میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

شستن صورت بعد از مزونیدلینگ
شستن صورت بعد از مزونیدلینگ

لیست موضوعات

شستن صورت بعد از مزونیدلینگ

امروز با موضوع شستن صورت بعد از مزونیدلینگ در خدمت شما هستیم.

روش درمانی مزونیدلینگ یک روش بسیار پیشرفته و کارآمد می ‌باشد که با استفاده از سوزن‌ های ریزی که در این روش وجود دارد ، می ‌‌توان تحرک سازی پوست را ایجاد کرد تا به واسطه این تحرک کلاژن سریع ‌تر تولید شود و باعث به وجود آمدن پوستی شاداب‌ تر و جوان‌ تر باشد

شستن صورت بعد از مزونیدلینگ
شستن صورت بعد از مزونیدلینگ

اگر قصد انجام مزونیدلینگ را دارید پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مطلب درج شده است تماس بگیرید

همان طور که ذکر کردیم مزونیدلینگ یک روش درمانی بسیار پر استفاده می ‌باشد که اغلب افراد برای درمان چین و چروک ‌های پوست خود ، رفع خطوط های زیاد چهره ، جای آکنه و جوش استفاده می کنند.

به ‌طورکلی این روش یک روش زیبایی و جوان‌ سازی پوست به شمار می ‌آید که دارای محبوبیت بسیاری در افراد می باشد.

در این مطلب قصد داریم در رابطه با شستن صورت بعد از مزونیدلینگ برای شما صحبت کنیم تا بتوانید آشنایی کاملی در رابطه با آن داشته باشید و بدانید بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ چگونه از پوست خود مراقبت کنید.

اگر می‌خواهید در رابطه با موضوع شستن صورت بعد از مزونیدلینگ اطلاعات جامع و کاربردی تری را داشته باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سوالاتی که در این مقاله به آنها پاسخ می دهیم :

مزونیدلینگ چیست ؟

بعد از انجام مزونیدلینگ چه اتفاق می ‌افتد ؟

درمان مزونیدلینگ و ساختار پوست

چگونه پوست سالمی داشته باشید ؟

روش کارکرد پوست من چگونه است ؟

تحریک پوست به واسطه روش درمانی مزونیدلینگ

چگونگی عملکرد روش درمانی مزونیدلینگ

بعد از درمان مزونیدلینگ منتظر چه چیزی باشیم ؟

مزونیدلینگ برای چه افرادی مناسب می باشد ؟

مزایا و ویژگی‌ های مزونیدلینگ چیست ؟

کار هایی که باید بعد از انجام مزونیدلینگ انجام داد

آماده‌ سازی پوست قبل از انجام درمان با مزونیدلینگ

نتیجه روش مزونیدلینگ چه زمانی پدیدار خواهد شد

آیا درمان مزونیدلینگ با درد همراه است ؟

شستن صورت بعد از مزونیدلینگ

مراقبت‌ های مهم بعد از انجام مزونیدلینگ

نکته های لازم برای مراقبت‌ های بیشتر از پوست

اثرات کرم ‌های ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ

بعد از انجام مزونیدلینگ پوست به چه مدت استراحت نیاز دارد

سخن آخر

 

مزونیدلینگ چیست ؟

روش درمانی مزونیدلینگ بسیار شباهت با روش درمانی میکروندلینگ دارد. اما با این تفاوت که در روش مزونیدلینگ از کوکتل های دارویی مؤثری استفاده می‌ شود و به واسطه آن‌ ها تحرک کلاژن صورت می‌گیرد.

در روش مزونیدلینگ سوزن‌ ها به عمق لایه مزودرم نفوذ می‌کنند تا بتوانند از این طریق روند بهتری برای بهبودی پوست شما به ارمغان بیاورند.

اما در این روش ما با این هدف تحرک در پوست ایجاد می‌کنیم که بتوانیم کلاژن تولید کنیم و از این طریق شادابی و نشاط پوست را دوباره به آن برگردانیم.

همان طور که ذکر کردیم از این روش برای درمان خطوط ریز رنگدانه‌ ها ، جای آکنه و غیره می‌‌ توان استفاده لازم را به عمل آورد.

مزونیدلینگ چیست ؟
مزونیدلینگ چیست ؟

بعد از انجام مزونیدلینگ چه اتفاق می ‌افتد  ؟

امکان دارد بعد از استفاده از روش درمانی مزونیدلینگ پوست شما با سوزش رو به‌ رو شود. اما این روند نگران‌کننده نمی‌ باشد.

زیرا این سوزش به‌ سرعت بر طرف می‌ شود. البته ممکن است برخی بیماران نیز به دلیل حساسیت ‌های پوستی که دارند ، در دو یا سه روز اول با نقاط قرمز رنگ بر روی خود پوست خود رو به رو شوند. برای این‌که بتوانیم نتیجه بهتری از روش درمانی مزونیدلینگ بگیریم.

بعد از انجام مزونیدلینگ چه اتفاق می ‌افتد  ؟
بعد از انجام مزونیدلینگ چه اتفاق می ‌افتد  ؟

احتیاج به زمان است به همین دلیل این نکته بسیار حائز اهمیت می‌ باشد که شما بعد از انجام روش مزونیدلینگ از فعالیت‌ ها و ورزش ‌هایی که باعث عرق ریختن می ‌شود ، دوری کنید،

به این دلیل که عرق باعث التهاب پوست شما می شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که شما نمی ‌توانید در معرض مستقیم نور خورشید باشید.

به این دلیل که گرما و اشعه خورشید می ‌تواند پوست شما را بیشتر تحریک کند و نتیجه ‌ای از روش درمانی مزونیدلینگ برای شما به دنبال نخواهد گذاشت.

بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ می ‌توانید تغییرات آن را به سرعت مشاهده کنید و از نتیجه آن لذت ببرید. اما برای این‌که بتوانید از این نتیجه راضی ‌تر خشنود تر باشید ، احتیاج به زمان بیشتری دارید.

درمان مزونیدلینگ و ساختار پوست

همان طور همه ما می ‌دانیم پوست یک عضو بسیار مهم در بدن تمام ماست که از چند بخش مختلف مثل پروتئین ،آب ، لیپید ها ، مواد شیمیایی و مواد معدنی متفاوتی ایجاد شده است. اگر شما دارای تناسب اندام و وزن متوسطی باشید ، حدوداً پوست شما 6 پوند وزن دارد.

همان‌ طورکه می ‌دانید پوست می ‌تواند از بدن در مقابل میکروب‌ ها و عفونت ‌ها محافظت کند. به ‌طور کلی در طول حیات انسان پوست در حال تغییر کردن است ، ممکن است این تغییرات مضر و یا این تغییرات مثبت و خوب باشند.

درمان مزونیدلینگ و ساختار پوست
درمان مزونیدلینگ و ساختار پوست

باید بدانید پوست هر فرد به طور کلی هر 27 روز یک ‌بار دوباره باز سازی می‌ شود. به همین دلیل است که مراقبت از پوست می‌تواند یک امر بسیار حیاتی و ضروری باشد تا از همین جهت بتوانیم سلامت و شادابی را برای این عضو مهم از انسان که در برابر تمامی عفونت ‌ها از بدن محافظت می‌کند ، به ارمغان بیاوریم.

چگونه پوست سالمی داشته باشید ؟

همه افراد به دنبال این هستند که بتوانند پوستی سرحال و شاداب را داشته باشند. لازم است بگوییم برای این‌که بتوانید به این هدف دسترسی داشته باشید باید پوست خود را هر دو روز یک‌ بار پاک ‌سازی کنید.

در هنگام خوابیدن باید دقت داشته باشید که تمام صورت خود را از لوازم آرایشی و اضافی و ناپاکی ‌ها تمیز کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک صابون ملایم و بدون عطر و داشتن یک برنامه غذایی مناسب و استفاده مکرر و مداوم از مرطوب کننده هایی که برای پوست شما مفید می باشد ، پوست سالمی را برای خود به ارمغان بیاورید.

چگونه پوست سالمی داشته باشید ؟
چگونه پوست سالمی داشته باشید ؟

استفاده از مرطوب کننده حتی برای کسانی که دارای پوست چربی هستند نیز پیشنهاد می شود. در بازار نرم‌کننده‌ های بسیاری هستند که حاوی آب‌ رسانی برای بدن و بدون روغن‌ های مضر می باشند. شما نیز می‌توانید از این مرطوب کننده‌ ها برای سالم ماندن پوست خود استفاده کنید.

کرم ‌های ضد آفتاب :

یکی از مهم‌ ترین کار هایی که بسیار ساده است و می‌ توانید برای حفظ پوست خود از آن استفاده کنید ، استفاده مکرر از کرم ‌های ضد آفتاب می باشد. پزشکان توصیه می ‌کنند که شما باید در روز های زمستان و ابری از کرم ‌های ضد آفتاب مخصوص پوست خود استفاده لازم را به عمل بیاورید.

حتی اگر از منزل زیاد خارج نمی ‌شوید و خانم خانه ‌دار هستید ، نیز باید از یه کرم ضد آفتاب برای حفاظت از پوست خود استفاده کنید.

استفاده کردن از کرم‌ های ضد آفتابی که SPF 30 و یا بالا تر از آن را شامل می باشد برای پوست شما مناسب تر است.

کرم ‌های ضد آفتاب :
کرم ‌های ضد آفتاب :

همچنین شما می ‌توانید از ضد آفتاب که برای  رنگ پوست شما مناسب باشد و در مقابل اشعه آفتاب بسیار حفاظت کننده باشد ، استفاده کنید.

ساعات بین 10 تا 2 بعد از ظهر زمانی است که آفتاب بسیار بر روی شما تاثیر گذار است و شما در این هنگام با پوشیدن لباس‌ های مناسبی که از پوست شما محافظت کند مانند یک پیراهن آستین بلند ، شلوار و کلاه های بزرگ می‌توانید از پوست خود در مقابل اشعه آفتاب محافظت کنید.

شما باید اهمیت ویژه ‌ای به پوست خود بدهید و در تمام سال‌ به اجزای پوست خود توجه ویژه ‌ای داشته باشید. ممکن است تغییراتی در طول زندگی روی پوست شما اتفاق بیفتد مثلاً با به وجود آمدن لکه هایی و یا خال‌ هایی ممکن است نشان‌ دهنده سرطان پوست باشد.

از همین جهت شما باید به پوست خود بسیار اهمیت دهید و اگر پوست شما دارای تغییرات ناگهانی بود ، از یک پزشک با مهارت مشاوره بگیرید.

روش کارکرد پوست من چگونه است ؟

برای این‌که بتوانید تشخیص دهید پوست شما چگونه کار می‌کند و با آن بهتر آشنا شوید لازم است با اصطلاحات پزشکی که برای قسمت ‌های متفاوت پوست افراد وجود دارد ، آشنا شوید. در ادامه برای شما از این اصطلاحات پزشکی بیشتر می گوییم.

روش کارکرد پوست من چگونه است ؟
روش کارکرد پوست من چگونه است ؟

استراتوم کورنئوم : لایه بیرونی پوست مرده

این لایه از پوست دارای سلول ‌های مرده پوستی می ‌باشد که در قسمت لایه خارجی پوست یا همان اپیدرم ایجاد شده اند.

اما می ‌توانیم با استفاده از اسکار های صورت و بسیاری دیگر از محصولاتی که برای پوست مفید هستند این لایه سلول ‌های مرده را بر طرف کنیم و یا آن ‌ها را نازک کنیم تا از این طریق بتوانیم پوستی بهتر را برای خود به ارمغان بیاوریم.

اپیدرم : لایه خارجی پوست

نازک‌ ترین لایه پوست اپیدرم می ‌باشد. اما این لایه مسئولیت بسیار مهمی از قبیل : حفاظت از پوست افراد را در محیط ‌هایی که بسیار خشن می باشد ، دارد.

اپیدرم همچنین دارای انواع متفاوتی از سلول ها می باشد. از جمله : کراتینوسیت ها ، ملانوسیت ها و سلول های لانگرهانس . لازم است بگوییم کراتینوسیت ها پروتئینی را به نام کراتین تولید می کنند که از اجزای اصلی اپیدرم می باشد.

تولید کردن رنگ ‌دانه های پوست به واسطه ملانوسیت ها انجام می گیرد که نام دیگر آن ‌ها نیز ملانین است و بسیاری افراد این را با این نام شناسایی می ‌کنند.

همچنین سلول ‌های لانگرهانس از این‌که مواد خارجی به پوست وارد شوند ، پیشگیری می‌کنند و مانع وارد شدن مواد اضافی به پوست می شوند.

درم : لایه میانی پوست

مسئولیت این لایه ایجاد کردن چین ‌و چروک برای پوست می باشد. لایه میانی پوست یا همان درم یک ترکیب مختلف و متفاوت از فولیکول های مو ، غدد چربی و عروق خونی می باشد.

در قسمت درم می‌ توانید کلاژن و الاستین پوست خود را کشف کنید. این دو پروتئینی هستند که برای پوست بسیار ضروری و حیاتی هستند. زیرا آن‌ ها یک نقش حمایتی و قابلیت ارتجاعی را دارا می باشند.

فیبربلاست ها نیز سلول‌ هایی می ‌باشند که در این لایه از پوست وجود دارند. زیرا می ‌توانند کلاژن و الاستین را سنتز کنند. لایه درم یا همان لایه میانی لایه ‌ای است که شامل اعصاب می باشد یعنی به واسطه آن می توان گرما ، درد و لمس افراد را حس کرد.

زیرجلدی : لایه چربی پوست

زیرجلدی لایه‌ ای می ‌باشد که اگر در آن کمبود بافت وجود داشته باشد ، سبب افتادگی پوست و همین طور چین ‌و چروک در پوست می‌گردد. لایه زیر جلدی می ‌تواند دارای غدد چربی ، غدد عرق و بافت هم‌ بند باشد.

همچنین لازم است بگوییم که لایه زیر جلدی می‌ تواند باعث حفاظت گرمای بدن به اندام‌ های داخلی بدن که از اهمیت به سزایی برخوردار هستند، باشد و می تواند گرمای آن ‌ها را تامین کند.

کلاژن و پوست بدن

کلاژن را می‌‌ توان در لایه درم بدن پیدا کرد. زیرا بسیاری از مهم ‌ترین پروتئین ‌هایی که در پوست افراد وجود دارد حدود 75 درصد از این عضو ایجاد می شوند.

به ‌طورکلی این لایه درم می‌ تواند برای جوانی شما و پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط های مختلف بر روی پوست تاثیر گذار باشد و اهمیت ویژه ‌ای دارد.

همین ‌طور همه ما می‌ دانیم که هر چقدر سن بالا تر می ‌رود و افراد رو به کهن ‌سالی می ‌روند ، بدن آن‌ ها نمی‌ تواند برای خود کلاژن تولید کند و به همین سبب است که با افزایش سن تولید کلاژن کاهش می‌ یابد

و همین امر باعث می ‌شود پوست در حال تجزیه شدن باشد و کم‌کم رو به پیری برود و دارای افتادگی هایی شود و شامل چین‌ و چروک نیز باشد.

الاستین و پوست بدن

ممکن است که وقتی واژه لاتین به گوش شما می‌خورد ذهن شما به سمت الاستیک و ارتجاعی بودن برود اما این پروتئین با پروتئین کلاژن در قسمت لایه درم پوست ایجاد می‌شوند و وظیفه آن‌ها بوجود آوردن ساختار مناسب که بتواند از پوست حمایت کند و اندام‌های بدن را تحت تاثیر خود تحت پوشش خود داشته باشد می باشد

این الاستیست نیز همان مثل کلاژن می‌تواند تحت تاثیر زمان و عنصرهای مختلفی باشد به دلیل این‌که این پروتئین بسیار مناسب می باشد میزان زیادی از آن در سطح پوست باعث می‌شود که از چین‌وچروک و شل شدگی پوست صورت و غیره جلوگیری شود

کراتین در پوست بدن

یکی از مقوی‌ ترین پروتئین ‌هایی که در پوست ایجاد می ‌شود ، کراتین نام دارد. این پروتئین نیز می ‌تواند در جا های دیگر بدن مانند مو و ناخن ها باشد که بسیار برای بدن لازم می باشد. وظیفه این پروتئین این است که باعث استحکام و سفتی پوست شود و می تواند آن را مقاوم کند.

تحریک پوست به واسطه روش درمانی مزونیدلینگ

همان طور که برایتان ذکر کردیم روش درمانی مزونیدلینگ یک روش بسیار کارآمد و پیشرفته برای پوست می ‌باشد که از طریق سوزن ها می‌‌توان تحریک کلاژن را سرعت بخشید و از این روش بتوانیم با استفاده از تولید کلاژن در پوست باعث داشتن پوستی شاداب ‌تر و زیبا تر شویم.

همان ‌طورکه گفتیم مزونیدلینگ یک روش بسیار مناسب برای بر طرف کردن انواع خطوط در صورت و زیبا سازی چهره می باشد. به طور کلی این روش کارآمد را به ‌‌عنوان جوان ‌سازی پوست استفاده می‌کنند.

چگونگی عملکرد روش درمانی مزونیدلینگ

به دلیل این ‌که در روش درمانی مزونیدلینگ از سوزن ‌های دیجیتالی استفاده می ‌شود ، این روش به ‌سرعت و بسیار آسان می ‌باشد.

بدین صورت که سیستم‌ های سوزنی دیجیتال به واسطه سوزن ‌های میکروسکوپی بسیار ریزی با استفاده از یک سری منحصر به فرد می ‌تواند کنترل شوند تا از این طریق حدود هزاران کانال در منطقه پوستی و اپیدرمی را فراهم کند.

چگونگی عملکرد روش درمانی مزونیدلینگ
چگونگی عملکرد روش درمانی مزونیدلینگ

با استفاده از این سوزن‌ ها می‌توان تعداد زیادی میکرو پانچ ریز در لایه درم ایجاد کنیم. این میکرو تاچ ها وظیفه تحریک فاکتور های رشد در پوست را دارند و به واسطه آن می ‌‌توان به وجود آوردن کلاژن و الاستین را بیشتر کرد.

همان طور که برایتان شرح دادیم کلاژن و الاستین دو بخش اصلی در پوست هستند که به وجود آوردن آنان برای پوست بسیار مفید است.

روش درمانی مزونیدلینگ به دلیل این‌که ساختار پوست تا حد بسیاری به‌ صورت دست‌ نخورده می ‌باشد بعد از انجام این روش پوست صورت در حدوداً 4 تا 7 روز بعد از این‌که تحت درمان قرار گرفت بهبودی لازم را به دست می آورد.

بعد از درمان مزونیدلینگ منتظر چه چیزی باشیم ؟

بعد از این‌که روش مزونیدلینگ را انجام دهید ، ممکن است در منطقه‌ هایی از سطح پوست خود مقدار کمی قرمزی ایجاد شود. البته لازم است بگوییم که امکان دارد تورم بسیار کمی نیز در آن محدوده ایجاد شده باشد.

بستگی به نوع شدت درمان شما دارد. اگر پوست شما یک پوست بسیار آسیب ‌دیده بود و تحت درمان شدیدی قرار گرفته است ، ممکن است مقداری پوسته پوسته شدن را تا حدود 7  الی 10 روز بعد از این که روش درمانی مزونیدلینگ را انجام دادید ، تجربه کنید.

بعد از درمان مزونیدلینگ منتظر چه چیزی باشیم ؟
بعد از درمان مزونیدلینگ منتظر چه چیزی باشیم ؟

اما در حالت کلی پوست شما در زمان 3 تا 5 روز می ‌تواند بهبود بیابد و بعد از آن شما می ‌توانید مثل همیشه فعالیت‌ های روزانه خود را ادامه دهید. برای که بتوانیم به نتیجه بهتری از روش درمانی مزونیدلینگ برسید

لازم می‌ دانیم محصولاتی که بعد از مراقبت از این روش پزشک معالج شما به شما پیشنهاد می کند را تهیه کنید و از آن‌ ها استفاده لازم را به عمل بیاورید.

مزونیدلینگ برای چه افرادی مناسب می باشد ؟

این روش درمانی برای همه پوست ‌ها با تنوع رنگی مختلف مناسب می باشد ، همه افرادی که قصد دارند جای زخم ، آکنه و علائمی مثل چین ‌و چروک صورت و افتادگی ها را بر طرف کنند و پوستی شاداب را برای خود به همراه داشته باشند ، می‌ توانند از روش درمانی مزونیدلینگ برای شاداب ‌سازی پوست خود استفاده لازم را به عمل بیاورند.

مزونیدلینگ برای چه افرادی مناسب می باشد ؟
مزونیدلینگ برای چه افرادی مناسب می باشد ؟

مزایا و ویژگی‌ های مزونیدلینگ چیست ؟

روش درمانی مزونیدلینگ می ‌تواند با تحریک فرآیند هایی باعث شود که زخم‌ ها در بدن افراد به‌ صورت طبیعی ترمیم بشوند و از جهتی دیگر می‌تواند سلول ‌ها را برگشت‌پذیر کند

و همچنین باعث ایجاد افزایش تولید الاستین و کلاژن در بدن شود که به واسطه آن می‌‌ توان از علائم پیری جلوگیری کرد. همچنین می ‌‌توان با افزایش آن مراقبت از پوست را بالاتر برد. یکی دیگر از مزایا و ویژگی ‌های روش درمانی مزونیدلینگ می ‌تواند تجمع بیشتر از حد رنگدانه‌ های پوستی باشد.

مزایا و ویژگی‌ های مزونیدلینگ چیست ؟
مزایا و ویژگی‌ های مزونیدلینگ چیست ؟

زیرا از این جهت می ‌تواند اثر مثبتی بر روی رنگ ‌دانه های پوستی بگذارد. همچنین به واسطه روش درمانی مزونیدلینگ می‌‌توان زخم‌ هایی که بدن ما هستند و به صورت آکنه بر روی پوست اثرات مخربی دارند را بهبود سازی کرد.

با استفاده از فیبرهای کلاژنی که از روش درمانی مزونیدلینگ تولید می شوند می ‌‌توان آثار مخرب پوست را برطرف کرد. همچنین به واسطه این روش می‌‌توان خون ‌رسانی را بالاتر برد.

کار هایی که باید بعد از انجام مزونیدلینگ انجام داد

بعد از این‌که شما به واسطه روش درمانی مزونیدلینگ پوست خود را احیا کردید و توانستید شادابی پوست خود را به دست بیاورید ،پزشک متخصص شما به شما توصیه می ‌کند که مواردی را انجام دهید تا بتوانید از نتیجه درمان خود نتیجه مسرت بخشی را داشته باشید.

کار هایی که باید بعد از انجام مزونیدلینگ انجام داد
کار هایی که باید بعد از انجام مزونیدلینگ انجام داد

قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب

بعد از تحت درمان قرار گرفتن به واسطه روش درمانی مزونیدلینگ شما نباید در معرض نور خورشید به‌ صورت مستقیم قرار بگیرید.

زیرا ممکن است سمومی در لوسیون وجود داشته باشد که اگر در جلوی نور خورشید قرار بگیرید ، برای پوست شما مضر باشد. همچنین شما نباید از کرم ‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

زیرا بعد از انجام این روش کانال های پوستی شما باز هستند و به واسطه منفذ های باز مواد سمی که در هوا و ضد آفتاب ‌ها و کرم‌ ها وجود دارد به پوست شما نفوذ کرده و این برای پوست شما بسیار خطرناک می باشد.

از محصولات پوستی که مواد فعال دارد استفاده نشود

بعد از استفاده کردن از روش مزونیدلینگ هر محصول پوستی که دارای مواد فعال باشد برای پوست شما مضر می باشد.

زیرا موادی شامل موادی مانند هیدروکسیل اسید ها ، رتینوپاتی و غیره را دارا باشند و در ناحیه بعد از عمل شما بعد از مزونیدلینگ پوست شما بسیار حساس می ‌شود و استفاده کردن از این محصولات فعال می‌ تواند باعث تحریک شدن بیشتر پوست شما شود و برای شما آزار دهنده باشد.

استفاده از کلاژن های محرک پپتید ها

همان طور که برایتان شرح دادیم روش درمانی مزونیدلینگ باعث می‌ شود که تحریک کلاژن بیشتر شود تا این بتواند برای بازسازی بهینه پوست مناسب باشد.

پوست برای این‌که بتواند باز سازی شود به میزان بسیاری کلاژن طبیعی احتیاج دارد. پپتید ها می ‌توانند یک محرک بسیار قوی برای کلاژن سازی باشند و می ‌توانند به این فرایند کمک بسیار مفیدی کنند و باعث میزان بیشتری تولید کلاژن شوند.

شما در حال مطالعه مقاله شستن صورت بعد از مزونیدلینگ هستید

استفاده از ماسک‌ های خنک‌ کننده صورت

بعد از این‌که درمان به واسطه مزونیدلینگ را انجام دادید ، امکان دارد صورت شما مقداری التهاب داشته باشد و یا میزان قرمزی کم‌ رنگ کمی را در پوست خود ببینید.

پیشنهاد می‌کنیم از ماسک ‌های خنک‌کننده استفاده کنید تا بتواند التهاباتی که بر روی پوست شما قرار دارد را کاهش دهد و همین ‌طور باعث بر طرف شدن قرمزی پوست شما شود. از همین جهت می‌ تواند آرامش بهتری را برای شما به همراه داشته باشد.

استفاده کردن از سرم آنتی ‌اکسیدان

خاصیت سرم ‌های آنتی اکسیدان ترمیم پوست می باشد. یعنی می‌‌توان به کمک آن ترمیم پوست آسان‌ تر شود. از همین جهت است که بعد از انجام مزونیدلینگ بر روی پوست پیشنهاد می کنند که از سرم ‌های آنتی ‌اکسیدان استفاده کنید. زیرا می‌تواند به تسکین پوست کمک به سزایی کند و میزان تحریک و سوزش پوست را نیز کمتر کند.

آب نوشیدن

بسیار مهم و ضروری است که قبل از انجام روش درمانی مزونیدلینگ و بعد از آن آب بنوشید. پزشکان توصیه می‌کنند که آب نوشیدن برای پوست شما بسیار مفید می باشد. زیرا از این جهت پوست شما هیدراته نگه داشته می‌شود و می‌‌ توان به جوان‌ سازی و شادابی سریع ‌تر پوست کمک کرد.

آب نوشیدن
آب نوشیدن

آماده‌ سازی پوست قبل از انجام درمان با مزونیدلینگ

برای این‌که بتوانید نتیجه بهتری از روند درمان مزونیدلینگ بگیرید ، پیشنهاد می‌کنیم مصرف یک سری از مواد آرایشی بهداشتی که خواص دارویی بسیار مفیدی را دارند و برای پوست بسیار اثر بخش هستند.

مانند ویتامین A ویتامین C استفاده کنید. این ویتامین ‌ها مهارکننده های آنتی‌ اکسیدان ‌ها می‌ باشند که برای استحکام پوست بسیار مناسب هستند.

به ویژه در نواحی ترک پوست نازک است و حساسیت بالایی را دارا می باشد. این ویتامین‌ ها می‌توانند کمک بسیار مفیدی داشته باشند. پزشک معالج شما توصیه می‌کند که از این ویتامین‌ ها استفاده کنید.

البته می‌ توانید بعد از انجام مزونیدلینگ چیزی به مدت دو هفته این راه‌ های پیشنهادی را استفاده کنید. استفاده کردن از کرم‌ های ضد آفتاب PCF 30 و یا بالاتر قبل از درمان با مزونیدلینگ و بعد از آن بسیار مهم و کاربردی می باشد.

نتیجه روش مزونیدلینگ چه زمانی پدیدار خواهد شد

به‌ طورکلی و در حالت عادی شما بعد از اولین مراجعه و درمان توسط مزونیدلینگ می‌ توانید نتیجه آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید. اما برای ماندگاری بالاتر و دوام بیشتر این نتیجه شما باید دوره درمان آن را تکمیل کنید

و بعد از گذراندن چهار تا شش جلسه درمانی که به فاصله دو هفته الی چهار هفته از همدیگر برگزار می شود ، می ‌توانید تغییرات بسیاری را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

نتیجه روش مزونیدلینگ چه زمانی پدیدار خواهد شد
نتیجه روش مزونیدلینگ چه زمانی پدیدار خواهد شد

پوست شما بعد از اتمام دوره درمان و استفاده از توصیه‌ های لازم در این باره می‌ تواند در زمان شش تا دوازده ماه به روند بهبودی خود ادامه دهد و از این جهت پوستی بسیار شاداب را برایشان به ارمغان بیاورد.

آیا درمان مزونیدلینگ با درد همراه است ؟

اغلب افراد یکی از مهم‌ ترین دغدغه ‌هایی که دارند مشکل درد و نگرانی‌ هایی در رابطه با انجام درمان مزونیدلینگ می باشد. برای این افراد می‌گوییم که انجام درمان به روش مزونیدلینگ دارای کمترین میزان درد می ‌باشد.

زیرا در این روش عمق سوزن ‌ها بسیار کم به ناحیه پوست وارد می‌شود و برای افراد بسیار بی ‌خطر و بی‌ آزار می ‌باشد. البته لازم است بدانید که در زمان استفاده از این روش بی ‌حسی ‌های موضعی بر روی پوست شما نیز تاثیر به سزایی دارند.

آیا درمان مزونیدلینگ با درد همراه است ؟
آیا درمان مزونیدلینگ با درد همراه است ؟

 شستن صورت بعد از مزونیدلینگ

باید به این نکته توجه بسیار ویژه ‌ای داشت که بعد از درمان به واسطه روش مزونیدلینگ باید به مدت حداقل 6 ساعت دست نگه دارید و صورت خود را با آب نشورید.

این نکته بسیار حائز اهمیت می ‌باشد. بعد از گذشت 6 ساعت توصیه می‌کنیم برای شستشوی صورت خود از یک پاک کننده ملایم یا صابون ‌های خنثی و ملایم استفاده لازم را به عمل بیاورید.

این کار برای این‌ که بتوانید میزان آثار خونی که بر روی صورت شما خشک شده است را بر طرف کنید ، بسیار مفید می باشد. لازم به ذکر است بگوییم برای این‌ که صورت خود را بعد از روش درمانی مزونیدلینگ بشورید باید از آب سرد استفاده کنید

 شستن صورت بعد از مزونیدلینگ
شستن صورت بعد از مزونیدلینگ

و در طول این مدت نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید و بهترین جا برای شما در خانه ماندن است. این نکته نیز لازم است که شما در ساعات های اولیه ای بعد از این‌که با استفاده از روش درمانی مزونیدلینگ صورت خود را پاک ‌سازی کردید نمی‌توانید از کرم ‌های ضد آفتاب بر روی پوست خود به‌‌ عنوان محافظت استفاده کنید.

توصیه پزشکان این است که ترجیح بدهید در خانه بمانید و در هنگامی‌که در منزل هستید از سرم ‌های هیالورونیک اسید که برای شما تجویز شده است استفاده لازم را به عمل بیاورید تا بتوانید بهبودی بهتری در رابطه با درمان مزونیدلینگ داشته باشید.

همان‌طورکه گفتیم بعد از زمان حداقل شش ساعت از انجام روش درمانی مزونیدلینگ می‌ توانید صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

توصیه پزشکان این است که تا جای ممکن است از هیالورونیک اسید استفاده لازم را به عمل بیاورید. اگر کار بسیار مهمی در این چند ساعت بعد از انجام عمل مزونیدلینگ در بیرون از خانه داشتید لازم است که حتماً از کلاه ‌های لبه ‌دار استفاده کنید و کرم ‌های ضد آفتاب نیز برای شما توصیه می‌ شود.

البته لازم است بگوییم در صورت نیاز بهتر است که تا حداقل یک روز از خانه بیرون نروید و همین‌ طور تا حدوداً 48 ساعت صورت خود را عاری از هرگونه لوازم آرایشی نگه‌ دارید تا بتوانید نتیجه مسرت بخشی در رابطه با عمل مزونیدلینگ خود داشته باشید و از نتیجه آن بسیار راضی و خشنود باشید.

همان طور که ذکر کردیم شما بعد از 6  ساعت از انجام مزونیدلینگ می‌ توانید صورت خود را بشویید ، ولی به دلیل این‌که صورت شما بعد از درمان دارای زخم‌ های بسیار ریز می باشد باید برای شستن صورت خود آن را با تمیز کننده ‌های ملایم که سطح پوست شما را آسیب نرسانند و با استفاده از آب سرد به ‌صورت ملایم شستشو دهید.

همان طور که گفتیم شستن صورت بعد از مزونیدلینگ باید آهسته و آرام صورت بگیرد.

همین‌ طور شما باید برای خشک کردن صورت خود نیز آرام این کار را انجام دهید تا پوست و مجرای کوچکی که بر روی سطح پوست شما ایجاد شده اند تحریک نشوند و باعث آسیب‌رساندن به پوست خود نشوید.

باید به این نکته توجه ویژه ‌ای داشته باشید که قبل از شستن صورت بعد از درمان مزونیدلینگ حتماً دست‌ های خود را بشورید. زیرا با دست ‌هایتان قرار است ماساژ بر روی صورت انجام دهید و اگر دستگاه شما آلوده باشد

ممکن است میکروب و آلودگی را از زخم های کوچکی که بر روی پوست شما ایجاد شده است به درون پوست نفوذ کنند و باعث عفونت هایی شود.

شما می ‌توانید بعد از این‌که شستن صورت خود را بعد از عمل مزونیدلینگ انجام دادین از سرم ‌هایی که دارای عوامل رشد هستند و پزشک متخصص شما آن ‌ها را برایتان پیشنهاد می ‌دهد استفاده کنید.

استفاده از این سرم ‌ها نیز پوست شما را تسکین می ‌دهد و باعث می شود درمان پوست شما سریع ‌تر انجام بگیرد . همچنین می‌تواند حساسیت‌ های ناشی از انجام مزونیدلینگ را برای شما کمتر کند.

مراقبت‌ های مهم بعد از انجام مزونیدلینگ

شما باید قبل از این‌که از روش درمانی مزونیدلینگ استفاده کنید ، از اقداماتی که ممکن است بعد از انجام آن برای شما کارآمد باشند اطلاعات دقیقی داشته باشید.

آمادگی ‌هایی که شما برای حفظ از پوست خود انجام می دهید ، می‌تواند بسیار مفید و مؤثر در روند بهبودی پوست شما باشد و تفاوت ‌های بسیاری را برای رسیدن به زیبایی مورد نظر شما به وجود می آورد.

همان طور که همه شما با استفاده از مطالبی که برایتان ذکر کردیم متوجه شدید این عمل تعدادی زخم ‌های کوچک را بر روی پوست ایجاد می‌کند که شما باید بعد از انجام دادن این روش مراقبت ‌های منحصر به‌ فردی را در برنامه‌ ها و فعالیت‌ های روتین زندگی خود در نظر بگیرید

تا بتوانید با استفاده از آن روند بهبودی بهتری را تجربه کنید. شما باید در رابطه با آب‌رسانی به پوست خود پاک کردن و بهبودی آن حساس ‌تر و نکته بین تر باشید.

همچنین باید از کرم ‌های بسیار مناسبی که با پوست شما همخوانی دارد استفاده کنید. برای این‌که بتوانید بهتر این کرم‌ ها را تشخیص بدهید می‌توانید با پزشک معالج خود بعد از انجام مزونیدلینگ مشورت کنید.

همین طور می‌توانید از پزشک معالج خود بخواهید تا اقدامات و مراقبت‌ هایی که بعد از انجام مزونیدلینگ واجب می باشد تا پوستی بسیار شاداب ‌تر داشته باشید را برای شما با جزئیات بهتری توضیح و شرح دهد.

البته ما در ادامه این مطلب تصمیم داریم که برای شما از مراقبت های ضروری که بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ لازم می باشد ، صحبت کنیم.

شما در حال مطالعه مقاله شستن صورت بعد از مزونیدلینگ هستید

پاک‌ سازی کردن :

شما می‌توانید بعد از انجام عمل مزونیدلینگ به فاصله سه روز از یک پاک‌کننده بسیار ملایم مثل ژل‌ های شستشو با استفاده از آب گرم صورت خود را بشویید و برای شستشو از این روش استفاده کنید.

شما بعد از انجام عملیات شستشو می ‌توانید به آرامی نواحی که بر روی آن عمل مزونیدلینگ انجام داده ‌اید را خشک کنید.

در این فاصله باید دست ‌های خود را نیز تمیز نگه دارید تا به واسطه دست ‌های تمیز صورتی شاداب ‌تر را برای خود به ارمغان بیاورید. پیشنهاد می‌کنیم تا یک هفته از هیچ‌ گونه برس ‌های آرایشی و پاک ‌کننده بر روی سطح پوست خود استفاده نکنید. زیرا برای پوست شما مضر است و منافذ پوست شما باز است و امکان ایجاد عفونت بر روی آن بیشتر می ‌شود.

آب‌ رسانی به پوست :

امکان دارد نواحی مورد نظر که مزونیدلینگ بر روی آن‌ ها انجام شده باشد بعد از انجام عمل میزانی خشک شود و آب و رطوبت پوست از بین برود. شما باید بتوانید با استفاده از هیالورونیک اسید آب ‌رسانی پوست خود را انجام دهید و از این طریق به مرطوب بودن و تعادل پوست خود کمک به سزایی بکنید.

بهبودی پوست :

برای این‌که روند بهبودی پوست خود را بیشتر کنید باید از سرم‌ های آنتی اکسیدان حتماً استفاده کنید. این سرم ‌ها می‌توانند مسکنی برای پوست باشند و احساس سوزش را بر در پوست شما بر طرف کنند. همچنین می‌ توانند حساسیت های موجود بر روی پوست شما را کاهش دهند.

تحریک پوست و احیا کردن آن :

برای این‌که بتوانید در روند درمانی مزونیدلینگ به نتایج بهتری در بهبودی پوست خود برسید باید از پپتید ها که محرکی برای ساختن کلاژن بر روی پوست هستند استفاده لازم را به عمل بیاورید.

با استفاده از پپتید ها می‌توانید میزان بازسازی پوست خود را سریع ‌تر انجام بدهید و از این طریق پوست شما به سرعت احیا می شود.

همچنین می ‌تواند یک محرک بسیار مناسب برای پوست باشد و به واسطه آن میزان کلاژن ها را در درمان مزونیدلینگ به بیشترین حد خود برساند.

محافظت از پوست در مقابل نور خورشید :

شما باید بعد از روش درمانی مزونیدلینگ حتماً از ضد آفتاب هایی که مواد شیمیایی درون آن‌ ها استفاده نشده است مصرف کنید و حدوداً بعد از یک هفته به طور مداوم اینکار را انجام دهید تا از این طریق بتوانید از پوست خود محافظت لازم را به عمل بیاورید.

نکته مهمی که در رابطه روش درمانی مزونیدلینگ وجود دارد این است که بعد از 3 روز آرایش نکنید و از مواد آرایشی شیمیایی بر روی پوست خود جلوگیری کنید. زیرا بر اثرگذاری روش درمانی مزونیدلینگ بسیار تاثیرگذار است و ممکن است آثار  مخربی از آن برای شما حاصل شود.

نکته های لازم برای مراقبت‌ های بیشتر از پوست

  • در حدود یک هفته بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ از محصول هایی که برای مراقبت پوست است و از مواد فعال ساخته می ‌شوند اجتناب کنید و از آن ‌ها استفاده نکنید.
  • از هر نوع برس‌ هایی که بر روی سطح پوست شما باعث پاک‌سازی می شوند به میزان یک هفته بعد از انجام روش مزونیدلینگ دوری کنید و ترجیحاً استفاده نکنید.
  • لازم است بگوییم تا 3 روز بعد از انجام مزونیدلینگ از حمام آفتاب و برنزه کردن نیز دوری کنید.
  • تا حدود 3 روز بعد از انجام روش درمانی مزونیدلینگ شنا نکنید. چه در آب ‌های معمولی چه در آب‌هایی که دارای کلر هستند، زیرا برای سطح پوست شما بسیار مضر می باشد.
  • پزشک شما توصیه می کند بعد از عمل حدوداً 3 روز ورزش‌ هایی که باعث تعریق زیاد می شوند را انجام ندهید

اثرات کرم ‌های ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ

بعد از عمل مزونیدلینگ شما باید کرم‌ های ترمیم ‌کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید. برای این ‌که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید می توانید از پزشک معالج خود در رابطه با استفاده از کرم‌ های ترمیم‌کننده مشورت بگیرید و درخواست کنید بهترین کرمی که برای پوست شما مناسب می باشد را به شما پیشنهاد دهد.

به ‌طور حتم پزشک معالج بهتر می ‌تواند اطلاعات لازم در این رابطه به شما دهد زیرا ویژگی‌ های پوست شما را می ‌داند و از این جهت می‌ تواند مشاوره‌ های بسیار مفیدی برای ترمیم یافتن پوست شما داشته باشد و پوستی مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

کالا ها و محصولات ترمیم کننده ای که غلظت بالایی را دارند از عوامل رشد به حساب می ‌آیند و مهم ‌تر از هر چیزی می ‌توانند برای درمان و بهبودی پوست شما بعد از مزونیدلینگ مؤثر باشند و کمک بهینه‌ای کنند.

این کرم ‌های ترمیم‌کننده به دلیل این‌که خاصیت ضد التهابی دارند می‌ توانند عمل ترمیم پوست شما را سریع ‌تر انجام بدهند

یک روز بعد از درمان خود لازم و بهتر است که از عوامل رشدی مانند پلاسمای غنی از پلاکت استفاده لازم را به عمل بیاورید.

همچنین بعد از آن می‌ توانید از مرطوب کننده‌ های سبک و ضد آفتاب هایی که فاقد مواد شیمیایی باشند استفاده لازم را بکنید. همچنین پزشک معالج شما پیشنهاد می دهد بعد از یک هفته از سرم‌ های اکسید آنتی‌ اکسیدان ، ضدآفتاب های با اکسید و دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید.

افرادی که سن بالاتری دارند نیز می‌توانند از کرم ‌های ترمیم‌کننده که باعث می شود سلول های بنیادی این افراد ترمیم شود استفاده لازم را به عمل آورند.

زیرا این موارد می‌تواند به تولید کلاژن بسیار کمک کند و تاثیر به سزایی در روند درمان مزونیدلینگ شما بگذارد. بعد از عمل مزونیدلینگ ممکن است التهابات و قرمزی بر روی پوست صورت شما ایجاد شده باشد

که شما می‌ توانید با استفاده از دو بار ضدآفتاب در طول روز که با SPF 30 درصدی باشد میزان التهابات و قرمزی پوست خود را برطرف کنید. به ‌طورکلی یک تا سه روز زمان نیاز است که آثار التهاب و قرمزی بر روی پوست شما برطرف گردد.

شما در حال مطالعه مقاله شستن صورت بعد از مزونیدلینگ هستید

بعد از انجام مزونیدلینگ پوست به چه مدت استراحت نیاز دارد

باید بگوییم پوست همه افراد با هم یکسان نمی ‌باشد و هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد. به همین دلیل واکنش هایی که هر پوستی نشان می دهد با دیگری مختلف خواهد بود.

اما به ‌طورکلی درمان ‌هایی به واسطه مزونیدلینگ نیازی به دوره ‌های استراحت و نقاهت بعد از عمل ندارند و فرد بعد از عمل می‌تواند فعالیت‌ های روزانه خود را آغاز کند

بعد از انجام مزونیدلینگ پوست به چه مدت استراحت نیاز دارد
بعد از انجام مزونیدلینگ پوست به چه مدت استراحت نیاز دارد

و پزشک معالج شما می‌تواند به یک رژیم غذایی مناسب برای شما در نظر بگیرد تا از این طریق بتواند به درمان شما کمک بهینه ‌ای کرده باشد و نتیجه درمان شما به سرعت بر روی پوست شما مشاهده شود.

سخن آخر

با توجه به تمامی مطالب بالا ذکر کردیم که بسیاری از افراد به دلیل این‌که بتوانند میزان کلاژن را در بدن خود بالاتر ببرند و تقویت کنند تصمیم می‌گیرند که با استفاده از روش مزونیدلینگ در مطب ‌های پزشکی آثار جوش و آکنه را از روی صورت خود محو کنند.

روش مزونیدلینگ بی ‌خطر و ساده می باشد اما باید بدانید که بعد از انجام این روش نیاز به مراقبت ها و رعایت کردن نکات ایمنی می باشد تا پوست شما دچار عفونت های ناشی بعد از روش درمانی مزونیدلینگ نشود.

سخن آخر
سخن آخر

در این مبحث در رابطه با شستشوی صورت بعد مزونیدلینگ و نحوه انجام کارهایی که باید بعد از روش درمانی مزونیدلینگ انجام بدهیم صحبت کردیم و درباره باید و نباید هایی که در رابطه با تورم و التهابات روی پوست به واسطه درمان مزونیدلینگ می باشد توضیحات مختصری دادیم.

در این مطلب ذکر کردیم که زمان بعد از حمام رفتن ، استخر رفتن و دوش گرفتن و یا شستن صورت بعد از مزونیدلینگ به چه صورت می باشد.

همان طور که ذکر کردیم شما با استفاده از مواد شوینده ملایم می ‌توانید صورت خود را با آب سرد به آرامی شستشو دهید و مراقبت ‌های لازم برای پوست خود را انجام دهید.

بعد از به دلیل این‌که خون در پوست شما زیاد جریان دارد باعث التهابات و قرمزی می شود و پیشنهاد که از نوشیدنی ‌های داغ پرهیز کنید و به جای آن نوشیدنی‌های خنک مانند آب و مایعات را بیشتر مصرف کنید و به مدت 24 ساعت استحمام نکنید تا تأثیرات روش درمانی مزونیدلینگ برای شما از بین نرود.

همچنین شما نیز می‌توانید برای برطرف کردن التهابات و قرمزی از کمپرس های سرد و ماسک ‌های خنک‌ کننده نیز استفاده کنید.

لازم به ذکر است بگوییم برای تثبیت درمان مزونیدلینگ باید سالانه آن را تمدید کنید. زیرا کلاژن سازی پوست شما در یک زمان معین ممکن است متوقف شود و نیاز به انجام دوباره مزونیدلینگ داشته باشید تا نتیجه بهتری از آن بگیرید.

در آخر امیدواریم با استفاده از مطالب بالا توانسته باشیم کمک لازم برای مراقبت‌ ها و شستشوی صورت بعد از مزونیدلینگ برای شما کرده باشیم و استفاده لازم را از مطالب بالا برده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید