میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بعد از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کرد
بعد از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کرد

لیست موضوعات

بعد از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کرد

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع بعد از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کرد بپردازیم. یکی از راه ­هایی که بیشتر افراد برای از بین بردن چین و چروک روی پوست صورت از آن استفاده می­کنند تزریق ژل به این نواحی است. ژل­ های متعددی با کارای ی­های متفاوت در بازار و بین مردم موجودند. اما باید گفت که مراقبت از همه این ژل­ها یک جور است و در همه افراد کاملا یکسان می­باشد.

سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند:

  1. نکاتی که بعد از تزریق ژل باید به آن توجه کرد
  2. انتخاب درست ژل­های تزریقی در پوست
  3. نحوه تزریق ژل
  4. نقش هیالورونیک اسید بکار رفته در ژل برای محافظت از پوست

بعد از تزریق ژل لب­ چه نکاتی را باید رعایت کرد
بعد از تزریق ژل لب­ چه نکاتی را باید رعایت کرد

نکاتی که بعد از تزریق ژل باید به آن توجه کرد:

تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان طبیعی است و بعد از گذشت چند روز از بین می­رود اما ناحیه درمان شده را به هیچ وجه نباید فشار داد یا محل تزریق را نباید ماساژ داد.

تا 3 روز بعد از تزریق نباید محل درمان در معرض آب و هوای گرم قرار گیرد چون باعث تحریک رگ­های خونی می­شود و خون­ریزی و تورم را افزایش می­دهد.

خوردن زیاد نمک باعث تورم بیشتری بر روی ناحیه تزریق ژل می­شود پس باید بعد از انجام عمل تا چند روز کمتر از نمک استفاده شود.

تا مدت 24 ساعت نباید از کرم­های آرایشی و ضد آفتاب استفاده کرد.

بهتر است در مدت زمان 3 روز اول بعد از تزریق از کمپرس آب سرد و 3 روز دوم از کمپرس آب گرم استفاده کرد. این کار باعث می­شود تا تورم و کبودی صورت زودتر از بین برود.

ناحیه درمان شده را تا 2 هفته بعد از تزریق به هیچ عنوان نباید در معرض نور مستقیم آفتاب و سولاریوم قرار داد و برای مدتی از رفتن به سونای خشک و سونای بخار باید به طور جدی جلوگیری کرد.

در بعضی از افراد تا 4 هفته بعد از تزریق ممکن است جوش­های ریزی بر روی پوست صورتشان دیده شود که کاملا طبیعی بوده و به مرور از بین می­رود. در این مورد نیازی به مراجعه پزشک نیست.

نکاتی که بعد از تزریق ژل باید به آن توجه کرد:
نکاتی که بعد از تزریق ژل باید به آن توجه کرد:

از کارهای سنگین پرهیز کنید

در روز اول بعد از تزریق به هیچ عنوان نباید کارهای سنگینی چون ورزش را انجام داد و بهتر است تا هر چه زودتر ورم و کبودی صورت از بین برود چند هفته پیاده روی آرام را جایگزین ورزش کنید.

طی 2 هفته اول بعد از تزریق ژل بهتر است نوشیدن مایعات را به روزانه 12 الی 15 لیوان برسانید. این امر بسیار مهم است که حداقل تا 24 الی 48 ساعت بعد از انجام تزریق نباید از نوشیدنی ­های گرم استفاده کرد.

در بعضی از افراد ممکن است تزریق ژل بیشتر از یک جلسه طول بکشد. در چنین شرایطی بیمار باید حتما ژل را از پزشک خود گرفته و در یخچال نگهداری کند.

تا چند روز اول بعد از تزریق نباید به پهلو و یا شکم بخوابید چون این کار باعث می­شودصورت تحت فشار بالش قرار گیرد.

از هرگونه مواد دودزا مثل سیگار، پایپ، قلیان و مصرف مواد الکلی باید به مدت 1 الی 2 هفته اول بعد از تزریق ژل خودداری شود.

گاهی اوقات در بعضی از موارد ممکن است ژل تزریق شده در زیر پوست گلوله گلوله به نظر برسد دیدن این مورد تا 2 هفته بعد از انجام عمل طبیعی است اما اگر بیشتر از 2 هفته به طول انجامید بیمار باید به پزشک مراجعه کند.

انتخاب درست ژل­ های تزریقی در پوست:

در بازار آزاد تعداد بیشماری ژل­های تقلبی وجود دارد که ساخت کشور چین­ است و به دلیل پایین بودن قیمت آن­ها مورد توجه تعداد زیادی از افراد قرار گرفته و استفاده از آن­ها در مراکز نامعتبر تا حد زیادی بین افراد رواج پیدا کرده است. این ژل­ها کاملا بی­ کیفیت هستند و عمدتا دارای عوارض متعددی می­باشند که ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به بیماران وارد کنند. عوارض این نوع از ژل­ها عبارتند از:

نکروز (بافت مردگی)، تورم، کبودی طولانی مدت و سیستم ایمنی بدن را فعال می­کند.

افرادی که از ژل­ها برای از بین بردن چین­و چروک پوست خود استفاده می­کنند باید توجه کنند که سلامتی می­تواند مهمتر از هرچیزی از جمله پول باشد. پس زمان استفاده از این ژل­ها باید دقت کنید که از برندهای قابل اطمینان استفاده کنید و برای انجام این کار به کلینیک­های معتبر و پزشکان متخصص مراجعه کنید.

انتخاب درست ژل­ های تزریقی در پوست:
انتخاب درست ژل­ های تزریقی در پوست:

نحوه تزریق ژل:

ژل­های مورد استفاده معمولا در مطب­ های زیبایی با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف و به صورت سرپایی و بسیار سریع با چندین بار تکرار برای افرادی که متقاضی انجام این عمل هستند صورت می­گیرد. برای کمتر شدن درد ناشی از تزریق از بی­حسی­هایی چون لیدوکائین یا پمادهای بی حس کننده طی مدت زمان 15 الی 30 دقیقه قبل از تزریق انجام می­شود. روش مناسب در افراد باتوجه به نوع پوست آن­ها متفاوت است و تشخیص این تفاوت و بهترین نوع تزریق برای هر شخصی با پزشک متخصص او است.

نحوه تزریق ژل:
نحوه تزریق ژل:

نقش هیالورونیک اسید بکار رفته در ژل برای محافظت از پوست:

می­توان گفت ساختار پوست و یا به نوعی چهار چوب اصلی پوست بدن انسان تشکیل شده از الاستین، کلاژن و هیالورونیک اسید می­باشد. یکی از علائم جوانی در پوست رطوبت آن است که باعث سالم و شادابی پوست می­شود.

در افراد به دلیل بالا رفتن سن، پوست بدن به خصوص صورت آب موجود در خود را کم­ کم از دست می­دهد و قابلیت ساخت هیالورونیک اسید در پوست تا حدی کاهش می­یابد و این موضوع دلیلی می­شود تا پوست فیبر کلاژن ساختار خود را به مرور از دست داده و چین و چروک­ها خود را به نمایش بگذارند، که این روند تا حدودی با سفت شدن و از دست دادن انعطاف پوست همراه است.

هیالورونیک اسید بکار رفته در ژل­ها باعث می­شود که تا حدی رطوبت به پوست برسد و صورت دوباره شکل اصلی خود را بازیابد و پوست آسیب­های کمتری را از عواملی چون UV ببیند. البته آسیب­هایی چون چین و چروک دلایل دیگری مثل تغییرات هورمونی نیز می­تواند داشته باشد و به این صورت است که با پایین آمدن تولید هورمون استروژن، کلاژن کاهش پیدا می­کند و این عامل دلیل خشکی پوست بدن است.

نقش هیالورونیک اسید بکار رفته در ژل برای محافظت از پوست:
نقش هیالورونیک اسید بکار رفته در ژل برای محافظت از پوست:

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۸۶

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاا مونالیزاتاچ از سال۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید