میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

مقایسه بوتاکس و ژل
مقایسه بوتاکس و ژل

لیست موضوعات

مقایسه  بوتاکس و ژل

اگر قصد دارید از روش های جوانسازی بوتاکس و ژل استفاده کنید بهتر است ابتدا مقاله زیر را که در مورد مقایسه بوتاکس و ژل مطالعه کنید .

مقدمه

بوتاکس و ژل جزو روش های غیر جراحی می باشد و دارای عوارض بسیار کمی می باشد به همین دلیل بیشتر افراد این روش ها را انتخاب می کنند . بوتاکس بیشتر در جهت جوانسازی و ژل ها بیشتر برای زیبا سازی استفاده می شود .

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

بوتاکس و ژل چیست ؟

تفاوت کاربرد های بوتاکس و ژل در چیست ؟

آیا بوتاکس و ژل از نظر ماندگاری متفاوت می باشد ؟

مقایسه  بوتاکس و ژل
مقایسه  بوتاکس و ژل

بوتاکس و ژل

بوتاکس یا نروکسین  و ژل ها روش های زیبایی است که به صورت تزریق انجام می شود . از اشتراکات این دو روش می توان به نتیجه سریع آنها اشاره کرد که در کوتاه ترین زمان بهترین نتیجه را نشان می دهد . در زیر بوتاکس و ژل را به صورت جداگانه تعریف کرده ایم :

ژل ها : ژل ها بیشتر به عنوان حجم دهنده استفاده می شود و در ترکیب مواد آنها  از هیالورونیک اسید که یک ماده طبیعی در پوست انسان است استفاده شده است ، دلیل وجود این ماده  در ژل ها این است که به جوانسازی پوست کمک می کند و با بدن انسان سازگاری بیشتری دارد .

ژل ها بعد از تزریق بلافاصله اثر خود را نشان می دهند و در بیشتر مواقع در هفته اول به دلیل خونریزی کمی از داخل رخ می دهد حجم ناحیه تزریق شده کمی بیشتر می باشد که به مرور زمان این حجم کاهش پیدا می کند . ماندگاری ژل ها در هر فررد متفاوت است اما معمولا بین 10 تا 12 ماه ماندگاری دارد . یکی از عوارضی که در ژل ها شایع است و در بوتاکس کمتر دیده می شود مسئله قرینگی می باشد .

بوتاکس : حدود دو دهه از  تولید ماده ای به نام بوتاکس می گذرد و روز به روز محدودیت این ماده بیشتر می شود . بوتاکس ترکیبی از یک باکتری است که باعث فلج شدن اعضا می شود ، همانطور که متوجه شده اید بوتاکس تعریف بسیار وحشتناکی دارد اما اگر همین سم را به میزان اندک و مشخصی در بعضی از قسمت های بدن تزریق شود باعث زیبایی و حتی درمان بعضی از بیماریها می شود .

بوتاکس دقیقا وظیفه دارد که عضله را تحت تاثیر خود قرار دهد این در حالی است که ژل فقط یک ماده متناسب با بدن نسن است که در قسمت های مورد نظر تزریق می شود و باعث حجم دادن بر آن ناحیه می شود . بوتاکس با توجه به اینکه عضله را فلج می کند اگر توسط یک پزشک خبره انجام شود باعث میشود که به ناحیه مورد نظر حجم طبیعی بدهد .

بوتاکس و ژل
بوتاکس و ژل

کاربرد بوتاکس و ژل

در زیر به صورت جداگانه به کاربرد های بوتاکس و ژل پرداخته ایم :

  1. ژل : موارد کاربردی ژل ها به نوع ژل بستگی دارد هر برند ژل برای یک قسمت از صورت استفاده می شود . پیشنهاد ما به شما این است که پزشک خبره ای در این زمینه انتخاب کنید که بهترین برند را برای هدف شما انتخاب کند .
  • تزریق ژل برای قسمتهایی از صورت که دچار گودی شده است مانند گودی زیر چشم بسیار مفید می باشد .
  • افرادی که صورت لاغری دارند می توانند صورت خود را با تزریق ژل پرتر نشان دهند .
  • تزریق ژل برای جوانسازی پوست دست استفاده می شود .
  • خطوط خنده را میتوان با تزریق ژل از بین ببرد .
  • تزریق ژل لب گونه از رایج ترین تزریقها می باشد و طرفداران زیادی دارد . اصولا افرادی که دوست دارند گونه و لب هایشان به صورت غیر طبیعی بزرگ شود از تزریق ژل استفاده می کند

 

  1. بوتاکس : موارد کاربرد بوتاکس بسیار زیاد می باشد ، در تمامی کاربرد های زیر ممکن است از یک برند بوتاکس استفاده شود اما نوع و جهت تزریق و همچنین ناحیه ای که تزریق می شود نوع عملکرد بوتاکس را مشخص می کند .
  • بوتاکس برای رفع چین چروک های بالای پیشانی و خط اخم استفاده می شود .
  • بوتاکس برای چین و چروک های دور چشم استفاده می شود.
  • بوتاکس برای بالا بردن ابرو ها استفاده می شود .
  • بوتاکس در علم پزشکی برای درمان میگرن استفاده می شود .
  • بوتاکس برای از بین بردن تعریق زیاد استفاده می شود .
کاربرد بوتاکس و ژل
کاربرد بوتاکس و ژل

مقایسه بوتاکس و ژل از نظر ماندگاری

میزان ماندگاری ژل و بوتاکس در هر فردی با توجه به وضعیت جسمانی آن متفاوت می باشد . شما زمانی که تزریق بوتاکس انجام می دهید برای یک فرصت یک هفته ای به آن بدهید اما در تزریق ژل شما بلافاصله اثر آن را متوجه می شوید .

به طور معمول اثر ژل از بوتاکس بیشتر می باشد . بوتاکس ماندگاری بین چهار تا شش ماه و ژل ماندگاری حدود یک سال دارد و هر دو  روش برای تثبیت اثر خود نیاز دارند که در جلسات منظم تکرار شوند .

مقایسه بوتاکس و ژل از نظر ماندگاری
مقایسه بوتاکس و ژل از نظر ماندگاری

نتیجه گیری

بوتاکس و ژل دو روش زیبایی پرطرفدار می باشد که با تزریق آنها افراد زیبا و جوان می شوند . اگر بخواهیم نوع عملکرد بوتاکس را با ژل مقایسه کنیم باید بگویم ژل ها بیشتر برای حجم دادن به ناحیه هایی که دچار گودی شده است مانند گودی چشم  و یا نواحی که نیاز به حجم است مانند لب و گونه استفاده می شود و بوتاکس برای قسمت هایی که دچار چین و چروک شده اند مانند خطوط اخم ، لبخند ، چروک های پیشانی ، بالا بردن ابرو و چروک های دور چشم استفاده می شود .

برای مقایسه زمان ماندگاری ژل و بوتاکس باید بگوییم که در گام نخست رابطه کاملا مستقیم با نوع کیفیت محصول دارد اگر ژل و بوتاکس دارای کیفیت پایین باشد طبیعتا ماندگاری کمتری دارد و نکته بعدی که در ماندگاری آنها تاثیر دارند بدن هر فرد می باشد مثلا بوتاکس ممکن است در یک بدن 4 ماه و در بدن دیگر 6 ماه ماندگاری داشته باشد .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه درخشان از سال 86 در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه موفق از سال 94 در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا تاچ

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید