میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

آیا روش‌های خانگی برای سفید شدن پوست مفید است؟

لیست موضوعات

آیا روش‌های خانگی برای سفید شدن پوست مفید است؟

شما هم از خود پرسیده اید که آیا روش‌های خانگی برای سفید شدن پوست مفید است؟ یا خیر. امروز در این مقاله به شما درباره چگونه روشن کردن پوست و هم چنین تأثیر روش‌های خانگی در سفید شدن پوست خواهیم گفت:

آیا روش‌های خانگی برای سفید شدن پوست مفید است؟
آیا روش‌های خانگی برای سفید شدن پوست مفید است؟

پوست انسان یک ناحیه‌ای از بدن است که برای حفظ و نگهداری درست از آن باید کوشید. زیبایی بدن و ظاهر انسان را از طریق پوست مشخص می‌شود. روش‌های سفید کردن پوست صورت عاملی مؤثر برای زیبایی و سفید شدن پوست صورت است. با استفاده از این روش‌ها، می‌توان ضمانت داد که زیبایی ظاهری و شیک و سفید شدن پوست حاصل می‌شود.

در طول این مقاله سعی شده است تا پاسخ کاملی برای سؤالات زیر داده شود:

  • دلیل تیره و کدر شدن پوست چیست؟
  • شفافیت پوست چگونه حاصل می‌شود؟
  • روش‌های خانگی برای روشن کردن پوست کدام است؟
  • آیا روش‌های خانگی برای سفید شدن پوست مفید است؟

 

دلیل تیره و کدر شدن پوست چیست؟

هر چقدر رنگدانه های تعیین کننده رنگ پوست در لایه‌های پوست ما که به آن ملانین گفته می‌شوند بیشتر باشد، پوست تیره‌تر و کدر تری خواهیم داشت.

اما عوامل متعدد محیطی دیگری نیز در کدر شدن پوست نقش دارند مانند: آلودگی، داروها، عامل‌های محیطی و شیمیایی، عفونت‌ها، ملتهب شدن، در معرض پرتوهای خطرناک خورشید قرار گرفتن زیرا در این موقعیت پوست در تلاش است که با تولید هر چه زیادتر ملانین از خود محافظت کرده و ملانین بیشتر پوست تیره تررا به دنبال دارد.

بیماری‌هایی مثل سوخت و ساز های سلولی، مربوط به هرمون ها، بدخیمی‌های پوستی، سوء تغذیه و …، سالم نبودن معده و کبد، پوست خشک، نا امید بودن، استرس و ترس داشتن، روش زندگی نا صحیح که دربرگیرنده کم خوابی، پرخوابی، کم نوشی و … می‌شود، استفاده طولانی و بیش از حد محصولات آرایشی، حتی در مواردی تغییر هورمون‌ها که در دوران بارداری بوجود می‌آیند.

 

شفافیت پوست چگونه حاصل می‌شود؟

برای داشتن پوست روشن و شفاف، اول باید به سلامت و زیبایی درونیتان بیاندیشید. از بهترین کارهایی که می‌توان برای شفاف و روشن شدن پوست کرد، راه حل‌های طبیعی و خانگی است که حتی بدون زحمت زیاد و خرج و هزینه بالا قابل انجام است. همان طور که گفتیم بسزاترین علت تیره شدن پوست نوع سبک زندگی و عادت‌های تغذیهٔ شخص است، این موارد مهمی است که بهتر است به آن‌ها حساس‌تر بود.

برای مثال باید تلاش کنید که کمتر در معرض نور آفتاب باشید و یا از استرس دوری کنید، هم چنین در مقابل میوه و سبجزیجات بیشتری در برنامه غذاییتان قرار دهید.

مواد غذایی که در کنار خاصیت روشن کنندگی پوست، دارای ویتامین‌های مورد نیاز برای سفت و شفاف شدن پوست صورت هستند عبارت‌اند از: توت فرنگی، لیمو، آناناس، گوجه فرنگی و کلم بروکلی. شیر تازه و آب کافی و آبمیوه‌های طبیعی نوشیدن هم باید فراموش نشوند.

برای مراقبت از پوست در مقابل نور آفتاب که از عوامل تیره شدن پوست بود می‌توانید از کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار و عینک دودی بهره گیرید. همچنین اگر به صورت روزانه، پوستتان را با آب و پاک کننده‌های آرام و سازگار با پوست خود به خوبی بشویید تا هیچ گونه آلودگی روی آن باقی نماند از سری راه‌های مراقبت از پوست است.

از روش‌های دیگرتاثیر گذار تغییر شیوه زندگی است، این گونه که خود را از استرس‌ها و ترس ها دور کنید و در صدد حفظ کردن آرامش خود باشید. برای این کار می‌توانید ورزش را به صورت منظم دنبال کنید تا سلول‌های پوستی‌تان با این راه نفس بکشند. هم چنین روزانه حدود نیم تا یک ساعت مطالعه کردن باعث افزایش آرامش شما خواهد شد. هم نشینی با دوستان و فامیل، پیاده روی و تفریح هم جزروش های مؤثر هستند.

شفافیت پوست چگونه حاصل می‌شود؟
شفافیت پوست چگونه حاصل می‌شود؟

روش‌های خانگی برای روشن کردن پوست کدام است؟

راه‌های شمیایی متعددی برای سفید کردن پوست در اختیار است که این روش‌ها حتی می‌توانند تا حدودی برای پوست ضرر داشته باشند. پس می‌توان با کمک روش‌ها و ماسک‌های گیاهی خانگی پوست را روشن و سفید کرد. در ادامه روش‌هایی را برای روشن کردن پوست بیان خواهیم کرد.

آب لیمو

از بهترین راه‌های طبیعی از بین بردن تیرگی پوست آبلیمو است. با استفاده از آبلیمو پوست تا اندازه‌ای هر چند کم روشن می‌شود اما شما در طولانی مدت متوجه روشن‌تر شدن پوستتان خواهید شد.

ماست

یکی از ماسک‌های سفیدکننده پوست، ماست است. ماست که جز فراورده‌های لبنی است دارای مواد مغذی بسیاری است که علاوه بر اینکه برای پوست مفید است به دلیل داشتن اسید لاکتیک به روشن شدن پوست نیز کمک می‌کند.

پرتقال

مهم‌ترین اصل مراقبت کردن از پوست، حضور ویتامین سی است، که پرتقال منبع این ویتامین است. همچنین پرتقال خواص روشن‌کنندگی دارد که باعث می‌شود رنگ پوست سفیدتر شود.

آرد نخود

یکی دیگر از بهترین عناصر روشن کننده پوست آرد نخود است. آرد نخود مواد مغذی گوناگونی دارد و برای داشتن پوستی سالم مفید واقع می‌شود. استفاده از این روش، آن هم یک روز در میان، سبب رفع چربی اضافی پوست در عین نگه داشتن رطوبت طبیعی آن می‌شود.

عسل

استفاده از عسل روشن شدن پوست صورت و آبرسانی به آن را در پی دارد. خشک بودن پوست عامل ناهمواری‌ها و تیرگی پوست است. عسل با خواص ضدباکتری که دارد به رفع لکه‌هایی که به خاطر بالا رفتن سن و هم چنین برطرف شدن جای زخم های حاصل از آکنه می‌پردازد.

لیموترش

لیموترش با خاصیت اسیدی‌اش یک سفیدکنندهٔ طبیعی پوست به حساب می‌آید و وجود ویتامین C بالا در آن افزایش رشد سلول‌های تازه پوست را به همراه دارد. در لیموترش آنتی‌ اکسیدان هایی وجود دارد که سبب روشن شدن رنگ پوست می‌شوند.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا جمع شدن بیش از اندازه رنگ دانه‌ها در بافت‌ها را که آن را هایپرپیگمانتاسیون می‌نامند کاهش می‌دهد و رنگ اولیه پوست را برمی گرداند. هایپرپیگمانتاسیون از دلایل مهم تنوع رنگ پوست به شمار می‌آید.

زردچوبه

زردچوبه موجب کم شدن تولید ملانین پوست که عامل تیره شدن آن است می‌شود. زردچوبه خاصیت ضدعفونی کنندگی نیر دارد که استفاده از آن علاوه بر روشن ساختن پوست، سلامت عمومی پوست را هم در پی دارد.

آیا روش‌های خانگی برای سفید شدن پوست مفید است؟

برای پاسخ به این سوال باید دانست که روش های خانگی موثر ولی زمان بر است. به این معنی که شما باید روش های خانگی را باصبر  و ممارست فراوان  انجام دهید تا پس از مدت فراوان بتوانید تاثیر آن را مشاهده کنید. اگر در مدت استفاده وقفه ای بیافتد نتیجه هم به تعویق می افتد. و ممکن است اصلا نتیجه کار خود را نبینید.

از آنجایی که این روش‌های گیاهی با توجه به خواص مواد نام برده شده، روش‌هایی علمی به حساب می‌آیند، پس برای سفید شدن پوست مفید هستند.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۱۳۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۱۳۶۸

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان بد دستگاه مونالیزاتاچ از سال۱۳۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید