میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

دکتر پوست فرمانیه
دکتر پوست فرمانیه

لیست موضوعات

دکتر پوست فرمانیه

بسیاری از ساکنان تهران، برای یافتن یک متخصص خوب، معمولا به دنبال دکتر پوست فرمانیه هستند. نه تنها در فرمانیه، که در هر کدام از شهرهای بزرگ و کوچک ایران می توان دکتر پوست خوب و متخصصی را پیدا کرد. پیش از آن که به دنبال پیدا کردن یک دکتر پوست خوب باشید، بهتر است که ویژگی مورد نیاز برای چنین پزشک هایی را بشناسید. در این مقاله سوالاتی را پیرامون این موضوع مطرح کرده و به آن ها پاسخ می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دکتر پوست فرمانیه
دکتر پوست فرمانیه

اگر به دنبال دکتر پوست در فرمانیه و به طور کلی شمال و شرق تهران هستید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های فعالیت و سابقه کاری این کلینیک هستید، به انتهای همین مقاله مراجعه کنید و با مرکز تخصصی دکتر زرگنج فرد تماس بگیرید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

دکتر پوست چه کسی است و چه کاری انجام می دهد؟

توانمندی های تخصصی مورد نیاز برای یک دکتر پوست چیست؟

ویژگی های شخصیتی یک دکتر پوست چیست؟

چه زمانی باید یک دکتر پوست را ببینیم؟

دکتر پوست چه کسی است و چه کاری انجام می دهد؟

دکتر پوست، پزشکی است که در زمینه مراقبت از پوست و در تشخیص و درمان بیماری های پوست، مو و ناخن تخصص دارد. علاوه بر این، دکتر پوست در زمینه مدیریت اختلالات ظاهری پوست (مانند ریزش مو و زخم) نیز آگاه است. وی اغلب روش های تخصصی تشخیصی مربوط به بیماری های پوستی را انجام می دهد. این پزشکان از روش های درمانی شامل موارد زیر استفاده می کنند:

دکتر پوست چه کسی است و چه کاری انجام می دهد؟
دکتر پوست چه کسی است و چه کاری انجام می دهد؟

داروهای خوراکی، تزریقی و موضعی

نور درمانی با پرتو ماوراء بنفش

مجموعه ای از اقدامات جراحی پوستی

روش های آرایشی مانند لایه برداری شیمیایی، اسکلروتراپی (که برای شرایطی مانند واریس استفاده می شود) و میکرو پوستی (جراحی برای لایه برداری از پوست)

متخصصان پوست ممکن است در زمینه هایی مانند الکتروجراحی (استفاده جراحی از جریان الکتریکی با فرکانس بالا برای برش یا از بین بردن بافت)، جراحی کرایوسرژی (که شامل انجماد بافت است)، عمل لیزر و جراحی (شامل برداشتن با برش بافت) آموزش و تجربه داشته باشند.

توانمندی های تخصصی مورد نیاز برای یک دکتر پوست چیست؟

آموزش آکادمیک

دکتر پوست بعد از اخذ مدرک پزشکی و گذراندن دوره کارآموزی، باید سه سال دوره تخصص پوست را در دانشگاه بگذارند. بعد از قبولی در آزمون های سختگیرانه دوره تخصص، دکتر پوست می تواند انواع بیماری های پوستی را تشخیص داده و درمان کند.

برخی از پزشکان، در زمینه های خاصی از پوست، مانند اطفال، جراحی یا آرایشی و بهداشتی، آموزش های دیگری نیز کسب می کنند و در ادامه به دنبال روش های تخصصی در این زمینه ها می روند. با توجه به این پیشینه و دانش، متخصصان پوست برای تشخیص و درمان طیف گسترده ای از شرایط پوست، مو و ناخن باید کارآزموده باشند.

تجربه عملی

در هنگام انتخاب دکتر پوست، باید کسی را پیدا کنید که تجربه گسترده ای در زمینه پوست داشته باشد. پزشکان زیادی ممکن است خدمات پوستی ارائه دهند، اما شما باید دریابید که دکتر شما چه مدت تمرین و تجربه عملی داشته است و تا چه حد در زمینه ای که شما می خواهید، خبره است.

ویژگی های شخصی یک دکتر پوست چیست؟

متخصصان پوست باید بتوانند در تماس نزدیک با دیگران خوب کار کنند و در هنگام مشاوره، با بیماران ارتباط مناسبی برقرار کنند. آن ها باید بتوانند روندهای مختلف درمان های پوستی را به خوبی برای بیماران توضیح بدهند تا بیمار بتواند به او اعتماد کند.

علاوه بر این، بیمار باید از خطرات درمان هم اطلاع کافی داشته باشد. متخصصین پوست باید ثبات عاطفی داشته و قلبا تمایل به کمک به دیگران داشته باشند. استقامت فیزیکی و سلامتی خوب برای مقاومت در برابر ساعت ها کار مداوم، بسیار ضروری است. آنها برای انجام بسیاری از درمان های دستی از جمله بیوپسی، جراحی پوست و استفاده از داروهای موضعی، به بینایی و مهارت بالایی نیاز دارند.

ویژگی های شخصی یک دکتر پوست چیست؟
ویژگی های شخصی یک دکتر پوست چیست؟

چه زمانی باید یک دکتر پوست را ببینیم؟

طبق تعریف جهانی سازمان بهداشت، دکتر پوست، در واقع متخصص حفظ سلامت پوست، مو و ناخن شماست. بنابراین وجود هر گونه ناراحتی در این موارد، می تواند شما را وادار به دیدن یک دکتر پوست کند.

با آن که برخی از بیماری ها و یا زخم های سطحی با استفاده از درمان های خانگی نیز بهبود می یابند، اما مواردی وجود دارد که حتما باید برای درمان آن ها به یک پزشک پوست مراجعه کنید. در زیر به 6 مورد از مهم ترین مشکلات شایع پوستی اشاره می کنیم که به درمان های تخصصی نیاز دارند:

چه زمانی باید یک دکتر پوست را ببینیم؟
چه زمانی باید یک دکتر پوست را ببینیم؟

آکنه

اگر آکنه دارید که به درمان های خانگی پاسخ نمی دهد، ممکن است بخواهید با پزشک متخصص پوست ملاقات داشته باشید. متخصص پوست می تواند تشخیص دهد که کدام نوع از نسخه های درمانی برای آکنه شما مؤثر  است.

سرطان پوست

یک متخصص پوست می تواند غربالگری سرطان پوست را برای شما انجام دهد. با پزشک خانواده یا متخصص پوست خود در مورد اینکه چند بار در سال نیاز به غربالگری سرطان دارید، مشورت کنید. بررسی سالانه بدن به ویژه در صورتی که در یک گروه پرخطر قرار دارید، بسیار مهم است. گروه پرخطر به افرادی گفته می شود که سابقه سرطان پوست یا سابقه آفتاب سوختگی های تاول گونه دارند. در واقع تشخیص زودهنگام سرطان پوست، می تواند در درمان آن بسیار موثر باشد.

علاوه بر غربالگری منظم، در صورت مشاهده تغییر در شکل، اندازه یا رنگ هر یک از خال های خود، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. یک متخصص پوست می تواند برخی یا همه بافت های مشکوک را برداشته و آن ها را تحت بررسی قرار دهد.

اگزما

این بیماری مزمن پوستی با تحریک، خارش و لکه های پوستی مشخص می شود. یک متخصص پوست و مو می تواند به یافتن راه هایی برای مدیریت اگزما و تجویز هرگونه درمان لازم کمک کند.

آسیب پوست

اگر می خواهید آسیب های پوستی خود را به حداقل برسانید یا از پیر شدن پوست خود جلوگیری کنید، متخصص پوست می تواند محصولات و یا تغییر سبک زندگی را به شما پیشنهاد دهد که میزان قرار گرفتن در معرض عناصر آسیب زا را کاهش می دهد.

مراقبت های ویژه از پوست ، مو و ناخن ها

شما می توانید برای هرگونه نگرانی که در مورد شرایط ظاهری خود دارید، با متخصص پوست صحبت کنید. به عنوان مثال، شرایط پوستی اعم از تغییر رنگ تا زگیل، علائم کشش پوستی و پسوریازیس همه توسط یک متخصص پوست قابل درمان است.

آسیب پوست
آسیب پوست

درمان زخم

متخصصین پوست می توانند برای بهبود ظاهر هر زخمی، از جمله زخم های آکنه و زخم های کلوئیدی (برافراشته)، درمانی خاص را ارائه دهند. متخصص پوست ممکن است شما را برای درمان بهتر اسکارهای جدی مانند مواردی که در اثر سوختگی وجود دارد، به جراح پلاستیک ارجاع دهد.

از همراهی شما تا پایان این مقاله سپاسگزاریم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید