میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان
بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان

لیست موضوعات

بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان

راهنمای شناخت و تشخیص بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان ، چگونه یک دکتر خوب را برای درمان مشکل کیست تخمدان بشناسیم؟ یکی از مشکلاتی که امروزه بانوان بسیاری را درگیر کرده است ، مشکلات و عارضه های مربوطه به رحم و کیست های تخمدان یا به اصطلاح PCO می باشد .

جهت مشاوره در زمینه کیست تخمدان با ما در تماس باشید.

02122930161

بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان
بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان

کیست تخمدان به دلایلی مختلفی ممکن است در بانوان به وجود آید و اگر زود به دنبال درمان آن بروند می توان از بروز بسیاری از خطرات و عارضه های بعدی جلوگیری کرد.

انتخاب دکتر خوب برای شروع یک دوره ی درمانی مناسب بسیار مهم است و باید با توجه به شرایط موجود بهترین پزشک متخصص در این زمینه را انتخاب کرد.

هر چند ممکن است در شهرهای بزرگ انتخاب پزشک خوب کار راحتی نباشد و فرد نتواند به دلیل تعداد زیاد پزشکان مشغول به فعالیت ، انتخاب خوبی داشته باشد .

در این مقاله هدف بررسی مواردی است که در انتخاب بهترین دکتر زنان برای عارضه هایی همچون کیست های تخمدانی شما را یاری می کند . تا انتها همراه ما باشید .

آنچه که در این مقاله می خوانیم ، پیرامون شرح و بسط پاسخ به سوالات زیر است . به عبارت دیگر عناوین مورد بررسی در مقاله را در قالب سوال بیان کرده و با پاسخ به این سوالات موضوع را به اتمام خواهیم رساند .

این سوالات به شرح زیر است :

  • کیست تخمدان چیست و چرا درمان آن از اهمیت بالایی برخودار است ؟
  • یک دکتر خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد ؟
  • چگونه می توان بهترین دکتر زنان منطقه ی محل زندگی خود را انتخاب کرد ؟
  • در چه مراکزی می توان از پزشکان متخصص زنان وقت گرفت و به آن ها مراجعه کرد ؟
  • هنگام مراجعه به پزشک زنان چگونه مشکل خود را بیان کنیم یا چه رفتاری در هنگام مراجعه به پزشک باید داشته باشیم؟

 

 

کیست تخمدان یا به اصطلاح پزشکی پلی کیستیک ( PCO ) یکی از شایع ترین بیماری های رحمی در بین زنان به شمار می رود .

این بیماری باید به موقع تشخیص داده شود و نسبت به درمان آن اقدام شود تا در آینده از بروز مسائل و ناراحتی های احتمالی کاسته شود . به دلیل شباهت علائم کیست های تخمدانی با سایر بیماری های رحمی مانند سرطان یا سایر موارد دیگر باید در انتخاب پزشک دقت بسیار زیادی داشت .

چرا که این بیماری در صورت عدم معالجه به موقع ، ممکن است باعث نازایی در زن شود و یا باعث بسیاری از مشکلات دیگر مانند ریزش های شدید مو ، بروز افسردگی در فرد ، جوش بر روی صورت و بدن فرد و . . . . بشود .

از این رو باید در انتخاب یک پزشک ماهر کمال دقت را به کار گرفت تا با تشخیص به موقع این بیماری ، بتواند جلوی پیشرفت آن را بگیرد .

در ادامه شما را با عواملی که باعث می شود یک پزشک خوب را در میان بسیاری از پزشکان شناسایی کنید، آشنا خواهیم کرد . تا انتها همراه ما شوید با مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان .

کیست تخمدان چیست و چرا درمان آن از اهمیت بالایی برخودار است ؟

در رحم هر زنی تعداد زیادی سلول یا فولیکول وجود دارد که وظیفه ی تغذیه و پرورش تخمک ها را به عهده گرفته است و این فولیکول ها ، اکسیژن ، مواد غذایی و هورمون های لازمه را از خون می گیرد و با انتقال آن ها به تخمک ها در بدن زن باعث تقویت آن و در نهایت آماده شدن برای قاعدگی می کند .

کیست تخمدان چیست و چرا درمان آن از اهمیت بالایی برخودار است ؟
کیست تخمدان چیست و چرا درمان آن از اهمیت بالایی برخودار است ؟

تخمک ها زمانی که به اندازه ی کافی تقویت شده باشند آزاد می شود ، میزان هورمون به مقدار بالا ترشح می شود و پس از گذشت یک بازه ی زمانی 3 تا 5 روزه دیواره ی رحمی ریزش می کند.

این امر به قاعدگی در زنان معروف است و اصطلاحا می گویند که فرد در دوران قاعدگی به سر می برد . اما در گاهی مواقع این فولیکول ها مواد غذایی لازمه برای تخمک ها را آزاد نمی کنند و در درون هسته ی خود نگه می دارند .

رفته رفته با دریافت مواد غذایی و اکسیژن خون این فولیکول ها بزرگ شده و شبیه به کیست درون رحم می شوند.

به همین دلیل است که در روند طبیعی بدن فرد اختلال ایجاد شده ، تخمک ها تقویت نمی شوند و فرد دیگر پریود نخواهد شد . به این حالت به وجود آمده اصطلاحا کیست های تخمدانی یا PCO گفته می شود .

به دلیل اینکه روند طبیعی بدن زن به گونه ای خلق شده است که هر ماه خونریزی داشته باشد ، این کیست ها باعث بروز مشکلات بسیاری می شوند .

از جمله باعث ریزش های شدید مو ، بروز جوش های هورمونی بر روی بدن بازو و صورت فرد ، افسردگی ها ی شدید ، درد های کمر و زیر شکمی ، پر خوابی و بی اشتهایی ، نازایی و . . . .  می شوند .

از طرفی مشکلات رحمی اکثرا مشابه به هم هستند و علائمی که فرد مشاهده می کند در آن واحد ممکن است بیانگر دو عارضه در او باشد

لذا باید دکتر او انقدر دقیق و متخصص باشد که بتواند به درستی مشکل او را شناسایی کرده و بهترین درمان را به او پیشنهاد دهد .

با توجه به موارد گفته شده درمان این کیست ها بسیار مهم و حیاتی بود و باید به سرعت جلوی پیشرفت این کیست ها گرفته شود .

پزشکان معتقدند که کیست های تخمدانی یک بیماری به شمار نمی رود بلکه یک نقص یا کمبود در بدن هستند که هیچ زمان بهبود کامل ندارد و باید با درمان های خوراکی و یا تزریق آمپول آن را کنترل کرد .

این بیماری مانند دیابت مستلزم مصرف قرص یا درمان های دیگر است و مطابق با نظر پزشک و درمان های پیشنهادی باید دوره های زمانی آن را مرتب مصرف کرد .

موارد بسیار زیادی دیده شده است که به دلیل عدم توجه به این مشکل و مصرف نکردن دارو برای آن ، به کیست های بسیار بزرگی مبتلا و در نهایت برای رفع آن مجبور به انجام جراحی های سنگین و بسیار دردناک شده اند .

لذا توصیه می شود اگر دردهای پریودی دارید ، اگر نامنظمی هایی در زمان قاعدگی خود مشاهده می کنید ، اگر در بدن خود موهای زائد زیادی دارید حتما یک پزشک زنان مناسب پیدا کرده و با او مشورت کنید . مشکلات رحمی را دست کم نگیرید! عواقب جبران ناپذیری برای شما بر جای خواهد گذاشت.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

یک دکتر خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد ؟

در جامعه ای که امروزه درآن زندگی می کنیم ، به علت وجود برخی شرایط مانند درآمد بالا ، جایگاه اجتماعی بالای پزشکان و  . . . . اکثر دانش آموزان و کودکان از همان ابتدای تحصیل قصد ورود به رشته ی پزشکی و تحصیل در مقاطع بالا را دارند .

اما در پشت پرده ی تمام این زیبایی ها ، سختی های کاری و مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که هر کس از عهده اش بر نخواهد آمد .

یک دکتر خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد ؟
یک دکتر خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد ؟

بخصوص اگر فرد ویژگی های شخصیتی لازم این شغل را نداشته باشد و فقط به دلایل محیطی وارد این رشته شده باشد .

در هر شغلی داشتن یک سری مهارت ها و ویژگی های شخصیتی از واجبات محسوب می شود و برای اینکه در کار خود موفق شوند باید افراد آن ویژگی ها را داشته باشد.

یک پزشک نیز مانند سایر مشاغل از ابتدای تحصیل و قرار گرفتن در محیط بیمارستانی کم کم برای آینده ی کاری خود آماده می شود .

اما آن چیزی که در این مسیر به او کمک می کند کسب تجربه های بسیار و مطالعات بسیار زیاد در حوزه ی فعالیتی خود می باشد .

یک پزشک عمومی بعد از اتمام تحصیل با توجه به علاقه ای که دارد و نمره ای که در امتحان دستیاری کسب می کند ، گرایش زنان را به عنوان آینده ی شغلی و کاری خود انتخاب می کند .

داوطلبان تخصص زنان فقط بانوان هستند و در ایران مردان حق تحصیل در این رشته را ندارند . فقط از سال های پیش از انقلاب متخصصان مردی که در این رشته تحصیل کرده اند ، هنوز هم فعالیت می کنند و مراجعه کنندگان مخصوص به خود را دارند .

حیطه ی فعالیتی متخصصان زنان به اندام های زنانه ، سینه ، اندام تناسلی بانوان ، رحم و تخمدان ها و هم چنین جراحی های زیبایی این حوزه مربوط می شود . بیماری های این محدوده بسیار زیاد و علائم آن ها بسیار به یک دیگر شبیه است .

از این رو یک پزشک زنان خوب باید آنقدر اطلاعات و دانش او در زمینه ی بیماری های مختلف زیاد باشد که به راحتی بتواند این بیماری را شناسایی کرده و بهترین و جدید ترین درمان را به او پیشنهاد دهد .

یک تشخیص غلط و تجویز یک داروی اشتباهی ممکن است به قیمت عواقب جبران ناپذیری برای بیمار تمام شود .

به همین دلیل است که شغل پزشکی از جمله مشاغل بسیار حساس و سخت محسوب می شود و برای انتخاب پزشک معالج باید کمال دقت را به کار گرفت . اما به طور کلی ویژگی ها و مشخصات یک پزشک متخصص زنان خوب را در زیر بیان کرده ایم :

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

هوش بالا از جمله مهم ترین ویژگی های پزشکان متخصص خوب به شمار می رود .

به دلیل تقاضای زیاد برای ورود به این رشته و قبولی های کم در دانشگاه ، افرادی که نسبتا از هوش بالایی برخوردار باشند و هم چنین دارای تلاش و پشتکار بالا باشند ، وارد مقاطع پزشکی و سپس تخصص خواهند شد. از این رو می توان گفت هوش بالای پزشکان یکی از ویژگی های بارز آن ها محسوب می شود .

هوش بالا از جمله مهم ترین ویژگی های پزشکان متخصص خوب به شمار می رود .
هوش بالا از جمله مهم ترین ویژگی های پزشکان متخصص خوب به شمار می رود .

پزشکی رشته ای بسیار سخت است 

از این رو برای اینکه فرد بتواند از پس تمام سختی های این مسیر بر آید باید روحیه ی بسیار قوی و انگیزه ای بی نظیر داشته باشد تا بتواند هم مسئولیت خودش را به نحوه احسن انجام دهد و هم تعادل بین زندگی شخصی و کاری خود به وجود آورد . لذا می توان گفت انگیزه ی بالا و علاقه ی پزشک از دیگر ویژگی های بارز او به شمار می رود .

شخصیت جسور

یک پزشک خوب و حرفه ای برای کار در محیط های بیمارستانی و معاینه کردن بیماران مختلف با شرایط بسیار خاص ، نیازمند یک شخصیت بسیار جسور است تا در تک تک مراحل بتواند روحیه خود را نگه داشته و وظیفه ی خود را به درستی انجام دهد . از این رو می توان گفت شخصیت جسور و روحیه قدرتمند یک پزشک از ویژگی های دیگر او محسوب می شود.

انسان دوست

یک پزشک خوب باید فردی انسان دوست باشد و بتوانند خود را موقعیت مشابه با بیمار قرار دهد . سپس با توجه به این حس انساندوستی به تجویز یک دارو بپردازد . برای مثال یک پزشک زنان حرفه ای خود را در موقعیت یک بانویی با مشکل کیست تخمدان قرار می دهد و با توجه به شرایطی که دارد تجویز دارویی یا تزریق یا انجام عمل های جراحی را به او پیشنهاد می دهد .

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

روحیه ی کار تیمی

یک پزشک زنان حرفه ای باید روحیه ی کار تیمی و همکاری با سایر پزشکان دیگر را داشته باشد . چرا که ممکن است در برخی موارد یک فرد فقط به مشکلات رحمی یا کیست های تخمدانی مبتلا نباشد و در عین حال از بیماری های دیابتی خود ایمنی و . . . . نیز رنج ببرد .

روحیه ی کار تیمی
روحیه ی کار تیمی

در این شرایط یک پزشک باید با همکاری تیمی از پزشکان متخصص و مشاوره با آن ها برای انتخاب یک درمان مناسب باتوجه به شرایط فرد اقدام کند . از این رو داشتن روحیه ی تیمی در پزشک متخصص از نکاتی است که پزشک باید آن را در خود به وجود آورد .

استدلال دیداری و توانایی تشخیص بیماری

استدلال دیداری و توانایی تشخیص بیماری با معاینه ی حضوری از دیگر توانایی هایی است که پزشک باید به آن مسلط باشد .

بسیاری از بیماری ها در همان ویزیت اولیه و با کمک علائمی که بیمار بیان می کند تشخیص داده می شود و نیاز به انجام آزمایش های زیاد، هدر دادن زمان و اذیت بیمار نیست .

استدلال دیداری و توانایی تشخیص بیماری
استدلال دیداری و توانایی تشخیص بیماری

یک پزشک زنان به واسطه ی مطالعات جامع و تجربه ی کاری خود باید بتواند بسیاری از بیماری ها را در همان جلسه ی اول مراجعه تشخیص داده و درمان برای آن تجویز نماید .

اگر به هر دلیلی بیمار نیاز به انجام عمل های جراحی داشت و درمان های دارویی و یا تزریق آن ها موثر واقع نشد ، پزشک باید بتواند با تجسم تمامی موارد و خطرات احتمالی ، آن ها را برای بیمار توضیح دهد و در صدد رفع آن ها بر آید.

به عبارت دیگر داشتن یک ذهن سه بعدی برای تجسم کردن خطرات احتمالی و مراحل انجام عمل های جراحی از دیگر ویژگی های یک پزشک خوب محسوب می شود .

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

روابط اجتماعی بالا

روابط اجتماعی بالا و مودبانه ی پزشک از دیگر ویژگی های یک پزشک زنان خوب محسوب می شود . یک پزشک باید بتواند با بیمار خود ارتباط بر قرار کند و با صحبت در رابطه با علائم بیمار ، بهترین شرح حال را از بیمار به دست آورد .

در بسیاری از مواقع دیده شده است که یک پزشک علی رغم رزومه ی بالا و موفقیت های بسیار در طول دوران خدمت خود ، به دلیل اخلاق و عدم توانایی در برقراری یک صحبت دوستانه با بیمار، مراجعه کننده ی زیادی ندارد .

و بالعکس پزشکان بسیاری هستند که با زبان و روابط اجتماعی بالای خود می توانند مشکلات بیمار را به سادگی بر طرف نمایند . از این رو می توان گف روابط اجتماعی صمیمانه ی یک پزشک زنان از دیگر ویژگی های مثبت او شناخته خواهد شد.

قدرت بالا در تصمیم گیری

قدرت بالا در تصمیم گیری های سریع و درست از جمله دیگر مواردی است که یک پزشک متخصص زنان خوب باید آن را داشته باشد . برای مثال شرایطی را در نظر بگیرید که یک بیمار دچار خونریزی های شدید شده است و در عین حال باردار است .

پزشک زنان باید بتواند با حفط روحیه ی خود بهترین تصمیم را بگیرد تا هم جان مادر در امان بماند و هم جان نوزاد داخل رحم او . هر چقد مطالعه ی پزشک بیشتر باشد ، در این موقعیت ها درمان بهتری را تجویز می کنند .

علاقه به مطالعه و دنبال کردن جدید ترین روش های درمانی

علاقه به مطالعه و دنبال کردن جدید ترین روش های درمانی از دیگر مشخصات بارز یک پزشک زنان خوب به شمار می رود . رشته ی پزشکی یک اقیانوسی از اطلاعات است و هر سالانه هزاران روش درمانی جدید جایگزین روش های فعلی درمان می شوند ، هزاران داروی جدید با عوارض و مشخصات جدید روانه ی بازار می شوند که هر کدام یک مدل اثر بخشی را بر روی بدن بر جای می گذارند .

از این رو یک پزشک باید علاقه به مطالعه و کسب اطلاعات در این خصوص داشته باشد و همواره دانش خود را به روز نماید تا بتواند برای هر بیمار مطابق با شرایطی که دارد بهترین درمان را تجویز نماید .

علاقه به مطالعه و دنبال کردن جدید ترین روش های درمانی
علاقه به مطالعه و دنبال کردن جدید ترین روش های درمانی

تسلط داشتن به زبان انگلیسی

تسلط داشتن به زبان انگلیسی یا زبان های روز دنیا . از آن جایی که زبان انگلیسی زبان اول دنیا است و جدید ترین اطلاعات و دست آورد های جهان به زبان انگلیسی بر روی مجلات مختلف به چاپ می رسند ، یک پزشک باید در سطح پیشرفته به زبان انگلیسی مسلط باشد .

چرا که به روز شدن و یا اپدیت کردن اطلاعاتش در گرو خواندن مقالات و مجلات علمی است که به زبان انگلیسی منتشر می شود.

از طرفی نام 99 درصد از دارو ها و بیماری ها به زبان انگلیسی است و برای متوجه شدن اصل یک مقاله باید به زبان انگلیسی اشراف کامل داشته باشد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

روحیه ی شاد و قوی

روحیه ی شاد و قوی یک پزشک زنان از جمله دیگر مواردی است که پزشک باید دارا باشد . بیماری در فرد یک قضیه ای بسیار ناراحت کننده است .

بسیاری از افراد به محض شنیدن مشکل خود ممکن است منقلب شوند یا تعادل خود را از دست بدهند . پزشک در این مواقع باید با روحیه ی قوی و شاد خود بتواند آرامش را به بیمار بر گرداند و به او امید دهد .

هم چنین در برخی موارد به دلایلی ممکن است بیمار از شدت بیماری جان خود را از دست بدهد و پزشک باید آنقدر روحیه ی قدرتمندی داشته باشد که دوباره بتواند به کار خود ادامه دهد .

روحیه ی شاد و قوی
روحیه ی شاد و قوی

شغل پزشکی مانند سایر مشاغل دیگر ، ساعت کاری آن مشخص نیست و ممکن است در هر ساعت از شبانه روز او را در گیر نماید . پزشک باید توانایی شیف های شبانه ، ان کال بودن در شبانه روز و . . . . را داشته باشد .

این ساعت های کاری غیر ثابت و نا متعادل ممکن است تاثیرات بدی بر روی سلامت او بگذارد و از این رو فرد باید خود را تقویت کند تا دچار مشکل نشود .

قابل اعتماد

یک پزشک خوب باید قابل اعتماد باشد و اسرار بیمار را به هیچ وجه جایی پخش نکند . این ویژگی آنقدر مهم و قابل توجه است که حتی در سوگند نامه ی فارغ التحصیلی از آن یاد می کنند و پزشکان قبل از شروع به کار این عهد را با خود و خدای خود می بندند .

فقط در مواقعی پزشک می تواند اطلاعات بیمار را منتشر کند که نامه ی قضایی یا پیگیری دولتی علت آن باشد . در غیر این صورت باید اطلاعات بیماری را فقط به بیمار و همراهان درجه ی یک او بیان کند .

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

سابقه درخشان

پزشک متخصص زنان باید در سابقه ی کاری خود ، خدمات درخشانی به ثبت رسانده باشد . تجربه ی گذشته ی یک پزشک بیانگر نحوه ی درمان او و سطح سواد او است .

در این مورد فرد می تواند با یک پرس و جوی ساده از افرادی که تحت نظر پزشک هستند و سوال از بیماران مختلف با پزشکان مشهور و متخصص آشنا شوند .

سابقه درخشان
سابقه درخشان

متواضع بودن یک پزشک از دیگر نکاتی است که یک پزشک باید از لحاظ شخصیتی دارا باشد . غرور بدترین عاملی است که می تواند منجر به شکست یک فرد شود

هر چقدر یک پزشک پرونده ی درخشانی داشته باشد باز هم باید تمام صحبت های بیمار را بشنود و مطابق با آن ها تجویز نهایی صادر کند .

غرور بیش از اندازه یک پزشک به ارائه ی درمان های مختلف ممکن است باعث بروز اشتباه شود و این اشتباه عواقب جبران ناپذیری برای بیمار داشته باشد.

از این رو اگر متوجه شدید که یک پزشک با لحنی مغرورانه با شما صحبت می کند و به صحبت های شما گوش نمی دهد ، به دنبال پزشک دیگری بروید .

منطقی و عاقلانه تجویز کردن درمان برای بیماران از نکات دیگری است که یک پزشک متخصص زنان خوب باید آن را داشته باشد .

مثال

برای مثال زمانی که یک فرد با علائم واضح کیست تخمدان به پزشک مراجعه می کند نیازی به فرستادن او برای انجام ازمایش های گران و انجام سونو گرافی نیست و می توان یک دوره ی درمانی را شروع کرد و در نهایت اگر علائم و مشکل فرد بهبود نیافت بعد به سراغ این هزینه ها رفت .

یا برای تجویز دارو در ابتدا از بیمار باید در رابطه با بودجه ای که می تواند برای خرید قرص صرف کند را پرس و جو کند و بعد با توجه به بودجه ی بیمار دارو معرفی نماید .

زیرا برای بسیاری از بیماری های مانند کیست های تخمدانی ، می توان داروهای بسیار با قیمت های مختلفی استفاده کرد و نیاز به اصرار برای خرید داروهای گران قیمت نیست .

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

وجدان کاری

وجدان کاری از دیگر وظایف و ویژگی های یک پزشک زنان خوب به شمار می رود . یک پزشک باید در انجام وظایف خود وجدان کاری داشته باشد و مریض یا مراجعه کننده را پشت درهای بیمارستان یا مطب منتظر نگذارد تا کارهای شخصی خود را انجام دهد .

یا از طرفی میزان زمان حداقلی که یک پزشک باید به بیمار اختصاص دهد 20 دقیقه می باشد . نباید به علت ویزیت کردن تعداد زیادی بیمار این زمان را از بیماران دریغ نماید .

وجدان کاری
وجدان کاری

به همین دلیل است که می توان گفت پزشکان با وجدان کاری بالا ، بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند . چرا که با حوصله به تمام صحبت های بیمار گوش داده و برای او با دقت بالاتر و خیال آسوده تر دارو تجویز می کنند .

انتقاد پذیر بودن و یا منعطف بودن یک پزشک از دیگر مواردی است که باید آن را رعایت کند . یک پزشک زمانی موفق می شود که بتواند تمام انتقادات سازنده ای که به او گفته می شود را برطرف کند و در جهت بهتر شدن روز به روز خود در تلاش و کوشش باشد .

پزشک خوب باید خود را با تمامی شرایط و موقعیت ها وفق دهد

شرایط سخت کوچیکترین اختلالی در روند کاری او ایجاد نکند . به همین دلیل است که انتقاد پذیری و منعطف بودن یک پزشک ، از جمله ویژگی های مثبت او به شمار می رود .

صبور بودن پزشک از دیگر نکات مثبت او محسوب می شود . روزانه ممکن است یک پزشک صد بیمار را ویزیت کند و شاید نیمی از آن ها مشکلی مشابه به یک دیگر داشته باشد . یک پزشک نباید خسته شود و با همان صبر و حوصله که با بیمار اولی رفتار کرده است با همان اخلاق با بیمار آخر نیز رفتار کند .

از این رو می توان گفت صبور بودن از دیگر مشخصات و ویژگی های پزشک زنان محسوب می شود و باید این ویژگی را در خود تقویت نماید .

پزشک خوب باید خود را با تمامی شرایط و موقعیت ها وفق دهد
پزشک خوب باید خود را با تمامی شرایط و موقعیت ها وفق دهد

و  . . . . . هزاران ویژگی دیگر که داشتن آن برای یک پزشک موفق شدن ضروری می باشد . در این مسیر فقط باید توجه داشت به دلایل بسیار زیادی مانند درآمد بالاتر و . . . . تعدادی از پزشکان آنگونه که باید رفتار نمی کنند .

اگر به پزشکی مراجعه کردید که احساس کردید اندکی در انجام وظایف خود کوتاهی می کند ، دیگر او را فراموش کنید و به دنبال پزشک دیگری باشید .

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

در چه مراکزی می توان از پزشکان متخصص زنان وقت گرفت و به آن ها مراجعه کرد ؟

مراکز و مکان های درمانی بسیاری وجود دارند که شما می توانید برای ویزیت پزشک به آنجا مراجعه کرده و با تهیه ی وقت از آن ها ، با پزشک مد نظر خود دیدار کنید .

بیمارستان های دولتی ، بیمارستان های خصوصی ، مراکز درمانی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند ، مطلب های پزشکان و  . . . از جمله مراکزی است که شما می توانید به آنجا مراجعه کنید .

اگر شما محدودیت زمانی ندارید و نمی توانید هزینه ی زیادی برای پزشک صرف کنید ، بیمارستان های دولتی از بهترین گزینه ها برای شما به شمار می روند .

در چه مراکزی می توان از پزشکان متخصص زنان وقت گرفت و به آن ها مراجعه کرد ؟
در چه مراکزی می توان از پزشکان متخصص زنان وقت گرفت و به آن ها مراجعه کرد ؟

چرا که بهترین و معروف ترین پزشکان نیز موظف هستند یک روز در هفته را در بیمارستان های دولتی به معاینه ی بیماران اختصاص بدهند .

برای اطلاع از زمان حضور این پزشکان در بیمارستان دولتی می توانید با بیمارستان تماس گرفته و ساعت دقیق آن را مطلع شوید . سپس با مراجعه یک ساعت قبل از حضور پزشک در بیمارستان و تهیه ی شماره از دکتر، می توانید به پیش آن دکتر بروید .

در صورتی که قصد صرف هزینه ی بیشتری دارید می توانید به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنید و راحت تر از پزشک مورد نظر خود وقت بگیرید .

بیمارستان های خصوصی مانند بیمارستان های دولتی از دفترچه بیمه های مختلف بیماران نیز حمایت می کند و می توان با صرف هزینه ی کمتر با پزشک دیدار کرد .

برای اطلاع از زمان دقیق حضور پزشک مربوطه در بیمارستان های خصوصی نیز می توانید با بیمارستان مورد نظر تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را از آن ها جویا شوید .

مطب ها از دیگر مکان هایی است که به راحتی می توانید از آن ها وقت رزرو کنید و به پیش پزشک متخصص زنان بروید. اما در بسیاری مواقع ، مطب ها از دفترچه های بیمه حمایت نمی کنند و شما باید هزینه ی خدمات را به صورت آزاد پرداخت کنید .

هم چنین به دلیل اینکه در مطب تجهیزات پزشک به اندازه ی بیمارستان ها کامل نیست ، برای انجام برخی عمل ها فرد می بایست به بیمارستان مراجعه کند .

از این رو می توان گفت اگر محدودیت زمانی ندارید یا مشکل شما بسیار حاد نیست ، ترجیحا به بیمارستان مراجعه کنید و پزشک مورد نظر خود را در بیمارستان ملاقات نمایید .

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان هستید 

چگونه می توان بهترین دکتر زنان منطقه ی محل زندگی خود را انتخاب کرد ؟

برای شناسایی بهترین دکتر منطقه ی محل زندگی اولین راه پرس و جو و کسب اطلاعات از دوستان و آشنایان ساکن در آن منطقه است . معمولا هر منطقه یک ساختمان پزشکان مخصوص به خود دارد و پزشک های مختلفی با تخصص های متفاوت در آن مشغول به فعالیت هستند .

برای اینکه کدام یک از این پزشکان ، ویژگی های گفته شده در بالا را دارا می باشد با یک پرس و جوی ساده از اطرافیانی که به آن ها مراجعه کرده اند می توان به شناخت نسبی رسید .

چگونه می توان بهترین دکتر زنان منطقه ی محل زندگی خود را انتخاب کرد ؟
چگونه می توان بهترین دکتر زنان منطقه ی محل زندگی خود را انتخاب کرد ؟

راه دیگر برای شناخت یک پزشک و اطلاع از محل مطب او در منطقه ی مد نظر ، سرچ در موتورهای جست و جوی گوگل است . به راحتی می توان در گوگل یا گوگل مپ سرچ کرد و دکتر متخصص مد نظر خود را پیدا کرد.

روش دیگر برای اطلاع از خوش خدمت بودن یک پزشک متخصص ، مراجعه به پزشک عمومی و اعتماد به معرفی او است . بسیاری از بیماری ها نیاز به مراجعه به پزشک متخصص ندارند و یک پزشک عمومی نیز می تواند آن را برطرف کند .

فرد بیمار می تواند به راحتی با مراجعه به یک پزشک عمومی مورد اعتماد در صدد برطرف کردن بیماری خود بر آید.

اگر مشکل او نیاز به درمان تخصصی و تجویز متخصص داشت ، پزشک عمومی یک متخصص خوب را به شما معرفی خواهد کرد .

در این مواقع نیز می توان با اطمینان خاطر به پزشک متخصص زنان مراجعه کرد و به تشخیص ها و تجویز های او اعتماد کرد .

در هر صورت برای اطمینان خاطر خود شخص بیمار بهتر است قبل از شروع یک درمان طولانی مدت و تشخیص نوعی خاصی از بیماری ، حتما بیمار نظر چند دکتر متفاوت را جویا شود و اگر همه ی آن ها در یک تشخیص مشابه با یک درمان مشابه اتفاق نظر داشتند ، شروع به انجام آن نماید .

البته اگر به دنبال یک پزشک خاص و مشهور هستید باید به مراکز حضور او مراجعه کنید که ممکن است با منطقه ی مسکونی شما فاصله ی بسیار زیادی داشته باشد .

هنگام مراجعه به پزشک زنان چگونه مشکل خود را بیان کنیم یا چه رفتاری در هنگام مراجعه به پزشک باید داشته باشیم؟

به دلیل شرایط موجود و جو حاکم بر جامعه بسیاری از بانوان از بیان کردن مشکل خود به پزشک شرم دارند و تا زمانی که مجبور نشوند به دکتر زنان مراجعه نمی کنند .

ریشه ی این رفتار در باورهای مذهبی و سنتی دارد که از کودکی یک دختر را از بیان این مسائل ترسانده اند . اما باید گفت که مشکلات رحمی و بی نظمی در امر قاعدگی از جمله مهم ترین مشکلات به شمار می روند و اگر در زمان کوتاه نسبت به رفع آن اقادام نکنند و آن ها را جدی نگیرند ، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت .

هنگام مراجعه به پزشک زنان چگونه مشکل خود را بیان کنیم یا چه رفتاری در هنگام مراجعه به پزشک باید داشته باشیم؟
هنگام مراجعه به پزشک زنان چگونه مشکل خود را بیان کنیم یا چه رفتاری در هنگام مراجعه به پزشک باید داشته باشیم؟

زمانی که یک فرد بهترین دکتر زنان را با توجه به معیاری خود پیدا کرد و به از او وقت گرفت باید بداند که چگونه مشکل خود را با او در میان بگذارد تا دچار تشخیص اشتباه و تجویز داروی اشتباهی نشود . بدین منظور توصیه می شود نکات زیر رعایت گردد :

در ابتدا باید بیمار آرامش خود را حفط کند و سعی کند با آسودگی خاطر به پیش پزشک رود . حفط آرامش خاطر به بیمار کمک می کند که بهتر بتواند علائم خود را به پزشک توضیح دهد .

در مرحله ی بعدی توضیح در مورد گام به گام علائمی است که در نظرش غیر عادی آمده است .

برای مثال فرد می تواند به بی نظمی های عادت ماهیانه ی خود اشاره کند

از درد های شکم و کمر خود در طول دوران قاعدگی خود صحبت کند ، از درد در ناحیه ی سینه ی خود قبل از عادت ماهیانه به پزشک بگوید و هر آن چیزی که در نظرش غیر عادی آمده را برای او توضیح دهد .

در این مواقع پزشک می تواند به راحتی مشکل او را تشخیص داده و بدون نیاز به انجام آزمایش ، درمان برای او تجویز نماید .

اگر نیاز باشد برای تشخیص بهتر بیماری ، تعدادی آزمایش هورمونی انجام دهد باید در کوتاه ترین زمان ممکن آن را انجام داده و دوباره به نزد پزشک مراجعه کند . سپس با توجه به نتایج آزمایش درمانی که به او تجویز شده است را انجام دهد .

هر پزشک یک بازه ی زمانی را به بیمار اعلام می کند که باید دوباره به نزد او آید و تغییراتی که در این مدت زمان پیش آمده را به او گزارش دهد . یا به عبارت دیگر ، پزشک را از نحوه ی نتیجه گرفتن از درمان آگاه سازد .

و در گام آخر قبول کردن تشخیص و اعتماد به درمان است . بیمار باید برای اینکه سریع تر به سلامتی برسد تمام صحبت های پزشک را قبول کند و به نحوه ی درمان او اعتماد کرده و آن ها را عملی کند و تا در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه ی مطلوب برسد .

و در پایان سخن :

انتخاب بهترین پزشک زنان برای مراجعه یکی از مهم ترین دغدغه ها برای بانوانی است که امروزه به مشکلات و بیماری های زنانه مبتلا هستند .

به دلایل بسیار زیادی نمی توان به همه ی پزشکان اعتماد کرد . بسیاری از این پزشکان به دلایل مالی با برخی شرکت های دارویی قرارداد های سنگین بسته و درمان مراجه کنندگان خود را به کمک آن داروها انجام می دهند و در صورتی که ممکن است بر روی بیمار تاثیر مثبتی نگذارد و در دراز مدت در زمان ، پول و سلامت او تاثیر بدی بگذارد .

و در پایان سخن :
و در پایان سخن :

به همین دلیل است که قبل از ورود به پزشک زنان باید تحقیقات لازمه در این باره را انجام داد و سپس درمان خود را شروع کرد . از اینکه تا انتها همراه ما بودید بسیار سپاسگذاریم .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید