میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

مرکز ماساژ شرق تهران
مرکز ماساژ شرق تهران

لیست موضوعات

مرکز ماساژ شرق تهران

موضوع بررسی شده در این مقاله مرکز ماساژ شرق تهران می باشد.

اگر به دنبال مرکز ماساژ معتبر در شرق تهران هستید، پیشنهاد ما این است که به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه نمایید. افراد با مهارت در این کلینیک خدمات ماساژ ارائه می دهند و این امکان را فراهم می آورند تا شما حس بسیار آرامش بخشی را از ماساژ دریافت نمایید.

در این مقاله سعی شده است اطلاعاتی را درباره ماساژ، فواید آن، انواع آن و اطلاعاتی دیگر را در اختیار شما قرار دهیم . لذا خواهشمندیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مرکز ماساژ شرق تهران
مرکز ماساژ شرق تهران

با مطالعه این مطلب پاسخ دهی به پرسش های زیر برای شما میسر می گردد.

درباره ماساژ چه اطلاعاتی دارید؟

تاریخچه درمانی ماساژ به چه زمانی بر می گردد؟

چه کسانی نمی توانند از خدمات ماساژ استفاده کنند؟

آماده سازی برای انجام ماساژ به چه صورت می باشد؟

انجام ماساژ چه مزایا و فوایدی دارد؟

چه فاکتورهایی در انتخاب یک ماساژ خوب موثر می باشد؟

سبک های مختلفی که در ماساژ درمانی استفاده می شود به چه صورت می باشد؟

انواع ماساژ که در مراکز ماساژ انجام می شود شامل چه مواردی می باشد؟

آیا از ماساژ سوئدی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ سنگ داغ و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ آروماتراپی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ بافت عمیق و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ ورزشی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ نقطه ای و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ رفلکسولوژی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ شیاتسو و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ تایلندی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ قبل از زایمانو فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ دو نفره و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ با صندلی به چه صورت است و مزایای آن چه می باشد؟

روغن هایی که برای ماساژ استفاده می شود از چه نوعی می باشند؟

مراکز ماساژ چه ویژگی هایی را باید داشته باشند؟

مراکز ماساژ در ایران چه وضعیتی دارند؟

چه عواملی بر هزینه ماساژ تاثیرگذار می باشد؟

 

درباره ماساژ چه اطلاعاتی دارید؟

ماساژ (Massage ) یکی از راه های دست یافتن به احساس شادی و آرامش می باشد، لازم به ذکر است با داشتن یک ماساژ خوب دیگر نیاز نیست برای رفع دردهای عضلانی به چشمه های آب پناه ببرید و یا در باشگاه های لوکس وقت بگذرانید.

امروزه خدمات ماساژ در بسیاری از مراکز، کلینیک ها یا مطب های خصوصی و در برخی باشگاه ها انجام می شود. با دریافت یک جلسه ماساژ از مزایای آن مطلع می شوید و برای همیشه طالب انجام آن می شوید.

درباره ماساژ چه اطلاعاتی دارید؟
درباره ماساژ چه اطلاعاتی دارید؟

حرکت نوازشی کوچک

ماساژ را می توان یک حرکت نوازشی کوچک تعریف کرد و یا یک فشاری قوی به عضلات بدن. واژه ماساژ یک اصطلاح می باشد که تمام حرکات از قبیل؛ فشار واردن کردن، لمس کردن پوست، عضلات، تاندون ها و رباط ها می باشد.

در شرایط زندگی امروز که همواره با استرس و اضطراب همراه بوده است ، راه هایی برای رسیدن به آرامش وجود دارد که افراد با توجه به شرایط خود، توان مالی ، سبک زندگی و ویژگی های شخصیتی خود روشی را برای از بین بردن تنش ها و استرس ها انتخاب می کنند.

یکی از روش هایی که امروزه بسیار طرفدار دارد ماساژ می باشد، این روش از زمان های قدیم برای موارد درمانی و رسیدن به راحتی و آسودگی خاطر استفاده شده است.

از بعد دیگر ماساژ یک ورزش محسوب می شود و از طرفی یک روش درمانی مفید در درمان برخی مشکلات می باشد. ماساژ درمانی متد و روشی است که بسیاری از پزشکان برای دست یافتن به سلامت فیزیکی و روحی از آن استفاده می کنند. ماساژ اهمیت ویژه ای در زندگی امروزه دارد و در سال های اخیر روش های آن در حال پیشرفت می باشند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

  • تاریخچه درمانی ماساژ به چه زمانی بر می گردد؟

بر طبق اسناد موجود ماساژ یکی از قدیمی ترین روش های روان درمانی می باشد، با توجه به سندهای مکتوب، تاریخ ماساژ به سالها پیش از میلاد بر می گردد که در چین انجام می شده است و بیشتر به ماساژ ماهیچه ها و پوست مربوط بوده است. تاریخچه ماساژ حدوداً 2700 سال می باشد، در کتب چینی برای درمان برخی بیماری ها مثل تب و لرز و فلج از ماساژ استفاده می شده است.

با مطالعه تاریخ متوجه می شویم که ماساژ در همه فرهنگ ها و ملت ها وجود داشته است و در بین مردم رواج داشته و شاید دلیل آن آسان بودن انجام این روش درمانی بوده است.

مطمئناً در گذشته مردم با پیامدهای مثبت این روش روی فیزیک و روح بدن آگاهی نداشته اند

اما با این وجود از این روش بهره می بردند، مثلاً همیشه با مواجه ضرب دیدگی و آسیب عضلات اولین راهکار مالش عضو بدن می باشد.

مردم بعضی از کشورها در گذشته به شکل گسترده تری از ماساژ بهره برده اند از جمله آنها می توان به مصری ها، ایرانی ها، یونانیان، چینی ها و ژاپنی ها اشاره کرد، همچنین پزشکان و دانشمندان زیادی از تکنیک های ماساژ در روش های درمانی خود استفاده می کردند برخی از این پزشکان بقراط، ابوعلی سینا می باشند.

بقراط نتایج مفید ماساژ در تقویت نیروی عضلانی افرادی که تا حدی ناتوان هستند را کشف کرد و در بهبود دردهای مفصلی و عضلانی از این متد بهره گرفت.

 

  • چه کسانی نمی توانند از خدمات ماساژ استفاده کنند؟

انجام ماساژ برای همه افراد توصیه می شوند اما در برخی از موارد ممکن است اثرات مخربی را داشته باشد که در ادامه این موارد را آورده ایم:

چه کسانی نمی توانند از خدمات ماساژ استفاده کنند؟
چه کسانی نمی توانند از خدمات ماساژ استفاده کنند؟
  • کسانی که اختلال خونریزی دارند و یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند.
  • اگر سوختگی یا زخم ترمیم نشده دارید.
  • در صورت وجود شکستگی
  • ترومبوز ورید عمقی
  • اگر مبتلا به پوکی استخوان شدید هستید.
  • در صورتی که ترومبوسیتوپنی شدید دارید.
  • در صورتی که تب شدید، عفونت ،التهاب، یرقان و یا بیماریهای عفونی پوستی دارید.
  • در صورتی که دچار کوفتگی یا رگ به رگ شدن هستید، انجام ماساژ را به تاریخی دیگر موکول کنید.
  • در صورت داشتن بیماری هایی مانند سرطان، بیماریهای قلبی برای انجام ماساژ با پزشک مشورت کنید.
  • در صورتی که حامله هستید، قبل از ماساژ با پزشک مشورت کنید، در برخی مواقع ماساژ باعث زایمان زودرس می شود.

قابل ذکر است برای انجام ماساژ با پزشک خود مشورت کنید، به ویژه افرادی که باردار هستند و یا در بیماری های مثل سرطان رنج می برندو یا دردهای عضلانی شدید دارند حتماً قبل از انجام ماساژ باید باپزشک مشورت کنند.

با انجام برخی از ماساژها در روز بعد ممکن است احساس درد داشته باشید که البته شدید نیست و مقطعی می باشد، به همین صورت فشارهای بیش از حد نیز باعث ایجاد درد می شود.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

  • آماده سازی برای انجام ماساژ به چه صورت می باشد؟

در واقع برای آغاز ماساژ نیاز به آماده سازی نمی باشد و بدون هیچ سختی می توانید یک جلسه ماساژ را آغاز کنید. ماساژور در ابتدا راجع به وضعیت سلامتی شما سوالاتی را می پرسد تا از وضعیت بدن شما آگاه شود و با توجه به وضعیت بدن شما یک ماساژ مناسب را برایتان انتخاب می کند.

شما می توانید برای گرفتن ماساژ تمام لباس های خود را در بیاورید و یا برخی از آنها را در بیاورید و در یک وضعیت راحت قرار بگیرید، به علاوه می توانید لباس گشاد بپوشید و ماساژ از روی لباس را داشته باشید.

شخص ماساژ دهنده در صورت لزوم از لوسیون برای کم کردن اصطکاک با پوست شما استفاده می کند تا درمان بهتری را داشته باشید. مدت زمان هر جلسه ماساژ بین بازه زمانی 10 تا 190 دقیقه می باشد و این بستگی به نوع ماساژی که شما انتخاب می کنید دارد.

آماده سازی برای انجام ماساژ به چه صورت می باشد؟
آماده سازی برای انجام ماساژ به چه صورت می باشد؟
  • انجام ماساژ چه مزایا و فوایدی دارد؟

ماساژ در واقع به عنوان یک درمان برای بیماری ها در نظر گرفته می شود و درمانی استاندارد برای بسیاری از مشکلات در بدن می باشد، براساس تحقیقات انجام ماساژ برای درمان استرس، تنش عضلانی و دردها تاثیرگذار است.

مزایای ذکر شده برای ماساژ بسیار زیاد می شود ، به حدی که بسیاری آن را معجزه می نامند. ماساژ مجموعه ای از حرکات اصولی و منظم می باشد که جهت ایجاد اثر مثبت روی سیستم عصبی ، عضلانی ، پوست، مفاصل، عروق، تاندون ها، رباط ها بر روی سطح پوست و بافت های بدن انجام می شود.

انجام این روند سبب بهبود عملکرد بدن، ایجاد آرامش می شود و در درمان بسیاری از بیماری های خاص کاربرد دارد.امروزه درباره فواید ماساژ بسیار گفته می شود، ماساژ یک روش فوق العاده برای از بین بردن خستگی و تنش های روزانه می باشد.

ماساژ درمانی یک روش بسیار قدیمی است که در درمان دردهای عضلانی و عصبی کاربرد دارد، از این جهت سرعت درمان برخی از بیماری ها را بالا می برد.

انجام ماساژ چه مزایا و فوایدی دارد؟
انجام ماساژ چه مزایا و فوایدی دارد؟

افزایش رشد سروتونین

با دریافت ماساژ در بدن رشد سروتونین افزایش پیدا می کند؛ این ماده دارای خاصیت تسکین دهندگی می باشد. قابل ذکر است از عوامل تشدید کننده دردهای عضلانی نداشتن خواب کافی و با کیفیت می باشد، ماساژ کمک می کند که شما خواب منظم و با کیفیتی داشته باشید و در پی آن درد های شما نیز کاهش پیدا می کند.

یکی از اصلی ترین مزایای ماساژ به علاوه خاصیت های درمانی رسیدن به آرامش ، راحتی و ریلکس شدن می باشد. با وجود اینکه فواید انجام ماساژ بسیار زیاد می باشد اما نباید آن را به عنوان درمان اصلی بیماری ها در نظر گرفت بلکه این روش به عنوان مکمل درمانی باید در نظر گرفته شود.

ماساژ درمانی به شما کمک می کند که دردهای خود را کم کنید به علاوه در کاهش اضطراب و استرس نیز بسیار مفید می باشد ، که این امر سبب اصلاح روش زندگی شما می شود. طبق گفته ها روش ماساژ در درمان دردها عوامل زیست مکانیکی، عوامل فیزیولوژیک و عوامل عصبی و روانی می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

طبق تحقیقات و شواهد انجام ماساژ در درمان و از بین بردن مشکلات زیر موثر است:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • کاهش سردرد
  • سندروم درد میوفاسیال
  • آسیب های ناشی از ورزش کردن
  • آسیب‌دیدگی یا کشیدگی بافت نرم
  • درد مفاصل گیجگاهی- فکی
  • سندرم درد اسکلتی- عضلانی
  • درمان اختلالات گوارشی
  • فیبرومیالژیا
  • درمان بی خوابی های ناشی از استرس
طبق تحقیقات و شواهد انجام ماساژ در درمان و از بین بردن مشکلات زیر موثر است:
طبق تحقیقات و شواهد انجام ماساژ در درمان و از بین بردن مشکلات زیر موثر است:
  • افزایش آرامش

انجام یک ماساژ خوب سبب از بین رفتن استرس، اضطراب و نگرانی ها می شود و در بدن فرد انرژی زیادی را ایجاد می کند. بدن انسان در هنگام وجود استرس و اضطراب، مقادیر زیادی هورمون کورتیزول را تولید می کند

که این هورمون پیامدهای مضری را برای بدن دارد ازجمله این عوارض کم خوابی، اختلالات گوارشی می باشد. ماساژ کمک می کند که تولید کورتیزول در بدن کم شود و هورمون سروتونین افزایش پیدا کند که باعث ایجاد شادی و نشاط در بدن فرد می شود.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

  • بهبود فشارخون

تحقیقات نشان می دهد  که انجام ماساژ بر کارایی سیستم قلبی- عروقی و روند گردش خون تاثیر مثبت دارد. با داشتن جلسات منظم ماساژ رگ های خونی فشاری را تحمل نمی کنند و بهبود جریان خون اتفاق می افتد

در پی این امر ضربان قلب منظم می شود که پیامد تمام این موارد بهبود عملکرد و کارایی قلب می باشد. همچنین ثابت شده است که ماساژ احتمال سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد.

 

  • کاهش درد و گرفتگی عضلات

از اصلی ترین علت های انجام ماساژ، کاهش دردهای عضلانی و گرفتگی ها می باشد. در پی انجام ماساژ جریان خون افزایش پیدا می کند و این امر باعث انتقال بیشتر مواد مغذی و اکسیژن به بافت ها و عضلات آسیب دیده می شود

در نهایت سفت شدن و متورم شدن در نواحی آسیب دیده کاهش پیدا می کند که سبب از بین رفتن دردهای عضلانی و گرفتگی ها می شود. ماساژ باعث تقویت عضلات و ماهیچه ها می شود که نتیجه آن کاهش دردهای جسمانی می باشد.

کاهش درد و گرفتگی عضلات
کاهش درد و گرفتگی عضلات
  • تقویت سیستم ایمنی

همانطور که اشاره شد با انجام ماساژ گردش خون افزایش پیدا می کند و با تخلیه سموم و مواد زاید از بدن ، سیستم ایمنی بدن تقویت می شود.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی و تنفسی

با انجام ماساژ ریتم تنفس ملایم و منظم می شود. ماساژ سبب تقویت ماهیچه های شکمی می شود که مانع از بروز یبوست و اختلالات گوارشی می شود، از این رو سیستم گوارشی بدن و روده ها عملکرد بهتری را دارند. باعث تقویت ماهیچه های روده می شود که نتیجه آن ترشح هضم غذا در کبد، لوزالمعده، معده و روده‌ها می باشد.

  • اثرگذاری بر روی دستگاه اعصاب

از اثرات مثبت ماساژ روی دستگاه عصبی بدن می باشد، ماساژ تاثیرات مثبتی از قبیل اصلاح بی خوابی، از بین بردن تنش، کاهش سردرد و سایر عوامل ناشی از فشارهای روانی را درمان می کند.

  • ماساژ برای مفاصل و دستگاه اسکلتی

ماساژ در سلامت بدن و ایستادگی آن تاثیر به سزایی دارد و باعث چابکی بدن می شود .

  • تقویت پوست و بافت های زیر پوستی

ماساژ باعث تحریک غدد چربی می شود ، تقویت غدد چربی سبب دفع شدن مواد زائد و سموم زیر پوست می شود. به علاوه ماساژ پوست باعث باز شدن منافذ پوست می شود و به اصطلاح پوست نفس می کشد ، پوست نرم تر شده و قدرت کشش پیدا می کند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

چه فاکتورهایی در انتخاب یک ماساژ خوب موثر می باشد؟

در حال حاضر ماساژ در انواع مختلفی انجام می شود که در انتخاب آن باید نکاتی را رعایت کرد، انواع ماساژهایی که شما می توانید انجام دهید بسیار زیاد می باشد از جمله موارد زیر:

ماساژ شمع، ماساژ کره گیاهی، ماساژ تایلندی، ماساژ رویال تایلندی، ماساژ سوئدی، ماساژ آروماتراپی، ماساژ سنگ داغ، ماساژ شکلات، ماساژ کمپرس گیاهی، ماساژ شیر و عسل، ماساژ شیر، ماساژ روغن و حوله داغ، ماساژ صورت، ماساژ چینی، ماساژ سر، ماساژ بانوان، ماساژ آقایان، ماساژ کودک با روغن، ماساژ بارداری

با انتخاب یک ماساژ خوب می توانید به هدف و منظور خود برسید و درد ها و مشکلات خود را از بین ببرید. برای نمونه با داشتن ماساژ آروماتراپی به یک آرامش و آسایش درونی خاصی دست پیدا خواهید کرد، و یا با داشتن ماساژ سنگ داغ به یک خواب عمیق و لذت بخش می رسید و آرامش عمیقی را تجربه می کنید.

چه فاکتورهایی در انتخاب یک ماساژ خوب موثر می باشد؟
چه فاکتورهایی در انتخاب یک ماساژ خوب موثر می باشد؟

میزان قدرت مالی

اولین فاکتور در انتخاب ماساژ میزان قدرت مالی می باشد، ماساژها هزینه های متفاوتی دارند . برخی از ماساژها بسیار هزینه بر هستند اما اصولا هزینه های متفاوت ماساژ باعث شده همه افراد با تمکن مالی متفاوت بتوانند ماساژ مورد نظر خود را انجام دهند.

برای نمونه ماساژ شکلات، ماساژ شیر و عسل و ماساژ کره گیاهی از ماساژهای هزینه بر و لوکس به حساب می آیند که با ایجاد فرآیند خاصی در بدن ، شادابی و آرامش را برای شما به ارمغان می آورند.

فاکتور بعدی ماساژور، ماساژ تراپیست ها، ماسور ها باید تجربه و مهارت کافی برای انجام یک ماساژ خوب را داشته باشند، زیرا این کار باید تحت شرایط و اصول خاصی انجام شود

تا نتیجه مثبت را در پی داشته باشد در صورتی که ماساژور غیرحرفه ای این کار را برای شما انجام دهد ممکن است آسیب هایی را برای شما به وجود آورد که نه تنها سودی را برای شما ندارد بلکه مشکلات و دردهای شما را افزایش می دهد. پس در انتخاب ماساژور خود دقت لازم را داشته باشید و از کیفیت کار و تجربه و مهارت وی مطمئن شوید تا تجربه یک ماساژ خوب را داشته باشید.

برای انتخاب یک ماساژور خوب از پزشک در این باره سوال کنید. ماساژورها باید مجوزها و مدارک خاصی را داشته باشند که بتوانند این کار را انجام دهند.

فاکتور دیگر که باید به آن توجه داشته باشید سالنی است که در آن می خواهید ماساژ را انجام دهید. تاثیر ماساژ علاوه بر موارد فیزیکی و جسمی، مسائل روحی و روانی نیز می باشد لذا باید جایی که قرار است در آن ماساژ انجام دهید شرایط مناسبی را داشته باشد تا شما بتوانید به آسایش و آرامش لازم برسید.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

انواع ماساژ که در مراکز ماساژ انجام می شود شامل چه مواردی می باشد؟

با آشنایی درباره ماساژ و دانستن فواید آن می خواهیم انواع ماساژ و فواید هرکدام را برای شما بگوییم. ماساژ به شیوه های گوناگونی انجام می شود که هرکدام از انواع آن برای مقاصد خاصی می باشند.

روش های انجام ماساژ بسیار زیاد می باشد که بسته به سلیقه و نیاز شخص دارد. در این مقاله تعدادی از این ماساژ ها را توضیح داده ایم که برای همه سنین و همه افراد با شرایط مختلف می تواند انجام شود.

برخی از ماساژها ملایم و برخی شدید هستند، ماساژهای استخوانی ، ماساژهای نقاط حساس، ماساژهای ورزشی از دیگر انواع ماساژها می باشند.

انواع ماساژ که در مراکز ماساژ انجام می شود شامل چه مواردی می باشد؟
انواع ماساژ که در مراکز ماساژ انجام می شود شامل چه مواردی می باشد؟

ماساژهای ملایم یکی از انواع ماساژها می باشد، ماساژهای حس درمانی، ماساژ تایلندی، وَتسو، ماساژ کالیفرنیایی، اِسالِن نمونه هایی برای ماساژ ملایم می باشد.

در ماساژهای شدید حالت ملایم وجود ندارد و به صورت شدیدتر می باشد از انواع ماساژهای شدید ماساژ آما می باشد.

ماساژهای استخوانی از طریق ماساژ ماهیچه ها و استخوان ها شما را از فشار و استرس روی این نواحی راحت می کند، این ماساژ باعث افزایش هوشیاری درونی شما می شود و باعث درمان مشکلات و ناراحتی های شما می گردد.

تاثیرات این ماساژ نسبت به سایر روش ها طولانی مدت است و اثرگذاری بیشتری دارد به ویژه باعث درمان روح و روان شما می گردد.

ماساژ نقاط حساس یکی از انواع ماساژ می باشد که سبب دفع تکسین و ترشح بیشتر آندروفین می شود. فشار بیش از حد به بدن و نقاط حساس اثرات مخربی را دارد و باعث انباشته شدن مواد زائد در این قسمت ها می شود.

ماساژ نقاط حساس به تدریج در درمان فشارهای ماهیچه ای و کاهش دردهایی از آسیب ورزش ، تصادف یا جراحی هستند ، کمک می کند.

اگر ورزش می کنید، یا گردن درد دارید، مچ درد، کمردرد، سیاتیک، آرنج درد یا مشکلاتی از این قبیل دارید، ماساژ نقاط حساس می تواند به شما کمک بسیاری در کاهش این دردها داشته باشد.

ماساژهای ورزشی که بیشتر برای ورزشکاران استفاده می شود و ترکیبی از دو نوع ماساژ سوئدی و  شیاتسو می باشد . انجام این ماساژ بر روی ماهیجه های خاص می باشد که ورزشکاران بیشتر استفاده می کنند.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

از بین رفتن احساس تنبلی

از اثرات مثبت این ماساژ برای ورزشکاران از بین رفتن احساس تنبلی می باشد، آسیب های که هنگام ورزش کردن به بدن وارد می شود را کاهش می دهد، باعث می شود ورزشکار کارایی بهتری داشته باشد، از متورم شدن جلوگیری می کند و اندام آسیب دیده را بهبود می بخشد.

ماساژ سر نیز از انواع ماساژ می باشد، با لمس جمجمه که همه اعصاب بدن در آن می باشد، اضطراب و استرس از بین می رود و تمام واکنش های نادرست بدن رفع می شود.

ماساژ سر را به آسانی می توانید برای خود انجام دهید. ماساژ سر برای کسانی که گردن درد دارند، ستون مهره هایشان آسیب دیده و برای همه بیماری های ناشی از استرس مفید می باشد ، این نوع ماساژ کارایی کلیه قسمت های بدن را بهبود می بخشد.

 

سبک های مختلفی که در ماساژ درمانی استفاده می شود به چه صورت می باشد؟

انواع ماساژهایی که انجام داده می شود بسیار زیاد می باشد و بیش از 80 نوع می باشد. این تکنیک ها در پنج سبک وجود دارند:

ماساژ سنتی اروپایی:

از روش هایی استفاده می شود که با توجه به فیزیولوژی و آناتومی غربی می باشد و در آن از تکنیک های دست ورزی بافت های نرم بدن به کار برده می شود.

ماساژ معاصر غربی:

این مورد نیز با توجه به روش های آناتومی غرب می باشد و تکنیک های آن فراتر از ماساژ سوئدی می باشد و شامل ماساژهای عصبی و ماساژ ورزشی و میوتراپی می شود.

ماساژ در روش های اصلاح حرکت و ساختار:

این روش ها بر پایه ساختار و حرکت بدن می باشند. این روش با حرکات دست روی بدن و بافت های نرم ، الگوهای حرکتی اشتباه را تصحیح می کند.

ماساژ شرقی:

این متد برپایه اصول طب سنتی در چین می باشد و انرژی های حیاتی که در بدن بلوکه شده اند را آزاد می سازد. در ماساژ شیاتسو و طب فشاری از این روش ها بهره گرفته می شود.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

متدهای انرژی –پایه:

این متد مربوط به طب سنتی چین نمی باشد. این روش انرژی موجود در درون و اطراف بدن را آزاد می کند. این کار با حرکات دست روی بدن و فشار انجام می شود و هم به وسیله عبور دادن دست از میان منبع انرژی بدن انجام می شود.

روش های انرژی عبارتند از: درمان قطبی، لمس شفا بخش که ماساژورها از این روش ها به صورت ترکیبی استفاده می کنند.

آیا از ماساژ سوئدی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ سوئدی از انواع ماساژهای ملایم می باشد که در کل قسمت های بدن انجام می شود . این ماساژ به عنوان ورزش در نظر گرفته می شود و تاثیرگذاری بر عمق ماهیچه ها و استخوان ها دارد و باعث تسریع بخشیدن جریان خون می شود.

این زمان باعث سرعت بخشیدن به بهبود آسیب های ماهیچه ها می شود ، اوریک اسید را دفع می کند و باعث افزایش لاکتیک در بدن می شود ، در نهایت باعث بیشتر شدن حالات ارتجاعی رباط و زردپی می شود. این ماساژ برای زمانی مناسب است که می خواهید در طول ماساژ استراحت داشته باشید .

در طی ماساژ روی میز دراز می کشید، ماساژور ورق هایی را روی بدن شما قرار می دهد که از مناطقی که ماساژ داده شده اند مطلع شود. مدت زمان انجام این ماساژ معمولاً بین 60 تا 90 دقیقه می باشد. انجام این ماساژ برای افراد زیر مناسب می باشد:

  • افرادی که برای بار اول می خواهند ماساژ را تجربه نمایند.
  • افرادی که تنش و استرس زیای دارند.
  • افرادی که به لمس حساسیت شدید دارند.

 فواید این ماساژ به شرح زیر می باشد:

  • گره های بدنی
  • جابه جا کردن لخته از مسیر مستقیم قلب
  • حرکات دایره ای عمیق
  • لرزاندن و ضربه زدن
  • تکنیک های حرکتی مفصلی منفعل

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

آیا از ماساژ سنگ داغ و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ سنگ داغ بیشتر برای کسانی که درد و تنش عضلانی دارند، توصیه می شود. اگر به دنبال کسب آرامش هستید ، این ماساژ پیشنهاد خوبی برای شما می باشد. این نوع ماساژ به ماساژ سوئدی شباهت زیادی دارد، با این تفاوت که ماساژورها علاوه بر دست هایشان از سنگ های گرمایی نیز استفاده می کنند.

آیا از ماساژ سنگ داغ و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟
آیا از ماساژ سنگ داغ و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

فواید این ماساژ به شرح زیر می باشد:

  • کاهش تنش عضلانی
  • بهبود جریان خون
  • کاهش درد
  • تقویت آرامش
  • از بین بردناسترس

در طی این ماساژ، سنگ های داغی بر روی نقاط گوناگون بدن  قرار داده می شود. ماساژ از سنگ ها برای ماساژ بخش های مختلف بدن شما استفاده می کند و از متدهای روش ماساژ سوئدی و فشارهای ملائم در این کار استفاده می کند. در به کارگیری این روش گاهی از سنگ های سرد نیز استفاده می شود.

برای انجام این ماساژ لباس هایتان را در می آورید و در صورت راحتی فقط لباس های زیر را نگه دارید. در این ماساژ نیز با ورق سطح بدنتان پوشانده می شود. مدت زمان انجام این ماساژ 90 دقیقه می باشد.

فواید این ماساژ به شرح زیر می باشد:
فواید این ماساژ به شرح زیر می باشد:

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

آیا از ماساژ آروماتراپی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژهای آروماتراپی برای اشخاصی که قصد دارند احساسات خود را بهبود دهند ، مناسب می باشد. این ماساژ برای موارد زیر بسیار مناسب می باشد:

  • تقویت روحیه
  • کاهشاسترس و اضطراب
  • کاهش علائمافسردگی
  • از بین بردن تنش عضلانی
  • تسکین درد

در این نوع ماساژ از فشارهای ملایم و نرم استفاده می شود و در طول ماساژ از روغن های خاصی بهره گرفته می شود. تصمیم استفاده از روغن بر عهده ماساژور می باشد اما در صورتی که مایل هستید حتماً روغن برایتان استفاده شود، باید به ماساژور خود این نکته را بگویید. روغن ها قبل از استفاده و قرارگیری روی پوست باید به خوبی رقیق شوند.

تمام بدن در طول این ماساژ، ماساژ داده می شود و همچنین از استنشاق اسانس ها در طول ماساژ بهره می برید و آنها از راه پوست جذب خواهند شد . در برخی موارد تمرکز ماساژ آروماتراپی فقط روی کمر، سر و شانه ها می باشد. در این ماساژ هم فقط لباس زیر بر تن دارید و می توانید آن را نیز درآورید. مدت زمان این ماساژ 60 تا 90 دقیقه می باشد.

آیا از ماساژ بافت عمیق و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ بافت عمیق با فشار ماساژ سوئدی انجام می شود. اگر دردهای عضلانی شدیدی ندارید ، این ماساژ برای شما مناسب می باشد. این ماساژ در درمان سفتی عضلات، دردهای عضلانی و اضطراب به کار می آید.

ماساژ بافت عمیق با ضربات کم و با فشار عمیق انگشتان ماساژور انجام می شود و برای رفع تنش ها عمیق ترین لایه ماهیچه ها و بافت همبند ماساژ داده می شود. در این ماساژ فشار وارد شده بیشتر می باشد، اما نباید فرد احساس درد  و ناراحتی داشته باشد. مدت زمان این ماساژ بین 60 الی 90 دقیقه می باشد.

آیا از ماساژ بافت عمیق و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟
آیا از ماساژ بافت عمیق و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ ورزشی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ ورزشی از انواع ماساژ می باشد که یک ماساژ عمومی است اما بیشتر برای افراد ورزشکار کاربرد دارد، این نوع ماساژ ترکیبی از دو ماساژ سوئدی و شیاتسو است. این ماساژ روی ماهیچه های خاص انجام می شود و باعث از بین رفتن سستی بدن می شود. آسیب ها و دردهای ناشی از ورزش کردن را کاهش می دهد علاوه بر این از ورم کردن اعضای بدن جلوگیری می کند.

اگر عضلات شما آسیب دیده هستند و مکررا مجبور به استفاده از آنها هستید ، ماساژ ورزشی برای شما گزینه مناسبی می باشد.  همچنین اگر کار یا ورزش شما طوری است که در معرض آسیب دیدگی هستید، این ماساژ می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آیا از ماساژ ورزشی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟
آیا از ماساژ ورزشی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

قابل ذکر است انجام این ماساژ به انعطاف پذیری بیشتر بدن شما و همچنین بالا رفتن عملکردتان کمک می کند. علاوه برتمام این موارد از ماساژ ورزشی به منظور رفع درها ، تنش و استرس استفاده می شود.

ماساژ ورزشی بر تمام قسمت های بدن صورت می گیرد ، یا ممکن است ماساژور قسمت های خاصی از بدن را ماساژ دهد. در صورت لزوم از فشار عمیق به همراه ضربات تسکین دهنده با توجه به نیاز بدن شما به کار برده می شود.

در هنگام ماساژ ورزشی می توانید لباس داشته باشید و یا آنها را دربیاورید، در صورتی که مایل هستید لباس داشته باشید لباس ها باید نازک و گشاد باشد و امکان دسترسی به عضلات شما وجود داشته باشد، استفاده از لباس های نخی پیشنهاد می شود. مدت زمان این ماساژ مانند بقیه بین 60 تا 90 دقیقه می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله مرکز ماساژ شرق تهران هستید

آیا از ماساژ نقطه ای و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

اشخاصی که صدمات و درد های مزمن دارند و یا مشکل و شرایط ویژه ای دارند، گزینه های مناسبی برای انجام این نوع ماساژ می باشند. گاهی برخی نقاط سفت شده در بدن ، تحریک کننده می باشند و بدن را به دیگر قسمت های بدن منتقل می کنند. با انجام ماساژ و تمرکز بر روی این نقاط ، این قسمت ها بهبود داده می شود.

ماساژ نقطه ای با ضربات آرام و گسترده به صورت عمیق صورت می گیرد. این ماساژ روی همه بدن انجام می شود ، ولی ممکن است ماساژور روی قسمت های خاصی تمرکز کند.

می توانید در هنگام ماساژ لباس هایتان را در آورید یا از لباس های نازک استفاده کنید. مدت زمان این ماساژ معمولاً بین 60 الی 90 دقیقه می باشد.

آیا از ماساژ نقطه ای و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟
آیا از ماساژ نقطه ای و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ رفلکسولوژی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ رفلکسولوژی برای فرادی که می خواهند استراحت داشته باشند و یا قصد برگشت انرژی طبیعی خود را دارند ، مناسب می باشد. این گزینه برای افرادی مناسب است که نمی خواهند همه بدنشان لمس شود.

فشارهای ملایم و به تدریج محکم تری در این نوع ماساژ استفاده می شود که روی دست، پا، گوش ها انجام می شود. سعی کنید از لباس های آزاد و راحت استفاده کنید که پاهایتان قابل دسترسی باشد. مدت زمان این ماساژ 30 الی 60 دقیقه می باشد.

آیا از ماساژ شیاتسو و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

از دیگر انواع ماساژ ، ماساژ شیاتسو می باشد، که بیشتر تمرکز و کارایی آن بر روی انگشتان می باشد. این نوع ماساژ یک ماساژ ژاپنی می باشد که تاثیر زیادی بر روی سیستم گردش خون و کشش مفاصل دارد.

ماساژ شیاتسو تاثیر زیادی بر روی سیستم دفاعی بدن دارد و مواردی از قبیل کمردرد، سردرد، آسم و خشکی ستون فقرات را از بین می برد. این ماساژ را برای از بین بردن خستگی ها کار روزانه پیشنهاد می کنند.  این ماساژ برای افرادی که به دنبال کسب آسایش و آرامش هستند، توصیه می شود. از مزایای این ماساژ موارد زیر می باشد:

  • تقویت احساس
  • آرامش جسمی و ریلکس شدن
  • پایین آوردن سطح استرس، اضطراب و افسردگی
  • امکان داردسردرد تسکین دهد.
  • کاهش تنش عضلانی

تمام بدن شما در این نوع ماساژ داده می شود، اما ممکن است ماساژور روی بخش های خاصی بیشتر تمرکز کند، ماساژور در هنگام ماساژ از دست ها، کف دست و انگشت شست خود استفاده می کند. فشار وارد شده باید ملایم و دارای ریتم باشد. در طی این ماساژ می توانید با لباس باشید. مدت زمان این ماساژ بین 60 الی 90 دقیقه می باشد.

آیا از ماساژ تایلندی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ تایلندی برای اشخاصی که احتیاج به ماساژ فعال تری دارند و قصد دارند درد و استرس آنها کم شود، پیشنهاد می شود. همچنین در بهبود موارد زیر موثر می باشد:

  • انعطاف پذیری
  • جریان خون
  • سطح انرژی

در ماساژ تایلندی تمام بدن با روش هایی شبیه به یوگا کشش داده می شود. از کف دست و نوک انگشتان ماساژور برای فشار وارد کردن به بدن استفاده می شود. ممکن است ماساژور از شما بخواهد برای موقعیت های مختلف جای خود را عوض کنید. در صورت تمایل می توانید لباس های گشاد و آزاد بپوشید. این ماساژ بین 60 الی 90 دقیقه طول می کشد.

آیا از ماساژ تایلندی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟
آیا از ماساژ تایلندی و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ قبل از زایمان و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ قبل از زایمان برای زنان باردار، در کم کردن دردهای بارداری، کم کردن استرس و کم کردن تنش عضلانی موثر است. دریافت این ماساژ در طی دوران بارداری توصیه می گردد.

البته قابل ذکر است در برخی مناطق به ویژه در ایالت متحده آمریکا، در سه ماهه اول بارداری به دلیل خطر سقط جنین، این ماساژ انجام نمی شود.

ماساژ قبل از زایمان فشارهایی مانند ماساژ سوئدی را دارد. بیشتر تمرکز ماساژور در مناطقی مثل کمر، لگن و پاها می باشد. در صورت راحتی می توانید لباس داشته باشید یا فقط لباس های زیر را نگه دارید.

خانم باردار برای انجام این ماساژ به طرفین دراز می کشد و یا بر روی میزهای مخصوص دراز می کشد. در صورتی که در پاهای خود احساس درد دارید، قبل از انجام ماساژ با پزشک مشورت کنید. این ماساژ بین 45 تا 60 دقیقه به طول می انجامد.

آیا از ماساژ قبل از زایمان و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟
آیا از ماساژ قبل از زایمان و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

آیا از ماساژ دو نفره و فواید آن بر بدن آگاهی دارید؟

ماساژ جفتی و یا دو نفره را می توانید با یک دوست و یا همسر یا یکی از اعضای خانواده انجام دهید.  اغلب امکان داشتن سونا، حمام داغ و یا مزایای دیگری را نیز دارید. خدمات دیگری نیز مانند پدیکور، فیشال و اسکراب برای شما در نظر گرفته می شود.

 

ماساژ با صندلی به چه صورت است و مزایای آن چه می باشد؟

صندلی ماساژ برای مواقعی که قصد دارید روی گردن، شانه ها و پشت خود یک ماساژ سریع داشته باشید، پیشنهاد می شود. اگر تا به حال ماساژ را امتحان نکرده اید اول از صندلی ماساژ شروع کنید.

صندلی ماساژ در کاهش استرس و کم کردن تنش و استرس به شما کمک می کند. در این نوع ماساژ از فشارهای ملایم و متوسط بهره گرفته می شود.

این ماساژ را با لباس کامل پوشیده و روی صندلی انجام می دهید. در هنگام ماساژ قفسه سینه خود را به پشتی صندلی فشار دهید تا فشار وارد شده به کمرتان متفاوت باشد. مدت زمان این ماساژ بین 10 الی 30 دقیقه می باشد.

ماساژ با صندلی به چه صورت است و مزایای آن چه می باشد؟
ماساژ با صندلی به چه صورت است و مزایای آن چه می باشد؟

روغن هایی که برای ماساژ استفاده می شود از چه نوعی می باشند؟

در این مطلب روغن هایی که برای ماساژ دادن استفاده می شود را برای شما معرفی خواهیم کرد، این روغن ها کاربردهایی در درمان درد و بیماری ها دارند و همچنین برای تقویت پوست و مو استفاده می شوند.

 

  1. روغن بادام شیرین برای ماساژ دادن

از روغن بادام شیرین برای چرب کردن بدن استفاده می شود و برای ماساژ دادن بدن بسیار مناسب می باشد. این روغن خیلی سریع به پوست جذب می شود و در درمان التهاب و خشکی پوست موثر می باشد. این روغن را برای تقویت مو نیم ساعت قبل از حمام رفتن استفاده کنید. تاثیر این روغن در تقویت مو و پوست بسیار شگفت انگیز می باشد.

 

  1. روغن نارگیل برای ماساژ

از روغن نارگیل نیز برای ماساژ بدن بسیار استفاده می شود. روغن نارگیل خواص درمانی برای رفع ترک های پوستی، از بین بردن خشکی پوست، رفع پینه های دست، آرنج، کف و قوزک پا، کاهش اثرات آفتاب سوختگی و … دارد. در صورتی که روغن نارگیل خریداری شده شما مقداری سفت بود، باید آن را گرم کنید تا رقیق شود.

  1. روغن زیتون بهترین روغن برای ماساژ

از بهترین روغن ها برای استفاده در ماساژ ، روغن زیتون می باشد، استفاده از این روغن درد پاها، مچ دست و کمر را تسکین می دهد. از دیگر مزایای روغن زیتون شفافیت و نرم شدن پوست، لایه برداری پوست و بهبود کیفیت گردش خون می باشد.

 

  • مراکز ماساژ چه ویژگی هایی را باید داشته باشند؟

مراکز ماساژ باید شرایط و ویژگی های مشخصی داشته باشند و با پیش بینی تمام این موارد آرامش و آسایش را برای متقاضیان فراهم کنند تا افرادی که مراجعه می کنند تجربه یک ماساژ لذت بخش را داشته باشند.

مراکز ماساژ باید خدمات خود را به گونه ای ارائه دهند تا مشتریان بتوانند با اعتماد کامل به آنها مراجعه کنند و از خدمات حرفه ای و تخصصی را بهره مند شوند تا از طریق این خدمات به آرامش و راحتی برسند.

برخی از مراکز ماساژ با ارائه یک جلسه مشاوره برای مشتریان شرایط و انواع ماساژ را به همراه هزینه ها و آثار مفید آن توضیح می دهند تا متقاضی بتواند با در نظر گرفتن شرایط خود بهترین روش ماساژ را انتخاب کند.

  • مراکز ماساژ در ایران چه وضعیتی را دارند؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن روش های زندگی، تنش و استرس نیز در زندگی افراد افزایش پیدا می کند، از این رو روش هایی نیز برای رفع استرس و از بین بردن این تنش ها ابداع می شود.

یکی از بهترین این روش ها راه اندازی و دایر کردن مراکز ماساژ می باشد ، با نگاه به تاریخچه کشور خودمان متوجه می شویم که ماساژ از دیرباز وجود داشته به طوری که در قدیم در حمام های عمومی دلاک ها نوعی ماساژ را انجام می دادند.

امروزه مراکز ماساژ جای دلاک های قدیم را پر می کنند. مراکز ماساژ در ایران نیاز دارند که پیشرفت کنند و روش های مدرن و ابزارهای جدید را به کار برند، زیرا متدهای ماساژ هر روزه در حال پیشرفت می باشد و انواع جدید از ماساژ ارائه می شود، لذا مراکز موجود در ایران نیز باید خود را با متدهای جهانی به روز کنند.

در نهایت متقاضیان بیشتری برای انجام این خدمات به این مراکز مراجعه می کنند. اهمیت ماساژ بر همگان مشخص است و امروزه افراد زیادی خواهان انجام این روش درمانی هستند تا جایی که در فضاهای مجازی این روش ها بسیار توصیه و ترویج داده می شود.

مراکز ماساژ در ایران چه وضعیتی را دارند؟
مراکز ماساژ در ایران چه وضعیتی را دارند؟
  • چه عواملی بر هزینه ماساژ تاثیرگذار می باشد؟

هزینه انجام ماساژ در مراکز ، مطب ها، کلینیک ها و یا انجام ماساژ در منزل متفاوت می باشد. هزینه ماساژهای رایحه درمانی، سنگ داغ و ماساژهای قبل از زایمان نسبت به سایر ماساژها بیشتر می باشد

هزینه ماساژ تا حد زیادی به محلی که در آن انجام می شود بستگی دارد. در صورتی که مایل هستید ماساژ ارزان تری را داشته باشید موسساتی که ماساژ در منزل را انجام می دهند را پیدا کنید و از خدمات آنها در منزل استفاده کنید.

از توجه شما به این مقاله کمال تشکر را داریم، وجود کاستی ها را بر ما ببخشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ پرسش های شما داده شده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید