میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بهترین پوست برای لیزر کدام است؟
بهترین پوست برای لیزر کدام است؟

لیست موضوعات

بهترین پوست برای لیزر کدام است؟

بهترین پوست برای لیزر کدام است؟ آیا پاسخ این سوال را میدانید؟ اگر شما هم قصد دارید که از شر موهای زائد خود خلاص شوید باید بدانید که بهترین پوست برای لیزر کدام است.

استفاده از لیزر در کلینیک‌های تخصصی زیبایی به طور گسترده رواج دارد. همه روزه زنان و مردان زیادی برای از بین بردن موهای زائد و دستیابی به ظاهر دلخواه خود، به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. اما بسیاری از این افراد از نوع پوست خود و دستگاه لیزر متناسب با آن اطلاعی ندارند.

در این مقاله با ما باشید تا به سؤالات زیر پاسخ دهیم:

لیزر چیست؟

بهترین پوست برای لیزر کدام است؟

پوست‌های تیره باید از چه لیزری استفاده کنند؟

لیزر مناسب پوست‌های گندمی چیست؟

پوست‌های روشن بهتر است از چه لیزری استفاده کنند؟

بهترین پوست برای لیزر کدام است؟
بهترین پوست برای لیزر کدام است؟

لیزر چیست؟

لیزر به پرتوهای موازی نور گفته می‌شود که طول موج مشخصی دارند و به صورت خطی منتشر می‌شوند. از سال‌ها پیش تاکنون، تابش لیزر به عنوان یک روش محبوب برای حذف دائمی موهای زائد استفاده می‌شود. این پرتوها با نفوذ سطحی به پوست، فولیکول مو را از بین برده و جلوی رشد مجدد آن را می‌گیرند. لیزر روشی بسیار امن و بی خطر است که معمولاً هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

گاهی ممکن است که التهاب، سوزش و یا وجود جوش در ناحیهٔ لیزر دیده شود که این علائم معمولاً بعد از چند روز بهبود پیدا می‌کنند. اما اگر در موارد استثنایی جای لیزر بهبود پیدا نکرد، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین پوست برای لیزر کدام است؟

در واقع لیزر می‌تواند به خوبی روی تمامی پوست‌ها اثر گذاشته و موهای زائد سطح پوست را از بین ببرد. اما پوست‌های تیره، بخش زیادی از لیزر را به خود جذب می‌کنند که ممکن است باعث سوختگی و یا حساسیت پوستی شود.

بنابراین گفته می‌شود افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، بیشترین اثرگذاری و کمترین عوارض را از لیزر خواهند داشت. در صورتی که پوست شما با هر روشی برنزه شده باشد، پزشک از شما می‌خواهد که برای جلوگیری از سوختگی پوست، تا زمان رفع برنزه صبر کنید و بعد از آن لیزر را انجام دهید.

اما آیا اگر فردی پوست تیره داشته باشد نمی‌تواند لیزر انجام دهد؟ در پاسخ باید گفت که همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان کردیم، لیزر می‌تواند برای طیف‌های رنگی مختلف پوست استفاده شود؛ اما برای هر رنگ پوستی، نوع لیزر به خصوصی وجود دارد. بعد از مراجعه به کلینیک‌های زیبایی، متخصصین حاضر با توجه به رنگ پوست شما، دستگاه مناسب را برای لیزر به شما پیشنهاد خواهند کرد.

علاوه بر رنگ پوست، سلامت ظاهری پوست نیز از عوامل تاثیرگذار بر روند انجام لیزر است. به عنوان مثال، وجود جوش و یا عفونت‌های پوستی ممکن است باعث توقف روند انجام لیزر شود. حتی اگر جوش‌های چرکی در سایر نواحی بدن خود دارید، ممکن است که پزشک تشخیص دهد تا برطرف شدن کامل جوش، روند انجام لیزر را به تأخیر بیاندازید.

علاوه بر اینها، به خاطر داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه از لیزر، نباید از 6 هفته قبل، موهای ناحیهٔ مورد نظر خود را با موم و یا هر روش دیگری از ریشه کنده باشید؛ چرا که لازم است لیزر به ریشهٔ موی شما نفوذ کرده و آن را تضعیف کند. بنابراین از هیچ روشی برای کندن موهای خود قبل از لیزر استفاده نکنید.

بهترین پوست برای لیزر کدام است؟
بهترین پوست برای لیزر کدام است؟

پوست‌های تیره باید از چه لیزری استفاده کنند؟

بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد در پوست‌های تیره، Nd:YAG است. این لیزر با طول موج بلندی که دارد می‌تواند به پوست نفوذ کرده و ریشهٔ مو را هدف بگیرد. این لیزر می‌تواند بین پوست تیره و موی موجود بر سطح آن، تفاوت قائل شده و تنها به ملانین مو آسیب برساند. به این ترتیب لیزر Nd:YAG باعث سوختگی در سطح پوست نخواهد شد.

به دلیل همین مکانیزمی که توضیح دادیم، این گونه لیزرها نمی‌توانند برای موهای روشن تأثیر چندانی بگذارند. در صورت استفاده از لیزر Nd:YAG، احتمالاً باید تعداد جلسات بیشتری را نسبت به سایر افراد پشت سر بگذارید. این کار باعث تاثیرگذاری بیشتر لیزر در حذف موهای زائد خواهد شد.

پوست‌های تیره باید از چه لیزری استفاده کنند؟
پوست‌های تیره باید از چه لیزری استفاده کنند؟

لیزر مناسب پوست‌های گندمی چیست؟

معمولاً تعریف دقیقی برای رنگ پوست گندمی وجود ندارد؛ اما پوست‌های نسبتاً روشن و نزدیک به زیتونی، معمولاً در دستهٔ پوست‌های گندمی قرار می‌گیرند. اگر شما نیز پوستی به رنگ گندمی دارید، باید به پزشک متخصص خود مراجعه کرده و با راهنمایی وی لیزر متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. در واقع دو نوع از لیزرها بیشترین استفاده را برای پوست‌های گندمی دارا می‌باشند: لیزر الکساندرایت و لیزر دایود.

لیزر الکساندرایت برای پوست‌های گندمی تا مایل به زیتونی استفاده می‌شود. لیزر الکساندرایت با سرعت بالا و طول موج زیاد، در زمان کمی می‌تواند ناحیهٔ بزرگی از پوست شما را هدف قرار دهد.

اما شاید الکساندرایت پر ریسک‌ترین نوع لیزر در مقایسه با سایر انواع باشد. این لیزر ممکن است جذب پوست شده و در صورتی که پزشک شما مهارت کافی در استفاده از آن را نداشته باشد، حتی ممکن است باعث سوختگی در سطح پوست شما شود.

در مقابل اما برای پوست‌های روشن و یا سبزه، لیزر موتوس بهترین انتخاب است. این لیزر برای گسترهٔ وسیعی از پوست‌ها به شکل مناسبی عمل می‌کند و به راحتی می‌تواند ریشهٔ موها را تضعیف کند. این نوع لیزر، دارای طول موج بلندی است که باعث می‌شود کم‌ترین آسیب به سطح پوست برسد. در واقع لیزر موتوس، جزء لیزرهایی است که تقریباً هیچ گونه عوارض جانبی مانند سوزش و یا خارش ایجاد نمی‌کند.

لیزر مناسب پوست‌های گندمی چیست؟
لیزر مناسب پوست‌های گندمی چیست؟

پوست‌های روشن بهتر است از چه لیزری استفاده کنند؟

مناسب‌ترین لیزر برای افراد با پوست روشن، لیزر Ruby است که جزء قدیمی‌ترین انواع لیزر محسوب می‌شود. پرتوهای ساطع شده در این لیزر، جذب موهای روشن شده و ملانین آنها را از بین می‌برند. این لیزر نمی‌تواند برای موهای تیره تأثیر چندانی داشته باشد.

در نهایت باید گفت که علاوه بر نوع لیزر، برند دستگاه نیز برای بالا بردن کیفیت لیزرِ پوست شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که بعد از انتخاب نوع لیزر، تحقیق مختصری نیز در مورد برند دستگاه مورد نظر خود انجام داده و یا با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

در پایان امیدواریم که مطالب عنوان شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

 

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

اینستاگرام:dr_zarganj

09127379893

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید