میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی
بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی

لیست موضوعات

بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی

راهنمای جامع برای انتخاب بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی ، زگیل تناسلی چیست و برای انتخاب یک دکتر خوب به مواردی باید دقت شود ؟ یکی از تازه ترین بیماری هایی که امروزه افراد زیادی را به خود درگیر کرده است زگیل تناسلی می باشد . این بیماری از جمله بیماری هایی است که اگر به موقع شناسایی و درمان نشود ممکن است عوارض جبران ناپذیری را بر جای بگذارد .

بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی
بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی

انتخاب یک دکتر زنان خوب برای دوره ی درمان و کمک به بهبودی این بیماری از جمله مواردی است که بسیار مهم و حیاتی می باشد . در این مقاله قصد بر آن است که با شرح کلی این بیماری و خطراتی که برای جسم شما شما دارد ، موضوع را آغاز کرده و با معیار های انتخاب یک دکتر خوب را بررسی کنیم . همراه ما باشید .

اگر به دنبال بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی هستید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایشان می توانید به انتهای همین مقاله مراجعه کنید.

در این قسمت ، سوالات کلی که برای مبتلایان به این بیماری پیش آمده را با هم بررسی می کنیم

  1. بیماری زگیل تناسلی چیست و چه عوارضی دارد ؟
  2. انواع مختلف بیماری زگیل تناسلی را نام برده و شرح دهید ؟
  3. علائم بیماری زگیل تناسلی چیست ؟
  4. راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی چه می باشد ؟
  5. روش های درمان بیماری زگیل تناسلی چه می باشد ؟
  6. چه بیماری هایی با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می شوند ؟
  7. برای انتخاب یک دکتر خوب برای درمان زگیل تناسلی چه معیار هایی لازم است ؟

 

در ادامه ی این مقاله توضیحات کلی در خصوص ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV که در نواحی تناسلی خود را نشان می دهد و باعث بروز خطران جدی برای افراد مختلف می شود ، می پردازیم .

خواندن این مطلب به شما کمک می کند تا از علائم احتمالی این بیماری اطلاع حاصل کنید و اگر علائم مشابه چنین بیماری را در خود احساس کنید به سرعت درمان این بیماری را از سر بگیرید . با ما همرا باشید با مقاله ی بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی .

  • بیماری زگیل تناسلی چیست و چه عوارضی دارد ؟

زگیل تناسلی یکی از خطرناک ترین انواع بیماری هاست که ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV ظاهر خواهد شد . این بیماری جزو شایع ترین نوع بیماری های مقاربیتی محسوب می شود و از طریق تماس پوستی فرد مبتلا به فرد دیگر یا از طریق تماس مایع نواحی تناسلی به فرد انتقال داده خواهد شد .

بیماری زگیل تناسلی چیست و چه عوارضی دارد ؟
بیماری زگیل تناسلی چیست و چه عوارضی دارد ؟

این نوع بیماری انواع گوناگونی دارد که به اشکال مختلف در بدن یک فرد مبتلا خود را بروز می دهند . برخی از این نوع ها به شدت خطرناک بوده و در انتها منجر به انواع سرطان ها از جمله سرطان دهانه ی رحم ، سرطان رحم و دیگر سرطان ها خواهد شد .

این ویروس قابلیت نهفته ماندن را دارد . به این معنا که ممکن است فرد مبتلا سال ها متوجه ابتلا به این بیماری نشود . اگر ان بیماری به سرعت شناسایی و تحت دوره ی درمان قرار گیرد می توان تا حدودی از بروز عوارض آن جلوگیری کرد . در حال حاضر هیچ گونه درمان قطعی برای رفع و از بین بردن قطعی این ویروس وجود ندارد و تنها می توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد .

بیماری زگیل تناسلی چیست و چه عوارضی دارد ؟
بیماری زگیل تناسلی چیست و چه عوارضی دارد ؟

اما واکسن هایی در این راستا در مراکز بهداشت وجود دارند که بدن فرد را از ابتلا به این بیماری در امان نگه می دارد .

این زگیل ها به صورت زائده های پوستی و دانه های قرمز بر روی پوست نواحی تناسلی شما ظاهر می شوند و از آن جایی که در ابتدا ناراحتی برای شما ایجاد نمی کنند ممکن است دیر متوجه وجود آن ها بشوید .

این دانه ها در اطراف نواحی تناسلی ، مقعد فرد و هم چنین کشاله ران ظاهر می شود و انواع مختلف آن از لحاظ شکل و اندازه ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند .

شکل بعضی از انواع زگیل های تناسلی شبیه به لکه های سفیدرنگی است که صاف هستند و تعداد زیادی از آن ها بر روی پوست ظاهر شده است و یا به حالت دانه های برجسته ای هستند که مانند خوشه های انگور ، چندین دانه بر روی هم در نواحی مذکور پدیدار شده اند .

هم چنین برخی از انواع زگیل های تناسلی با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست و در روند درمانی حتما باید از ذره بین برای شناسایی آن ها استفاده شود . هم چنین زگیل های تناسلی، با نام های زگیل های مقاربتی و یا زگیل های مرطوب در بین افراد مختلف رایج است .

  • انواع مختلف زگیل های تناسلی را نام برده و آن ها را شرح دهید ؟

علائم ویروس پاپیلومای انسانی به دو صورت بر روی بدن افراد خود را بروز می دهند : 1- زگیل های پوستی و 2- زگیل ها تناسلی . که هر کدام از این موارد درمان مخصوص به خود را دارا می باشد .

زگیل های پوستی : این نوع از زگیل ها اغلب بر روی پوست بدن لب ها ، چشم ، بازو ها ، سینه و دست و پاهای افراد مختلف ظاهر شده و ناراحتی هایی را برای افراد ایجاد می کند . این نوع از زگیل ها می تواند با بیماری های آبله مرغان و زونا اشتباه گرفته شود .

از این رو اگر لکه هایی بر روی بدن خود مشاهده می کنید که شامل چندین نقطه آبدار باشد حتما با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید . برای درمان این نوع زگیل ها از دارو های موضعی و هم چنین پماد های مختلف استفاده می شود و دوره ی درمان آن 3 تا 7 روز می باشد .

زگیل های تناسلی :

زمانی که ویروس پاپیلومای انسانی از نوع مخاطی باشند و در مناطق و نواحی مخاطی خود را نشان دهند می توان اظهار کرد که فرد به زگیل تناسلی مبتلا شده است . به این دلیل نام تناسلی بر روی این زگیل ها نهاده شده است که فقط نواحی تناسلی و مقعد را تحت تاثیر خود قرار می دهد .

البته در مواردی که نواحی تناسلی با مخاط دهان و حلق فرد سالم تماس پیدا کند می تواند در گلو و دهان هم ظاهر بشود . این زگیل ها بر روی سطوح دیگر بدن که مرطوب نیستند رشد نخواهد کرد و فقط مربوط به نقاطی است که سطح آن دارای مخاط باشد . زگیل های تناسلی را می توان در دو طبقه زگیل های تناسلی کم خطر و زگیل های تناسلی پر خطر دسته بندی کرد :

زگیل های تناسلی :
زگیل های تناسلی :

زگیل های تناسلی با سطح خطر پایین :

این نوع از ویروس پاپیلومای انسانی ، در سلول های سرطانی تغییر به وجود نمی آورند  لذا فقط زائده های پوستی و مشکلات کمی به وجود می آورند . به این نوع از زگیل های تناسلی ، زگیل های با سطح خطر پایین گفته می شود .

این زگیل ها در نواحی تناسلی و مقعد هم زنان و هم مردان شده و ممکن است در برخی از افراد در قسمت هایی ظاهر شوند که به راحتی قابل دیدن نباشد . هر چند این زگیل ها در دسته ی ویروس های کم خطر دسته بندی می شوند اما می تواند بر روی دهانه ی رحم و سلول های آن نواحی تغییراتی ایجاد کنند .

تیپ های : 6 –11 – 40 – 42 – 43 – 44 – 53 – 54 – 61 – 72 – 73 – 81 در دسته ی ویروس های کم خطر قرار گرفته اند و تقریبا نوع 6 و نوع 11 این نوع ویروس ها شایع ترین زگیل ها در بین افراد مختلف شناسایی می شوند .

زگیل های تناسلی با سطح خطر بالا :

به نوعی از ویروس HPV که باعث ایجاد تغییر در سلول های سرطانی و در نهایت منجر به بیماری سرطان شود ، زگیل های تناسلی پر خطر گفته می شود . این ویروس های پر خطر می تواند باعث مبتلا شدن شخص به انواع مختلف سرطان نظیر : سرطان دهانه رحم ، سرطان واژن و دهانه ی واژن و مقعد در خانم ها و هم چنین سرطان آت تناسلی و مقعد در آقایان شود .

زگیل های تناسلی با سطح خطر بالا :
زگیل های تناسلی با سطح خطر بالا :

تماس ویروس با دهان

به علاوه در بسیاری موارد که این ویروس با دهان افراد برخورد داشته باشد می تواند منجر به سرطان های : دهان ، زبان ، لوزه و حنجره در هر دو جنسیت آقا و خانم بشود . تیپ های 16 – 18 – 31 – 33 – 35 – 39 – 45 – 51 – 52 – 56 – 58 – 59 – 68 – 69 از جمله تیپ هایی محسوب می شود که در زمره ی خطرناک ترین نوع های این ویروس شناخته شده اند .

چیزی در حدود 70 درصد از مبتلایان به بیماری سرطان دهانه رحم ناشی از نوع 16 و 18 ویروس پاپیلومای انسانی می باشد . هم چنین نوع 16 این ویروس باعث بروز سرطان های مقعد و دهانه ی رحم در 95 درصد از مبتلایان به آن می شود .

  • علائم بیماری زگیل تناسلی چیست ؟

همان طور که در بالا به آن اشاره شد ، ویروس پاپیلومای انسانی یا باعث بروز سرطان می شود یا برخی سلول های دهانه و دیواره ی رحم را به صورت غیر طبیعی تغییر می دهد . این ویروس از طریق برقرار کردن ارتباط های جنسی نا امن منتقل شده و در دسته ی بیماری های مقاربتی نیز قرار می گیرد .

درصد بالایی از افراد مبتلا به این ویروس نشانه های بروز این بیماری را در خود احساس نمی کنند یا این علائم آنقدر در بدن آن ها خفیف و ضعیف است که فرد تا مدت ها از وجود این ویروس در بدن خودش بی خبر است .

برخی از انواع این ویروس با درد و خونریزی و خارش همراه می باشد و حتی ممکن است فرد به تب مبتلا شود . این نشانه ها ممکن است تا حدی شدید باشد که فرد را بی طاقت کرده و به استفاده از مسکن هم نیاز باشد .

علائم بیماری زگیل تناسلی چیست ؟
علائم بیماری زگیل تناسلی چیست ؟

تماس جنسی نا امن

اگر علائم بارزی از این بیماری را در خود مشاهده کردید یا بعد از مراجعه به پزشک متخصص و چک آپ خود متوجه ابتلا به این بیماری شده اید ، یقین داشته باشید که حداقل 2 تا 3 ماه از تماس جنسی نا امن شما زمان گذشته است .

البته تعداذ محدودی از تیپ های پر خطر این بیماری می تواند حداقل 3 هفته نهفته بملند و بعد از گذشت سه هفته خود را نمایش دهد . برخی از انواع آن ها انقدر می تواند در بدن فرد نهفته بماند که حتی سال ها برای وی مشکلی ایجاد نکند و فرد متوجه بروز این مشکل نشود .

نکته

نکته ای که قابل به عرض است زمانی کخ شما به پزشک کراجعه کرده و متوجه این نوع بیماری می شوید حتما از نوع این بیماری اطلاع کسب کنید . اطلاع از ابتلا به نوع دقیق این نوع بیماری ، کمک بسیار زیادی به روند درمانی شما خواهد کرد .

زمانی که عفونت در ناحیه ی تناسلی شما در حالت فعال قرار گرفته باشد ، می توان ادعا کرد که زگیل تناسلی قابل رویت می شود . اما انتقال این ویروس به فعال بودن عفونت یا غیر فعال بودن آن ربطی ندارد و اگر یک فرد دارای زگیل های تناسلی نهفته در بدن خود باشد می تواند این بیماری را به فرد سالم منتقل کند .

عفونت ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی یا ویروس HPV :

برای اطلاع از وجود یا عدم وجود عفونت های ناشی از ویروس HPV می توان با انجام تست پاپ اسمیر به نتایج مفیدی دست یافت . توصیه می شود که هر انسانی حتما سالی یک بار این تست را انجام دهد و از سلامت بدن و دهانه رحم و اعضای مربوطه ی خود مطمئن شود .

برای همه ی نوع های زگیل های تناسلی نمی توان یک علائم مشخص را مشخص کرد . اما چیزی که اکثرا در میان تعداد زیادی از انواع مختلف تیپ های این ویروس شایع است به شرح زیر می باشد :

  • خارش
  • خونریزی
  • و التهاب
عفونت ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی یا ویروس HPV :
عفونت ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی یا ویروس HPV :

دسته بندی زگیل ها از لحاظ شکل

از لحاظ شکلی این زگیل ها می توانند دارای اندازه و مدل های مختلف باشند که تشخیص آن را از سایر بیماری ها دشوار تر سازد . این شکل ها را می توان در دسته های زیر تقسیم بندی کرد :

زگیل های تناسلی با اندازه های مختلف پدیدار می شوند ، به این معنا که بعض از آن ها ممکن است بزرگ باشد و بعضی دیگر کوچک .

برخی از انواع آن به صورت دانه ها ی تکی و بعضی از آن ها به صورت چندین دانه در کنار یکدیگر خود را نمایش می دهند .

به طور خلاصه نمی توان برای زگیل تناسلی یک تعداد یا یک اندازه ی مشخص در نظر گرفت .

برخی از زگیل های تناسلی به گونه ای هستند که تعدادی دانه بر روی یکدیگر ظاهر شده و حالت خوشه ی انگور مانند به این دانه ها داده اند . اما برخی دیگر حالت برجسته مانند نداشته به صورت دانه های سفید رنگ صاف بر روی پوست ظاهر می شود .

زگیل های تناسلی در بدن آقایان و خانوم ها در قسمت های داخل و اطراف ناحیه تناسلی و واژن ، اطراف کشاله ی ران ، دهانه ی رکتوم و هم چنین اطراف مقعد خود را نمایش خواهند داد .

نکات تکمیلی در ارتباط با بروز زگیل تناسلی در بانوان و آقایان :

زگیل تناسلی در زنان :

  • نواحی رایج برای پدیدار شدن زگیل تناسلی در زنان ، واژن یا دهانه ی رحم آن هاست .
  • درصد بسیار زیادی از بانوان از وجود یا عدم وجود این بیماری در بدن خود بی اطلاع هستند و حتما باید به طور مدام بر طبق بازه های چندین ماهه به پزشک مراجعه کرده و از سلامت بدن خود اطمینان حاصل کنند.

زگیل تناسلی در آقایان :

  • نواحی رایج برای پدیدار شدن زگیل تناسلی در آقایان ، خارج از آلت تناسلی یا روی آن ها و هم چنین روی بیضه ی آن ها می باشد .
  • تعداد زیادی از آقایان نیز مانند بانوان از ابتلا به این بیماری بی خبر می باشند و تنها زمانی که به پزشک برای چک آپ خود مراجعه می کنند ، وجود یا عدم وجود این ویروی در بدن آن ها تایید می شود .

بنابراین توصیه می شود اگر کوچکترین علائمی از این موارد گفته شده در بالا را در بن خود مشاهده کردید ، به پزشک مراجعه کرده و اطلاعات لازم در خصوص تشخیص دقیق این بیماری به پزشک خود ارائه دهید .

زگیل تناسلی در آقایان :
زگیل تناسلی در آقایان :

راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی چیست ؟

در صورتی که به این بیماری مبتلا نیستید و نگران این مورد هستید که چه موارد موجب می شود تا به این بیماری مبتلا شوید در ادامه ی مقاله همراه ما شوید .

ممکن است در صورت بروز این علائم در بدن شما ، پزشک سوالاتی در خصوص وجود یا عدم وجود روابط جنسی خطرنام در چند ماه گذشته از شما بکند . در این موارد حتما برای تشخیص بهتر و اصولی این بیماری به تمامی سوالات پزشک خود صادقانه پاسخ دهید . در برخی شرایط حساس برای شناسایی این بیماری پزشک ممکن از دانه ها نمونه برداری کرد و آن ها را مورد آزمایش قرار بدهد .

زمانی که نتیجه ی آزمایش تست پاپ اسمیر بانوان غیر طبیعی باشد پزشک مربوطه انجام آزمایش تشخیص ویروس HPV را معرفی می کند و بعد از انجام این آزمایش ، کاملا می تواند اطلاعات کامل و دقیقی به مراجعه کننده ی خود بیان کند .

راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی چیست ؟
راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی چیست ؟

برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت موارد و نکات ایمنی در پایین به آن ها اشاره کرده ایم بسیار ضروری و لازم می باشد :

از برقرای روابط جنسی پرخطر و نا امن جدا بپرهیزید. یکی از عمده ترین علل ابتلا به این بیماری ، برقراری رابطه ی جنسی با افرادی است که شناخت کامل از او نداشته اید . در هر صورت اگر باز هم مایل به برقراری ارتباط با او بودید در خصوص بیماری های مقاربتی با وی صحبت کرده و از او بخواهید موارد ضروری را رعایت کند . یادتان باشد بسیاری از افراد مبتلا به ویروس پاپیلومای انسانی می باشند اما از وجود آن مطلع نمی باشند .

در هنگام برقراری روابط جنسی خود حتما از کاندوم و وسایل پیشگیری استفاده کنید . استفاده از کاندم احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی را بسیار کم می کند اما کامل آن را از بین نمی برند .

مثال

برای مثال ممکن است در هنگام برقراری رابطه ، کاندوم به ویروس HPV آلوده شده باشد و اگر در حین رابطه پاره و یا از عضو شما جدا شود به این بیماری دچار شوید .

در بسیاری از مواقع شریک شما از استفاده از کاندوم خودداری می کند . در این مواقع لازم است شما به طور کاملا جدی اجازه ی برقراری رابطه را از او سلب کرده و با جدیت تمام او را مجاب به استفاده از کاندوم کنید .

اگر خود شما به تازگی متوجه شده اید که به یکی از انواع تیپ های این بیماری مبتلا شده اید ، از برقراری رابطه ی جنسی با دیگر افراد بپرهیزید .

به دلیل اینکه مهم ترین راه انتقال این بیماری برقراری رابطه جنسی بوده ، از برقراری ارتباط جنسی با افرادی که سابقه ی بیماری های مقاربتی داشته است و در گذشته در گیر یک نوع خاص از این بیماری بوده است بهتر است اجتناب کنید .

در برقراری روابط جنسی خود صادق باشید . داشتن ارتباط جنسی با افراد زیاد و متعدد ریسک ابتلا به این بیماری را در شما افزایش خواهد داد و به طوری که امروزه شاهد رشد روز افزون این بیماری در بین افراد مختلف هستیم این احتمال ممکن است گریبان شما را نیز بگیرد .

زگیل ها در مناطق سالم پوست ایجاد نمی شوند .

از خراشیدن پوست ناخن خود و یا لب های خود جدا بپرهیزید . ویروس زگیل های پوستی در بدن همه ی افراد وجود دارد و در 90 درصد بدن افراد این ویروس به صورت خاموش است . اگر محیط را برای به وجود آمدن آن آماده نکنید کمتر به انواع زگیل های پوستی مبتلا خواهید شد .

از استفاده از وسایل مشترک مانند دستمال مرطوب ، دست آلوده ، لوازم شخصی دیگر به دیگر نقاط پوستی خود خودداری کنید . این کار از انتشار این ویروس به سایر نقاط بدن شما جلوگیری خواهد کرد .

زگیل ها در مناطق سالم پوست ایجاد نمی شوند .
زگیل ها در مناطق سالم پوست ایجاد نمی شوند .

ضد عفونی دستگاه

اگر قصد دارید برای انجام لیزر به مراکز و کلینیک های پوستی مراجعه کنید حتما قبل از انجام لیزر از تکنسین انجام آن بخواهید که دستگاه را به طور کامل ضد عفونی کند . هم چنین اگر خود شما مبتلا به بیماری زگیل تناسلی می باشید حتما به مسئول یا پزشک انجام این کار اطلاع داده و با او مشورت کنید .

ضد عفونی دستگاه
ضد عفونی دستگاه

از زخمی کردن زگیل با تیغ ها و سایر ابزار دیگر اکیدا خودداری کنید .

تا جای ممکن به منطقه ی آلوده به زگیل تناسلی دست نزنید .

بسیاری از مردم فکر می کنند که زگیل تناسلی از طریق محیط های الوده مانند استخر ها ، سرویس های بهداشتی آلوده و . . . نیز به بدن افراد منتقل می شود . در پاسخ به نظر چنین افرادی باید اظهار داشت که خیر .

تنها راه انتقال این بیماری از طریق مخاط فرد آلوده به مخاط فرد سالم می باشد و سرویس های بهداشتی آلوده و استخر ها و دیگر محیط ها این ویروس را منتقل نمی کنند . هر چند محیط های ذکر شده ممکن است ساایر بیماری های دیگر نظیر هپاتیت ، انواع قارچ ها و . . . را منتقل کنند ولی نقشی در ابتلا به بیماری زگیل تناسلی نخواهند داشت .

 

روش های درمان برای بیماری زگیل تناسلی چه می باشد ؟

اگر با توجه به موارد گفته شده در بالا و هم چنین مراجعه به پزشک مطلع شده اید که مبتلا به یکی از انواع مختلف ویروس HPV هستید باید گفت که تا امروزه هیچ درمان قطعی برای رفع این نوع ویروس وجود ندارد .

اما با کمک به کارگیری از روش های و دارو های خاص می توان آن را تسکین داد و از پیش رفت آن جلوگیری کرد . قبل از شروع هر روند درمانی خارج از نظر پزشک حتما راجب آن تحقیقات خود را کامل کنید که باعث افزایش یا بدتر شدن مریضی تان نشود .

اگر دانه های برجسته بر روی پوست خود مشاهده کردید و وجود آن ها برای شما مشکلی پیش نیاورد ، می توانید منتظر شویئ که خود آن ها به مرور زمان از بین برود . اما اگر شدت بیماری شما بدتر شد حتما به پزشک مراجعه کنید .

روش های درمان برای بیماری زگیل تناسلی چه می باشد ؟
روش های درمان برای بیماری زگیل تناسلی چه می باشد ؟

پزشک ابتدا شما را برای انجام تست پاپ اسمیر فرستاده و از شما می خواهد تا نتیجه ی آن را به او نشان دهید .

در مرحله ی بعد اگر نتیجه ی این تست شما مشکوک باشد از شما می خواهد که آزمایش تشخیص ویروس HPV را انجام داده و نتیجه آن را به او نمایش دهید . اگر این آزمایش شما مثبت بود اقدام به انجام دوره های درمانی مطابق با نوع ویروس موجود در بدن شما خواهد کرد .

استفاده از دارو ها و پماد های موضعی ، استفاده از لیزر برای از بین بردن این زگیل ها ، انجام عمل های جراحی و راه های سنتی نظیر سوزاندن یا انجماد زگیل های تناسلی از مواردی است که در دوره ی درمان شما ممکن است به کار آید .

البته گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست . ممکن است با انجام یکی از روش های درمانی فوق زگیل های تناسلی از روی پوست شما محو شده باشد و گمان برید که به طور کامل از بین رفته است . اما در بسیار از انواع ویروس ها ، عفونت اصلی این ویروس دربدن شما باقی مانده باشد و در روابط جنسی آینده ی شما به فرد مقابل منتقل شود .

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی هستید

چه بیماری هایی ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شوند ؟

زگیل های تناسلی به دلیل انواع گوناگون و متفاوتی که دارا می باشند ، تشخیص را در مراحل اولیه قبل از انجام تست های مربوطه ممکن است با مشکل مواجه کند . بیماری هایی که ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود به شرح زیر است :

چه بیماری هایی ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شوند ؟
چه بیماری هایی ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شوند ؟
  • بیماری مولوسکوم کونتاژیوزوم :

این بیماری با ظاهر شدن جوش هایی شبیه به دانه های زگیل تناسلی خود را نشان می دهند و ممکن است با بیماری زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود . اما وجه تمایز بسیار مهم که در این جوش ها وجود دارد فرورفتگ هایی است که در مرکز این جوش ها وجود دارد و باعث تشخیص آن ها از سایر بیماری های مشابه شده است .

اما گاهی مواقع به دلیل ایجاد برخی تغییرات ئر جوش ها ممکن است این تشخیص به راحتی صورت نگیرد .

این بیماری هم از راه های برقراری ارتباط جنسی و هم از راه های دیگر به فرد سالم انتقال داده می شود و بعد از گذشت زمانی خودش خود به خود بهبود یافته و خوب می شود .

البته در بیمارانی که با مشکلات خود ایمنی مواجه هستند ، این بیماری می تواند با گذشت زمان پیشرفت داشته باشد . اگر پزشکی که به آن مراجعه می کند با تجربه و خبره باشد به راحتی با یک جلسه معاینه می تواند شناسایی کرده و درمان برای آن تجویز کند . هر چند برای اطمینان از این تشخیص می توان آزمایش های سیتولوژی و بافت شناسی نیز انجام داد .

روند درمان این بیماری نیز مانند درمان زگیل های تناسلی است و دارو های و پماد های موضعی اغلب تجویز می شود .

  • بیماری کراتوز سبورئیک :

وجود لکه های تیره با رنگ های مشکی و یا قهوه ای که به صورت پهن و مسطح بر روی سطح پوست افراد قرار گرفته اند می تواند گواه بر بیماری کراتوز سبورئیک باشد .

این نوع ضایعات پوستی که به عنوان تومور های خوش خیم نیز شناخته می شوند ، با عمل های زیبایی جراحی به راحتی برداشته شده و درمان می شوند . هم چنین برای افراد دارنده ی آن هم خطری ایجاد نخواهند کرد .

بیماری کراتوز سبورئیک :
بیماری کراتوز سبورئیک :
  • بیماری کوندیلوما لاتا :

یکی دیگر از ضایعاتی که ممکن است با بیماری زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود کوندیلاما لاتا می باشد . ضایعات پوستی در این بیماری کمی مرطوب تر از دانه های زگیل تناسلی است و از لحاط شکل ظاهری بسیار مشابه با آن می باشد .

ضایعات پوستی در این بیماری ممکن است به سرعت زخمی شوند و برای فرد مشکلات زیادی به وجود بیاورد . درمان این بیماری کاملا مجزا از زگیل تناسلی بوده و به همین دلیل است که باید به خوبی معاینه شده و فرد مبتلا به این بیماری در روند درمانی خودش قرار بگیرد .

  • بیماری لیکن پلان :

این بیماری معمولا یک بیماری التهابی مزمن می باشد که لکه های صاف بر روی سطح پوست به رنگ سفید با حاشیه های قرمز یا صورتی ظاهر می شود .

این بیماری اصولا در نواحی تناسلی و مخاطی پوست صورت می گیرد و به همین دلیل است که ممکن است با بیماری زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود . برای درمان این بیماری تجویز و استفاده از استروئید های موضعی می تواند بهترین پاسخ را به فرد مبتلا دهد .

بیماری لیکن پلان :
بیماری لیکن پلان :
  • بروز کیست های اپیدروموئید :

در برخی مواقع ممکن است کیست هایی به صورت غده هایی سفید و یا مایل به زرد در زیر پوست نواحی بیضه در مردان و یا نواحی تناسلی در زنان پدیدار شود .

این کیست ها ممکن است یا یه صورت تکی در زیر پوست فرد ظاهر شده و یا چندین عدد از این کیست ها در بدن فرد به وجود آید . این کیست ها را می توان بدن درمان به حال خودش رها کرد .

اما اگر مقصود شما انجام عمل های زیبایی باشد یا زمان ترکیدن این کیست ها می توانید با عمل جراحی اقدام به خروج آن ها کنید . هم چنین زمانی که این غدد در زیر پوست شما حالتی عفونی به خود گرفت استفاده از آنتی بیونیک ها به روند درمان شما کمک بسیاری خواهد کرد .

بروز کیست های اپیدروموئید :
بروز کیست های اپیدروموئید :
  • بروز ضایعات پوستی فاکس – فوردایس :

این ضایعات به صورت تعداد زیادی از جوش های بسیار کوچک در نواحی ران و یا زیر بغل افراد خود را پدیدار می کنند . علت بروز این بیمار اغلب به زمینه ارثی بر می گردد و ابتلا زنان به این بیماری نسبت به مردان بسیار بیشتر می باشد . هم چنین از عوارض شدید این بیماری می توان به ایجاد خارش های بسیار شدید در بدن مبتلان اشاره کرد .

بروز ضایعات پوستی فاکس – فوردایس :
بروز ضایعات پوستی فاکس – فوردایس :

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی هستید

  • بیماری جوشگاه ( کلوئید) :

این بیماری به طور عمده در افرادی مشاهده می شود که دفعات زیادی دچار عفونت های ریشه ی مو و هم چنین مجاری غدد تعریق شده اند .

بروز ضایعات سفت و منظم که اغلب به صورت خطی در روی پوست بدن ظاهر شده اند می تواند گواه بر ابتلا به این بیماری باشد . برای درمان این بیماری توصیه می شود که استروئید را به داخل دانه ها تزریق نمایند و از برداشتن آن ها جدا خودداری شود . چرا که ممکن است شدت بیماری را بدتر کند .

بیماری جوشگاه ( کلوئید) :
بیماری جوشگاه ( کلوئید) :
  • اسگین تگ ها :

این ضایعات پوستی معمولا عوارض چندانی ندارد و به حالت خنثی بر روی نواحی چین دار پوست افراد مختلف ممکن است ظاهر شود . اما اگر در هنگام خارش یا اصلاح با تیغ زخمی شوند ، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای شما بشوند .

اسگین تگ ها :
اسگین تگ ها :
  • بروز ضایعات پوستی فیبروما :

احتمال ایجاد این توده ها در نواحی تناسلی بسیار پایین می باشد و این ضایعات اصولا در نواحی مختلف بدن مانند دست ها ، چشم و . . . سایر نقاط دیگر ممکن است ظاهر شوند .

بروز ضایعات پوستی فیبروما :
بروز ضایعات پوستی فیبروما :
  • بروز ضایعات کوچک سیرینگوما :

این ضایعات بسیار کوچک از غدد چربی در پوست نشات می گیرند و به رنگ سفید تا کمی زرد کمرنگ می باشند . اغلب نواحی که این غدد در آن جا پدیدار می شود اطراف چشم ها و پلک ها بوده ولی می تواند در سایر نواحی بدن از جمله نواحی تناسلی نیز خود را نشان دهند .

بروز ضایعات کوچک سیرینگوما :
بروز ضایعات کوچک سیرینگوما :
  • ضایعات پوستی آنژیوکراتوم :

این ضایعات نشات گرفته از ضایعات عروقی به ویژه مویرگ ها بوده و باعث ایجاد دانه های قرمز رنگی در زیر سطح پوست می شوند . این دانه ها در نواحی بسیاری از بدن مانند سینه ها ، گردن و نواحی تناسلی دیده می شود .

ضایعات پوستی آنژیوکراتوم :
ضایعات پوستی آنژیوکراتوم :
  • ضایعات پوستی به شکل صدف بر روی کلا هک آلت تناسلی :

این مدل از ضایعات در برخی از مردان دیده شده و به صورت گنبدی شکل می باشد . ظهور این دانه ای به صورت طبیعی است و در بالا و یا بر روی کلاهک آلت مردانه قرار گرفته است و نیاز به درمان ندارد . در صورت تمایل فرد مبتلا می تواند اقدام به انجام عمل های زیبایی کند .

7- برای انتخاب یک دکتر خوب برای درمان زگیل تناسلی چه معیار هایی لازم است ؟

مراجعه به پزشکان متخصص زنان برای تشخیص این بیماری برای بانوان و پزشکان کتخصص اورولوژی برای تشخیص بیمار ی زیگیل تناسلی در مردان دانش های لازم را فرا گگرفته اند . اما در میان انبوهی از جامعه ی پزشکان به کدام یک از آن ها مراجعه کنیم ؟ پزشک متخصص خوب فردی است که سابقه ی بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد یا بیمار های بسیار زیادی را ویزیت کرده باشد .

این پزشکان به راحتی بعد از یک جلسه ویزیت می توانند بیماری شما را تشخیص دهند .

به طور معمول تمام پزشکان حاذق در سراسر کشور مقرر هستند تا یک زمان مخصوصی را در بیمارستان ها و مراکز دولتی بیماران را ویزیت کنند .

بنابراین اگر شما نتوانسته اید از مطب این دکتر ها نوبت بگیرید یا هزینه های ویزیت خصوصی آن ها برای شما سنگین است می توانید به بیمارستان ها و مراکز دولتی مراجعه کرده و از دکتر مد نظر خود نوبت بگیرید .

یک دکتر خوب باید زمان کافی برای گوش دادن به توضیحات شما داشته باشد و تمام شرحیات شما را یادداشت کند . در صورت لزوم آزمایش های لازم و مفید را تجویز کرده و از تجویر دارو ها و آزمایشات اضافی جدا خودداری کرده باشد .

هم چنین درمانی را برای شما در نظر بگیرد که مطابق با وضعیت جسمانی شما ، در کوتاهترین زمان بهترین جواب ممکن را دریافت کنید .

سخن پایانی :

ویروس زگیل تناسلی از جمله بیماری هایی است که نباید آن را نادیده گرفت و به حال خودش رها کرد . بلافاصله زمانی که متوجه این مشکل در بدن خود شدید به پزشک های متخصص در این زمینه مراجعه کرده و بعد از اطمینان از حصول این بیماری درمان خود را شروع کنید . امید است با درمان به موع این بیماری خطرات و عوارض احتمالی آن را کاهش دهید . از اینکه در مقاله بهترین دکتر زنان در تهران برای زگیل تناسلی هم همراه ماا بوده اید بسیار سپاس گذاریم .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید