میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

مزونیدلینگ پوست صورت
مزونیدلینگ پوست صورت

لیست موضوعات

مزونیدلینگ پوست صورت

در این مقاله قصد داریم به مزونیدلینگ پوست صورت بپردازیم .

امروزه اکثر افراد به دنبال این هستند که جوانتر از سن خود به نظر برسند به همین دلیل بیشتر راهکارهای جوانسازی صورت وجود دارد را امتحان می کنند .

مزونیدلینگ پوست صورت
مزونیدلینگ پوست صورت

یکی از راه های جوانسازی صورت مزونیدلینگ است که از جدیدترین و پیشرفته ترین روشها محسوب می شود . در این روش سعی شده است که از فوایدی که در درمان های مختلف وجود دارد استفاده  کند بر همین اساس مورد توجه پزشکان قرار گرفته است .

 

مزونیدلینگ با کلاژن که وارد پوست می شود باعث می شود که پوست کلاژن های جدید تولید کند و پوست  درخشنده تر دیده شود .

مزونیدلینگ به عنوان یک درمان 2 گانه است که دارای سوزن های ریزی است که بر روی پوست زخم های خفیفی ایجاد میکند این روش باعث میشود که پوست طبق یک روند طبیعی بدن تولید کلاژن و الاستین داشته باشد

و همچنین کوکتل های مزوتراپی طی عملیات مزو وارد عمق پوست شود و عملیاتی مانند از بین بردن لکه ها ، سفت شدن پوست ، پر شدن ، جوانسازی و تازه شدن پوست را نیز به همراه دارد .

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم دهید:

مزونیدلینگ چیست ؟

عملکرد مزونیدلینگ به چه صورت است ؟

مراقبت های قبل از درمان مزونیدلینگ پوست صورت چیست ؟

مراقبت های بعد از درمان مزونیدلینگ پوست صورت چیست ؟

چه افرادی نباید مزونیدلینگ پوست صورت را انجام دهند  ؟

آیا مزونیدلینگ عوارض دارد ؟

آیا مزونیدلینگ فوایدی دارد ؟

پوست چند لایه دارد و آیا شناخت لایه های پوستی در مزونیدلینگ تاثیر دارد ؟

کلاژن چیست ؟

مزونیدلینگ پوست صورت چگونه صورت را جوان تر نشان می دهد ؟

آیا مزونیدلینگ یک علم جدید است ؟

 

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ از ترکیب دو کلمه مزو و نیدلینگ است که مزو از کلمه ی مزودرم و کلمه دوم که همان نیدلینگ به معنای سوزن زدن است . بهتر است بدانید که این روش به دلیل نوع کاری که انجام می دهد ترکیبی از دو روش جوانسازی میکرونیدلینگ و مزوتراپی است  .

در مزوتراپی از کوکتل هایی استفاده می شود که وارد لایه های عمقی به نام مزودرم می شود و خاصیت درمانی دارد و در اصل عملیات جوانسازی را در همین ناحیه انجام می دهند

مزونیدلینگ
مزونیدلینگ

و باعث می شود که کشسانی و انعطاف پذیری پوست بالا برود . در واقع مزونیدلینگ بر گرفته از سوزن هایی است که به عمق پوست وارد می شود و سوراخ هایی که در آن ایجاد می کند است .

نکته اصلی و درمانی در مزوتراپی کوکتل هایی است  که از طریق سوزن ها به عمق های مشخصی از پوست وارد می شود و پوست را وادار به جوانسازی می کند .

در این روش هزاران سوراخ  از طریق سوزن های ریز ایجاد می شود و پوست را آماده برای جذب ویتامین و کرم ها می کند و همین امر اثربخشی این روش را چندین برابر می کند .

در نگاه اول افراد متوجه آسیبی که مزونیدلینگ از طریق سوزن های ریز خود به صورت وارد می کنند  می شوند و تا حدی نگران سراغشان می آید

اما باید بدانند این آسیب برای این است که سلولهایی که پیر و آسیب دیده هستند از بین بروند و بدن طی یک اقدام  طبیعی سلول های جدید و جوان تولید میکند و همین امر باعث جوان سازی پوست می شود .

البته گاهی همین روش در قسمتی از محل رویش موها انجام می شود که به منظور ریزش  مو است و به جای استفاده از کوکتل های جوانسازی پوست از کوکتل های تقویت مو استفاده می شود .

کوکتل ها با توجه به نیاز فرد می تواند متنوع باشد یکی از موارد پر کاربرد دیگر این کوکتل ها ، کوکتل های ضد لک و روشن کننده صورت است که در راستای همان جوانسازی صورت می باشد .

مزونیدلینگ با توجه به سوزن های ریزی که وارد صورت می کند تا حدودی دردناک است که البته این درد قابل تحمل است اما در بیشتر مواقع از بی حسی موضعی استفاده می شود که فرد هیچ احساسی نداشته باشد .

نفوذی که کوکتل ها از طریق پانچ ها به لایه مزودرم وارد می کنند باعث می شود که منافذ پوست بسته شود و کلاژن سازی پوست و بهبود بافت ها صورت بگیرد .

سوزن هایی که در مزونیدلینگ استفاده می شود از نوع سوزن های دیجیتال هستند که حال همین سوزن های دیجیتال به صورت میکروسکوپی به عمقی مشخص از پوست نفوذ می کنند .

یکی از اصطلاحاتی که در این روش وجود دارد میکروپانچ است ، میکروپانچ به کانال هایی بسیار ریز در حد میکروسکوپی است که در ناحیه درم و اپیدرم به وجود می آید .

میکرو پنچ ها تا حدی ریز هستند که با توجه به زخمی که ایجاد می کنند هیچ مشکل و یا اثر زخمی بر روی پوست ایجاد نمیکنند بلکه  از طریق همین زخم ها کلاژن سازی را در پوست تحریک می کند و حتی الاستین و کلاژن ها را نیز جا به جا می کنند .

عملکرد کلی مزونیدلینگ تا حد زیادی مشابه میکرونیدلینگ است که تفاوت هایی دارد و اصلی ترین تفاوت آن عمق سوزن هایی است  که در سر آن قرار دارد .

هدف اصلی این روش این است که سرم های فعال وارد پوست شود که تا حدودی مشابه ماساژ صورت است با این تفاوت که مزونیدلینگ بسیار موثرتر از روش ماساژ است .

با سوزن هایی که وارد پوست می شود سوراخ هایی در حد میکرومتری در بین کلون های سلولی ایجاد می شود که جذب دارو در این قسمت ها بیشتر از سایر روش های دیگر می شود

همچنین این روش سلول هایی که پیر و آسیب دیده هستند تخریب می شود و بدن را وادار می کند به ایجاد سلول های جوان و جدید می کند . این روش  نیز برای متوقف کردن ریزش موها و تقویت رویش مو استفاده می شود .

این روش برای درمان هایی مانند پیری و یا خشکی هایی که در پوست به وجود می آید بسیار مفید است . همچنین آفتاب سوختگی ، اسکار آکنه ،ترک های پوستی و مشکلاتی از این قبیل استفاده می شود  .

حال این مشکلات می تواند در قسمت های مختلف مانند دست ، صورت ، زیر چشم باشد و با این روش آنها را برطرف نمایید .

البته زمانی می توان درمان قطعی ای روش را مشاهده کنید که تمامی جلسات را به صورت منظم انجام شود . ریکاوری در روش مزونیدلینگ نسبت به روش های دیگر بسیار سریعتر است .

ممکن است پوست کمی قرمز شود که این قرمزی در حدی نیست که فرد آزرده شود و بیشتر مشابه آفتاب سوختگی است و برای برطرف کردن آن باید کمی صبور باشید

و از کرم های مخصوص برای برطرف کردن آن استفاده نمایید . سرم های جوانسازی وجود دارد که می توان با استفاده از آن به بهبودی صورت کمک کرد .

بعضی از افراد میکرونیدلینگ را با مزونیدلینگ را اشتباه می گیرند اما باید بدانید این دو روش تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند به این صورت که میکرونیدلینگ دارای سوزن های بسیار ریزی است که روی سطحی که کشیده می شود

زخم های بسیار ریزی بر روی سطح پوست ایجاد می کند . بعد از زخم هایی که ایجاد می شود پوست به صورت طبیعی شروع به ترمیم و بازسازی قسمت هایی که میکرو شده است انجام می دهد

و بعد از آن فرآیند کلاژن سازی در صورت انجام می شود . این در حالی است که در مزونیدلینگ کوکتل های وجود دارد که جنبه درمانی دارد به همین دلیل تاثیر بسیار بهتری به نسبت میکرونیدلینگ دارد .

 

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ

مزونیدلینگ مانند هر روش دیگری که برای زیبایی انجام می شود نیاز به مراقبت دارد تا نتیجه بهتری داشته باشد . این مراقبت ها عبارتند از :

  • در مزونیدلینگ مانند تمامی روش های زیبایی دیگر نباید سه روز قبل از درمان از طریق این روش نباید از داروهایی ضد غلظت خون مانند نروفن و آسپرین مصرف شود .
  • رتینول جزو مواردی است که نباید از سه روز قبل استفاده شود .
  • پزشکان معتبر معمولا قبل از هر اقدامی در مورد سابقه بیماری از فرد سوالاتی می پرسند یکی از مواردی که در مزونیدلینگ برای پزشک بسیار مهم است سابقه تبخال و یا تاول تبخالی می باشد . اگر شما فردی هستید که سابقه تبخال دارید و پزشک فراموش کرد در این مورد از شما سوال کند حتما پزشک را در جریان بگذارید .
  • از دو هفته قبل فرد نباید هیچ گونه تزریقات زیبایی مانند بوتاکس و مواردی از این قبیل انجام داده باشد .
  • در صورت انجام مزونیدلینگ پوست صورت نباید محل برنزه شده باشد .
مراقبت های قبل از مزونیدلینگ
مراقبت های قبل از مزونیدلینگ

مراقبت های بعد از درمان با مزونیدلینگ

مزونیدلینگ از روش هایی است که عوارض اندکی دارد با این حال با توجه به روش درمان و سوزن هایی که وارد پوست می شود قرمزی در پوست رخ می دهد که کاملا طبیعی است و نهایت بعد از چند ساعت از بین می رود برای اینکه عوارض روش مزونیدلینگ را به حداقل برسانید باید مراقبت هایی را بعد از این روش انجام دهید که عبارتند از :

بهتر است بعد از انجام مزونیدلینگ تا بیست و چهار ساعت آرایش نکنید زیرا پوست به دلیل سوزن های ریزی که وارد پوست شده است بسیار حساس است و ممکن است در صورت استفاده از لوازم آرایشی حساسیت های پوستی به وجود آورد . در صورت لزوم و بعد از چند ساعت می توانید از لوازم آرایشی مینرال استفاده نمایید .

مراقبت های بعد از درمان با مزونیدلینگ
مراقبت های بعد از درمان با مزونیدلینگ

بعد از انجام مزونیدلینگ نباید تا یک روز بعد ورزش های سبک و سنگین انجام دهید .

اگر مزونیدلینگ را برای قطع ریزش مو انجام داده اید به هیچ عنوان از سشوار و رنگ کردن مو نباید استفاده نمایید .

در صورت انجام مزونیدلینگ پوست صورت بهتر است مدتی از برنزه کردن پوست خود دست نگه دارید در غیر اینصورت باید خود را برای بیماری های پوستی مانند اگزما اماده کنید .

بعد از اینکه مزونیدلینگ انجام شد نباید تا پایان دوره از تزریق فیلرهای پوستی استفاده شود .

بعد از مزونیدلینگ شنا کردن منعی ندارد اما اگر احتمال می دهید که آب دارای کلر است بهتر است شنا نکنید .

سونا ، دوش آب گرم و سولاریوم از مواردی است که بعد از مزونیدلینگ نباید تا مدتی انجام شود .

گلیکولیک اسید و رتینول از مواردی است که باید در مورد مصرف آن بعد از مزونیدلینگ با پزشک مربوطه مشورت های لازم انجام شود .

پوست بعد از مزونیدلینگ بسیار حساس است به همین دلیل هر حرکتی و یا مالشی که باعث تحریک پوست می شود را نباید انجام داد .

معمولا قرمزی پوست که بر اثر سوزن های وارد شده ایجاد می شود بعد از نهایت 5 روز برطرف می شود اما برای اینکه این روند را تسریع ببخشید بهتر است دارو و کرم هایی که پزشک تجویز می کند استفاده نمایید .

این مراقبت های پوستی به شما کمک می کند که بتوانید خیلی سریع فعالیت های روزانه خود را انجام دهید . بهتر است بدانید برای اینکه مراقبت های پوستی بعد از مزونیدلینگ بهتر انجام شود باید ماه های سرد سال را  انتخاب نمایید تا درمان اثر بخش تری داشته باشید

زیرا در این ماه ها میزان تابش آفتاب کمتر است به همین دلیل فرد کمتر در معرض نور خورشید قرار میگیرد . البته اگر در ماه های سرد آفتاب با درجه حرارت کمتر بود باید سعی شود از قرار گرفتن مستقیم پوست صورت در برابر تابش نور خورشید پرهیز شود .

 افرادی که نباید مزونیدلینگ پوست صورت را انجام دهند 

افرادی که از دارو های ضد  انعقادی و آسپرین استفاده می کنند نباید مزونیدلینگ انجام دهند . داروهای ضد انعقادی باعث میشوند که خونریزی زیاد تر شود و به دلیل اینکه مزونیدلینگ زخم های ریزی در صورت به وجود می آورند توصیه می شود که از این روش استفاده نکنند.

افراد که ضعف سیستم ایمنی بدن دارند مانند افراد دیابتی نباید مزونیدلینگ را انجام دهند زیرا ممکن است با عفونت های پوستی مواجه شوند .

خانم های باردار جزو افرادی هستند که نباید مزونیدلینگ انجام دهند و باید استفاده آن را به بعد از بارداری موکل کنند .

 افرادی که نباید مزونیدلینگ پوست صورت را انجام دهند 
افرادی که نباید مزونیدلینگ پوست صورت را انجام دهند

افرادی که دچار بیماری های هموفیلی و عفونت های پوستی هستند نباید مزونیدلینگ را انجام دهند .

در مزونیدلینگ از کوکتل های پوستی استفاده می شود در نتیجه افرادی که به این کوکتل ها حساس هستند نباید از این روش استفاده نمایند .

افرادی که دچار عفونت های فعال پوستی هستند از جمله مواردی همچون تبخال  نباید از مزونیدلینگ برای جوانسازی پوست استفاده کنند .

افرادی که دچار کلوئید هستند که بر اثر آسیب به پوست رخ داده است نباید از مزونیدلینگ استفاده نمایند .

 عوارض مزونیدلینگ

مزونیدلینگ روش زیبا سازی است که در کنار فواید زیاد معایبی نیز دارد که این عوارض شامل موارد زیر است :

به صورت طبیعی در محلی مزونیدلینگ انجام می شود قرمزی و تورم به وجود می آید و اگر دقت کنید به صورت زخم های بسیار ریزی است که البته این زخم ها روند درمان این روش محسوب می شود .

 عوارض مزونیدلینگ
عوارض مزونیدلینگ

در بعضی از موارد تیرگی و پوسته پوسته شدن مشاهده می شود که نهایت تا دو هفته بعد از بین می رود .

برخی از افراد به مواد فلزی حساسیت دارند که این افراد به احتمال زیاد به مزونیدلینگ حساسیت نشان می دهند.

در افرادی که آکنه های پیشرفته دارند مزونیدلینگ باعث می شود که جوش ها پاره شود و ظاهر نامناسب به وجود آورند به همین دلیل بهتر است افرادی که دارای آکنه هستند پزشک معتبری را انتخاب نمایند تا از روند درمان مطمئن شوند .

بهتر است قبل از مزونیدلینگ تحقیقات زیادی برای انتخاب پزشک معتبر و خبره انجام دهید

زیرا این روش از روش های حساس زیبایی پوستی است که اگر با دقت انجام نشود فشار زیادی به پوست وارد می شود

و همین باعث می شود که پوست تیره شود . در این صورت باید مراقبت های ویژه ای از پوست انجام شود و به خصوص سعی شود که فرد کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد و از کرم های ضد آفتاب به منظور جلوگیری از تیرگی پوست استفاده شود .

تبخال از مواردی است که در زمان مزونیدلینگ باید به صورت کامل برطرف شده باشد اما باز هم اگر فرد سابقه تبخال داشته باشد باید حتما پزشک را در جریان بگذارد در غیر اینصورت فرد ممکن است بعد از مزونیدلینگ پوست صورت با ضایعه مواجه شود . در این مواقع معمولا پزشک داروهای ضد تبخال را برای بیمار تجویز می کند .

کبودی ، ورم و التهاب به صورت خفیف طبیعی است و فرد نباید نگران باشد .

خارش ، سوزش ، کهیر و یا جوش از مواردی است که معمولا بعد از مزونیدلینگ رخ می دهد و فرد با کمی صبوری و استفاده از داروهایی که پزشک تجویز کرده است می تواند آنها را بهبود دهد .

 

فواید مزونیدلینگ

مزونیدلینگ از روش های زیبایی است که فواید بسیار زیادی دارد این فواید شامل موارد زیر می شود :

با استفاده از مزونیدلینگ بدن طی یک واکنش طبیعی کلاژن تولید می کند و همین امر باعث می شود که پوست صورت جوان شود و زیبایی خود را به دست آورد . این مورد از اصلی ترین فواید مزونیدلینگ محسوب می شود که بدن بدون اینکه در برابر واکنش های شیمیایی خطرناک قرار بگیرد اقدام به جوانسازی خود می کند .

با استفاده از این روش می توانید چین و چروک های موجود در صورت را از بین ببرید .

اگر در صورت خود برجستگی و یا فرورفتگی دارید می توانید از مزونیدلینگ استفاده نمایید .

فواید مزونیدلینگ
فواید مزونیدلینگ

برای از بین بردن اسکارهای قدیمی و جوش ها یکی از بهترین روش های زیباسازی صورت مزونیدلینگ می باشد .

معمولا خانم ها در دوران بارداری دچار ترک های پوستی می شوند و یا افرادی که خیلی سریع لاغر میشوند ترک هایی در پوست شان ایجاد می شود حال این افراد می توانند با استفاده از مزونیدلینگ این موارد را از بین ببرید .

برای جوانسازی و افزایش الاستیسیته پوست می توانید از مزونیدلینگ استفاده نمایید .

یکی از فواید مهم مزونیدلینگ این است که با استفاده از این روش می توانید انعطاف پذیری و کشسانی پوست را بهبود دهید .

برای ترمیم زخم های قدیمی ،  منافذ باز پوست و اثرات به جا مانده از بخیه ها می توان از مزونیدلینگ استفاده نمایید .

یکی از مشکلات اثرات به جا مانده از سوختگی پوست صورت می باشد که می توان آن را با استفاده از مزونیدلینگ برطرف نمایند .

یکی از مزیت های مزونیدلینگ صورت این است که با استفاده از این روش می توانید کرم و ویتامینه های مورد نیاز پوست صورت را با درصد بالایی وارد پوست نمایید .

با استفاده از مزونیدلینگ می توان لک های پوستی را کم رنگ کرد و یا به صورت کامل از بین برد .

مزونیدلینگ از روش هایی است که نفوذ بیشتری به لایه های عمیق پوست دارد و به همین دلیل خونرسانی پوست را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد .

یکی از مزیت های مزونیدلینگ برای تقویت مو است که می توانید این روش را در قسمت ها مورد نظر انجام دهید .

لایه های پوستی

یکی از مواردی که در مزونیدلینگ پوست صورت بسیار مهم و تاثیر گذار است شناخت کامل از لایه های پوستی است زیرا اگر فرد شناخت کافی از لایه های پوستی نداشته  باشد باعث می شود که فرد به جای زیبایی و جوانسازی پوست با مشکلات پوستی مواجه شود . به همین دلیل با توجه به اهمیت شناخت لایه های پوستی در این قسمت توضیح مختصری از این لایه ها داده ایم .

لایه های پوستی
لایه های پوستی

بزرگترین اندام در بدن تمامی انسان ها پوست است و از هر  قسمت دیگری بیشتر در معرض دید است به همین دلیل بیشتر افراد برای زیبایی و جوان  به نظر رسیدن خود سعی دارند روش های درمانی و مراقبتی خود را انجام دهند .

البته با توجه به  اهمیت پوست باید بگوییم ساختار آن به نسبت قسمت های پیچیده بدن بسیار ساده است . پوست  دارای از سه لایه اپیدرم ، درم  و هیپودرم  تشکیل شده است که در این لایه  ها معمولا فرآیندهای شیمیایی زیادی صورت می گیرد  که در زیر به صورت کامل این سه لایه را توضیح داده ایم :

اپیدرم :

اولین لایه همان لایه بیرونی پوست است که دیده می شود و بدن را در برابر میکروب ها و عوامل بیرونی محافظت می کند .

این لایه از پوست در تمامی قسمت های بدن ضخامت یکسانی ندارد و در هر لایه ضخامت آن فرق می کند به عنوان مثال ضخامت پوست در ناحیه پشت پلک نازک ترین و در کف دست ضخیم ترین به نسبت مابقی بدن است.

تغذیه این لایه توسط لایه های درونی انجام می شود . در این لایه 4 مدل سلول وجود دارد که به نام های سلول مرکل ، لانگرهانس ، کراتینوسیت  و ملانوسیت است .

اپیدرم :
اپیدرم :

کراتینوسیت ها به نسبت سلول های دیگر  85 درصد از لایه اپیدرم را در برگرفته اند . همچنین این لایه بیرونی پوست خود نیز دارای چند زیر لایه است که شامل لایه شاخی ، لایه شفاف ، لایه دانه ای ، لایه خاردار و لایه زاینده است . در لایه زاینده سلول ها به صورت ستون هستند .

سلول ها در این لایه  به صورتی پخش می شوند که تمامی سطح و لایه ها را در بر بگیرند و هرچه این سلول ها به بخش بیرونی پیش بروند سلول های مرده می شوند .

درم :

لایه دوم پوست لایه درم است و ضخامت آن مانند لایه اپیدرم در هر ناحیه ای از پوست متفاوت است زیرا پوست در هر ناحیه ای عملکردهای متنوعی دارد

به عنوان مثال درم در پلک  نازکترین ضخامت و در قسمت کمر ضخیم ترین ضخامت را دارد . این لایه مانند لایه اپیدرم زیر لایه ندارد و تنها به سه بافت تقسیم می شود که این سه بافت شامل کلاژن ، بافت الاستیک و فیبر مشبک که به رتیکولر معروف است تقسیم می شود .

معمولا درم را به دو صورت برآمده و رتیکولر تقسیم می کنند . ویژگی اصلی درم سلول های تخصصی است که در آن قرار گرفته است این سلول ها همان سلول هایی هستند که حس لامسه ، فشار و حس های دیگری که از طریق پوست حس می شود را در بر دارد . بهتر است بدانید که عملیات مزونیدلینگ در این لایه انجام می شود .

هیپودرم :

آخرین لایه پوست هیپودرم نام دارد . این لایه از چربی و بافت های پیوندی تشکیل شده است و هدف اصلی آن این است که لایه های بالایی را به بافت های زیرین متصل کند .

ساختار این لایه با لایه ها بالایی خود متفاوت است و به بیان دیگر پیچیده تر است زیرا دارای رگ های خونی و عصب های بزرگ است و همچنین فیبروبلاست ها در این ناحیه قرار دارند که وظیفه آنها تولید کلاژن سازی است و بعد از تولید آنها را به سمت لایه بالایی هدایت می کنند .

درجه حرارت بدن در این قسمت از لایه پوستی است . از وظایف دیگر این لایه این است که انرژی را در خود ذخیره کند به این صورت که آب و چربی را برای مصارف آینده بدن در خود ذخیره می کند و در هر زمانی که بدن نیاز داشته باشد آن را در اختیار بدن قرار دهد .

تا به حال شنیده اید که افراد بعد از یک رژیم نامناسب پوست شان خراب می شود بهتر است بدانید دلیل آن دقیقا به آب و چربی است که در قسمت این لایه از بین می رود .

با توجه به توضیحی که در مورد لایه های پوستی در بالا ارائه داده ایم حال می توان درک خوبی از روند مزونیدلینگ صورت داشه باشیم .

مزونیدلینگ دقیقا سلول های مرده ای که در لایه بیرونی وجود دارد را از بین میبرد و با سوزن هایی که بر لایه پوستی وارد می کند آن را به کلاژن سازی وادار کرده و سپس طی یک فرایند طبیعی پوست کلاژن های ساخته شده به سمت سطح پوست می آیند و همین روند باعث جوانسازی پوست می شود .

کلاژن

کلاژن یک از قسمت های مهمی است که در مزونیدلینگ پوست صورت نقش مهمی دارد . کلاژن در زبان یونانی تولید کننده چسب است .

منظور از چسب همان چسب طبیعی است که بافت های پوست را به یکدیگر متصل می کند . در این چسب طبیعی پروتئین دارد که در فیبرهای پوست ، استخوان ها ، غضروف ، تاندون و بافت های رابط است ، همچنین این ماده مفید در زجاجیه چشم که همان مایع ژله ای چشم است می باشد .

کلاژن
کلاژن

بهتر است بدانید که 80 درصد از بافت های رابط را کلاژن ها در بر می گیرند . به همین دلیل در اکثر کرم های زیبایی سعی می شود از این ماده مفید استفاده شود .

کلاژن در تمامی قسمت های بدن وجود دارد به همین دلیل هر فردی برای سلامتی و جوانی پوست خود نیاز دارد که برای تامین و بالا بردن آن اقداماتی را انجام دهد .

کلاژن به صورت کاملا طبیعی در بدن تولید می شود که  این ماده مغذی به مرور زمان کاهش پیدا میکند و باعث می شود که پوست پیر شود به همین دلیل باید با بالا رفتن سن فرد به دنبال این باشد که با مصرف مواد مفید آن را در بدن خود بالا ببرد .

بهتر است بدانید موادی نیز وجود دارند که کلاژن را در بدن کاهش می دهند مانند مصرف دخانیات ، مصرف زیاد قند و نور خورشید که باید مصرف آن کاهش یابد . برای این کار باید مواد غذایی مفید در بدن خود را بالا ببرید . این مواد غذایی مفید شامل موارد زیر می باشند :

میوه های کلاژن ساز:

میوه هایی که کلاژن بالایی دارند مانند نارنگی ، پرتقال ، لیمو ترش ، کیوی ، گریپ فروت ، انگور سفید ، پاپایا ، توت فرنگی ،بلوبری ، تمشک و میوه هایی که دارای ویتامین سی هستند می توانند در بالا بردن میزان کلاژن بدن کمک کنند .

سبزیجات :

سبزیجاتی که دارای ویتامین سی ، K  و آنتی اکسیدان هستند برای بالا بردن تولید کلاژن در بدن بسیار مناسب است . این سبزیجات در انواع کلم ها ، بروکلی ، چغندر ، اسفناج ، گل کلم و بادمجان است . گوجه فرنگی به دلیل لیکوپن بالایی که دارد باعث می شود که بدن کلاژن بیشتری تولید کند .

اسیدهای چرب امگا سه :

این ماده مفید در ماهی های تن ، ماهی های آزاد ، ماهی های خال خالی ، گردو ، روغن های گیاهی ، انواع بادام ها است .

مواد دیگر :

مواد دیگر مانند سویا ، گوگرد  و مصرف مکمل هایی که دارای کلاژن است به بدن کمک می کند که تولید کلاژن در بدن را بالا ببرد .

 

مزونیدلینگ و جوانی صورت

با گذشت زمان و افزایش سن ، پوست صورت دچار پیری می شود و این کاملا  غیر قابل گریز است و تمامی افراد آن را تجربه می کنند .

مزونیدلینگ و جوانی صورت
مزونیدلینگ و جوانی صورت

این موضوع برای تمامی افراد به ویژه خانم ها ناخوشایند است و به دنبال راهکارهای برای جوانسازی صورت هستند که امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی را کارهای زیادی پیرامون جوانسازی پوست صورت وجود دارد .

حال اگر در این راه  یک مشاوره و دکتر حرفه ای وجود نداشته باشد و مشاوره درست به فرد ندهد ممکن است فرد را به اشتباه بیندازد .

مزونیدلینگ یکی از روش های زیبایی و جوانسازی صورت است . این روش همانطور که از نامش پیداست به معنای سوزن زدن به لایه مزودرم است . در این روش با کانال های ظریفی که در  پوست ایجاد می کند پوست را تحریک می کند که کلاژن سازی را به خوبی انجام دهند .

همانطور که می دانید کلاژن به پروتئینی در بدن گفته می شود که باعث می شود پوست چین و چروک هایش از بین برود . حال با استفاده از کوکتل هایی که از طریق مزوتراپی که همان سوزن های ریز هستند  وارد پوست می شود و مراقبت های اصلی پوست انجام می شود .

این  سوراخ های میکروسکوپی که به تعداد بالا در صورت ایجاد می شود موادی مانند پمادها و ویتامین های مورد نیاز را به لایه ای مشخص وارد می کند و تاثیر پذیری را بالا می برد .

البته برای اینکه اثر بخشی این روش زیاد باشد باید جلسات به صورت منظم انجام شود معمولا جلسات بین سه تا شش جلسه است که فاصله بین جلسات باید بین دو تا چهار هفته باشد .

تعداد جلسات دقیق در هر فرد متفاوت است و نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد زیرا پوست تمامی افراد یکسان نیست و هر فرد نسبت به نوع پوستی که دارد نیازمند تعداد مشخصی از جلسات می باشد .

مزونیدلینگ کاربردهای متنوعی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :

اولین و اصلی ترین کاربرد مزونیدلینگ در جوان سازی صورت است که چین و چروک های را برطرف می کند .

معمولا به مرور زمان اکثر افراد در قسمت هایی از صورت فرورفتگی ها  و برجستگی هایی را مشاهده میکنند به همین دلیل می توان با استفاده از مزونیدلینگ این مشکل را برطرف نمود .

آفتاب سوختگی یکی از مواردی است که اکثر افراد به مرور زمان در قسمت هایی از صورت خود مشاهده می کنند حال این افراد می تواند از طریق مزونیدلینگ این مشکل را برطرف نمایند  .

مزونیدلینگ کاربردهای متنوعی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :
مزونیدلینگ کاربردهای متنوعی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :

ترک های بارداری یکی از مشکلاتی است که خانم ها با آن مواجه می شوند مزونیدلینگ با استفاده از سوزن های ریزی که در سطح پوست وارد می کند می تواند این ترک ها را برطرف نماید .

معمولا افراد در سنین جوانی اب جوش هایی که در سطح پوست صورت میزند مواجه می شوند و مدت ها با اثر این جوش ها درگیر هستند و طبیعتا کرم هایی برای برطرف سازی آن وجود دارد که معمولا نتیجه آنچنانی ندارد این در حالی است که می توان از طریق مزونیدلینگ آنها را به صورت کامل برطرف نمود .

خشکی پوست ، ترک های پوستی و لک های پوستی که به هر دلیل ممکن است در هر سنی رخ دهد را می توان از طریق مزونیدلینگ برطرف نمود .

برای جوانسازی صورت به طور کلی می توان خون رسانی را افزایش داد که برای اینکار بهترین روش مزونیدلینگ است که از طریق سوزن های ریزی که بر روی صورت وارد می شود به خوبی انجام می شود .

همه چیز در مورد مزونیدلینگ

یکی از نکات مهم که در مزونیدلینگ وجود دارد سرمی است که استفاده می شود ، این سرم هیگروسکوپیک است که با توجه به خاصیتی که دارد می تواند سی برابر حجم خود آب را جمع کند و باعث می شود که به خوبی آبرسانی را انجام دهد و به پوست حجم دهد و همین امر جوانسازی پوست صورت را به همراه دارد .

همه چیز در مورد مزونیدلینگ
همه چیز در مورد مزونیدلینگ

همچنین این سرم فوق العاده کاربردی تاثیر بسیار خوبی بر روی تکثیر سلولی پوست دارد و جریان خون در مویرگ ها را افزایش می دهد و باعث ترمیم پوست می شود .

بهتر است بدانید هیالورونیک اسید یک عامل فعال است که تعادل خوبی در ویسکوالاستیک را در لایه های روی پوستی و میان پوستی ایجاد می کند  .

اگر تصمیم دارید که برای جوانسازی صورت خود مزونیدلینگ را انتخاب نمایید بهتر است بهترین و  خبره ترین پزشک را انتخاب نمایید

همه چیز در مورد مزونیدلینگ
همه چیز در مورد مزونیدلینگ

زیرا معمولا افرادی که در آرایشگاه فعال هستند این کار را انجام می دهند و ادعا می کنند که در کار خود خبره هستند اما باید بدانید که این روش کاملا پزشکی است و باید یک فرد خبره اینکار را انجام دهد و تسلط کافی بر روی کار خود داشته باشد زیرا کوچکترین اشتباه ممکن است تاثیر بدی بر روی پوست داشته باشید .

دلیل اینکه تاکید بر روی خبره بودن پزشک داریم این است که قرار است در مزونیدلینگ سوزن ها در لایه ای مشخص از پوست وارد شود و سپس ماده را به اندازه ای مشخص وارد پوست نماید .

اگر شما بهترین انتخاب را در مورد پزشک داشته باشید باید در زمان مزونیدلینگ درد کمی را احساس کنید و بیش از آن گرمای کم و قابل تحملی دارد .

یکی از مزیت های اصلی که انتخاب پزشک حرفه ای دارد این است که پزشک با توجه به تجربه ای که دارد می تواند بهترین مشاوره ها را در اختیار فرد بگذارند و تمام سعی خود را دارند که به تمامی نکات ریز توجه دارد .

به عنوان مثال یک پزشک حرفه ای به درد بیمار خود توجه دارد و اگر فرد آستانه درد کم داشته باشد می تواند از بی حسی های موضعی استفاده کند .

همچنین یک پزشک خبره تعداد جلسات مشخص و مفید را برای فرد انجام دهد . بعد از اتمام جلسات پوست بین یک تا شش ماه شفافیت و زیبایی خود را دارد  .

هزینه مزونیدلینگ پوست صورت مانند هر روش زیبایی دیگر با توجه به دکتر انتخابی و انتظاری که از آن می رود فرق دارد به عنوان مثال مزونیدلینگ جوانسازی پوست صورت با مزونیدلینگ برای برطرف سازی ترک های پوستی متفاوت است همچنین هزینه و دستمزد هر پزشک با پزشک دیگر متفاوت است .

این طبیعی است که یک پزشک با  تجربه کاری بالا و در یک مطب بسیار مجهز با یک پزشک تازه کار در یک مطب بسیار معمولی فرق دارد

اما به صورت میانگین هزینه دستمزد مزونیدلینگ پوست صورت بین پانصد تا یک میلیون تومان است . مزونیدلینگ جزو عمل های سرپایی زیبایی است به همین دلیل هیچ بیمه ای این روش را پوشش نمی دهد .

نتیجه گیری

مزونیدلینگ پوست صورت از روش های زیبایی و جوانسازی صورت است که برای قسمت های مختلف مانند صورت ، زیر چشم ، تقویت مو و دکلته استفاده می شود .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

این روش با استفاده از سوزن های ریزی که وارد لایه ای مشخص از صورت می شود هزاران سوراخ در حد میکرو میلی متر ایجاد می کند که پوست طی روند طبیعی خود اقدام به کلاژن سازی می کند . اگر این روند به صورت منظم در جلسات مشخص تکرار شود باعث میشود که پوست فرد جوان و شفاف شود .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید