میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

رفع خطوط افقی گردن
رفع خطوط افقی گردن

لیست موضوعات

رفع خطوط افقی گردن

برای رفع خطوط افقی گردن که معمولاً بر اثر کمبود کلاژن به وجود می آید می توان از روش هایی مانند لیزر، تزریق بوتاکس، میکرودرم و رادیوفرکانسی استفاده کرد. در این مقاله تصمیم داریم علت به وجود آمدن چروک های گردن و رفع این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

  • علت به وجود آمدن چروک های روی گردن چیست؟
  • انواع خطوط روی گردن
  • چگونه می توان چروک های گردن را درمان کرد؟
  • به چه شکل می توان از به وجود آمدن چروک در گردن جلوگیری کرد؟

 

رفع خطوط افقی گردن
رفع خطوط افقی گردن

علت به وجود آمدن چروک های روی گردن چیست؟

چروک ها معمولا در قسمت های مختلف از بدن از جمله دست، صورت، گردن و نواحی دیگر به وجود می آید که از دلایل عمده ی آن تاثیرات محیطی و آب و هوا می باشد و تا زمانی که خیلی عمیق نشود ممکن است نظر ما را به خود جلب نکند و متوجه آن نشویم.

زمانیکه این خطوط عمیق تر می شود درمان آنها بسیار مشکل است و علت آن هم بخاطر ضخامت پوست این ناحیه می باشد. به دلایل مختلفی مانند خوردن غذا چرخاندن سر به اطراف و …  باعث کشیدن پوست گردن می شود که با تکرار این حرکات و همچنین تابش نورخورشید خطوط عمیق تر می شود.

علت به وجود آمدن چروک های روی گردن چیست؟
علت به وجود آمدن چروک های روی گردن چیست؟

انواع خطوط روی گردن:

خطوط افقی:علت این خطوط و چروک های افقی بر اثر کمبود کلاژن در پوست آن نواحی می باشد. هرچه قدر سن بالاتر برود میزان تولید کلاژن هم در پوست کاهش پیدا می کند که خود باعث شل شدن و افتادگی پوست می شود. به هر اندازه در مقابل نور آفتاب قرار بگیرید و از پوست خود محافظت نکنید میزان به وجود آمدن این خطوط سریعتر می شود.

خطوط عمودی:معمولا خطوط ظاهر شده بر روی گردن که عمودی شکل هستند نسبت به خطوط افقی عمق بیشتری دارند. خطوطی که به شکل عمودی بر روی گردن ظاهر می شود معمولاً بر اثر ثابت نگه داشتن سر در جهت خاص می باشد که دلیل عمده ی آن هم استفاده از گوشی و کامپیوتر و وسایلی از این قبیل می باشد که هنگام استفاده از آنها سر به مدت زیادی در یه حالت خاص نگه داشته می شود. معمولا به چروک های عمودی TECH NECK نیز گفته می شود.

چگونه می توان چروک های گردن را درمان کرد؟

روش های مختلفی برای درمان چین و چروک در گردن وجود دارد که در زیر به ذکر آنها می پردازیم:

استفاده از بوتاکس:

نام بوتاکس از یک سم  به نام بوتولینوم گرفته شده است. اثر بخشی بوتاکس دقیقا مانند تزریق ژل است فقط روش های انجام آنها با هم فرق دارد. بوتاکس باعث می شود گیرنده های عصبی مسدود شوند و عضله فلج شود که این خود باعث شل شدن عظله می شود و پوست گردن را می کشد و چروک ها از بین می روند.

استفاده از این روش هم مزیت  و عوارض های خاص خود را دارد. طول عمر بوتاکس معمولا 3 الی 4 ماه می باشد و نکته ای که لازم است در مورد بوتاکس بدانید این است که استفاده از این روش برای چین و چروک پوست استفاده نمی شود.

تزریق بوتاکس عوارض خاص خود را دارد مثلاً ممکن است یک ترزریق اشتباه موجب بی حرکت شدن یک گروه عضلانی شوند که در ننیجه باعث بی تحرکی تسر می شود. اما ناگفته نماند با از بین رفتن اثر بوتاکس این مشکل هم برطرف می شود.

استفاده از بوتاکس:
استفاده از بوتاکس:

تزریق ژل:

با استفاده از ژل که پر کننده نام دارد برای پر کردن خطوط خالی از پوست استفاده می شود که به خاطر نداشتن کلاژن و الاستین در آن نواحی به وجود می آید.

دقیقا این نوع مواد مانند آبی می باشد که درون بادکنک است. این تزریق باعث می شود پوست همچون بادکنک کشیده شود و چین و چروک را برطرف کند. 4 مدل ژل در بازار موجوداست که هر یک از آنها معایب و مزایای خاص خود را دارند اما میزان عمر همه آنها از 4 ماه تا 12 ماه است و چون این ژل ها به بدن نفوذ می کنند برای بدن مضر می باشد.

استفاده از میکرودرم:

میکرودرم دستگاهی است با استفاده از اسپری میکروکریستال و ساییدگی که بر روی پوست ایجاد می کند لایه ایی از پوست که مرده است از بین می برد. با استفاده از دستگاه میکرودرم می تواند چروک ها و خطوط روی گردن و لکه هایی را که بر اثر افزایش سن به وجود آمده است را از بین برد.

در این روش برای اینکه نتیجه ی مطلوب تری دریافت کنید ممکن است لازم باشد که تعداد دفعات درمان را بیشتر کنید. مدت زمان لازم هم برای هر درمان بین نیم ساعت تا یک ساعت طول می کشد، و باید برای چندین هفته مکرراً انجام شود.

این روش درمانی هیچ عوارضی ندارد و اثر بخشی آن هم بسیار بالاست زیرا پوست با کمک میکرودرم از عمق از بین می رود و معمولاً هم بعد از 7 ال 10 روز پوست گردن خوب می شود.

استفاده از میکرودرم:
استفاده از میکرودرم:

استفاده از عمل لیفتینگ:

از لیفتینگ به عنوان یک جراحی برای درمان چین و چروک گردن استفاده می شود که موجب زیبا شدن و صاف شدن پوست می شود. با استفاده از این روش جدا از اینکه خط و خطوط گردن را رفع میکند شل شدگی پوست در قسمت فک را هم از بین می برد. عمل لیفتینگ به دو روش صورت می گیرد و کارایی هر کدام از آنها با همدگیر فرق دارد.

به چه شکل می توان از به وجود آمدن چروک در گردن جلوگیری کرد؟

  • همیشه از کرم ضد آفتاب SPF 30 به بالا استفاده کنید. چون UVA برای پوست مضر است. حتی در هنگام شنا کردن هم از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • روزانه باید ورزشهای مربوط به گردن انجام شود که تکرار آن عضله های گردن را تقویت می کند و پوست را می کشد و شل شدگی را بر طرف می کند.
  • استفاده از کرم مرطوب کننده الزامی است. یعنی استفاده از این نوع کرم ها نمی تواند از بروز چین و چروک جلوگیری کند ولی چین و چروک های کوچک را پوشش می دهد. استفاده از کرم های مرطوب کننده SPFاز پوست شما در مقابل اشعه های مضر UVA و UVB حفاظت می کند.
  • در مصرف نمک اعتدال را رعایت کنید و همچنین مواد عذایی فیبر دار را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.
  • از مصرف دخانیت خودداری کنید.

بدون شک می توان گفت که از طریق روش های زیبایی می توان برای رفع چین و چروک گردن اقدام کرد اما بخاطر هزینه های بالایی که دارند به شما عزیزان توضیه می کنیم با انجام یک سری پیشگیری ها مانند رعایت بهداشت، استفاده از ضد آفتاب و مرطوب کننده ها، رژیم غذایی مناسب که شامل ویتامین ها و مواد معدنی می شوداز به وجود آمدن چین و چروک برروی پوست گردن خود جلوگیری کنید.

به چه شکل می توان از به وجود آمدن چروک در گردن جلوگیری کرد؟
به چه شکل می توان از به وجود آمدن چروک در گردن جلوگیری کرد؟

از اینکه تا انتهای مقاله رفع خطوط افقی گردن ما را همراهی کردید متشکریم

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه  کار از سال 86 در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزاتاچ از سال 94 :

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس :

09127379893

161 930 22 021

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید