میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

ویال بوتاکس دیسپورت
ویال بوتاکس دیسپورت

لیست موضوعات

ویال بوتاکس دیسپورت

در این مقاله به بررسی ویال بوتاکس دیسپورت خواهیم پرداخت.

داشتن پوستی خشک و دارای چین و چروک امری ناخوشایند است. از این‌رو بوتاکس دیسپورت برای افرادی که چین و چروک صورت آن ها زیاد است، توسط پزشک تجویز می‌شود. دیسپورت یک ماده تزریقی است که جهت از بین بردن چین های عمودی بین ابروها مورد استفاده قرار می گیرد.

ویال بوتاکس دیسپورت
ویال بوتاکس دیسپورت

نحوه کار ویال بوتاکس دیسپورت به این گونه است که عضلات صورت یا سایر نقاط مورد نظر را بی حس کرده و باعث کشش پوست آن ناحیه می شود. ماده دیسپورت به ناحیه چین خورده تزریق می شود، سپس انقباض عضلات را کاهش داده و سبب کشش پوست روی سطح آن می شود. به طور کلی مدت زمان نتیجه گیری این بوتاکس 5 روز بوده و ماندگاری آن تا 6 ماه است.

در ادامه به سوالات شما در رابطه با بوتاکس دیسپورت پاسخ می دهیم:

بوتاکس دیسپورت چیست؟

تفاوت دیسپورت با بوتاکس چیست؟

کارایی دیسپورت بوتاکس چیست؟

بوتاکس دیسپورت چه کاربرد هایی دارد؟

از روش بوتاکس دیسپورت چه انتظاراتی باید داشت؟

روند بهبودی پس از تزریق بوتاکس دیسپورت به چه شکل است؟

مدت زمان نتیجه گیری دیسپورت چقدر است؟

عوارض جانبی تزریق دیسپورت چیست؟

ایا تزریق بوتاکس دیسپورت برای زنان باردار ایمن است؟

آیا سم موجود در محلول دیسپورت حرکت می کند؟

میزان رضایت بیماران از تزریق دیسپورت چقدر است؟

شاخص ترین تفاوت های دیسپورت و بوتاکس کدام اند؟

هزینه تزریق دیسپورت چقدر است؟

میزان تاثیر گذاری دیسپورت چقدر است؟

تفاوت ویال های بوتاکس و دیسپورت در چیست؟

قیمت بوتاکس دیسپورت انگلیس چقدر است؟

تفاوت دیسپورت با بوتاکس و زئومین در چیست؟

بوتاکس دیسپورت چه مزایایی دارد؟

دلیل انتخاب بوتاکس دیسپورت توسط بیماران چیست؟

دوز های مورد نیاز بوتاکس دیسپورت کدام اند؟

دیسپورت کانادایی اصل چه مزایایی دارد؟

نحوه نگهداری دیسپورت چگونه است؟

دوام دیسپورت در مردان و زنان به چه شکل است؟

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت به چه شکل است؟

واکنش پوست بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت چیست؟

بعد از بوتاکس پیشانی چه اتفاقی می افتد؟

مراقبت های آرایشی بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت به چه شکلی باید انجام شود؟

باید ها و نباید های پس از تزریق بوتاکس دیسپورت کدام اند؟

نحوه تزریق بوتاکس دیسپورت چگونه است؟

محلول بوتاکس دیسپورت در کدام نواحی صورت تزریق می شود؟

چند بار در سال می توان تزریق بوتاکس دیسپورت را انجام داد؟

 

بوتاکس دیسپورت چیست؟

دیسپورت یک محلول تزریقی جهت از بین بردن چین و چروک روی پوست می باشد که حاوی سم بوتولینیوم A است. نحوه کارآیی سم بوتولینیوم A به این گونه است که از فعالیت عصبی عضله ها جلوگیری کرده و موقتا فعالیت آن ها را کاهش می دهد. سم بوتولینوم حاوی باکتری هایی است که موجب بوتولیسم می شوند.

موادی که در ماده دیسپورت به کار رفته اند، باعث می شوند که پوست چین خورده شل شده و خطوط آن موقتا از بین برود. وجه تمایز محصول دیسپورت با سایر محلول های بوتاکس حاوی سم بوتولینوم، این است که می ‌تواند در همه نواحی تزریق شده پخش شود. همین عامل باعث می‌شود که بوتاکس دیسپورت نسبت به سایر محصول های بوتاکس، به تزریق های کمتری نیاز داشته باشد.

بوتاکس دیسپورت چیست؟
بوتاکس دیسپورت چیست؟

افراد متقاضی بوتاکس، با انجام بوتاکس دیسپورت می‌توانند از دوره های طولانی تر و شدید تر درمانی خلاص شوند. ماندگار بوتاکس دیسپورت به مدت سه تا شش ماه بوده و به بیـهوشی، بستری شدن یا جراحی نیازی ندارد.

انجام بوتاکس دیسپورت متقاضیان زیادی دارد، چرا که چین و چروک های روی صورت را از بین برده و پوستی صاف و زیبا را برای بیمار در مقام می آورد. تزریق دیسپورت نسبت به سایر بوتاکس ها ارزان تر بوده و نتایج آن زودتر حاصل می شود. همچنین بوتاکس دیسپورت قیمت نسبتا پایینی دارد.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

تفاوت دیسپورت با بوتاکس چیست؟

_ دیسپورت ساخت کشور انگلیس بوده و به عنوان بوتولینیوم توکسین شناخته می شود، اما بوتاکس در شرکت آلرگان واقع در کشور آمریکا تولید می‌شود و با دیسپورت متفاوت است. بوتاکس و دیسپورت حاوی ماده اصلی سم باکتری  onabotulinumtoxinA هستند.

تفاوت دیسپورت با بوتاکس چیست؟
تفاوت دیسپورت با بوتاکس چیست؟

_ برخلاف ماده بوتاکس که در دمای زیر صفر نگهداری می شود، دیسپورت حاوی ویال‌های پودر مانند است که نیاز به نگهداری در دمای 2الی 8 درجه سانتیگراد داشته و باید دائما جابجا شود.

_ ویال دیسپورت به دو صورت 300 و 500 واحدی تولید می شود اما ویال بوتاکس 50 یا 100 واحدی است.

_ به علت وجود لاکتوز در دیسپورت، استفاده آن برای افرادی که به شیر آلرژی دارند، مجاز نمی باشد.

_ تززریق دیسپورت همانند تزریق بوتاکس است، با این تفاوت که دیسپورت دو و نیم الی سه برابر بوتاکس بیشتر تزریق می شود. مثلا در ناحیه ای که نیاز به تزریق 5 واحد بوتاکس باشد، معادلا به تزریق 15 واحد دیسپورت نیاز است.

_ قیمت هر واحد دیسپورت یک سوم واحد بوتاکس می باشد، اما از آن جهت که به جای هر واحد بوتاکس، سه واحد دیسپورت تزریق می شود، قیمت تمام شده آنها تقریباً برابر است.

_ یکی از تفاوت های اساسی بین دیسپورت و بوتاکس، زمان نتیجه گیری آن ها است. معمولا بوتاکس تا 48 ساعت بعد از تزریق، تاثیر گذاری آن شروع شده و حداکثر طی دو هفته نتیجه آن نیز مشاهده می شود

اما زمان تاثیر گذاری دیسپورت 24 ساعت و زمان نتیجه گیری آن دو هفته است. بنابراین زمان تاثیر گذاری دیسپورت نسبت به بوتاکس کمتر است.

_ مدت زمان ماندگاری دیسپورت نسبت به بوتاکس بیشتر بوده و بیمار در حین تزریق ماده دیسپورت درد کمتری را احساس می کند.

_ محلول دیسپورت نسبت به محلول بوتاکس رقیق تر بوده و ماندگاری بیشتری دارد.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

کارایی دیسپورت بوتاکس چیست؟

با گذشت زمان و بالا رفتن سن، چین و چروک هایی در بین ابروها و پیشانی ظاهر شده و یا اینکه ابرو ها به سمت پایین متمایل می شوند. این امر باعث می‌شود که فرد مسن اخمو و عبوس به نظر برسد. با استفاده از بوتاکس دیسپورت می‌توان این معضلات را برطرف کرده و پوستی صاف و یکدست داشت.

دیسپورت برای از بین بردن چین و چروک روی سطح پوست و درمان برخی از بیماری های خاص کاربرد دارد. دیسپورت یک ماده تزریقی است که ناحیه مورد نظر در صورت را موقتا فلج کرده و چین و چروک آن را محو می کند.

*ماده اصلی دیسپورت، بوتاکس و زئومین “سم بوتولینوم” است.

کارایی دیسپورت بوتاکس چیست؟
کارایی دیسپورت بوتاکس چیست؟

بوتاکس دیسپورت چه کاربرد هایی دارد؟

_ کاربرد های زیبایی دیسپورت

ماده دیسپورت نخستین بار در سال 2009 جهت از بین بردن چین های عمودی عمیق بین ابروها تولید شد. این ماده توسط اداره غذا و داروی آمریکا تایید شده و برای افراد زیر 65 سال مورد استفاده قرار می گرفت.

ماده دیسپورت برای از بین بردن چین و چروک پیشانی و خطوط اطراف چشم نیز مورد استفاده قرار می گیرد که این کار خارج از مجوز محسوب می شود. این محلول به علت داشتن ساختار رقیق، خیلی سریع در زیر پوست پخش شده و برای افرادی که چین و چروک پوست آن ها نسبتا زیاد است،گزینه خوبی به نظر می رسد.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

_ کاربردهای پزشکی دیسپورت

تزریق بوتاکس دیسپورت، علاوه بر کاربردهای زیبایی، کاربردهای پزشکی زیادی نیز دارد. به عنوان مثال، برای کسانی که هنگام لبخند زدن، لب فوقانی آن ها بیش از حد استاندارد بالا رفته و این امر موجب بیرون افتادن لثه آن ها می شود، می توان از تزریق بوتاکس برای رفع مشکل آن ها استفاده کرد.

_ کاربردهای پزشکی دیسپورت
_ کاربردهای پزشکی دیسپورت

برای افرادی که به فلج بل مبتلا شده اند نیز می توان از تزریق بوتاکس کمک گرفت. بر اثر عارضه فلج بل یا ترومای صورت، صورت افراد ظاهری کج به خود می گیرد که تا حدودی این نامتقارنی از طریق تزریق بوتاکس برطرف می‌شود.

ماده دیسپورت کاربردهای پزشکی زیادی دارد و برای درمان عارضه های زیرنیز مورد استفاده قرار می گیرد:

  • درمان برخی از مشکلات مهره های گردن
  • میگرن
  • تعریق
  • کاهش اسپاستیسیتی
  • تزریق بوتاکس برای رفع مشکل غیر قرینگی صورت نیز کاربرد دارد.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

از روش بوتاکس دیسپورت چه انتظاراتی باید داشت؟

تزریق دیسپورت معمولا در مطب یا دفتر ارائه دهنده خدمات پزشکی صورت می گیرد. تزریق این محلول باید توسط یک پزشک متخصص پوست یا یک جراح آرایشی انجام شود. جراح آرایشی یا پزشک متخصص دیسپورت را به 5 ناحیه از صورت تزریق می کند. با این کار فعالیت عصبی عضله ها کاهش یافته وانقباض عضلات صورت کمتر می شود.

تزریق دیسپورت معمولا سی دقیقه به طول می‌انجامد. برای تزریق دیسپورت از روش بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، به همین خاطر، بیمار هیچ گونه دردی را در حین تزریق احساس نخواهد کرد.

از روش بوتاکس دیسپورت چه انتظاراتی باید داشت؟
از روش بوتاکس دیسپورت چه انتظاراتی باید داشت؟

روند بهبودی پس از تزریق بوتاکس دیسپورت به چه شکل است؟

تزریق بوتاکس دیسپورت هیچ گونه دوره نقاهتی ندارد و بیمار می تواند پس از انجام این تزریق، فعالیت های روزمره خود را مانند قبل ادامه دهد. گاها ممکن است بیمار کمی در ناحیه تزریق احساس خارش کند یا اینکه اطراف ناحیه تزریق قرمز یا کبود شود که این عوارض تنها چند ساعت ادامه داشته و سریعا بهبود می‌یابد.

برای جلوگیری از عوارض پس از تزریق دیسپورت، لازم است تمامی دستورلعمل های پزشک متخصص را انجام دهید. به عنوان مثال ممکن است از شما بخواهد که پس از انجام تزریق به مدت چند ساعت دراز کشیده و فعالیت سنگین نداشته باشید.

برای جلوگیری از خطر حرکت سم موجود در محلول دیسپورت باید از ماساژ دادن ناحیه ای که ماده دیسپورت به آن تزریق شده است، اجتناب کنید. همچنین برای کاهش تورم پس از تزریق دیسپورت، می توانید از کرم آرنیکا (که برای کاهش درد و کبودی مورد استفاده قرار می گیرد) استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

مدت زمان نتیجه گیری دیسپورت چقدر است؟

مدت زمان نتیجه گیری دیسپورت نسبت به سایر روش های بوتاکس سریعتر است. معمولاً ماده دیسپورت بین 12 تا 72 ساعت( به طور معمول 48 ساعت) تاثیر خود را شروع کرده و در عرض پنج یا شش روز نتیجه آن مشاهده می‌شود.

در موارد نادر، ممکن است مشاهده کامل نتیجه یک ماه به طول بیانجامد. حداکثر ماندگاری بوتاکس دیسپورت 6 ماه است و شما بعد از 6 ماه می توانید برای حفظ نتیجه مجددا تزریق دیسپورت را انجام دهید.

مدت زمان نتیجه گیری دیسپورت چقدر است؟
مدت زمان نتیجه گیری دیسپورت چقدر است؟

عوارض جانبی تزریق دیسپورت چیست؟

به طور معمول تزریق دیسپورت از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و عوارض بسیار کمی از جانب بیماران گزارش شده است. با این حال، چند نمونه از این عوارض را تشریح می کنیم.

طبق آمار های منتشر شده، عوارض جانبی تزریق دیسپورت تنها در 2 درصد از بیماران مشاهده شده است که عبارت اند از:

  • عفونت های سینوسی
  • حالت تهوع
  • احساس سردرد یا سرگیجه
  • افتادگی پلک
  • سرماخوردگی خفیف
  • کبودی یا خارش جزئی پوست
  • عفونت دستگاه تنفسی

یکی از مهمترین عوارض تزریق بوتاکس دیسپورت، افتادگی پلک و گوشه چشم ها می باشد که به خودی خود بعد از 2 تا 3 هفته بهبود می یابد. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است دوز و مقدار استفاده از ماده بوتاکس دیسپورت توسط پزشک رعایت شود. همچنین بیمار مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام دهد.

عوارض ذکر شده معمولاً طی چند روز از بین می روند، اما در صورت عدم مشاهده بهبودی، لازم است به پزشک متخصص مراجعه شود.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

 ایا تزریق بوتاکس دیسپورت برای زنان باردار ایمن است؟

هنوز عوارض خاصی در رابطه با تزریق بوتاکس دیسپورت برای زنان باردار مشاهده نشده است، اما بهتر است زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارند، قبل از تزریق بوتاکس دیسپورت حتما با پزشک خود مشورت کنند.

با وجود اینکه انتقال دیسپورت از طریق شیر مادر هنوز مشخص نشده است، اما مادرانی که نوزادشان از شیر آن ها تغذیه می‌کنند، بهتر است قبل از تزریق دیسپورت با پزشک خود مشورت نمایند.

 ایا تزریق بوتاکس دیسپورت برای زنان باردار ایمن است؟
ایا تزریق بوتاکس دیسپورت برای زنان باردار ایمن است؟

آیا سم موجود در محلول دیسپورت حرکت می کند؟

در تولید محصولات آرایشی از سموم زیادی استفاده می شود که یکی از این سموم سم بوتولینوم A است. یکی از رایج ترین موارد کاربرد سم بوتولینوم استفاده از آن در محلول بوتاکس دیسپورت می باشد.

خطر حرکت سم موجود در محلول دیسپورت و سایر محلول های بوتاکس وجود داشته و ممکن است این سم به سایر نقاط بدن لنتقال پیدا کند. در چنین شرایطی سمیت بوتولینوم رخ داده است که منجر به عوارض زیر می شود:

آیا سم موجود در محلول دیسپورت حرکت می کند؟
آیا سم موجود در محلول دیسپورت حرکت می کند؟
  • ضعف در سیستم بینایی یا بینایی دوگانه
  • تخلیه انرژی
  • خستگی
  • اختلال در تنفس و بلعیدن
  • بی اختیاری ادرار
  • دشواری در صحبت کردن

علائم حرکت سم پس از تزریق دیسپورت معمولا طی چند ساعت یا چند هفته مشاهده می شود که در صورت مشاهده هر یک از موارد فوق، سریعاً به پزشک خود مراجعه کرده و یا با دفتر ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

میزان رضایت بیماران از تزریق دیسپورت چقدر است؟

طبق نظرسنجی هایی که در بین 1000 بیمار انجام شده بود، 92 درصد از آن ها از تزریق دیسپورت راضی بودند، 5 درصد از این افراد در رابطه با تزریق دیسپورت نظری نداشته و 2 درصد از آن ها بیان کرده بودند که تزریق دیسپورت را ادامه نخواهند داد.

میزان رضایت بیماران از تزریق دیسپورت چقدر است؟
میزان رضایت بیماران از تزریق دیسپورت چقدر است؟

شاخص ترین تفاوت های دیسپورت و بوتاکس کدام اند؟

شاخص ترین تفاوت های دیسپورت و بوتاکس کدام اند؟
شاخص ترین تفاوت های دیسپورت و بوتاکس کدام اند؟

 

  1. سم های استفاده شده در محلول دیسپورت و بوتاکس

در محلول های دیسپورت و بوتاکس، از سم بوتولینوم استفاده شده است اما هر یک از آن ها به روش های متفاوتی تولید می شوند.

  1. مناطق درمان

تزریق دیسپورت تنها برای از بین بردن چین های عمودی بین ابرو ها استفاده می شود اما از تزریق بوتاکس می توان برای از بین بردن چین و چروک های تمامی نقاط پیشانی و اطراف چشم استفاده کرد.

  1. مدت زمان مشاهده تاثیرات

اثرات تزریق دیسپورت معمولاً بین 12 تا 72 ساعت نمایان می‌شود، اما اثرات تزریق بوتاکس معمولا بعد از چند هفته مشاهده می گردد.

  1. دوز مصرف

محلول دیسپورت در مقایسه با محلول بوتاکس ساختار رقیق تری دارد. به همین خاطر باید نسبت به محلول بوتاکس سه برابر بیشتر تزریق شود.

هزینه تزریق دیسپورت چقدر است؟

هزینه یک واحد از دیسپورت نسبت به یک واحد از بوتاکس یک سوم است، اما به علت رقیق بودن دیسپورت، باید سه برابر بیشتر از بوتاکس تزریق شود، از همین رو قیمت نهایی آن ها تقریباً برابر است.

هزینه تزریق دیسپورت چقدر است؟
هزینه تزریق دیسپورت چقدر است؟

میزان تاثیر گذاری دیسپورت چقدر است؟

تزریق بوتاکس نسبت به تزریق دیسپورت متقاضیان بیشتری دارد،اما بنابر نتایج مشاهده شده، تزریق دیسپورت نسبت به تزریق بوتاکس موثر تر بوده و ماندگاری بیشتری دارد. لازم به ذکر است که دیسپورت جهت درمان اسپاسم دهانه رحم و دیستونی نیز استفاده می‌شود.

میزان تاثیر گذاری دیسپورت چقدر است؟
میزان تاثیر گذاری دیسپورت چقدر است؟

تفاوت ویال های بوتاکس و دیسپورت در چیست؟

دوز مصرف بوتاکس و دیسپورت، به علت تفاوت در ویال های آن ها متفاوت است.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

_ ویال های بوتاکس

هر یک از ویال های بوتاکس حاوی 50 یا 100 واحد ONA است که این ویال ها به صورت یک بار مصرف تولید می شوند. محتویات ویال های بوتاکس با سدیم کلراید ترکیب شده و تنها برای یک نفر قابل استفاده است. استاندارد استفاده از ویال ها برابر با 360 واحد در هر 3 ماه است.

در مواردی که از بوتاکس برای درمان هایی غیر از درمان های زیبایی استفاده می شود، ویال های چند بار مصرف با 100 یا 200 واحد ONA تولید شده است. محتویات این ویال ها برای رسیدن به غلظت مورد نظر با سدیم کلراید ترکیب می شوند. مقدار اضافی این محلول را می توان در فریزر نگهداری کرد، اما مهلت استفاده از آن تنها 24 ساعت است.

_ ویال های دیسپورت

این ویال ها از 300 الی 500 واحد ABO تشکیل شده و قبل از تزریق با سدیم کلراید ترکیب می شوند. مقدار اضافی محلول های دیسپورت را می توان در فریزر نگهداری کرد، اما تا 24 ساعت باید مصرف شود. معمولا در اولین جلسه مصرف هر یک از محصولات حاوی بوتولینوم، کمترین مقدار آن تجویز می شود.

 

قیمت بوتاکس دیسپورت انگلیس چقدر است؟

هزینه دقیق بوتاکس دیسپورت انگلیس، به تعداد واحد ویال هایی که برای بیمار تزریق می شود، بستگی دارد. گاهی اوقات بیمار به تزریق مجدد دیسپورت یا اصطلاحاً ترمیم آن نیاز دارد که این کار در برخی از دفاتر ارائه خدمات بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود.

 

تفاوت دیسپورت با بوتاکس و زئومین در چیست؟

یکی از رایج ترین سموم بوتاکس، سم زئومین بوده که با بوتاکس و دیسپورت در حال رقابت است. تفاوت اصلی بوتاکس، دیسپورت و زئومین ماده اصلی به کار رفته در آن ها می باشد. در ساخت زئومین تنها یک ماده به نام توکسین A بوتولینوم به کار رفته است.

تفاوت در نحوه تولید زئومین، بوتاکس و دیسپورت سبب تفاوت در آن ها شده است. همان گونه که گفته شد، زئومین تنها از یک ماده ساخته شده و همین امر باعث می شود که مقاومت بدن در برابر آن پایین بیاید.

مقاومت بدن در برابر مواد به کار رفته در بوتاکس و دیسپورت بالا است، زیرا بدن علیه این مواد، پادتن هایی را ترشح می کند. لازم به ذکر است که برخلاف بوتاکس و دیسپورت، زئومین قبل از مصرف نیاز به نگهداری در فریزر ندارد.

مدت زمان تاثیرگذاری بوتاکس، دیسپورت و زئومین متفاوت است. در صورت تزریق دیسپورت اثرات آن طی 12 الی 72 ساعت پدیدار می شود، این مدت زمان برای بوتاکس بیش از 72 ساعت و برای زئومین نیز 4 روز است.

لازم به ذکر است که استفاده از زئومین به علت نداشتن مواد پروتئینی پیچیده،  رواج بیشتری دارد، چرا که بدن در برابر پروتئین‌های پیچیده پادتن تولید می کند و استفاده از زئومین سبب عدم تولید پادتن، در افراد مبتلا به بیماری های عصبی عضلانی می شود.

 

بوتاکس دیسپورت چه مزایایی دارد؟

بوتاکس دیسپورت معمولا برای افرادی که سایر روش های بوتاکس روی صورت آن ها تاثیری نداشته، توصیه می شود. اثربخشی بوتاکس دیسپورت ممکن است به مرور زمان کاهش یابد

زیرا بدن در برابر بوتاکس هایی که مواد آن ها حاوی پروتئین‌های پیچیده ای است، پادتن تولید می‌کند و ایمنی بدن در برابر این نوع بوتاکس ها بالا است. با این وجود، بوتاکس دیسپورت جزو آن دسته از بوتاکس هایی است که حاوی مقدار پروتئین کمتری می باشد.

بنابراین، کسانی که برای از بین بردن چین و چروک صورت خود از سایر روش های بوتاکس استفاده کرده و نتیجه ای نگرفته اند، می توانند از بوتاکس دیسپورت استفاده کنند.

شما در حال مطالعه مقاله ویال بوتاکس دیسپورت هستید

در ادامه مزایای بوتاکس دیسپورت را برای شما عزیزان بیان می کنیم:

_ پخش یکنواخت

دیسپورت نسبت به سایر بوتاکس ها راحت تر در زیر پوست پخش می شود، زیرا پروتئین‌های کمتری دارد. کسانی که برای از بین بردن چین و چروک های صورت خود از بوتاکس دیسپورت استفاده می کنند، صورت طبیعی تر و صاف تری خواهند داشت، چرا که مواد آن راحت تر زیر پوست پخش می شود.

_ بدون درد

ممکن است در روش بوتاکس دیسپورت از بی حسی موضعی استفاده شود که همین امر سبب می‌شود که بیمار هیچ دردی را احساس نکند. برای بیشتر شدن اثر بخشی این روش، بیمار لازم است3 تا 6 جلسه تزریق دیسپورت را ادامه دهد.

_ عدم نیاز به بیهوشی

به طور معمول، بوتاکس دیسپورت هیچگونه دردی ندارد، به همین خاطر، در این روش نیاز به بیهوشی نیست، اما در صورت استرس و نگرانی بیمار یا صلاح دید پزشک، اطراف تزریق بی حس خواهد شد.

_ عوارض جانبی کم

بر اساس آمارهای منتشر شده، بوتاکس دیسپورت نسبت به سایر بوتاکس ها عوارض جانبی کمتری دارد و تنها 2 درصد از بیماران به  عوارض آن دچار می‌شوند.

_ نتیجه گیری سریع

اکثر بیماران طی سه روز  نتایج بوتاکس دیسپورت را مشاهده می کنند، اما ممکن است در برخی از موارد نتیجه گیری تا شش روز به طول بینجامد.

_ ماندگاری بالا

ماندگاری بوتاکس دیسپورت نسبت به سایر بوتاکس ها بیشتر بوده و در اغلب موارد بیماران شاهد دوام این بوتاکس تا 6 ماه بوده اند.

_ ظاهر طبیعی

در روش تزریق دیسپورت، خطوط عمیق بین ابروها و روی پیشانی بدون ایجاد تغییر در سایر اعضای صورت از بین می روند. در این روش سایر اعضای صورت ظاهر خود را حفظ می کنند تا فرد بتواند در شرایط مختلف ابراز احساسات کند. در حالت کلی می توان گفت که بوتاکس دیسپورت فقط از بین برنده چین و چروک صورت بوده و در ابراز احساسات فرد هیچ اختلالی ایجاد نمی کند.

 

دلیل انتخاب بوتاکس دیسپورت توسط بیماران چیست؟

افرادی که برای از بین بردن چین و چروک پوست خود از روش بوتاکس دیسپورت استفاده می کنند، علاوه بر اینکه زودتر به نتیجه می رسند، دوام بوتاکس روی پوست آن ها نیز بیشتر است. به همین خاطر بوتاکس دیسپورت را به سایر بوتاکس ها ترجیح می دهند.

 

دوز های مورد نیاز بوتاکس دیسپورت کدام اند؟

دوز های مورد نیاز بوتاکس دیسپورت برای از بین بردن چین و چروک اعضای صورت عبارت اند از:

چین های پیشانی = 20 تا 80 واحد

چین های عمودی بین ابرو ها = 40 تا 80 واحد

خطوط اطراف چشم = 15 تا 30 واحد برای هر چشم

فرورفتگی چانه = 5 تا 10 واحد

بینی استخوانی = 10 تا 20 واحد

 

بوتاکس دیسپورت 500 و 300

ویال های بوتاکس دیسپورت از 300 الی 500 واحد ABO تشکیل شده و قبل از تزریق با سدیم کلراید ترکیب می شوند. عملکرد بوتاکس دیسپورت به این صورت است که سیگنال های عصبی را موقتا از کار می‌اندازد تا از عضلات صورت منقبض شود. با این کار فرورفتگی ها و چین های روی پوست نسبتاً هموار شده یا کاملاً ازبین می رود و پوست کاملا صاف و یکدست می شود.

دیسپورت کانادایی اصل چه مزایایی دارد؟

استفاده از دیسپورت کانادایی اصل به علت نداشتن مواد پروتئینی پیچیده، رایج است، چرا که بدن در برابر پروتئین‌های پیچیده پادتن تولید می کند و همین امر سبب بالا رفتن مقاومت بدن در برابر بوتاکس می شود.

مزایای دیسپورت کانادایی اصل عبارت اند از:

_ پخش یکنواخت

_ بدون درد

_ عدم نیاز به بیهوشی

_ عوارض جانبی کم

_ نتیجه گیری سریع

_ ماندگاری بالا

_ ظاهر طبیعی

 

 

نحوه نگهداری دیسپورت چگونه است؟

پودر های تشکیل دهنده دیسپورت باید در دمای 2 الی 8 درجه سانتیگراد و دور از یخ زدگی محافظت شوند. محلول ساخته شده باید بلافاصله استفاده شود، اما می توان باقی مانده آن را تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کرد.

 

دوام دیسپورت در مردان و زنان به چه شکل است؟

مقدار و نحوه مصرف دیسپورت برای زنان و مردان متفاوت است و مردان معمولاً به مقدار بیشتری از این محلول نیاز دارند. ‏دوام بوتاکس دیسپورت هم برای مردان و هم برای زنان به محل تزریق دیسپورت و دوز دیسپورت بستگی دارد. ماندگاری بوتاکس دیسپورت برای افرادی که تزریق را تجدید می کنند بیشتر است.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت به چه شکل است؟

برای جلوگیری از عوارض و خطرات بوتاکس دیسپورت، باید قبل از عمل مراقبت های آن را فرا گرفت. با وجود اینکه تزریق بوتاکس عوارض آن چنانی نخواهد داشت و یک عمل جزئی محسوب می شود، اما مراقبت های بعد از تزریق آن می‌تواند به روند نتیجه‌گیری شما کمک کند.

_ توصیه های بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت در هنگام خوابیدن

سعی کنید به گونه ای دراز بکشید که به محل تزریق بوتاکس دیسپورت فشاری وارد نشود. اگر قبل از انجام تزریق بوتاکس به گونه ای می خوابیدید که روی صورت شما فشار می آمد، شاید تغییر موقعیت هنگام خوابیدن برای شما کمی دشوار باشد، اما بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت باید سعی کنید به پشت بخوابید.

_ از انجام فعالیت هایی که مجبور می‌شوید سر خود را به سمت پایین خم کنید خودداری نمایید. مانند پوشیدن کفش.

_ لازم به ذکر است که بیمار باید در ساعات اولیه بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت در حالت ایستاده باشد.

_ ورود محلول دیسپورت به عضلات کمی زمانبر است و همین امر شما را ایجاب می‌کند که به گونه‌ای دراز بکشید که روی صورت شما هیچ فشاری وارد نشود.

_ تغییرات در فشار هوا یا تغییر در ارتفاع هیچ تاثیری بر ایجاد عارضه بعد از تزریق بوتاکس ندارد. به همین خاطر بعد از انجام این تزریق می توانید به راحتی سفر کنید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که تا 4 ساعت پس از تزریق بوتاکس دیسپورت نباید دراز بکشید.

 

واکنش پوست بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت چیست؟

ممکن است بعد از اتمام زمان تزریق، کمی قرمزی یا تورم روی پوست پدیدار شود، اما نگران نباشید چرا که این عوارض یک ساعت بیشتر دوام نخواهند داشت.

98 درصد از بیماران، هیچ گونه عارضه ای پس از تزریق بوتاکس دیسپورت مشاهده نمی کنند، به همین خاطر بعد از انجام این تزریق، می توانید به راحتی کارهای روزمره خود را ادامه دهید.

عمومی ترین عارضه بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت، احساس کوفتگی در محل تزریق است که این کوفتگی واکنش بدن در برابر تغییر بافتی در عضلات صورت می باشد. ممکن است ماده بوتاکس به عضلات دیگر نفوذ کرده و باعث ایجاد یک تغییر غیر عادی در ظاهر ابرو یا پلک شود.

ماندگاری اثر این بوتاکس حداکثر 6 ماه است و شما در صورت مشاهده دوباره چین و چروک های صورت خود، می توانید تزریق بوتاکس دیسپورت را تجدید کنید.

 

بعد از بوتاکس پیشانی چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است تصور کنید که پس از تزریق بوتاکس دیسپورت روی پیشانی، پیشانی شما کاملا سفت شود و نتوانید به درستی ابراز احساسات کنید، اما باید بگوییم که اینگونه نیست، چرا که بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت، عضلات کاملاً از کار نمی‌افتند و پیشانی حالت عادی خود را حفظ می کند.

 

مراقبت های آرایشی بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت باید به چه شکلی انجام شود؟

بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت می توان از مواد آرایشی استفاده کرد، ولی نباید به سطح پوست فشار وارد شود، اما در حالت ایده آل بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت، از مواد آرایشی استفاده نکنید تا فشاری به صورت شما وارد نشود.

ممکن است پس از تزریق بوتاکس حس کنید که پوست شما خشک شده است. برای از بین بردن این حالت، می توانید از هیالورونیک اسید استفاده کنید تا رطوبت به پوست شما باز گردد. اگر برای درمان عارضه خاصی از ماساژ و مالش صورت استفاده می کردید، بهتر است تا دو هفته بعد از عمل تزریق بوتاکس این فعالیت ها را متوقف کنید.

 

باید ها و نباید های پس از تزریق بوتاکس دیسپورت کدام اند؟

_ اجتناب از مصرف مسکن ها

پس از انجام تزریق بوتاکس دیسپورت، بهتر است از مصرف مسکن ها اجتناب کنید، چرا که هم مواد موجود در بوتاکس و هم مسکن ها موجب رقیق شدن خون می شوند و این امر کبودی پوست شما را تشدید خواهد کرد.

_ پرهیز از فعالیت های فیزیکی

معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس دیسپورت، از فعالیت‌های بدنی و روزمره خودداری کنید. این توصیه ها صرفا به خاطر جلوگیری از تماس اشیا و عوامل محیطی با پوست شما و جلوگیری از کبود شدن آن می باشد.

اگر برای شما مقدور است تا چندین ساعت پس از تزریق بوتاکس دیسپورت از هرگونه فعالیت پرهیز کنید. شاید احتمال زمین خوردن شما یا برخورد اشیا به صورت شما کم باشد، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

_ در محیط های گرم قرار نگیرید

توصیه می شود تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس دیسپورت، از سولاریوم و قرار گرفتن در معرض گرما اجتناب کنید.

_ صورت خود را دستکاری نکنید

ممکن است بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت وسوسه شوید که به صورت خود دست بزنید یا آن را ماساژ دهید، اما برای نتیجه گیری مطلوب، بهتر است از این کار خودداری نمایید.

عملکرد محلول بوتاکس دیسپورت به این گونه است که برای شل شدن عضلات، آن ها را فلج می کند. به همین خاطر بهتر است از دستکاری صورت پرهیز کرده و اجازه دهید که محلول کار خود را انجام دهد. دستکاری صورت موجب می شود که محلول بوتاکس به سایر نقاط صورت حرکت کند و این امر روند درمان را مختل خواهد کرد.

_ اجتناب از پوشیدن کلاه های تنگ

از آنجایی که وارد کردن فشار بر صورت بعد از تزریق بوتاکس ممکن است روی روند نتیجه گیری آن تاثیر معکوس داشته باشد، بهتر است از پوشیدن کلاه، هد بند یا هر پوششی که روی پیشانی فشار وارد می کند، اجتناب نمایید.

 

نحوه تزریق بوتاکس دیسپورت چگونه است؟

معمولا تزریق بوتاکس دیسپورت در اولین جلسه دیدار با پزشک صورت می گیرد. تزریق بوتاکس دیسپورت به زمان زیادی نیاز نداشته و روند بهبودی آن بسیار سریع است. برای شروع تزریق بوتاکس دیسپورت کافی است انتظارات خود را از این تزریق با پزشک در میان بگذارید، سپس پزشک با توجه به خواسته های شما، دوز و مقدار محلول را برای تزریق آماده می کند.

نحوه تزریق بوتاکس دیسپورت چگونه است؟
نحوه تزریق بوتاکس دیسپورت چگونه است؟

روش تزریق بوتاکس دیسپورت روش پیچیده ای نیست، فقط کافی است خطوط روی صورت شناسایی شوند تا به آن ها سم تزریق گردد. تزریق داروی بوتاکس طی چند دقیقه انجام شده و معمولا بیمار نیازی به بی حس شدن ندارد.

قبل از تزریق بوتاکس دیسپورت، ناحیه مورد نظر با استفاده از کیسه یخ سرد می شود. سپس آن ناحیه تحت بی حسی موضعی قرار گرفته و با استفاده از الکل یا مواد دیگر ضد میکروب تمیز می شود. برای تزریق محلول بوتاکس دیسپورت از سوزن های بسیار کوچک و کوتاه استفاده می شود که همین امر موجب کاهش درد بیمار می گردد.

برای جلوگیری از خطرات و عوارض احتمالی تزریق بوتاکس دیسپورت، لازم است که این عمل توسط یک پزشک متخصص یا یک فرد ماهر در دفاتر ارائه خدمات بهداشتی انجام شود.

 

محلول بوتاکس دیسپورت در کدام نواحی صورت تزریق می شود؟

معمولا از بوتاکس دیسپورت برای رفع چین و چروک های پیشانی، اطراف چشم و خطوط بین ابروها استفاده می شود. برای کسانی که تمایل دارند چشم های بازتری داشته باشند، یا اینکه ابرو های آن ها چند میلیمتر  بالاتر برود، تزریق بوتاکس دیسپورت گزینه خوبی به نظر می رسد.

با استفاده از بوتاکس دیسپورت می توان خطوط خنده (که شامل خطوط اطراف لب تا کناره بینی می‌شود) را برطرف کرد. با استفاده از تزریق بوتاکس دیسپورت می توان فرورفتگی روی گونه یا خطوط های روی گردن را از بین برد.

 

چند بار در سال می توان تزریق بوتاکس دیسپورت را انجام داد؟

بنابر گفته پزشکان، حداکثر زمان تاثیر گذاری بوتاکس دیسپورت 6 ماه بوده و پس از این مدت، اثرات بوتاکس از بین رفته و نیاز به ترمیم دارد. پس اگر میزان تاثیر گذاری این بوتاکس بیش از 6 ماه اعلام شد، جنبه تبلیغاتی دارد.

چند بار در سال می توان تزریق بوتاکس دیسپورت را انجام داد؟
چند بار در سال می توان تزریق بوتاکس دیسپورت را انجام داد؟

محلول بوتاکس دیسپورت باید ظرف مدت حداکثر 5 ساعت پس از باز شدن، تزریق شود. در غیر این صورت اثر بخشی آن کاهش یافته یا از بین می رود.

بین هر دو تزریق بوتاکس دیسپورت، باید 4 تا 5 ماه فاصله بیاقتد، یعنی به طور متوسط 3 بار در سال می توان تزریق بوتاکس دیسپورت را انجام داد. با وجود اینکه عوارض تزریق بوتاکس دسپورت بسیاز کم است، اما افرادی که به بیماری های عصبی مبتلا هستند، باید قبل از تزریق بوتاکس دیسپورت با پزشک خود مشورت نمایند.

از توجه و همراهی شما عزیزان سپاس گزاریم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید