میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

لیزر ساق پا
لیزر ساق پا

لیست موضوعات

لیزر ساق پا

در این مقاله به لیزر ساق پا می پردازیم، لیزر یکی از دستگاهایی برای زیبایی می باشد، معمولا روش های زیادی برای رفع مو های زائد وجود دارد ولی اگر به دنبال روشی مطمئن برای حذف موهای زائد هستید لیزر روشی مناسب است، خیلی از افراد بر باورند که اگر عمل لیزر را انجام بدهند برای همیشه موهای زائد حذف می شود در صورتی که این تصور اشتباه است و لیزر باعث کاهش رشد موها و موهای نازک را حذف می کند.

نحوه عملکرد لیزر به این صورت می باشد که به وسیله ی یک طول نوری باعث از بین رفتن ملانین مو می شود. نتیجه مساعد از این عمل بسته به شرایطی می باشد از جمله این شرایط، رنگ پوست، ضخامت پوست و ناحیه مورد نظر برای درمان لیزر می باشد.

لیزر ساق پا
لیزر ساق پا

با ذکر سوالات زیر و پاسخ دادن به آن ها امیدواریم که به سوالات شما پاسخ داده شود

  • قبل لیزر ساق پا چه کارهایی باید انجام داد؟
  • عملکرد لیزر به چه صورتی می باشد؟
  • مزایای انجام لیزر به نسبت دیگر روش ها را ذکر کنید؟
  • بعد از لیزر درمانی چه عوارضی ممکن است پیش بیاید؟
  • بعد از انجام عمل لیزر چه توصیه های مراقبتی پیشنهاد می شود؟

لیزر ساق پا
لیزر ساق پا

قبل لیزر ساق پا چه کارهایی باید انجام داد؟

برای کسب نتیجه بهتری از عمل لیزر کارهایی نباید انجام داد

از آنجایی که دستگاه لیزر، فقط موهای ضخیم را مورد هدف قرار می دهد پس موهای ساق پا را باید از قبل با تیغ اصلاح کرد که به تحریک کردن رشد مو و ضخیم شدن آن کمک کند، پس یکی از کارهایی که باید انجام داد اطلاح با تیغ می باشد و به هیچ عنوان نباید اپلاسیون انجام داد.

هرچقدر پوست روشن تر باشد لیزر با نتیجه بهتری مواجه خواهد شد، و توصیه می شود که به هیچ عنوان پوست خود را برنزه نکنید چرا که پوست برنزه با عمل لیزر مطابقت ندارد و موجب سوختگی و تیرگی پوست می شود

قبل از انجام لیزر توصیه می شود که با پزشک خود مشورت داشته باشید و با کسب اطلاعاتی در مورد سلامتی پوست و نداشتن بیماری پوستی و عفونت های پوستی به نتیجه برسد که آیا شما شرایط عمل لیزر را دارید یا خیر ، چرا که اگر پوست دچار عفونت یا ضخمی شده باشد به شدت باید از انجام لیزر خودداری کنید

عملکرد لیزر به چه صورتی می باشد؟

لیزر تشکیل شده از یک نور طول موجی می باشد که طرز کار این دستگاه به این صورت است که توسط اشعه موجود، موهای تیره رنگ را مورد اصابت و هدف قرار می دهد و با حرارت دادن به موهای ضخیم و تیره باعث سوزاندن ریشه مو می شود .

برای به نتیجه رسیدن بهتر این چرخه طی تکرار چندین جلسه باید صورت گیرد ، این دستگاه با استفاده از امکاناتی که دارد فیلیکول های موجود در موی سر را آسیب می زند  و باعث از بین بردن مو می شود.

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است اما باید توسط متخصص خود صورت گیرد و مزیت خوبی که دارد این است که این عمل زیبایی یک عمل سرپایی می باشد و  بیمار بعد از انجام درمان لیزر می تواند به کار های روز مره خود ادامه دهد.

عملکرد لیزر به چه صورتی می باشد؟
عملکرد لیزر به چه صورتی می باشد؟

مزایای انجام لیزر به نسبت دیگر روش ها را ذکر کنید؟

روش های زیادی برای حذف موهای زائد وجود دارد ، مانند اپلاسیون،کرم های موبر،اصلاح، شیو کردن، اما همه این روش ها موقتی بوده و به تحریک مو و رشد مجدد آن کمک می کند، پس در میان همه ی روش های از بین برنده مو ، روش لیزر یک روش مطمئنی می باشد که هم سرعت عمل ، دقت  و دارای نتیجه و اثرات ماندگارتر و مثبت تری خواهد بود.

وقتی صحبت از لیزر می شود قطعا تصور خوبی به افراد القا می گردد چرا که موارد زیادی دست به دست هم می دهند که به نتیجه بهتری برسد، مثلا کم هزینه بودن آن به نسبت دیگر روش ها، صرفه جویی در زمان انجام دادن عمل لیزر بر روی ساق پا باعث ایجاد پوستی لطیف و درخشان می شود.

 

بعد از لیزر درمانی چه عوارضی ممکن است پیش بیاید؟

ازآنجایی که لیزر یک روش قوی است و با استفاده از یک اشعه تک نور کار می کند قطعا عوارضی هم به همراه دارد. توصیه می شود لیزر درمانی توسط افراد متخصص و حرفه ای صورت گیرد چون هرچه این عمل توسط فرد آگاه و متخصص صورت گیرد عمل بدون عوارضی خواهید داشت

امواج قوی لیزر ممکن است باعث ایجاد لک و سوختگی شود، و همچنین موجب ایجاد خارش،سوزش،تورم در سطح پوست،،قرمز شدن پوست و در برخی موارد امکان ایجاد کبودی هم وجود دارد.

اما در نهایت گفته می شود که این عوارض طولانی مدت نمی باشد و فقط برای زمان کوتاهی ایجاد می شوند که به مرور زمان از بین می رود و ثابت نمی ماند، بسیاری از افراد بر این باورند که عمل لیزر عواقب بد و جدی به همراه دارد ، عوارضی مانند سرطان ، ناباروری،مشکلات هورمونی و یا تاثیر منفی بر غدد لنفافی و تخمدان ها می باشد  در صورتی که این تفکر غلط و امکان پذیر نمی باشد و هیچ گونه عواقب بد و منفی ندارد.

بعد از لیزر درمانی چه عوارضی ممکن است پیش بیاید؟
بعد از لیزر درمانی چه عوارضی ممکن است پیش بیاید؟

بعد از انجام عمل لیزر چه توصیه های مراقبتی پیشنهاد می شود؟

در این جا به باید ها و نباید هایی که بعد از عمل لیزر باید انجام داد می پردازیم

طبیعاتا بعد از هر عمل زیبایی برا به دست آوردن نتیجه دلخواه باید مراقب های ویژه ای انجام داد، عمل لیزر هم مانند دیگر عمل ها شامل این مراقب ها می شود

بعد از لیزر درمانی توصیه می شود که تا زمان خاصی در برابر نور مستقیم خورشید و آفتاب قرار نگیرد ، زیرا سوختگی سطح پوست را بیشتر میکند . به هیچ وجه از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نشود ، در برابر حرارت و اب داغ قرار نگیرید مانند دوش آب گرم یا استخر و سونا.

و در پایان به اطلاع کاربران گرامی می رسانیم که عمل لیزر برای هر ناحیه از بدن روشی مناسب می باشد و این روش برای حذف موهای زائد جز پرطرفدارترین روش ها می باشد

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

23 سال تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنینی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان :

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

کار با دستگاه  مونالیز

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید