سراسر سیستم های مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. بنابراین، تخت معاینه باید طیف گسترده ای از فعالیت های تشخیصی، علائم بالینی و جمعیت بیمار را پشتیبانی کند. این خواسته ها برای طراحی، پیکربندی و اصول کلی تخت معاینه کاربرد دارد.

تولید کنندگان به طور کلی تخت معاینه را براساس نیازهای تشخیصی و راحتی متخصصان پزشکی طراحی می کنند، وظایف اصلی تخت معاینه برای حمایت از بیماران در موقعیت های مستعد، مثل دراز کشیدن است.

تخت معاینه مورد استفاده در اکثر مطب های پزشکان معمولا برای استفاده در ارتفاع ثابت 32 اینچ طراحی می شود تولیدکنندگان تخت معاینه را با توجه به وظایف اصلی حمایت از بیماران در موقعیت نشسته و یا نیمه خواب “و همچنین نیازهای تشخیصی حرفه ای پزشکی، مورد طراحی قرار می دهند.

توجه داشته باشید که اکثر زنان باید این معاینه را چندین بار در زندگی خود انجام دهند. معاینه لگن برای تشخیص زود هنگام سرطان تناسلی، عفونت و سایر اختلالات ضروری است.

تشخیص زود هنگام

تشخیص زود هنگام و درمان سایر مشکلات اغلب می تواند مشکلات جدی را از بین ببرد. مطالع بر روی معاینه لگنی که بر روی 2623 داوطلب سالم که در یک برنامه غربالگری سرطان تخمدان شرکت داشته است انجام شد، و نتیجه این شد که معاینه به عنوان یک ابزار غربالگری بسیار موثر است. در مطالعه فقط یک نفر از 10 زن گفته شده به طور منظم به درمانگاه برای معاینه زنان و زایمان مراجعه می کنند.

تشخیص زود هنگام
تشخیص زود هنگام

زنان باید از مزایای معاینه مطلع شوند و همچنین تجهیزات مناسبی مانند تخت معاینه در اختیار آن ها باشد، ارائه اطلاعات و رفتار احترام آمیز و تجهیزات مناسب در طول معاینات زنان، اهمیت زیادی برای زنان دارد. توجه به این نکات می تواند به بهبود تجربه معاینه برای زنان بسیار کمک کننده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۷۴به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۱۳۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۱۳۸۶

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۱۳۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید