میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

همه چیز در مورد جوانسازی پوست
همه چیز در مورد جوانسازی پوست

لیست موضوعات

همه چیز در مورد جوانسازی پوست

در این مقاله قصد داریم به همه چیز در مورد جوانسازی پوست بپردازیم :

یکی از مسائلی که از گذشته های دور آدمیزاد به خصوص بانوان درگیر آن بودند مسئله جوانسازی پوست می باشد و همیشه سعی دارند از پیری و افتادگی پوست در امان باشند ، اما این یک روند طبیعی بدن انسان است که به مرور زمان دچار چین و چروک می شود ، دقیقا مانند یک کاغذ که در طول روز چندین بار مچاله شود طبیعی است که هیچ روش نمیشود این کاغذ را به حالت اول بازگرداند اما می توان از مچاله شدن آن جلوگیری کرد .

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

آیا نور خورشید باعث پیری زودرس می شود ؟

چه افرادی در معرض پیری زودرس پوست هستند ؟

روش های پزشکی برای جوانسازی پوست چیست ؟

همه چیز در مورد جوانسازی پوست
همه چیز در مورد جوانسازی پوست

نور خورشید و بیماریهای پوستی

یکی از عواملی که باعث می شود پوست زودتر دچار خشکی و چین و چروک شود نور خورشید می باشد ، اشعه های نور خورشید باعث می شود که آسیب های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد شود .

یکی دیگری اشعه های مضر اشعه نور رایانه می باشد ، بیشتر کارمندان و دانشجویان در معرض این نور هستند و در موارد بسیار زیادی از سرطان های پوست دلیل اصلی بوده است به همین دلیل به بیشتر افرادی که از رایانه استفاده می کنند پیشنهاد می شود که قبل از استفاده از کرم های ضد آفتاب استفاده شد .

علاوه بر چین و چروک هایی که در اشعه UV ایجاد می کند باعث می شود که پوست دچار لکه های قهوه ای شود و همچنین تغییر رنگ در رنگدانه های پوستی می شود ، استفاده از کرم های ضد آفتاب می تواند راههای نفوذ UV به داخل پوست را مسدود کند .

زمان آن رسیده است که مردم این باور غلط را که کرم ضد آفتاب برای زمانی است که در مقابل آفتاب قرار میگیرند را کنار بگذارند و در هر زمان که حتی یک درصد احتمال می دهند در معرض اشعه های UV و مادون قرمز قرار بگیرند از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند تا حد زیادی از پیری زودرس جلوگیری کنند .

نور خورشید و بیماریهای پوستی
نور خورشید و بیماریهای پوستی

افرادی که دچار پیری زودرس پوست می شوند

در این قسمت قصد داریم افرادی که بیشتر از دیگران در معرض پیری زودرس هستند اشاره کرده ایم :

  • کارمندان و افرادی که با رایانه بیشتر سروکار دارند بیشتر در معرض پیری زودرس هستند .
  • افرادی که بیشتر در برابر نور خورشید قرار میگیرند .
  • افرادی که بیشتر در معرض استرس هستند .
  • افراد که دارای پوستی خشک هستند
  • افرادی که به صورت ارثی پوستشان سریعتر دچار چین و چروک می شود .
افرادی که دچار پیری زودرس پوست می شوند
افرادی که دچار پیری زودرس پوست می شوند

روش های جوانسازی پوست

روش های پزشکی جوانسازی پوست به دو صورت تهاجمی و غیر تهاجمی باشد .روش های غیر تهاجمی برای جوانسازی تغییرهای نسبی در پوست ایجاد می کند ، همچنین برای روش های تهاجمی جوانسازی تغییرات زیادی در پوست ایجاد می کند

برای انتخاب روش جوانسازی قبل از هر چیزی باید با پزشک معتمد و خبره مشورت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از عمل انجام شده انتخاب کنید گاها بعضی از افراد باید چند روش را با یکدیگر انجام دهند . در زیر به روش های جوانسازی پرطرفدار پرداخته ایم :

کرم های لیفت صورت :

کرم های لیفت جزء گرانترین کرم ها می باشند و باعث میشود که رطوبت پوست بالا برود و چین و چروک های سطحی را تا حد زیادی برطرف می کند . این کرمها تا حد زیادی از چین و چروک های احتمالی که ممکن است رخ دهد جلوگیری می کند .

محرک ها :

این محرک ها کلاژن های قدیمی پوست را از بین می برد و سپس بافت های زیرین پوست را به ساخت کلاژن های جدید تحریک میکند . این محرک ها از قبیل لیزر ، مزولیفت ، رادیوفرکوئنسی و امواج اولتراسوند می باشند که در گذشته دارای عوارض زیادی بود اما امروزه عوارض آنها بسیار کم شده است .

روش های تزریق :

این روش یکی از روش هایی است که طرفداران زیادی دارد و شامل بوتاکس ، ژل و چربی می باشد . با استفاده از این روش های تزریق چین و چرو کها پر می شود . تنها عیب این روش این است که باید تزریق ها را به صورت مکرر و منظم انجام شود .

لایه بردارها :

این روش برای چین و چروک های سطحی و لکه های قهوه ای بسیار موثر هستند . لایه بردارها به این صورت عمل می کنند که یک لایه مرده از پوست را برداشته و پوست را تحریک میکند تا کلاژن و پوست جدید بسازد .لایه بردارها شامل : پیلینگ ، لیزر ، میکرودرم و ابریژن می باشد .

هایفوتراپی :

در این روش از امواج صوتی برای جوانسازی پوست استفاده می شود به این صورت که بدون آسیب رسیدن به پوست پزشک امواج صورتی را در لایه مورد نظر پوست متمرکز می کند . امواج صوتی یا همان اولتراسوند که در سونوگرافی استفاده می شود بدون عارضه می باشند .

شما با استفاده از هایفوتراپی می توانید با هزینه بسیار کم و بدون درد صورتتان را در یک جلسه لیفت کنید و از جوانی پوستتان لذت ببرید ، اما باید حدود سه ماه برای دیدن نتیجه آن صبر کنید .  از هایفوتراپی علاوه بر لیفت استفاده های دیگری نیز می شود مانند : از بین بردن چین و چروک ها ، خطوط خنده ، رفع غبغب و افتادگی پلک . ماندگاری این روش حدود یک سال  می باشد .

روش های خانگی :

این روش با تهیه ماسک های طبیعی و گیاهی می باشد که مدت زمان زیادی نیاز دارد تا به نتیجه دلخواه برسد .

روش های جوانسازی پوست
روش های جوانسازی پوست

نتیجه گیری

عوامل زیادی وجود دارد که پوست دچار پیری می شود و بیشتر افراد به دنبال این هستند که مانع آن شوند . امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های زیادی برای جوانسازی کشف شده است و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است .جوانسازی پوست از طریق پزشکی به دو صورت  تهاجمی و غیر تهاجمی می باشد .

از معروفترین روش های جوانسازی پوست می توان به کرم های لیفت ، روش های تزریق، محرک ها ، لایه بردارها ، هایفوتراپی و روش های خانگی اشاره کرد .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنینی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه کار موفق در زمینه زیبایی های زنان  با دستگاه مونالیزا از سال 94:

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس :

09127379893

161 930 22 021

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید