میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

هایفوتراپی در قزوین
هایفوتراپی در قزوین

لیست موضوعات

هایفوتراپی در قزوین

در این مقاله موضوع هایفوتراپی در قزوین را بررسی می کنیم.

می دانیم که پوست صورت هر انسانی بر اثر گذشت زمان دچار تغییرات زیادی می شود که از عوامل موثر برای این تغییرات می توان به نور آفتاب، افزایش سن، تغذیه و مصرف دخانیات اشاره کرد.بعضی از این عوامل قابل پیشگیری و کنترل هستند ولی در مورد افزایش سن و تغییرات ناشی از آن معمولا کار خاصی نمی توان انجام داد. هایفو (HIFU) یک تحول جدید در لیفت صورت، بدون نیاز به عمل جراحی است.

هایفوتراپی در قزوین
هایفوتراپی در قزوین

پیشنهاد ما برای بهترین مرکز هایفوتراپی کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کلینیک می توانید به انتهای همین مقاله مراجعه کنید و یا با مشاوران ایشان تماس بگرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

 

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود.

– هایفوتراپی چیست؟

– نحوه انجام هایفوتراپی  چگونه است؟

– فواید هایفوتراپی  کدامند؟

– عوارض هایفوتراپی  کدامند؟

– هایفوتراپی  برای چه افرادی مناسب است؟

– هایفوتراپی  برای چه افرادی مناسب نیست؟

– بهترین دستگاه هایفوتراپی  کدام است؟

– هزینه هایفوتراپی  چقدر است؟

– کاربردهای هایفوتراپی  کدامند؟

– پس از انجام هایفوتراپی  چه اتفاقی می افتد؟

– هایفوتراپی  به چه صورت باعث تحریک  تولید کلاژن می شود؟

– هایفوتراپی  موجب ایجاد چه احساسی می شود؟

– آیا هایفوتراپی بی خطر است؟

– چه اقداماتی قبل و بعد از هایفوتراپی  باید انجام شود؟

– مکانیزم لاغری با هایفوتراپی  چگونه است؟

هایفوتراپی در قزوین
هایفوتراپی در قزوین

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یکی از جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه جوانسازی، لیفت صورت و گردن بدون نیاز به جراحی است که در کلینیک های زیبایی انجام می شود. هایفوتراپی به انتقال امواج اولترا سوند گفته می شود که دارای شدت بالا به همراه فرکانس پایین هستند و برای جوانسازی و لیفتینگ پوست مورد استفاده قرار می گیرند این امواج به صورت متمرکز به لایه های عمقی پوست تابانده می شوند.

هایفوتراپی چیست؟
هایفوتراپی چیست؟

در سال های قبل، از امواج صوت با فرکانس بالا به عنوان یک روش تشخیصی ایمن و با عارضه کم به شکل سونوگرافی استفاده می شد. تفاوت هایفو و سونوگرافی در شدت جریان بیشتر و فرکانس پایین تر می باشد. این امواج همگرا بوده و در یک نقطه کانونی در لایه زیرین پوست متمرکز می شوند و ایجاد گرما می کنند. در صورتیکه امواج سونوگرافی واگرا است و در عین حال دارای شدت جریان پایین تر و فرکانس بالاتری می باشد.

 

نحوه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

هایفوتراپی  به این صورت است که ابتدا ژل مخصوص را بر سطح پوست میمالند و سپس کارتریج مناسب درمان را انتخاب می کنند. معمولا برای صورت و گردن فاصله 3 تا 5 میلی متری و 350 تا 450 شات در نظر گرفته می شود.

اگر میزان افتادگی پوست زیاد باشد تا 500 شات نیز می توان انجام داد. هر دستگاهی بر حسب مدل آن 10 تا 15 نقطه کانونی مشخص می کند. درجه حرارتی در حدود 65 درجه سانتی گراد باعث نکروز انعقادی نقاط کانونی امواج می گردد و با ایجاد ارتعاش و گرما در بافت های کناری که شدت آن از نقاط هدف کمتر است باعث می شود رشته های کلاژن جمع شده و ترمیم  شوند و لیفتینگ در این قسمت شروع می شود.

نحوه انجام هایفوتراپی چگونه است؟
نحوه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

در نهایت بعد از گذشت 90 تا 180 روز این فرایند تکامل میابد. در بعضی از نقاط  صورت که لایه SMAS ضخامت کمتری دارد مانند پیشانی، شقیقه، گردن و اطراف چشم از کارتریج هایی استفاده می شود که عمق نفوذ کمتری دارند و در باقی مناطق معمولا از کارتریج هایی استفاده می کنند که عمق نفوذ بالاتری دارند.

در حالت کلی با توجه به لایه چربی زیر پوست کارتریج مناسب انتخاب می شود. اگر لایه چربی در زیر پوست مناسب باشد کارتریج 4.5 میلی متری انتخاب می شود و در افرادی که ضخامت لایه چربی در زیر پوست آنها کمتر باشد کارتریج 3 میلی متری بهتر است.

به طور میانگین هر جلسه هایفوتراپی  یک ساعت ادامه میابد. برای یک دست شدن پوست، باید هایفوتراپی تمامی نقاط صورت و گردن در یک جلسه باشد. نمی توان هایفوتراپی را برای یک قسمت از صورت انجام داد و باقی صورت را به جلسه بعد موکول کرد چون در این صورت تاثیر هایفوتراپی کمتر می شود و به نتیجه دلخواه نمی رسیم.

فواید هایفوتراپی کدامند؟

هایفوتراپی  برای کلیه نقاط بدن و برای تمام تیپ های پوستی استفاده می شود، درمان در یک جلسه به انجام می رسد و در حدود 2 سال ماندگاری دارد. روش هایفوتراپی به برش نیاز ندارد و ریسک عفونت، اسکار و عوارض جراحی وجود ندارد، همین طور یک نوع درمان سرپایی به حساب می آید. در مقایسه با درمان های تهاجمی درد هایفوتراپی بسیار کمتر است و با خوردن مسکن های معمولی قابل تحمل می شود. در یک جلسه درمانی چهره فرد بین 4 تا 8 سال جوان می گردد.

فواید هایفوتراپی کدامند؟
فواید هایفوتراپی کدامند؟

هایفوتراپی  در جهت درمان افتادگی و شل شدگی پوست، ترمیم خط لبخند، بالا کشیدن ابروها، رفع چین و چروک، رفع غبغب و جوانسازی پوست استفاده می شود.

و از مزایای دیگر هایفوتراپی  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این روش لیفت صورت فوری می باشد.

به مراقبت های درمانی بعد از عمل نیاز ندارد.

نتایج حاصل از آن کاملا طبیعی می باشد و با تحریک لایه های ساختاری عمیق و حمایتی پوست، پاسخی کاملا طبیعی و بازسازنده شروع می شود و موجب تحریک رشد کلاژن جدید می شود که باعث کشیده شدن پوست شده و به مرور زمان پوست را لیفت می کند. مهم ترین ویژگی هایفوتراپی  این است که سطح پوست کاملا سالم و دست نخورده می ماند.

عوارض هایفوتراپی کدامند؟

عوارض هایفوتراپی  موقتی می باشد که ممکن است موجب مقدار کمی قرمزی و متورم شدن در ناحیه هایفو شده، شود و عوارض بوجود آمده  بعد از استفاده از کمپرس یخ به زودی از بین می روند. با توجه به اینکه عینک محافظت کننده ای برای حفاظت از چشم ها در مقابل امواج اولترا سوند وجود ندارد، انجام هایفوتراپی برای قسمت های داخلی حدقه چشم پیشنهاد نمی گردد.

عوارض هایفوتراپی کدامند؟
عوارض هایفوتراپی کدامند؟

برای جلوگیری از انجام هایفوتراپی روی غده تیروئید، ابتدا جایگاه آن را با دست مشخص می نمایند. غده های ریز زیر پوستی از جمله عوارضی است که امکان دارد در هایفو تراپی بوجود آید که موقتی می باشد، در نتیجه می توان  تراکم مناسب را انتخاب کرده و از بوجود آمدن این عارضه جلوگیری کرد.

ضعیف شدن موقتی اعصاب سطحی صورت

یک عارضه ی نادر که ممکن است در بعضی از افراد بوجود آید ضعیف شدن موقتی اعصاب سطحی صورت است که در بیشتر مواقع در شاخه تمپورال عصب سه قلو و شاخه مارژینال عصب ماندیبولار مشاهده می شود و معمولا بین 1 تا 12 ساعت بعد از انجام هایفوتراپی ایجاد می شود و بعد از حدود 2 تا 6 هفته کاملا از بین می رود

دلیل این عارضه، التهاب ایجاد شده در این رشته های عصبی است که گذرا می باشد و تا به امروز تاثیرات ماندگاری در این رشته های عصبی دیده نشده است. با انتخاب کارتریج مناسب و تراکم درست نقاط و همچنین محتاط بودن در مسیر این اعصاب می توان از بوجود آمدن این عارضه جلوگیری به عمل آورد.

در مرکز هایفوتراپی  کارتریج با عمق نفوذ 1.5 میلی متر و فرکانس 10 مگا هرتز برای مناطق اطراف چشم و دور دهان به کار می رود زیرا اعصاب این قسمت ها سطحی تر و آسیب پذیر تر می باشند. کارتریج با عمق نفوذ 3 میلی متر و فرکانس 7 مگاهرتز و 4.5 میلی متر و فرکانس 4 مگا هرتز برای بقیه قسمت های صورت و بدن استفاده می شود.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

هایفوتراپی  می تواند برای تمامی کسانی که افتادگی پوست دارند و یا پوست آنها شل شده است مفید باشد و همچنین امکان استفاده از آن برای کل صورت و گردن و تمامی نواحی خاصی که به این درمان نیاز دارند وجود دارد.

افرادی که سلامت عمومی خوبی دارند و همچنین افرادی که بدن آنها در مقابل امواج حرارتی هایفو واکنش ترمیمی مناسبی نشان دهد و اشخاص جوان تر  برای این روش مناسب تر می باشند. و در مقابل افرادی که چین و چروک های عمیقی دارند و یا سیگار مصرف می کنند به درمان پاسخ کمتری می دهند زیرا در این شرایط بدن کلاژن کمتری تولید می کند.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟
هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟

  1. افرادی که دیابت پیشرفته دارند.
  2. افرادی که در ناحیه درمان، پروتز فلزی دارند.
  3. افرادی که در ناحیه درمان، دچار عفونت هستند.
  4. خانم های باردار
  5. افرادی که کمتر از 30 سال سن دارند.

بهترین دستگاه هایفوتراپی کدام است؟

بهترین دستگاه هایفوتراپی  دابلو نام دارد، دابلو بوسیله شرکت Hironic  ساخته می شود و کره ای است، نتایج درمان با این دستگاه کاملا ملموس است و  تنها با یک جلسه، درمان انجام می پذیرد و ماندگاری بالایی دارد.

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

هزینه هایفوتراپی  با توجه به اندازه افتادگی پوست و همچنین نوع درمان تعیین می شود. در بعضی از بیماران افتادگی پوست شدید است و با منافذ باز، لک و یا جای جوش همراه است که در این شرایط درمان ترکیبی پیشنهاد می شود.

همانطور که پیداست هایفوتراپی برای برطرف کردن تمام مشکلات پوست کافی نیست و در این صورت بعد از انجام هایفوتراپی در همان جلسه، میکرونیدلینگ برای درمان سطح پوست به کار گرفته می شود که تاثیر بیشتری برای پوست خواهد داشت زیرا هم در لایه های زیر پوست لیفتینگ انجام شده است و هم اینکه لایه های سطحی پوست درمان می شوند و ضایعاتی مانند جای جوش و لک از بین می روند و مشخص است که هزینه روش ترکیبی بالاتر می باشد.

کاربردهای هایفوتراپی کدامند؟

– لیفت ابرو (بدون نیاز به جراحی)

– رفع غبغب (بدون نیاز به جراحی)

– لیفت صورت و گردن (بدون نیاز به جراحی)

– سفت و محکم شدن پوست صورت و گردن (بدون نیاز به جراحی )

– رفع افتادگی پلک بالا

– رفع چروک های کناره های خارجی چشم ها ( چین پنجه کلاغی)

– کم شدن عمق خطوط خنده و گریه ( رفع افتادگی گوشه های لب ها)

– رفع افتادگی زیر چانه ( رفع افتادگی پایین صورت)

– رفع چین و چروک های صورت و بالا گردن

پس از انجام هایفوتراپی چه اتفاقی می افتد؟

بعد از آنکه بیمار در مرکز هایفوتراپی ، عمل هایفوتراپی را انجام می دهد بلافاصله بعد از عمل می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد و هیچ نیازی به استراحت و یا ریکاوری ندارد. در این روش درمانی، تولید کلاژن تنها بعد از یک جلسه درمانی شروع می گردد و نتایج درمانی آن در ماه های بعد دیده خواهد شد. پس از گذشت دوره درمان پوست فرد سالم تر، قوی تر، جوان تر و کاملا طبیعی می شود.

هایفوتراپی به چه صورت باعث تحریک تولید کلاژن می شود؟

در جلسه درمانی در هایفوتراپی ، دستگاه هایفوتراپی انرژی متمرکز فراصوت را به زیر لایه پوست در دمایی مناسب به منظور بازسازی کردن کلاژن ارسال و انباشته می نماید. این روش درمان یک روند طبیعی را با قدرت شروع می کند.

این روند که به نام neocollagensis (نوکلاژن زایی) شناخته شده است، کلاژن های تازه و جدید می سازد. در این درمان به هیچ گونه پماد، فیلر و یا سمی نیاز نیست و پایه درمان برای گرفتن نتایج بهتر تنها بر روند کلاژن سازی بدن استوار می باشد.

هایفوتراپی موجب ایجاد چه احساسی می شود؟

در هنگام هایفوتراپی ، با رسیدن انرژی فراصوت به پوست، انباشتگی انرژی در عمق بخصوصی از پوست احساس می شود که آغاز پروسه کلاژن سازی را نشان می دهد. عمق مناسب برای احساس انرژی فراصوت در افراد مختلف، متفاوت می باشد، اما این حس فقط زمانی که دریافت انرژی فراصوت انجام می گیرد احساس می شود.

آیا هایفوتراپی بی خطر است؟

در سراسر جهان 250 هزار جلسه درمانی امن هایفوتراپی انجام شده است و انرژی فراصوت بیش از 50 سال است که در کلیه حوزه های پزشکی کاربرد دارد.

چه اقداماتی قبل و بعد از هایفوتراپی  باید انجام شود؟

قبل از انجام هایفوتراپی  نیاز نیست که کار خاصی انجام شود فقط در بعضی موارد از بی حسی موضعی استفاده می شود. بعد از هایفوتراپی نیز فرد باید از گرم کردن پوست خودداری کند و از ترکیباتی که کلاژن سازی را فعال می کنند استفاده نماید.

 

مکانیزم لاغری با هایفوتراپی چگونه است؟

رسیدن به اندامی متناسب و از بین بردن چربی های بدن برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه ای دارد و معمولا این افراد برای دستیابی به اندام ایده آل خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. هایفوتراپی  یک روش غیر جراحی است که  برای لاغر کردن صورت و بدن می توان از آن استفاده کرد. مکانیزم انجام این کار به این صورت می باشد که تمرکز اشعه برقسمتی که دارای چربی های اضافه است باعث مرگ سلول های چربی در آن ناحیه می گردد.

از مزایایی که این روش دارد این است که از شل شدن و افتادگی پوست بر اثر لاغری جلوگیری می کند.با استفاده از هایفوتراپی می توان به لاغر شدن شکم، پهلو، بازو، غبغب، باسن و ران کمک کرد. مدل انجام این روش لاغری مثل سونوگرافی می باشد که دکتر دستگاه را بر بدن شخص به حرکت در می آورد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب معمولا به 3 جلسه درمان نیاز است.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید