میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

باز شدن بخیه پرینورافی
باز شدن بخیه پرینورافی

لیست موضوعات

باز شدن بخیه پرینورافی

در این مقاله قصد داریم در خصوص باز شدن بخیه پرینورافی صحبت کنیم . در این راستا ابتدا به ارائه ی توضیحی پیرامون چیستی این عمل می پردازیم ، عوارض و مزایا ی آن را یاد  آوری خواهیم کرد و در نهایت در مورد باز شدن بخیه ی پرینورافی صحبت خواهیم کرد .

باز شدن بخیه پرینورافی
باز شدن بخیه پرینورافی

اگر قصد انجام پرینورافی را دارید ما به شما کلینیک دکتر زرگنج را پیشنهاد می کنیم شما با تماس با این کلینیک می توانید با مشاوران این کلینیک مشورت کنید ، شماره تماس کلینیک در انتهای همین مطلب درج شده است

 

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

پرینورافی چیست ؟

چه عواملی باعث تغییر سایز و اندازه و شکل واژن در بانوان می شود ؟

پرینه چیست ؟

تفاوت دو عمل جراحی پرینورافی و واژینوپلاستی چیست ؟

تنگ کردن واژن با استفاده از روش پرینورافی چه مزایایی دارد ؟

قبل و بعد از انجام عمل پرینورافی چه اقداماتی را باید انجام داد و چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟

نحوه ی انجام عمل زیبایی پرینورافی به چه شکل می باشد  ؟

در صورت باز شدن بخیه پرینورافی چه اتفاقی میفتد ؟

 

 

پرینورافی چیست ؟

شاید تا به حال واژه ی پرینورافی را نشنیده باشید و یا اطلاعات به خصوصی در مورد ان نداشته باشید و یا بالعکس حتی آن را انجام داده باشید درهر دو صورت مطالب این مقاله قطعا برای شما مفید خواهد بود .

در این مقاله قصد داریم با چیستی این عمل اشنا شویم ، اطلاعات لازم را در مورد آن به دست آوریم ، مزایا و معایب و معایب به عبارت بهتر عوارض آن را بدانیم و چگونگی انجام آن و باید نباید های قبل و بعد آن را یاد بگیریم . پرینورافی یک نوع عمل زیبایی واژن می باشد .

این عمل فقط و فقط باید توسط پزشک متخصص زنان و زایمان انجام شود . این نوع جراحی برای تنگ شدن و کاهش سایز دهانه ی واژن با استفاده از لیزر انجام می شود و البته که جنبه ی ترمیمی نیز دارد .

پرینورافی چیست ؟
پرینورافی چیست ؟

عمل لابیاپلاستی

در بسیاری از موارد عمل لابیاپلاستی نیز به منظور تکمیل کردن این عمل جراحی انجام می شود . باید گفت که راه های مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارد به طور مثال روش های واژینوپلاستی و تنگ کردن واژن با نخ . روش پرینورافی که با لیزر انجام می شود نیز یک روش دیگر برای این منظور می باشد . همه ی این موارد گفته شده جزو روش های سریع و موثر تنگی واژن می باشند .

مسلما با بالا رفتن سن و یا زایمان های متعدد و همین طور داشتن رابطه ی جنسی در بسیاری از بانوان تغییراتی در سایز واژن آن ها صورت می گیرد و به اصطلاح گشادتر و بزرگ تر می شود .

به طور حتم داشتن یک رابطه ی جنسی خوب و با کیفیت تاثیری به سزایی در زندگی زوج ها خواهد داشت . اما چه چیزی این رابطه را مطلوب می کند ؟ خب پاسخ به این سوال تنها یک جنبه و مورد خاص را شامل نمی شود اما می توان اظهار داشت که شکل و سایز واژن در خانم ها تاثیری زیادی در این مورد خواهد داشت چه برای خود آن ها و چه همسرشان .

در صورتی که در اثر زایمان و یا عوامل دیگر واژن زن دچار تغییرات سایزی و شکلی شود ، به بیان دیگر گشاد شود ، نه تنها خود او از برقراری رابطه ی جنسی با همسرش لذتی نخواهد برد و اعتماد به نفس خود را از دست خواهد داد ( در مواردی حتی متحمل درد نیز می شود ) بلکه همسر او نیز لذتی از این رابطه نخواهد برد . این مورد خود باعث به خطر افتادن رابطه ی زوج ها با یکدیگر شده و به طور کلی تاثیر بدی بر کل زندگی زناشویی آن ها می گذارد .

چه عواملی باعث تغییر سایز و اندازه و شکل واژن در بانوان می شود ؟

در بخش قبل اشاره  به عواملی که باعث تغییر شکل و ظاهر واژن در خانم ها می شوند کردیم که شامل انجام رابطه ی جنسی زیاد ، زایمان و بالا رفتن سن می باشند . شرایطی که باعث تغییر شکل سایز واژن خانم ها می شود و از طرفی درد و ناراحتی به دنبال دارد مواردی چون عفونت ، آسیب یا تروما ، اختلالات مادرزادی ، واژینیسموس و غیره می باشد .

( این عوامل به صورت مستقیم باعث تغییر سایز واژن در خانم ها نمی شوند اما مداومت در آن هم ناراحتی به دنبال دارد و خانم احساس درد به هنگام سکس می کند و هم در صورت وجود این موارد و ادامه ی سکس به واژن فشار وارد خواهد شد . )

چه عواملی باعث تغییر سایز و اندازه و شکل واژن در بانوان می شود ؟
چه عواملی باعث تغییر سایز و اندازه و شکل واژن در بانوان می شود ؟

پرینه چیست ؟

پرینه قسمتی در واژن بین رکتوم و واژن قرار دارد . این واژه واژه ای فرانسوی می باشد و به قسمتی بین ناحیه تناسلی و مقعد هم در زنان و هم در مردان گفته می شود . پرینه عضلات کف لگن را دربر دارد و همین طور باعث افزایش لذت و رضایت جنسی نیز می شود .

می توان گفت تغییر سایز واژن و یا به اصطلاح گشاد شدن واژن مربوط این قسمت می باشد . می پرسید به چه شکل ؟ در پاسخ باید گفت که با آسیب دیدن و یا پارگی این قسمت دهانه واژن دچار تغییر شده و گشاد تر از حالت نرمال خود می شود . در این مواقع می توان برای ترمیم و رفع این شکل نامطلوب به پزشک زنان و زایمان مراجعه کرده و جراحی تنگ کردن واژن با پرینورافی را انجام داد

 

تفاوت دو عمل جراحی پرینورافی و واژینوپلاستی چیست ؟

همان طور که می دانید امروزه جوانسازی واژن و انجام عمل های زیبایی واژن و ناحیه ی تناسلی در خانم ها بسیار محبوب می باشد . یکی از مواردی که به طور معمول برای خانم ها نامطلوب و ناخوشایند می باشد تغییر سایز و گشاد شدن واژن آن ها است . برای تغییر ، درمان ، ترمیم و بهبود شکل و ظاهر واژن روش های مختلفی وجود دارد ( که پیش تر اشاره کردیم ) .

دو روش عمل جراحی پرینورافی و واژینوپلاستی جز روش های گفته شده می باشند . اما تفاوت این دو روش در چیست ؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که پرینورافی عمل زیبایی است که با استفاده از لیزر صورت می گیرد اما واژینوپلاستی عمل جراحی پلاستیک می باشد که در  آن بدن برش داده خواهد شد .

در واقع واژینوپلاستی به هر گونه عمل زیبایی که بهتر است بگوییم جراحی زیبایی است که  برو روی ناحیه ی واژن انجام می شود . سایر عمل های ترمیمی نیز مانند لبیاپلاستی جز این نوع عمل می باشند .

می توان گفت که هم واژینوپلاستی  و هم پرینورافی برای خانم هایی که از گشادی واژن به هر دلیلی شکایت دارند و خواهان تنگ تر کردن آن هستند مناسب است اما باید دانست که پرینورافی با استفاده از لیزر انجام می شود و در نتیجه برش و خونریزی نخواهد داشت و دوران نقاهت آن کمتر است در حالی که در واژینوپلاستی بدن برش می خورد و بالطبع خونریزی هم خواهد داشت و دوران نقاهت آن طولانی تر می باشد .

 

تنگ کردن واژن با استفاده از روش پرینورافی چه مزایایی دارد ؟

در بخش های پیشین به معرفی و ارائه توضیحاتی پیرامون عمل پرینورافی پرداختیم و تفاوت این روش را با روش واژینوپلاستی عنوان کردیم . حال می خواهیم بدانیم استفاده از این روش چه مزایای دارد و به بیان دیگر چرا پرینورافی ؟ در ادامه به مواردی که این روش را روشی مناسب برای رفع مشکل گشادی واژن در خانم ها جلوه می دهد اشاره خواهیم کرد :

  • یکی از مزایای استفاده از این روش همان طور که قبل تر گفتیم نداشتن مواردی چون خونریزی و متورم شدن واژن می باشد . ( به دلیل انجام این روش توسط لیزر )
  • مزیت دیگر استفاده و انتخاب این روش داشتن اطمینان بیشتر از نتیجه ی مطلوب از انجام عمل جراحی زیبایی واژن می باشد .
  • مزیت دیگر این روش آن است که به آن دلیل که در این روش از تیغ جراحی و برش استفاده نمی شود در نتیجه بافت ها ، اعصاب و عروق دچار آسیب نخواهند شد .
  • مورد دیگر آن است که این روش دوران نقاهت کوتاه تری نسبت به سایر روش های موجود دارد .
تنگ کردن واژن با استفاده از روش پرینورافی چه مزایایی دارد ؟
تنگ کردن واژن با استفاده از روش پرینورافی چه مزایایی دارد ؟

قبل و بعد از انجام عمل پرینورافی چه اقداماتی را باید انجام داد و چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟

به طور حتم مانند هر عمل زیبایی و یا درمانی انجام عمل پرینورافی نیز نیازمند رعایت باید ها و نباید هایی است که بسیار مهم هستند . در این بخش به این موارد اشاره خواهیم کرد :

قبل از انجام عمل پرینورافی :

  • قبل از انجام هر عملی انجام یک سری آزمایش ضروری می باشد ( مانند پاپ اسمیر ) تا پزشک مربوطه از سلامت و امادگی بدن برای انجام عمل اگاه و مطمئن شود .
  • قبل از انجام پرینورافی در صورت وجود هر گونه عفونت های باکتریال یا قارچی واژن باید درمان های لازم صورت گیرد .
  • پیش از انجام عمل پرینورافی در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید باید به پزشک مربوطه اطلاع دهید .
  • پیش از انجام پرینورافی اطلاعات لازم را در خصوص نوع و چگونگی انجام عمل ، باید ها و نباید های آن و همین طور هزینه ی آن با پزشک خود صحبت کنید .
  • پیش از انجام پرینورافی بیمار باید از داروها و موادغذایی رقیق کننده خون استفاده نکند .
  • پیش از انجام پرینورافی ناحیه ی تناسلی باید شیو شده و کاملا تمیز باشد .

پس از انجام عمل پرینورافی :

  • پس از انجام پرینورافی به مدت هشت هفته برقراری رابطه ی جنسی ممنوع می باشد .
  • پس از انجام پرینورافی در صورتی که از نتیجه عمل رضایت نداشتید می تواند درمان ها و جراحی های ترمیمی را انتخاب کنید .
  • پس از انجام پرینورافی از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید .
  • پس از انجام پرینورافی ناحیه ی تناسلی را تمیز نگه دارید .
  • پس از انجام پرینورافی در صورتی که بدن شما بخیه خورده است و این بخیه ها کشیدنی هستند باید در زمان تعیین شده توسط پزشک برای کشیدن آن ها اقدام کنید .
  • پس از انجام پرینورافی از فشار اوردن به خود ، انجام حرکات ورزشی شدید ، دویدن و یا هر گونه موردی که سبب کشش و فشار اوردن بر ناحیه واژن شود خودداری کنید .
  • در صورت مشاهده هر گونه مورد غیر طبیعی به پزشک مربوطه و یا مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید .
پس از انجام عمل پرینورافی :
پس از انجام عمل پرینورافی :

سه نکته را اضافه می کنیم :

  • انجام عمل پرینورافی برای زنان باردار ممنوع می باشد و حتی پس از انجام ان نیز تا 3 ماه نباید باردار شد .
  • نکته ی بعدی آن است که این عمل زیبایی برای بانوانی که از دارای ضعف سیستم ایمنی بدن برخودارند مناسب نمی باشد .
  • و همین طور این عمل بیشتر برای خانم هایی که چاق هستند ، یبوست های مکرر دارند ، به دلایل ژنتیکی پرینه آن ها کوتاه است ، دارای افتادگی مثانه و رحم هستند ، اختلال در ارگاسم به دلیل گشادی واژن دارند ، تومورهای لگنی دارند و یا از مشکلاتی چون شلی رحم و گشادی واژن برخوردارند مناسب است . ( با این که این عمل محدودیت سنی ندارند ولی برای همه ی خانم ها مناسب نمی باشد . )( به طور معمول خانم های 30 سال به بالا متقاضی این عمل زیبایی می باشند .)

نحوه ی انجام عمل زیبایی پرینورافی به چه شکل می باشد  ؟

نحوه انجام عمل پرینورافی به این شکل است که دیواره های پشتی واژن  توسط پزشک به هم نزدیک می شوند و به هم وصل می شوند و با این کار واژن را تنگ می کند . مدت انجام این عمل به طور معمول یک ساعت آن هم تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی می باشد و وضعیت فرد بیمار پس از یک هفته بهبود می یابد . ( مقاربت تا یک ماه ممنوع است .) این عمل زیبایی را می توان  بلافاصله پس از زایمان انجام داد و در این کار بدن فرد بیمار چند بخیه خواهد خورد و همین طور می توان عمل لابیاپلاستی را نیز با آن همراه کرد پرینورافی میتواند هر عمل غیرتهاجمی برای تنگ کردن واژن مثل استفاده از لیزر باشد،در لیزر نیاز به بخیه و جراحی نیست و درد ندارد و دوره نقاهت بسیار کوتاه است و نیاز به عدم رابطه جنسی به مدت طولانی نیست.

نحوه ی انجام عمل زیبایی پرینورافی به چه شکل می باشد  ؟
نحوه ی انجام عمل زیبایی پرینورافی به چه شکل می باشد  ؟

در صورت باز شدن بخیه پرینورافی چه اتفاقی میفتد ؟

در صورتی که بخیه ها جذبی باشند نیازی به کشیدن آن ها نیست اما امکان بروز عواملی چون خونریزی وجود دارد . برای جلوگیری از این مورد توصیه می کنیم که پس از پرینورافی هم به مدت سه روز استراحت مطلق داشته باشید و هم پیش و پس از انجام این عمل از مصرف قرص ها و دارو های ضد انعقاد خون مانند آسپیرین خودداری کنید .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید