میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

فوق تخصص زنان در پاسداران
فوق تخصص زنان در پاسداران

لیست موضوعات

فوق تخصص زنان در پاسداران

در این مقاله سعی داریم به بررسی ویژگی­ های فوق تخصص زنان در پاسداران بپردازیم

جهت دریافت مشاوره همین الان با ما در زرکلینیک تماس بگیرید.

02122930161

در دنیای امروز، مادر شدن همانند دیگر کارها، دشوار شده است. از آنجایی ­که تغذیه ­ی مادران درست نیست، مواد غذایی تراریخته در بازار فراوان­تر شده ­اند، استفاده ­ی مداوم از نت و مودم­ های اینترنتی دو برابر شده و تحرک مادران بسیار کم، باردار شدن؛ و تولد نوزاد سالم به مراتب کمتر و سخت­ تر شده است.

فوق تخصص زنان در پاسداران
فوق تخصص زنان در پاسداران

عوامل گفته شده، ناباروری را نه تنها در زنان بلکه در مردان نیز افزایش داده ­اند. به همین منظور مراجعه به پزشک متخصص زنان از اهم باردار شدن و تولد نوزاد سالم می­باشد. متخصص زنان و زایمان، غربالگری بیماری ­های مختلف را انجام می­دهد.

فوق تخصص زنان در پاسداران
فوق تخصص زنان در پاسداران

متخصص زنان

متخصص زنان، مراقبت­ های پزشکی و جراحی را برای خانم­ ها فراهم می­کند، و تخصص وی در حوزه ­ی بارداری، زایمان و اختلالات سیستم تولید مثل می­باشد. متخصص زنان و زایمان خوب، در مراقبت­ های پیشگیرانه، مراقبت­ های قبل از زایمان و عمل، تشخیص درست بیماری­ های منتقل شده از راه جنسی، انجام تست پاپ اسمیر و تنظیم و برنامه ­ریزی خانواده تخصص دارد.

متخصص زنان خوب، مراجعین را برای تشکیل خانواده، در قالب مراقبت­ های پیش از بارداری، کمک به بارداری و یا جلوگیری از بارداری کمک و راهنمایی می­کند.

معاینه بدن شما

بدین منظور، پس از مراجعه به پزشک زنان، خصوصی­ ترین اندام­ های بدن شما مورد معاینه قرار خواهد گرفت و سوال­ هایی از قبیل: اختلالات دوران قاعدگی، تعداد نزدیکی، دردهای حین نزدیکی و انواع سوالات دیگر در حیطه ­ی مسائل جنسی قطعا پرسیده خواهد شد.

بنابراین از ابتدا باید به پزشکی مراجعه کنید که هم به او اعتماد کامل دارید و هم با وی احساس راحتی می­کنید. چراکه نبود دو دلیل گفته شده موجب عوض کردن پزشک، در طول درمان خواهد شد.

از آنجایی­که از بدو ورود شما به مطب و ملاقات با متخصص، پرونده ­ای برای شما با محتوای سوابق پزشکی، ژنتیکی و خانوادگی بمنظور سهولت درمان و کمک به تشخیص بیماری، تشکیل خواهد شد؛ بهتر است که مراحل پیش، حین و پس از بارداری را تحت نظر پزشک متخصص خودتان طی کنید.

 

اگر به دنبال یک کلینیک خوب با امکانات عالی در زمینه زنان در محدوده ی پاسداران هستید می توانید با کلینیک دکتر زرگنج فرد تماس بگیرید که شماره تماس کلینیک در انتهای این مطلب درج شده است.

حال ممکن است سوالات عمده ­ای در زمینه ­های زیر برای شما پیش بیاید:

  • چگونه بهترین و متبحرترین متخصص زنان و زایمان را بشناسیم و پیدا کنیم؟
  • هنگام جستجو برای یافتن پزشک متخصص زنان، چه فاکتورهایی را باید مد نظر قرار داد؟
  • فرق بین متخصص زنان و زایمان و متخصص مامای چیست؟

 

چگونه بهترین و متبحرترین متخصص زنان و زایمان را بشناسیم و پیدا کنیم؟

 یکی از اساسی­ترین سوال­ های شما، نحوه ­ی شناخت پزشک زنان و متخصص خوب می­باشد. البته که با افزایش روزافزون پزشک­ ها و مطب ­ها در شهرها بخصوص کلان­ شهرها، پیدا کردن متخصص زنان خوب، کاری بس دشوار شده است.

در مواردی، سایت­ های پزشکی از متخصص زنان و تبحرشان تعریف کرده و از طرفی دوستان و آشنایان و مراجعه­ کنندگان از عملکرد وی راضی نیستند! سوال اینجا است، پس چگونه پزشک متخصص خوب را یافته و چگونه به وی اعتماد کنیم؟

چگونه بهترین و متبحرترین متخصص زنان و زایمان را بشناسیم و پیدا کنیم؟
چگونه بهترین و متبحرترین متخصص زنان و زایمان را بشناسیم و پیدا کنیم؟

در ابتدا لازم میدانیم که نکاتی را یادآور شویم:

ابتدا بدانید که متخصص زنان و زایمان در زمینه­ ی بیماری ­های مرتبط با اندام تناسلی و تولید مثل و سلامت عمومی زنان، تخصص دارد. تمام بیمار ی­های مربوط به لوله های فالوپ(در اندام تناسلی زنان)، تخمدان، دهانه ­ی رحم توسط وی معاینه می­شود.

برای یافتن پزشک متخصص زنان بایستی به بیمارستان ­های خوب سر بزنید. نحوه ­ی تشخیص و درمان وی را پرس و جو کنید. به هر سایتی اعتماد نکنید. تنها به سایت­ های معتبر مراجعه کنید. در مرحله­ ی بعد، از اعتبار موسسات، کلینیک­ ها و بیمارستان­ هایی که با وی همکاری می­کنند؛

در ابتدا لازم میدانیم که نکاتی را یادآور شویم:
در ابتدا لازم میدانیم که نکاتی را یادآور شویم:

اطمینان کامل حاصل کنید. سپس به بررسی مدارک و گواهی­نامه­ های پزشک متخصص خود بپردازید. از اعتبار بالای مدارک وی، خاطر جمع شوید. اصلا از پرسیدن چنین سوالاتی خجالت نکشید زیرا این کمترین حق شما برای انتخاب پزشک متخصص زنان است. ایشان نیز وظیفه­ ی پاسخگویی دارند.

اطلاع از بورد تخصصی پزشک

از دارا بودن بورد تخصصی وی اطلاع کسب کنید. اگر بورد نداشتند، علت را جویا شوید. برای صحت و تحقق گفته ­های ایشان درباره ­ی مدارک پزشکی، می­توانید در اینترنت جستجو و یا از بیمارستان­ های محل فعالیت وی سوال کنید. هرچه بیمارستان­ ها و سازمان­ هایی که وی در آن فعالیت می­کند، بزرگتر و معتبرتر باشند؛ نشان از تجربه­ ی بیشتر پزشک متخصص زنان و زایمان و نازایی می­باشد.

اطلاع از بورد تخصصی پزشک
اطلاع از بورد تخصصی پزشک

راه دیگر یافتن پزشک خوب، گرفتن مشاوره و کمک از پزشک عمومی­تان می­باشد. اگر پزشک عمومی شما فردی قابل اعتماد است و از سوابق پزشکی و ژنتیکی شما باخبر است؛ می­تواند کمک شایانی به یافتن متخصص خوب و با تجربه کند با وجود تعداد بالای پزشک در این زمینه، شما بایستی به دنبال متخصصی باشید که اولا به او اعتماد کامل داشته باشید،

ثانیا با تمام یا 90% شرایط شما منطبق باشد. برای مثال، نحوه ­ی برخورد پزشک، دور یا نزدیک بودن محل مطب یا بیمارستانِ محل فعالیت ایشان و یا حتی پذیرای شیوه­ ی درمان ایشان باشید.

هنگام جستجو برای یافتن پزشک متخصص زنان، چه فاکتورهایی را باید مد نظر قرار داد؟

 جنسیت پزشک شما، مهم­ترین نکته ­ای است که باید در اولویت قرار گیرد. از خود بپرسید آیا با پزشک مرد راحت­تر هستید یا متخصص زن؟

پیش­تر اشاره کردیم که، به منظور شروع درمان و مشاوره، پزشک متخصص هم سوالات بسیار شخصی از شما خواهد پرسید و هم مورد معاینه­ ی فیزیکی کامل توسط وی قرار خواهید گرفت.

نکته­ ی حائز اهمیت بعدی موقعیت مطب پزشک است. شما به دفعات باید در کلینیک وی حضور داشته باشید؛ گاها هفته­ای دو بار باید ویزیت شوید، بنابراین علاوه بر فاکتور علم و تجربه­ ی وی، موقعیت کلینیک وی را نیز مورد بررسی قرار دهید.

آیا مدت زیادی زمان طول می­کشد تا به آنجا برسید؟ آیا مسیر تردد مطب، پرترافیک است یا خیر؟ آیا برای رفتن به مطب می­توان از وسایل نقلیه ­ی عمومی استفاده کرد؟ یا مسیر تردد فاقد وسایل حمل و نقل عمومی است! آیا مطب وی دارای پارکینگ می­باشد؟(حومه ­ی مطب).

نکته ­ی بعدی وجود دیدگاه مشترک بین شما و پزشکتان می­باشد. اگر هدف شما از مراجعه به متخصص زنان و زایمان مسائلی جلوگیری از بارداری و درمان­ های جایگزین است؛ بهتر است با پزشک خود دیدگاه مشترکی داشته باشید تا روند درمان خوب پیش برود و نتیجه ­ی درمان رضایت­بخش باشد.

هنگام جستجو برای یافتن پزشک متخصص زنان، چه فاکتورهایی را باید مد نظر قرار داد؟
هنگام جستجو برای یافتن پزشک متخصص زنان، چه فاکتورهایی را باید مد نظر قرار داد؟

فرق بین متخصص زنان و زایمان و متخصص مامایی چیست؟

 وظایف گفته شده تماما، جزو وظایف متخصص زنان و زایمان و نازایی بوده است. پزشک زنانی که در زمینه ­ی زایمان آموزش دیده باشد، متخصص ماما می­شود؛ وظیفه­ ی وی کمک به مادران باردار در دوران بارداری و هنگام زایمان برای تولد نوزادی سالم و با کمترین ریسک برای مادر و فرزند می­باشد.

بهترین انتخاب ممکن برای زنان، انتخاب متخصصانی است که در زمینه­ های زنان و زایمان، نازایی و مامایی تخصص کافی را داشته باشند، در این صورت مادران باردار برای زایمان نیازی به یافتن متخصص ماما نخواهند داشت.

فرق بین متخصص زنان و زایمان و متخصص مامایی چیست؟
فرق بین متخصص زنان و زایمان و متخصص مامایی چیست؟

 از بارزترین ویژگی ­های متخصص زنان و زایمان خوب، می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تحصیلات وی: پزشک شما در کجا و چند سال آموزش دیده است؟ آیا دارای بورد تخصصی می­باشد یا خیر؟
  • تجربه: میزان تجربه­ ی وی به مدت زمان طبابت وی بستگی دارد. مسلما پزشکی که 14 سال سابقه­ ی طبابت در این زمینه را دارد، از پزشکی که تنها 2 سال وارد کار شده است، با تجربه­تر می­باشد و قطعا عمل­ های جراحی بیشتری نیز انجام داده است.
  • تخصص: تخصص پزشک شما در چه حوزه­ های است؟ مثل مراقبت ­های بارداری، زایمان، یائسگی و نازایی.
 از بارزترین ویژگی ­های متخصص زنان و زایمان خوب، می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:
از بارزترین ویژگی ­های متخصص زنان و زایمان خوب، می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

متخصصان زنان و زایمان می­توانند در حوزه ­های زیر تخصص داشته باشند:

  • بیماری­ های حاد و مزمن
  • زنان و زایمان نوجوانان
  • مشکلات رفتاری
  • سرطان
  • غدد درون ریز
  • نگهداری و انواع مراقبت­ ها در دوران بارداری
  • ناباروری و درمان آن
  • جراحی زنان
  • بارداری و زایمان(طبیعی یا سزارین)
  • سلامت پیشگیرانه

معاینات تخصصی­ای که پزشک متخصص زنان و زایمان باید به بیماران و مراجعه­کنندگان ارائه دهند شامل:

معاینه­ ی پستان- معاینه ­ی بدن زنان- انجام آزمون پاپ اسمیر- کرایو، نوار قلب جنین NST و سونوگرافی حاملگی- تراس واژینا –  غربالگری سرطان دستگاه تناسلی

در زمینه­ ی درمان ناباروری:

زوجین باید برای درمان ناباروری به مراکز معتبر مراجعه کنند که در آن مراکز متخصص ناباروری مردان و زنان و جنین شناس، حضور داشته باشند.

در حوزه ­ی مشاوره ­ی تخصصی:

پزشک متخصص زنان باید مشاوره ­ی قبل از ازدواج، قبل و دوران بارداری را در اختیار مراجعه ­کنندگان قرار دهد.

در حوزه ­ی مشاوره ­ی تخصصی:
در حوزه ­ی مشاوره ­ی تخصصی:

سایر جراحی تخصصی زنان شامل:

جراحی­ های تخصصی هیسترکتومی، لاپاراسکوپی، پرینورافی و جراحی سیتوسل و ریکتوسل. توجه داشته باشید که انجام هر یک از جراحی­ های گفته شده از حیطه ­ی کاری پزشک ماما خارج است.

لطفا برای گرفتن مشاوره و درمان به یک متخصص زنان خوب مراجعه فرمایید. عمل­ های سخت گفته شده، نیاز به دانش و تبحر خاصی  دارد که؛ ماماها دارای چنین تجاربی نیستند.

سایر جراحی تخصصی زنان شامل:
سایر جراحی تخصصی زنان شامل:

در حوزه ­ی لیزر تخصصی زنان:

انجام لیزر مونالیزا. ناگفته نماند که دستگاه آن تنها در چند استان کشورمان موجود می­باشد.

خدمات گفته شده، بخشی از خدمات تخصصی پزشک زنان می­باشد. شما با توجه به سن و نیاز خود می­توانید بدنبال پزشکی باشید که در حوزه ­ی نیاز شما، خدمات خوب را ارائه می­دهد.

صفت ” خوب” از نظر هر فرد متفاوت است. وقتی صحبت از متخصص زنان و زایمان خوب می­شود، هر فرد ویژگی­های متمایزی از ذهنش عبور می­کند. دلسوز و قابل اعتماد بودن پزشک، فاکتور اصلی و مهم برای یک فرد و اولویت سوم برای فرد دیگری است. پزشک­ها معمولا مراجعه کنندگان زیادی دارند و وقت زیادی برای ویزیت کامل و با دقت بیماران خود نمی­گذارند.

همین امر موجب اضطراب بیمار می­شود که کدام مسئله را بیان و کدام را حذف کند تا بتواند اکثر سوال­هایش را از متخصص بپرسد. شواهد حاکی از آن است که، متخصص زنانی که از هنر خوب گوش فرا دادن به سخنان مراجعه کننده­ ها برخوردار هستند، در عمل نیز موفق­ تر ظاهر شده ­اند.

ماموگرافی

برای مثال اگر بیماری از انجام ماموگرافی یا یک نوع عمل خاص، ترس و واهمه دارد؛ متخصص باید مریض را از تمامی معایب و مزایای ماموگرافی یا عمل جراحی آگاه سازد و با وی همدردی کند.

پزشک متخصص باید جواب سوال ­های بیمار را واضح و شفاف بدهد و حتی الامکان وی را از نگرانی و سردرگمی خارج کند. عده­ ی دیگر، نزدیکی مطب به محل زندگی­شان را اولویت خود قرار می­دهند. ناگفته نماند که محل مطب و بیمارستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

زنان باردار طی دوران بارداری بایستی به پزشک خود مراجعه کرده و ویزیت شوند، به این ترتیب باید مسیر رفت و آمد و وسایل نقلیه ­ی موجود را در نظر داشته باشند. علاوه بر اعتبار، پزشک متخصص شما باید فردی خوش قول و در دسترس نیز باشد.

در دسترس بودن پزشک

سعی کنید به پزشکی مراجعه کنید که در مواقع لزوم و اورژانسی جواب پیام و تلفن شما را بدهد. پس از چند ماه، ممکن است نیاز به حضور در مطب وی داشته و بدون وقت قبلی، معاینه شوید. نکته ­ای که بارها در این مقاله به آن اشاره شد، احساس راحتی با پزشک متخصصتان بوده است. در بین متخصصان زنان و زایمان، متخصصین نام آشنای آقا نیز وجود دارد. اگر با متخصص آقا، احساس راحتی نمی­کنید، اگر از پرسیدن سوالات خود خجالت می­کشید،

اگر ترجیح می­دهید توسط خانم­ ها معاینه شوید؛

از همان ابتدا بدنبال متخصص زن باشید. لازم است که بدانید، هم نظر بودن شما با مراجعه ­کنندگان دیگر از الزامات نیست. اگر شما نتیجه­ ی لازم را نگرفته ­اید، پزشک خود را عوض کنید. نکته ­ی بعدی بورد تخصصی پزشک شما است. این بورد موید مهارت، تجربه، علم و دانش کافی پزشک می­باشد. در مورد نبود خطای پزشکی در سابقه­ ی پزشکی وی نیز اطلاعاتی کسب کنید.

سخن آخر ما با شما این است که پیش از یافتن پزشک متخصص زنان، نیاز خود را مشخص کنید. اگر هدف شما انجام معاینات سالانه، مثل غربالگری سرطان، معاینه ­ی سینه و ارزیابی و گرفتن مشاوره­ است،  متخصص زنان و گاها پزشکان با تجربه در زمینه ­ی بیماری­ های زنانه می­توانند شما را همراهی و کمک کنند.

اما اگر قصد دارید ظرف 5 سال آینده باردار شوید؛

بهتر است که به متخصص زنان مراجعه کنید. آگاه باشید که فرزند شما توسط ایشان قرار است پا بدنیا بگذارد، پس باید قبل از بارداری از توصیه­ های تخصصی ایشان استفاده کنید و در زندگی اجرا نمایید.

اگر پیش از بارداری، از بیماری خاصی رنج می­برید با پزشک خود درمیان بگذارید، اگر بیماری شما از حیطه­ی تخصص ایشان خارج باشد؛ قطعا پزشکی با تخصص مربوطه را به شما معرفی خواهند کرد. تجربه، علم و تخصص، فیلترهایی هستند که جستجو را برای یافتن پزشک متخصص خوب محدودتر می­کنند، اما در آخر، قابل اعتماد بودن پزشک و راحتی شما در اتاق معاینه با وی، مقدم بر هر چیز دیگری است.

از اینکه تا انتهای مقاله فوق تخصص زنان در پاسداران ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله فوق تخصص زنان در پاسداران نهایت استفاده را برده باشید

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید