میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

مراقبت های بعد از ترزیق بوتاکس
مراقبت های بعد از ترزیق بوتاکس

لیست موضوعات

مراقبت های بعد از ترزیق بوتاکس

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع مراقبت های بعد از ترزیق بوتاکس بپردازیم. در علم پزشکی و زیبایی این گونه بیان شده است که هر فرد و یا بیمار قبل و بعد از هر عمل نیاز به مراقبت هایی نیازمند است که هر کدام از این دو مورد اهمیت خاص خود را دارند.

مراقبت های قبل از عمل به اقداماتی گفته می شود که فرد یا بیمار برای عمل آماده می‌شود و باید تمامی شرایط محیطی و فیزیکی را که برای عمل نیاز است فراهم کند.

مراقبت های بعد از عمل نیز که بسیار اهمیت بیشتری دارد، به عبارتی می توان گفت که در بعضی از افراد اگر مراقبت های بعد از عمل رعایت نشود ممکن است موقعیت بیمار به خطر بیفتد و عوارضی را برای او به دنبال داشته باشد، عمل زیبایی بوتاکس نیز از جمله این عمل ها می باشد که مراقبت­های قبل و بعد از این عمل خیلی مهم است.

در صورتی که افراد و یا پزشک نسبت به این موضوع بی توجه باشند هر دو باید عوارض سنگینی را پرداخت کنند پزشک به عنوان مسئول بودن در قبال جان بیمار و کارش مسئول است، بیمار نیز در مقابل خودش مسئول می باشد.

حال در ادامه مقاله به توضیحات بیشتری می پردازیم و به تعدادی سوال نیز پاسخ خواهیم داد.

  • تزریق بوتاکس چیست و چگونه انجام می شود؟
  • تزریق بوتاکس در چه نقاطی از بدن ممکن است؟
  • چه مکان هایی برای تزریق بوتاکس مناسب است؟
  • چه کسانی می توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند؟
  • مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس چیست؟
  • مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟
  • در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چه مشکلاتی پیش می آید؟
  • قیمت تزریق بوتاکس چگونه است؟
  • تزریق بوتاکس برای چه کسانی مضر است ؟

 

تزریق بوتاکس چیست و چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس یکی از عمل­های زیبایی می­باشد که در بین بسیاری از مردم رایج شده است و به وسیله تزریق بوتاکس تمامی چروک های صورت  برطرف می شود با بالا رفتن سن در افراد خطوط پیری در صورت آنها به نمایش در می آید که در بعضی از افراد در اثر تابش نور آفتاب، اخم کردن، عادت‌های خنده و یا عصبانیت­های مداوم باعث ایجاد خطوط پیری در صورت می شود، که با بوتاکس حل می شود.

بوتاکس به ژل های سمی می گویند که بوتولینیوم نام دارد این ژل­ها با تزریق به پوست صورت باعث فلج موقت، شل شدن ماهیچه و عضله­های زیر پوستی صورت می شوند و با تزریق این ژل­ها چین و چروک­های موجود در صورت از بین می روند.

تزریق بوتاکس چیست و چگونه انجام می شود؟
تزریق بوتاکس چیست و چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس در چه نقاطی از بدن ممکن است؟

به طور معمول تزریق بوتاکس در ناحیه صورت ممکن است که برای از بین بردن چین و چروک های موجود در صورت انجام می شود تزریق بوتاکس برای نقاطی از صورت همانند؛ بین ابروها، خط لبخند و چین و چروک های موجود در پیشانی،برجستگی لب ها و… ممکن می باشد.

تزریق بوتاکس در چه نقاطی از بدن ممکن است؟
تزریق بوتاکس در چه نقاطی از بدن ممکن است؟

چه مکان هایی برای تزریق بوتاکس مناسب است؟

بهترین مکانها برای تزریق بوتاکس بیمارستان ها و کلینیک های درمانی معتبر می باشد. اکثر دکتر ها تزریق بوتاکس را در مطب های شخصی انجام می دهند، که این امر درست نیست و بهترین مکان برای تزریق بوتاکس بیمارستان ها و یا کلینیک های درمانی مجهز به دکترها و پرستارهای زیادی برای مراقبت بعد از تزریق می باشد

چون پس از تزریق بوتاکس فرد نیاز به چهار ساعت استراحت دارد که بهتر است این چهار ساعت استراحت را در بیمارستان و یا کلینیک درمانی مجهز سپری کند و در صورت برخورد با مشکل پزشکان به آن رسیدگی نمایند.

 

چه کسانی می توانند تزریق بوتاکس انجام دهند؟

برای تزریق بوتاکس پزشکی را انتخاب کنید که دارای مدرک معتبر، رزومه کاری تایید شده و در زمینه زیبایی تخصص داشته باشد ولی اکثرا به این نکات توجه نمی کنند و با مشکل مواجه می شوند.

 

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس به عنوان یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی محسوب می شود و عده ای از مردم تنها به این مورد توجه دارند که با انجام بوتاکس چین و چروک های صورت آنها رفع شود، در صورتی که قبل از انجام تزریق بوتاکس باید به یک سری نکات توجه داشته باشید و مراقبت های لازم را به عمل آورید از جمله این مراقبت ها انتخاب یک پزشک مناسب است که دارای مدرک معتبر و متخصص زیبایی باشد.

مورد بعدی انجام تزریق در کلینیک ها و یا بیمارستان های معتبر است. قبل از اینکه به تزریق بوتاکس بروید بهتر است از چندین دکتر مشورت بگیرید ببینید که آیا خود این دکتر نیز این کار را انجام داده‌است؟ و صورت آنها سرد، بی روح و یا بی احساسی نیست در صورتی که پزشک تزریق بوتاکس را در صورت خود انجام داده باشد علت آن را جویا شوید.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس چیست؟
مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس چیست؟

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

جهت طبیعی بودن تزریق بوتاکس باید بعد از عمل لکه ها یا کبودی هایی بر روی صورت باقی نماند، شکل ابروها تغییر نکند و یا تغییرات طبیعی پوست مانند شکل بروز شادی، غم و خشم به‌خوبی صورت گیرد. نوشیدن آبمیوه های مناسب مانند آب کرفس برای از بین بردن کبودی ها و لکه های روی صورت موثر است.

در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چه مشکلاتی پیش می آید؟

بعد از تزریق بوتاکس نتیجه حاصل از این تزریق حدود یک الی دو هفته بعد از تزریق مشخص می شود، و در این بازه زمانی خطوط و چروک صورت ناپدید می شوند.

بعضی از پزشکان نیز دو هفته الی یک ماه بعد از عمل نوبت ترمیم می دهند برای بررسی نقاط باقیمانده از صورت، که در بعضی از تزریق هایی که توسط پزشکان انجام می‌شود با استفاده از مواد نامرغوب می باشد و ممکن است اجزای صورت شما را به هم بریزد و شما دچار بیماری های پوستی شوید.

در صورتی که از مواد مرغوب برای تزریق استفاده کنند، مشکلاتی همچون زخم در اطراف چشم ها و دیگر نقاط صورت پیش نمی آید و خطوط به شکل صحیح روی صورت از بین می‌روند. قدرت ماندگاری هر ژله تزریق ۴ تا ۸ ماه بیشتر نیست.

 

در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چه مشکلاتی پیش می آید؟
در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چه مشکلاتی پیش می آید؟

قیمت تزریق بوتاکس چگونه است؟

قیمت تزریق بوتاکس در کلینیک ها و بیمارستان ها متفاوت می باشد و همانند دیگر اشیا بستگی به خدمات و امکاناتی دارد که در دسترس افراد قرار می‌دهند. قیمت نهایی تزریق بوتاکس بستگی به نوع موادی و تعداد دفعاتی دارد که در تزریق بر روی صورت انجام می شود.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مضر است ؟

تزریق بوتاکس برای خانمهای باردار، افراد زیر ۱۸ سال و بیماران عصبی همانند ام اس، بیمارانی که از داروهای رقیق کننده استفاده می کنند چون ممکن است بعد از تزریق برای جلوگیری از خونریزی می باشند که مصرف داروها را قطع کنند.

مراقبت های بعد از ترزیق بوتاکس

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه  کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

 

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

اینستاگرام:dr_zarganj

09127379893

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید