میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

کربوکسی تراپی پلک
کربوکسی تراپی پلک

لیست موضوعات

کربوکسی تراپی پلک

در این مقاله قصد داریم به کربوکسی تراپی پلک بپردازیم.

کربوکسی تراپی پلک
کربوکسی تراپی پلک

اگر قصد انجام کربوکسی تراپی پلک را دارید پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مطلب درج شده است تماس بگیرید

یکی از روش های جوانسازی و زیبایی برای پوست کربوکسی تراپی است . جالب است بدانید این روش پرطرفدار از دهه 1930 میلادی در علوم پزشکی استفاده می شود و از آن روز با پیشرفت های زیادی همراه بوده  است .

این روش جوانسازی برای افزایش خون رسانی ، انعطاف پذیری ، محو کردن چین و چروک ها ، از بین بردن چربی های موضعی و تحریک کلاژن سازی استفاده می شود .

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی به چه دوره ای برمی گردد ؟

کربوکسی تراپی چه کاربردهایی دارد ؟

کربوکسی تراپی در بدن چه تاثیراتی دارد ؟

کربوکسی تراپی پلک نیاز به چند جلسه درمان دارد ؟

مزیت کربوکسی تراپی پلک چیست ؟

کربوکسی تراپی پلک به چه صورت است ؟

 

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی روشی است که برای ترک های پوستی ،درمان سلولیت ، جوانسازی پوست و سیاهی زیر چشم  استفاده می شود .

این روش از دهه 1930 از کشور فرانسه وارد علم پزشکی شد و با توجه به پیشرفتی که داشت برای بهبود در قسمتهای مختلف بدن مانند صورت ، گردن ، پلک ، باسن ، دست ، پا و شکم استفاده می شود .

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی

اصل این روش از گاز کربن دی اکسید کربن استفاده می شود . کربوکسی زیر مجموعه ای از مزوتراپی است که در سراسر دنیا استفاده می شود

و از جمله روش هایی است که عوارض نسبتا کمی دارد و معمولا عوارض ناشی از کربوکسی تراپی موقت است و نمونه ای از عوارض دائمی و شدید دیده نشده است .

کربوکسی تراپی از روش هایی است که فرد بعد از استفاده می تواند خیلی سریع نتیجه را مشاهده کند بر عکس بسیاری از روش های زیبایی و جوانسازی که نیاز به مدت زمان زیادی برای مشاهده نتیجه دارد .

زمان استفاده

برای نتیجه گیری بهتر این روش بهتر است زمان استفاده از آن به صورت دقیق انجام شود که این مدت زمان معمولا بین پانزده تا سی دقیقه است و باید توسط پزشک معتبر و دور دیده انجام شود .

پزشکان این روش را به دلیل مزایای زیادی که دارد به بیماران خود توصیه می کنند یکی از مزایای مهم این روش این است که افراد می توانند بدون  هیچ محدودیتی بعد از کربوکسی به فعالیت های روزانه خود بپردازند

و تنها محدودیت آن برای افرادی است که برای درمان سلولیت از این روش استفاده کرده اند و این افراد  باید تا بیست و چهار ساعت از رفتن به استخر و یا وان خودداری نمایند .

زمان استفاده
زمان استفاده

کربوکسی تراپی پلک از روش های پر طرفدار است که بیشتر افرادی که از این روش استفاده کرده اند از این روش بسیار راضی بوده اند به همین دلیل روز به روز به طرفداران این روش افزوده می شود .

برای درمان کامل بهتر است افراد دوره درمان این روش را به صورت کامل انجام دهند تا به نتیجه دلخواه خود برسند . معمولا این دوره درمان بین هفت تا ده جلسه است .

تاریخچه کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یا همان کربن دی اکسید تراپی از روش های قدیمی است که از دهه 1930 وارد علم پزشکی شد و در بیشتر مواقع با CDT  معرفی می شود .

اولین نشانه هایی که پزشکان و محققان متوجه ارزشمند بودن دی اکسید کربن شدند  زمانی بود که شنا و حمام کردن در آبهایی که دارای درصد بالای گاز دی اکسید کربن باعث بهبود آسیب های پوستی و همچنین بهبود سریعتر زخم ها شد .

تاریخچه کربوکسی تراپی
تاریخچه کربوکسی تراپی

در دهه ی 1950 میلادی  پزشکان تصمیم گرفتند که از آن روش برای درمان بیماری های قلبی و عروقی که بر اثر مشکلات خونرسانی به تجمع و بافت های عروقی است بهره گرفتند

و از سال 1995 وارد علم پزشکی در حوزه زیبایی و جوانسازی شد و به دلیل نتایج اثر بخش روز به روز به طرفداران آن افزوده شد .

بیشترین کاربرد در مراحل اولیه برای چربی های موضعی بود و بعد از آن برای الاستیسیته یا انعطاف پذیری ، رفع چین و چروک ، بهبود خونرسانی و افزایش کلاژن سازی است .

کربوکسی تراپی یک نوع از مزوتراپی است

کربوکسی تراپی در اصل یک نوع از مزوتراپی است که  گاز کربن دی اکسید در لایه های پایینی پوست تزریق شده و از آن قسمت مواد وارد بافت می شود و در همان محل تزریق شده منتشر می شود .

بعد از آن بدن به دلیل بالا رفتن میزان کربن دی اکسید فعال سازی مکانیسم های جبرانی را شروع میکند . در حالت عادی کربن دی اکسید بر اثر انرژی توسط سلول ها در بدن تولید می شوند .

سلول ها از طریق مواد غذایی و گاز اکسیژن در یک فرآیند تنفس سلولی ، دی اکسید کربن و انرژی تولید می شود . این روند در بدن به صورت مداوم با دم و بازدم انجام می شود .

کربوکسی تراپی یک نوع از مزوتراپی است
کربوکسی تراپی یک نوع از مزوتراپی است

زمانی که در یک قسمتی از بافت میزانی از دی اکسید کربن بالا می رود در حالت عادی احتمال دارد یا اکسیژن کم وارد بدن شود و یا خونرسانی در آن قسمت کاهش یافته است .

زیرا دی اکسید کربن با استفاده از خون از بافت های مختلف در بدن وارد ریه شده و از آن طریق دفع می شود . حال بدن برای  رفع این دو مشکل خونرسانی به بافت ها را افزایش می دهد .

نکته

در کل کربوکسی تراپی در زمان تزریق در محل مورد نظر باعث می شود که فرآیند طبیعی بدن را تا حد زیادی تحریک کند و به فرد این امکان را می دهد که به نتیجه دلخواه برسد .

معمولا بعد از تزریق که توسط پزشک مورد نظر در زیر پوست انجام می شود  هفتاد درصد از گاز  کربن دی اکسید کربن با آب موجود که در بافت و خون وجود دارد واکنش نشان می دهد

نکته
نکته

و سپس به ماده ای به نام بی کربنات  تبدیل می شود ، این ماده سبب می شود که محیط بافت و خون باعث اسیدی شدن شود و بدن برای رفع این مشکل خون رسانی را در بافت های مورد نظر را بالا می برد .

به بیان ساده تر کربوکسی تراپی باعث می شود که محیط بافت خاصیت اسیدی پیدا کند و اکسیژن بیشتری را جذب نماید .

برای بالا رفتن خون رسانی در بافت های بدن چندین روش وجود دارد . یکی از این روش با استفاده از گشاد شدن عروق کوچک در بافت ها است .

عروق بعد از اینکه کربن دی اکسید کربن را با درصد بالا دریافت می کنند باعث می شود که گشاد شود و خون رسانی در بافت ها افزایش یابد .

بعد از  آن بدن فاکتورهای رشد مختلف را ترشح می کند و خونرسانی به صورت گسترده تر انجام شود . فاکتورهای رشد ذکر شده بر روی بافت ها سه  تاثیر مهم به صورت زیر دارد  :

خونرسانی را به صورت کامل افزایش می دهد .

سوزاندن چربی ها را افزایش میدهد .

با استفاده از کلاژن سازی باعث می شود که ترمیم سازی پوست افزایش یابد .

کاربردهای کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی از روش هایی است که در بین پزشکان و بیماران به دلیل کاربرد و مزایای فراوانی  که دارد طرفداران زیادی بین خانم ها و آقایان دارد .

اگر بخواهیم به کاربردهای کربوکسی تراپی بپردازیم باید در ابتدا این روش علمی را به دو دسته درمانی و زیبایی تقسیم نماییم در زیر به کربوکسی تراپی در کاربردهای زیبایی اشاره کرده ایم :

کاربردهای کربوکسی تراپی
کاربردهای کربوکسی تراپی

سفت شدن پوست :

یکی از مهمترین کاربردهای کربوکسی تراپی بهبود در انعطاف پذیری و درمان افتادگی و شل شدگی پوست می باشد که با این روش می توان هر قسمتی از بدن که دچار این مشکلات است را برطرف نمود .

جوانسازی پوست :

می توان با استفاده از کربوکسی تراپی هر قسمتی از پوست را که دچار پیر پوستی شده است استفاده کرد و جوانی را به پوست خود هدیه دهید .

برطرف شدن  تیرگی و چروک زیر چشم :

یکی از مشکلاتی که خانم ها و آقایان درگیر آن هستند تیرگی و چروک های زیر چشم است که با استفاده از این روش می توان به راحتی با این مشکل مبارزه کرد .

کاهش چربی های موضعی و سلولیت :

گاهی افراد با استفاده از رژیم و ورزش نمی توانند چاقی را در قسمت هایی از بدن را که مدنظرشان برطرف نمایند به همین دلیل باید از روش های جراحی تهاجمی و یا غیر تهاجمی استفاده کنند

که یکی از روش های پرطرفدار برای این روش کربوکسی تراپی است . به همین دلیل بیشتر پزشکان معتبر برای درمان چربی های موضعی و درمان سلولیت از این روش استفاده می کنند .

درمان ترک های پوستی :

بسیاری از افراد به دلایل مختلف ممکن است با مشکل استرچ مارک و یا ترک های پوستی مواجه شوند که برای رفع آن ممکن است به روش های  مختلف روی بیاورند . یکی از مطمئن ترین روش ها کربوکسی تراپی است که با استفاده از آن می توان ترک هایی که ناشی از چاقی و یا باردای است را برطرف کرد .

جوانسازی :

با بالا رفتن سن در قسمت های  مختلف مانند گردن پشت دست و حتی در قسمت دکلته  افتادگی  پیری های پوستی مشاهده شود که با استفاده از این روش کارآمد کربوکسی تراپی آن را برطرف نمود . همچنین می توانید به راحتی تمامی چین و چروک های صورت را به راحتی برطرف نمایید .

درمان ریزش مو :

راه های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که اغلب روش ها معمولا با شکست مواجه می شود این در حالی است که کربوکسی تراپی از روش هایی است که با احتمال زیاد ریزش مو را درمان می کند.

بهبود نتایج لیپوساکشن : لیپوساکشن از روش های پزشکی معتبر است که این روزها طرفداران زیادی دارد و بیشتر پزشکان با بالا رفتن بهبود نتایج این روش به افراد پیشنهاد می دهند که از کربوکسی تراپی استفاده نمایند.

بهبود آثار زخم :

تا به حال برای هر فردی پیش آمده است که به هر دلیل در قسمتی از بدنشان زخم و یا آکنه ایجاد شود که برای رفع آن روش های زیادی را امتحان می کنند یکی از روش هایی که این روزها پزشکان معتبر به افراد پیشنهاد می دهند که از کربوکسی تراپی استفاده کنند .

استفاده در قسمت های مختلف :

با توجه به کاربردهای ذکر شده می توانید از این روش برای قسمت های مختلف مانند گردن ، پلک ها ، صورت ، شکم ، دست ها ، پاها و باسن استفاده شود .

در صورت هر یک از مشکلات زیر از انجام کربوکسی تراپی بپرهیزند این مشکلات عبارتند از :

  • بیمارانی که مشکلات قلبی عروقی حاد و کنترل شده دارند و معمولا فشار خون کنترل نشده را دارند نباید از کربوکسی تراپی استفاده کند .
  • افرادی که دچار بیماری های تنفسی حاد هستند نباید از این روش استفاده کنند .
  • افرادی که دچار مشکلات انعقاد خونی از جمله هموفیلی هستند نباید تزریق کربوکسی تراپی را انجام دهند.
  • افرادی که اخیرا آمبولی ریه داشته اند .
  • افرادی که دچار بیماری در بافت پیوندی هستند کربوکسی تراپی برای آنها مضر است .
  • افرادی که درگیر بیماری سرطان هستند و یا در حال انجام شیمی درمانی می باشند بهتر است از این روش استفاده نکنند.
  • افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند و یا تحت درمان دیالیز هستند نباید از این روش برای درمان های مختلف استفاده کنند .
  • افرادی که دچار بیماری صرع و یا بیماری های مغزی هستند نباید از این روش استفاده کنند .
  • افرادی که عفونت های پوستی دارند و یا اخیرا داشته اند نباید کربوکسی تراپی انجام دهند .
  • افرادی که بیماری دیابت دارند و به خصوص افرادی که دیابت آنها کنترل نمی شود نباید کربوکسی تراپی را انجام دهند .
  • در دوران بارداری و شیردهی افراد نباید کربوکسی تراپی را انجام دهند و باید تزریق را به پایان دوران بارداری و شیردهی موکول کنند .
در صورت هر یک از مشکلات زیر از انجام کربوکسی تراپی بپرهیزند این مشکلات عبارتند از :
در صورت هر یک از مشکلات زیر از انجام کربوکسی تراپی بپرهیزند این مشکلات عبارتند از :

اثرات کربوکسی تراپی در بدن

کربوکسی تراپی به صورت دقیق به محلی که تزریق انجام می شود بستگی دارد ولی در نهایت کلیات آن در تمامی قسمتها به صورت یکسان است .

در کربوکسی تراپی از یک کپسول حاوی دی اکسید کربن استفاده می شود که دارای یک  لوله پلاستیکی است و به دستگاه تنظیم کننده جریان گاز متصل است .

حال پزشک خبره با استفاده از این دستگاه با توجه به تجربه ای که دارد به صورت دقیق گازی را که وارد بدن شما می کند را کنترل می کند .

حال گاز از طریق دستگاه و گذر از لوله استریل شده و به یک فیلتر می رسد این فیلتر وظیفه دارد تمامی ناخالصی ها را بگیرد و نگذارد این ناخالصی ها وارد بدن شود . بعد از آن پزشک با استفاده از سوزن ریزی تعبیه شده گاز را به ناحیه مورد نظر تزریق می کند .

بهتر است بدانید که تمامی فرآیند تزریق کاملا بدون درد است و در بیشتر مواقع حتی پزشکان با تجربه از داروهای بی حسی نیز استفاده نمی کنند اما در صورت نیاز اگر آستانه درد فرد بسیار پایین باشد از کرم های بی حسی استفاده می کنند .

اگر کربوکسی تراپی برای پلک انجام شود ممکن است فرد پف را در اطراف چشم خود احساس می کنند که این احساس معمولا بین 5 تا 10 دقیقه است .

اگر این روش را نیز برای ترک های پوستی می خواهید انجام دهید تزریق با هر میزانی که انجام شود باز هم بدون در است .

زیرا پوست هایی که دچار ترک شده است به نسبت قسمت های دیگر حس کمتر دارد و فقط ممکن است که فرد بین 5 تا 10 دقیق فشار و یا خارش را احساس کند که خیلی سریع برطرف می شود .

توجه داشته باشید

قابل ذکر است که اگر شما می خواهید برای برطرف کردن اثر زخم و اسکار از کربوکسی تراپی استفاده کنید نباید نگرانی برای درد داشته باشید زیرا این قسمت ها اعصاب درد ندارند .

درمان سلولیت و چربی های موضعی در قسمت های پا ، دست و شکم دارای شرایط خاص هستند . در مورد موارد ذکر شده گاز باید به میزان بیشتری به بافت های مورد نظر تزریق شود و در اصطلاح پزشک قسمت های مورد نظر باد می شود به همین دلیل معمولا درد در این قسمت ها ممکن است بیش از موارد ذکر شده احساس شود .

توجه داشته باشید
توجه داشته باشید

البته باید نگران درد باشید مثلا در زمانی که می خواهید تزریق را در ناحیه دست انجام شود درد آن بیشتر مشابه زمانی است که قصد دارید فشار خون را اندازه بگیرید .

بهتر است برای درمان سلولیت و چربی های موضعی بعد از تزریق کربوکسی تراپی ناحیه مورد نظر تا 24 ساعت گرم نگه دارید و در صورت احساس کردن سوزن سوزن شدن نگران نباشید زیرا کاملا طبیعی است .

تعداد جلسات کربوکسی تراپی پلک

معمولا تعداد جلساتی که برای کربوکسی تراپی استفاده می شود به درمان و یا محلی که تزریق انجام می شود بستگی دارد . در زیر سعی کرده ایم به صورت کامل به روش های درمانی این روش به صورت کامل بپردازیم :

اگر می خواهید به صورت کامل با استفاده از کربوکسی تراپی چربی های موضعی خود را به صورت کامل از بین ببرید بهتر است به صورت کامل هر هفته  یا به صورت یک هفته در میان در هشت یا ده جلسه به صورت کامل انجام دهید و برای تثبیت بهتر بعد از اتمام کامل دوره با توجه به صلاحدید پزشک به صورت سالیانه کربوکسی را انجام دهید .

تعداد جلسات کربوکسی تراپی پلک
تعداد جلسات کربوکسی تراپی پلک

اگر از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و پوست پرتقالی شدن پوست استفاده می کنید باید بدانید که برای رفع کامل آن باید بین شش تا ده جلسه در فواصل یک یا دو هفته انجام شود .

یکی از دلایلی که از کربوکسی تراپی استفاده می شود و بسیار طرفدار دارد سیاهی زیر چشم است و باید با 4 تا 8 جلسه که معمولا در هفته های اولیه دو هفته در میان و در هفته آخر چهار هفته یکبار انجام شود .

برای جوانسازی پوست با استفاده از کربوکسی تراپی باید دوره را بین چهار تا هشت جلسه انجام شود و این جلسات بین دوره های سه تا چهار هفته ای انجام شود .

در صورت انجام دوره ها به صورت کامل باید انتظار داشته باشیم که ماندگاری بین چهار تا شش ماه داشته باشد که این بازه معمولا در جوانسازی پوست است و برای روش های دیگر مانند درمان سلولیت اگر فرد رژیم و ورزش خوبی داشته باشد می توان نتیجه آن را تا چند سال مشاهده نمود .

برای اینکه کربوکسی تراپی را انجام دهید نیازی به انجام روش و یا آمادگی خاصی نیازی نیست و معمولا پزشکان با تجربه با توجه به محل مورد نظر توصیه های لازم را به فرد می دهند .

در این روش مانند هر روش غیر تهاجمی زیبایی دیگر نیاز دارد که یک هفته  قبل از تزریق از مصرف داروهای ضد التهابی مانند ژلوفن و ایبوپروفن و همچنین آسپرین پرهیز شود . در صورت استفاده از این داروها ممکن است فرد کبودی زیادی را در ناحیه احساس کند .

با توجه به موارد ذکر شده از مزیت های این روش می توان به عدم نیاز مراقبت های قبل و بعد از تزریق کربوکسی تراپی اشاره کرد .

البته باید بدانید که در تمامی روش ها نباید ناحیه مورد نظر تا چهار ساعت با آب سرد تماس داشته باشد و در صورت درمان سلولیت به هیچ عنوان تا یک روز فرد باید از رفتن به حمام و وان بپرهیزد .

معمولا بسیاری از افراد زمانی که متوجه میشوند کربوکسی تراپی همان گاز کربن دی اکسید است برایشان سوال پیش می آید که آیا این گاز سمی نیست باید بدانید این گاز به صورت طبیعی در بدن تولید می شود و حاصل فرآیند سوخت و سازهای بدنی است و در خون وجود دارد و سپس از طریق ریه ها به صورت کامل دفع می شود .

پس کربن دی اکسید گازی سمی نیست و هیچ آسیبی به سلول ها نمی رساند تنها عارضه ای که کربوکسی تراپی  دارد  کبودی در ناحیه تزریق شده است که معمولا در نواحی مانند زیر چشم رخ نمی دهد و معمولا در نواحی مانند دست  و پا دیده می شود .

درد خفیف و احساس عجیب در زیر پوست ناحیه تزریق شده از عوارضی است که به صورت نادر در افراد دیده می شود و معمولا بعد از چند ساعت بعد از تزریق برطرف می شود .

مزیت کربوکسی تراپی پلک

کربوکسی تراپی پلک از روش های نوین و پرطرفدار است و دلیل زیاد شدن روز افزودن طرفداران آن می توان به مزیت های زیاد آن اشاره کرد ، این مزیت ها شامل موارد زیر می شود :

  • کربوکسی تراپی برای انواع مختلف بیماری ها استفاده می شود .
  • برای درمان و رفع ناهمواری های پوستی استفاده میشود .
  • برای بالا بردن جریان های خونی استفاده می شود .
  • با استفاده از کربوکسی تراپی می تواند در هر ناحیه ای که تزریق را انجام می دهید شادابی و جوانی پوست را مشاهده نماید .
  • کربوکسی تراپی از روش های جوان سازی است که به صورت سرپایی انجام میشود و نیازی نیست که فرد در بیمارستان بستری شود .
  • کربوکسی تراپی از روش هایی است که نیاز به ریکاوری ندارد و بعد از تزریق ممکن است تورم احساس شود که بلافاصله از بین میرود .
  • کربوکسی تراپی از روش های غیر تهاجمی است که بدون درد محسوب می باشد به همین دلیل بسیاری از افراد این روش را انتخاب می کنند .
  • اگر شما به هر دلیل این روش را انتخاب کنید بعدا از تزریق شاهد نرم شدم و جوانسازی پوست در آن ناحیه هستید و تمامی چین و چروک ها از بین می رود .
  • این روش بی خطر ترین روش است زیرا در اصل همان گردش طبیعی اکسیژن در بدن را انجام می دهد با این تفاوت که مزیت های اصلی و مهم خود را نیز به همراه دارد .
مزیت کربوکسی تراپی پلک
مزیت کربوکسی تراپی پلک

در کنار مزیت های این روش بهتر بدانید این روش معایبی نیز دارد که شامل موارد زیر است :

  • ممکن است بعد از تزریق فرد در ناحیه مورد نظر کبودی و قرمز مشاهده کند که جای نگرانی نیست و خیلی سریع این عوارض از بین میرود .
  • بعد از تزریق احتمال دارد تا 24 ساعت احساس گرمی در ناحیه مورد نظر مشاهده شود .
  • بعد از تزریق احتمال دارد فرد کمی احساس درد داشته باشد و یا تورم را در ناحیه مشاهده کند که این کامل طبیعی است و بعد از چند ساعت برطرف می شود .

همه چیز در مورد کربوکسی تراپی پلک

یکی از موارد بسیار پرطرفدار و کاربردی از کربوکسی تراپی ، کربوکسی تراپی پلک است ، به این صورت که با استفاده از تزریق گاز دی اکسید کربن می توان مشکلاتی که در این قسمت وجود دارد از بین برد و شادابی و طراوت را به پوست خود برگرداند .

پزشکان معتقدند با استفاده از این روش می توان  حالت ارتجاعی پوست را بالا برد و در نهایت با کمترین هزینه و زمان به نتیجه دلخواه رسید . با توجه به این ادعا بسیاری از افراد به ویژه خانم ها از این روش استقبال کرده اند .

البته افراد باید دقت داشته باشند همین روش ساده و کم هزینه اگر توسط افراد خبره و پزشکان معتبر انجام نشود ممکن است خطرات زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد

همه چیز در مورد کربوکسی تراپی پلک
همه چیز در مورد کربوکسی تراپی پلک

برای تزریق این گاز در قسمت پلک از روش میکرو استفاده می شود  و همین امر باعث شده که گردش خون افزایش پیدا کند و در نهایت کلاژن سازی بیشتر شود .

با توجه به این شرایط و حالت کشسانی که ایجاد می شود باعث شده که چین و چروک ها از بین برود و کلاژن بالا می رود و رسوبات چربی به صورت چشمگیری بعد از چند جلسه کربوکسی تراپی از بین می رود .

بهتر است بدانید کربوکسی تراپی در موارد زیادی استفاده می شود به عنوان مثال گاهی فرد بر اثر سوختگی در این ناحیه دچار پوست اضافی روی پوست شود

و یا اگر زخم و سلولیت دارند با استفاده از این روش آنها را از بین ببرد . بیماری هایی مانند اختلال نعوظ نیز از بیماری هایی است که برای رفع آن از کربوکسی تراپی استفاده می کنند . همچنین بیماری هایی مانند آرتریت و سندرم ریو دو از روش پرکاربرد کربوکسی تراپی درمان می شود .

برای کربوکسی تراپی پلک معمولا مانند کاربردهای دیگری عمل می شود به این صورت که از طریق یک مخزن گاز co2 که به آن برای تنظیم کننده جریان گاز متصل است توسط پزشک تنظیم می شود و سپس با فشار تنظیم شده وارد لوله ای فیلتر دار می شود

که این فیلتر وظیفه دارد آلودگی و ناخالصی های موجود در گاز را از جمع آوری می کنند  و در نهایت گاز دی اکسید کربن خالص را وارد بدن می کند .

بهتر است بدانید کربوکسی تراپی پلک هیچ دردی ندارد اما پزشک با توجه به تشخیص و پایین بودن آستانه درد بیمار ممکن است از کرم های بی حسی استفاده کند .

کربوکسی تراپی پلک معمولا به دلایل مختلفی انجام می شود که اصلی ترین آن تیرگی زیر پلک است . تیرگی زیر پلک از بیماری است که خانم و آقایان زیادی درگیر آن هستند

و معمولا کرم های زیادی برای رفع آن وجود دارد که تاثیر بسیار کمی دارد و پروسه بسیار طولانی دارند و روند درمان آن بسیار کند می باشد .

این در حالی است که کربوکسی تراپی پلک در همان جلسه اول نتیجه خود را نشان می دهد و با تکمیل شدن دوره های درمان میتوان به نتیجه خوبی رسید که این دوره معمولا شش ماهه است .

دلایل تیرگی زیر چشم بسیار متعدد است که تمامی این دلایل در نهایت به کاهش خونرسانی در این ناحیه است  حال این عمل با بالا رفتن سن و یا کم خونی شدید بسیار دیده می شود .

اگر تزریق کربوکسی تراپی را در ناحیه پلک انجام دهید خونرسانی را بیشتر کرده و باعث می شود که تیرگی را از بین ببرد . حال اگر فرد تیرگی را به همراه گودی زیر چشم دارند می توانند در کنار کربوکسی تراپی از تزریق ژل استفاده کنند تا تمامی این مشکلات را از بین ببرند .

نتیجه گیری

امروزه روش های جوانسازی و زیبایی زیادی در علم پزشکی وجود دارد که کربوکسی تراپی  یکی از روش هایی است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است .

این روش برای قسمت های مختلف استفاده می شود که معمولا بیشتر افراد برای از بین بردن چین و چروک ها ، سیاهی زیر چشم از کربوکسی تراپی استفاده می کنند .

کربوکسی تراپی با بالا بردن جریان گردش خون در ناحیه ای که تزریق انجام می شود باعث می شود که جوانی و شادابی را به پوست برگرداند .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید