میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو
هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو

لیست موضوعات

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو

در این مطلب درباره انواع لاغری شکم و پهلو همچنین درباره هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو مفصلا توضیح میدهیم.

شاید شما هم به دنبال راه هایی برای لاغری شکم و پهلوی خود باشید ، اکر به یکباره به میهمانی و مجلسی دعوت شدید و با این شکم بیرون زده حاضر به شرکت در مجلس و میهمانی نیستید ما امروز در اینجا با مقاله ای درباره روش های لاغری شکم و پهلو و نکاتی بسیار مهم درباره موضوع در خدمت شما هستیم.

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو
هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو

در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالات زیر پاسخ دهیم

  • چگونه شکمی تخت و لاغر داشته باشیم ؟
  • روش های لاغری شکم و پهلو چیست؟
  • ورزش های لاغری شکم و پهلو کدامند؟
  • چه بخوریم تا شکمی تخت داشته باشیم؟
  • روش های دیگر برای لاغری شکم و پهلوها
  • هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو چقدر است؟
  • نکاتی برای لاغری شکم و پهلو
  • برای لاغری شکم چه چیزهایی نباید بخوریم؟

 

چگونه شکمی تخت و لاغر داشته باشیم ؟

شکمی صاف و تخت یکی از نشانه های زیبایی اندام به شمار میرود ، خانم ها و آقایان همگی به دنبال روش هایی برای صافی شکم هستند ، اما روش های لاغری پهلوها و شکم ممکن است بسیار خسته کننده و یا سخت باشد ، اکثر رژیم های غذایی قابل برگشت هستند ، اما نکته سختش اینجاست که با یک بار ناپرهیزی شکم شما بعد از کلی تلاش به سر جای خود باز میگردد. واقعا بهترین روش برای لاغری دائمی شکم چیست؟ با ما همراه باشید.

چگونه شکمی تخت و لاغر داشته باشیم ؟
چگونه شکمی تخت و لاغر داشته باشیم ؟

روش های لاغری شکم و پهلو چیست؟

راه های بیشماری برای لاغری شکم و پهلو ها موجود است ، رژیم های سخت و طاقت فرسا که با تاثیر کوتاه مدت ممکن است عوارضی هم برای بدن داشته باشند ، ما در این مطلب علمی ترین و کم خطر ترین روش های لاغری شکم و پهلو را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

روش های لاغری شکم و پهلو چیست؟
روش های لاغری شکم و پهلو چیست؟

ورزش های لاغری شکم و پهلو کدامند؟

ورزش های لاغری شکم و پهلو کدامند؟
ورزش های لاغری شکم و پهلو کدامند؟

ورزش :

بله همان روش همیشگی ، که شاید خیلی ها برای فرار از ورزش کردن دنبال راه حل هایی ساده تر میگردند ، غافل از اینکه همیشه بهترین روش لاغری برای کل بدن همین ورزش کردن است ، ما قصد داریم بهترین ورزش ها و موثرترین آنها برای چربی دور شکم و لاغری را معرفی کنیم.

ورزش :
ورزش :

دراز و نشست :

ورزش محبوب بدنسازان ، که با اندکی زحمت به سرعت تاثیرات بینظیر خود را بر عضلات شکم و پهلو میگذارد. کافیست یک هفته دراز و نشست بزنید تا از دست چربی های شکم راحت شوید.

دراز و نشست :
دراز و نشست :

شما در حال خواندن مقاله هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو هستید

البته این ورزش به صورت نیمه باید انجام شود ، یعنی احتیاجی به زحمت زیاد نیست ، فقط کافیست بر یک سطح صاف راحت درازکشیده و یک دست را زیر سر قرار دهید و دست دیگر را در حالت آزاد قرار دهید ، در هربار سعی کنید دست آزاد خود را به پای مخالف برسانید ، با این اندک فشار که فقط سر و گردن شما بلند میشود ، بشدت عضلات شکم و پهلو درگیر میشوند و نتیجه این ورزش شکمی تخت خواهد بود.

 

کرانچ دوچرخه :

این تمرین در شکل گیری شکم و چربی های پهلوها بسیار موثر است برای انجام آن کافیست بر روی یک سطح صاف و راحت درازکشیده و دست ها را پشت سر خود قرار دهید ، ابتدا پاها را بلند کرده وبه صورت ضربدری سعی کنید دست راست را به زانوی پای چپ و دست چپ را به زانوی پای راست خود بزنید.

این تمرین فوق العاده موثر را چندین بار در روز تکرار و نتیجه شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

کرانچ دوچرخه :
کرانچ دوچرخه :

ایروبیک :

یکی دیگر از ورزش های مفید برای آب کردن شکم و پهلوها ورزش شاد و مفرح ایروبیک است ، در واقع با ورزش ایروبیک بدن خود را شکل میدهید . از بهترین و موثرترین ورزش های شکم و لاغری ایروبیک است. کافیست روزی 20 دقیقه ورزش ایروبیک را انجام دهید تا دیگر شاهد چربی های شکم و پهلوهای بد شکل و آویزان نباشید.

ایروبیک همچنین برای شادابی پوست و روحیه بسیار مفید است ، سعی کنید این ورزش را در باشگاه و همراه با مربی و دیگران انجام دهید ، حضور افراد دیگر باعث سرخوشی میشود و شما همراه با ورزش روحیه خود را هم تقویت خواهید کرد.

 

اسکات وزن بدن :

بایستید و پاها را به اندازه عرض باسن باز کنید ، بر روی زانوها خم شده و دستها را ضربدری بر روی سینه قرار دهید ، این حرکت را 5 ثانیه نگه داشته و مجددا تکرار کنید ، در این حرکت عضلات شکم بشدت درگیر میشوند. با همین حرکت ساده به راحتی از دست چربی های دور شکم راحت شوید ، اسکات برای تقویت عضلات شکم و پهلوها بسیار موثر واقع میشود سعی کنید روزانه ورزش اسکات را حتما انجام دهید.

 

ورزش تخته بر روی توپ :

بر روی یک توپ طبی بر روی شکم دراز کشیده و توپ را دقیقا زیر زانو و ران ها قرار دهید ، دستهای خود را در جلو قرار داده و به حالت راه رفتن حرکت کنید ، اگر فشاری اذیت کننده بر کمر احساس نمیکنید 30 ثانیه در این حالت باقی بمانید. شاید خیلی ها این حرکت را در بچگی تمرین میکردند ، این حرکت فوق العاده با وجود راحتی زیاد فشار زیادی به عضلات شکم و چربی های اطراف پهلو وارد میکند. این ورزش باعث سفتی و شکل گیری شکم نیز میشود.

 

حلقه :

یکی از بهترین ورزش های موثر بر شکم و پهلو ها استفاده از حلقه های ورزشی است . در صورتی که ناراحتی بر روی کمر احساس نمی کنید این ورزش شاد و مفرح را روزی 15 الی 20 دقیقه انجام دهید

حلقه زدن از محبوب ترین ورزش و حرکات برای لاغری پهلوها و سفت شدن عضلات شکم است. سعی کنید حلقه را بر روی کمر نگه داشته و این حرکت را به صورت متوالی انجام دهید ، استفاده از دو حلقه تاثیر جالب آن را دو برابر خواهد کرد به این صورت که دو حلقه ورزشی را بهم متصل کرده و همزمان با دو حلقه ورزش کنید ، این حرکت عالی باعث بهبود گردش خون در بدن و لاغری پهلوها و شکم شما نیز خواهد شد.

حلقه :
حلقه :

دایره در هوا :

حرکتی موثر برای عضله های اصلی داخل ران و باسن به این صورت است که پشت دراز میکشید ، دست ها را پشت سر قرار دهید و عضلات شکم را سفت کنید و بالاتنه را آرام از زمین فاصله دهید ، پای راست را از زمین بلند و پای چپ را بکشید و به سمت بالا بیاورید در همین حالت بمانید ، حالا با پای چپ سعی کنید دایره ای کوچک در هوا رسم کنید ، در جهت مخالف هم این حرکت را برای هر دو پا انجام دهید.  این حرکت نیز باعث تقویت استخوان لگن نیز میشود.

شما در حال خواندن مقاله هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو هستید

دویدن :

سعی کنید روزانه 5 الی 10 دقیقه بدوید ، دویدن بهترین راه افزایش سوخت و ساز بدن است ، با دویدن شما دو برابر پیاده روی کالری میسوزانید و همین امر باعث میشود شکم و پهلوی شما شکل گرفته و لاغر شود ، دویدن همچنین باعث تقویت عضلات شکم میشود ، و یکی از راه های جایگزینی عضلات با چربی های داخل شکم است.

 

در این بخش سعی کردیم بهترین و موثرترین ورزش ها را برای شما عزیزان گلچین کنیم و توضیح دهیم ، بسیاری از حرکات و ورزش های دیگر هم هستند که میتوان از جمله آنها به حرکت پروانه با توپ طبی ، شنای بدن ، شنا روی توپ ، شیرجه قو و … را اشاره کرد ، در ادامه قصد داریم روش های دیگری که بر لاغری شکم بسیار موثر هستند مانند خوراکی هایی چربی سوز را برای لاغری شکم و پهلوها و تقویت عضلات شکم را معرفی کنیم.

توصیه میکنیم اگر خواهان شکمی صاف و تخت برای همیشه هستید ، حتما ورزش را زیر نظر مربی و در باشگاه شروع کنید ، مربی ها به دلیل تجربه بسیار بالا بهترین و موثرترین حرکات را مناسب برای بدن شما پیشنهاد میدهند.

 

چه بخوریم تا شکمی تخت داشته باشیم؟

شاید باورتان نشود ولی گاهی خوراکی هایی که ممکن است زیاد هم مصرف کنید باعث لاغری شکم و پهلویتان میشود ، شاید شما هم دیده اید افرادی که زیاد میخورند اما بدون هیچ دلیلی لاغر هستند ، انگار هیچ وقت قرار نیست این افراد با چربی دور شکم یا پهلو مواجه شوند.

ما در این بخش مطلب برای شما شگفت انگیزترین خوراکی های لاغری را جمع آوری کرده ایم. شما هم میتوانید بخورید و لاغر بمانید.

چه بخوریم تا شکمی تخت داشته باشیم؟
چه بخوریم تا شکمی تخت داشته باشیم؟

بادام :

شاید شما هم علاقه بسیاری به مصرف آجیل داشته باشید اما باید بدانید کدام جز آجیل را مصرف کنید تا لاغر بمانید ، بادام یکی از بهترین گزینه ها برای لاغری شکم و پهلو است ، بادام به دلیل داشتن چربی های اشباع نشده ، احساس گرسنگی کاذب را از شما دور و به کاهش وزن شما کمک شایانی میکند.

بادام بهترین گزینه برای میان وعده های شماست ، اگر زیاد احساس گرسنگی میکنید بادام مصرف کنید ، تحقیقات ثابت کرده افرادی که زیاد بادام مصرف میکنند نسبت به افرادی که بادام نمیخورند کمتر دچار چربی های دور شکم میشوند.

بادام :
بادام :

شکلات :

تعجب نکنید درست خوانده اید ، شکلات ، شکلات تلخ باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما میشود همچنین از گرسنگی کاذب جلوگیری کرده و باعث سیری در شما میشود ، شکلات سرشار از فیبر مورد نیاز بدن است ،  و برای احساس سیری و جلوگیری از مصرف خوراکی های بیش از حد بشدت موثر واقع میشود ، توصیه میکنیم حتما شکلات خالص یا شکلات تلخ مصرف کنید ، شکلات های شیرین به دلیل ترکیب با موادهای دیگر باعث چاقی میشوند.

 

آب :

حتما شما هم از خواص بینظیر نوشیدن آب زیاد شنیده اید ، کافیست امتحان کنید نیم ساعت قبل از وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید و میزان غذای مصرفی خود را با روزها و وعده های پیشین خود مقایسه کنید ، آب نیز احساس سیری را در شما افزایش داده و باعث کاهش وزن میشود

همچنین نوشیدن آب به سوخت و ساز بدن شما بسیار کمک میکند ، صبح ها قبل از صبحانه یک لیوان آب بنوشید ، شما با این کار فرمان افزایش متابولیسم را به بدن خود اعلام کردید. کسانی که روزانه 6 تا 8 لیوان آب مینوشد نسبت به دیگر افراد کمتر گرسنه میشوند و تناسب اندام بهتری دارند.

 

تخم کتان :

مصرف تخم کتان در وعده های غذایی شما میتواند به بهبود وضعیت ظاهریتان کمک بسیار کند ، همچنین تخم کتان دارای فواید بسیاری برای پوست بدن و صورت است ، در نتیجه با مصرف تخم کتان با یک تیر دو نشان را میزنید ، تخم کتان به افزایش متابولیسم در بدن شما بسیار کمک میکند و همچنین باعث بهبود هضم غذا شده و تاثیرات شگفت انگیزی بر بدن شما خواهد گذاشت. تخم کتان سرشار از فیبر است و این به معنای احساس سیری طولانی مدت در شماست. تخم کتان با کالری بسیار کم بدن شما را درگیر چربی سوزی میکند.

 

شکربرگ :

اگر شما هم روزانه مصرف چای با قند بالایی دارید ، ما در اینجا برایتان پیشنهادی شگفت انگیز داریم ، با جایگزین کردن شکربرگ به جای قند دیگر نگران کالری دریافتی خود نباشید ، شکربرگ جایگزین مناسبی برای قند است ، این مواد طبیعی همچنین به کاهش قند خون و انواع دیابت ها کمک میکند.

 

برنج قهوه ای :

یکی از دلایل چاقی مصرف برنج است ، هر کفگیر برنج معادل 250 کالری است ، این رقم بسیار بالای کالری اگر روزانه مصرف شود دیگر چاقی شکم و پهلو دور از انتظار نیست ، برنج قهوه ای با کالری کمتر توصیه ما به شماست ، به جای برنج سفید در رژیم غذایی خود برنج قهوه ای را جایگزین و شاهد تاثیرات آن در کم شدن سایز خود باشید.

 

میوه :

مصرف میوه در میان وعده های غذایی ، باعث رفع گرسنگی و احساس سیری در شما میشود ، هر بار که احساس گرسنگی کردید میوه بخورید ، میوه علاوه بر کالری کمتر شما را برای داشتن بدنی سالم و شاداب یاری میکند ، مصرف ویتامین سی بسیار برای بدن مفید و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکند ، سیب احساس گرسنگی را برطرف و شما را سیر نگه میدارد ، اگر به میوه های قرمز رنگ علاقه دارید باید بدانید با مصرف هر کدام از آنها به تصفیه خون خود کمک بزرگی کرده اید ، موز شما را همواره در احساس سیری یاری میکند البته توصیه میشود در مصرف موز زیاده روی نکنید زیرا کالری موز نسبت به باقی میوه ها بیشتر است.

میوه :
میوه :

فلفل :

نمک غذا را کم کنید و فلفل را چاشنی غذاهای خود کنید ، فلفل محرک خوبی برای افزایش سوخت و ساز بدن است ، بهترین دوست شما در مصرف غذاهای روزانه فلفل است ، فلفل را به مقدار هر چند کم به وعده های غذایی خود اضافه کنید ، فلفل چربی های اشباع شده دور شکم و پهلوها را سوزانده و شما را برای داشتن شکمی صاف و تخت یاری خواهد کرد. فلفل همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن خواهد شد ، با مصرف فلفل شما بدنی با سوخت و ساز بالا خواهید داشت.

شما در حال خواندن مقاله هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو هستید

کاهو :

کاهو این گیاه خوشمزه و خوش رنگ سرشار از فیبر است ، مصرف کاهو را همیشه به یاد داشته باشید ، کاهو به هضم غذا کمک میکند و احساس سیری را در شما افزایش میدهد ، حتما دیده اید یا شنیده اید عده ای شب ها را با سالاد کاهو سر میکنند دلیل آن این است که کاهو به دلیل سرشار بودن از فیبر جنبه غذایی داشته و فرد را از گرسنگی های کاذب در امان نگه خواهد داشت.

کاهو همچنین برای سلامت معده بسیار مفید است و یبوست را درمان میکند ، حتما میدانید 70 درصد کاهو را آب تشکیل میدهد و این یعنی با مصرف کاهو آب مورد نیاز بدن را هم تامین میکنید. دقت داشته باشید سالاد کاهو را بدون سس مصرف کنید ، مصرف سالاد کاهو با سس به افزایش وزن کمک میکند و باعث چاقی در ناحیه شکم خواهد شد.

 

نکته :

این نکته را به یاد داشته باشید برای لاغری و خوش اندامی هیچ وقت گرسنگی نکشید ، سیستم بدن انسان بسیار هوشمند است و پس از احساس گرسنگی طولانی مدت بدن برای محافظت از چربی های خود به عضلات ، مخصوصا عضلات صورت حمله میکند و باعث افتادگی و چین و چروک پوست در فرد میشود. لذا حتما وعده های غذایی را مصرف کنید چون گرسنگی جز آسیب برای شما چیزی نخواهد داشت و این نکته را به یاد داشته باشید نوشیدن آب بسیار در رژیم های غذایی و کاهش لاغری و همچنین سلامت پوست صورت شما جایگاه ویژه ای دارد.

نکته :
نکته :

روش های دیگر برای لاغری شکم و پهلوها

در این بخش مقاله قصد داریم روش های دیگری که مرسوم است برای لاغری شکم و پهلو را معرفی کنیم و این معرفی به معنای تایید یا رد این روش ها نخواهد بود ، توصیه میکنیم حتما از عوارض و عواقب احتمالی این روش ها به خوبی مطلع باشید و بعد تصمیم گیری کنید.

مصرف داروی ادرار آور :

این داروها که چند سالی است بسیار در بین مردم رواج داشته اکثر ادرار آور بوده و چربی سوزی اتفاق نمی افتد ، فرد با دیدن کاهش وزن خود گمان میکند چربی های اضافه از بین رفته اند و خود را در وزن ایده آل میبیند ، در واقع اکثر این داروها ادرار آور است و آن چیزی که هر روز مقدارش در شما کم میشود ، آب بدنتان است و چربی های مزاحم همچنان بر قوت خود باقی هستند.

 

داروهای کم کننده اشتها :

این داروها واقعا اشتهای شما را از بین میبرد و احساس سیری میکنید این روش اگر زیاده روی شود بسیار برای بدن مضر است زیرا مواد مورد نیازی که به بدن نمیرسد سیستم ایمنی بدن را تضعیف و مشکلات گوارشی برای شما به همراه خواهد داشت ، همانطور که گفتیم معده نباید خالی بماند ، در این حالت چربی ها از بین نرفته و به بافت های عضلانی حمله خواهد شد ، مورد دیگر درباره این داروها این است که با قطع دارو مجددا اشتهای شما باز خواهد شد و این به معنای برگشتن سر خانه اول است.

 

مکمل های غذایی :

این نوع داروها حاوی مواد مورد نیاز بدن در شکل پودر هستند و این گزینه توصیه نمیشود زیرا احساس سیری را به فرد منتقل نمیکند و باعث میشود با وجود این مکمل ها فرد همچنان گرسنه بماند.

افرادی که دچار چاقی هستند امکان استفاده از این مکمل ها را ندارند و همانطور که از نامشان پیداست این داروها تکمیل کننده غذایی هستند و جایگزین مناسبی برای وعده های غذایی نخواهند بود.

 

سونا :

یکی از محبوب ترین شیوه های لاغری در بین مردم است ، سونا با گرمای بیش از حد اسباب تعریق زیاد بدن شما را فراهم میکند و بدن آب بسیاری را از دست میدهد و وزن به دلیل تعریق زیاد پایین می آید ، باز هم چربی سوزی واقعی اتفاق نمی افتد ، به دلیل از دست رفتن آب بدن و گرمای سونا احتمال افتادگی و چین و چروک پوست بشدت زیاد است. از دست دادن آب بدن بسیار مضر و سبب بیماریهای زیادی از قبیل سرگیجه ، سردرد و … خواهد شد. حتما آب از دست رفته را با نوشیدن آب جبران کنید.

 

شکم بند های لاغری :

این روش شاید برایتان آشنا باشد ، شکم بند های مختلفی که دور شکم و پهلو بسته میشود و به دلیل فشار زیاد بر سلول های بدن ، بدن شما را لاغرتر نشان میدهند این شکم بندها دارای مدل ها و تنوع بسیار زیادی هستند اغلب با تولید گرما باعث از دست رفتن آب بدن میشوند. همچنین به دلیل وارد کردن سفتی بیش از حد به بدن بعد از مصرف امکان شل شدن پوست ناحیه درگیر را فراهم میکنند.

 

عمل بای پس معده :

این روزها بازار عمل های جراحی برای لاغری بدن بسیار داغ است قصد داریم در اینجا به توضیح برخی از این عمل ها بپردازیم.

در این عمل قسمتی از معده شخص را برداشته و اصطلاحا آن را کوچک میکنند در این حالت فرد به سرعت سیر میشود و میلی به خوردن وعده های غذایی زیاد نخواهد داشت. از عوارض این عمل میتوان به عوارض بیهوشی ، احتمال جراحی در قسمت های دیگر بدن و نشت بخیه میتوان اشاره کرد. همچنین اندازه اصلی معده از دست رفته و دیگر قابل جبران نخواهد بود امکان دارد همین موضوع سبب مشکلاتی در آینده شود.

 

حلقه معده :

در این روش حلقه ای از جنس سیلیکون را از طریق لاپاروسکوپی وارد بدن کرده و حلقه به دور معده قرار میگیرد از طریق مخزنی مایعی را تزریق و حلقه باد میشود در نتیجه معده تنگ خواهد شد.

عوارض این روش نیز میتوان به احتمال کار نکردن حلقه ، چاقی مجدد ، عفونت حلقه ، تهوع و استفراغ ، مشکلات گوارشی کمترین عوارض این عمل است ، اشاره کرد.

 

لیپوماتیک شکم و پهلو شکم :  

یکی از محبوبترین شیوه های لاغری شکم و پهلوی حاضر است ، به این صورت که با برش کوچکی بر شکم لوله کانولا را وارد بدن کرده و از طریق یک سیستم هوشمند با استفاده از چرخش و ایجاد لرزش چربی های اضافه دور ناحیه شکم و پهلوها را به بیرون میریزد.

از عوارض آن میتوان به ناپایداری لاغری و برگشت پذیری دوباره چربی ها اشاره کرد.

شما در حال خواندن مقاله هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو هستید

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو چقدر است؟

هر کدام از شیوه های درمانی بالا که نیاز به جراحی دارند ، دارای عوارض و مزایای بسیاری هستند ، حتما بعد از تصمیم گیری تحقیقات لازم را به عمل بیاورید و خودسرانه تصمیم نگیرید ، تمام جوانب و عوارض های احتمالی را بررسی کنید. هزینه این گونه عمل ها باید زیر نظر مشاور تغذیه و متخصص بیان شود.

هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو چقدر است؟
هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو چقدر است؟

نکته :

روش های ذکر شده بالا هر کدام دارای ویژگی های مثبت و منفی میباشند ، پیشنهاد ما استفاده از روش های سالم نظیر ورزش کردن و تغذیه سالم است این روش ها را جایگزین تغذیه ناسالم کنید ، جهت این امر بهترین راه کمک از مشاور تغذیه است ، مشاور بر اساس نوع استخوان بندی ، قد و دیگر پارامترهای مد نظر خود بهترین راه حل را به شما ارائه میدهد. و همواره تغییرات شما را زیر نظر خواهد داشت.

 

نکاتی برای لاغری شکم و پهلو

خواب کامل داشته باشید :

کم خوابی یا بد خوابی باعث افزایش استرس در بدنتان خواهد شد و این عاملی برای تغییر اشتها و سوخت و ساز کند بدن است ، حتما شبها زودتر بخوابید و خوابی کامل داشته باشید. سعی کنید 8 ساعت خواب مفید داشته باشید و صبح ها زود از خواب بیدار شوید.

لبنیات کم چرب مصرف کنید :

مصرف مواد لبنی از مواد مورد نیاز و ضروری بدن است ، حتما لبنیات را مصرف و از مواد لبنی کم چرب مصرف کنید ، شیر ، ماست ، پنیر را کم چرب انتخاب کنید و به کاهش وزن خود کمک کنید.

تمرین هوازی کمتر :

ورزش کردن مخصوصا ورزش های هوازی هم اندازه ای دارد ، در تمرینات هوازی حتما تعادل را رعایت کنید زیرا ورزش هوازی بیش از حد باعث میشود سطح کورتیزول خون افزایش پیدا کند و باعث چاقی خصوصا در ناحیه شکم و پهلوها شود.

مصرف چربی :

چربی یکی از مواد مفید برای بدن است ، اما چربی های مفید است که برای بدن ضروری هستند سعی کنید از موادی که چربی های مفید دارند مصرف و در برنامه روزانه خود آنها را قرار دهید ، از مواد غنی چربی های مفید میتوان به روغن زیتون ، روغن ماهی ، آووکادو و … اشاره کرد. مصرف روغن های طبیعی سوخت و ساز بدن را بیشتر میکند و چربی های مضر را از بین میبرند.

مصرف منیزیوم :

مصرف منیزیوم به صورت متوالی در برنامه غذایی منجر به احساس آرامش و پرهیز از اشتهای کاذب استرسی میشود ، حتما از مواد غنی منیزیوم استفاده و در برنامه غذایی خود آن را بگنجانید ، استرس یکی از عوامل بسیار موثر بر کنترل اشتها میباشد ، سعی کنید شرایط دوری از استرس را برای خود مهیا کنید.

بشقاب کوچک :

سعی کنید حجم غذاهای مصرفی خود را کم کنید ، در بشقاب های کوچک غذا بخورید و غذا خوردن تا زمانی که احساس گرسنگی نمیکنید ادامه دهید نه تا زمانی که احساس سیری کنید ، این نکته بسیار مهمی است که باعث میشود شما چاق شوید ، سعی کنید در طول روز از میان وعده های سالم مصرف کنید ، با مصرف میان وعده دیگر احساس گرسنگی نخواهید کرد.

 

نوشیدنی الکلی ممنوع :

نوشیدنی های الکی دارای مقادیر بسیار بالای کالری هستند ، سعی کنید برای لاغری در شکم و پهلو دور نوشیدنی های الکی را یک خط قرمز بکشید ، الکل با خاصیت تحریک پذیری بالایی که دارد ممکن است باعث خوردن مواد بی خاصیتی که کالری بسیار بالایی دارند شود از قبیل این خوراکی ها می توان به چیپس ، پفک و … شود اشاره کرد. نوشیدنی های الکلی را برای خود ممنوع کنید.

شام را زود میل کنید :

وعده غذایی شام به هیچ عنوان نباید حذف گردد ، اما میتوانید شام را سرشب میل کنید حداکثر زمانی که برای صرف شام مناسب است تا 7:30 شب است ، فاصله بین شام و ساعت خواب باید مناسب باشد ، مصرف شام در ساعات دیر وقت شب و نزدیک به ساعت خواب باعث اختلال در سیستم هاضمه بدن شما میشود و این خود عاملی برای چاقی است.

شام را زود میل کنید :
شام را زود میل کنید :

صبر داشته باشید :

از رفتن سراغ روش های فوری لاغری جدا پرهیز کنید ، این روش ها ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد ، این روش ها بعد از رهایی باعث افزایش دو برابر سطح چربی در بدن خواهد شد. سعی کنید صبر پیشه کنید و در این روش های سالم را همیشه انجام دهید ، تا لاغری خود را ثابت نگه دارید.

صبحانه بخورید :

تحقیقات ثابت کرده کسانی که صبحانه میخورند نسبت به کسانی که صبحانه میل نمیکنند بیشتر دچار چاقی در ناحیه شکم و پهلو میشوند ، این به آن دلیل است که بدن وقتی در ساعات طولانی گرسنه باشد ، احساس خطر کرده و چربی سوزی را به حداقل میرساند ، در نتیجه اگر شما ساعات زیادی گرسنه باشید مخصوصا ساعات بین صبحانه و ناهار ، هر چقدر هم وعده غذایی را کم حجم کنید ، بدن دریافتی های خود را نمیسوزاند و به بافت های عضلانی حمله میکند.

 

پیاده روی کنید :

سعی کنید حتما روزی سی دقیقه پیاده روی را داشته باشید ، پیاده روی باعث بهبود گردش خون و افزایش متابولیسم بدن خواهد شد ، کالری سوزی در پیاده روی کاملا در همه بدن اتفاق می افتد ، پس با پیاده روی فقط پاهای شما درگیر نخواهد بود بلکه تمام بافت های چربی در کل بدن شما درگیر خواهند شد. و همچنین تمامی عضلات بدن نیز تقویت میشوند.

کنترل کالری :

سعی کنید کالری های دریافتی خود را محاسبه کنید ، این کار باعث میشود شما به خود اجازه مصرف چربی های مضر و خوراکی های غیر مجاز را ندهید ، کنترل کالری کاری است که همیشه شما را برای لاغری و چربی سوزی بیشتر یاری میدهد.

فست فود هرگز :

اگر خواهان سلامت بدن و ظاهری ایده آل هستید هیچ گاه سمت فست فود نروید ، غذاهای فست فودی با اینکه بسیار خوشمزه هستند اما در هر وعده بیش از 1000 کالری به بدن شما میرسانند و این به معنای چاقی بیش از حد خواهد بود ، فست فود ها نیز به دلیل روغن فراوان و غذاهای سرخ شده آسیب های بسیار زیادی به بدن میزنند.

تجسم کنید :

تصویری از دوران لاغری خود ، یا شخصی که بدن ایده آل شما را دارد به دیوار یا کمد اتاق خود بزنید ، و خود را در این شکل و ظاهر تجسم کنید ، این کار باعث افزایش انرژی و انگیزه شما میشود ، هر بار تصویر را مشاهده کنید به بدن خود فرمان میدهید که به آن شکل و شمایل در بیاید ، سعی کنید حتما مراقبه انجام دهید و از قدرت تجسم استفاده کنید.

نفخ را درمان کنید :

ظاهر شکم و پهلو ها برای شما مهم است ، اگر دچار نفخ هستید آن را درمان کنید و بعد ظاهر شکم خود را ببینید چگونه خواهد شد ، بیشتر افراد نمیدانند حجمی در شکمشان مربوط به نفخ است ، نفخ شکم را درمان کنید. اگر نفخ درمان نشود ممکن است بعد از کلی تلاش ظاهر مد نظر شما را به خود نگیرد.

با دوستانتان غذا بخورید :

این مورد بر کسی پوشیده نیست ، سعی کنید در هنگام تناول غذا حتما با افراد دیگر و دوستانتان غذا بخورید ، غذا خوردن در حضور افراد دیگر باعث میشود شما زود سیر شوید و از خوردن مقادیر زیادی غذا جلوگیری خواهد کرد.

در هنگام خوردن غذا تلویزیون نبینید :

سعی کنید در هنگام صرف غذا به کار دیگری مشغول نشوید ، تماشای تلویزیون ممکن است شما را از خود بیخود کند و باعث مصرف بیش از حد غذا شود. سعی کنید در هنگام غذا خوردن کار هم نکنید ، و تمام تمرکز خود را بر غذایی که میخورید ، بگذارید.

 

برای لاغری شکم چه چیزهایی نباید بخوریم؟

شیرینی جات :

شیرینی ها عامل اصلی چاقی در ناحیه شکم هستند ، هر شیرینی و خوراکی که دارای قند مصنوعی باشد باعث ترشح انسولین در سطح بدن میشود در نتیجه باعث چاقی در ناحیه شکم خواهد شد.

مواد حاوی نشاسته :

نشاسته یکی دیگر از عوامل چاقی در ناحیه شکم است ، نشاسته ها به دلیل حجم بالای غذایی و کالری بسیاری که دارند به سرعت موجب افزایش وزن در افراد میشوند.

نوشیدنی گازدار :

نوشیدنی های گازدار از قبیل نوشابه ها و دلسترها و … باعث افزایش چربی در سطح بدن میشود همچنین باعث ورم معده و نفخ خواهند شد ، برای درمان نفخ عدم مصرف نوشیدنی های گازدار به شدت توصیه میشود ، همچنین این نوشیدنی ها به دلیل داشتن قند مصنوعی موجب دیابت و بیماری قند خون میشوند ، از نوشیدن نوشابه ها جدا پرهیز کنید ، زیرا این نوشیدنی ها در کمترین زمان بیشترین آسیب را به بدن شما میرساند.

حجم زیادی از میوه :

میوه درست است که به دلیل داشتن کالری کم و مواد مفید بسیار برای بدن و لاغری مفید هستند ، اما حجم زیادی از میوه ها باعث باد کردن شکم و نفخ میشوند ، همچنین قند طبیعی آنها در حجم بالا نیز موجب ترشح انسولین و بیماری قند خون خواهد شد ، سعی کنید در مصرف میوه تعادل را رعایت کنید.

موز :

موز یکی از گزینه هایی است که در میوه ها باید برای لاغری خود آن را حذف کنید همانطور که بالا ذکر کردیم ، موز سرشار از پتاسیم است و نسبت به باقی میوه ها دارای کالری بالایی است ، سعی کنید موز را کمتر مصرف کنید ، زیرا موز جنبه غذایی داشته و اصلا برای کاهش وزن مفید نیست.

روغن های غیرطبیعی هرگز :

برای سرخ کردن و استفاده در غذا حتما از روغن های طبیعی استفاده کنید ، روغن های جامد و مصنوعی سبب چاقی بیش از حد میشوند و تجمع چربی در بدن شما زیاد خواهد شد ، سعی کنید برای پخت و پز از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون استفاده کنید

توجه داشته باشید روغن های مصنوعی بسیار دیر هضم هستند و مقادیر زیادی از روغن مصنوعی در پخت و پز غذا باید مصرف شوند در صورتی که با روغن های طبیعی میتوان نصف روغن مصنوعی ، روغن طبیعی مصرف کرد، همچنین روغن های جامد و مصنوعی با داشتن چربی های مضر برای بدن باعث افزایش سطح کلسترول در خون میشوند.

 

جمع بندی مطلب

روش های بیشماری برای لاغری شکم و پهلو وجود دارد ، ولی بهترین روش ها ورزش و تغذیه سالم است. با این دو روش نه تنها لاغر میمانید بلکه به سلامت بدن خود هم کمک میکنید.

در کنار ورزش حتما تغذیه مناسب داشته باشید و روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. مصرف آب موجب کاهش وزن و بهبود گردش خون در کل بدن میشوند.

از نوشیدنی های گازدار و فست فودها جدا پرهیز کنید.

روش های جراحی لاغری هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند ، قبل از تصمیم به عمل های جراحی حتما تحقیقات خود را کامل کنید.

صبور باشید و هیچ گاه به دنبال کاهش وزن در کمترین زمان نباشید زیرا با این کار فقط به بدن خود آسیب میرسانید.

هیچ گاه گرسنه نمانید و همیشه صبحانه بخورید ، هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نکنید زیرا با این کار به بافت های عضلانی مخصوصا صورت حمله خواهد شد و چربی سوزی اتفاق نخواهد افتاد.

سعی کنید از بهترین و سالم ترین روش های موجود کمک بگیرید تا همیشه تناسب اندام داشته باشید.

از اینکه ما را تا پایان مقاله هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو همراهی کردید بسیار از شما سپاسگزاریم و امیدواریم از مطلب هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو نهایت بهره را برده باشید

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید