میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

عمل زیبایی واژن
عمل زیبایی واژن

لیست موضوعات

عمل زیبایی واژن

راهنمای شناخت عمل زیبایی واژن ، برای زیبایی واژن چه عمل هایی صورت می گیرد و هر کدام چگونه و در چه سطحی است ؟ یکی از پزشکان جراح پلاستیک زمانی تعریف می کرد که هر بیماری به من مراجعه می کند و در خواست عمل های زیبایی را می کند از او یک سوال می پرسم! چه کسی تو را آن جور که باید دوست نداشته است ؟ قبل از انجام هر عملی به این سخن به خوبی بیندیشیم که آیا انجام عمل صرفا به دلیل زیباتر شدن ، ارزشش را دارد و یا خیر .

عمل زیبایی واژن
عمل زیبایی واژن

افراد زیادی با دلایل بسیار متنوع اقدام به انجام عمل های زیبایی واژن می کنند و روزانه بر تعداد متقاضیان این عمل ، افزوده می شود . عمل های زیبایی واژن علاوه بر هزینه های بالایی که دارند ، درد بسیار زیادی را نیز در پی خواهد داشت . از این رو اگر قصد انجام عمل های زیبایی واژن را گرفته اید ، حتما به تمامی جوانب و عوارض احتمالی بعد از آن توجه کافی داشته باشید.

در این مقاله به دسته ی دیگری از عمل های زیبایی بانوان که شامل زیبا سازی واژن آن ها می شود می پردازیم .

در این مقاله قصد بر آن است تا هر عمل جراحی که بر روی واژن زنان صورت می گیرد را به طور کامل و مفصلا شرح داده و عوارض و مزایای آن ها را با یکدیگر بر شماریم . همراه ما باشید .

برای اینکه موضوع مورد بحث در این مقاله را مشخص کنیم ، سوال های پر تکرار و رایجی که برای بسیاری از متقاضیان پیش آمده را بیان کرده و با پاسخ به تک تک این سوالات و بررسی دقیق آن ها ، موضوع را کاملا شرح خواهیم داد . آنچه که ما در این مقاله می خوانیم ؟

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

عمل های زیبایی واژن چیست ؟

عمل های زیبایی واژن شامل چه مواردی می شود ؟

فوایدی که عمل های زیبایی واژن برای فرد مراجعه کننده دارند ، چیست ؟

هر کدام از عمل های زیبایی واژن را به تفضیل شرح دهید ؟

آیا می توان عمل لابیا پلاستی و تنگ کرددن واژن با همدیگر و در یک زمان انجام داد ؟

چه افرادی نیاز به انجام عمل لابیا پلاستی دارند ؟

فرق بین لابیا پلاستی و تنگ کردن واژن چیست ؟

عوارض بعد از انجام عمل های زیبایی واژن چیست ؟

چه افرادی اقدام به انجام عمل های زیبایی واژن می کنند ؟

هزینه ی انجام عمل های زیبایی واژن چه مقدار است ؟

آیا انجام جراحی های واژن خطر غیر قابل برگشتی برای افراد دارد؟

جراحی های واژن از چه سنی برای افراد مجاز می باشد؟

بعد از انجام عمل جراحی واژن چند وقت باید بگذرد که افراد بدون درد بتوانند عمل جنسی انجام دهند؟

آیا بعد از جراحی واژن افراد در ادرار و یا مدفوع کردن خود به مشکل خاصی برمی خورند؟

آیا بعد از جراحی های واژن اسکار های ناشی از جای زخم بخیه واژن روی اندام جنسی باقی می ماند؟

بعد از جراحی واژن آیا میل جنسی افراد افزایش پیدا می کند؟ تغییری روی میل جنسی افراد هم می گذارد؟

چه دارو هایی بعد از انجام عمل های زیبا سازی واژن می توان مصرف کرد ؟

عواملی که باعث تیره شدن رنگ پوست واژن می شود چیست و آیا روش های درمانی موجود جواب دهی قطعی دارد و یا خیر ؟

چه افرادی متقاضی انجام عمل های زیبایی واژن هستند ؟

آیا بانوان باکره و مجرد می توانند عمل های زیبایی واژن را انجام دهند ؟

چه افرادی نمی توانند عمل های زیبا سازی واژن را انجام دهند ؟

آیا انجام عمل های زیبایی واژن دردناک است ؟

قبل از انجام عمل های زیبایی چه آزمایش هایی باید انجام داد ؟

عمل های زیبایی واژن چه خطراتی را در پی خواهد داشت ؟

چه تعداد جلسه برای انجام عمل های زیبایی واژن مورد نیاز است ؟

بعد از گذشت چه زمانی از دوران قاعدگی بانوان انجام عمل های زیبایی واژن توصیه می شود ؟

در چه سنی می توان عمل های زیبایی واژن را انجام داد ؟

چه مدت از بعد از اتمام بارداری می توان برای انجام عمل های زیبایی واژن اقدام کرد ؟

آیا مادر در دوران شیر دهی می تواند جراحی زیبایی واژن را انجام دهد ؟

زیبایی

یکی از دغدغه های بانوان امروزی ، زیبایی آن هاست . زیبایی چهره ، زیبایی اندام ، زیبایی های پوستی و حتی زیبایی های مربوط به نواحی تناسلی آن ها از جمله مواردی است که سالانه افراد زیادی را به زیر تیغ های جراحی و اتاق های عمل زیبایی می کشاند . واژن یکی از نواحی است که افراد بسیاری از صحبت در ارتباط با آن خجالت می کشند و از این رو هنوز مانند سایر عمل های دیگر در بین مردم اپیدمی نشده است .

اما با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سطح فرهنگ جوامع ، این محدودیت کم کم برداشته شده و افراد با استرس و خجالت کمتری نسبت به قبل به دنبال انجام این عمل ها می روند . جدا بر مزایای انجام این عمل ، بسیاری از افراد به علت تفکر غلط در ارتباط با این موضوع خود را به تیغ جراحی می سپارند که عوارض بسیار بدی در کمین آن هاست .

از این رو توصیه می شود قبل از اقدام به انجام هر گونه عملی این مطلب را انتها خوانده و بعد با اطلاع کامل تصمیم درست را بگیرید . در این مقاله به تشریح کامل مسائل و عمل های زیبایی واژن خواهیم پرداخت . همراه ما باشید با مقاله عمل های زیبایی واژن .

  • عمل های زیبایی واژن چیست ؟

بانوان زیادی هستند که زیبایی واژن برایشان یک امر بسیار مهم تلقی شده و اگر از لحاظ ظاهری این ناحیه از بدنشان باب میلشان نباشد، می خواهند به زیبایی های تعریف شده برای واژن برسند .

اما نمی دانند که این عمل چیست و چه عمل هایی را می توانند انجام دهند که دقیقا مشکل اصلی موجود را حل کنند . ناحیه ی تناسلی زنان یا همان واژن ، یکی از نواحی تناسلی زنان محسوب شده که با ظاهری که دارند و مدل های مختلفی که دارا می باشند در زیبایی ناحیه ی ژنیتال بدن نقش آفرینی می کنند .

به همین دلیل است که هنگامی که زنان متوجه اندکی کاستی در این قسمت از بدن خود می شوند عمل های زیبایی واژن را انتخاب می کنند . در این راستا ، بسیاری از متقاضیان بر این باورند که لابیا پلاستی همان عمل زیبایی واژن است که امری کاملا اشتباه است و لابیا پلاستی فقط یکی از انواع مختلف روش های ترمیم ، بازسازی و زیباسازی واژن محسوب می شود .

عمل های زیبایی واژن چیست ؟
عمل های زیبایی واژن چیست ؟

امروزه دستگاه ها و روش ها ی بسیاری به وجود آمده که بدون احتیاج به بیهوشی و خون ریزی و عوارض شدید ، اقدام به زیباسازی واژن خانم ها می کند . که به تفضیل در بخش های پایینی به آن ها خواهیم پرداخت .

اما عمل های زیبایی واژن به چه معناست ؟ عمل زیبایی واژن به فرایندی اطلاق می شود که در طول آن ، اقدام به تنگ کردن واژن ، سفید کردن آن ، زیباسازی و کوتاه کردن لبه ها ی لابیای واژن و . . . شده و با کاهش دادن قطر واژن و هم چنین دهانه ی ورودی واژن ، زیبایی ناحیه ی ژنیتال در بانوان بهبود یابد . در طی انجام این عمل ، در صورت لزوم لابیا ها کوتاه تر می شوند و اگر نیازی نباشد فقط به اقدامات دیگر می پردازند .

اگر هدف فقط لابیا ها باشد ، به طور کاملا تخصصی عمل لابیاپلاستی صورت گرفته و به لابیا های واژن شکل و فرم های زیبا خواهند داد. به عبارت دیگر عمل های زیبایی واژن را می توان بدین صورت تعریف کرد که برای اصلاح شکل ورودی واژن و لابیا های یک زن ، عمل هایی صورت می گیرد که نتایجی از جمله تنگ شدن واژن و زیبایی واژن را در پی خواهد داشت .

بعد از اینکه فرد این عمل ها را بر روی واژن خود انجام داد و به ظاهر مد نظر و دلخواه خود رسید ، هم در اعتماد به نفس وی تغییر محسوسی ایجاد خواهد شد و هم به روابط جنسی او کمک بسیار زیادی خواهد شد .

  • عمل های زیبایی واژن شامل چه مواردی می شود ؟

همان طور که در بالا به آن اشاره شد ، عده ی بسیاری بر این باورند که لابیا پلاستی همان عمل زیبایی واژن می باشد . در صورتی که لابیا پلاستی فقط یکی از انواع مختلف عمل های زیبایی واژن است .

عمل های زیبایی واژن با روش ها و به منظور دست یابی به اهداف ویژه انجام می پذیرند و مدل های مختلفی دارند . در طی انجام برخی از این عمل های زیبایی واژن ، ممکن است فرد را بیهوش کنند و در برخی از این روش ها ، نیاز به هوشی طرف مقابل نیست و به راحتی با کمی بی حسی ، عمل انجام می پذیرد .

عمل های زیبایی واژن شامل چه مواردی می شود ؟
عمل های زیبایی واژن شامل چه مواردی می شود ؟

عمل های زیبایی واژن به شرح زیر است :

  • لابیا پلاستی :
  • لابیاپلاستی با لیزر
  • لابیا پلاستی با جراحی
  • سافرینگ

که در این روش هدف شکل دادن و فرم دادن به لبه های واژن است . این روش هم به صورت عمل های جراحی صورت می گیرد و هم با دستگاه های لیزر . انتخاب لیزر برای انجام این عمل زیبایی واژن ، به دلیل سرعت بخشیدن به انعقاد پوست در هنگام برش ، فرد خون ریزی نخواهد داشت و بسیار راحت تر از دیگر موارد می باشد . دستگاه های لیزر مونالیزا تاچ یکی از این دستگاه های مورد استفاده برای این روش می باشد .

عمل های زیبایی واژن به شرح زیر است :
عمل های زیبایی واژن به شرح زیر است :

دیگر عمل های زیبایی واژن به شرح زیر است :

عمل زیبا سازی واژن برای تنگ کردن ناحیه ی تناسلی در بانوان :

  • عمل تنگ کردن واژن با نخ
  • عمل تنگ کردن واژن با لیزر
  • عمل تنگ کردن واژن با انجام جراحی
  • عمل تنگ کردن واژن با تزریق چربی
  • عمل تنگ کردن واژن با تزریق کردن فیلر
  • عمل تنگ کردن واژن با روش های سنتی و استفاده از دارو ها و مواد موضعی

یکی از رایج ترین روش های درمان گشادی واژن ، را می توان استفاده از لیزر دانست . انتخاب لیزر برای زیبایی واژن در جهت تنگ کردن آن ، نه تنها با جواب دهی بسیار خوبی مواجه شده است ، بلکه از لحاظ هزینه و دیگر عوارض موجود در روش های دیگر نیز متمایز می باشد .

در صورتیکه فرد تمایل به انجام هم عمل واژینوپلاستی برای رفع گشادی و هم عمل لابیاپلاستی را داشته باشد ، باید بعد از انجام مشاوره با پزشک خود هر دو عمل را همزمان انجام دهد . در انتها ، بهترین روش انجام نیز بر اساس مشاوره پزشک و نظر او ارائه خواهد شد .

عمل زیبا سازی واژن برای تنگ کردن ناحیه ی تناسلی در بانوان :
عمل زیبا سازی واژن برای تنگ کردن ناحیه ی تناسلی در بانوان :
  • فوایدی که عمل های زیبایی واژن برای فرد مراجعه کننده دارند ، چیست ؟

زیبایی واژن اهمیت بسیار زیادی برای یک زن دارد از این رو اگر به هر دلیلی نظیر پیری ، زایمان های متعدد ، وراثت و . . . فرد زیبایی واژن خود را از دست دهد ، ممکن است اعتماد به نفس او هم روز به روز کاهش پیدا کند . به طور کلی فوایدی که عمل های زیبایی واژن بر روی یک فرد خواهد گذاشت به شرح زیر است :

  • باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در فرد می شود :

افزایش اعتماد به نفس در افراد از جمله مهم ترین اهدافی است که بعد از انجام عمل زیبایی واژن فرد به آن دست خواهد یافت . همه ی ما طرفدار زیبایی هستیم و بعد از رسیدن به استاندارد های رایج زیبایی به اعتماد به نفس مطلوبی می رسیم .

  • باعث بهبود رابطه ی جنسی می شود :

زیبایی ناحیه ی تناسلی در بانوان در بهبود رابطه ی جنسی نقش بسیار بسزایی دارد . ممکن است بسیاری از افراد با گذشت زمان دچار گشادی واژن شوند . از این رو لذت روابط جنسی شان کم شده و این امر کل زندگی مشترکشان را تحت اثر قرار خواهد داد .

  • باعث کاهش عفونت های موجود در ناحیه ی تناسلی بانوان می شود :

عفونت های ناحیه ی تناسلی زمانی که گشادی واژن از مقداری بیشتر شود ، شدید شده و برای فرد مشکل ایجاد می کند . از این رو اقدام به عمل تنگ کردن واژن در این راستا بسیار موثر واقع خواهد شد .

  • از خطر ابتلا به بی اختیاری های ادرار در بانوان کاسته می شود :

زمانی که واژن گشاد می شود ، به مرور زمان و به تدریج خطر ابتلا به شب ادراری در بانوان نیز بیشتر شده و زنان در معرض این معضل قرار می دهند . از این رو انجام عمل های زیبایی واژن در جهت تنگ کردن آن می تواند ریسک ابتلا به این معضل را کاهش دهند .

  • عمل زیبایی واژن اگر با دستگاه های لیزر و روش های خوب صورت گیرد ، نه تنها مشکل بد فرمی و ظاهری واژن را رفع می کند ، در تقویت عضلات لگنی نیز موثر است و باعث بهبود عملکرد عضلات لگن نیز خواهد شد .
  • زیبا و جوان کردن واژن ، افزایش رطوبت واژن ، درمان مشکلاتی نطیر افتادگی واژن ، درمان معضلاتی هم چون خشکی واژن که به دلیل کمبود ترشح استروژن در برخی از افراد به وجود می آید ، روشن شدن پوست ناحیه ی تناسلی ، افزایش مقاومت بافت های واژن و یا سفت شدن بافت های واژن ، بزرگ کردن لابیا ها در افرادی که لابیا ی واژن آن ها کوچک است و . . . از جمله دیگر فوایدی است که برای انجام عمل های زیباسازی واژن در نظر گرفته شده اند .

موارد بسیار زیادی را می توان نام برد که عمل زیبایی واژن به بهبود آن ها کمک خواهند کرد . در این راستا چیزی که از اهمیت بالایی برخوردار است انجام عملی دقیق و مناسب بدن شماست تا مشکل اصلی را حل نکند . نه اینکه یک مشکل دیگر به مشکلات شما اضافه کند .

  • هر کدام از عمل های زیبایی واژن را به تفضیل شرح دهید ؟

عمل زیبا سازی واژن با لیزر :

از دستگاه های لیزر جهت زیبا سازی واژن به منطور دو هدف استفاده می شود :

  • لابیا پلاستی واژن
  • جهت رفع گشادی واژن

زمانی که شما از لیزر برای لابیاپلاستی استفاده می کنید ، لبه های واژن به کمک لیزر برش داده می شود . استفاده از این روش شامل مزایایی می شود که به شرح زیر است :

  • زمانی که پزشک با لیزر اقدام به برش دادن لابیا می کند ، این کار را دقت بیشتری نسبت به سایر روش های دیگر انجام خواهد داد . در نتیجه ، به رضایت بیشتری از زیبایی واژن خود خواهید رسید .
  • استفاده از دستگاهی همچون مونالیزا تاچ ، باعث انعقاد خون می شود و این امر موجب می شود که در هنگام انجام عمل لابیا پلاستی خون ریزی اصلا نداشته باشید یا به میزان خیلی کم خون ریزی داشته باشید .
  • دوره ی نقاهت عمل زیبایی واژن با لیزر ، نسبت به سایر روش های دیگر بسیار کم تر است .

برای تنگ کردن واژن از لیزر نیز استفاده می شود . عمل تنگ کردن واژن به کمک لیزر به شکل زیر صورت می گیرد :

دو نوع دستگاه برای تنگ کردن واژن به کمک لیزر در بازار ایران موجود است . دستگاه هایی به نام ژولیت . مونالیزا تاچ از جمله ی این دو دستگاه می باشند که عمل تنگ کردن واژن ا برای متقاضیان آن بسیار راحتتر کرده اند . شرح عملیات این دستگاه های لیزر در جهت تنگ کردن واژن به شکل زیر می باشد :

عملکرد دستگاه های لیزر به گونه ای است که با سطح صاف خود ، بر روی دیواره های واژن و همچنین بافت های اطراف آن تاثیر گذاری مثبتی بر جای دارد . برای انجام این کار دستگاه لیزر را به داخل دهانه ی رحم وارد می کنند و نور لیزر را بر دیواره های آن می تابانند .

این نور تاثیر بسیار زیادی بر دیواره های رحم و هم چنین بافت های پیر شده ی اطراف واژن گذاشته و به جوان شدن ، ترمیم و بازسازی واژن کمک خواهد شد. اگر به طور خلاصه عملکرد این دستگاه ها را بخواهیم تشریح کنیم : با فرستادن یک دستگاه به داخل دهانه ی رحم ، نور لیزر تابیده و قسمتی از بافت های مرده ی واژن را تراش می دهد .

بعد از اینکه چند دقیقه عمل تابش لیزر در زوایای مختلف انجام شد دستگاه را مقداری از دهانه ی رحم خارج می کنند و مواد مغذی و مفید برای کم به کلاژن سازی را به قسمت واژن وارد و تزریق می کنند .

به مدت چند دقیقه ی دیگر نور را با زاویه های مشخص به واژن می تابانند و بعد از آن عمل شما به پایان خواهد رسید . تنها نکته ای که در خصوص انجام این عمل مهم است ، نداشتن استرس و سفت نکردن عضلات شماست .

شما باید از قبل به اندازه ی کافی دانش و اطلاعات مربوطه را پیدا کرده باشید تا در هنگام انجام این عمل شوک زده نشوید . کل فراید عمل تنگ کردن واژن با لیزر 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و دوران نقاهت بسیار کمی نیز دارد .

این عمل یک عمل جراحی بسیار راحت و قابل دسترس می باشد که با حذف محدودیت های بسیاری از روش های دیگر ، به یکی از پر طرفدار ترین عمل ها در بین مردم تبدیل شده است .

تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر جهت تنگ کردن واژن :

تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام لیزر باید توسط پزشک مربوطه مشخص شود . بسیاری از افراد هستند که حداکثر دو یا سه جلسه به نتیجه ی کامل دست پیدا خواهند کرد و از طرفی افراد دیگری نیز هستند که برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید 5 تا 6 جلسه هم مراجعه کنند . فاصله ی بین جلسات در حدود دوماه است و در طول این دو ماه به راحتی می توانید روابط جنسی خود را برقرار کنید .

از طرفی اگر قصد دارید تا طی مدت زمان مشخص به بهترین نتیجه ممکن دست یابید ، حتما در انجام جلسات مورد نیاز خود ، نظم داشته باشید و به طور مرتب آن ها را انجام دهید . بعد از اتمام تعداد جلسات مکن است لازم شود هر دو سال یک جلسه ، این عمل خود را تمدید کنید .

هزینه ی انجام لیزر برای تنگ کردن واژن ، با توجه به تعداد جلسات ، معاینات پزشک ، خدماتی که مرکز به شما ارائه می دهد ، نوع دستگاه و . . . تعیین می شود . در این مواقع حواستان باشد مراکز یا کلینیک هایی را انتخاب کنید که کاملا مورد اطمینان بوده و به صورت تخصصی به این عمل بپردازند . چرا که هر گونه خطا چه در حین عمل چه در رعایت نکات بهداشتی ، عواقب جبران ناپذیری برای شما برجای خواهد گذاشت .

تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر جهت تنگ کردن واژن :
تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر جهت تنگ کردن واژن :

آیا می توان عمل لابیا پلاستی و تنگ کردن واژن با همدیگر و در یک زمان انجام داد ؟

با توجه به روشی که برای انجام این عمل ها انتخاب می شود و هم چنین نظر پزشک مربوطه ، می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که هم عمل تنگ کردن واژن و هم عمل لابیاپلاستی برای کوچک کردن و فرم دادن به لبه ها با یک دیگر صورت می پذیرد .

آیا می توان عمل لابیا پلاستی و تنگ کردن واژن با همدیگر و در یک زمان انجام داد ؟
آیا می توان عمل لابیا پلاستی و تنگ کردن واژن با همدیگر و در یک زمان انجام داد ؟

عمل زیبایی واژن با لابیا پلاستی :

از مهم ترین و پر طرفدار ترین عمل های زیبایی ناحیه ی ژنیتال بانوان ، عمل لابیا پلاستی می باشد که هنوز افراد بسیار زیادی هستند که اطلاعات کاملی در خصوص این عمل ندارند و در حالی که به انجام آن احتیاج دارند از وجود و عدم وجود این عمل ها بی خبر می باشند . این عمل به منظور تغییر دادن شکل و ظاهر دو لبه ی اطراف واژن صورت می گیرد و یا برای تغییر رنگ لبه های موجود در واژن .

از لحاظ دقت و حساسیت انجام عمل ، این عمل در دسته ی عمل های بسیار حساس می باشد و باید دکتر انجام دهنده ی این عمل ، مهارت کافی در انجام آن داشته باشند . چرا که ناحیه ی تناسلی از از جمله حساس ترین اعضای بدن بانوان می باشد و کوچک ترین خطا در انجام این عمل ، ممکن است خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد .

عمل زیبایی واژن با لابیا پلاستی :
عمل زیبایی واژن با لابیا پلاستی :

در حالی که شاهد موارد بسیاری هستیم که فرد بعد از انجام عمل بع دلیل اشتباهات پزشک جراح ، به طور کامل حس جنسی خود را از دست داده و این خسارت ، کل زندگی او را تحت شعاع خود قرار داده است .

زمانی که شما قصد بر انجام عمل های زیبایی واژن می کنید ، باید اطلاعات لازم و آمادگی های لازم برای انحام این عمل را به درستی و کامل کسب کنید، بهترین راه برای رسیدن به این اطلاعات ، مشاوره با جراح و پزشک معالج شما و هم چنین پرس و جو از افرادی که این کار را انجام داده اند .

اگر اصولی این عمل ها صورت گیرد باعث بهبود اعتماد به نفس در فرد متقاضی خواهد شد و برعکس اگر در انجام این عمل بی دقتی هایی صورت گیرد تا پایان عمر با عوارض آن باید دست و پنجه نرم کند . دو نوع روش متداول برای اصلاح ساختار لابیا به شرح زیر است :

روش TRIM Technique و روش WEDGE Technique

هنگامی که روش TRIM انجام می گیرد ، بافت زیادی دو لبه واژن ، به طور کاملا مستقیم برداشته شده و بعد به یک دیگر چسبانده می شوند . روش دیگر که برای لابیا پلاستی انجام می شود تکنیک WEDGE می باشد که با استفاده از روش برش V بافت اضافی دو لبه ی واژن برداشته شده و در انتها به یک دیگر دوخته می شود .

با توجه به نتایج حاصله از این دو روش گفته شده ، جواب دهی و رضایت مراجعه کنندگان از روش WEDGE بیشتر بوده و حس رضایت بیشتری بعد از انجام آن داشته اند . برای لابیا پلاستی روش های بسیار متنوع دیگری نیز وجود دارد .

یکی دیگر از این روش ها ، استفاده از دستگاه مخصوصی است که سافتنینگ نام دارد .

در این روش ، بدون برش زدن بر روی لابیا ها و بعد چسباندن آن ها به همدیگر ، به کمک یک ابزار مخصوص به نام سافلینگ ، دو طرف لابیا را تراش داده و به شکل و فرم دلخواه می رسانند .

از مزایای این روش می توان له این نکته اشاره کرد که با کمک این دستگاه دیگر بخیه و برش بر روی لابیا در کار نیست . از این رو قطعا درد و دوران نقاهت بسیار بهتری نسبت به سایر روش ها خواهد داشت .

ولی از جمله  محدودیت های استفاده از این دستگاه می توان به مواردی اشاره کرد که بر روی همه ی افراد جواب دهی مناسبی نخواهد داشت و فقط برای آن دسته از افراد مناسب است که لابیا هایی کوچیکتر از یک سانت دارند و تنها هدف آن ها فرم دهی و زیبا سازی لبه های واژن شان و همچنین تغییر رنگ آن می باشد .

چه افرادی نیاز به انجام عمل لابیا پلاستی دارند ؟

افراد زیادی هستند که نیاز به انجام عمل لابیا پلاستی ندارند اما به اشتباه فکر می کنند که یه گزینه ی واجب برای انجام این عمل محسوب می شوند ، از طرفی افراد دیگری هستند که با انجام این عمل بسیاری از مشکلاتشان برطرف خواهد شد اما از وجود این عمل بی خبرند . به طور کلی افرادی که دارای خصوصیات زیر باشند برای انجام عمل لابیا پلاستی می توانند اقدام کنند :

  • آویزان بودن و بزرگ بودن لبه های واژن یا لابیا ها
  • قرینه نبودن دو لبه ی دو طرف واژن
  • بد فرم و زشت بودن لابیا ها ی واژن
  • تیره و پر رنگ بودن لبه های واژن
  • بزرگ بودن غیر طبیعی لابیا ها

اگر شما این موارد را در خود مشاهده کردید باز هم برای حصول اطمینان از انجام این عمل به پزشک ماهری مراجعه کرده و با او حتما مشاوره کنید . ویزیت کردن ناحیه ی شما حتی با یک جلسه می تواند راه قطعی پیش روی شما را مشخص کند .

چه افرادی نیاز به انجام عمل لابیا پلاستی دارند ؟
چه افرادی نیاز به انجام عمل لابیا پلاستی دارند ؟

چه معایناتی قبل از انجام عمل های زیبایی واژن توسط پزشک مربوطه انجام می شود ؟

از جمله مهم ترین کار هایی که پیش از انجام هر گونه عمل جراحی زیبایی واژن اعم از لابیاپلاستی یا تنگ کردن واژن باید توسط پزشک مربوطه صورت گیرد ، معاینه ی کامل ناحیه ی لگنی فرد مراجعه کننده می باشد . این مراحل از آن حیث بسیار مهم و مورد اهمیت است که با توجه به شرایط فیزیکی فرد مراجعه کننده بهترین درمان پیشنهاد شده و بر روی او انجام گیرد . برای انجام این معاینات باید به شرح زیر اقدام کرد :

برای جلوگیری از ترسیدن و از جا پریدن بیمار ، باید اقداماتی بر روی واژن بیمار صورت گرفت تا هم استرس و اضطراب فرد را کاهش داد و هم خجالت او را تا حدودی بتوان کنترل کرد . بعد از انجام این مرحله به ارامی ابزار اسپکولوم سرویکس را وارد واژن کرده و تمامی اطراف واژن را به خوبی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند .

این مرحله به دلیل اینکه باید وجود یا عدم وجود بیماری های تناسلی نظیر زگیل های تناسلی مشخص شود ، باید با دقت و حوصله ی بسیار زیادی صورت پذیرد و همه ی قسمت ها کاملا مورد بررسی قرار گیرند .

بیوبسی

در صورتی که هر گونه ضایعه ی پوستی در این قسمت ها مشاهده شد باید آن ها را بیوبسی کنند . در صورت تشخیص هر نوع بیماری واگیر دار در این ناحیه ، باید درمان آن تجویز شود و بعد از رفع کامل ان بیماری اقدام به انجام هر نوع عمل زیبایی بشود .

در مرحله ی بعد ، زمانی که ابزار اسپکولوم از واژن خارج شد ، نوبت به لمس با انگشت می شود . در این مرحله دکتر باید بعد از پوشیدن دستکش های یک بار مصرف و استریل . هم چنین مالیدن ژل های روان کننده بر روی آن ، آرام آرام دو انگشت دست راست خود را به داخل واژن فرو کرده و با دست چپ خود بر روی شکم فرد بیمار کمی فشار وارد کنند . این فشار ها باعث می شود که بتوانند یک سری کنترل های لازمه بر روی لگن را به راحتی انجام دهند .

اگر یک بیمار درد لنگی داشته باشد ، توصیه می شود برای تشخیص مشکل اصلی آن ، بررسی لگنی عملکردی انجام شود . این معاینه بدین صورت است که تمامی اعضای لگن از جمله کف لگن ، مثانه ی فرد ، رکتوم بیمار و . . . به ترتیب و به آهسته لمس شده تمامی اسپاسم های طبیعی آن ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد .

توصیه می شود حتما دقت لازمه در تمامی اطراف اندام تناسلی بانوان از لحاظ وجود یا عدم توده مورد بررسی قرار گرفته باشد .

برای این منظور و بررسی فورنیکس ها و سرویکس ها ، پزشک به آرامی دو انگشت خود را در فورنیکس های خلفی وارد می کند و اقدام به لمس رحم فرد که بالای فورنیکس او قرار دارد می کند .

با کمک این روش به اطلاعاتی نظیر تحرک ، شکل ، سایز ، حدود و موقعیت رحم فرد بیمار دست خواهند یافت . در طی روند انجام این معاینات باید از بیمار درخواست شود هر زمانی که درد شدید احساس کرد با تغییر در چهره ی خود یا بروز یک حرکت ، پزشک را از آن درد مطلع سازد . برای بهتر انجام شدت این معاینات و رسیدن به نتیجه ی درست ، پزشک باید از بیمار بخواهد که کاملا عضلات خود را شل کرده و از سفت کردن آن ها بپرهیزد .

استفاده از دارو های موضعی و ژل های بی حس کننده مانند لیدوکائین در این روند بسیار موثر است . در خصوص انجام این معاینات اگر بیمار باکره باشد باید به او توضیحات لازم در خصوص پرده ی هایمن داده شود و او را مطمئن کرد که این معاینات اگر اصولی صورت گیرند به پرده ی هایمن او آسیبی نخواهد رساند .

در ضمن بعد از انجام معاینه در صورتی که فرد خواستار انجام عمل های زیبایی واژن بود باید درمان او با توجه به فیزیولوژی بدنش مشخص شده و توضیحات کامل در ارتباط با روند درمان، دوران نقاهت ، درد ها و . . . و هم چنین نکاتی که باید رعایت شود به بیمار ارائه گردد .

فرق بین لابیا پلاستی و تنگ کردن واژن چیست ؟

همانطور که در بالا به تفضیل شرح داده شده ، لابیا پلاستی در جهت فرم دادن و شکل دادن به لبه های اطراف واژن صورت می گیرد و در طی انجام عمل ، مقصود تنها دو لبه ی واژن است . اما در تنگ کردن واژن کله دهانه ی واژن مورد هدف قرار می گیرد و بسته به روش انتخابی انجام این عمل ، کل لگن ، و بافت های اطراف واژن در جهت رفع این مشکل درگیر خواهند شد .

 

برای انجام عمل های جراحی زیبایی واژن چه نکاتی را در هنگام قبل و بعد از عمل باید رعایت کنیم ؟

شما بعد از انجام معاینات و تحقیق در خصوص عمل های زیبایی واژن ، تصمیم می گیرید که یکی از این عمل ها را انجام دهید . در این صورت شما موظف هستید تا یک سری نکات را برای انجام عمل چه در قبل آن و چه در بعد آن رعایت کنید . این نکات به شرح زیر می باشد :

نکات لازم برای پیش از انجام عمل جراحی زیبایی واژن :

یکی از نکاتی که توصیه می شود حتما قبل از انجام عمل های زیبایی انجام دهید ، استحمام کردن در روز انجام عمل می باشد . قبل از انجام عمل زیبایی حتما دوش گرفته و ناحیه ی تناسلی خود را از وجود هر گونه کرم ، پماد و . . . عاری نگه دارید . چرا در در هنگام هر نوع عملی واژن شما باید کاملا تمیز و پاک باشد .

برای انجام عمل های تنگ کردن واژن به کمک دستگاه هایی هم چون لیزر توجه داشته باشید که سطح واژن شما کاملا شیو شده باشد و هیچ گونه ی موی زائد بلندی بر روی آن وجود نداشته باشد . نکته ی دیگر در این خصوص عدم انجام اقداماتی هم چون برنزه ی پوست واژن شما تا سه روز قبل از انجام عمل های جراحی است .

نکاتی که در بعد از انجام عمل های زیبایی واژن باید رعایت کرد :

بعد از انجام عمل جراحی اگر احساس درد یا تورم می کنید ، کمپرس آب یخ می تواند کمک بسیار زیادی به شما در این راه کند .

بعد از انجام عمل توصیه می شود در روز های اولیه ، حتما واژن خود را به کمک سرم های ضد عفونی کننده و هم چنین مواد استریل شست و شو داده و تا شرایط را برای رشد میکروب و باکتری و بروز عفونت های تناسلی از بین ببرید .

تا وقتی که به طور کاملا به بهبودی نرسیدید ، بعد از هر بار شست و شو ناحیه ی خود ، حتما آن قسمت را با لوسیون ها و پماد هایی که توسط پزشک به شما معرفی شده است ، مرطوب کرده و در انجام ان کوتاهی نکنید .

نکته

از دیگر نکاتی که بعد از انجام عمل های زیبایی واژن ملزم به رعایت آن هستید ، عدم جا به جا کردن وسایل و اقلام سنگین است . چرا که آسیب جدی به شما وارد خواهد کرد .

بعد از انجام عمل های جراحی زیبایی واژن سعی کنید از لباس هایی استفاده کنید که گشاد هستند و بدن شما را در معذوریت قرار ندهد . از چوشیدن جوراب شلواری و شلوار های تنگ و . . . خود داری کرده و تا 72 ساعت استراحت کنید .

برخی از پزشکان که این نوع از عمل ها را انجام می دهند ، انجام رابطه ی جنسی تا یک ماه را مناسب فرد نمی دانند و بعد از یک ماه با شرایط خاص به بیمار اجازه ی برقراری رابطه ی جنسی را خواهند داد تا بیمار آهسته به بهبود کامل برسد.

اما برخی از دکتر ها برای بیمار های خود تنها 3 روز عدم برقراری رابطه ی جنسی را تجویز می کنند . لذا حتما با دکتر خود در این رابطه مشورت کرده و از اون توضیحات لازم را بپرسید .

از دیگر مواردی که برای انجام دهندگان عمل های زیبایی واژن منع شده است ، نشستن در وان های آب گرم یا استحکام آب گرم به واژن است که بسیار برای فرد مضر می باشد .

بعد از انجام عمل مراقب باشید که واژن شما زخمی نشود یا تحریک جنسی نشود . این موارد باعث می شود که تاثیر عمل بر بدن شما کم رنگ تر بشود .

از انجام ورزش های سنگین و تخصصی تا 10 روز بعد از انجام عمل های جراحی زیبایی واژن خودداری کنید و ترجیحا در این مدت یک زندگی آرام و سبک را پشت سر بگذرانید .

مواردی که در بالا مطرح شد ، بخشی از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت کنید تا عمل خوب و موفقیت آمیزی را به سرانجام برسانید . کوتاهی در هریک از موارد فوق ممکن است جواب دهی عمل بر روی بدن شما را با تاخیر مواجه سازد . در هر صورت هر فردی با توجه به فیزیولوژی بدن خود باید نکات بیشتری را نیز رعایت کند .. از این رو به توصیه های پزشک خود نیز کمال دقت و توجه را داشته باشید .

در ادامه به بررسی سوال های رایج در این حوزه خواهیم پرداخت . تعدادی از این سوالات به شرح زیر است :

آیا انجام جراحی های واژن خطر غیر قابل برگشتی برای افراد دارد؟

جراحی های واژن معمولا ممکن است در ابتدا بسیار آسان به نظر برسند ولی در بعضی مواقع ممکن است باعث مشکلات کثیری در جامعه ی ما شوند. از جمله ی این موارد می توان به خطر عفونت های ثانویه ی پس از عمل اشاره نمود که با استفا ه ی مداوم و طبق ساعت خود می توان تا حدود زیادی از پیشرفت و ایجاد آن جلوگیری به عمل آورد.

معمولا پس از جراحی های واژن خطر هایی نیز برای ادرار کردن افراد ممکن است به وجود بیاید که باید در آن حداکثر دقت را به کار برد.

در جراحی های زیبایی سازی واژن هم چنین افراد باید حواسشان را تا حد ممکن جمع کنند ک خوراکی هایی که باعث یبوست می شوند را نخورند و از نگه داشتن ادرارشان تا حد ممکن خودداری کنند که این ها نیز تا حدود زیادی مشکلات بدی را برای افراد به وجود می آورد.

جراحی های واژن از چه سنی برای افراد متقاض آن مجاز می باشد؟

جراحی های واژن دارای محدودیت سنی نمی باشند به این معنی که چون این جراحی ها با پرده ی بکارت کاری ندارند و باعث آسیب به پرده ی بکارت در افراد نمی شوند پس در دختر ها نیز می تواند انجام شود اگرچه تحمل درد این جراحی ها برای هر سنی توصیه نمی شود ولی مانعی در کار نیست با این حال قبل از انجام جراحی دوشیزه ها باید توسط پزشک متخصص ابتدا در جریان کار قرار گیرند.

جراحی های واژن از چه سنی برای افراد متقاض آن مجاز می باشد؟
جراحی های واژن از چه سنی برای افراد متقاض آن مجاز می باشد؟

بعد از انجام عمل جراحی واژن چند وقت باید بگذرد که افراد بدون درد بتوانند عمل جنسی انجام دهند؟

به طور معمول مدت زمانی که باید بگذرد تا افراد قادر به برقراری ارتباط جنسی بدون درد بشوند ، از حدود ۳۰ روز تا ۹۰ روز متفاوت می باشد، در افراد مختلف بسته به شرایط بدنی خاصی که دارند عمل جمع شدن زخم متفاوت است و این باعث می شود که زخم های پس از عمل باز بمانند یا بتوانند بسته شوند که روی عمل جنسی نیز تاثیر به سزایی دارد.

معمولا در افرادی که دارای سنین پایینتری می باشند شروع بهبودی از زمان های کوتاه اتفاق می افتد و در زمان کوتاه تری نسبت به افراد میانسال می توانند رابطه ی جنسی را تجربه کنند.

بعد از انجام عمل جراحی واژن چند وقت باید بگذرد که افراد بدون درد بتوانند عمل جنسی انجام دهند؟
بعد از انجام عمل جراحی واژن چند وقت باید بگذرد که افراد بدون درد بتوانند عمل جنسی انجام دهند؟

آیا بعد از جراحی واژن افراد در ادرار و یا مدفوع کردن خود به مشکل خاصی برمی خورند؟

جواب این سوال خیر می باشد.

البته ممکن است درد را در هنگام ادرار کردن ب وضوح (مخصوصا اوایل پس از عمل) حس کنند ولی اشخاص در این زمینه به مشکل خاصی بر نمی خورند مگر اینکه ب موقع از داروهای خود استفاده نکنند و یا در معرض عفونت های احتمالی فرار گیرند و یا مراقبت های پس از جراحی را به نحو احسن انجام ندهند.

آیا بعد از جراحی واژن افراد در ادرار و یا مدفوع کردن خود به مشکل خاصی برمی خورند؟
آیا بعد از جراحی واژن افراد در ادرار و یا مدفوع کردن خود به مشکل خاصی برمی خورند؟

آیا بعد از جراحی های واژن اسکار های ناشی از جای زخم بخیه واژن روی اندام جنسی باقی می ماند؟

پس از عمل جراحی اگر از کرم های پس از جراحی در موعد مقرر استفاده شود و مراقبت های پس از جراحی انجام شود در صورتی که عمل با لیزر انجام شود چون جراحی با لیزر خون ریزی زیادی ندارد و زخم های ایجاد شده نیز بسیار کوچکند جای خاصی باقی نمی ماند

مگر اینکه جراحی توسط متخصص این امر انجام نگرفته باشد که در این صورت علاوه بر خطر رفع نشدن اسکار زخم ها امکان از بین رفتن بخشی از اندام جنسی نیز وجود دارد پس نهایت دقت خود را در زمینه ی انتخاب پزشک متخصص به کار گیرید و تا حد امکان سعی کنید بعد از تحقیق درباره پزشک خود این جراحی را انجام دهید.چ

آیا بعد از جراحی های واژن اسکار های ناشی از جای زخم بخیه واژن روی اندام جنسی باقی می ماند؟
آیا بعد از جراحی های واژن اسکار های ناشی از جای زخم بخیه واژن روی اندام جنسی باقی می ماند؟

بعد از جراحی واژن آیا میل جنسی افراد افزایش پیدا می کند؟ تغییری روی میل جنسی افراد هم می گذارد؟

جواب خیر است.

چون جراحی بر روی اطراف لابیا های واژن انجام می گیرد و نه جاهای دیگر پس روی میل جنسی افراد و کاهش و افزایش آن تاثیری ندارد. در حقیقت چون پس از جراحی واژن ممکن است افراد در ناحیه خود دچار درد باشند از داشتن رابطه ی جنسی تا مدتی بعد صرف نظر کنند ولی بر روی میل جنسی افراد تاثیر به سزایی ندارد .

بعد از جراحی واژن آیا میل جنسی افراد افزایش پیدا می کند؟ تغییری روی میل جنسی افراد هم می گذارد؟
بعد از جراحی واژن آیا میل جنسی افراد افزایش پیدا می کند؟ تغییری روی میل جنسی افراد هم می گذارد؟

چه دارو هایی بعد از انجام عمل های زیبا سازی واژن می توان مصرف کرد ؟

بعد از انجام عمل های زیبایی واژن دکتر مربوطه در صورت لزوم دارو های لازمه را برای شما تجویز می کند . در این راه همواره به خاطر داشته باشبد از مصرف خود سرانه هر دارویی به شدت اجتناب کنید . حتی دارو های مسکنی که شما مجاز به مصرف آن هستید را از دکتر بپرسید . چرا که در برخی موارد مصرف برخی از این دارو ها اثرات منفی بر روند درمانی شما خواهد گذاشت و جوابی که باید را دریافت نخواهید کرد .

واژینو پلاستی یا زیبایی واژن :

واژینو پلاستی به نوعی عمل زیبایی گفته می شود که در آن به زیباسازی کانال مهبلی می پردازند . افرادی که به طور مادر زادی یا بر حسب گذشت زمان دچار نامتقارنی یا زشتی واژن می باشند کاندیدای این مدل از عمل ها می باشند . پس به طور خلاصه می توان بیان کرد که هر گونه عملی که به ترمیم بازسازی و رفع مشکلات ظاهری واژن بپردازد را واژینو پلاستی می گویند .

یکی از رایج ترین معانی واژینوپلاستی را می توان برداشتن چین و چروک هایی که بر روی واژن است ، سفت کردن عضلات واژن که به دلایلی هم چون زایمان فرد به شل شدگی واژن دچار شده است و . . . . اطلاق می شود . جوان سازی های واژن به دو مدل لابیا پلاستی و واژینو پلاستی صورت می گیرد که لابیا پلاستی با دخالت در چهره و زیبایی واژن از طرفدار بیشتری نسبت به واژینو پلاستی برخوردار است .

زیبایی کلیتوریس با انجام عمل های زیبایی واژن :

یکی دیگر از عمل هایی که بانوان زیادی را به انجام عمل می کشاند ، کوچک کردن کلیتورس است . بسیاری از بانوان از کلیتوریس بزرگ خود رنج می برند از این رو اقدام به انجام عمل هایی جهت زیبا سازی کلیتورس می کنند .

ما به دلیل اینکه این عمل یک عمل بسیار حساس و خاصی می باشد ، باید در انتخاب دکتر کمال دقت را به کار گرفت . چرا که کوچک ترین خطایی در انجام این عمل ها ممکن است خطر های جبران ناپذیری را برجای بگذارد .

عمل زیبایی واژن برای سفید کردن آن :

از عمده ترین مشکلاتی که بسیاری از بانوان با آن دست و پنجه نرم می کنند واژن تیره است . تیرگی واژن یکی از معضلاتی است که می تواند به علت شیو کردن های پی در پی و متمادی ، اصطلاک شدید در ناحیه ی واژن ، رژیم غذایی نا مناسب ، استفاده از لباس زیر های تنگ ، غیر نخی و نا مناسب و . . . . به وجود بیاید . از این رو بعد از گذشت زمانی زنان اقذام به انجام کارهایی می کنند که واژن ۀن ها را روشن تر سازد .

به کار گیری روش هایی سنتی و استفاده از کرم ها و پماد های مختلف ممکن است زمان زیادی را بطلبد از این رو برای افرادی که عجله دارند مناسب نیست . در حال حاضر بهترین روش برای روشن سازی ناحیه واژن بانوان ، استفاده از دستگاه های لیزر می باشد . دو نوع دستگاه لیزر مونالیزا تاچ و دستگاه ژولیت از جمله این دستگاه ها می باشند که به رفع 60 تا 70 درصد از تیرگی ناحیه تناسلی بانوان کمک بسیار زیادی خواهد کرد .

 

انجام عمل های زیبایی واژن پرینو رافی :

زمانی که شما پرینورافی را انتخاب می کنید همزمان با انجام عمل تنگ کردن دهانه ی واژن ، بافت های شل اطراف آن نیز سفت می شود . بیشترین تقاضا برای انجام پرینو رافی از سمت افرادی است که در طول مدت زمانی ، روابط جنسی بیشتر از حد مجاز داشته اند و هنگام برقراری رابطه ، به واژن آن ها فشار بسیار زیادی آمده است که در نتیجه ی آن ورودی واژن این افراد دچار شل شدگی شده و یا آسیب دیده باشد .

بافت پرینه ی واژن ، یک بافتی بسیار نازک و حساس است که مابین مقعد و واژن قرار گرفته است . این بافت از یک لایه ی رویی و ماهیچه هایی بسیار حساس و ظریف تشکیل شده است که قسمت زیری آن را تشکیل می دهد .

از این رو این بافت پرینه بسیار آسیب پذیر و طریف است و ممکن ایت با کوچک ترن عملی این بافت خراش بردارد . در موارد حاد دیده شده که این بافت حتی پاره هم شده است . یکی از مهم ترین دلایلی که باعث اسیب رسیدن به بافت پرینه ی بانوان می شود ، زایمان های طبیعی بیش از حد و فشاری هایی است که به دلایل مختلف به واژن وارد می شود .

انجام عمل های زیبایی واژن پرینو رافی :
انجام عمل های زیبایی واژن پرینو رافی :

عواملی که باعث تیره شدن رنگ پوست واژن می شود چیست و آیا روش های درمانی موجود جواب دهی قطعی دارد و یا خیر ؟

یکی از مواردی که برای عمده ی بانوان ناخوشایند است و باعث خجالت و نگرانی آن ها می شود ، تیرگی رنگ پوست واژن آنهاست . بسیاری از بانوان به علت واژن تیره ی خود اعتماد به نفس خود را از دست داده و به راه های مختلفی برای رفع این معضل دست می زنند .

تیرگی واژن به دلیل عوامل متعددی از جمله : بال رفتن سن در بانوان ، ژیلت ها و شیو کردن با راه های نا مناسب پوستی ، استفاده کردن از لباس های تنگ که موجب افزایش اصطکاک در ناحیه واژن بانوان می شود ، چاق و لاغر شدن های متوالی

رژیم های غذایی نا مناسب ، روابط جنسی زیاد و بیش از توان فیزیکی واژن ، فشار های بسیار زیاد به واژن و . . . از جمله مواردی است که موجب تیره شدن پوست واژن بانوان می شود . اما آیا برخی از روش های زیباسازی واژن نظیر استفاده از لیزر برای تنگ کردن واژن موجب تیرگی واژن می شود ؟ در جواب این سوال باید قاطعانه گف خیر .

تیرگی واژن

هیچ کدام از عمل های زیبا سازی واژن ، باعث تیرگی پوست آن نمی شود و برعکس بسیاری از این روش ها به روشن شدن آن نیز کمک می کند . از طرف دیگر به علت ان که استفاده از روش هایی هم چون لیزر برای تنگ کردن واژن ، روشی بسیار ساده است و نیاز به بی هوشی و اقدامات عمل های جراحی را ندارد شما به راحتی می توانید در یک جلسه هم اقدام به تنگ کردن یا زیبا سازی واژن خود کنید ، هم عمل سفید کردن آن را .

این قابلیت در دستگاه های لیزر ، برای بانوان بک مزیت بسیار مهم حساب شده و به همین دلیل است که امروزه لیزر یکی از پر طرفدار ترین روش های جهت زیباسازی واژن انتخاب می شود .

البته قابل به ذکر است که افراد زیادی برای روشن شدن پوست واژن خود از مواد و پماد های سنتی و موضعی استفاده می کنند . این روش نیز ممکن است برای افرادی که تیرگی شدید واژن ندارند موثر واقع شود . ولی برای به جواب دلخواه رسیدن صبر زیادی از خود نشان دهد . چیزی در حدود 6 ماه برای جواب گرفتن از پماد ها و کرم های موضعی که برای سفید کردن پوست واژن استفاده می شوند ، زمان احتیاج است .

چه افرادی متقاضی انجام عمل های زیبایی واژن هستند ؟

افراد زیادی ممکن است بعد از خواندن این مطلب فکر کنند که باید عمل های زیبایی واژن را انجام دهند . در صورتی که ممکن است چنین نباشد . از این رو عمده ی افرادی برای انجام عمل های زیبایی واژن مراجعه می کنند را به طور خلاصه در قسمت زیر شرح خواهیم داد :

چه افرادی متقاضی انجام عمل های زیبایی واژن هستند ؟
چه افرادی متقاضی انجام عمل های زیبایی واژن هستند ؟

بانوان میان سال و مسن :

زمانی که خانم ها از یک سنی بزرگتر می شوند و دوران یائسگی آن ها شروع می شود، رفته رفته ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن آن کاهش می یابد . این امر باعث می شود که کم کم کلاژن سازی پوست واژن آنان نیز کم و کمتر شده و تا یک جایی به طور کامل متوقف شود .

این معضل باعث می شود که واژن آن ها شل شده و گشاد شود و یا هم چنین ممکن است به تیرگی واژن دچار شود که این مشکلات باعث ایجاد اختلال در روند روابط جنسی و زندگی مشترک او خواهد شد . از این رو توصیه می شود بانوان میان سال در صورت مشاهده هر گونه از تغییراتی که در بالا به آن ها اشاره شد ، به پزشک متخصص ماهر مراجعه کرده و پس از انجام معاینات لازم اقدام به انجام عمل های زیبایی واژن و تنگ کردن واژن خود کنند .

زمینه ی وراثتی :

بسیاری از افراد دیگر ممکن است به دلیل وراثت ، واژن تیره یا گشادی را داشته باشند . در این صورت باز هم می توانند در سنین پایین تر برای انجام عمل های زیبا سازی واژن به پزشک مراجعه کرده و درصدد حل آن مشکل بر آیند .

بد شکل بودن لابیا ها در برخی بانوان :

برخی بانوان به دلایل مختلف ممکن است لابیا های زیبایی نداشته باشند و یا لابیای آن ها از یک حدی بزرگ تر باشد . در این مواقع توصیه می شود با انجام عمل هایی نظیر لابیا پلاستی ، اعتماد به نفس از دست رفته را به خود باز گردانند .

افرادی که به دلیل زایمان های متعدد طبیعی دچار گشادی واژن شده اند : زایمان یکی دیگر از مواردی است که باعث گشادی واژن می شود . زمانی که فرد برای دو یا سه زایمان متوالی در فواصل زمانی کم ، زایمان طبیعی را انتخاب کند ، بافت واژنش شل شده و دیگر به حالت اولیه باز نمیگردد . این قبیل از افراد برای اینکه دوباره لذت را به روابط جنسی خود باز گردانند اقدام به انجام عمل های زیبایی واژن کرده و مشکلاتی که به وجود آمده را برطرف می کنند .گ

بد شکل بودن لابیا ها در برخی بانوان :
بد شکل بودن لابیا ها در برخی بانوان :

آیا بانوان باکره و مجرد می توانند عمل های زیبایی واژن را انجام دهند ؟

بله . بسیاری از بانوان مجرد که برای عمل های زیباسازی واژن اقدام می کنند هدفی هم چون سفیدی ، لابیا پلاستی و . . . . را دارند . این مدل از عمل ها هیچ گونه اسیبی به بکارت آن ها وارد نخواهد کرد . هر چند توصیه می شود افراد کم سن و سال و مجرد برای انجام این قبیل عمل ها دست نگه دارند و انجام عمل خود را به بعد از ازدواج موکول کنند . البته بانوان باید قبل از انجام عمل حتما با پزشک مربوطه در این زمینه صحبت کنند و نظر او را در این باره جویا بشوند .

آیا بانوان باکره و مجرد می توانند عمل های زیبایی واژن را انجام دهند ؟
آیا بانوان باکره و مجرد می توانند عمل های زیبایی واژن را انجام دهند ؟

چه افرادی نمی توانند عمل های زیبا سازی واژن را انجام دهند ؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به روی کار آمدن وسایل بسیار زیادی نطیر انواع مختلف لیزر های ، دستگاه های RF فرکشنال ، استفاده از نخ و . . .  تقریبا تمام محدودیت ها برای انجام دادن یا ندادن عمل های زیبایی واژن از بین رفته است . فقط افرادی مجاز نیستند که عمل های زیبایی واژن را انجام دهند که مبتلا به یکی از انواع بیماری های خود ایمنی یا موضعی نظیر زگیل های تناسلی باشند .

در این موارد افراد باید با پزشک خود مشورت کنند و مشکلات و دارو هایی را مصرف می کنند را با او در میان بگذارند . در صورتی که از بیماری خود اطلاع ندارند و پزشک بعد از انجام معاینات لگنی بیماری آن ها تشخیص دهد باید اقدام به درمان بیماری خود کند . زمانی که بیماری وی به صورت کامل برطرف شد می تواند اقدام به انجام یکی از عمل های زیبا سازی واژن کند .

در هر صورت با توجه به پیشرفت روز افزون دستگاه های مختلف در این زمینه شاهد کاهش محدودیت ها بوده ایم و امید است در آینده ای نچندات دور ، این محدودیت های اندک نیز برطرف بشود .

چه افرادی نمی توانند عمل های زیبا سازی واژن را انجام دهند ؟
چه افرادی نمی توانند عمل های زیبا سازی واژن را انجام دهند ؟

تنگ کردن واژن با دستگاه RF فرکشنال :

دستگاه RF یا ار اف فرکشنال ، تعدادی نیدل وجود دارد که همزمان به پوست فرد وارد می شود . بعد از وارد شدن نیدل ها ، امواج رادیو فرکانسی ایجاد کرده و باعث تحریک فیبرو پلاست ها و در نهایت بهبود کلاژن سازی در پوست می شود . این دستگاه در لیفت نیز استفاده می شود و باعث از بین بردن چین و چروک های موجود بر روی پوست خواهد شد و هم چنین قابلیت سفید کردن پوست را دارا می باشد .

حال برای رفع مشکلات واژنی از این دستگاه نیز بهره می برند و با قابلیت های بسیار فراوان و کاربردی معضلات موجود در واژن افراد نظیر : افتادگی و شل شدی پوست ، گشادی واژن ، چین و چروک های موجود بر روی واژن و تیرگی واژن را بر طرف می کنند .گ

تنگ کردن واژن با دستگاه RF فرکشنال :
تنگ کردن واژن با دستگاه RF فرکشنال :

این دستگاه ها در اکثر مراکز درمانی موجود است و جواب دهی تقریبا مناسبی بر روی افراد مختلف داشته است .

روش های دیگری هم چون استفاده از دستگاه هایفو برای لیفت کردن و تنگ کردن واژن، استفاده از نخ برای تنگ کردن واژن ، تزریق ژل و . . . . نیز برای تنگ کردن واژن و رفع نقوص آن به کار می رود که همه ی این روش ها یا با کمک دستگاه یا سوزن های مخصوص و تزریق موادی به درون ناحیه ی واژن اقدام به لیفت کردن آن می کنند که این امر در نهایت موجب می شود که تنگ شدن واژن شما را ممکن کنند .

این روش ها تاثیرات دائمی نظیر روش های دیگر ندارد و ممکن است در صورتی که از مواد نامرغوب استفاده شود ، خطرات جبران ناپذیری بر روی بدن شما بر جای بگذارد . در مقابل آن ، اگر نزد پزشک ماهر انجام شود و مشکل واژن شما حاد نباشد ممکن است بهتر از سایر روش های دیگر تاثیر آن ها را بر روی واژن خود احساس کنید . لذا با توجه به تنوع روش های زیبا سازی و هم چنین پزشک های مختلف ، حتما تحقیقات خود را در خصوص این عمل ها کامل انجام داده و در نهایت یکی از بهترین روش ها را برای معضل خود بر انتخاب کنید .

آیا انجام عمل های زیبایی واژن دردناک است ؟

برای جواب به این سوال نمی توان یک پاسخ کلی و قطعی ارائه کرد . زمانی که فرد عمل های جراحی را انتخاب می کند به علت بی هوشی ها و بخیه هایی که در ناحیه تناسلی خود دارد ، دوران نقاهت دردناکی را ممکن است سپری کند و درد بسیار ریادی را تحمل کند .

اما اگر یکی از راه های جایگزین جراحی را انتخاب کند ، نظیر استفاده از لیزر برای درمان معضلات واژن خود یا راه های دیگر و دستگاه های دیگر ، دیگر دردی را احساس نخواهد کرد . حداکثر ممکن است کمی بعد از انجام ان اعمال ، احساس سوزش در ناحیه ی تناسلی خود داشته باشد که با گذشت زمان و استفاده از پماد های بی حسی کاملا بر طرف خواهد شد .

آیا انجام عمل های زیبایی واژن دردناک است ؟
آیا انجام عمل های زیبایی واژن دردناک است ؟

مزیت هایی زیباسازی واژن با دستگاه لیزر :

زیبا سازی واژن با لیزر فواید بسیار زیادی دارد که در زیر به آن خواهیم پرداخت :

انجام عمل زیبا سازی با لیزر در زمان بسیار کوتاهی صورت می گیرد و به صورت سرپایی به راحتی صورت می گیرد .

استفاده از لیزر غیر تهاجمی است و دردی کمی دارد .

این روش بی خطر است و عارضه ی جانبی مانند سایر روش های دیگر نخواهد داشت .

در هر گروه سنی و با هر سن و سالی شخص قادر به انجام آن خواهد بود .

سوزش واژن کم تر خواهد بود و می توان کنترل و آن را رفع کرد .

مزیت هایی زیباسازی واژن با دستگاه لیزر :
مزیت هایی زیباسازی واژن با دستگاه لیزر :

برطرف کردن قرمزی های واژن

نداشتن التهاب و تورم مانند روش های دیگر

ماندگاری بیشتر اثرات عمل های زیبایی نسبت به سایر روش های دیگر

نداشتن محدودیت استفاده برای سایر افراد حتی افرادی که به بیماری هایی نظیر سرطان پستان دچار هستند .

تنگ کردن واژن با بهترین اثر دهی و ترمیم چروک ها و لیفت آن

دوران نقاهت بسیار کم و بی دردسر

بهبود یافتن وضع ظاهری واژن

قبل از انجام عمل های زیبایی چه آزمایش هایی باید انجام داد ؟

زمانی که شما به عنوان متقاضی عمل های زیبایی واژن به پزشک متخصص زنان مراجعه می کنید ، باید این نکته را به خاطر داشته باشید که به طور کامل مبتلا به هیچ بیماری سیستمیک یا موضعی نیستید .

بعد از مراجعه به پزشک ، شما باید تست پاپ اسمیر را انجام دهید . در صرتی که نتیجه ی تست شما مشکوک باشد، پزشک شما ، شما را برای انجام تست HPV راهی خواهد کرد و از شما می خواهد که نتیجه ی تست HPV را به او نشان دهید .

در صورتی که تست HPV شما مثبت شد باید نسبت به رفع و برطرف کردن بیماری خود اقدام کنید . در این مواقع توصیه می شود که حتما بعد از بهبودی کامل به پزشک مراجعه کرده و اقدام به انجام عمل های زیبا سای واژن کنید . در صورتی که بعد از معاینات کامل ، مشخص شد که به هیچ بیماری مبتلا نیستید می توانید به یکی از راه های زییا سازی واژن را انجام داده و به هدف خود برسید .

قبل از انجام عمل های زیبایی چه آزمایش هایی باید انجام داد ؟
قبل از انجام عمل های زیبایی چه آزمایش هایی باید انجام داد ؟

عمل های زیبایی واژن چه خطراتی را در پی خواهد داشت ؟

امروزه خوشبختانه با به روی کار آمدن متد ها و روش های نوین دیگر مانند عمل های جراجی خطراتی وجود نخواهد داشت . در گذشته به علت اینکه فرد به اتاق عمل می رفت و عمل بی هوشی بر روی او صورت می گرفت

هم چنین به علت ایجاد برش و خون ریزی زیاد بخیه های مختلفی بر روی فرد زده می شد ، مشکلات بسیار زیادی از جمله عفونت ، ناتوانی در برقراری ارتباط جنسی و . . . . برای فرد به وجود می آمد .

عمل های زیبایی واژن چه خطراتی را در پی خواهد داشت ؟
عمل های زیبایی واژن چه خطراتی را در پی خواهد داشت ؟

عمل های جراحی واژن نیز مانند سایر عمل های دیگر مشکلات بسیار زیادی برای فرد به وجود می آورد که عده ی بسیار زیادی از افراد حاضر به پذیرش و انجام آن نبودند

اما امروزه با توجه به روش های جدید و دستگاه هایی که برای این منظور به وجود آمده اند ، دیگر نگرانی های قبلی را نخواهیم داشت و به راحتی می بینید که انجام عمل با کمترین دوران نقاهت و درد انجام می شود .

نکته ای که در خصوص استفاده از این دستگاه ها فقط شایان توجه است ، این است که باید جلسات استفاده از این دستگاه های بعد از مدت زمانی تمدید شود . برای مثال فرد بعد از انجام 3 جلسه ملزم است برای پایداری اثرات دستگاه لیزر ، هر دو سال یک بار ، یک جلسه دیگر مراجعه کرده و آن را تمدید کند .

 چه تعداد جلسه برای انجام عمل های زیبایی واژن مورد نیاز است ؟

اگر شما لیزر را برای انجام عمل های زیبایی واژن خود انتخاب کرده اید ، بنا به نظر دکتر از 2 تا 4 جلسه باید دوران درمان خود را تکمیل کنید . البته بستگی به شرایط فیزیولوژیکی فرد نیز خواهد داشت و افراد بسیر زیادی به طور کامل بعد از انجام یک جلسه حتی بهه نتیجه ی مطلوب خود دست یافته اند .

استفاده از دستگاه هایی هم چون RF فرکشنال ، هایفو و . . . نیز فقط و فقط بسته به عملکرد دستگاه، قدرت آن و نظر پزشک مربوطه ی شما خواهد داشت از 2 تا 4 جلسه روتین انجام آن خواهد بود .

اما اگر عمل های جراحی زیبایی واژن را انتخاب کرده اید با انجام یک جلسه به راحتی به نتیجه ی مطلوب خود خواهید رسید و البته در این راه به خطرات موجود نظیر ،: مهارت پزشک ، ناتوانی در برقراری رابطه جنسی و . . . . نیز توجه کامل داشته باشید و آن ها را در نظر بگیرید .

 چه تعداد جلسه برای انجام عمل های زیبایی واژن مورد نیاز است ؟
چه تعداد جلسه برای انجام عمل های زیبایی واژن مورد نیاز است ؟

بعد از گذشت چه زمانی از دوران قاعدگی بانوان انجام عمل های زیبایی واژن توصیه می شود ؟

عمده ی افرادی که برای انجام عمل های زیبایی واژن مراجعه می کنند ، بانوان مسن و یائسه هستند که به دلیل کاهش ترشح هورمون های زنانه در بدن آن ها، به افتادگی ، پیر شدگی و گشادی واژن دچار می شوند .

اما در این راستا افرادی هم هستند که به دلیل انجام زایمان های طبیعی یا فشار های زیاد به به واژنشان یا به دلایلی هم چون وراثت و . . . اقدام به انجام چنین عمل هایی می کنند .

در این موارد توصیه می شود که در فواصل زمانی 3 تا ۷ روز بعد از پریودی برای انجام عمل های زیبایی واژن اقدام نمایند . که هم از لحاظ پارکی و عدم ترشح لکه به اطمینان رسیده باشند و هم تا تخمک گذاری بعدی و دوران قاعدگی بعدی آن ها ، کاملا به بهبودی رسیده باشند . پس به طور کلی فاصله ی زمانی یک هفته بعد از دوران پریودی ، بهترین زمان برای انجام عمل های زیبایی بانوان نظیر تنگ کردن واژن و . . . . محسوب خواهد شد .

بعد از گذشت چه زمانی از دوران قاعدگی بانوان انجام عمل های زیبایی واژن توصیه می شود ؟
بعد از گذشت چه زمانی از دوران قاعدگی بانوان انجام عمل های زیبایی واژن توصیه می شود ؟

در چه سنی می توان عمل های زیبایی واژن را انجام داد ؟

برای انجام عمل های زیبایی واژن هی چگونه محدودیت سنی وجود ندارد و بانوان می توان در هر محدوده ی سنی اقدام به انجام چنین عمل هایی کنند . اما چیزی که رایج است و عمده ی متقاضیان را به خود اختصاص می دهد ، محدوده ی سنی 20 تا 60 سال می باشد . هر چند که بانوان کم سن و سال به دلیل کلاژن سازی مناسب در بدنشان کمتر متقاضی انجام چنین عمل هایی هستند . این عمل ها  بیشتر مخصوص بانوان میان سال و مسن است که بتوانند به روابط جنسی خود شادی گذشته را بازگردانند .

در چه سنی می توان عمل های زیبایی واژن را انجام داد ؟
در چه سنی می توان عمل های زیبایی واژن را انجام داد ؟

چه مدت  از بعد از اتمام بارداری می توان برای انجام عمل های زیبایی واژن اقدام کرد ؟

توصیه می شود که بعد از زایمان و بارداری اندکی زمان ا صبر کنید تا بافت واژن و رحم بتواند خودش را ترمیم و بازسازی کند . در صورتی که بعد از گذشت زمانی متوجه شدید که باز هم به حالت قبل بر نگشته است می توانید اقدام به انجام عمل های زیبایی واژن کنید . این فاصله از حداقل سه ماه شروع می شود که می توان با خیال راحت عمل را انجام داد .

اما توجه داشته باشید که ممکن است در دفعات بعدی برقراری رابطه ی جنسی کمی با درد موجه شوید که آن نیز به علت تنگ کردن واژن شما خواهد بود و به زودی این درد ها نیز بر طرف خواهد شد .

چه مدت  از بعد از اتمام بارداری می توان برای انجام عمل های زیبایی واژن اقدام کرد ؟
چه مدت  از بعد از اتمام بارداری می توان برای انجام عمل های زیبایی واژن اقدام کرد ؟

آیا مادر در دوران شیر دهی می تواند جراحی زیبایی واژن را انجام دهد ؟

برای جواب به سوال باید گفت بله ، هیچ منعی برای افراد شیرده وجود ندارد و مادران به راحتی می توانند یکی از راه های بی خطر عمل های زیبایی واژن را انجام دهند

آیا مادر در دوران شیر دهی می تواند جراحی زیبایی واژن را انجام دهد ؟
آیا مادر در دوران شیر دهی می تواند جراحی زیبایی واژن را انجام دهد ؟

و در انتها سخن پایانی :

همانطور که در بالا به آن اشاره شد عمل های زیبایی واژن از آن دسته عمل هایی محسوب می شود که اگر با دلیل محکم اقدام به انجام شود، کمک بسیار زیادی جهت افزایش اعتماد به نفش در فرد و در نتیجه بهبود زندگی او خواهد شد . از این رو قبل از هر گونه تصمیم حتما با چندین فرد مختلف صحبت کرده و صحبت های افراد با تجربه در این زمینه را بشنوید . در انتها با توجه به شرایط موجود ، اقدام به انجام عمل های زیبایی واژن نمایید .گ

و در انتها سخن پایانی :
و در انتها سخن پایانی :

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید