میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

آدرس بوتاکس در تهران

لیست موضوعات

آدرس بوتاکس در تهران

در این مقاله با موضوع آدرس بوتاکس در تهران با شما همراه هستیم. در طول تاریخ بشر، تمام افراد مخصوصا خانم ها همواره به دنبال راهی برای زیبایی بیشتر و جوان سازی خود بوده اند.

بسیاری از خانم ها تلاش می کنند با راهکار هایی مثل ورزش کردن، تغذیه مناسب و … به سلامت و زیبایی خود کمک کنند و با بالاتر رفتن سن از بروز نشانه های پیری جلوگیری نمایند.

آدرس بوتاکس در تهران
آدرس بوتاکس در تهران

اگر قصد انجام بوتاکس را دارید پیشنهاد می کنیم به کلینیک دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مقاله درج شده است تماس بگیرید.

امروزه روش های زیادی برای زیبایی و جوان ماندن به وجود آمده است که در کنار تمام مراقبت های دیگر می تواند به زیبا سازی و رفع نشانه های پیری در افراد کمک کند. یکی از پر طرفدار ترین روش های زیبایی بوتاکس نام دارد که برای رفع چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این مقاله با پاسخ به سوالات زیر تمام نکاتی که باید درباره بوتاکس بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد:

بوتاکس به چه معناست؟

سم بوتولینوم چه نوع سمی است و کاربرد درمانی آن به چه صورت می باشد؟

تزریق بوتاکس چه تفاوتی با تزریق ژل دارد؟

بوتاکس و دیسپورت چه تفاوت هایی با هم دارند؟

کاربرد های زیبایی تزریق بوتاکس چه مواردی هستند؟

کاربرد های درمانی تزریق بوتاکس چه مواردی هستند؟

بوتاکس در چه قسمت هایی از بدن تزریق می شود؟

قبل از تزریق بوتاکس باید به چه نکاتی توجه شود؟

تزریق بوتاکس به چه شکلی انجام می شود؟

چه مراقبت هایی بعد از تزریق بوتاکس نیاز است؟

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

تزریق بوتاکس به چه کسانی توصیه نمی شود؟

آیا سن و جنسیت روی کیفیت بوتاکس تاثیر گذار است؟

هزینه بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟

در شهر تهران چه مراکزی تزریق بوتاکس انجام می دهند؟

 

بوتاکس به چه معناست؟

بوتاکس نام اختصاری یک نوع سم به نام کلستریدیوم بوتولینوم است که توسط نوعی از باکتری ها ساخته می شود. وقتی صحبت از سم می شود ممکن است شما را وحشت زده کند اما باید بدانید که جای هیچ نگرانی وجود ندارد!

سم بوتولینوم باعث مسمومیت شدید غذایی و در بدترین حالت ممکن، باعث فلج شدن فرد می شود؛ اما زمانی که به میزان بسیار کم و کنترل شده استفاده شود می توان از اثرات منفی آن برای کاربرد های مثبت استفاده کرد.

بوتاکس به چه معناست؟
بوتاکس به چه معناست؟

محققان موفق شده اند روشی کشف کنند که با استفاده از آن، سم بوتولینوم در دوز بسیار پایین به ناحیه های خاصی از بدن تزریق می شود و مستقیما روی عصب های عضلات اثر می گذارد و موجب می شود که عضلات آن ناحیه ضعیف و شل شوند و توانایی سوخت و ساز و فعالیت نداشته باشند، که در اصطلاح گفته می شود عضلات فلج شده اند.

به این ترکیب بوتاکس گفته می شود و برای رفع چین و چروک نواحی مختلف بدن مثل پیشانی، دور چشم، خط اخم، خط خنده و … به کار می رود و نهایتا ظاهر زیباتری را به شما هدیه خواهد داد.

بوتاکس علاوه بر موارد زیبایی، کاربرد های درمانی هم دارد و برای حل مشکلاتی مثل تعریق بیش از حد، رفع سردرد های میگرنی و … نیز به کار می رود.

بوتاکس به جز کبودی بسیار جزیی و زودگذر هیچ نوع عوارضی ندارد و طبق تحقیقات انجام شده جزء بی خطر ترین روش ها محسوب می شود.

اما کسانی که صورت یا قسمتی از بدنشان که قرار است بوتاکس در آن تزریق شود عفونت دارد، برای جلوگیری از انتشار عفونت به قسمت های دیگر بهتر است تا بهبود کامل برای تزریق بوتاکس صبر کنند و همچنین خانم های باردار باید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به جنین باید تزریق بوتاکس را به بعد از متولد شدن کودکشان موکول نمایند.

بوتاکس در تمام کشور های اروپایی حرف اول را می زند و بین هنرپیشه های هالیوود بسیار محبوب است. این روش زیبایی به تمام افراد برای داشتن ظاهر زیباتر و جوان تر کمک می کند و افراد می توانند از زیبایی خود لذت ببرند و حس بهتری داشته باشند.

تزریق بوتاکس به هیچ عنوان ظاهر فرد را مصنوعی نشان نمی دهد و با وجود اینکه بوتاکس تاثیر زیادی روی صورت دارد، اما تزریق آن فرم کلی صورت را تغییر نخواهد داد.

بلکه بر زیبایی های طبیعی فرد می افزاید و برخی عیوب صورت را از بین می برد، به این صورت که فرد با وجود شل شدن ماهیچه های اطراف دهان می تواند به راحتی لبخند بزند اما خبری از خطوط لبخند مشاهده نشود.

همچنین تزریق بوتاکس دوره نقاهت زیادی ندارد و افراد بعد از انجام آن با حدود 3 الی 4 ساعت استراحت می توانند به زندگی روزمره خود برگردند.

 

سم بوتولینوم چه نوع سمی است و کاربرد درمانی آن به چه صورت می باشد؟

کلستریدیوم بوتولینوم ترکیبی است که بوتاکس از آن تشکیل شده، و به صورت غیر فعال در محیط و در مکان هایی مثل جنگل، دریاچه، رودخانه، ساحل دریا ها و … وجود دارد.

این باکتری علاوه بر این موارد در روده برخی حیوانات، آبشش ماهی ها و خرچنگ ها و همچنین صدف ها وجود دارد اما خطر آن از موارد بالا که در محیط زیست یافت می شوند کمتر است.

سم بوتولینوم بسیار خطرناک و کشنده است تا آنجا که طبق مطالعات محققان،  با 2 کیلوگرم از آن می توان کل جمعیت کره زمین را از پا در آورد! اگر این سم با غلظت نسبتا زیاد وارد بدن انسان شود باعث به وجود آمدن یک بیماری بسیار خطرناک به نام بوتولیسم خواهد شد.

افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند باید به سرعت تحت درمان قرار بگیرند چرا که اگر به موقع درمان نشود، موجب اختلال و نارسایی تنفسی و نهایتا مرگ فرد خواهد شد.

سم بوتولینوم چه نوع سمی است و کاربرد درمانی آن به چه صورت می باشد؟
سم بوتولینوم چه نوع سمی است و کاربرد درمانی آن به چه صورت می باشد؟

با وجود تمام این خطرات، اگر سم بوتولینوم با غلظت بسیار کم وارد بدن انسان شود، نه تنها خطرناک نیست بلکه به عنوان یک روش درمانی بسیار موثر هم به شمار می رود.

بوتاکس از ترکیبی به نام نوروتوکسین که در این سم وجود دارد تولید می شود. این ترکیب مستقیما روی سیستم عصبی اثر می گذارد و همان گونه که از نامش پیداست، عملکرد نورون ها را مختل می کند.

نوروتوکسین شامل 8 نوع مختلف A, B, C, D, E, F, G و  H می باشد که هر کدام در مکان های خاصی یافت می شوند. انواع A, B, E, F عامل بروز بیماری بوتولیسم در انسان، و نوع C و D  عامل بروز این بیماری در حیوانات می باشند. لازم به ذکر است نوع G به تازگی در آرژانتین کشف شده و تا کنون هیچ نوع بیماری را به وجود نیاورده است.

برای انقباض عضلات، یک سیگنال شیمیایی موسوم به استیل کولین از عصب های بدن به ماهیچه ها فرستاده شده، سپس این سیگنال به سلول عضله وصل شده و در نتیجه عضله منقبض می شود.

تزریق بوتاکس باعث می شود که استیل کولین به سلول ها فرستاده نشود و در نتیجه از منقبض شدن آن ها جلوگیری می شود. به این ترتیب تزریق سم بوتولینوم در دوز پایین به بدن موجب رفع چین و چروک های پوستی و صاف شدن پوست خواهد شد.

سم بوتولینوم به نام ها و برند های مختلف در بازار وجود دارد که عبارتند از:

آزالور (Azzalure)

از سم بوتولیسم نوع A به دست آمده و در کشور فرانسه تولید شده است. آزالور برای از بین بردن انقباض غیر ارادی عضلات بدن کاربرد دارد.

بوکوتور (Bocouture)

این مورد هم از سم بوتولیسم نوع A ساخته شده و تاییدیه استفاده زیبایی انگلستان را دریافت کرده است.

بوتاکس (Botox)

بوتاکس که بهترین برند سم بوتولیسم می باشد، از سم بوتولیسم نوع A تولید شده و برای حذف کردن  چین و چروک های صورت و بدن و برخی کاربرد های درمانی استفاده می گردد. بوتاکس ساخت کشور آمریکا است و توانسته تاییدیه FDA را دریافت کند و به محبوب ترین و بی خطر ترین روش زیبایی تبدیل شود.

نوروبلاک (Neurobloc)

این مورد بسیار کم به کار می رود زیرا احتمال بروز عوارض پس از استفاده از ان وجود دارد و مورد تایید نمی باشد.

ویستابل (Vistabel)

تا حدود زیادی مشابه برند بوتاکس است و برای درمان خطوط اخم به کار می رود. ویستابل  بیشتر در بازار انگلیس عرضه می شود و بوتاکس در بازار آمریکا.

زئومین (Xeomin)

زئومین هم از سم بوتولیسم نوع A تشکیل شده و برای کاربرد های پزشکی مثل درمان دیستونی گردن استفاده می شود. در ساخت ترکیبات زئومین برخی پروتئین های بوتولینوم نوع A را از بین برده اند و این مسئله موجب می شود که زئومین نسبت به مشتقات دیگر بوتولینوم نوع A عوارض کمتری داشته باشد. لازم به ذکر است که برند بوکوتور نوع زیبایی همین مورد می باشد.

دیسپورت (Dysport)

این مورد مانند بوتاکس دارای تاییدیه FDA می باشد و برای از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم، شیار های پیشانی، خط اخم، خط لبخند و … کاربرد دارد ولی به بخش های عمیق تر بدن تزریق می شود.

دیسپورت بسیار سریع تر از بوتاکس عمل می کند اما بوتاکس هیچ عوارضی ندارد ولی دیسپورت در برخی افراد باعث بروز حساسیت های شدید می شود. در قسمت های بعدی مقاله به مقایسه دو برند دیسپورت و بوتاکس به صورت مفصل خواهیم پرداخت.

مصپورت (Masport)

این مورد ساخت کشور ایران است و حدود 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد. مصپورت توانسته تاییدیه سازمان بهداشت غذا و دارو ایران را دریافت کند و برای رفع خطوط بین ابرو و پیشانی به کار می رود.

 

تزریق بوتاکس چه تفاوتی با تزریق ژل دارد؟

در تزریق بوتاکس، عضلات با استفاده از سم بوتولینوم شل می گردند و به همین دلیل چین و چروک ها از بین می روند اما در تزریق ژل، چین و چروک ها و سایر ناهمواری های صورت با انواع مختلف ژل ها با ماندگاری های متفاومت پر می شوند. تزریق ژل همچنین برای حجم دادن به ناحیه های خاصی از صورت مثل لب ها و گونه ها هم کاربرد دارد.

در جامعه ما اطلاعات زیادی در رابطه با انواع روش های رفع چین و چروک وجود ندارد و گاهی ممکن است افراد با انتخاب یک روش نادرست یا مراجعه به یک فرد غیر متخصص، زیان های جبران ناپذیری به صورت و زیبایی خود وارد کنند.

بنابراین لازم است که افراد قبل از انتخاب روش زیبایی از تمام این روش ها اگاهی داشته باشند، همچنین باید انواع چین و چروک های صورت را بشناسند و روش زیبایی متناسب با چین و چروک های صورت خود را انتخاب کنند.

تزریق بوتاکس چه تفاوتی با تزریق ژل دارد؟
تزریق بوتاکس چه تفاوتی با تزریق ژل دارد؟

چین و چروک های صورت به دو بخش داینامیک و استاتیک تقسیم می گردند.

چروک های داینامیک، با گذشت زمان و سوخت و ساز و فعالیت مکرر عضلات به وجود می آیند و چروک های استاتیک، بر اثر کش آمدن پوست صورت به دلایل مختلفی مثل جاذبه زمین ایجاد می شوند.

در گذشته تنها راه درمان چین و چروک های صورت لیفتینگ بود که آن هم فقط برای چین و چروک های استاتیک جواب می داد اما خوشبختانه امروزه راهکار های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد.

در حال حاضر برای رفع چین و چروک چندین روش مختلف وجود دارد که هر کدام ترکیبات خاص خود را دارند اما به طور کلی، این روش ها به دو بخش اصلی تحت عنوان ترکیبات فلج کننده و ترکیبات پر کننده تقسیم می شوند. ویژگی های هر کدام از این ترکیبات عبارتند از:

چین و چروک های صورت به دو بخش داینامیک و استاتیک تقسیم می گردند.
چین و چروک های صورت به دو بخش داینامیک و استاتیک تقسیم می گردند.

ترکیبات فلج کننده:

فعالیت زیاد عضلات باعث به وجود آمدن خطوط ریز یا عمیق در پوست خواهد شد و باعث می شود که صورت افراد مانند قبل جوان و زیبا به نظر نیایند. ترکیبات فلج کننده مستقیما به عضلات تزریق می شوند و آن ها را تحت تاثیر قرار می دهند به این صورت که با فلج کردن عضله، اجازه منقبض شدن را به آن نمی دهند و در نتیجه چین و چروک های آن قسمت را از بین می برند و صورت مانند قبل شاداب و زیبا به نظر می آید.

این روش بسیار سریع اثر می کند و اغلب برای رفع چین و چروک قسمت هایی از صورت که فعالیت عضلات اهمیت چندانی ندارد، مانند دور چشم و پیشانی و حتی بالا بردن یا به اصطلاح لیفت ابرو ها استفاده می شود.

بوتاکس در بسیاری از کشور های اروپایی محبوب ترین روش زیبایی و جوان سازی صورت است و بسیاری از بازیگران و افراد مشهور از این روش استفاده می کنند.

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

ترکیبات پر کننده:

این ترکیبات به قسمت هایی از صورت مثل خط لبخند، خط اخم، گودی زیر چشم و … تزریق می شوند و با پر کردن آن ها باعث رفع چروک های صورت می شوند. همچنین برای ایجاد تغییرات جزیی در فرم بینی و حجم دادن به نقاطی از بدن مثل لب، گونه، چانه، سینه و … هم استفاده می شوند.

ترکیبات پر کننده از لحاظ ماندگاری به دو دسته موقت و دائمی تقسیم می شوند. ژل های دائم چندین نوع مختلف دارند و از ترکیباتی مثل پلی اکریل آمید و پلی متیل متاکریلات تشکیل شده اند

این ژل ها برعکس اسمشان دائمی نیستند و به مرور کوچک می شوند یا اینکه بافت های بدن تحلیل پیدا می کنند، بنابراین ماندگاری آن ها 6 تا 10 سال می باشد. ژل های موقت هم انواع مختلفی مثل هیالورونیک اسید،  کلاژن و … دارند و تقریبا 6 الی 18 ماه ماندگاری دارند.

نکته:

ژل های دائم ممکن است عوارضی همچون حساسیت را به همراه داشته باشند.

تزریق ژل هم به دلیل جنبه های زیبایی مثل برجسته ساختن لب و گونه در سنین پایین، و هم به دلیل جنبه های درمانی مثل رفع چین و چروک و … در سنین بالاتر کاربرد دارد. برای تزریق ژل هم مانند تزریق بوتاکس باید به یک فرد متخصص مراجعه شود تا این کار را با دقت و مهارت کافی انجام دهد.

قبل از تزریق، فرد باید برای مشاوره به پزشک خود مراجعه کند تا پزشک با توجه به سن فرد، تشخیص دهد که تزریق ژل هیالورونیک اسیدی مناسب تر است یا تزریق فیلر و چربی بدن خود فرد. به این ترتیب فرد به نتیجه دلخواه خود می رسد و از بروز هر نوع مشکلی جلوگیری خواهد شد.

دقت در تزریق ژل

توجه داشته باشید که برای تزریق ژل به گونه ها و لب ها باید بسیار دقت داشت و این کار باید با مهارت فراوان انجام شود، زیرا این دو بخش از صورت اهمیت زیادی دارند و فرم آن ها در زیبایی افراد تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

میزان برجسته کردن و فرم دادن به لب ها و گونه ها برای هر  شخصی منحصر به فرد است و امکان دارد یک نوع فرم دادن به لب و گونه برای یک فرد بسیار زیبا و موفقیت امیز باشد، اما تکرار همین فرم روی صورت فرد دیگر به هیچ وجه نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

بنابراین برای تزریق ژل به این نواحی باید بسیار دقت شود و با توجه به فاصله اجزای صورت و هماهنگی آن ها، فرم و حجم لب و گونه را مشخص کرد تا نتیجه دلخواه و مطلوب حاصل شود و فرد یک ظاهر مصنوعی و غیر طبیعی نداشته باشد.

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

توجه به فرم و هماهنگی اجزای دیگر صورت

در موارد بسیاری مشاهده شده که افراد بدون توجه به فرم و هماهنگی اجزای دیگر صورت تزریق ژل به لب و گونه را انجام داده اند، و نه تنها این کار باعث زیبایی آن ها نشده بلکه صورت آن ها را بسیار غیر طبیعی جلوه داده است

علاوه بر این، تزریق ژل توسط افراد غیر متخصص عوارض زیان باری داشته و باعث مشکلاتی مثل کج شدن صورت و … شده است.

از معایب تزریق ژل این است که احتمال بروز مشکلاتی مثل گلوله شدن، حرکت در صورت، عفونت کردن، بروز حساسیت و … وجود دارد ولی با انتخاب پزشک متخصص و ماهر می توان این عوارض را به حداقل رساند.

توجه به فرم و هماهنگی اجزای دیگر صورت
توجه به فرم و هماهنگی اجزای دیگر صورت

بوتاکس و دیسپورت چه تفاوت هایی با هم دارند؟

همانطور که قبلا گفتیم، دیسپورت از سم بوتولینوم نوع A تشکیل شده است و همانند بوتاکس، باعث شل شدن عضلات و فلج شدن موقت آن ها می گردد و برای رفع چین و چروک صورت کاربرد دارد. تا اینجا این ترکیب مشابه بوتاکس عمل می کرد، در ادامه به تفاوت این دو می پردازیم:

دیسپورت تولید شده از کشور انگلستان است و اگر چه کاربرد آن مشابه بوتاکس است، اما از جهت های مختلفی با بوتاکس تفاوت دارد. اولین تفاوت بوتاکس و دیسپورت در ویال های آن هاست

ویال های دیسپورت به صورت 300 یا 500 واحدی در دمای 2 الی 8 درجه سانتی گراد نگهداری می شوند اما ویال های بوتاکس، به صورت 50 یا 100 واحدی هستند و باید در دمای زیر صفر نگهداری شوند.

در ترکیبات دیسپورت میزان قابل توجهی لاکتوز وجود دارد و افرادی که به شیر حساس باشند نباید از دیسپورت استفاده کنند.

روش تزریق بوتاکس و دیسپورت مانند هم است اما میزان تزریق آن ها با هم فرق می کند. تزریق دیسپورت 3 برابر تزریق بوتاکس است یعنی اگر یک ناحیه از صورت به 5 واحد بوتاکس نیاز داشته باشد، در همان ناحیه 15 واحد دیسپورت مورد نیاز است.

در مقابل، قیمت بوتاکس 3 برابر قیمت دیسپورت است ولی از آن جایی که تعداد واحد های مورد نیاز آن یک سوم دیسپورت می باشد، می توان گفت که قیمت این دو ترکیب باهم برابر است.

یکی دیگر از تفاوت های دیسپورت و بوتاکس این است که بوتاکس بعد از 48 ساعت اثر می کند ولی دیسپورت بعد از گذشت 24 ساعت تاثیر خود را روی ناحیه تزریق شده نشان می دهد.

کاربرد های زیبایی تزریق بوتاکس چه مواردی هستند؟

تزریق بوتاکس کاربرد های زیادی دارد که عبارتند از:

کاربرد های زیبایی تزریق بوتاکس چه مواردی هستند؟
کاربرد های زیبایی تزریق بوتاکس چه مواردی هستند؟

درمان خطوط و چروک های پیشانی:

یکی از کاربرد های پر طرفدار بوتاکس رفع خطوط عرضی روی پیشانی است و برخی از متخصصان زیبایی این کاربرد را مفید ترین و مهم ترین کاربرد بوتاکس می دانند.

تزریق بوتاکس باعث می شود که فعالیت ماهیچه ها و عضلات پیشانی کاهش پیدا کند و عضلات فلج شوند. به این ترتیب چین و چروک های پیشانی از بین رفته و فرد صورت صاف و ظاهر زیبای سابق خود را باز می یابد.

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

از بین بردن چین و چروک های دور چشم:

چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم یکی از مشکلاتی هستند که زیبایی و جوانی افراد را تحت تاثیر می گذارند و سن افراد را بالاتر نشان می دهند. بهترین روش برای رفع این مشکل تزریق بوتاکس است؛ تزریق بوتاکس باعث فلج شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و حرکت و فعالیت آن ها را کاهش می دهد و در نتیجه، این چین و چروک ها از بین می روند.

لیفت یا همان بالا بردن ابرو:

با گذشت زمان و بالا رفتن سن افراد پوست آن ها شل شده و بر اثر همین شل شدن، ابرو ها پایین می آیند. پایین آمدن ابرو باعث می شود که پلک ها روی چشم را بپوشانند و روی زیبایی فرد تاثیر منفی می گذارد و به همین خاطر، افراد همواره در تلاش هستند که راهی برای حل این مشکل پیدا کنند و زیبایی سابق را به صورت و ابرو های خود برگردانند.

همانطور که گفتیم در سنین بالا ابرو ها به علت شل شدن عضلات اطرافشان شل می شوند و نسبت به سابق پایین تر می آیند. راه حل این مشکل این است که از تزریق بوتاکس به عضلات پایین ابرو استفاده شود

تا با فلج شدن آن عضله را سفت کنند و ابرو ها به حالت سابق خود برگردند. به این ترتیب با استفاده از بوتاکس، پایین امدن ابرو ها درمان می شود و ظاهری زیبا و شاداب را به افراد هدیه می دهد.

تزریق بوتاکس زیر بغل برای کاهش تعریق:

شاید برایتان جالب باشد که تزریق سم بوتولینوم به زیر بغل نه تنها ضرر ندارد بلکه یکی از کاربرد های این ترکیب می باشد. افراد زیادی هستند که به علت های مختلف مثل عوامل ژنتیکی و یا عوامل محیطی از تعرق بیش از حد رنج می برند و برای انجام فعالیت هایی مثل نوشتن به علت عرق کردن کف دست با مشکل مواجه می شوند.

تزریق بوتاکس در محل هایی مثل زیر بغل و کف دست و پا باعث می شود عصب هایی که باعث تعرق بیش از حد می شوند از کار بیفتند و این مشکل حل شود.

ماندگاری تزریق بوتاکس زیر بغل 6 الی 12 ماه است و پس از آن عصب به تدریج به حالت قبل بر می گردد و بعد از گذشت حدود 2 یا 3 سال، بدن مانند حالت قبل از تزریق بوتاکس تعرق می کند.

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

رفع چین و چروک های گردن:

تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک های گردن هم کاربرد دارد اما باید توسط یک پزشک ماهر انجام شود، زیرا این ناحیه از حساسیت زیادی برخوردار است و باید بسیار احتیاط شود وگرنه احتمال بروز مشکلات حرکتی وجود دارد. لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس در ناحیه گردن به ندرت انجام می گیرد.

کوچک کردن ماهیچه فک:

این کاربرد برای اولین بار در کره جنوبی مورد ازمایش قرار گرفت و سپس به سایر کشور ها انتقال یافت. عضلات فک در اثر مواردی مثل آدامس جویدن بیش از حد، به تدریج بزرگ شده و ظاهر فک را تغییر می دهند.

در افرادی که زیاد ادامس می جوند فک به صورت مربعی در می اید و ازحد معمول بزرگتر خواهد شد. تزریق بوتاکس شکل عضلات فک را به حالت قبل بر می گرداند و همچنین درد ناحیه فک را هم کاهش خواهد داد.

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

رفع خط اخم:

خطوط اخم هم یکی از نشانه های پیری است و هم ظاهر فرد را خشن نشان می دهد به همین علت افراد زیادی مایلند که آن ها را از بین ببرند. با استفاده از بوتاکس ماهیچه های منقبض شده این قسمت شل شده و پوست صاف می شود و اثری از خط اخم باقی نخواهد ماند.

رفع خط لبخند:

بوتاکس روی ماهیچه های منقبض شده خط لبخند تزریق شده و باعث شل شدن و فلج شدن آن ها می شود در نتیجه خط لبخند از بین خواهد رفت.

برخی از افراد تصور می کنند که با این کار به علت فلج شدن ماهیچه های اطراف دهان دیگر نمی توانند لبخند بزنند اما به هیچ وجه اینگونه نیست. شما با تزریق بوتاکس می توانید همانند سابق لبخند بزنید اما اینبار بدون اثری از خطوط و چروک های مزاحم!

رفع خط لبخند:
رفع خط لبخند:

از بین بردن چین وچروک های روی بینی:

تزریق بوتاکس برای درمان چروک های ریز روی بینی هم کاربرد دارد. همچنین برای موارد بسیار جزیی می تواند فرم بینی را هم تغییر دهد.

و …

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

کاربرد های درمانی تزریق بوتاکس چه مواردی هستند؟

بوتاکس علاوه بر موارد زیبایی برای کاربرد های درمانی مختلف هم استفاده می شود. برخی از این کاربرد ها عبارتند از:

بوتاکس می تواند به رفع پلک زدن بیش از حد کمک کند.

بوتاکس همچنین برای درمان تعریق بیش از حد برخی از نواحی بدن کاربرد دارد.

بوتاکس موجب درمان اختلال در شل شدن اسفنکتر تحتانی مری خواهد شد.

بوتاکس باعث درمان بعضی از سردرد های میگرنی می شود. همچنین استفاده از بوتاکس یکی از بهترین راهکار ها برای پیشگیری از حملات میگرنی می باشد.

بوتاکس می تواند به درمان اسپاسم شدید عضلات کمک کند. حتی در بعضی موارد باعث کاهش درد های مفصلی هم خواهد شد.

بوتاکس برای درمان برخی مشکلات پروستات هم کاربرد دارد و تا کنون هیچ عوارضی برای این کاربرد گزارش نشده است.

بوتاکس می تواند به عنوان یکی از راه های درمان مثانه پرکار هم محسوب شود و باعث کاهش بی اختیاری ادرار شود، ضمنا این کاربرد مورد تایید FDA امریکا می باشد.

یکی دیگر از کاربرد های بوتاکس که مورد تایید FDA امریکا می باشد کمک به درمان انحراف چشم است. مشکل انحراف چشم به این صورت است که مسیر دید چشم ها با هم یکسان نیست و خوشبختانه بوتاکس برای حل این مشکل هم مورد استفاده قرار می گیرد.

و …

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

بوتاکس در چه قسمت هایی از بدن تزریق می شود؟

تزریق بوتاکس در نواحی خاصی از بدن مثل محل های زیر انجام می گیرد:

ناحیه اطراف چشم

بین دو ابرو

روی پیشانی

گوشه لب ها و اطراف دهان

ناحیه اطراف ابرو ها

زیر بغل

خط اخم و خط خنده

گونه ها

بوتاکس در چه قسمت هایی از بدن تزریق می شود؟
بوتاکس در چه قسمت هایی از بدن تزریق می شود؟

قبل از تزریق بوتاکس باید به چه نکاتی توجه شود؟

قبل از تزریق بوتاکس باید نکات خاصی را رعایت کرد تا از هر گونه خطر و اسیب احتمالی جلوگیری شود. یکی از این نکات این است که تا 2 هفته قبل از انجام بوتاکس باید از مصرف داروهایی مثل آسپرین، اجتناب شود تا کبودی های حاصل از تزریق بوتاکس به حداقل برسد.

همچنین باید حتما به مدت یک هفته قبل از تزریق بوتاکس هیچ نوع نوشیدنی های الکی مصرف نشود. به شما توصیه می شود که برای پیشگیری از هر نوع مشکلی در صورت استفاده از داروهای گیاهی حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

تزریق بوتاکس به چه شکلی انجام می شود؟

برای تزریق بوتاکس حدود 10 الی 15 دقیقه زمان لازم است و به هیچ گونه بی هوشی احتیاج نیست، فقط در بعضی موارد نیم ساعت قبل از انجام بوتاکس از بی حس کننده استفاده می شود. تزریق تزریق بوتاکس با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف انجام می شود و امکان دارد که انجام ان با کمی درد همراه باشد.

تعداد دفعات تزریق ثابت نیست و به تعداد چین و چروک ها و عمق آن ها بستگی دارد، اما معمولا برای قسمت هایی مثل پیشانی 10 الی 16 تزریق، خط اخم 4 الی 6 تزریق و برای تزریق دور چشم 3 تزریق صورت می گیرد.

بوتاکس خیلی سریع روی ماهیچه ها اثر می کند و چین و چروک ها را رفع می نماید و در صورت استفاده از بی حسی، بین 2 تا 10 روز طول می کشد که اثر آن از بین برود. بعد از تزریق بوتاکس صورت اندکی کبود می شود و در صورت مصرف داروهایی مثل آسپرین، این کبودی ها بیشتر می شوند.

تزریق بوتاکس به چه شکلی انجام می شود؟
تزریق بوتاکس به چه شکلی انجام می شود؟

چه مراقبت هایی بعد از تزریق بوتاکس نیاز است؟

پس از تزریق بوتاکس حتما باید مراقبت های لازم انجام شود و انجام این مراقبت ها از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. برخی از این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد:

مهم ترین نکته بعد از تزریق بوتاکس این است که تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس به هیچ وجه نباید نواحی تزریق را لمس کرد یا ماساژ داد، زیرا ممکن است که ماده تزریق شده در کل قسمت های صورت پخش شود.

تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از انجام مراقبت های پوستی مثل میکروبیلدینگ خودداری کنید.

بعد از تزریق بوتاکس باید از لایه بردار ها به هیچ عنوان استفاده نشود.

تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.

چه مراقبت هایی بعد از تزریق بوتاکس نیاز است؟
چه مراقبت هایی بعد از تزریق بوتاکس نیاز است؟

بعد از تزریق بوتاکس از نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.

برای کاهش کبودی ها می توان از ویتامین K استفاده کرد.

حداقل تا 2 الی 4 ساعت بعد از تزریق به صورت طاق باز بخوابید.

در صورتی که از نتیجه بوتاکس راضی نبودید اصلا نگران نباشید چون امکان ترمیم وجود دارد.

در صورتی که بعد از تزریق بوتاکس هر گونه عارضه ای مشاهده کردید فورا به پزشک اطلاع دهید.

 

در مجموع بعد از انجام تزریق بوتاکس باید از کارهایی مثل شستشوی صورت، آرایش، دراز کشیدن و قرار دادن صورت روی زمین، خاراندن یا لمس صورت و عینک زدن بپرهیزید. برای کاهش کبودی ها می توانید از یخ استفاده کنید و در صورتی که درد داشتید فقط باید استامینوفن مصرف نمایید.

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

اثر بوتاکس 3 تا 7 روز پس از تزریق مشخص می شود ولی برای اینکه تاثیرات آن به طور کامل مشاهده شود حدود 2 هفته زمان لازم است.

ماندگاری بوتاکس معمولا 3 الی 4 ماه می باشد و پس از آن به تدریج عضلات به حالت قبل برگشته و چین و چروک ها هم بر می گردند. بعد از اینکه چندین بار تزریق انجام شود اثر آن ماندگار تر خواهد شد و فاصله بین تزریق ها هم بیشتر خواهد شد. در بعضی موارد مشاهده می شود که اثر بوتاکس بسیار ماندگار است و چین و چروک ها به حالت قبل بر نمی گردند.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟
ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

تزریق بوتاکس به چه کسانی توصیه نمی شود؟

به طور کلی بوتاکس عوارضی ندارد اما برای اطمینان بیشتر برخی از افراد باید از انجام ان پرهیز کنند.

  • افرادی که بیماری اختلال عصبی یا عضلانی دارند.
  • خانم های باردار و یا شیرده
  • افراد زیر 20 سال و بالای 70 سال
  • کسانی که بدن ان ها نسبت به شیر گاو حساسیت نشان می دهد.
  • افرادی که در محل تزریق عفونت دارند

بهتر است قبل از انجام تزریق بوتاکس تمام بیماری ها و دارو های مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید تا هیچ مشکلی در تزریق بوتاکس برای شما به وجود نیاید.

تزریق بوتاکس به چه کسانی توصیه نمی شود؟
تزریق بوتاکس به چه کسانی توصیه نمی شود؟

آیا سن و جنسیت روی کیفیت بوتاکس تاثیر گذار است؟

خیر! تزریق بوتاکس و اثرات آن به هیچ عنوان به جنسیت بستگی ندارد و مردان و زنان می توانند از آن استفاده کنند و از تاثیرات مثبت آن لذت ببرند. البته تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد و برای افراد زیر 20 سال توصیه نمی شود.

آیا سن و جنسیت روی کیفیت بوتاکس تاثیر گذار است؟
آیا سن و جنسیت روی کیفیت بوتاکس تاثیر گذار است؟

هزینه بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تزریق بوتاکس متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل به شرح زیر می باشند:

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

  • محلی که قرار است تزریق در آن انجام شود

هر کدام از قسمت های مختلف صورت میزان بوتاکس متفاوتی برای درمان نیاز دارند. مثلا برای درمان افتادگی و شل شدن گوشه های لب حدود 1 یا 2 تزریق که معادل تقریبا 8 واحد بوتاکس می باشد، و برای از بین بردن خطوط اخم  5 تا 8 تزریق که معادل تقریبا 40 واحد بوتاکس می باشد نیاز است.

  • اندازه ناحیه ای که قرار است تزریق در ان انجام شود

هر چقدر که اندازه ناحیه تحت درمان بیشتر باشد هزینه تزریق بوتاکس در آن ناحیه هم بیشتر خواهد بود.

  • دوز مورد نیاز برای رفع مشکل

هزینه تزریق بوتاکس با توجه به دوز مورد نیاز متغیر است و هر چقدر که برای درمان دوز کمتری مصرف شود، هزینه آن هم کمتر می شود.

  • عمق خطوط و شیار ها

بدیهی است که هر چقدر عمق خطوط و شیارها بیشتر باشد و چروک ها شدید تر باشند، دوز بیشتری برای درمان آن ها نیاز است و هر چقدر هم که دوز بیشتری نیاز باشد، هزینه تزریق بیشتر خواهد شد.

  • موقعیت مکانی فرد

هزینه بوتاکس در شهر های مختلف متفاوت است مثلا در شهری مثل لس آنجلس هزینه های بوتاکس بسیار بالاست.

شما در حال مطالعه مقاله آدرس بوتاکس در تهران هستید

در شهر تهران چه مراکزی تزریق بوتاکس انجام می دهند؟

در شهر تهران هم مانند نقاط دیگر کشور تزریق بوتاکس در مراکز و کلینیک های زیادی انجام می شود. در کلینیک ها و مراکز زیبایی شهر تهران متخصص های زیبایی با تجربه و ماهری فعالیت دارند

و شما می توانید با خیال راحت تزریق بوتاکس برای صورت خود را  به آن ها سپرده و از نتایج موفقیت آمیز آن اطمینان کامل داشته باشید که ما به شما پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید

با تشکر از وقتی که برای مطالعه این مقاله صرف کردید، امیدواریم که مطالب عنوان شده برای شما مفید و کاربردی واقع شود.

در شهر تهران چه مراکزی تزریق بوتاکس انجام می دهند؟
در شهر تهران چه مراکزی تزریق بوتاکس انجام می دهند؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید