میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

آنچه باید برای تنگ کردن واژن بدانید
آنچه باید برای تنگ کردن واژن بدانید

لیست موضوعات

آنچه باید برای تنگ کردن واژن بدانید

همه آنچه باید برای تنگ کردن واژن بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است.

ممکن است شما از طریق وب سایت‌ها و کتاب‌های مختلف جستجو و بررسی کنید که آیا گزینه‌ای است که بتوانید واژن خود را، به خصوص بعد از زایمان تنگ کنید یا که خیر. با این که تنگ نبودن واژن مشکل اساسی نیست اما این “مساله” بسیاری از زنان را نگران می‌کند. آن‌ها اعتماد به نفس کمتری پیدا می کنند، در شجاعت جنسی خود شک دارند و بیشتر آن‌ها احساس بی‌کفایتی می‌کنند.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

تنگ کردن واژن چیست؟

چرا واژن شل و باز میشود؟

روش‌های تنگ کردن واژن چه هستند؟

آنچه باید برای تنگ کردن واژن بدانید
آنچه باید برای تنگ کردن واژن بدانید

تنگ کردن واژن

اغلب ماها می‌خواهیم در عملکرد خود در اتاق‌خواب، جذاب و مطمئن باشیم. و برای این منظور، بیشتر زنان احساس می‌کنند که تنگ کردن واژن، به ویژه پس از زایمان ، یک راه حل کامل و مطمئن است.یک واژن تنگ می‌تواند باعث افزایش لذت هر دوی افراد در طول رابطه جنسی شود.

اما وقتی واژن شل می شود ممکن است از میزان تحریک و لذت جنسی بین دو فرد کاسته شود. این همان جایی است که تنگ کردن واژن می تواند مشکل گشا باشد.

تنگ کردن واژن، فرآیندی است که ماهیچه‌های متصل به لگن را سفت می‌کنند. این فرآیند به دستیابی به درجه‌ای از قابلیت ارتجاعی ماهیچه‌های کف لگن کمک می‌کند و در نتیجه تنگی واژن را افزایش می‌دهد.

در حالی که چندین روش برای دستیابی به این کار به طور طبیعی یا از طریق ورزش وجود دارد، گاهی اوقات زنان انتخاب می‌کنند که با عمل جراحی این کار انجام شود. اما قبل از اینکه به روش های  درمان بپردازیم، اجازه دهید به سوال بزرگ‌ پاسخ دهیم. چرا واژن شل و باز می‌شود؟

 

چرا واژن شل و باز میشود

شل و یا باز شدن واژن می‌تواند به دلایل متعددی ایجاد شود. این دلایل شامل زایمان، یائسگی و روند اجتناب‌ناپذیر پیری می باشد. در هر کدام از این شرایط استروژن بدن شما کاهش میابد  و این می‌تواند منجر به آزاد یا شل شدن واژن شما شود.

 

بیایید نگاهی به سه دلیل برای شل شدن و آزاد شدن واژن بیاندازیم :

داشتن واژن شل و یا آزاد به دلیل زایمان

با هر بار زایمان ماهیچه‌های لگن شما  تحت فشار بسیار زیادی قرار می‌گیرند. این امر همچنین به این معنی است که بعد از هر بارزایمان، دهانه رحم شما باز می‌شود. همچنین تعداد کودکان و مدت‌زمان کوتاه بین هر تولد نیز باعث می‌شود ورودی واژن گسترش یابد و آزاد شود.

برخی از زنان به منظور جلوگیری از شل و آزاد شدن واژن، زایمان با سزارین را انتخاب می‌کنند. اما اجازه دهید این حباب غیرواقعی را در حال حاضر بشکنیم. زایمان با سزارین نمی‌تواند مانع از باز شدن و آزاد شدن واژن شما شود.

 

صرف نظر از نوع زایمان شما این کار به طور اتوماتیک به خاطر وزن نوزادتان، ژن‌های شما، چه در طول دوران بارداری و تعداد دفعات بارداری می تواند برای شل و آزاد شدن واژن شما تاثیر گذار باشد.

 

شرایط پزشکی

گاهی شما متوجه خواهید شد که شل یا آزاد بودن واژن شما ناشی از یائسگی و یا عوارض پزشکی مانند کیست و در برخی موارد سرطان است.

اگرچه این مساله واقعا باعث بروز مشکلاتی با تولد کودک نمی‌شود، اما می‌تواند اعتماد به نفس زنان را  در طولانی‌مدت تحت‌تاثیر قرار دهد.

 

روند سالمندی

سن شما نقش حیاتی در نحوه تغییر بدن شما در طول سال‌ها ایفا می‌کند. همان طور که بخش‌های دیگر بدن شما هم دچار تغییر می شود، واژن شما به تدریج با گذشت سال‌ها شل و آزاد می‌شود.

این امر به این دلیل رخ می‌دهد که ماهیچه‌های کف لگن که واژن شما را سفت نگه می‌دارد، خاصیت الاستیسیته شان را با گذشت سن از دست می‌دهند. بنابراین اگر در طی این سال‌ها متوجه تفاوت در بخش‌های خصوصی تان شدید، نگران نباشید. زیرا که یک امر کاملا طبیعی است. این موضوع برای همه در بخشی از سن  آن‌ها اتفاق می‌افتد.

فقط به یاد داشته باشید که در طی این مدت به طور مرتب بر روی سلامتی خود  تمرکز کنید.

روند سالمندی
روند سالمندی

روش‌های تنگ کردن واژن

همانطور که ذکر شد، تنگ کردن واژن، هم می‌تواند توسط فرایندهای زیبایی و هم به وسیله ی فرآیندهای طبیعی به دست آید. بیایید نگاهی به این دو روش بیندازیم.

 

واژینو پلاستی و لابیاپلاستی

واژینو پلاستی و لابیاپلاستی یک عمل ترمیمی است. که می تواند به علت هر یک از دلایل ذکر شده برای شل وآزاد شدن واژن به کار رود. در این جراحی، پزشکان دیوارها واژینال را سفت می‌کنند که این عمل را جوان‌سازی واژینال نیز می‌نامند. از طرف دیگر شکل لب های واژن شما که می تواند شل یا نامتقارن باشد را اصلاح می کنند.

برخی از زنان عمل  تقویت نقطه G  به طور همزمان انجام می دهند. این عمل باعث می شود که  تحریک در نقطه G  افزایش ‌یابد و باعث لذت جنسی بیشتر شود.

 

روش‌های طبیعی تنگ کردن واژن

ماهیچه‌های کف لگن را تقویت کنید

طبیعی‌ترین راه برای اینکه مطمئن شوید که واژن شما برای مدت طولانی سفت و تنگ باقی می ماند این است ماهیچه‌های کف لگن خود را تقویت کنید. حال، این می‌تواند به روش‌های زیادی انجام شود.

در روش اول ورزش های خاص قرار دارد.. براساس عملکرد ماهیچه در لگن، یک متخصص می‌تواند یک برنامه ورزشی خاص را برای شما انتخاب کند. این برنامه آموزشی براساس نیازهای خاص و شرایط واژن شما طراحی می شود. در ابتدا این ورزش ها سبک و بعد به مرور زمان شدیدتر خواهد بود.

تمرینات ورزشی عمومی برای تقویت واژن شما. این تمرین‌ها شامل مراحلی است که ماهیچه را منقبض میکنند و ماهیچه‌های کف لگن را سفت می‌کنند.

توجه داشته باشید قبل از شروع ورزش ، باید مثانه تان را خالی کنید. ماهیچه‌های کف لگن را سفت کنید و از ۸ تا ۱۰ بشمارید، ماهیچه ها راآزاد و دوباره ورزش را تکرار کنید. اگر به طور مرتب از این کار پیروی کنید، شاهد یک تفاوت بزرگ خواهید شد این ورزش کگل نام دارد.

ورزش یوگا و پلاتس نیز می تواند باعث سفت شدن واژن شما شود.. هر دوی این فعالیت‌ها باعث کشش در بدن می شوند و قابلیت ارتجاعی ایجاد می‌کنند. در نتیجه خاصیت الاستیسته بدن شما با گذشت زمان از بین نمی رود و این امر می تواند به سفت و تنگ ماندن واژن شما کمک کند.

روش‌های طبیعی تنگ کردن واژن
روش‌های طبیعی تنگ کردن واژن

امید است تا بتوانید با استفاده از هریک از روش های تنگ کردن واژن به خواسته خود برسید و زندگی با نشاط تر و اعتماد به نفس بیشتری در رابطه با بدن خود داشته باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۱۳۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۱۳۸۶

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۱۳۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید