میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بهترین متخصص زنان در شمال تهران
بهترین متخصص زنان در شمال تهران

لیست موضوعات

بهترین متخصص زنان در شمال تهران

ما با نوشتن این مقاله تلاش می کنیم شما مخاطبان رابا بهترین متخصص زنان در شمال تهران آشنا کنیم. اگر به دنبال بهترین متخصص زنان در شمال تهران هستید پیشنهاد ما به شما دکتر زرگنج فرد می باشد.

هر زنی در طول زندگی خود باید به متخصص زنان مراجعه کند. برخی از زنان زمانی که برای بار اول پریود می شوند به متخصص زنان مراجعه می کنند ولی در این بین بسیاری از زنان برای اینکه پزشک مربوطه آنها را معاینه کند خجالت می کشند. اگر چه صحبت کردن با پزشک زنان در مورد برخی از حالات خود بسیار عجیب و سخت به نظر برسد ولی در واقعیت شغل متخصص زنان همین سوالاتی که شما از پرسیدن آن حس خجالت را دارید بر طرف می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما را در ادامه پی گیری کنید.

 

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

  • متخصص زنان و زایمان کیست؟
  • زمینه فعالیت متخصصین زنان چیست؟
  • خصوصیات بهترین پزشک متخصص زنان چیست؟
  • یک پزشک خوب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
  • چه نکاتی را باید قبل از مراجعه به پزشک زنان باید رعایت کرد؟
  • متخصص زنان چه مشکلات و بیماری های زنان را درمان می کند؟
  • چه زمانی باید تحت نظر متخصص زنان و زایمان باشید؟
  • برای پیدا کردن متخصص زنان خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟
  • اولین آزمایشاتی که یک متخص زنان انجام می دهد چه مواردی می باشد؟

 

 

بهترین متخصص زنان در شمال تهران
بهترین متخصص زنان در شمال تهران

متخصص زنان و زایمان کیست؟

پزشک و جراحی است که در تمام زمینه ها و موارد مربوط به دستگاه تناسلی زنان و همچنین زایمان و بارداری و درمان ناباروری متخصص باشد. پزشک زنان توانایی مورد لزوم در جراحی های مربوط به زنان و درمان بیماری های سیستم تناسلی زنان، نازایی و زایمان را دارد.

به این سبب است که رل بسیار مهمی در سلامت خانمها و در نتیجه آن جفظ سلامتی خانواده دارد. دکتر زنان سعی دارد میزان اطلاعات و آگاهی مردم و زنان را در زمینه مراقبت های بالینی زنان بالا برده تا ریسک ابتلا زنان به انواع بیماری های زنانه و سرطان های شایع زنان در جامعه هدف کاهش دهد.

بسیاری از خانمها این تفکر را دارند که فقط زنان متاهل نیازمند مراجعه به دکتر زنان و زایمان هستند که بسیار تفکر اشتباه رایج جامعه می باشد. زیرا زنان از همان دوره کودکی بعلت ساختار ویژه دستگاه ادراری تناسلی، ظرافت همواره نیاز به مراقبت های ویژه و رسیدگی همیشگی دارند.

متخصص زنان و زایمان کیست؟
متخصص زنان و زایمان کیست؟

آزمایش سالیانه

خانم های که در سنین 20 تا 70 ساله هستند باید بطور منظم سالی بکبار برای انجام آزمایشات دوره ای سلامت مانند آزمایش پاپ اسمیر یا واکسن پیشگیری از سرطان دهانه رحم و چکاپ کامل به پزشک متخصص زنان رجوع کنند.

زیرا بعلت افزایش بسیار چشمگیر سرطان و بیماری های زنان، بیماری های مقاربتی مانند هپاتیت، ایدز، زگیل تناسلی و سایربیماری های عفونی، مراجعه مداوم و منظم به پزشک زنان می تواند از تشکیل و رشد ناگهانی غده های سرطانی و یا سایر بیماری های عفونی و یا نازایی و از این دست جلوگیری کند.

تاکید همیشگی متخصصین زنان این بوده که زنان در در صورتی که با علایم غیر نرمال در ناحیه سیستم تناسلی، شکم و لگن، دفع ادرار و یا مشکل بی نظمی پریودی باید حتما سریع به متخصص زنان مراجعه کنند. چون که می تواند علایم غیر نرمال خطرناک بوده و بر سلامت و باروری زنان تاثیر مهم بگذارد از این رو تاخیر و بی توجهی به این علایم و درمان آن  بسیار خطرناک خواهد بود.

پزشک متخصص زنان از گرایشات مهم و گسترده شاخه پزشکی است که دارای روشهای درمانی گوناگونی مانند جراحی دارد. این پزشکی در ابتدا باید بعنوان یک پزشک عمومی آموزش خود را به پایان برساند و سپس به طور تخصصی گرایش زنان ،بارداری، ناباروری و دیگر بیماری های در ارتباط با زنان را آموزش دیده و توانایی های لازم در تشخیص و درمان آن ها را از طرق جراحی یا طبی کسب می کنند.

آزمایش سالیانه
آزمایش سالیانه

زمینه فعالیت متخصصین زنان

این گرایش پزشکی دارای گستردگی زیادی بوده و متخصصین زنان، آموزش های پزشکی گوناگونی راطی کرده اند و می توانند در زمینه های گوناگونی فعالیت داشته باشند.این گروه بندی فعالیت های متخصص زنان با توجه به نوع فلوشیب آن ها در گروه های نازایی و ناباروری، انکولوژی زنان، اختلالات کف لگن در زنان، انکولوژی زنان و جراحی های لاپاراسکوپی کاملا گوناگون است.

زمینه فعالیت متخصصین زنان
زمینه فعالیت متخصصین زنان

 

  • زمینه تشخیص

در ابتدای مراجعه بیمار به پزشک متخصص زنان ، اولین فعالیت پزشک تشخیص نوع بیماری و یا مشکل بیمار می باشد. پزشک متخصص زنان با مشاوره بیمار می تواند تا حدی از علایم بیماری آگاهی پیدا کرده و بعد از آزمایشات لازم و بررسی و معاینه بیمار، می تواند نوع بیماری و یا مشکل بیمار را تشخیص دهد و در نتیجه تجویزات بازم را جهت درمان ارایه دهد.

و یک پزشک متخصص خوب با دقت کافی و بکارگیری کامل تخصص خود در تشخیص خوب و درست خود در درمان بیمار خود استفاده می برد.

  • درمان سرطان و عفونت های سیستم تناسلی زنان

انواع کوناگون بیماری سرطان،عفونت و بیماری های مقاربتی مانند زگیل تناسلی، ایدزو هپاتیت از انواع بیماری هایی هستند که مهم ترین نکته در پیشگیری از ابتلا به آن ، رعایت بهداشت فردی و جنسی مانند کاربرد کاندوم و عدم داشتن روابط جنسی پرخطر در هر یک از دوطرف رابطه جنسی می باشد.

توصیه پزشکان متخصص زنان همیشه اینست که در صورت مشاهده هزگونه ترشحات غیر طبیعی و بد بو و سوزش های طولانی مدت باید سریعا به پزشک متخصص خوب مراجعه کند، زیرا علامت  عفونت سیستم جنسی زنان شبیه بسیاری از بیماری های دیگر است که یک پزشک متخصص خوب و دقیق می توان بخوبی آن ها را تمیز داده و بدرستی نوع بیماری را تشخیص دهد.

  • درمان بی اختیاری ادار

بیماری بی اختیاری ادرار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که داشتن زایمان های مکرر یکی از مهم ترین آن است که متخصص زنان خوب می تواند به علایم آن خوب توجه کرده ماندد شدت بی اختیاری، فعالیت های فرد و نوع مصرف دارو ها و همچنین داشتن ورزش های ویژه که در بعضی موارد به جراحی منجر می شود که پزشک خوب و حاذق تشخیص درست و مناسب دارد.

  • کیست های تخمدان و فیبروم ها

تقریبا تمامی بانوان به فیبروم رحمی مبتلا می شوند که یکی از رایج ترین بیماری ها در نزد زنان است که اصلی ترین نشانه آن بی نظمی پریود و یا خونریزی زیاد آن است. یک پزشک متخصص خوب و بامهارت با تشخیص و تجویز درست مانند داروهای خوراکی و یا در بعضی موارد جراحی بیمار را درمان می کند.

کیست های تخمدان و فیبروم ها
کیست های تخمدان و فیبروم ها

 

  • تنظیم چرخه پریودی

منظم بودن چرخه پریودی در زنان بسیار اهمیت دارد که در غیر این حالت می تواند هشداری برای سلامتی زنان باشد که این بی نظمی می تواند دلایل متعدد و متفاوتی داشته باشد مانند استرس، اختلالات هورمونی، عفونت، سرطان و بسیاری دیگر. که تاخیر در این چرخه باید برای بررسی دقیق به یک پزشک متخصص خوب برای درمان مراجعه نمود.

تنظیم چرخه پریودی
تنظیم چرخه پریودی

 

  • بیماری های دوران بلوغ

یک متخصص خوب زنان می تواند با مشاوره درست به دختران که دارای مشکلات مرتبط با دستگاه تناسلی و پریودی و غیره ، تا آنان بدون هیچ ترس و نگرانی به بیان مشکلات خود پرداخته تا دکتر حاذق بتواند با تشخیص درست و دقیق خود به درمان آن ها بپردازد، و همچنین روش ها و دستورات مراقبتی و درمانی خود را به آنان آموزش دهند.

  • درمان نازایی زنان

 

امروزه به علت شرایط زندگی و تغذیه بد و نامطلوب و شرایط آب و هوایی، ناباروری در زنان بسیار افزایش یافته است وخانم هایی ه سابقه نازایی در خانواده دارند باید با مراجعه به موقع به پزشک متخصص زنان خوب و با مهارت اقدامات ضروری و لازم را به منظور حفظ باروری آن ها انجام داده و علل ناروری را در آن ها درمان کنند.

همچنین خانم هایی که قصد بارداری در سنین بالای سی و پنج سال هستند باید با مشاوره با متخصص زنان با مهارت و تحت نظر بودن، به حفظ قدرت باروری و جنین به پردازند.

  • یائسگی

زنانی که به سن یایسگی می رسند دچار عوارض ناخوشایندی می شوند که می توانند با مشاوره گرفتن از یک پزشک متخصص خوب زنان و تحت نظر بودن توسط متخصص عوارض این دوران را کاملا از بین ببرند و این دوران را به راحتی طی کنند.

خانم ها بعد از سن حدود 50 سالگی به مرحله یایسگی وارد می شوند و بعد از این دوران در معرض ابتلا به انواعی از بیماری ها قرار می گیرند که بای هرسال جهت معاینات دوره ای و تست های ویزه زنان مانند تست پاپ اسمیر و ماموگرافی و … به پزشک متخصص خوب زنان مراجعه کنند.

در بعضی مواقع یا مراکز جهت مراقبت های زنانه به ماما مراجعه می کنند . ماما برای بارداری و مراقبت های قبل و بعد از آن آموزش دیده اند و ماماها نیازهای مراقبت مادر و نوزاد و شیردهی را بعهده دارند و اگر هر گونه مشکلی پیش بیاید متخصص زنان مسِولیت بیمار را بعهده داشته و باید در جریان قرار بگیرد.

متخصصین زنان و زایمان خوب و حاذق و با تعهد برای همه انواع بیماری های زنان مانند بارداری و سایر بیماریها بصورت تخصصی و هم به شکل جراحی و هم طبی اموزش کامل دیده اند.

و این متخصصین بعلت اینکه دوره پزشک عمومی را هم دیده اند با توجه به اشراف کامل بر طب با آناتومی و تغییرات عملکردی ساختار بدن زنان آشنایی دارند و این تخصص خوب می تواند سبب ایمنی بیشتر و رضایت بیمار را در تمامی مراحل بیماری و درمان شود.

خصوصیات بهترین پزشک متخصص زنان

دکتر متخصص زنان خوب باید خصوصیاتی داشته باشد مانند سایر پزشکان خوب که بیماران رضایت داشته باشند این خصوصیات می تواند شامل :

خصوصیات بهترین پزشک متخصص زنان
خصوصیات بهترین پزشک متخصص زنان

حتی المقدور خانم باشد که زنان براحتی بتوانند مشکلاتشون رو با او درمیان بگذارند.

زنان بتوانند با گرفتن مشاوره خوب و بیان راحت مشکلاتشون

بکار گیری درست و دقیق تخصص پزشکی زنان و درمان دلسوزانه  که سبب رضایت بیمار شود.

متخصص زنان بتوانند همه موارد بیماری و مشکلات زنان را تشخیص داده و درمان کنند .

داشتن روابط عمومی عالی و خوش اخلاقی از موارد شخصیتی پزشک بوده و بتواند با برخورداری از اعتماد مریض، مشکلات آنها را پیدا کرده و در جهت درمان اقدام کند

پزشک متخصص خوب باید اطلاعات پزشکی بیمار را که بعنوان یک راز می باشد را به کسی ارایه ندهد مگر با رضایت بیمار که به این شکل بیمار احساس امنیت و اعتماد بیشتری نسبت به دکتر خود پیدا خواهد کرد.

از موارد دیگر داشتن اخلاق پزشکی است یعنی هیچگونه لطمه عمدی چه از روش عملکرد اشتباه یا غفلت کاری به بیمار نرساند.

داشتن قدرت تصمیم گیری و انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط بیمار پزشک متخصص زنان خوب پزشکی است که میزان درمان های درست آن بسیار بالا باشد و با نداشتن هیچ گونه غفلت یا عارضه ای در درمان بیمار

 

یک پزشک خوب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

روابط عمومی خوب و خوش خلقی جزئی از رفتار یک پزشک موفق می باشد که پزشک با به دست آوردن اعتماد بیمار، مشکلات سلامت بیمار را تشخیص می دهد و می تواند عمل درستی در این زمینه به وجود آورد و آن را راهنمایی کند و نسبت به علت درد و مشکلات بیمار آگاه شود ودلیل به وجود آمدن آن را بررسی کند و به طورکامل به شخص بیمار توضیح دهد.

 

یک پزشک موفق باید میزان  درمان و تشخیصش باید بالا باشد و به صورت کامل علت بروز بیماری  را بشناسد و بیمار را از به وجود آمدن خطرات احتمالی بیماریش آگاه سازد.

رازداری پزشک یک امر بسیار مهم می باشد و درموفقیت پزشک بسیار مهم است ، به گونه ای که نباید اطلاعات پرونده پزشکی بیمار را دراختیار کسی قرار دهد و در صورت نیاز با گرفتن رضایت خود بیمار این کارانجام می گیرد.

یکی از اساسی ترین ویژگی های یک پزشک قدرت تصمیم گیری او می باشد و با استفاده از این خصلت می تواند بیمار را تشویق به رعایت برخی از نکات بهداشتی وانجام کارهایی که سلامت بیمار را تضمین می کند انجام دهد. با توجه به برخی مسائل بیمار و حالالت جسمی و روحی بیمار از روش درمانی مناسب برای کمتر کردن درد بیمار استفاده کند.

یکی دیگر از این ویژگی ها ی پزشک موفق وجود خصلت و اخلاق پزشکی می باشد. یک پزشک در یک پزشک یا درمانگر برای مقابله برای به وجود آمدن هرگونه عوارض بیماری از مراقبت های بهداشتی مناسب نسبت به بیمار خود انجام می دهد و راحتی بیمار را مهیا می کند .پزشک کاری و عملی را انجام نمی دهد که برای بیمار خود صدمه ای برساند و اگر خطایی در درمان خود وجود داشته باشد سعی می کند آن خطا را جبران کند و سلامت بیمار خود را باز گرداند.

چه نکاتی را باید قبل از مراجعه به پزشک زنان باید رعایت کرد؟

  • برای اینکه به دکتر زنان مراجعه کنیم حتما نباید مشکل خاصی داشته باشیم:

برای اینکه دختران بین سنین 15 تا 13 سال از مراقبت های بهداشتی و اصولی دوران پریودی آگاه شوند به متخصص زنان مراجعه کنند اما اگر از آن سنین نیز عبور کرده اید می توانید هر زمانی را برای معاینه و مشورت با پزشک اختصاص داده و مراجعه کنید سعی کنید با پزشک خود رابطه ی صمیمانه ای داشته باشید و از پرسیدن برخی مشکلات و سوالات خود خجالت نکشید.

  • داشتن استرس برای مراجعه به پزشک زنان خیلی عادی می باشد ولی نباید نگران چیزی باشید:

استرس و نگرانی برای معاینات لگنی یک احساس طبیعی می باشد و این استرس زمانی بیشتر می شود که برای سلامت دستگاه تناسلی خود به آن مراجعه کنید .اما نباید بیمار اجازه دهد که این ترس و استرس مانع معاینات او شود . معاینات لگنی فشار زیادی را به زنان وارد می کند اما این معاینات نباید با درد همراه باشد.

  • نیاز به شیو کردن موهای زائد خود ندارید:

بسیاری از زنان برای زیبایی واژن خود موهای این قسمت را با استفاده از تیغ یا موم اصلاح می کنند ولی باید به این نکته توجه کنید که برای معاینه ی واژن خود حتما نیابد موهای واژن خود را اصلاح کنید این یک امر سلیقه ای می باشد.

  • اگر فردی همراه شماست می توانید از او خواهش کنید که بیرون بایستد:

فردی که به پزشک زنان مراجعه می کند می تواند شخصی را از دوستان و اعضای خانواده ی خود به عنوان همراه بیاورد اما برخی افراد می خواهند هنگام معاینه شخصی همراه آنها باشد پس دکتر از فرد همراه نمی خواهد که محل را ترک کند مگر اینکه فرد بیمار دوست نداشته باشد شخصی هنگام معاینه همراهش باشد پس در اولویت اول راحتی بیمار می باشد.

  • صادق بودن با پزشک متخصص :

فرد مراجعه کننده به پزشک زنان باید از سلامت، عادات، زمان آخرین رابطه ی جنسی خود ، ترس و نگرانی خود با پزشک مربوطه باید صادق باشند . تشخیص پزشک مربوطه زمانی کارایی خواهد داشت که روابط بین بیمار و پزشک به صورت صمیمی و رو راست باشد و این اطلاعات بیمار نزد پزشک به صورت کاملا محرمانه باقی می ماند.

  • اگر در دوره ی پریودی خود هستید می توانید مراجعه به پزشک را به زمان دیگری موکول کنید:

هنگام مراجعه به پزشک زنان نباید در زمان پریودی خود باشید زیرا به هنگام دوران پریودی معاینات لگنی به دلیل خونریزی واژن به صورت دقیق انجام نمی شود. به دلیل برخی تغییرات هورمونی در بدن باعث می شود که سینه ها هنگام معاینه حس درد در بیمار ایجاد کند پس باید برای مراجعه به پزشک زنان  ملاقات خود را به زمان دیگری انتقال دهید

  • قبل از ملاقات با پزشک بهتر است که مقدار کافی آب بنوشید:

زمانی که پزشک متخصص زنان شما را معاینه می کند نیاز است که در طرف مخصوص آزمایش ادرار کنید و پزشک مربوطه ادرار شما را مورد آزمایش قرار داده و مشکلی که برای شما پیش آمده از طریق این آزمایش تشخیص داده خواهد شد. پس وجود یک نوع باکتری در ادرار فرد بیمار یکی از نشانه های عفونت مثانه می باشد و همچنین وجود قند در ادرار نشانه ی این است که شما دچار دیابت هستید .

  • در ملاقات به پزشک نیازی به آزمایش خون نیست:

اگر به طور پی در پی به دکتر زنان می روید و هیچ مشکل خاصی ندارید نیازی به دادن آزمایش خون ندارید. اگر فرد بیمار دارای عادت ماهانه ی نامنظمی باشد و یا فرد بیمار برای مشکل عفونت انتقالی از طریق آمیزش را دارد باید آزمایش خون بدهد.

  • برای مصرف قرص ضد بارداری نیازی به معاینه ی ندارید:

برای مصرف قرض ضد بارداری نیازی به معاینه ی دستگاه تناسلی خود ندارید ، فقط یک معاینه ی شکمی و لگنی انجام می گیرد زمان مصرف این قرص های هورمونی به عواملی همچون پریود های عادی و طبیعی و بدون نیاز به انجام تست بارداری انجام می شود.

 

متخصص زنان چه مشکلات و بیماری های زنان را درمان می کند؟

  • حاملگی هایی که خارج از رحم می باشند(IVF)
  • نارسایی هایی که در جنین ایجاد می شود
  • پره اکلامپسی(مسمومیت حاملگی) که با بالا بودن میزان فشار خون تشخیص داده می شود.
  • منقبض شدن جفت و یا هنگامی که جفت از رحم جدا شود.
  • دیستوشی شانه، زمانی که شانه ی نوزاد در زمان زایمان در لگن گیر کند.
  • پارگی رحم بیمار
  • پرولاپس، یا هنگامی که بند ناف در زمان زایمان گیر کرده باشد.
  • خونریزی های پی در پی
  • سپسیس، جز عفونت های خطرناک می باشد.
  • خونریزی های غیر طبیعی رحم
  • سرطان دستگاه تناسلی و سرطان سینه و تومورهای مربوط به بارداری
  • بیماری های خوش خیم که مربوط به دستگاه تناسلی می باشد.
  • ناهنجاری های مادرزادی دستگاه تناسلی زنان
  • آندومتریور
  • فیبروئید رحم
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع
  • عفونت های مقاربتی

چه زمانی باید تحت نظر متخصص زنان و زایمان باشید؟

فرد در زندگی خود  یعنی در قبل و بعد از ازدواج سوالاتی ذهن شخص را درگیر می کند که با مشاوره با متخصص به آسانی می توانید مشکلات خود را به راحتی درمان کنید.

برخی از این سوالات عبارت است از:

  • چه آزمایش هایی برای بارداری باید انجام داد؟
  • چگونه کودک را در زمان زایمان باید کنترل  کنید؟
  • نظر شما در باره ی زایمان طبیعی چیست؟
  • چه زمانی برای انجام سزارین شما مناسب می باشد؟
  • بعد از زایمان چه نوع مراقبتی انجام  دهید؟
  • در دوران بارداری چه رژیمی را مراعات می کنید ؟

ویزیت های پی در پی بعد از زایمان فرد را توانا می کند تا در مورد انواع روش پیشگیری مانند قرص یا دستگاه داخل رحمی مشورت کنید.

در مورد تمام کارها و مسائلی که به هنگام بارداری و زایمان ممکن است برای فرد پیش بیاید صحبت می شود.

در مورد اتفاقات یا مشکلاتی که احتمال دارد بعد از زایمان برای فرد پیش بیاید ویا در مورد افسردگی بعد از زایمان با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

در مورد مباحث پزشکی که در زمان بارداری ممکن است برای فرد پیش بیاید همانند دیابت بارداری یا فشار خون بالا.

همچنین در مورد موضوعاتی مانند واکسیناسیون کودک و زمان دقیق تزریق آن با پزشک مشورت کنید .

زنان باید هرساله برای معاینه به دکتر زنان مراجعه کنند تا از میزان سلامت خود آگاه شوند.

اگر بیماری یا علائم نگران کننده ای در قسمت های داخلی یا خارجی دستگاه تناسلی خود داشته باشد پزشک معاینه لگنی را انجام می دهد

در برخی موارد احتمال اینکه معاینه سینه برای کاوش توده یا علائم آن بررسی می شود. البته شخص نیز خود می تواند نسبت به معاینه ی سینه ها ی خود اقدام کند.

 برای پیدا کردن متخصص زنان خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای انتخاب پزشک زنان هر شخصی معیار خاص خود را دارد بسیاری از افراد پزشکانی را انتخاب می کنند که با دقت و بسیار دلسوز بوده و حرف های بیمار را با دل و جان گوش دهد، رفتار پزشک با بیمار بسیار دوستانه و با احترام باشد

چند نمونه از ویژگی هایی که باید مد نظر قرار گرفت تا یک پزشک خوب را انتخاب کرد:

تحصیلات پزشک مربوطه:

 

پزشک در کدام دانشگاه و مدت زمان تحصیل او  چند سال بوده است و آیا بورد تخصصی دارد یا خیر.

تجربه ی درمان پزشک:

پزشک مربوطه چند سال می باشد که برای مردم طبابت می کند .

تخصص پزشک مربوطه:

پزشک مربوطه در چه بخش هایی تخصص دارد، تخصص هایی مانند: مراقبت از بارداری و زایمان ، نازایی و ئایسگی آیا متخصص این موارد می باشد. سن و وضعیت زندگی بیماران تا حدی تعیین کننده تخصص مورد نیاز است.

جنسیت پزشک:

یکی از مواردی می باشد که باید در انتخاب پزشک مد نظر قرار گیرد به اینکه آیا با پزشک مرد راحت تر هستید یا با پزشک زن و آیا جنسیت برای شما مهم می باشد یا نه.

بیمارستان برای بستری شدن:

انتخاب بیمارستان یکی از نکات مهم می باشد و اینکه کدام بیمارستان  معتبر می باشد و از لحاظ رسیدگی به بیمار و همچنین کادر بیمارستان چگونه باشد از انتخاب های مهم بیمار می باشدکه می تواند ضامن سلامتی بیمار باشد پس باید پزشکی را در اولویت قرار دهید که تمام این شرایط را دارا باشد.

محل و مکان مطب پزشک:

باید در انتخاب های خود مسیر مطب پزشک را نیز در نطر بگیرید و همچنین در مسیر مطب آیا وسایل نقلیه و عمومی دسترسی دارید یا نه و همچنین پارکینگ در مسیر مطب وجود داشته باشد.
در انتخاب پزشک زنان خوب و با تجربه حتما با دوستان و اطرافیان خود تحقیق و پرس و جو کنید زیرا برای انتخاب پزشک مناسبی برای شما معرفی خواهند کرد.

اولین آزمایشاتی که یک متخصص زنان انجام می دهد چه مواردی می باشد؟

تشکیل پرونده پزشکی سلامتی

در این مرحله مسئول و پرستار مربوطه از شما راجع به سوابق شما و بیماری هایی که درگیر آن بوده اید و یا مصرف داروهایی که در حال حاظر استفاده می کنید و داروهایی که غیر مجاز می باشند و مصرف انواع مواد مخدر نیز از شما سوال خواهند کرد.

علائم حیاتی بیمار

پرستار وزن و قد شما را اندازه خواهد گرفت و فشار خون بیمار را نیز در پرونده ثبت خواهد کرد . قبل از اینکه از بیمار آزمایش بگیرند برای او لباس مخصوصی می دهند و همچنین بیمار باید تمام لباس های خود را حتی لباس زیر خود را در بیاورد.

معاینه سینه

پزشک برای معاینه ی سینه ی بیمار با انگشت های خود هر دو پستان بیمار و همچنین نوک پستان را معاینه کرده و اگر در حین معاینه توده ای در سینه ی بیمار حس کند و یا تغییراتی در پوست سینه دیده شود پزشک بیمار را برای آزمایش می فرستد.

 

معاینه لگنی بیمار

پزشک برای معاینه ی لگن بیماریک دست خود را روی شکم بیمار و انگشت دست خود را در واژن بیمار قرار می دهد تا رحم و لوله های فالوپ و تخمدان بیمار را تحت معاینه قرار دهد . با استفاده از اسپکولوم که وسیله ای است برای معاینه ی واژن که آن را داخل واین کرده و دهانه ی رحم را باز می کند و نمونه برداری کرده و برای آزمایش فرستاده می شود.

پاپ اسمیر

در این نوع آزمایش پزشک ازدهانه رحم سلول هایی را برای آزمایش پاپ اسمیر نمونه برداری می کند .  این آزمایش جهت تشخیص اینکه سلول های دهانه ی رحم سالم است یا سرطانی انجام می گیرد و هیچگونه دردی ندارد.

تست بیماری های مقاربتی

اگر بیمار از پزشک خود بخواهد که از او تست بیماری های مقاربتی انجام گیرد پزشک مربوزه از او این ازمایش را می گیرد پزشک از واژن بیمار نمونه برداری انجام می دهد تا برای بیماری های مراقبتی آزمایشاتی انجام دهد. اما بعضی از بیماری ها با آزمایش خون به راحتی قابل تشخیص می باشد.

آیا باسابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

23 سال تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنینی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان :

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

کار با دستگاه  مونالیز

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید