بوتاکس

هزینه بوتاکس چین و چروک

هزینه بوتاکس چین و چروک

در این مقاله قصد داریم به هزینه بوتاکس چین و چروک بپردازیم.

برای اطلاع از هزینه بوتاکس چین و چروک می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تماس این کلینیک تماس بگیرید

همه ی انسان ها چه مرد و چه زن در هر سن و سالی به دنبال زیبایی هستند. بعضی اوقات بر اثر به وجود آمدن بعضی از عوامل که می توانند محیطی یا ارثی باشند، این زیبایی ممکن است، دستخوش تغییر شود.

رایج ترین آنها چین و چروک است که در ناحیه صورت اتفاق می افتد، حال با پیشرفت علم پزشکی با استفاده از تزریق بوتاکس توانسته اند این مشکل را رفع کنند.

هزینه بوتاکس چین و چروک
هزینه بوتاکس چین و چروک

برای بسط و توضیح بیشتر موضوع هزینه بوتاکس چین و چروک ها به طرح و پاسخ سوالات ذیل خواهیم پرداخت:

دلیل پیدایش چین و چروک های صورت چیست؟

بوتاکس چیست؟

علت استفاده از بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس برای چه اشخاصی مناسب و برای چه کسانی نامناسب است؟

بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟ در چه قسمت هایی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد؟

پروسه ی تزریق بوتاکس به چه صورتی انجام می پذیرد؟

مراقبت های پس از انجام بوتاکس چیست؟

ماندگاری بوتاکس تا چه اندازه است؟

عوارض جانبی و خطرات بوتاکس چیست؟

هزینه بوتاکس چین و چروک ها چه میزان است؟

چگونه بوتاکس اصل را از تقلبی شناسایی کنیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه بوتاکس چین و چروک با ما تا انتهای این پست همراه باشید.

چین و چروک های صورت

تغییرات پوستی می توانند شامل: به وجود آمدن چین و چروک روی قسمت های مختلف صورت تا ایجاد لکه و شل شدگی پوست صورت و کدر و تیره شدن رنگ پوست باشند.

رایج ترین این تغییرات چین و چروک است که معمولا این چین و چروک بیشتر در نواحی پیشانی، گوشه ی چشم ها، گردن و خطوط لب اتفاق می افتد. یکی از علت های پیدایش این چین و چروک کم شدن تولید پروتئینی به نام کلاژن است.

کلاژن پروتئینی است که به میزان زیادی در بدن انسان موجود است و از واژه ی یونانی Kolla به مفهوم چسب ساخته شده است. کلاژن در حقیقت عملکردی مانند چسب هم دارد و ارگان های مختلف بدن اعم از پوست، استخوان ها، عضلات و غیره را به همدیگر متصل می کند.

کلاژن مدل های مختلفی دارد

کلاژن مدل های مختلفی دارد که عمده ترین نوع آن ها نوع یک (1) است که در بافت پوست وجود دارد. هنگامی که سن فرد کم کم افزایش پیدا می کند و خصوصا پس از بیست سالگی به تدریج تولید این کلاژن در بدن کم می شود و هنگامی به سن های بالاتر مانند چهل سال و بالاتر از آن می رسد، کلا تولید آن متوقف می شود.

به همین علت کم کم پوست شروع به شل شدن می کند و افتاده می شود و دچار چین و چروک می شود. اگر از وقوع چین و چروک جلوگیری نشود، به مرور زمان این چروک های سطحی به چروک های عمقی تبدیل می شوند و درمان آن ها به مراتب سخت تر می شود

اما اگر به موقع برای درمان آن ها اقدام کنیم، یا در یک مرحله قبل تر پیش از اینکه پوست سلامت خود را از دست بدهد، مراقبت های پوستی مختلف بر روی آن انجام دهیم، می توانیم روند پیری پوست را به تاخیر اندازیم.

این مراقبت ها شامل استفاده از کرم ها و لوسیون های مراقبتی مانند آب رسان ها، مرطوب کننده ها، ضد آفتاب، کرم های کلاژن ساز و غیره هستند. درمان های چین و چروک هم شامل تزریق انواع موادی مانند بوتاکس یا ژل ها و چربی و غیره می شوند.

کلاژن مدل های مختلفی دارد
کلاژن مدل های مختلفی دارد

بوتاکس

اکثر افراد با گذشت زمان بر روی صورت خود چین و چروک هایی را مشاهده می کنند. این چین و چروک ها از میان ابروها، روی بینی، کنار لب ها، دور گردن و… دیده می شوند. زمانی که فرد بخواهد این موارد را برطرف کند قطعا روش های زیادی را بر سر راهش قرار می دهند، از روش های سنتی گرفته تا روش های پزشکی، اما بهتر است، بدانید که بهترین روش عملی در حال حاضر تزریق بوتاکس است.

شاید باورتان نشود، اما بوتاکس نوعی سم است. اسم علمی آن سم بوتولینوم است. این اسم را ممکن است، عده ای شنیده باشند، همان سمی که در کنسرو تن ماهی وجود دارد و در صورت جوشاندن از بین می رود.

کلستریدیوم بوتولینوم

سم بوتولینوم توسط یک نوع باکتری، تحت عنوان کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود و اثر عمده ی آن در مسموم شدن با مواد خوراکی است.

این سم بسیار قوی است و دارای خطرهای فوق العاده زیادی است و به نوعی این سم را یکی از مهلک ترین سم های موجود در جهان می دانند. کاری که سم بوتولینوم انجام می دهد، از کار انداختن اعصاب تمامی ماهیچه های بدن اعم از ارادی ها و غیر ارادی ها است که منجر به از کار افتادگی و فلج شدن می شود.

در دنیای امروز که علم پزشکی پیشرفت های بسیار زیادی در همه ی زمینه ها و همچنین شناخت سم ها داشته است، دانشمندان توانسته اند، با کمک این سم بیشتر از پنجاه نوع مریضی را درمان کنند.

علاوه بر این کاربرد گسترده، در پزشکی استفاده از این سم در صنعت زیبایی نیز بسیار چشمگیر بوده و سم بوتولینوم طوری اصلاح شده است تا فقط بر عصب های ناحیه ی مورد نظر موثر واقع شود.

با تزریق هدفمند این سم به نواحی ای مانند پیشانی، دور چشم، خط اخم و غیره عصب های مربوط به ماهیچه های این عضوها موقتا فلج می شوند و باعث کاهش و یا باز شدن چروک ها در این ناحیه و یا از دست رفتن قدرت اخم کردن و یا به طور کلی منقبض کردن ماهیچه های نواحی مورد نظر می شوند.

کلستریدیوم بوتولینوم
کلستریدیوم بوتولینوم

بوتاکس حتما باید توسط پزشک متخصص تزریق شود

توجه به این نکته بسیار ضروری است که بوتاکس حتما باید توسط پزشک متخصص و دوره دیده برای این کار صورت گیرد، انجام آن در محل هایی مانند آرایشگاه و غیره بسیار خطرناک بوده و حتی ممکن است، موجب مرگ فرد نیز شود.

برای تزریق بوتاکس به منظور زیبایی، دوز سم را بسیار پایین در نظر میگیرند و مستقیما به عضو مورد نظر تزریق می کنند. هنگامی که سم به ماهیچه ی مد نظر برسد، عصب های آن را از کار می اندازد، با ازکار افتادن اعصاب، پیام های حسی و یا حرکتی از ماهیچه به مغز منتقل نمی شود و در نتیجه مغز هم نمی تواند دستوری مبنی بر حرکت ماهیچه بدهد.

کل این فرآیند موجب کاهش یافتن و گاهی از بین رفتن همه ی تحرکات ماهیچه ای ناحیه مورد نظر می شود. هنگامی که حرکت وجود نداشته باشد، دیگر خطوط و چین و چروک ها هم به وجود نمی آیند.

یک نکته که فردی که تصمیم به تزریق بوتاکس دارد، باید در نظر داشته باشد، این است که بوتاکس به طور معمول برای خطوط و چروک هایی که بر اثر جمع شدن ماهیچه ها و حرکت های آن ها به وجود آمده اند، می تواند مثمر ثمر واقع شود و در مورد چروک هایی که به علت بالا رفتن سن و یا شل شدن و ریختن پوست باشد، نمی تواند چندان هم مفید باشد.

بوتاکس حتما باید توسط پزشک متخصص تزریق شود
بوتاکس حتما باید توسط پزشک متخصص تزریق شود

علت استفاده از بوتاکس

همانطور که میدانید، ماهیت عضله متحرک بودن است. یکی از عواملی که در چروک شدن پوست تاثیر بسیاری دارد، همین تحرک ماهیچه های صورت است. این اتفاق خصوصا در افرادی که عادت دارند، در هنگام صحبت کردن خیلی اعضای صورت خود مانند ابروها، لب ها و غیره را تکان دهدند و اصطلاحا با صورت صحبت کنند، خیلی بیشتر اتفاق می افتد.

یکی از کارهایی که در این رابطه می توان انجام داد تزریق بوتاکس است که از پرطرفدارترین و در عین حال راحت ترین روش های از بین بردن چین و چروک به شمار می آید. از شایعترین محل های چین و چروک می توان به پیشانی و دور چشم ها و خصوصا اخم اشاره کرد.

برای کنترل این خطوط افق پیشانی، باید عضله ی آن ها را به کمک بوتاکس از کار انداخت. پس از اتمام تزریق و بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه، اعصاب ماهیچه های پیشانی از کار می افتند و در نتیجه فرد دیگر قادر به حرکت دادن آن ها نیست و نتیجه نیز بسیار رضایت بخش است.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس چین و چروک هستید.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای کلیه ی کسانی که تمایلی به داشتن چین و چروک روی صورت خود ندارند، می تواند اثر بخش باشد، اما خب گاهی اوقات مواردی هم هست که برای تزریق ممنوعیت دارند و یا ممکن است، بوتاکس برای آن ها موثر نباشد، برای مثال افرادی که پا به سن گذاشته اند و چروک های آن ها عمیق شده اند. تزریق بوتاکس برای بعضی از افراد هم ممنوعیت دارد. این افراد شامل گروه های زیر می باشند:

دسته ی اول خانم هایی هستند که دوره ی بارداری خود را طی می کنند و یا به نوزادان خود شیر مادر می دهند. برای این گروه بوتاکس خیلی خطرناک بوده و ممکن است، بر روی جنین یا نوزادی که از شیر آن ها تغذیه می کند تاثیرات مخربی داشته باشد.

دسته ی بعد برای اشخاصی است که در پوست خود عفونت دارند، تزریق بوتاکس ممکن است، به تشدید عفونت یا اختلال در روند درمان آن منجر شود.

در گروه سوم افرادی هستند که بدن شان به خود بوتاکس واکنش های آلرژیک نشان می دهد و به آن حساسیت دارند. قطعا مضرات بوتاکس برای این دسته از سود آن بیشتر است.

در نهایت گروه آخر اشخاصی هستند که دارای بیماری های مرتبط با عضلات و عصب های آن هستند، این گروه هم باید از بوتاکس چشم پوشی کنند.

برای این افراد قطعا روش های جایگزین موجود است، اما این را بدانید که همواره پیشگیری مقدم بر درمان است و با انجام فعالیت های مراقبتی می توانید تا میزان زیادی از بروز چروک جلوگیری کنید و یا روند آن را به تاخیر اندازید.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس
افراد مناسب برای تزریق بوتاکس

تا اینجا با مبحث افراد مناسب برای تزریق بوتاکس آشنا شدید توصیه می کنیم تا پایان مقاله هزینه بوتاکس چین و چروک ما را همراهی کنید.

کاربردهای بوتاکس

از بوتاکس برای از بین بردن خطوط افقی و عمودی موجود در پیشانی و همچنین چروک های میان دو ابرو که در نتیجه اخم نمودن به وجود می آیند، بهره می برند.

علاوه بر این، بوتاکس درمان مناسبی برای خطوط اصطلاحا پنجه کلاغی اطراف چشمها و نیز چروک های ریز دور چشم به شمار می آید، همچنین بوتاکس در از بین بردن خطوط ایجاد شده اطراف بینی و لب ها که بسیار شایع هم هستند، بسیار کارآمد است.

جالب است، بدانید بوتاکس را برای متقارن کردن سوراخ های بینی و نیز درست کردن آن نیز تزریق می کند. اشخاصی که دارای ابروهای افتاده و رو به پایین هستند، می توانند با تزریق بوتاکس کمی ابروهای خود را به سمت بالا هدایت کرده و به آن ها حالت بدهند.

در درمان افرادی که مشکل چانه ی به داخل رفته دارند، هم بوتاکس به خوبی عمل می کند. اگر شما فردی هستید که پلک ها یا ابروهایتان با یکدیگر تناسب ندارند، بوتاکس یکی از گزینه های پیش روی شما برای اصلاح این عدم تقارن است، همچنین بوتاکس باعث برطرف کردن رو به پایین بودن پلک ها و از بین بردن چروک هایی که در قسمت فک وجود دارند، میشود.

چین و چروک کهنه

دقت کنید که در افرادی که چین و چروک های صورت شان مدت زمان زیادی است که به وجود آمده و اصطلاحا کهنه شده است و یا چروک از سطح گذشته و عمق پیدا کرده است به هیچ عنوان درمان مناسب و اثر بخشی نیست،

البته ممکن این حرکت مقداری از چین و چروک ها را باز کند، اما اگر در صدد رفع صد در صدی چین و چروک ها هستید، به بوتاکس امید زیادی نداشته باشید و به سمت درمان های تهاجمی تر بروید.

چین و چروک کهنه
چین و چروک کهنه

علاوه بر خاصیت از بین بردن چین و چروک، یکی از کارایی های مهم بوتاکس برای اشخاصی است که اندازه تعریق آن ها بسیار زیاد است. این پروسه به این صورت است که وقتی بوتاکس تزریق می شود، سر راه موادی که باعث فعال شدن غده های عرقی می شوند، قرار می گیرد و مسیر رسیدن آنها به غده را می بندد.

در نتیجه باعث کاهش عرق کردن در فرد می شود. یکی دیگر از مزایای بوتاکس کنترل و درمان سردردهای میگرنی است. در این روش بوتاکس به جای از کار انداختن اعصاب ماهیچه ها، به پیام های مخصوص احساس کردن درد در اندام های سر و گردن اجازه ی ارسال شدن نمی دهد و به طور کلی مکانیزمی مبتنی بر کاهش دادن ارسال پیام های درد به قسمت نخاع است.

تزریق بوتاکس برای رفع میگرن تاثیرات بسیار مثبت و چشمگیری داشته و تبدل به یکی از تجویزهای پزشکان در درمان سردردهای روزانه شده است.

طراحی صورت

یکی دیگر از کاربردهای تزریق بوتاکس در طراحی صورت مانند زاویه دادن به صورت، حذف غبغب، همچنین متناسب کردن اجزای صورت، درست کردن حالت لبخند و غیره است که در نهایت، اثری دلپذیر در زیبایی شخص داشته است.

در بعضی از قسمت های بدن مانند عضله های موثر بر ایجاد خط اخم در پیشانی و ماهیچه هایی که باعث حرکت ابروها به سمت بالا می شوند، می توان بوتاکس را تزریق کرد. در قسمت پیشانی یک عضله ی سرتاسری قرار دارد که تمام سطح پیشانی را در برگرفته است.

وقتی این عضله را جمع میکنیم، خط های پیشانی بیشتر مشخص می شوند. در کنار این عضله ها، ماهیچه های حلقه مانند دور چشم هستند که زمانی که بوتاکس به آن ها تزریق می شود، موجب لیفت ابروها به طرف بالا می شود. این 2 مورد معمولا با هم به صورت ترکیبی به کار می روند.

طراحی صورت
طراحی صورت

مراحل تزریق بوتاکس

فرآیند تزریق بوتاکس بسیار ساده است و نیاز به هیچ روند خاصی ندارد. عموما برای بیمار صندلی هایی با پشتی قابل تنظیم در نظر میگیرند که باید روی آن قرار بگیرد

سپس پزشک متخصص بخش هایی از صورت که بنا است، بر روی آن تزریق صورت پذیرد را با یک تمیز کننده که عموما الکلی هم نیست، برای نمونه با بتادین از آلودگی ها پاک می کند. بعد از این مرحله نوبت نشان کردن منطقه هایی است که می خواهند روی آن ها عمل تزریق انجام شود. این کار به وسیله ی دستگاهی که علامت گذار Skin Marker نام دارد، انجام می شود.

مشخص کردن صحیح و دقیق محل مورد نظر برای تزریق، باید توسط پزشک مورد نظر انجام شود و وی با مشخص کردن عضله هایی که با حرکت خود چروک ها را به وجود آورده اند برای تزریق آماده می شود.

دقت کنید

دقت کنید که این عضلات در همه ی افراد در محل یکسانی قرار ندارند. حال باید روی موضع مورد نظر مقداری ماده ی بی حس کننده موضعی قرار داد و سپس میزان معینی از سم بوتولینوم را با استفاده از سرنگ به موضع مورد نظر تزریق می کنند.

برای تزریق معمولا یک رویه ی معین وجود دارد که به این شکل تعریف می شود: تعداد دو یا سه منطقه در قسمت چشم برای تزریق وجود دارد و برای پیشانی هم چهار یا پنج قسمت را برای تزریق انتخاب می کنند.

به طور کلی این الگوی تزریق می تواند، برای نواحی دیگر هم به کار برود، کاملا به چین و چروک های روی اندام مورد نظر فرد و انتظاری که از نتیجه ی نهایی دارد، وابسته است.

کل پروسه ی تزریق به عضلات حدود ده دقیقه طول می کشد. اگر در حین تزریق خونریزی اتفاق بیفتد، با فشردن موضع از آن جلوگیری میکند. علاوه بر این اگر بخواهیم در موضع مورد نظر کبودی اتفاق نیفتد، میتوان با تابش نورهای مخصوص آن را از بین برد.

مراقبت های پس از انجام بوتاکس

یکی از بزرگترین مزیت های تزریق بوتاکس در مقایسه با سایر کارهایی که برای جوان سازی پوست انجام می شود، بی دردسر بودن و عدم نیاز آن به مراقبت و یا انجام روتین خاصی است.

مراقبت های پس از انجام بوتاکس
مراقبت های پس از انجام بوتاکس

پس از اینکه تزریق بوتاکس به اتمام رسید، شخص باید بین 2 الی 5 دقیقه رو صندلی به صورت نه کاملا نشسته و نه کاملا ایستاده باقی بماند تا پزشک وی را چک کند و از خوب بودن حال عمومی او مطمئن شود. بعد از اتمام تزریق بیمار باید حدود دو تا چهار ساعت فقط در حالت ایستاده یا نشسته باشد و نخوابد.

مدت زمان تاثیرگذاری برای هر شخص متفاوت است، چون رسیدن سم به انتهای اعصاب و غیر فعال کردن عضله در اشخاص فرق می کند و می تواند بین دو تا چهار روز متغیر باشد. در ده الی چهارده روز پس از تزریق بوتاکس نتیجه ی نهایی خود را نشان می دهد. به همین علت مستمر بودن بوتاکس در عملکرد بهتر، نقش بسزایی دارد.

تقریبا بعد از دو یا چند روز نتیجه کاملا مشخص می شود، اما با این وجود در برخی از افراد به علت سیستم های بدنی متفاوتی که وجود دارد، ممکن است، به ده روز هم برسد.

پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بار اولی است که بوتاکس انجام داده اید، حداقل ده روز تا حصول نتیجه ی اصلی صبر کنید.

مراقبت های پس از بوتاکس

مراقبت های پس از بوتاکس نیز خیلی پیچیده نیست و رعایت نکات زیر کافی است تا شما بتوانید از بوتاکس خود احساس رضایت کنید.

سعی کنید، خیلی به ناحیه ای که بوتاکس به آن تزریق شده دست نزنید، با آن بازی نکنید و آن را دستکاری نکنید و یا فشار ندهید. همینطور از ماساژ دادن آن ناحیه هم بپرهیزید.

هنگام خواب نیز دقت کنید تا به روی صورت نخوابید، چرا که با هر یک از این کارها این احتمال پیش می آید که بوتاکس شروع به حرکت کند و گاها به سمت پلک ها برود و موجب مشکلاتی در ناحیه ی پلک نظیر پایین افتادن آن و یا احساس بسته بودن کنید.

پس از تزریق و در همان روز سعی کنید، هیچ کار سنگین و ورزش های سخت که نیاز به انرژی بالا دارند، را انجام ندهید. چون ممکن است، باعث گرفتن ماهیچه ها و در نتیجه درست عمل نکردن بوتاکس شود. علاوه بر این استفاده از وسایلی که گرم هستند و قرار گرفتن در محل های خیلی گرم نیز توصیه نمی شود.

تا یک روز پس از تزریق از آرایش کردن و زدن عینک آفتابی اجتناب کنید.

در برخی افراد بوتاکس ممکن است، ایجاد سردردهای مختصری کند که با یک مسکن برای نمونه سیتریزین این مشکل حل می شود.

ماندگاری بوتاکس

یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین پرسش های کسانی که قصد تزریق بوتاکس را دارند، این است که تا چه مدت زمانی اثر بوتاکس باقی می ماند؟ آیا این تاثیر دائمی است، یا خیر؟

ماندگاری بوتاکس
ماندگاری بوتاکس

در جواب این افراد باید گفت که تزریق بوتاکس دائمی نیست و محدودیت زمانی دارد. پس از اتمام زمان آن وضعیت دوباره به حالت عادی باز میگردد.

پزشک ها به طور معمول مدت زمان دقیقی را نمی دهند و ماندگاری بوتاکس را بین سه تا شش ماه عنوان می کنند، چرا که بدن هر فرد شرایط خاص و ویژگی های منحصر بفرد خودش را دارد و برای همه نمی توان نسخه ی یکسان پیچید.

بعد از اینکه این زمان تمام شد، عضله ها دوباره حالت و حرکت عادی خود را پی می گیرند و ممکن است، مجددا چین و چروک ها روی پوست مشخص شوند.

شخص می تواند پس از اتمام دوره بلافاصله و بدون هیچ مشکلی تزریق را انجام دهد. ماندگاری بوتاکس با یکسری از موارد رابطه ی مستقیم دارد.

مواردی مانند نحوه ی تغذیه ی فرد، سن و سال، نحوه ی صحبت کردن بیمار که آیا خیلی ماهیچه های صورتش را هنگام صحبت تکان می دهد، یا خیر، این که آیا شخص مواد مخدر و مشروبات الکلی استفاده می کند

قرار گرفتن در مقابل تابش نور خورشید

در روز چقدر در مقابل تابش نور خورشید و اشعه های فرا بنفش و غیره قرار می گیرد و همچنین نحوه مراقبت های پوستی و اینکه اصلا آیا فرد روی پوستش مراقبت های بهداشتی انجام می دهد یا خیر، هم در ماندگاری کمتر و یا بیشتر بوتاکس بسیار موثر هستند.

این که به صورت متناوب تزریق انجام دهیم هم احتمال دارد، بر ماندگاری تاثیر داشته باشد. برای نمونه احتمال دارد، شخصی در دفعات بعدی بوتاکس میزان ماندگاری بیشتری را مشاهده کند و یا ممکن است، هیچ تفاوتی با دفعه ی نخست بوتاکس نداشته باشد که این کاملا وابسته به فرد است.

پزشکان توصیه میکنند حداقل دوره ی تمدید بوتاکس را سه ماه در نظر بگیرید و کمتر از آن ممکن است، خطراتی را ایجاد کند.

قرار گرفتن در مقابل تابش نور خورشید
قرار گرفتن در مقابل تابش نور خورشید

عوارض جانبی و خطرات بوتاکس

عمدتا بوتاکس اگر در محل تایید شده و دارای مجوز مانند مطب پزشکان یا کلینیک های تخصصی زیبایی و توسط پزشک حاذق و دوره دیده صورت بگیرد، اثرات سوء آنچنانی ندارد، البته وظیفه ی بیمار نیز هست که پیش از انجام بوتاکس، ابتدا از همه ی این موارد مطمئن شود و سپس اقدام به تزریق کند.

علاوه بر این حتما از پزشک بخواهد تا بوتاکس مورد استفاده را به وی نشان دهد تا هم از اصل بودن آن و هم از سلامت بودن و داشتن لیبل وزارت بهداشت و همچنین درصد خلوصش اطمینان حاصل کند.

در این بررسی اگر احیانا به موردی مثل گذشتن تاریخ انقضاء یا معتبر نبودن بوتاکس برخورد کرد قطعا باید تزریق را لغو کند چون ممکن است، عوارض جبران ناپذیری را داشته باشد و حتی به قیمت از دست رفتن زیبایی فرد تمام شود.

امیدواریم تا اینجای مقاله اطلاعات مفیدی در مورد هزینه بوتاکس چین و چروک کسب کرده باشید.

رایج ترین عارضه های پس از تزریق بوتاکس عبارتند از:

  • قرمز و یا کبود شدن ناحیه ی مورد نظر که عموما پنج الی هفت روز طبیعی است، اما بیشتر از آن کمی نگران کننده است و باید با دکتر خود مشورت کند.
  • در نخستین مرتبه ی تزریق بوتاکس ممکن است، کمی سر درد و یا تهوع داشته باشید که با گذشت یک تا دو روز عموما تمام میشود.
  • در بدترین حالت و به علت تزریق نکردن خوب توسط پزشک ممکن است، ابروها به سمت پایین افتادگی پیدا کنند و یا ماهیچه ها دچار مشکل شوند. این امر ممکن است تا سه ماه ادامه داشته باشد.
  • اگر به منظور جلوگیری از انقباض ماهیچه ها، بوتاکس تزریق میشود امکان دارد، بعضی مشکل های جزئی مثل سرگیجه، عفونت، مشکلات در بلع و غیره نیز اتفاق بیفتد.
رایج ترین عارضه های پس از تزریق بوتاکس عبارتند از:
رایج ترین عارضه های پس از تزریق بوتاکس عبارتند از:

قیمت تزریق بوتاکس

یکی از مهم ترین دغدغه های فردی که قصد تزریق را دارد، همین بهای تمام شده برای تزریق بوتاکس است. قیمت تزریق بوتاکس دقیقا مشخص نیست و به صورت کلی به برخی عوامل وابسته است.

این عوامل عبارتند از: حرفه ای و بنام بودن پزشک تزریق کننده، تعداد نواحی مد نظر برای تزریق بوتاکس، مقدار دوز مصرف شده از بوتاکس، محل تزریق بوتاکس از لحاظ جغرافیایی و از همه مهم تر نوع و برند بوتاکس تزریق شده، همچنین یک نکته ی مهم که باید در نظر گرفته شود، این است که بوتاکس یک بار برای همیشه نیست و باید به صورت دوره ای تزریق شود. پس در هنگام تخمین هزینه ها این مورد را هم در نظر بگیرید.

یکی از مهم ترین عامل های تاثیر گذار بر قیمت، نوع و برند بوتاکس است. طبیعی است که نمونه های خارجی قیمت های بالاتری نسبت به نمونه های داخل کشور دارند و بیشتر مورد پسند و انتخاب اشخاص قرار می گیرند.

اولین شرکتی که ساخت نخستین نمونه ی معتبر سم بوتولینوم کلاس A را به انجام رسانید شرکت آلرگان بود. این شرکت در اوایل سال 21 میلادی، محصول خود را با نام تجاری بوتاکس ارائه کرد و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده، مورد تایید قرار گرفت.

به همین علت است که تزریق این سم با نام بوتاکس مورد استفاده قرار گرفت. فرآورده های ساخت شرکت آلرگان در کشور ما بسیار نایاب بوده و خیلی کم از آن بهره می برند.

قیمت تزریق بوتاکس
قیمت تزریق بوتاکس

برندهای معروف بوتاکس

در زیر تعدادی از برندهای معروف بوتاکس برای آشنایی بیشتر معرفی شده اند.

برند دیسپور:

(Disport) این برند ساخت کشور انگلستان و تقریبا بهترین و معروف ترین مدل موجود در بازار است، همچنین از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز تایید شده است. به علت این که این بوتاکس درصد خلوص بسیار بالایی دارد و به ندرت دارای ناخالصی است، عارضه ی جانبی خاصی از آن مشاهده نشده است.

پس از تزریق بعد از حدودا دو روز تا یک هفته اثر آن در صورت نمایان می شود. عموما از این برند برای رفع چروک های ریز استفاده می کنند و اثر آن نیز نسبتا آنی و طبیعی تر است.

در مقایسه با برند بوتاکس آلرگان که بیشتر در لایه ی سطحی پوست مورد تزریق قرار میگیرد، دیسپورت در لایه های عمقی پوست فرد تزریق شده و در لایه ی زیرین آن پخش می شود.

از لحاظ قیمتی در کشور ایران این برند در رده ی گران قیمت ترین و البته که با کیفیت ترین بوتاکس های موجود درجه بندی می شود.

برند نورونوکس(Neuronox) :

نورونوکس یکی دیگر از برندهای بوتاکس موجود در بازار ایران است. این بوتاکس ساخت کشور کره است و به تازگی و در چند سال اخیر موفق به کسب تایید از سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شده است.

اثر بوتاکس نورونوکس عموما پس از یک تا سه روز در صورت فرد مشخص می شود و عمر آن تقریبا بین سه تا شش ماه متغیر است که این میزان ارتباط مستقیمی با شرایط بدنی فرد دارد.

این بوتاکس دارای عارضه های جنبی نظیر کبودی، قرمز شدن و حتی ضعیف شدن ماهیچه هست و ممکن است، پس از تزریق حالت درد سر، دل به هم خوردگی، افتادگی پلک و غیره را داشته باشد.

اگر تزریق را در محل مورد اعتماد انجام دهید، این اثرات به کمترین میزان خود می رسند. این برند درجه ی کیفی مناسبی دارد و با توجه به قیمت خوب و معقولی که دارد، یکی از پر استفاده ترین گزینه ها برای تزریق است.

برند نورونوکس(Neuronox) :
برند نورونوکس(Neuronox) :

برند کنیتوکس (Canitox) :

یکی از انواع بوتاکس های موجود در ایران کنیتوکس است که اصالتی چینی دارد و در بازار ایران به بوتاکس چینی هم مشهور است.

از دیگر اسم های آن میتوان درماتوکس، لینوریز و ریفاین هم اشاره کرد. این بوتاکس شرایط نگهداری خاصی را می طلبد و باید در دمای منهای چهار درجه آن را نگه داشت. یکی از مشکلاتی که این بوتاکس دارد، این است که خالص نیست و ماده ی افزودنی دارد.

به همین دلیل گاها بر اثر تزریق آن مشکلاتی نظیر مختل شدن بینایی، کلاج شدن چشم ها و پایین افتادن پلک هم اتفاق می افتد، البته این اثرات در دو، سه هفته ی نخست پس از تزریق اتفاق می افتد.

برند مسپورت (Masport) :

این برند از بوتاکس کاملا وطنی و ساخت ایران است و توانایی از بین بردن چین و چروک در کوتاه مدت را دارد. این برند از موادی مانند توکسین، ناخالصی زدایی شده، کمپلکس با هماگلوتینین و کلستریدیوم بوتولینوم کلاس A تشکیل شده است.

مسپورت هم مانند همتای چینی خود شرایط نگهداری ویژه ای را می طلبد و باید در دمای بین دو تا هشت درجه ی سانتی گراد آن را قرار داد.

جالب است، بدانید مسپورت از لحاظ اثر بخشی تقریبا مشابه با نمونه ی انگلیسی خود یعنی دیسپورت عمل میکند و یکی از پرطرفدارترین هاست، چرا که قیمت آن نسبت به دیسپورت پایین تر است. از لحاظ کیفی نیز این برند در وضعیت خوبی قرار دارد و بسیار مورد نظر و استفاده ی پزشکان قرار می گیرد.

برند زئومین (XEOMIN) :

این مارک از بوتاکس در کشور آلمان ساخته و تولید میشود. یکی از مهمترین نقاط قوت زئومین این است که برخلاف هم رده های خود، نیازی به شرایط نگهداری خاصی نداشته و با هر وضعیت دمایی سازگار است.

علاوه بر این موضوع در این برند هیچ ماده ی افزودنی ای موجود نیست و به همین خاطر لازم نیست، آن را در محل سرد نگه داریم.

این برند اثر خود را پس از حدودا هفت روز مشخص می کند و عمری حدود سه تا شش ماهه، بسته به شرایط شخص دارد. از نظر قیمت زئومین دومین برند گران قیمت در بازار ایران است که طرفدارهای مخصوص به خود را هم دارا است.

خوب است، این را هم بدانید که یکی از موارد کاربرد اختصاصی آن در از بین بردن بلفارواسپاسم یا همان تیک باز و بسته کردن پلک ها به شکل متناوب است.

برند زئومین (XEOMIN) :
برند زئومین (XEOMIN) :

نحوه تشخیص بوتاکس اصلی از تقلبی

همان گونه که پبیشتر هم توضیح دادیم، بوتاکس نوعی سم است که به زیر پوست تزریق می شود. پس برای تزریق آن باید خیلی محتاط بود تا بوتاکس تقلبی و فیک را به جای بوتاکس اصل و با کیفیت برای تزریق استفاده نکنند.

چند موضوع هست که اگر زمان بوتاکس به آن ها توجه کنید، ریسک انتخاب بوتاکس تقلبی تا حد بسیار زیادی پایین می آید.

اولین نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، هزینه ی پرداختی شماست. اگر به پزشک یا کلینیک جوان سازی پوستی مراجعه کردید که از لحاظ قیمتی شما را شگفت زده کرد و قیمت بسیار پایین تری به نسبت بهایی که در بقیه ی جاها در تحقیق های تان شنیده اید به شما پیشنهاد داده شد، حساس شوید.

این جا است که باید به اصل و اورجینال بودن و نیز معتبر بودن بوتاکس تزریقی مشکوک شوید، چرا که بوتاکس های فیک هزینه کمتری دارند

اما ممکن است، سبب عوارض جبران ناپذیری شوند، همچنین اگر بر فرض دچار مشکلی نشوید، این بوتاکس ها ماندگاری کمی دارند و باید در فواصل به نسبت کمتر و زودتری تزریق شوند، همچنین همواره قبل از تزریق از پزشک خود بخواهید، بوتاکس مورد استفاده را به شما نشان دهد.

On a botulinum toxin

جعبه و یا روی شیشه ی بوتاکس را بررسی کنید و به دنبال عبارت On a botulinum toxin بگردید. اگر توانستید آن را پیدا کنید، بوتاکس مشکلی ندارد و اصل است، همچنین در جستجوی برچسب Allergan نیز باشید، اما اگر چنین عباراتی را نیافتید از بوتاکس صرف نظر کنید، چرا که آن بوتاکس جعلی است.

یک از اصلی ترین عوامل در تزریق انتخاب محل مورد نظر است. اگر شما نزد پزشک و یا کلینیک معتبر و خوش نامی بروید که تمامی گواهینامه های معتبر و نیز مدارک علمی قابل قبولی داشته باشد، ریسک استفاده از محصولات جعلی و غیر قابل اطمینان را تا حد زیادی پایین آورده اید.

علاوه بر این شما می توانید با رفتن به مطب و یا کلینیک و با پرس و جو از افراد حاضر که آنجا بوتاکس را انجام داده اند و همچنین مشاهده ی شکل ظاهری آن ها پس از بوتاکس تا حد زیادی از معتبر و با کیفیت بودن کار آن مرکز مطمئن شوید.

نتیجه گیری

بوتاکس از یک سم به شدت قوی خوراکی گرفته می شود که در دوز پایین آن را به محل مورد نظر تزریق می کنند. این تزریق سبب می شود، اعصاب مربوط به عضلات موجود در آن ناحیه که می تواند پیشانی، دور لب، خط اخم و غیره باشد، از کار بیفتند و اصطلاحا فلج شوند.

یعنی دیگر نمی توانند پیام های حرکتی برای مغز بفرستند و موجب حرکت ماهیچه شوند. در نتیجه ی این عمل حرکتی در ماهیچه ها صورت نمی گیرد و باعث می شود، پوست صاف و یک دست باقی بماند. بوتاکس انواع مختلفی دارد که هر کدام با رنج قیمتی خاصی عرضه می شوند.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

بهترین و با کیفیت ترین و در عین حال گران قیمت ترین بوتاکس موجود در بازار ایران برند انگلیسی دیسپورت است که بازخوردهای بسیار خوبی داشته و اکثر استفاده کنندگان از آن راضی بوده اند.

در کنار این مارک، برند ایرانی مسپورت که با قیمت مناسب تری عرضه می شود، هم از محبوب ترین برندهای بوتاکس بوده و به علت قیمت معقولش بسیار مورد توجه کاربران و نیز پزشکان است.

هنگام استفاده از بوتاکس حتما دقت کنید، جنس اصل و با کیفیت برای شما مصرف شود. در این راه فقط به حرف پزشک اطمینان نکنید، بلکه خود نیز بررسی های مورد نیاز را انجام دهید.

از اینکه تا انتهای مقاله هزینه بوتاکس چین و چروک ما را همراهی کردید بسیار متشکریم و امیدواریم از خواندن پست هزینه بوتاکس چین و چروک نهایت استفاده را کرده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک :

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
با یک کلیک تماس بگیرید