میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ
فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

لیست موضوعات

فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

امروز با موضوع فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در خدمت شما عزیزان هستیم.

روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هر دو از دسته روش های مناسبی می باشند که بسیاری از افراد برای جوان ‌سازی پوست خود و جلوگیری از پیری انجام می ‌دهند.

فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ
فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

اگر قصد انجام میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ دارید پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مطلب درج شده است تماس بگیرید

اغلب افراد هستند که ضایعات بسیاری بر روی پوست آن ها به جای مانده است. مانند : جای جوش ، جای زخم ، جای سوختگی و غیره و از آن رنج می‌ برند و تصمیم دارند که از یک روش بسیار اساسی برای برطرف نمودن آن‌ ها استفاده کنند. اغلب پزشکان توصیه می ‌کنند که روش‌ های درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ برای پوست آن‌ ها مناسب است و می ‌توانند میزان بسیاری از آسیب‌ های پوست آن‌ ها را بر طرف کند.

این فرایند های درمانی به دلیل مراقبت از پوست و مو می ‌باشد و بسیار غیر تهاجمی است و نیازی به بستری شدن ندارد. همچنین لازم است بگوییم خون‌ ریزی در این روش ‌های درمانی بسیار کم است.

نسل جوان و علی ‌الخصوص بانوان نیاز به جوان‌ سازی پوست و شادابی آن دارند و به واسطه آن نیز می‌ توانند برای بر طرف کردن مشکلات پوستی اقدام کنند.

همچنین آقایان می ‌توانند به منظور رشد مجدد مو های خود از روش ‌های میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ استفاده لازم را به عمل بیاورند.

برای این‌که بتوانید بدانید فرق بین روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ چه می باشد، نیاز است که به‌ طورکلی اول تعاریف و کاربرد های هر یک از این دو روش را برای شما شرح دهیم و قبل از این‌ که تفاوت آن را بیان کنیم نکته ‌های بسیار مهمی باید در رابطه با روش‌ های درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ بدانید.

لازم است بگوییم مزونیدلینگ یک نسخه پیشرفته تر از روش درمانی میکرونیدلینگ می باشد. هر یک از این روش‌ ها برای خود کاربرد های مختلفی دارد که می‌ توانند برای درمان پوست بسیار مفید باشند.

اما بهتر است بگوییم موارد مشابهی برای کاربرد آن‌ ها نیز وجود دارد. به ‌طورکلی هر فرد می ‌تواند برای خود تشخیص دهد که چه روش درمانی برای بر طرف کردن آسیب ‌های پوستی او مناسب ‌تر می باشد و از این طریق می‌توانند نتیجه بهتری را دریافت کنند.

البته پزشک معالج شما نیز می ‌تواند برای مشاوره دادن شما در این امر بسیار مهم باشد و تشخیص آن با معاینه ‌های حضوری که در مطب پزشکان متخصص و حاذق صورت می‌گیرد.

پزشک مورد نظر شما توصیه می‌کند که کدامیک از دو روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را برای ترمیم پوست خود انجام دهید. در ادامه این مطالب تصمیم داریم که سعی کنیم در رابطه با روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ شرح مختصری برای شما در نظر بگیریم بعد و در ادامه برای شما تفاوت این دو روش درمانی را شرح دهیم.

اگر سوال ذهنی شما نیز این است که فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در چه می باشد پیشنهاد می‌ کنیم این مقاله را دنبال کنید و تا انتها آن را مطالعه کنید و تا بتوانید از این طریق اطلاعات مفیدی در رابطه با سوال‌ های مد نظر ذهن خود پیدا کنید.

آنچه در ادامه این مقاله قرار است مطالعه کنید :

  • میکرونیدلینگ چیست ؟
  • چگونگی عملکرد میکرونیدلینگ
  • روش انجام میکرونیدلینگ
  • مزایا و ویژگی ‌های میکرونیدلینگ
  • چه افرادی نمی‌توانند از روش درمانی میکرونیدلینگ استفاده کند
  • انواع دستگاه‌های میکرونیدلینگ
  • مزونیدلینگ چیست ؟
  • روش انجام مزونیدلینگ
  • مزایا و ویژگی مزونیدلینگ
  • مزوندلینگ برای کدام اندام ها مفید است
  • توصیه‌ های لازم بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ
  • موارد منع مصرف از روش مزونیدلینگ
  • مواد استفاده شده در روش مزونیدلینگ
  • فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ
  • مراقبت های بعد از روش میکروندلینگ و مزونیدلینگ
  • جمع بندی مطالب

 

میکرونیدلینگ چیست ؟

ممکن است نام میکرونیدلینگ به گوش شما زیاد خورده باشد و در رابطه با این روش درمانی اطلاعات زیادی نداشته باشید.

باید عنوان کنیم یکی از بروز ترین و کاربردی‌ ترین روش‌ های درمان پوست و جوان‌ سازی میکرونیدلینگ می باشد که این عمل به صورت غیر تهاجمی و به واسطه سوزن های ریزی که سوراخ ‌های سطحی بر روی پوست ایجاد می کند ، صورت می‌گیرد.

میکرونیدلینگ چیست ؟
میکرونیدلینگ چیست ؟

به واسطه این سوزن‌ های ریز مشکلاتی که بر روی پوست به واسطه زایمان ، سوختگی ، جای جوش و غیر به وجود آمده است ، رفع می ‌شود.

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که این روش یک روش جدید می باشد لازم به ذکر است بگوییم که در این باره اشتباه می‌کنند زیرا این روش قدمتی پنجاه ساله دارد و از پنجاه سال قبل اکثر افراد برای ترمیم پوست‌ های آسیب‌ دیده از روش میکرونیدلینگ استفاده می ‌کردند.

چگونگی عملکرد میکرونیدلینگ

با توجه به این‌که افراد زیادی به روش میکرونیدلینگ علاقه نشان داده ‌اند و توانسته‌ اند از طریق آن نتایج بسیار مثبتی بر روی پوست خود داشته باشند و از این طریق احیا سازی و جوان‌ سازی پوست خود را انجام بدهند ، بسیاری نیز مشتاق هستند بدانند که روش کار درمان میکرونیدلینگ دلیل چگونه است.

باید ذکر کنیم که در روش درمانی میکرونیدلینگ یک شی‌ء و وسیله به اسم ( درمارولر ) وجود دارد.  یک رولر غلطکی است که از سوزن ‌های بسیار ریزی تشکیل شده است.

چگونگی عملکرد میکرونیدلینگ
چگونگی عملکرد میکرونیدلینگ

جنس درمارولر از فلز تیتانیوم می باشد و یک قطر حدوداً دو الی دو نیم میلی ‌متر دارد. درمارولر بر روی پوست کشیده می‌ شود تا از این طریق بتوان با باز کردن منافذی در سطح پوست و نفوذ سوزن ‌های بسیار ریزی که بر روی درمارولر وجود دارد ، زخم های بسیار سطحی بر روی پوست ایجاد کند.

ممکن است به واسطه ایجاد این زخم‌ ها میزان کمی خون‌ ریزی بر روی پوست دیده شود. به همین سبب از این طریق می‌‌توان درمان میکرونیدلینگ را انجام داد.

زیرا سطح پوست به سوزن ‌های اندکی که بر روی درمارولر وجود دارد واکنش های بسیار مفیدی نشان می دهد و پوست شروع به بازسازی شدن و ترمیم دوباره می‌کند و پوست جدید را جایگزین پوست قبلی می کند.

به‌ طورکلی کارایی روش درمانی میکرونیدلینگ این‌گونه می‌ باشد که هنگامی که غلتک درمارولر بر روی سطح پوست حرکت دارد ، به واسطه سوزن های ریزی که بر روی سطح آن وجود دارد

بر اساس عمق و سرعت عمق و میزان سرعتی که توسط پزشک معالج شما مشخص می‌گردد ، می‌تواند هم ‌زمان به لایه دوم پوست یا همان لایه درم نفوذ کند.

میزان سرعت سوزن و عمق آن بر روی پوست شما توسط پزشک به واسطه تشخیصی که پزشک برای پوست شما و چگونگی درمان پوست شما مشخص می کند، انجام می‌گیرد

و به همین طریق برای هر کس ممکن است عمق و سرعت سوزن متفاوت باشد. به واسطه غلتاندن درمارولر بر روی سطح پوست کلاژن و الاستین که دو ترکیب بسیار مهم برای جوان‌ سازی و بر طرف کردن چین و چروک‌ های صورت می ‌باشد ، تولید می‌گردد.

از همین جهت با تولید شدن بسیار کلاژن و الاستین می ‌تواند برای بر طرف کردن جای جوش و زخم های موجود بر روی سطح شما بسیار مؤثر باشد و به واسطه گذشت مرور زمان و انجام عمل میکرونیدلینگ به مرور سطح پوست شما ترمیم می‌ یابد.

بسیاری از افراد ممکن است به واسطه ترس‌ هایی که دارند نگران درد و مشکلاتی از انجام روش درمانی میکرونیدلینگ باشند. لازم به ذکر است بگوییم روش درمانی میکرونیدلینگ بدون درد می‌ باشد

اما برای این‌که افراد ناراحتی حس نکنند و در هنگام انجام میکرونیدلینگ اذیت نشوند پزشکان از کرم‌ های بی ‌حسی موضعی بر روی پوست آن ‌ها استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که به واسطه انجام روش درمانی میکرونیدلینگ هیچ آسیبی به لایه اپیدرم پوست شما وارد نمی‌شود و این خلاف جهت روش‌ های درمانی دیگر مانند لیزر می باشد.

البته بسیاری از پزشکان تشخیص داده ‌اند که روش میکرونیدلینگ برای درمان رشد مجدد مو بسیار مناسب است و اکثر آن ‌ها در روش‌ های مدرن کاشت مو از روش میکرونیدلینگ نیز استفاده می‌کنند.

زیرا به واسطه استفاده از این روش بسیاری از افراد توانستند نتیجه‌ های بسیار خوبی در روند رشد مجدد مو های خود داشته باشند.

با توجه به توصیه ‌ها و پیشنهاداتی که متخصصان پوست و مو برای افراد دارند اگر انجام روش درمانی میکرونیدلینگ در کلینیک‌ هایی که تخصص پوست و مو دارند و در مطب پزشک حاذق انجام بگیرد ، می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی و رویش مجدد مو را برای افراد برطرف کند.

با توجه به تمامی مطالبی که ذکر کردیم مانند بسیاری دیگر از روش‌های درمانی که بر روی پوست انجام می گیرد روش درمانی میکرونیدلینگ نیز بر روی همه افراد نتیجه یکسانی ندارد

و ممکن است در برخی افراد اثر گذاری آن کمتر و در برخی افراد بسیار اثر گذاری بالایی داشته باشند و نتیجه بسیاری برای آن‌ ها به همراه داشته باشد.

روش انجام میکرونیدلینگ

برای شما ذکر کردیم که روش درمانی میکرونیدلینگ روش غیرتهاجمی می باشد تا به واسطه آن مشکلات پوستی برای افراد برطرف گردد.

لازم است برای شما عنوان کنیم برای این‌که بتوانید از روش درمانی میکرونیدلینگ نتایج بسیار مفیدی بگیرید و از روند درمان خود راضی باشید

لازم است چند جلسه درمان میکرونیدلینگ را انجام دهید. به طور کلی زمان هر جلسه بین چند دقیقه تا یک ساعت برای شما باشد و این بستگی به میزان شدت مشکلات پوستی شما دارد و برای هر فرد ممکن است این زمان متغیر باشد.

روش انجام میکرونیدلینگ
روش انجام میکرونیدلینگ

روش انجام کار میکرونیدلینگ به این صورت می باشد که بر روی پوست بیمار به واسطه ابزار های نیدلینگ که مخصوص روش درمانی میکرونیدلینگ  می باشد ، سوراخ‌ هایی بر اساس الگو های مشخص به وجود می ‌آید.

برای این‌که بتوانیم از آن نتیجه بهتری بگیریم و روند درمان بهتر پیش برود باید چندین بار بر روی سطح پوست مورد نظر با استفاده از غلتک مخصوص در جهت ‌های متفاوتی صورت بگیرد.

بسیاری از پزشکان می‌خواهند از روش میکرونیدلینگ برای بیمار خود به نتایج بهتری بگیرند به همین جهت از روش ‌هایی که باعث می شود کلاژن در سطح پوست بیشتر انجام شود و محرکی برای ایجاد بیشتر کلاژن می باشد استفاده می‌کنند.

این روش‌ ها ممکن است استفاده از سرم‌ های ویتامین c بر روی سطح پوست باشد.

البته بسیاری از پزشکان از روشن کننده ‌های پوست نیز استفاده لازم را به عمل می‌آورند و از این طریق نتیجه بهتری را برای بیمار خود به ارمغان می ‌آورند.

هنگامی که روش درمانی میکرونیدلینگ بر روی پوست انجام بگیرد زخم ‌های سطحی و جزئی بر روی سطح پوست به وجود می ‌آیند که به واسطه ایجاد همین زخم ‌ها کلاژن سازی بر روی پوست بیمار صورت می‌گیرد و می‌تواند محرک ‌های بسیار مفیدی برای کلاژن پوست باشند.

طبق نظریه پزشکان متخصص پوست برای این‌که بتوانید از روش درمانی میکرونیدلینگ نتیجه مؤثری دریافت کنید باید جلسات مکرری برای آن در نظر بگیرید و حداقل چهار جلسه تا شش جلسه برای انجام این روش توصیه می‌گردد.

این جلسات باید به فواصل چهار تا شش هفته انجام شوند تا بتوانند تاثیرگذاری بهتری بر روی پوست داشته باشند

و از این طریق پوستی جوان ‌تر را برای شما به ارمغان بیاورند.

پزشکان توصیه می‌کند برای جای جوش چهار جلسه و برای زخم ‌هایی که به علت سوختگی بر روی پوست شما به وجود آمده پنج جلسه درمان به واسطه میکرونیدلینگ توصیه می ‌شود.

روش درمانی میکرونیدلینگ برای انواع پوست ‌ها با رنگ ‌های مختلف سازگار می باشد. البته می‌‌توان ذکر کرد که میکرونیدلینگ برای نواحی حساس پوست مانند : گردن ، پشت دست ، چشم ‌ها که از پوست نازک‌ تری برخوردار هستند و به علاوه از سایر درمان‌ ها نمی ‌توان برای آن ‌ها استفاده کرد.

شما در حال مطالعه مقاله فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هستید

مزایا و ویژگی ‌های میکرونیدلینگ

همان‌طورکه گفتیم روش میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی می ‌باشد و به همین دلیل برای رفع مشکلات پوستی بسیار مناسب است.

البته مواردی چون کهیر ، کبودی ، قرمزی ، ایجاد سوزش و یا خارج در ناحیه پوستی که تحت درمان است ممکن است صورت بگیرد و به این دلیل می باشد که بیمار بعد از روش درمانی میکرونیدلینگ از کرم ضد آفتاب های مخصوص استفاده نکرده است و باعث ایجاد حساسیت‌ های پوستی شده است.

البته لازم است بگوییم افرادی ممکن است به فلز حساسیت داشته باشند و از این طریق نیز پوست آن ‌ها واکنش ‌هایی به روش درمانی میکرونیدلینگ نشان دهد و مواردی چون التهاب و ورم های خفیفی را برای آن‌ ها به همراه داشته باشد.

مزایا و ویژگی ‌های میکرونیدلینگ
مزایا و ویژگی ‌های میکرونیدلینگ

اما به ‌طورکلی پزشکان روش درمانی میکرونیدلینگ را یک روش ایمن و مطمئن می‌ دانند

زیرا این روش دارای ویژگی ‌ها و مزایای بسیار مهمی است که در ادامه قصد داریم برای شما آن‌ ها را عنوان کنیم.

  • به وجود آوردن کلاژن در سطح پوست و محرکی برای جریان خوب خون که باعث شاداب ‌سازی پوست می‌گردد.
  • روش درمانی میکرونیدلینگ برای برطرف کردن مشکلاتی که در منطقه ‌های ناحیه‌ های حساس بدن مثل : اطراف چشم‌ ها ، دهان ، گردن ، روی دست ‌ها و غیره می ‌باشد و با روش‌ های دیگر نمی توان آن را برطرف کرد، بسیار کاربردی تأثیرگذار می باشد.
  • بازسازی کردن بافت‌ های پوست در افرادی که جای سوختگی ، زخم ،جوش ، چین‌ و چروک ، ترک ‌های پوستی دارند.
  • با توجه به اینکه جنس سوزن‌ های میکرونیدلینگ تیتانیوم می باشد و از فلزاتی است که در هنگام حرکت بر روی صورت در جهت‌ های مختلف و اصطکاک ایجاد نمی‌کند و باعث حرارت در پوست نمی‌شود. به‌ طورکلی میکرونیدلینگ پوست را نمی‌سوزاند.
  • از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به روش ‌های دیگر می باشد.
  • آسیب‌ ها و خطراتی که در روش‌ های لیزر وجود دارد و ممکن است باعث سوختگی پوست شود در روش میکرونیدلینگ وجود ندارد.
  • برای بر طرف نمودن ایرادات پوستی مانند: ایرادات کوچک و زاویه‌ دار پوست ، چشم ، لب بالا ، لب پایین ، بینی و غیره بسیار مؤثر می باشد ، ولی بقیه روش های این کاربرد را ندارد.

چه افرادی نمی‌توانند از روش درمانی میکرونیدلینگ استفاده کند

  • افرادی که در یک‌ سال اخیر تحت درمان به واسطه پرتو درمانی یا اشعه درمانی بوده اند
  • بیماری که در نواحی مورد نظر درمان دارای عفونت های پوستی تب خال و یا عارضه ‌های دیگری باشد
  • خانم ‌هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند.
  • کسانی که بر روی سطح پوست خود بریدگی خراش و یا از این دست زخم‌ ها دارند
  • افرادی که سابقه بروز کلوئید یعنی اضافه آوردن گوشت دارند و زخم های آن ‌ها دیر بهبود می‌ یابد
  • افرادی که بیماری هموفیلی دارند و از دارو های ضد انعقاد خون مانند آسپرین استفاده می کنند
  • افرادی که از عفونت‌ های پوستی و بیماری‌ های پوستی رنج می ‌برند
چه افرادی نمی‌توانند از روش درمانی میکرونیدلینگ استفاده کند
چه افرادی نمی‌توانند از روش درمانی میکرونیدلینگ استفاده کند

انواع دستگاه‌های میکرونیدلینگ

  • دستگاه درمارولر

وقتی در نگاه اول دستگاه درمارولر را  می ‌بینید مانند قلم مو هایی غلطکی در سایز کوچک است که برای رنگ‌ آمیزی در ساختمان‌ ها برای مناطقی که دسترسی به آن سخت می باشد ، استفاده می شود.

همان طور که ذکر کردیم بر روی سر این ابزار یک سیلندر گرد تعبیه شده ‌است که بر دور یک محور افقی حرکت دارد و در روی سطح آن به‌ طور میانگین حدود دویست سوزن بسیار ریز در نظر گرفته شده است.

دستگیره ای نیز در قسمت بالایی این درمارولر وجود دارد که کمک می‌کند برای بهتر حرکت دادن این غلطک بر پوست استفاده شود و کاربرد آن را آسان تر کند.

دستگاه درمارولر
دستگاه درمارولر

پزشک معالج شما توسط درمارولر فشار مختصری بر روی پوست صورت شما وارد می‌کند و به واسطه غلتاندن آن صد ها سوراخ ریز در منافذ پوست شما به وجود می آورد .

البته لازم است بگوییم بسیاری از افراد این دستگاه را تهیه کرده و از آن به‌‌ مانند یک میکرونیدلینگ خانگی بهره لازم را به عمل می‌آورند.

اما پزشکان متخصص پوست و مو توصیه می‌کنند که این کار بهتر است در کلینیک مخصوص و مطب پزشکان صورت بگیرد تا نتیجه بهتری از روند درمان آن حاصل شود.

  • دستگاه درماپن

از لحاظ ظاهری این دستگاه شباهت بسیاری با خودکار دارد و نوک گرد و به صورت دایره واری دارد. بر روی نوک آن که به ‌صورت دایره‌ ای است از سوزن‌ های بسیار کوچک و ریزی ساخته شده است تا از این جهت بتوانند به واسطه یک موتور الکتریکی کوچک حرکت داده شود و بر روی سطح پوست در حال رفت ‌و آمد باشد.

هنگامی که سوزن‌ های دستگاه درماپن بر روی پوست شروع به حرکت می‌کنند به مانند مهر زدن وارد پوست می شوند و بیرون می آیند. از همین جهت تعداد کثیری سوراخ ‌ها و حفره‌ های ریز در پوست به وجود می آورد. بسیاری از افراد هستند که از دستگاه درماپن به ‌صورت خانگی استفاده می‌کنند

و البته لازم است بگوییم که پزشکان توصیه می‌کنند از لحاظ ایمنی ممکن است بسیار مطمئن نباشد و باید تحت نظر پزشک این روش انجام بگیرد.

به ‌طورکلی هر دو دستگاه درمارولرو دراماپن که در روش درمانی میکرونیدلینگ استفاده می شوند محرک ‌های قوی برای پوست هستند تا به واسطه آن ‌ها کلاژن سازی در پوست صورت بگیرد.

شما در حال مطالعه مقاله فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هستید

  • دستگاه درما استاپ

شباهت ظاهری بسیار زیادی بین دستگاه دماپن و درما استاپ وجود دارد. اما تفاوت آن ‌ها در این است که دستگاه درما استاپ مقداری نوک بزرگ ‌تری نسبت به میزان سوزن‌ هایی که در آن به کار رفته شده است ، به مراتب بیشتر می باشد و مانند درماپن به واسطه یک موتور الکتریکی قابل حرکت است.

کاربرد درما استاپ نیز مانند درماپن از روش مهر زدن می باشد و باید گفت که بر روی پوست غلتیده نمی‌ شود. زیرا سوزن ‌های کوچکی که در آن تعبیه شده ‌اند به‌ صورت مهر زدن در پوست فرو می‌روند.

به ‌طورکلی روش کار آن مانند یک دستگاه تاتو می ‌باشد ، اما تفاوت اصلی آن این است که به جای یک سوزن در تاتو تعداد بسیاری از سوزن ‌های ریز به ‌صورت هم ‌زمان در پوست نفوذ پیدا می کنند.

  • دستگاه میکرونیدلینگ با سیستم دیود و نور LED

دستگاه میکرونیدلینگ به واسطه سیستم ‌های دیود و نور می باشد که برای جوان ‌سازی پوست بسیار مؤثر است.

اما لازم به ذکر است با توجه به تحقیقاتی که متخصصان پوست و مو انجام داده ‌اند نتیجه بسیار قطعی درباره این‌که عملکرد دستگاه میکرونیدلینگ با سیستم دیود دستگاه هایی که در بالا برایتان نام بردیم بهتر می باشد ، تصویب نشده است.

  • دستگاه میکرونیدلینگ با سیستم امواج رادیویی

یکی از بروزترین و جدید ترین دستگاه هایی که روش درمانی میکرونیدلینگ به واسطه آن انجام می‌گیرد دستگاه میکرونیدلینگ با سیستم امواج رادیویی است.

بدین ‌گونه که سوزن ‌های بسیار ظریف و ریزی در لا به‌ لای امواج های رادیویی در گردش است و به همین واسطه آن‌ ها وارد پوست می‌ شوند و می ‌توانند در زیر پوست باعث ایجاد گرما شوند و به واسطه گرمایی که ساخته می شود کلاژن سازی در پوست صورت می‌ گیرد.

البته باز هم در این مورد هیچ ‌گونه نتیجه ‌ای در رابطه با این ‌که این دستگاه نسبت به دستگاه های قبل خود پیشرفته ‌تر است و دارای نتایج بسیار بالاتری بوده در نظر گرفته نشده است.

مزونیدلینگ چیست ؟

مزونیدلینگ یک روش درمانی بسیار پیشرفته می باشد تا به واسطه آن افراد برای جوان سازی پوست خود اقدام کنند. تولید کردن کلاژن در این روش سبب می ‌شود تا در سطح پوست کلاژن تقویت شده و باعث شادابی پوست شود و از این طریق پوست می‌ تواند زیبایی و نشاط خود را به دست ‌آورد.

در روش درمانی مزونیدلینگ از سوزن ‌های بسیار ریزی برای به وجود آوردن زخم‌ ها و خراش‌ های سطحی و خفیف بر روی سطح پوست استفاده می‌ شود که از این طریق می‌تواند تولید کلاژن و الاستین را در سطح پوست بیشتر کند و بتواند سبب بهبودی پوست شود.

مزونیدلینگ چیست ؟
مزونیدلینگ چیست ؟

اما هم‌ زمان به واسطه  به وجود آوردن سوراخ ‌های ریز بر روی پوست با استفاده از کوکتل های مزوتراپی بر عمق پوست فرستاده می ‌شوند تا این کوکتل ها باعث پوست تقویت شود و همین طور بتوانند باعث از بین رفتن لکه ‌ها و آسیب‌ های پوست شوند و می‌تواند جوان شدن پوست را از این طریق برای ما در نظر داشته باشد.

به ‌طورکلی کلمه مزونیدلینگ از 2 واژه مزو که اول کلمه مزودرم می ‌باشد و لینگ که معنای سوزن زدن را دارد، ایجاد شده است

و در واقع مزونیدلینگ یعنی ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ که در این روش به واسطه کوکتل های مزوتراپی که به عمق لایه ‌های پوستی نفوذ می‌کنند می‌توانند پوست شادابی را برای بیمار به ارمغان بیاورند

و به واسطه سوزن‌ های ایجاد شده جذب کرم‌ ها و ویتامین ‌های موضعی برای پوست بیشتر می‌ شود

و از این طریق می‌توانند تاثیر پماد های تجویز شده توسط پزشک را بیشتر کنند.

به‌ طورکلی مزونیدلینگ یعنی استفاده از کوکتل های مزوتراپی که با استفاده از روش میکرونیدلینگ می‌ تواند تأثیرات بسیار زیادی بر روی منافذ پوست انجام دهد و از این طریق جذب دارو را برای پوست چند برابر کند و باعث می‌شود که سلول‌ های پیر و فرسوده پوست تخریب شوند و به واسطه ساختن کلاژن و الاستین سلول ‌های جدید عوض می شوند.

برای استفاده کردن از درمان مزونیدلینگ از محلول‌ های گوناگونی نیز می ‌‌توان بهره برد. به‌‌ عنوان نمونه اگر برای تقویت کردن مو و رشد مجدد مو ها از روش مزونیدلینگ استفاده می‌کنید باید از کوکتل هایی که باعث تقویت ریشه مو می شوند ، استفاده کرد

و همچنین اگر برای پوست و جوان‌ سازی از آن استفاده می‌کنید باید به واسطه کوکتل های روشن کننده و از بین برنده لک و جای جوش استفاده لازم را به عمل بیاورید تا ازین طریق بتوانید نتیجه مطلوب ‌تری را از روش مزونیدلینگ دریافت کنید.

شما در حال مطالعه مقاله فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هستید

روش انجام مزونیدلینگ

برای انجام روش درمانی مزونیدلینگ پزشک معالج شما با بی‌ حسی ‌های موضعی می ‌تواند بر روی پوست شما بی ‌حسی انجام دهد تا ازین طریق نفوذ سوزن ‌ها را به پوست خود حس نکنید.

همچنین از طریق نفوذ سوزن ‌ها هم‌ زمان کوکتل های مزوتراپی را به لایه‌ های مزودرم پوست شما به واسطه پانچ های بسیار کوچکی که در دستگاه مورد نظر وجود دارد ، می‌رساند که از این جهت بتواند تولید کلاژن کند و همین‌ طور باعث بسته شدن منافذ پوست گردد.

روش انجام مزونیدلینگ
روش انجام مزونیدلینگ

به همین ترتیب می‌تواند بافت ‌های فرسوده پوست بهبود یابد و از این طریق ظاهری بسیار مناسب برای شما در بر گیرد. روش درمانی مزونیدلینگ به واسطه سیستم ‌های درمانی دیجیتال صورت می ‌گیرد.

ساختار این سیستم های سوزنی از یک سری سوزن ‌های میکروسکوپی بسیار ریز می باشد که می ‌توانند وارد پوست شوند و به عمق بافت پوست نفوذ کنند و با توجه به میکرو پانچ های مورد نظر بسیار ریز باعث کلاژن سازی در پوست شوند و محرک بسیار قوی برای آن باشند

و روش درمانی مزونیدلینگ برای بهبودی آکنه ، جای جوش ، جای زخم ، جوان‌ سازی پوست و حتی برای رویش مجدد مو ها کاربرد بسیاری دارد و برای انواع تیپ ‌های پوستی با رنگ‌ های متنوع مناسب می ‌باشد.

مزایا و ویژگی مزونیدلینگ

همان ‌طور که ذکر کردیم روش مزونیدلینگ بسیار برای پوست مناسب می ‌باشد و دارای ویژگی‌ هایی است که افراد از طریق شناختن آن ‌ها می ‌توانند اقدام به انجام مزونیدلینگ کنند.

مزایا و ویژگی مزونیدلینگ
مزایا و ویژگی مزونیدلینگ

به همین سبب قصد داریم در ادامه به شرح مزایا و ویژگی ‌های مفید مزونیدلینگ بپردازیم

  • تولید کردن کلاژن بسیار که باعث جوان ‌سازی و زیبایی پوست می‌ شود و نشاط را برای پوست به همراه دارد
  • بر طرف کردن و از بین بردن چروک‌ ها و مشکلات پوستی مانند برجستگی‌ ها و فرورفتگی ‌ها
  • از بین بردن جای جوش ، آکنه ، اسکار های کهنه ، زخم ها
  • برطرف کردن ریزش موی سر
  • بیشتر کردن خون ‌رسانی به پوست
  • نفوذ پیدا کردن به لایه‌ های عمیق‌ تر پوست
  • کم‌ رنگ کردن و برطرف کردن و از بین بردن لکه ‌های پوستی
  • بیشتر کردن نفوذ کرم‌ ها و ویتامین ها در پوست
  • از بین بردن سوختگی‌ های بدن و صورت
  • ترمیم شدن زخم های قدیمی و بخیه ‌ها
  • افزایش یافتن انعطاف ‌پذیری و کشسانی در پوست
  • بر طرف کردن ترک ‌های پوستی که در اثر چاقی و لاغری و یا بارداری که بر روی پوست ایجاد می ‌شوند
به همین سبب قصد داریم در ادامه به شرح مزایا و ویژگی ‌های مفید مزونیدلینگ بپردازیم
به همین سبب قصد داریم در ادامه به شرح مزایا و ویژگی ‌های مفید مزونیدلینگ بپردازیم

مزوندلینگ برای کدام اندام ها مفید است

  • صورت و اجزای آن
  • گردن و نواحی
  • نواحی دکلته در بدن
  • روی دست‌ ها
  • چشم‌ ها
مزوندلینگ برای کدام اندام ها مفید است
مزوندلینگ برای کدام اندام ها مفید است

توصیه‌ های لازم بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ

در حالت عادی پوست شما حدوداً بعد از سه تا پنج روز التیام می ‌یابد و شما می ‌توانید رفتار های روزانه خود را از سر بگیرید. زیرا روش مزونیدلینگ یک روش ایمن و غیر تهاجمی می ‌باشد و دارای عوارضی برای شما نیست. اما برای این ‌که بتوانید بهترین نتیجه را از انجام مزونیدلینگ در نظر بگیرید ، بهتر می ‌دانیم که برای این ‌که بتوانید از پوست خود مراقبت کنید ، توصیه‌ های پزشک معالج خود را حتماً جدی بگیرید.

به‌ طورکلی تعداد جلسات طی شده برای مزونیدلینگ باید شش جلسه باشد که این شش جلسه باید در فاصله چهار هفته یک بار صورت بگیرد تا از این طریق بتواند نتیجه مطلوبی از روش درمانی مزونیدلینگ دریافت کرد.

توصیه‌ های لازم بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ
توصیه‌ های لازم بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ

روش زیبا سازی و جوان ‌سازی صورت به واسطه مزونیدلینگ اکثراً در ماه ‌های سرد سال تاثیرگذاری بهتری دارد. زیرا در ماه‌ های سرد سال تابش آفتاب کمتر است و از همین جهت پوست می‌تواند تحت محافظت باشد. زیرا نور آفتاب بعد از انجام مزونیدلینگ ممکن است برای پوست آسیب رسان باشد.

همچنین بعد از مزونیدلینگ ممکن است پوست دارای قرمزی و التهاب بسیار کمی باشد که در فصل‌ های سرد این التهاب بسیار کمتر می‌ شود و می ‌‌توان نتیجه مطلوب‌ تری را از روش درمانی مزونیدلینگ دریافت کرد.

موارد منع مصرف از روش مزونیدلینگ

روش مزونیدلینگ یک روش تایید شده توسط پزشکان می باشد و همیشه با نتیجه ‌های اثر بخشی به همراه بوده است. اما امکان دارد این روش برای برخی از افراد مناسب نباشد و این افراد بعد از استفاده از روش مزونیدلینگ با اختلالاتی رو به رو شوند.

موارد منع مصرف از روش مزونیدلینگ
موارد منع مصرف از روش مزونیدلینگ

به همین دلیل قصد داریم در رابطه با افرادی که نمی ‌توانند از روش مزونیدلینگ استفاده کنند ، در ادامه برای شما عنوان کنیم .

  • اگر فردی در سطح پوست خود از عفونت هایی مانند : تب ‌خال و زگیل رنج می ‌برد نمی‌تواند از روش مزونیدلینگ استفاده کند.
  • کسانی که از دارو هایی که باعث رقیق شدن خون می باشد ، استفاده کنند نباید از روش مزونیدلینگ استفاده کنند. زیرا ممکن است این روش برای آن‌ ها خطرناک باشد و همچنین این افراد نتوانند دارو هایی که پزشک معالج ‌شان برای آن تجویز کرده را قطع کنند پس باید بدانید که این افراد نمی‌توانند از روش درمانی مزونیدلینگ استفاده کنند.
  • افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند و ممکن است علت این سیستم ضعیف بدنی هر چیزی مانند دیابت دارو های مختلف و غیره باشد نیز باید از روش مزونیدلینگ اجتناب کنند زیرا این افراد پوست این افراد دیر التیام می‌ یابد و ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

مواد استفاده شده در روش مزونیدلینگ

در روش مزونیدلینگ محلول‌ های بسیار مختلفی استفاده می ‌شود تا به واسطه آن‌ ها بتوانند به عمق پوست نفوذ کند و از این طریق کلاژن و الاستین پوست را افزایش یابند.

به ‌طورکلی اگر هدف ما از انجام روش مزونیدلینگ تقویت و رشد مجدد مو می باشد ، و  همچنین برای این‌که بتوانیم از ریزش مو جلوگیری کنیم از کوکتل های تقویت کننده برای بر طرف کردن آن استفاده لازم را به عمل می‌آوریم

تا بتوانیم به واسطه آن ‌ها کلاژن هایی که در زیر پوست وجود دارند را تحریک کنیم تا دوباره شروع به تولید کردن کلاژن های جدید کنند

و از این طریق باعث پیشگیری از ریزش مو و حتی رویش مجدد موها را برای افراد به همراه داشته باشیم. همین ‌طور اگر از انجام مزونیدلینگ برای باز سازی صورت و شادابی آن استفاده می‌کنیم باید از کوکتل هایی که برای پوست تعبیه شده‌ اند استفاده کنیم تا بتوانیم باعث تقویت پوست شویم.

فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

ممکن است بسیاری از افراد با روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ آشنایی کامل داشته باشند و فکر کنند که این دو روش هر دو یک کارایی دارند و نتوانند تفاوت و فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را از هم تشخیص بدهند.

فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ
فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

به همین جهت قصد داریم برای شما در رابطه با فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ صحبت کنیم لازم است بگوییم کاربرد هر دو روش ‌های درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ برای زیباسازی و جوان ‌سازی پوست و از بین بردن لک ها و آسیب ‌های پوستی از جمله جوش ، آکنه ، سوختگی و جوان‌ سازی پوست و غیره می باشد.

اگر بخواهیم تفاوت عمده و اساسی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را در نظر بگیریم این است که میکرونیدلینگ با نفوذ کردن سوزن ‌ها می‌تواند بر روی پوست مورد نظر زخم های بسیار ریزی را ایجاد کند تا به واسطه آن زخم ‌ها و کلاژن سازی دوباره پوست صورت بگیرد و از این جهت ترمیم و دوباره باز سازی شود.

به همین دلیل می ‌تواند شروع به فعالیت دوباره کند و از این طریق جوان‌سازی را برای فرد بیمار به همراه داشته باشد.

اما همان ‌طورکه در مطالب بالا برایتان ذکر کردیم به واسطه انجام روش درمانی مزونیدلینگ کوکتل های میزوتراپی با استفاده از همان زخم هایی که ایجاد کرده ایم

می توانند به لایه‌ های سطحی پوست وارد شوند و مواد مغذی و تقویت ‌کننده را به آن لایه تزریق کنند. به واسطه تزریق کوکتل های مورد نظر در روش مزونیدلینگ می ‌‌توان تاثیر این روش را چند برابر کرد و نتیجه مطلوبی از انجام آن بر روی پوست مورد نظر حاصل کرد.

زیرا به دلیل این‌که منافذ و حفره های بسیار ریزی بر روی سطح پوست به وجود می آید جذب دارو ها از طریق آن‌ ها می‌تواند سریع ‌تر باشد و از این جهت سلول‌ های آسیب دیده تخریب می ‌شوند

و مجبور به ساختن سلول های جوان برای پوست می کنند. به همین دلیل است که تأثیرات مزونیدلینگ چند برابر از روش درمانی میکرونیدلینگ می ‌باشد.

اما فرق عمده و اساسی روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ تکنیک آن ‌ها با یکدیگر می ‌باشد که از این طریق پزشک معالج شما می‌تواند تشخیص دهد کدام یک از این دو عملکرد می ‌تواند برای پوست شما تناسب بهتری داشته باشد تا نتیجه مربوط را بتوانید از طریق آن به دست بیاورید.

شما در حال مطالعه مقاله فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هستید

نکته

تفاوت اصلی و عمده ای که روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ با هم دارند این است که در روش میکرونیدلینگ که نام دیگر آن PCI نیز می باشد ، روش درمان به ‌صورت القای کلاژن به پوست می باشد.

یعنی پوست به‌ صورت طبیعی به واسطه کانال‌ هایی که با استفاده از دستگاه‌ های میکرونیدلینگ بر روی پوست ایجاد شده‌اند تحریک می‌ شود و از همین سبب باعث بر طرف نمودن آسیب‌ ها و مشکلات پوستی برای افراد از جمله آقایان و خانم ‌ها می‌ شود.

نکته
نکته

به ‌طورکلی در این روش خود پوست باعث می‌شود که کلاژن سازی انجام بگیرد و بعد از تکرار انجام روش میکرونیدلینگ در جلسات بعدی این تغییر و کلاژن سازی در پوست به ‌صورت بسیاری مشاهده می‌ شود و از نتیجه خوبی برخوردار است.

اما لازم است بگوییم در روش درمانی مزونیدلینگ به واسطه موادی که در مزوتراپی استفاده می شود دیرتر می توان نتیجه موثر بخشی گرفت ، زیرا مواد ها و کوکتل های مزوتراپی به لایه‌ های زیرین پوست تزریق می شود و میزان زمان بیشتری را نیاز دارد تا بتواند اثرگذاری بهتری بر روی پوست حاصل گردد.

اما در روش میکروندلینگ بعد از جلسه دوم می‌‌توان تغییر بسیاری در پوست حس کرد. در روش مزونیدلینگ به دلیل این‌که به لایه ‌های زیرین پوست مراجعه می کند نیاز دارد زمان بیشتری سپری کند تا تغییرات پوست را بتوانید دریافت کنید. به‌ طورکلی برای تغییر یافتن اصولی حدوداً سه جلسه نیاز به روش درمانی میز.نیدلینگ است.

پس در جمع ‌بندی تفاوت اصلی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در این است که سرعت عمل اثر بخشی میکرونیدلینگ بالاتر می باشد.

تفاوت دیگری که می‌‌توان از روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در نظر گرفت این است که عوارض روش میکرونیدلینگ بسیار گذرا بوده و بعد از چند ساعتی برطرف می‌ شوند و به سرعت پوست بازسازی می‌ شود و دوباره به حالت عادی بر می‌گردد

اما در روش مزونیدلینگ به دلیل این‌که از کوکتل های مزوتراپی استفاده می شود ممکن است قرمزی و یا خراش ‌هایی که در سطح پوست ایجاد شده است تا حدود چند روز ادامه دار باشد و این ممکن است باعث سردرد های بسیار خفیفی برای شما داشته باشد. اما نگران ‌کننده نیست ، زیرا بعد از گذشت چند روز تمامی این علائم بر طرف می شوند.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مزونیدلینگ پوست و موی خود را حتماً تحت نظر پزشک حاذق انجام دهید تا از این جهت بتوانید مشکلات مزونیدلینگ را کاهش دهید.

همان طور که ذکر کردیم افراد باردار و کسانی که دچار بیماری‌ های دیابتی و قلبی هستند نمی‌توانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند.

شما در حال مطالعه مقاله فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هستید

مراقبت های بعد از روش میکروندلینگ و مزونیدلینگ

بعد از این‌ که درمان شما به واسطه روش ‌های درمانی زیبا سازی و جوان ‌سازی انجام شد تنها چیزی که می‌ تواند برای به دست آوردن یک نتیجه اثر بخش کمک ویژه‌ ای بکند مراقبت‌ هایی است که بعد از درمان انجام می شود. مهم نیست که از چه روش درمانی استفاده کرده‌ اید.

روش درمان شما چه میکرونیدلینگ باشد و یا مزونیدلینگ شما باید از کرم‌ ها و سرم‌ های ترمیم‌کننده استفاده کنید تا بتوانید به بهبودی پوست خود سرعت بیشتری ببخشید.

و از این جهت بتوانید نتیجه مطلوب‌ تری را دریافت کنید. معمولاً به ‌طورکلی پزشک متخصص شما برای شما در نظر می‌گیرد که از چه کرم‌ هایی استفاده کنید.

مراقبت های بعد از روش میکروندلینگ و مزونیدلینگ
مراقبت های بعد از روش میکروندلینگ و مزونیدلینگ

لازم است یک نکته را همیشه به خاطر داشته باشید این‌که کدامیک از دو روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ برای پوست شما مناسب است ، تصمیم شخصی شما نمی ‌باشد بلکه باید با به کار گیری تخصص کافی پزشک با توجه به پوست شما روش درمانی مناسب را در نظر بگیرد.

در واقع شما قبل از انجام روش درمانی باید یک جلسه مشاوره با پزشک معالج خود در نظر داشته باشید تا از این طریق بتواند وضعیت پوستی شما را مشاهده کند و بهترین درمان را برای نتیجه‌ گیری بهتر و بیشتر به شما پیشنهاد دهد.

جمع بندی مطالب

با توجه به مطالب بالا در نظر داشتیم برای شما در رابطه با فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ که دو روش بسیار مفید برای زیبا سازی پوست هستند ، سخن بگوییم .

اما برای درک بهتر فرق این دو روش درمانی و زیبایی پوست اول باید به شرح این دو روش می پرداختیم و با استفاده از این ‌که توانسته میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را برای شما شرح دهیم

در مورد چگونگی عملکرد میکرونیدلینگ برای شما صحبت می‌کردیم تا به واسطه اطلاعات دقیقی آن در رابطه با میزان کارکرد میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ بتوانید تفاوت این دو روش را تشخیص دهید. بعد از چگونگی روش درمان باید به انجام روش درمان به واسطه میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ پرداخت.

جمع بندی مطالب
جمع بندی مطالب

همان طور که ذکر کردیم میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی و بسیار ایمن می‌ باشند و می ‌توانند تضمین کنند عوارض و خطراتی برای افرادی که از آن استفاده می‌کند به همراه نخواهد داشت.

روش درمان میکرونیدلینگ از مزایا و ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی برخوردار می باشد که برای شناخت بیشتر آن در مطالب بالا در رابطه با فوایدی که می‌تواند بر روی پوست داشته باشد و اثر بخشی مفید این روش توضیح مفصلی دادیم تا ازین طریق بتوانیم اطلاعات مناسبی برای شما در نظر بگیریم.

ممکن است بسیاری از افراد نتوانند از روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ استفاده کنند.

در مطالب بالا ذکر کردیم که ممکن است چه افرادی موارد منع مصرف است روش درمانی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را داشته باشند.

برای انجام روش درمانی میکرونیدلینگ از دستگاه‌ های متفاوتی استفاده می‌ شود که برای شما انواع آن ‌ها را نام بردیم و توانستیم توضیحات مختصری در رابطه با آن ‌ها برای شما داشته باشیم تا از این طریق بتوانید دستگاه‌ های مربوطه در رابطه با روش درمانی میکرونیدلینگ را بهتر شناسایی کنید.

همچنین در رابطه با روش ‌های کاربرد مزونیدلینگ برای شما صحبت کردیم و گفتیم که مزونیدلینگ از کوکتل های مزوتراپی برای درمان بهتر و اثرگذاری بیشتر استفاده می‌کند تا از این طریق بتواند کلاژن سازی پوست را بالا ببرد و سرعت بهبود پوست بیشتر شود.

توجه داشته باشید

همچنین روش درمانی مزونیدلینگ دارای مزایا و ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی است که در مطالب بالا سعی داشتیم مقداری از ویژگی ‌های خاص این روش را توضیح دهیم تا بتوانید آشنایی بهتری در رابطه با این روش به دست بیاورید.

بعد از انجام روش ‌های درمانی توصیه ‌های بسیار مهمی لازم است که پزشک متخصص شما برای اثر بخشی بیشتر آن به شما توصیه می‌کند و همچنین باید بعد از انجام این روش‌ ها مراقبت ‌های لازم را کرده تا به واسطه آن‌ ها بتوانید مؤثر بودن این روش‌ ها را بر پوست خود بالاتر ببرید.

به‌ طورکلی موضوع اصلی این مقاله در رابطه با فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ بود که با توضیحات مختصری که در رابطه با تفاوت ‌های این روش برای شما عنوان کردیم قصد داشتیم تا بتوانیم اطلاعات کاربردی و مفیدی در اختیار شما قرار دهیم تا سوالات ذهنی شما در رابطه با این موضوع بر طرف شود.

امیدواریم که با استفاده از مطالبی که در بالا گفته شد توانسته باشید تفاوت‌ های اصلی میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را از هم تشخیص دهید و این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید