جراحی میخچه با لیزر

مقاله ی امروز ما راجع به جراحی میخچه با لیزر می باشد با ما همراه باشید.

جراحی میخچه با لیزر یکی از راه های از بین بردن این ضایعه پوستی است که سطح پوست را به شکل بیضی خشک و سفت می کند البته راه های دیگری نیز برای درمان وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

در ادامه به تعدادی از سوالات که ممکن است برای شما عزیزان پیش آمده باشد پاسخ می دهیم:

1. میخچه چیست؟
  2. چه عواملی باعث می شود که فردی به میخچه دچار شود؟
  3. چه کسانی بیشتر به میخچه مبتلا می شوند؟
  4. راه های پیشگیری از میخچه چیست؟
  5. راه های درمان میخچه چیست؟
  6. میخچه ها به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند؟
  7. درمان های خانگی میخچه پا کدام ها هستند؟
  8. در چه مواردی برای درمان میخچه باید به دکتر مراجعه کرد؟
  9. چند نوع میخچه وجود دارد؟
  10. روش جراحی میخچه با لیرز به چه صورت است؟

میخچه چیست؟

پوست هم مانند خیلی دیگر از نقاط بدن جز عضوهای حساس محسوب می شود، که با ایجاد کوچکترین فشاری از خود حساسیت و واکنش نشان داده، واکنش ها به صورت: قرمزی، تورم،خارش و … نمایان می شوند.

یکی از همین واکنش ها به مرور زمان به میخچه تبدیل می شود، که البته عکس العمل طبیعی بدن در جهت هشدار و محافظت از خود می باشد. ظاهر کلی میخچه بر روی پوست به شکلی یک بیضی است که بسیار سفت و خشک می باشد. محل رویش این ضایعه بیشتر در نقاط نرم و بدون مو پوست مانند: پشت پنجه ی پا، زیر انگشتان حتی می تواند در جاهایی از پوست که ضخیم تر است نیز بروید.

میخچه چیست؟

چه عواملی باعث می شود که فردی به میخچه دچار شود؟

• پوشیدن کفش نامناسب(ساییده شدن قسمت هایی از پوست پا توسط کفش، طراحی غیر استاندارد کفش، بزرگتر یا کوچکتر بودن کفش)
  • راه رفتن یا ایستادن های طولانی مدت بر روی سطوح سخت
  • تغییر ظاهر کلی پا به علت اختلالات استخوانی(بزرگ شدن یا بد قرار گرفتن پا)
  • تغییرات بیومکانیکی پا به نحوی که باعث می شود بر روی برخی نقاط فشار بیشتری وارد شود.
  • حاملگی یا افزایش وزن
  • گاهی برای طولانی مدت پاها حرکت خاصی ندارند و همین امر سبب تورم آنها می شود که باعث می شود از جانب کفش به پاها فشار بیاید.
چه عواملی باعث می شود که فردی به میخچه دچار شود؟

چه کسانی بیشتر به میخچه مبتلا می شوند؟

آمار ها نشان داده است که زنان بیشتر از مردان به این ضایعه ی پوستی مبتلا می شوند. علت آن پوشیدن کفش هایی است که یا پاشنه های بلند دارند و یانوک تیزند و به پنجه ها و همچنین انگشتان فشار وارد می کنند که باعث تشدید این ضایعه می شود، که درد و تورم را به همراه دارد. پوشیدن کفش نا مناسب بزرگتر یا کوچکتر باعث ساییدگی پوست می شود.

لازم است بدانید تنها پوشیدن کفش نامناسب به این درد ها منتهی نمی شود و ضایعه ی استخوانی هم از دیگر دلایل آن است. افراد دیابتی باید بیش از دیگر افراد مواظب باشند که به این درد دچار نشوند و به دردسر های بعد از آن گرفتار نشوند، پس در انتخاب کفش خوب و استاندارد دقت کنید.

چه کسانی بیشتر به میخچه مبتلا می شوند؟

راه های پیشگیری از میخچه چیست؟

ساده است، اگر مراقب باشید و نکات را رعایت کنید هرگز به میخچه مبتلا نخواهید شد. حتما می دانید که میخچه ها در اثر سایش و یا فشار های مداوم به وجود می آیند، پس در گام اول سعی به خرید کفش های مناسب داشته باشید و از پوشیدن کفش های نوک تیز، پاشنه بلند، تنگ و شل پرهیز کنید.

همیشه جوراب هایی بپوشید که جنس آنها نخی یا کتان باشد، پاهایتان را با کرم ها و نرم کننده ها نرم نگه دارید. از شستن و خشک کردن مرتب پاها غافل نشوید. اگرچه بسیاری از مردم با خواندن این مطالب فکر می کنند که راهکار ساده است و ممکن است موثر نباشد، اما همین راهکار های به ظاهر ساده در پیشگیری ار به وجود آمدن میخچه نقش بسیار موثری دارند.

راه های پیشگیری از میخچه چیست؟

راه های درمان میخچه چیست؟

• چسب میخچه

اگر دقت کنید وقتی به یک میخچه فشار کمتری وارد شود پینه های حاص از آن نیز کوچکتر می شوند. گاهی دکتر توصیه می کند که سطوحی که ضخیم اند را بردارد تا درد میخچه کمتر شود. پدهایی برای رفع این ضایعه وجود دارند که روی خود نوعی اسید دارند وباعث از بین رفتن میخچه و همچنین تسکین دهنده ی درد هستند.

اما توجه داشته باشید که استفاده ی نادرست از این پد ها نه تنها درد را کاهش نمی دهد، بلکه ممکن است باعث سوختگی و زخم در اطراف میخچه شود افرادی که دیابت دارند باید دقت بیشتری داشته باشند در هنگام استفاده از این پد ها زیرا ممکن است باعث بروز مشکلاتی شوند.

• جراحی میخچه پا

از دیگر روش های برطرف کردن میخچه جراحی میخچه می باشد. اما مشکل اینجاست که هیچ تضمینی وجود ندارد که میخچه به حالت قبلی خود باز نگردد. توصیه می شود ابتدا خودتان شروع به درمان کنید برای مثال: پاهایتان را خشک نگه دارید، در خانه از کفش مناسب وجوراب های کتانی استفاده کنید.

گاهی دکتر شما با نتایجی که بدست می آورد می فهمد که این میخچه از مدل پای شماست که باعث می شود به طور صحیحی راه نروید در نتیجه میخچه ایجاد می شود. هیچ جای نگرانی ندارد زیرا با یک عمل ارتوپدی می توانید مشکلتان را به راحتی حل کنید.

• فریز کردن میخچه

کرایوتراپی یا فریز کردن هم جز راه های درمان میخچه محسوب می شود. اما بهتر است بدانید که این نوع درمان برای طولانی مدت پاسخگو نیست، و مانند پد های اسیدی عمل می کند یعنی درمان آن مقطعی است. اگر می خواهید برای همیشه از شر میخچه ها خلاص شوید باید برآمدگی های استخوانی در زیر پوست را بردارید.

میخچه ها به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند؟

میخچه ها را به طور کلی می توان به دو دسته ی میخچه ی سخت و میخچه ی نرم تقسیم کرد. ساختار میخچه ی سخت را می توان از روی اسم آن تشخیص داد، این نوع از میخچه سخت و خشک است که بسیار شایع است. در نقاطی از پوست مثل: روی انگشتان، بین انگشتان و زیر پاشنه به وجود می آیند. اکثرا مردم تفاوت بین زگیل و میخچه را به دلیل نمی دانند در نتیجه برای درمان نیز از راه اشتباه می روند.

میخچه ها به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند؟

درمان های خانگی میخچه پا کدام ها هستند؟

اولین راهکار این است که استراحت کنید و کمتر راه بروید زیرا پیاده روی زیاد باعث رشد هرچه بیشتر آن می شود همین امر سبب می شود ناحیه ای که میخچه دارد بیش از پیش درد داشته باشد. بهتر است بدانید که هرچه بیشتر استراحت کنید زودتر به بهبودی می رسید.

نکته حائز اهمیت این است که به هیچ عنوان سعی نکنید با چاقو یا تیغ آن را بردارید، خیلی از مردم بر این باورند که دستکاری کردن آن با چاقو یا تیغ می توانند میخچه را درآورند اما اینگونه نیست زیرا با این کار تنها درد خود را چند برابر خواهید کرد.

سالیسیلیک اسید ماده ای است که جهت از بین بردن میخچه استفاده می شود، اما اگر سایز آن بزرگ باشد استفاده از این ماده مدت بیشتری به طول می انجامد، ترکیب اصلی چسب میخچه هم سیسیلیک اسید است که آن هم برای درمان استفاده می شود. یکی از درمان های سنتی که درمانگر بودن آن اثبات شده است استفاده از سیر است.

در این روش باید یک حبه سیر را له کنید و بر روی میخچه به صورت یک مرهم قرار دهید، چندین بار این عمل را تکرار کنید، اثر بخشی سیر سبب می شود کم کم و برای همیشه ضایعه از بین برود.

هنگامی که به حمام می روید از سنگ پا استفاده کنید زیرا سنگ پا نیز از درمان های خانگی محسوب می شود که باعث درآمدن میخچه ها می شود. توصیه می شود که پای خود را به مدت ده دقیقه در آب گرم قرار داده و بعد با سنگ پا روی ضایعه بکشید. این کار را سه تا چهار بار انجام دهید، در اکثر اوقات میخچه به کلی از پای افراد خارج شده و نتیجه بخش بوده است.

در چه مواردی برای درمان میخچه باید به دکتر مراجعه کرد؟

اگر میخچه در پای شما ماند ودرد آن نیز شدید تر شد پیشنهاد می کنیم هرچه زودتر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید که از عفونت احتمالی جلوگیری شود. در این لحظه پزشک تشخیص می دهد که به جراحی نیاز است یا باید با لیزر برداشته شود.

البته از راه های درمانی که بسیار موثر است فریز کردن است، که دکتر با نیتروژن مایع میخچه را منجمد می کند، که کمی دردناک خواهد بود، توجه داشته باشید که خود پزشک با توجه به نوع میخچه و شدت آن راه درمانی مناسب را پیش خواهد گرفت.

در چه مواردی برای درمان میخچه باید به دکتر مراجعه کرد؟

روش جراحی میخچه با لیرز به چه صورت است؟

لیزر کردن هم از راه هایی است که برای رفع میخچه به کار گرفته می شود، این روش درمان به گونه ای است که پزشک متخصصی که از قبل آموزش های لازم را دیده است با یک لیزر قوی میخچه ها را می سوزاند. مدت زمان طول این درمان یک جلسه است.

از اینکه برای خواندن مقاله ی ما وقت گذاشتید سپاسگذاریم هدف از گردآوری مطالب فوق آشنایی بیشتر شما عزیزان با موضوع بود امیدواریم رضایت مند بوده باشد.

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

تجربه موفق از سال۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه  کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۸۶

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۹۴