میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ
تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ

لیست موضوعات

تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ

با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ آشنا شوید.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ توضیحات جامع و کاملی برای شما ارائه دهیم. جای جوش و یا اسکار بر روی پوست به خصوص صورت سبب فرورفتگی هایی می شود که امروزه دامنگیر اکثر نوجوانان و جوانان شده است که این امر باعث تاثیرات منفی بر روی روابط اجتماعی و همچنین کاهش اعتماد به نفس آن ها نیز شده است.

تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ
تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ

برای کسب اطلاعات لازم در مورد سابسیژن و میکرونیدلینگ می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

به همین منظور سعی داریم تا در مقاله تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ، در خصوص تمامی سوالاتی که در زیر ممکن است برای شما پیش آید، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

عواملی که سبب بروز ایجاد آکنه های پوستی می شود را نام ببرید؟

متخصصین به منظور جلوگیری از بروز آکنه های پوستی چه نکاتی را به بیماران متذکر می شوند؟

میکرونیدلینگ چیست؟

درمان آکنه به روش میکرونیدلینگ به چه صورت انجام می گیرد؟

سابسیژن چیست و برای درمان چه مشکلات پوستی مناسب است؟

درمان آکنه با شیوه درمانی سابسیژن به چه صورت انجام می شود؟

نحوه انجام سابسیژن برای درمان مشکلات پوستی به چه صورت است. توضیح دهید؟

میکرونیدلینگ به چند روش انجام می شود. توضیح دهید؟

کاربردهای متد درمانی میکرونیدلینگ ها را بیان کنید؟

مراقبت های قبل از عمل میکرونیدلینگ را نیز نام ببرید؟

مراقبت های درمانی که بیماران باید بعد از عمل میکرونیدلینگ از آن ها پیروی نمایند را نام ببرید؟

مزیت های عمل میکرونیدلینگ برای درمان های پوستی در بیماران را نام ببرید؟

چه افرادی کاندیدای مناسب برای انجام عمل میکرونیدلینگ هستند. بیان کنید؟

عوامل تاثیرگذار در هزینه عمل میکرونیدلینگ زیبایی پوست را نام ببرید؟

سابسیژن بیشتر برای چه التهابات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد؟

متخصصین پوست برای انجام عمل سابسیژن از چه نوع ابزارهایی برای درمان بیماران استفاده می نمایند؟

مراقبت هایی که بیماران بعد از درمان سابسیژن باید از آن پیروی نمایند را نام ببرید؟

مزیت های درمان سابسیژن را ذکر کنید؟

انواع جوش های پوستی را نام ببرید؟

چه افرادی کاندیدای مناسب برای انجام سابسیژن هستند. نام ببرید؟

بیماران قبل از سابسیژن باید از چه مراقبت هایی پیروی نمایند. توضیح دهید؟

عوامل تاثیرگذار در هزینه عمل سابسیژن را نام ببرید؟

تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را بیان کنید؟

متخصص پوست و زیبایی چه کسی است و باید در چه زمینه های تخصص داشته باشد؟

چه دوره هایی را متخصص پوست در کالج امریکا برای اخذ مدرک تخصص خود باید سپری نماید؟

نکات مهمی که بیماران در مورد انتخاب بهترین پزشک متخصص پوست باید به آن توجه نمایند را ذکر کنید؟

آیا بیمه، هزینه های سابسیژن و میکرونیدلینگ را برای درمان بیماران متقبل می شود؟

جوانسازی پوست میکرونیدلینگ

همان طور که احتمالا به گوشتان خورده افراد زیادی بر ای نباورند که میرونیدلینیگ یکی از روش های جوان سازی پوست است.

اگر در مورد جوانسازی پوست میکرونیدلینگ، نیازمند اطلاعات دقیق تر و جامع تری هستید می توانید با زرکلینیک درتماس باشید.

02122930161

همچنین اگر به دنبال سایر روش های جوان سازی هستید می توانید از طریق تماس تلفنی با زر کلینیک مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

علل ایجاد آکنه

بهتر است تا در ابتدای مبحث تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ، علل ایجاد آکنه پوستی را برای شما توضیح دهیم. جوش غرور جوانی و یا آکنه بیشتر در اثر بستن منافذی که چربی پوست به تدریج از این حفره ها بیرون می آید بر روی پوست نمایان می شود.

علل ایجاد آکنه
علل ایجاد آکنه

به این ترتیب چربی پوست در آن بخش تجمع یافته و سبب شده که به علت بی هوازی بودن آن بخش باکتری های طبیعی بر روی پوست باعث ایجاد عفونت شوند.

در اثر ورم هایی که شخص بر روی پوست ایجاد می کند، ممکن است که منافذ و یا حفره های پوستی بسته تر شده که این امر منجر به عفونت ها و همچنین گسترش بیشتر التهابات پوستی نیز می شود.

به همین دلیل است که متخصصین پوست و زیبایی به بیشتر افرادی که با این عارضه ها همراه هستند، توصیه می کنند که از دست زدن به این آکنه ها بر روی پوست به خصوص پوست صورت خودداری نمایند. متخصصین به منظور جلوگیری از بروز آکنه های پوستی چند نکته را به بیماران توصیه می کنند که عبارتند از:

–  بیمارانی که با آکنه های پوستی که بر اثر مسدود شدن منافذ چربی پوست ایجاد می شود همراه هستند، بهتر است که در زمان بروز هر یک از این آکنه ها به پزشک متخصص پوست و زیبایی مراجعه نمایند.

درمان آکنه

–  بهتر است بدانید که درمان آکنه به مراتب به دوره درمانی طولانی و همچنین دوره نقاهت بیشتری نیاز دارد.

–  یکی از نکات پیشگیرانه در بروز آکنه های پوستی که تمامی متخصصین پوست و زیبایی به بیماران خود توصیه می نمایند، این است که از تخلیه کردن، آسیب زدن و همچنین دستکاری کردن آن ها نیز خودداری نمایند.

کلیه موارد ذکر شده، از روش های پیشگیرانه بروز آکنه های پوستی است که متخصصین پوست به بیماران خود به منظور داشتن پوست صاف و شفاف متذکر می شوند.

درمان آکنه
درمان آکنه

میکرونیدلینگ

متخصصین پوست و زیبایی به بیمارانی که به منظور انجام رفع چین و چروک های پوستی، رفع محل زخم، سوختگی، جوانسازی پوست و همچنین لکه های تیره به دنبال بهترین شیوه درمانی هستند، « میکرونیدلینگ » را توصیه می نمایند.

زیرا میکرونیدلینگ باعث جوانسازی پوست با پروسه درمان طبیعی و همچنین فاقد هر گونه از عوارض جانبی، عفونت و یا درد است که بیماران می توانند برای زیبایی بیشتر پوست خود انتخاب نمایند.

بهتر است بدانید که میکرونیدلینگ نسبت به سایر شیوه های درمانی دیگر کم هزینه تر است و سبب می شود که فرد با گذراندان کامل دوره درمانی، زیبایی و سلامتی پوست خود را به دست آورد.

همچنین این شیوه درمانی بهترین روش به منظور درمان اسکارهای عمیق پوستی است که این امر سبب شده تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ کاملاً مشخص گردد.

درمان آکنه با روش میکرونیدلینگ

متخصصین به منظور اعمال این شیوه درمانی، از سوزن های ظریف و بسیار نازک که مختص این شیوه درمانی است و کاملاً استریل شده است، با سرعت مشخص شده و همچنین عمق استاندارد که باید توسط مجرب ترین و باسابقه ترین متخصصین پوست و زیبایی انجام شود، به صورت همزمان داخل لایه درم یا لایه دوم پوست می نمایند.

در طول این دوره درمانی، سیستم ایمنی بدن فعال گردیده و سبب بالا رفتن فاکتورهای رشد و همچنین تولید رشته های الاستین، کلاژن و علاوه بر این، ضخامت لایه ی اولیه پوست نیز می گردد.

درمان آکنه با روش میکرونیدلینگ
درمان آکنه با روش میکرونیدلینگ

سابسیژن

بهترین شیوه سریع و ایمن درمان های پوستی، اختصاص به سابسیژن دارد و به عنوان یکی از مناسب ترین سبک های درمانی برای اسکارها نظیر:

1) اسکارهای ناشی از جای جوش 2) بیماری های پوستی 3) اسکارهای ناشی از چین و چروک؛ به حساب می آید. بهتر است بدانید، در صورتی که فرورفتگی ها به شکل سطحی باشد، با بهره مندی از شیوه های RF فرکشنال و همچنین CO2 فرکشنال، می توانیم محل اسکارهای پوستی را در یک دوره زمانی مشخص به تدریج از بین ببریم.

اما در صورتی که فرورفتگی های ایجاد شده از اسکارهای پوستی عمقی باشد، با شیوه های ذکر شده رفع نمی گردد یا به عبارتی باید گفت که فرورفتگی های عمیق بر جای مانده از اسکارهای پوستی با به کارگیری از بهترین شیوه درمانی سریع به نام « سابسیژن» برای بیماران مبتلا به این عارضه قابل درمان است.

با توجه به مطالب ارائه شده، شما در این مقاله تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را متوجه شدید و برای هر نوع آکنه و یا اسکارهای پوستی بهترین نوع شیوه درمانی را آموختید.

درمان آکنه با سابسیژن

اگر بخواهیم تعریفی از سابسیژن داشته باشیم، باید بگوییم که سابسیژن به معنای پاره کردن، برداشتن و همچنین برطرف کردن چسبندگی های پوستی است که با کمک این شیوه درمانی می توانیم چسبندگی هایی که به صورت طناب وار، سبب کشیدگی پوست می شود را پاره نماییم. در این مرحله، پوست این اجازه را دارد که به روی سطح آمده و علاوه بر این، سبب کمتر شدن فرورفتگی ها نیز شود.

درمان آکنه با سابسیژن
درمان آکنه با سابسیژن

شیوه انجام سابسیژن

در این شیوه درمانی، متخصصین با کمک کانولاهای خاص، این دستگاه را داخل بافت می نمایند و به این ترتیب فیبروز و یا چسبندگی که سبب بروز این فرورفتگی های بین بافت همبند تحتانی و همچنین بین پوست شده است را به طور کامل از بین می برد.

بهتر است بدانید که سابسیژن کانولای بلندتری است که از چندین قطعه درست شده است و دارای چندین خاصیت نیز می باشد. به این ترتیب که سر این کانولاها کند است و به تنهایی سبب شده که چسبندگی ها به تدریج باز شده و علاوه بر این آسیب، و یا صدمه ی به پوست متحمل نمی گردد.

متخصصین پوست و زیبایی در اولین اقدام با کمک یک محلول ترکیبی، بخش آسیب دیده را بی حس کرده و به علت مواد به کار برده شده در محلول، مدت زمانی که برای بی حس شدن ناحیه مورد نظر نیاز است، به مراتب بیشتر شده و همچنین خونریزی ایجاد شده در محل نیز کمتر می گردد.

پزشک متخصص با ایجاد یک سوراخ کوچک بر روی محل مورد نظر، کانولای سابسیژن آکتور را داخل پوست می نماید و با کمک سرنگ، هر میزانی را که پزشک متخصص برای درمان صلاح بداند، مایع ترکیبی محلول تامیسنت را که از (اپی نفرین + لیدوکائین + نرمال سالین) نیز تشکیل شده است را در بخش تحتانی پوست تزریق می کند تا از این طریق به روند درمانی بیماران کمک بسزایی نماید.

پزشک متخصص در نواحی مختلف بدن این محلول مایع کانولا را تزریق می نماید

پزشک متخصص در نواحی مختلف بدن این محلول مایع کانولا را تزریق می نماید تا از این طریق نواحی به طور کامل پوشش داده شود که این امر در نهایت منجر می شود که بخشی از چسبندگی ها باز گردد و به آسانی و راحتی ادامه درمان را انجام دهد.

سپس پزشک، کانولای خاص و ویژه را داخل پوست در ناحیه مورد نظر می نماید و در نهایت چسبندگی ها را به این روش باز می نمایند. باید متذکر شد که کلیه این مراحل باید به صورت کاملا استریل انجام شود و توسط متخصصین متبحر و با تجربه صورت پذیرد.

شیوه های انجام میکرونیدلینگ

همان طور که توضیح دادیم و تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را بیان کردیم، microneedling  دستگاهی است با سوزن های کوچک که بر اثر برخورد با پوست صورت و همچنین مقدار مشخصی فشار، حفره های کوچکی بر روی پوست صورت ایجاد می شود که با ایجاد این امر بخشی را به منظور داخل کردن مواد و همچنین سرم خاص باز می نماید. متخصصین پوست و زیبایی برای اعمال این شیوه درمانی از دو روش استفاده می نمایند که عبارتند از:

1) به صورت دستی 2) با کمک دستگاه

در روش دستی:

با کمک دستگاهی به نام درمارولر به همراه یک سری غلتک به وسیله سوزن های نازک و کوچک زیادی که جنس آن ها از تیتانیوم است، به منظور ایجاد فرورفتگی های با عمق تعیین شده استفاده می نمایند.

(باید بدانید که امروزه در کشورمان امکان بهره مندی از دستگاه های نیدلینگ با جنس های متعدد نظیر پلیمری، شیشه ای، سیلیکونی، فلزی نیز وجود دارد.)

در روش دستی:
در روش دستی:

در روش دستگاه:

متخصصین به منظور ایجاد منافذی با فواصل مشخص، از دستگاهی استفاده می نمایند که سرعت حرکت این دستگاه کاملاً قابل تنظیم است. برهمین اساس تعداد حفره هایی که به این رویه بر روی سطح پوست نمایان می شوند، نسبت به متد درمانی دستی به مراتب بیشتر بوده است و در نهایت نتیجه بهتری را برای زیبایی و جوانسازی پوست بر جای می گذارد.

بهتر است بدانید که در دو روش میکرونیدلینگ، روزنه ها و همچنین زخم های ایجاد شده سبب می گردد که مواد درمانی و یا سرم داخل منافذ پوستی ایجاد شود تا از این طریق بازسازی و مرمت پوست مجدداً آغاز به کار کند. معمولاً سرم تزریق شده به پوست، اسید هیالورونیک و یا ویتامین c است که بر روی پوست در ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ دارای کاربردهای متعددی است که این امر سبب شده تا تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ به وضوح مشخص گردد. به این ترتیب، در خصوص کاربردهای این متد درمانی اثربخش به منظور از بین بردن آکنه های پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع چین و چروک و همچنین جوانسازی پوست

یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای این شیوه درمانی را می توان به برطرف کردن چین و چروک های پوستی اشاره کرد. زیرا به مرور زمان و با افزایش سن در افراد کلاژن های پوستی به مراتب کمتر تولید می شوند و در نتیجه این امر سبب افتادگی و همچنین چین و چروک های پوستی نیز می شود.

بنابراین با بهره مندی از شیوه میکرونیدلینگ، مواد مغذی مورد نیاز پوست از طریق تزریق وارد پوست شده و تولید الاستین پوستی و همچنین کلاژن ها را دوباره بالا می برد.

رفع چین و چروک و همچنین جوانسازی پوست
رفع چین و چروک و همچنین جوانسازی پوست

درمان محل جای جوش و آکنه های پوستی

یکی دیگر از کاربردهای میکرونیدلینگ را می توان به درمان جای جوش و همچنین آکنه های پوستی اشاره کرد. زیرا به عنوان یکی از شیوه های ترمیم سازی دوباره پوست محسوب می شود.

در طی این متد درمانی، جراحت هایی با سوراخ های بسیار ریز بر روی سطح پوست ایجاد می شود که چنان چه بیماران در طول دوره درمان، مراقبت های لازم را به منظور مرمت و ترمیم انجام دهند، محل زخم قبلی به مراتب تا حد زیادی کمتر می شود و می توان تاثیر آن را بر روی پوست احساس کرد.

کاهش ترک های حاصل از چاقی، لاغری، حاملگی

همان طور که می دانید، یکی از ویژگی های مهم پوست، قابلیت کشسانی بودن آن است که به تدریج این خاصیت به دلیل عوارضی مانند لاغری، حاملگی و یا چاقی تحلیل می رود.

با تحقیقاتی که متخصصین پوست و زیبایی بر روی بیماران انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که با بهره مندی از این متد درمانی می توانند اختلالات ایجاد شده بر روی پوست را تا حد زیادی درمان و بهبود ببخشند و شادابی مجدد پوست را برای بیماران به ارمغان آوردند.

با توجه به کاربردهایی که در خصوص میکرونیدلینگ بیان کردیم، شما می توانید به راحتی تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را به منظور بهترین شیوه درمانی های پوستی تشخیص دهید.

مراقبت های قبل از عمل میکرونیدلینگ

به طور کلی، بیماران به منظور مراقبت های قبل از انجام این شیوه درمانی باید از اقدامات زیر پیروی نمایند. به این ترتیب که:

پاکسازی کامل پوست

متخصصین مجرب به منظور بالا بردن تاثیر این متد درمانی از ویتامین های ویژه و همچنین سرم ها نیز استفاده می نمایند. به همین منظور اگر مایلید که مواد مغذی خیلی بهتر جذب پوست شود، بهتر است که قبل از اعمال این شیوه درمانی با کمک پاک کننده های مطلوب و مناسب، پوست خود را به طور کامل تمیز نماید.

اعلام وضعیت پزشکی بیمار به پزشک متخصص

بهتر است که بیماران در صورت بروز هر گونه مشکلات پوستی خاص و یا حساسیت به ماده خاصی، قبل از انجام این شیوه درمانی با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت نمایند تا از این طریق از بروز مشکلات خاصی که ممکن است براثر این شیوه درمانی برای بیماران اعمال شود، جلوگیری نمایند.

عدم استفاده از لایه بردار

به دلیل این که در زمان انجام این متد درمانی، حساسیت های پوستی بسیار زیاد است، متخصصین به بیماران متذکر می شوند که به مدت چهارده الی بیست و یک روز قبل از انجام این عمل زیبایی از مصرف هر گونه لایه برداری های پوستی خودداری نمایند تا از این طریق بتوانند استحکام و مقاومت پوست خود را بیشتر حفظ نمایند.

کلیه موارد ذکر شده، از مراقبت های قبل از عمل میکرونیدلینگ است که بیماران به منظور درمان بهتر و مناسب تر می توانند از آن پیروی نمایند.

مراقبت های بعد از عمل میکرونیدلینگ

باید متذکر شد که به علت وارد کردن سوزن های باریک و نازک به عمق پوست صورت، یکی از نتایجی که این شیوه درمانی بر جای می گذارد، کبودی و همچنین التهابات پوستی است که سبب نگرانی های زیادی برای بیماران می شود.

به همین منظور متخصصین به بیماران توصیه می کنند، در صورتی که مایلند تا علائم زیبایی پوست در یک بازه زمانی کوتاه صورت بگیرد، باید از موارد زیر پیروی نمایند که عبارتند از:

یکی از توصیه های مهم که متخصصین به عنوان مراقبت های ویژه بعد از عمل میکرونیدلینگ به بیماران توصیه می نمایند، مصرف میوه هایی است که دارای خاصیت ترمیم کنندگی پوست و همچنین تسریع بهبود محل زخم و علاوه براین التهابات پوستی است.

خودداری از مصرف داروهای ضد التهاب

خودداری از مصرف داروهای ضد التهاب نظیر بروفن و همچنین ادویل است. زیرا مصرف این داروها در شیوه بهبود درمانی بیماران سبب اختلال شده و مانع از روال بهبود پوست به شکل طبیعی نیز می گردد.

پرهیز از فعالیت های فیزیکی که سبب تعریق پوست می گردد.

یکی از مراقبت های مهمی که بیماران باید بعد از این عمل زیبایی انجام دهند، خودداری کردن برای طولانی مدت در معرض مستقیم نور خورشید است.

متخصصین یکی از موارد مهمی که به عنوان مراقبت های بعد از عمل به بیماران متذکر می شوند، به کارگیری از کرم های ضد آفتاب می باشد که دارای حاوی مقادیر زیادی زینک هستند.

پرهیز از دست زدن به پوست در روزهای نخست بعد از عمل نیز یکی دیگر از مراقبت های بعد از عمل میکرونیدلینگ محسوب می شود.

پرهیز از محصولات زیبایی که دارای خاصیت اسیدی زیادی هستند.

کلیه موارد ذکر شده، از مراقبت های بعد از عمل میکرونیدلینگ است که بیماران به منظور تسریع بهبود روند درمانی باید از آن پیروی نمایند.

مزیت های عمل میکرونیدلینگ

همان طور که توضیح دادیم، این شیوه درمانی به منظور حذف آکنه های پوستی و همچنین جوانسازی و شادابی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل این متد درمانی دارای مزیت های متعددی است که عبارتند از:

–  یکی از مزیت های مهم این شیوه درمانی را می توان به تحریک روند تولید کلاژن های پوستی و همچنین جوانسازی و شادابی بیشتر پوست اشاره کرد.

–  این شیوه درمانی سبب شده که محل زخم و جراحت های پوستی به تدریج تحلیل رفته و همچنین سبب بازسازی و ترمیم مجدد پوست نیز شود.

روشن شدن پوست

–  یکی از مهمترین مزیت های این شیوه درمانی را می توان به روشن شدن پوست به دلیل از بین بردن لایه های آسیب دیده پوست اشاره کرد.

–  این متد درمانی بسیار مناسب بوده است. زیرا متخصصین پوست به منظور درمان نقاط حساس پوستی نظیر دور چشم، بینی و همچنین گردن از آن برای درمان بیماران استفاده می نمایند.

–  یکی دیگر از مزیت های میکرونیدلینگ را می توان به این مسئله اشاره کرد که این متد درمانی مناسب برای هر رنگ و همچنین هر پوستی نیز است.

–  هزینه میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر شیوه های درمانی همچون لیزر که برای جوانسازی و همچنین شادابی پوست مورد استفاده قرار می گیرد نیز مقرون به صرفه تر است.

کلیه موارد ذکر شده، از مزیت های این شیوه درمانی است که سبب شده تا بیماران تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را به آسانی و راحتی از هم تشخیص دهند و بهترین گزینه را برای درمان بهبود سریع پوست انتخاب نمایند.

روشن شدن پوست
روشن شدن پوست

افرادی که کاندیدای مناسب برای میکرونیدلینگ نیستند

به طور کلی افرادی که شیوه درمانی میکرونیدلینگ را به منظور جوانسازی و شادابی بیشتر پوست انتخاب می نمایند و به تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ پی برده اند، باید دارای شرایط پوستی بسیار مطلوب و مناسبی نیز باشند.

زیرا در این عمل زیبایی، پزشک متخصص با داخل کردن سوزن های بسیار نازک و ظریفی بر روی پوست، سبب کلاژن سازی مجدد پوست نیز می شوند.

در مجموع باید گفت که بیمارانی که این متد درمانی را برای خود انتخاب کرده اند، نباید از ناحیه پوست دارای مشکل باشند. زیرا این عوارض سبب بروز عفونت های پوستی بر روی پوست صورت بیماران می گردد.

افرادی که کاندیدای مناسب برای میکرونیدلینگ نیستند
افرادی که کاندیدای مناسب برای میکرونیدلینگ نیستند

براساس مطالب ذکر شده، افرادی که انجام این شیوه درمانی برای آن ها مناسب نیست و یا صلاحیت انجام این عمل زیبایی را ندارند، عبارتند از:

بیمارانی که به آفتاب سوختگی مبتلا هستند، جزء گروهی از افراد هستند که کاندیدای مناسب برای انجام این شیوه درمانی نیستند.

بیماران مبتلا به دیابت

بیماران مبتلا به دیابت نیز از افرادی هستند که کاندیدای صلاحیت انجام این متد درمانی نیستند.

گروهی از بیماران که دارای جوش های چرکی و یا آکنه هستند نیز نمی توانند برای درمان و زیبایی بیشتر پوست صورت خود از این روش درمانی استفاده نمایند.

بیمارانی که بنا به هر دلیلی دارای علائم عفونت های پوستی بر روی صورت خود هستند نیز کاندیدای مناسبی برای انجام این متد درمانی نیستند.

افرادی که دارای پوست مختلط و همچنین حساس نظیر اگزما و یا پسوریازیس هستند نیز گزینه مناسبی برای انجام این شیوه درمانی نیستند.

بیمارانی که دارای زخم های باز هستند نیز از نظر متخصصین پوست، کاندیدای مناسب برای اعمال این شیوه درمانی نیز نیستند.

بانوان باردار و همچنین شیرده نیز گزینه مناسبی برای اعمال این شیوه درمانی نیستند.

بیمارانی که با اختلالات خود ایمنی نیز مبتلا هستند.

التهابات پوستی

گروهی از بیماران که لیزردرمانی را به منظور زیبایی و جوانسازی پوست انجام داده اند و به التهابات پوستی مبتلا شده اند نیز کاندیدای مناسب برای انجام این متد درمانی نیستند.

کلیه موارد ذکر شده، از افرادی هستند که کاندیدای مناسب برای انجام این شیوه درمانی نیستند. به عبارتی بهتر، باید گفت که هر نوع مشکلی که سبب جلوگیری از بهبود وضعیت پوست و همچنین ترمیم و بازسازی پوست گردد، برای این شیوه درمانی مناسب نبوده و ممکن است که شرایط خطرناکی را برای بیماران به وجود آورد.

شایان ذکر است که متخصصین پوست و زیبایی، این شیوه ترمیم پوست را برای افراد سیگاری نیز مناسب نمی دانند و شیوه های دیگر درمانی را برای بیماران توصیه می کنند.

التهابات پوستی
التهابات پوستی

عوامل تاثیرگذار در هزینه میکرونیدلینگ

یکی از مهمترین عواملی که بر روی هزینه این عمل زیبایی تاثیرگذار است، « میزان مشکلات پوستی صورت » به حساب می آید. بنابراین هر چه میزان وسیعی از مشکلات پوستی تحت درمان قرار بگیرد، بیمار به مراتب باید هزینه های بیشتری را برای درمان پرداخت نمایند.

متخصصین مجرب به منظور بهبود سریع تر این شیوه درمانی، از سرم ها و همچنین تزریقاتی در حین انجام درمان استفاده می نمایند که بر روی قیمت عمل نیز تاثیرگذار است. به طور کلی یکی از موثرترین عوامل اثرگذار در شیوه انجام میکرونیدلینگ را می توان به انجام عمل میکرونیدلینگ در منزل اشاره کرد.

به این صورت که شخص با پیروی از تمامی دستورالعمل های بهداشتی به آسانی این متد درمانی را برای درمان بیشتر در منزل انجام می دهد.

عوامل تاثیرگذار در هزینه میکرونیدلینگ
عوامل تاثیرگذار در هزینه میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک ابزار دستی کوچک است

زیرا میکرونیدلینگ یک ابزار دستی کوچکی است که دارای سوزن های ریز کوچکی بوده که می توان به آسانی و راحتی بر روی پوست صورت اعمال کرد.

به این ترتیب نوعی از این دستگاه های کاربردی به منظور مصارف خانگی وجود دارند که فرد به آسانی می تواند بدون پرداخت هزینه های گزاف، ناحیه آسیب دیده را چندین بار در فواصل زمانی مشخص ترمیم کرده و تاثیر شادابی و جوانسازی آن را بر روی پوست صورت خود احساس نماید.

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر روی قیمت را می توان به انجام میکرونیدلینگ با استفاده از سرم های پوستی مانند اسید هیالورونیک که نقش تقویت کننده و همچنین ضد پیری بر روی پوست دارد، اشاره کرد.

میکرونیدلینگ با استفاده از فرکانس های رادیویی

اعمال میکرونیدلینگ با استفاده از فرکانس های رادیویی به منظور بهبود زخم های پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که دارای راندمان بسیار بالایی در وضعیت پوست است.

به همین منظور این متد درمانی با بهره مندی از تکنولوژی های نوین و روز دنیا برای برطرف کردن جراحت های ایجاد شده بر روی هزینه میکرونیدلینگ نیز تاثیرگذار است.

همچنین استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت نیز یکی دیگر از مواردی است که بر روی هزینه های عمل اثرگذار است. زیرا متخصصین به منظور رسیدن به بهترین نتیجه این متد درمانی، تزریقاتی را بر روی پوست بیماران انجام می دهند که به این تزریق « PRP » می گویند که بیشتر انجام این تزریقات به منظور رفع چین و چروک های موجود در صورت اعمال می گردد.

در مجموع تمامی موارد ذکر شده، از عواملی هستند که بر روی هزینه عمل میکرونیدلینگ نیز تاثیرگذار است که بیماران قبل از انجام این شیوه درمانی بهتر است که تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین و مناسب ترین شیوه درمانی که مقرون به صرفه است را برای درمان جوانسازی و ترمیم پوست خود انتخاب نمایند.

میکرونیدلینگ با استفاده از فرکانس های رادیویی
میکرونیدلینگ با استفاده از فرکانس های رادیویی

نکته در مورد میکرونیدلینگ

بهتر است بدانید، درصورتی که بیماران با نشانه های جدی تری بر روی پوست خود بعد از این شیوه درمانی همراه شدند، باید پزشک متخصص خود را در جریان کامل قرار دهند که این علائم شامل پیلینگ، کبودی، خونریزی و همچنین عفونت است که بیماران در صورت بروز هر یک از این نشانه ها باید به پزشک مربوطه مراجعه کرده و مراحل درمانی را به منظور رفع این عوارض انجام دهند.

سابسیژن

التهابات پوستی که بر اثر سوختگی درجه سه، آبله مرغان و یا گزیدن حیوانات بر روی پوست ایجاد می شود، منجر به بروز اسکارهای پوستی می گردد که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی، متخصصین با بهره مندی از متد درمانی سابسیژن توانسته اند تا در یک بازه زمانی کوتاه به برطرف کردن جای جوش بر روی پوست کمک بسزایی نمایند. بهتر است بدانید که متخصصین پوست و زیبایی برای اعمال عمل سابسیژن ها از دو نوع ابزار استفاده می نمایند که شامل:

1)  سوزن نوکور که مانند تیغ بسیار برنده است و به منظور درمان اسکارهای سطحی و همچنین کوچک نیز بسیار مطلوب بوده است.

2)  ابزار دیگری که متخصصین برای این متد درمانی استفاده می نمایند، کانولا می باشد که این ابزار نسبت به ابزار قبلی دارای نوک تیز و برنده نبوده است و مطمئن تر بر روی پوست عمل می نماید و در نتیجه به عمق پوست مورد نظر داخل می شود

و همچنین در اثر تماس با عروق و یا اعصاب تحتانی پوست، آسیبی را وارد نکرده و به آرامی از کنار آن ها می گذرد و در نهایت بخش گسترده ای در ناحیه زیرین پوست قادر به مانور دادن را به منظور درمان بهتر در بر می گیرد و به این ترتیب تورم و کبودی نیز به همراه ندارد و باید گفت که بیشتر بیماران به دلیل کارآمد بودن این روش، از این ابزار برای ترمیم پوست استفاده می نمایند.

سابسیژن
سابسیژن

نکته در مورد مدت درمان سابسیژن

بهتر است بدانید که در این شیوه درمانی (سابسیژن)، بعد از اتمام دوره درمان خیلی سریع ناحیه مورد نظر دچار تورم و همچنین قرمزی می شود که بین دو الی سه روز ادامه می یابد.

درد حاصل از این شیوه درمانی بعد از درمان به مراتب کمتر خواهد بود و باید متذکر شد که کبودی در تمامی بیماران بعد از این عمل زیبایی امری طبیعی بوده است و بهبودی حاصل از آن، بین دو الی ده روز نیز زمان می برد و با توجه به نوع پوست بیمار و همچنین بهبود دوره درمان در بیماران، این التهابات متغیر بوده است.

مراقبت های بعد از درمان سابسیژن

متخصصین پوست و زیبایی به بیمارانی که از این شیوه درمانی به منظور کاهش التهابات پوستی استفاده می نمایند، توصیه های زیر را متذکر می شوند که عبارتند از:

محل مورد درمان را فشار داده و با قرار دادن یخ در نواحی درمان در حفظ هموستاز (بند آمدگی خونریزی) به پوست کمک نمایند که این امر منجر به کاهش خونریزی در فرد نیز می شود.

بیماران برای پوشاندن محل کبودی نیز می توانند از لوازم آرایش بهداشتی مناسب استفاده نمایند.

تجویز داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک

متخصصین به بعضی از بیماران به منظور مراقبت های بعد از درمان، از داروهای ضد التهاب و همچنین آنتی بیوتیک ها نیز تجویز می نمایند.

بهتر است بدانید که تورم و همچنین کبودی بعد از درمان سابسیژن ها در تمامی بیماران امری طبیعی بوده است که طی پنج الی هفت روز زمان به منظور بهبودی کامل نیاز دارند.

متخصصین متذکر می شوند که اگر با یک جلسه دوره درمانی محل اسکار زخم نیز باقی بماند، بیماران نیاز به تکرار مجدد درمان سابسیژن نیز دارند.

موارد ذکر شده، از مراقبت های درمانی است که بیماران بعد از اعمال این شیوه عمل زیبایی باید از آن پیروی نمایند. البته در جلسات ابتدایی درمان، عمق و همچنین گستردگی باید کم و اندک باشد تا از این طریق عکس العمل بیماران مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. به خصوص در مواقعی که درمان در محل مورد نظر به منظور حذف گوشت های اضافی نیز بعد از عمل سابسیژن صورت گیرد.

در مجموع این شیوه درمانی به عنوان یک روش ایمن معرفی شده است که متخصصین به منظور بهبود سریع زخم های کبودی، از کرم های مخصوص که ویژه این گروه از بیماران است را تجویز می نمایند و دوره درمانی را برای بیماران بیشتر از سه جلسه توصیه نمی نمایند.

تجویز داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک
تجویز داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک

فواید سابسیژن

این متد درمانی برای بیماران دارای فواید متعددی است که سبب شده تا امروزه بیشتر بیماران از این شیوه درمانی برای زیبایی و جوانسازی بیشتر پوست نیز استفاده نمایند که شامل نکات زیر است:

  •   این شیوه درمانی دارای نتایج درمانی بسیار مطلوب و عالی است که از فواید این درمان به حساب می آید.
  •   یکی از مزیت های سابسیژن را می توان به دوره نقاهت کوتاه آن اشاره کرد.
  •   سابسیژن بهترین شیوه درمانی برای تمامی رنگ و انواع پوست ها است.
  •   یکی از مهمترین فواید و مزیت های این شیوه درمانی را می توان به انجام آن در تمام فصول سال اشاره کرد که برای بیماران محدودیتی را نیز به همراه ندارد.
  •   یکی از اصلی ترین و اساسی ترین فواید این متد درمانی را می توان به استفاده همزمان از:

لیزر فرکشنال CO2، RF فرکشنال، از پیلینگ شیمیایی، ابریژن، میکرودرم؛ در یک جلسه بر روی پوست بیماران اشاره کرد.

تمامی مواردی که  مطرح شدند، از فواید سابسیژن ها هستند که سبب شده تا تمامی بیماران برای درمان زیبایی و جوانسازی پوست از آن استفاده نمایند.

فواید سابسیژن
فواید سابسیژن

انواع جای جوش های پوستی

طبق نتایجی که متخصصین پوست و زیبایی بر روی بیماران انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که جوش های ایجاد شده بر روی پوست دارای انواع متعددی است که شامل:

اسکار کلوئید، اسکار واگنی، اسکار دره ای یا گرد، اسکار ایس پیک؛ می باشند که با توجه به نوع اسکار و یا جوش ایجاد شده بر روی پوست، متخصصین متد درمانی متعددی را برای بیماران در نظر می گیرند که احراز تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ در آن ها کاملاً به وضوح قابل مشاهده است. همچنین باید متذکر شد که در درمان سابسیژن، تقریباً تمامی اسکارها به طور کامل درمان می گردد.

افراد کاندیدای مناسب برای انجام سابسیژن

همان طور که توضیح دادیم، سابسیژن ها بیشتر به منظور درمان جوش های عمیق و همچنین جوش هایی که دارای فرورفتگی بسیار زیادی هستند، تاثیر بسزایی دارد.

اما باید گفت که طبق تشخیص دقیق متخصص پوست، در بعضی از موارد نیز پزشک برای درمان جوش های سطحی،از این متد درمانی استفاده می نماید. بهتر است بدانید که سابسیژن برای تمامی افراد با هر نوع پوست و رنگی مطلوب بوده است.

اما به طور کلی برای پوست های تیره بعد از اعمال این شیوه درمانی، درصد این که هیپرپیگما به مراتب بیشتر شود نیز وجود دارد.

در این بین افرادی هستند که انجام این شیوه درمانی برای آن ها مناسب نیست که شامل موارد زیر می باشد:

بیمارانی که کلوئید و یا سابقه اسکار هیپرتروفیک دارند، مناسب انجام این شیوه درمانی نیستند.

گروهی از بیماران که با مشکلات انعقادی خون همراه هستند نیز صلاحیت انجام این شیوه درمانی را ندارند.

طبق مطالعات انجام شده، بیماران مبتلا به ویروس فعال و همچنین عفونت های باکتریایی نیز انجام این متد درمانی برای آن ها مقدور نیست.

گروه دیگر از بیماران که به رتینوئید دهانی سیستمی نظیر ترین و همچنین ایزوترتینوئین مبتلا هستند، جزء افرادی هستند که انجام این شیوه درمانی برای آن ها امکان پذیر نیست.

تمامی موارد ذکر شده، از افرادی هستند که طبق تشخیص پزشک متخصص پوست و زیبایی، کاندیدای مناسب برای انجام این شیوه درمانی نیستند که در این حالت، پزشک با بیان تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ بهترین شیوه مناسب درمانی را برای بیماران ارائه می دهند.

مراقبت های قبل از سابسیژن

بیمارانی که از این متد درمانی به منظور جوانسازی و شادابی بیشتر پوست استفاده می نمایند، باید به مراقبت های قبل از سابسیژن نیز برای تسریع روند بهبود درمانی توجه نمایند که عبارتند از:

–  بیمارانی که در گروه بیماران مبتلا به دیالیزی، پیوندی و یا بیماری های خاص قرار دارند، باید حتماً قبل از انجام این شیوه درمانی با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.

–   شب قبل از درمان سابسیژن، بیمار باید استحمام نماید و همچنین صورت خود را با آب و سایر مواد شوینده به طور کامل شست و شو دهد.

–  بیمارانی که به مصرف نوشیدنی هایی مانند الکل و یا مواد مخدر اعتیاد دارند و یا داروی خاصی را مصرف می نمایند، قبل از انجام مراحل درمانی باید به پزشک متخصص خود اطلاع دهند.

–  بیمارانی که داروهای رقیق کننده نظیر هپارین، آسپرین و یا وارفارین را مصرف می نمایند، بهتر است که به مدت سه روز قبل از انجام عمل سابسیژن، مصرف این دارو ها را با تشخیص پزشک متخصص خود قطع نمایند.

–  بانوان باردار و همچنین شیرده بهتر است که قبل از انجام این متد درمانی با پزشک خود نیز گفت و گو نمایند.

–  یکی از موارد مهم در مراقبت های قبل از سابسیژن را می توان به درمان آکنه فعال اشاره کرد.

کلیه موارد ذکر شده، به عنوان مراقبت های قبل از انجام سابسیژن معرفی شده است که بیماران باید به آن توجه نمایند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه سابسیژن

متخصصین هزینه ثابتی را به منظور این متد درمانی برای بیماران در نظر نگرفته اند. اما به طور کلی عواملی که سبب تاثیر بر روی هزینه های این درمان می گردد شامل:

1)    تخصص و تجربه پزشک متخصص 2) روش های درمانی 3) تعداد جلسات درمان 4) میزان وسعت محل درمان

از عواملی هستند که بر روی قیمت نهایی این شیوه درمانی تاثیرگذار است که شما می توانید با مقایسه روش های دیگر درمانی مانند میکرونیدلینگ، تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را با هم مقایسه کرده و بهترین گزینه را برای درمان و جوانسازی پوست انتخاب نمایید.

عوامل تاثیرگذار در هزینه سابسیژن
عوامل تاثیرگذار در هزینه سابسیژن

تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ

به منظور این که جای کلیه جوش ها و یا اسکارهای بر جای مانده بر روی پوست به طور کامل از بین برود، متخصصین برای از بین بردن این اختلالات بر روی پوست هر دو شیوه درمانی سابسیژن و همچنین میکرونیدلینگ را به بیماران توصیه می نمایند.

متخصصین پوست و زیبایی محل جوش بر روی پوست را به سه دسته متعدد تقسیم بندی می نمایند که یکی از رایج ترین آن ها را می توان به اسکار آتروفیک اشاره کرد که بر روی پوست مانند منافذ و حفره ها قابل مشاهده است. طبق مطالعات انجام شده، یکی از دلایلی که سبب ایجاد اسکارهای پوستی می شود، التهابات مزمن پوست است.

یکی دیگر از دسته بندی های محل جوش را می توان به جوش های کلوئیدی متذکر شد که از نظر فرم و همچنین ظاهر ایجاد شده بر روی صورت بسیار ناخوشایند هستند.

تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ
تفاوت سابسیژن با میکرونیدلینگ

رنگ های پوستی

برای دسته سوم این اسکارها باید به رنگ های پوستی متعدد اشاره کرد که دلیل متغیر بودن این رنگ ها می تواند سبب افزایش ملانین و یا کاهش آن ها نیز گردد.

امروزه متخصصین با استفاده از شیوه های درمانی سابسیژن و همچنین میکرونیدلینگ، محل ایجاد فرو رفتگی و یا جوش های برآمده را بر روی پوست رفع می نمایند. البته باید متذکر شد که این دو متد درمانی کاملاً با هم متغیر بوده است.

پزشک متخصص بعد از این که محل جوش و زخم ها را به طور کلی مورد ارزیابی و بررسی قرار داد، بهترین شیوه درمانی را برای بیماران انتخاب می نمایند که بتوانند از این طریق زیبایی پوست صورت را مجدداً برای بیماران به ارمغان آورند.

بهتر است بدانید که سابسیژن برای کلیه ی اسکارهای بر جای مانده تاثیرگذاری متفاوتی را دارد و این امکان را نیز دارد که در برخی از این اسکارها نتیجه کمتری بر روی مراحل درمانی دریافت کند. برهمین اساس است که تشخیص دقیق نوع جوش از طریق مجرب ترین متخصص پوست در اولین اقدام درمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رنگ های پوستی
رنگ های پوستی

از موارد دیگر در تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

به طور کلی یکی دیگر از تفاوت های این دو متد درمانی را باید به محل برجای مانده زخم های عمیق و همچنین کهنه با متد درمانی سابسیژن به عنوان مناسب ترین روش درمانی نسبت به میکرونیدلینگ ها اشاره کرد.

زیرا در این شیوه درمانی تا نتیجه کامل بهبودی به تعداد جلسات کمتری برای درمان نیاز است و همین امر سبب می شود که این شیوه درمان نیز مقرون به صرفه تر در مقایسه با میکرونیدلینگ ها باشد.

همان طور که توضیح دادیم، هر دو شیوه درمانی به منظور برطرف کردن بافت های اسکار و همچنین ترمیم پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از تفاوت های بارز این دو شیوه درمانی در استفاده از نوع دستگاه ها است که به منظور رشد و نمو دوباره کلاژن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

باید گفت که در میکرونیدلینگ ها، پزشک متخصص از سوزن های کوچک و نازک که با سرعت مستقیم به محل زخم ها و همچنین در عمق فرورفتگی های متعدد بر روی پوست صورت بیماران انجام می گیرد که در این شیوه احتمال این که این سوزن ها منجر به آسیب دیدگی بیشتر از چیزی که تحت این عمل قرار گرفته شده است، می گردد.

اما در سابسیژن، سوزن ها بیشتر به غشای میانی پوست نفوذ می نمایند و از این طریق به زخم های پوستی عمیق تری برای درمان می رسند.

نوع سوراخ هایی که سوزن بر روی پوست ایجاد می کند

یکی از مهمترین تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را می توان به نوع سوراخ هایی که سوزن بر روی پوست ایجاد می کند، متذکر شد. زیرا در سوزن های سابسیژن، سبب بروز کانال های بزرگتر و عمیق تری وارد بافت زخم می شود که این امر سبب می شود که پخش بیشتری به منظور تولید کلاژن های پوستی فراهم گردد که در نهایت سبب تسریع در روند بهبودی این متد درمانی نیز می گردد.

با توجه به تمامی مکانیزم های ذکر شده برای هر دو متد درمانی، بهتر است که بیماران در اولین اقدام به بهترین و مجرب ترین پزشک متخصص زیبایی و پوست مراجعه کرده و بعد از بررسی و ارزیابی های کامل در خصوص نوع اسکارهای پوستی بهترین و مناسب ترین شیوه درمانی را انتخاب کرده تا از این طریق زیبایی و شادابی مجدد پوست برای بیماران احیا گردد.

در بعضی از موارد که اسکارهای پوستی بسیار عمیق هستند، پزشک مربوطه هر دو متد درمانی و یا شیوه های دیگر جوانسازی پوست را برای بیماران تجویز می نماید. ب رهمین اساس بیمار با تنها یک جلسه سابسیژن و یا میکرونیدلینگ قادر به حذف تمامی اسکارهای پوستی نیست.

بنابراین پزشک متخصص به منظور بهبودی کامل تر، تعداد جلسات بیشتری را برای درمان بیماران در نظر می گیرد که بیمار موظف است تا برای دستیابی به بهترین نتیجه، تمامی مراحل درمانی را به طور کامل پشت سر بگذارد تا از این طریق این جوش ها که سبب ایجاد یک ظاهر ناخوشایند در بیماران شده است، به طور کامل حذف گردد.

نوع سوراخ هایی که سوزن بر روی پوست ایجاد می کند
نوع سوراخ هایی که سوزن بر روی پوست ایجاد می کند

متخصص زیبایی و پوست

پزشک متخصص پوست و زیبایی، شخصی است که در حیطه مشکلات پوستی و همچنین زیبایی که بر اثر عوامل متعددی بر روی پوست ایجاد شده است، اطلاعات کافی را داشته باشد و بتواند بهترین و مناسب ترین شیوه های درمانی را برای بیماران ارائه دهد

و علاوه بر این، در مورد جدیدترین متدهای روز دنیا آگاهی داشته و آن ها را در اختیار بیماران قرار دهد. به طور مثال پزشک متخصص باید در مورد تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ ها اطلاعات کامل و جامعی را داشته باشد و در مورد هر یک به طور کامل به بیماران توضیحات جامعی را ارائه دهد. به طور معمول اکثر پزشکان متخصص پوست و زیبایی موارد ذیل را برای درمان بیماران انجام می دهند که شامل:

دکتری پوست:

این گروه از متخصصین تشخیص و همچنین درمان پوستی و علاوه بر این مشکلات مرتبط با مو، پوست و ناخن می پردازند و بیمارانی که با بروز این علائم، اختلالات زیادی را همراه دارند، می توانند با مراجعه به دکتری پوست اقدام به رفع مشکلات پوستی نمایند.

درماتوپاتولوژی:

این گروه از متخصصین پوست و زیبایی با بهره مندی از نمونه گیری و همچنین ارزیابی نمونه های انجام شده از طریق میکروسکوپ، می توانند بهترین و مناسب ترین تشخیص بیماری های مرتبط با ناخن، پوست و مو را برای درمان بیماران لحاظ نمایند.

جراحی پوست:

متخصصین جراح پوست این توانایی را دارند که جراحی های مرتبط با پوست و مو را برای بیماران انجام دهند و به زیبایی و شادابی پوست آن ها کمک بسزایی نمایند.

جراحی زیبایی پوست:

این گروه از متخصصین بیشتر به ظاهر بیماران و همچنین اعمال بهترین شیوه جراحی زیبایی برای بیماران می پردازند.

موارد ذکر شده مبتنی بر شناسایی و علم مشکلات پوستی از آمریکا است که در مورد تخصص هر گروه از پزشکان متخصص پوست و زیبایی توضیحات کاملی را در اختیار بیماران قرار داده است.

با توجه به تخصص های ذکر شده، پزشکان مجرب پوست و زیبایی با توجه به تشخیص و بررسی نوع بیماری، تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ را برای درمان بیماران عنوان کرده و بهترین و موثرترین شیوه درمانی را برای آن ها ارائه می دهند تا در یک بازه زمانی کوتاه، بیماران به بهبودی کامل، جوانسازی و ترمیم پوست دست پیدا نمایند.

دوره های سپری شده متخصص پوست در کالج امریکا

به منظور دریافت مدرک تخصصی در زمینه پوست و زیبایی، شخص باید دوره های عنوان شده را با موفقیت بیشتر پشت سر بگذارد که شامل:

1) سپری کردن دوره پزشکی که بعد از گذراندن دوره های موفقیت پزشک مدرک MD و یا DO  استخوان درمانی را اخذ نمایند.

2) گذراندن دوره های کالج به منظور دریافت مدرک لیسانس برای ارائه بهتر متدهای درمانی به بیماران.

3) سپری کردن دوازده ماهه دوره های کارورزی و یا Intern در مراکز معتبر و مورد تایید.

4) گذراندن سی و شش ماه دوره Residency (دستیاری) در زمینه های پوست شناسی.

بعد از اینک ه پزشکان با گذراندن این دوره ها تخصص خود را در زمینه پزشکی دریافت کردند، بعضی از این متخصصین به تحصیلات عالی تر خود ادامه می دهند که این دوره آموزشی را « فلوشیپ » می نامند.

بهتر است بدانید که دوره آموزشی فلوشیپ که مختص جراحی های پوستی است، تقریباً حدود دوازده ماه زمان می برد تا در این زمینه پزشک متخصص، مهارت های لازم و پیشرفته را در این حیطه کسب نمایند.

دوره های سپری شده متخصص پوست در کالج امریکا
دوره های سپری شده متخصص پوست در کالج امریکا

نکات مهم در مورد انتخاب بهترین پزشک متخصص پوست

–  یکی از مهمترین نکاتی که در زمان انتخاب پزشک متخصص پوست و زیبایی باید به آن توجه داشته باشیم، مراجعه به سایت پزشک مربوطه است و از این طریق فعالیت های پزشکی وی در خصوص سابسیژن و میکرونیدلینگ را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

–  تحقیق کردن از آشنایان و همچنین دوستانی که برای رفع آکنه و یا اسکارهای پوستی به این پزشک متخصص مراجعه کرده اند و به نتیجه مطلوبی دست یافته اند.

– یکی دیگر از مواردی که در انتخاب پزشک متخصص باید به آن توجه نماییم، مراجعه کردن حضوری به مطب پزشک متخصص پوست و زیبایی است که از این طریق با آگاهی دادن بیماران در مورد تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ بهترین شیوه درمانی را برای آن ها ارائه دهند.

کسب اطلاعات کافی

–  در خصوص مراحل و همچنین نتیجه های درمانی بر روی سایر بیماران، اطمینان کافی را کسب نماییم.

علاوه بر موارد ذکر شده، بیماران در زمان مراجعه به پزشک متخصص پوست و زیبایی به منظور دریافت خدمات درمانی باید به نکات دیگری مانند:

ارائه دانشنامه تخصصی پوست که در پروانه مطب پزشک متخصص در مقابل دید بیماران نصب گردیده است؛ همچنین ذکر عنوان دارای بورد تخصصی و به کار بردن کلمه تخصص قبل از پوست، مو و زیبایی توجه نمایند.

یکی دیگر از نکاتی که در زمان انتخاب پزشک متخصص پوست باید به آن توجه نماییم، علامت انجمن متخصصین پوست و همچنین شماره عضویت، عنوان کلمه متخصص، بورد تخصصی در مهر پزشکی و سرنسخه ها می باشند که بیماران در زمان انتخاب بهترین و مجرب ترین پزشک متخصص به آن نیاز دارند تا از این طریق به وی اعتماد کرده و به پیشنهادات درمانی که به منظور متدهای درمانی بیان می نمایند، برای درمان بهتر خود انتخاب نمایند.

کسب اطلاعات کافی
کسب اطلاعات کافی

بیمه تکمیلی درمان

با توجه به تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ، می بینیم که هر دو شیوه درمانی به منظور زیبایی و جوانسازی مجدد پوست برای افرادی که با آکنه و یا اسکارهای پوستی همراه هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باید متذکر شد که هر دو متد درمانی به منظور زیبایی و ترمیم دوباره پوست انجام می شود و به عنوان یک عمل زیبایی محسوب می گردد که بیمه هزینه های متقبل شده از سوی بیماران را به هیچ عنوان پرداخت نمی نماید و کلیه هزینه ها بر عهده خود شخص است.

سوالات رایج در خصوص تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ

یکی از سوالات رایج در خصوص میکرونیدلینگ ها این است که به منظور رسیدن به بهترین نتیجه مطلوب بیماران، به چند جلسه دوره درمان برای بهبودی بیشتر نیاز دارند؟

در پاسخ به سوال این بیماران باید گفت که تعداد جلسات این متد درمانی کاملا مشخص نیست و تمام جوانب درمانی به مشکلات پوستی و همچنین پاسخ پوست بیمار برای اعمال این شیوه درمانی بستگی دارد.

اما بیشتر متخصصین این شیوه درمانی را بین 4 تا 6 جلسه با فواصل زمانی یک ماه برای بیماران توصیه می نمایند تا از این طریق به بهترین و مطلوب ترین نتیجه مورد نظر که زیبایی و جوانسازی پوست است، دست پیدا کنند.

البته باید متذکر شد که مدت زمان انجام این عمل زیبایی با توجه به جراحت و همچنین نوع پوست بیمار بین نیم ساعت تا یک ساعت زمانبر است.

سوالات رایج در خصوص تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ
سوالات رایج در خصوص تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ

تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ چیست؟

امروزه متخصصین زیبایی و پوست به منظور جوانسازی و شادابی پوست از شیوه های متعددی استفاده می نمایند که این متدهای درمانی به منظور برطرف کردن آکنه و یا جای جوش بسیار حائز اهمیت است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی در حیطه پزشکی یکی از بهترین و مناسب ترین شیوه های درمانی که متخصصین پوست برای رفع این مشکلات پوستی به بیماران توصیه می نمایند، سابسیژن و همچنین میکرونیدلینگ ها است.

در سابسیژن، متخصصین پوست و زیبایی به منظور از بین بردن مکان های باقیمانده از جای آکنه و همچنین جوش و علاوه بر این به منظور درمان اسکارهای متعدد ایجاد شده بر روی پوست از این شیوه درمانی استفاده می نمایند.

ایجاد حفره و یا سوراخ بر روی پوست

به این ترتیب که پزشک مربوطه به منظور تحلیل این نوع از اختلالات پوستی و همچنین برطرف کردن فرو رفتگی های زیر پوست با اعمال یک حفره و یا سوراخ بر روی پوست و با کمک سوزن های مخصوص و ویژه، چسبندگی هایی که بر اثر عوامل متعدد بین لایه های پوستی و علاوه بر این در بخش تحتانی این لایه ها ایجاد شده است را به تدریج در طی چند جلسه از بین می برند و به درمان بیماران به وسیله ی این متد درمانی کمک بسزایی می نمایند.

اما در شیوه میکرونیدلینگ به منظور جوانسازی پوست و همچنین برطرف کردن ضایعات پوستی که دارای عمق بیشتری هستند و دوره ی مدت این زخم طولانی تر است، به عنوان شیوه جدید و نوینی محسوب می شود که برای درمان بیماران از آن استفاده می نمایند.

در این متد پزشک متخصص به منظور فعال کردن لایه های بخش درونی از سوزن های بسیار نازک و ظریفی استفاده می نمایند که با داخل کردن این سوزن ها به درون پوست و همچنین با تحریک کردن این لایه ها اقدام به بازسازی و ترمیم مجدد پوست جدید و نو در بیماران می نمایند که این امر منجر به جوانسازی و شادابی پوست نیز می گردد.

زمان بهبودی سابسیژن ها چه مدت زمان می برد؟

در همان ساعت های اولیه بعد از درمان سابسیژن، تورم و همچنین قرمزی در نواحی مورد درمان ایجاد می شود که بین دو الی سه روز ادامه دارد و علاوه بر این درد حاصل از این عمل زیبایی نیز کمتر از شیوه های درمانی دیگر است.

کبودی حاصل از این شیوه درمانی در تمامی بیمارانی که این متد را برای جوانسازی مجدد پوست خود انتخاب کرده اند، امری طبیعی بوده است و بین دو تا ده روز با توجه به نوع پوست بیماران و همچنین بهبودی بیماران این مشکل برطرف می گردد.

مزیت سابسیژن ها را نام ببرید؟

این متد درمانی دارای فواید بسیار زیادی بوده است. به همین دلیل است که متخصصین پوست برای تحلیل پوست آسیب دیده از آن استفاده می نمایند که عبارتند از:

1)    دوره نقاهت بسیار کم 2) نتیجه درمانی بسیار عالی و مطلوب 3) قابل درمان برای تمامی پوست ها 4) اعمال این شیوه جراحی برای تمامی فصول سال

از مزیت های سابسیژن هاست که مناسب برای درمان بیمارانی است که با مشکلات پوستی همراه هستند و مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت سابسیژن ها را نام ببرید؟
مزیت سابسیژن ها را نام ببرید؟

سابسیژن به چه صورت سبب ترمیم و مرمت جای جوش می گردد توضیح دهید؟

متخصصین پوست و زیبایی در این شیوه درمانی نوارهای الیافی را که به عنوان فاکتور اصلی ایجاد آکنه بر روی پوست هستند را آزاد می نمایند.

باید بدانید که این باندها، بافت ها و همچنین فیبرهای فیبروتیک در طی پروسه التهابات آکنه بر روی پوست بیماران نمایان می شوند و علاوه بر این بعد از درمان جوش هم بر روی محل آسیب دیده بر جای می مانند که این امر سبب بروز تو رفتگی و همچنین برآمدگی های پوستی نیز می گردد.

جراحت های فرورفته و عمیق آکنه بر اثر از دست دادن الاستین و کلاژن پوست نمایان می گردد و در نهایت سبب کشسانی شدن پوست در افراد نیز می شود.

جای جوش بر روی پوست

بهتر است بدانید که جای جوش بر روی پوست، به خصوص پوست صورت سبب ایجاد یک ظاهر نامطلوب و ناخوشایند بر روی سطح پوست شده و در نتیجه این امر پیری و شل شدگی پوست را نیز به همراه می آورد.

در عمل سابسیژن نوارهای الیافی که در اثر آکنه و یا جوش بر روی سطح پوست نمایان می شوند را از یکدیگر تفکیک کرده و در طی پایان جلسه، فرد با یک پوست یکدست و همچنین صاف نیز همراه می شود که حاصل از این متد درمانی به حساب می آید.

اکثر متخصصین پوست به بیماران توصیه می کنند که به منظور تحریک کلاژن سازی پوست و دستیابی به بهترین نتیجه مطلوب، بهتر است که مراحل درمانی دیگر مانند لیزر درمانی و یا سایر شیوه های بازسازی پوست نظیر RF را نیز دنبال نمایند. باید متذکر شد که با استفاده از متد درمانی سابسیژن، متخصصین معمولاً تمامی اسکارهای پوستی را درمان می نمایند.

جای جوش بر روی پوست
جای جوش بر روی پوست

نتیجه گیری

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی، متخصصین برای درمان آکنه و اسکارهای پوستی از متدهای درمانی متعددی مانند سابسیژن و میکرونیدلینگ استفاده می نمایند.

متخصصین موظف هستند که با بیان تفاوت سابسیژن و میکرونیدلینگ برای بیماران بهترین و مناسب ترین شیوه های درمانی را به منظور جوانسازی و ترمیم مجدد پوست به بیماران ارائه نمایند.

این دو شیوه درمانی به شادابی و از بین بردن زخم های قدیمی پوست کمک بسزایی می نماید و طی تعداد جلسات معین سبب تحلیل ناحیه آسیب دیده نیز می گردد.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

bit.ly

۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید