میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

لیست موضوعات

در مقاله امروز میخواهیم موضوع تزریق ژل لب را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

امروزه جوی در جهان ایجاد شده است که افراد تمایل زیادی به زیبایی دارند و سعی میکنند با استفاده از روش های گوناگون چهره خود را به استانداردهای زیبایی نزدیک نمایند.

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

تزریق ژل و استفاده از بوتاکس

برجسته سازی و زاویه دادن به اجزای صورت یکی از راه ها برای افزایش میزان جذابیت و زیبایی میباشد که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از راه های برجسته سازی و حجیم نمودن اجزای صورت تزریق ژل و استفاده از بوتاکس میباشد که در جوانسازی پوست نیز کاربرد دارد

زیرا بوتاکس نوعی سم است که عضلات را فلج میکند و مانع از انقباضات آنها میشود در نتیجه چین و چروک پوست را کاهش میدهد. لب یکی از اجزای صورت میباشد که حالت و فرم آن میتواند تاثیر بسزایی در زیبایی صورت داشته باشد از این رو افراد زیادی به تزریق ژل لب روی می اورند.

تزریق اصولی

بدون شک شما هم افراد زیادی را مشاهده کرده اید که لب هایشان از اندازه معمولی حجیم تر است و حالت و فرم متفاوتی دارد که با استفاده از تزریق ژل به این شکل درآمده است. تزریق ژل اگر به صورت اصولی و با اندازه مناسب تزریق شود می تواند زیبایی لب را دوچندان کند .

در انتخاب ژل لب باید دقت شود زیرا اگر از برند معتبری نباشد و یا توسط پزشک متخصص زیبایی تزریق نشود می تواند نتیجه ای داشته باشد که فرد از آن ناراضی باشد و ترجیح دهد لب به حالت قبلی خود بازگردد.

در ادامه به سوالات درج شده در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

  • ژل های استاندارد دارای چه ویژگی هایی هستند؟
  • بهترین نوع ژلی که برای تزریق لب مورد استفاده قرار می گیرد کدام است؟
  • بهترین مارک های ژل لب برای تزریق کدامند؟
  • در تزریق ژل هر ناحیه از صورت به چه میزان ژل احتیاج دارد؟
  • ژل لب های دائم مناسب تر هستند یا ژل لب های موقت؟
  • تزریق ژل به کدام قسمت لب انجام می شود؟
  • آیا تزریق ژل عوارض دارد؟
  • بهترین کاندیدها برای تزریق ژل چه افرادی هستند؟
  • چرا استفاده از ژل لب های ماندگار توصیه نمی شود؟
  • ژل هیدروکس آپاتایت چگونه است؟
  • چه مدت پس از تزریق ظاهر لب ها طبیعی می شود؟
  • آیا سلامت دهان ودندان بر تزریق ژل موثر است؟
  • افزایش سن چه تاثیری بر حالت لب ها دارد؟
  • با استفاده از تزریق ژل به لب می توان چه مشکلاتی را حل نمود؟
  • مراحل پروتز لب چگونه است؟
  • بعد از تزریق ژل به لب چه مراقبت هایی باید انجام داد؟

 

ژل های استاندارد دارای چه ویژگی هایی هستند؟

اگر در هنگام تزریق ژل فقط از کرم های بی حسی که به صورت موضعی به کار می رود استفاده شود قطعا تزریق ژل با درد فراوانی همراه خواهد بود که بسیاری از مراجعین تحمل آن را ندارند به طوری که شاید ترجیح دهند که دیگر به سراغ تزریق ژل نروند.اما اگر برای تزریق ژل عصب لب را کاملا بی حس کنند مراجعه کننده دردی را احساس نخواهد کرد البته طبیعی است که هر نوع تزریقی با درد بسیار کمی همراه باشد زیرا یک جسم خارجی قصد وارد شدن به بافت بدن شما را دارد.

ژل های استاندارد دارای چه ویژگی هایی هستند؟
ژل های استاندارد دارای چه ویژگی هایی هستند؟

بهترین نوع ژلی که برای تزریق لب مورد استفاده قرار می گیرد کدام است؟

امروزه یکی از محبوب ترین ژل ها که برای تزریق لب مورد استفاده قرار می گیرد ژل هیالورونیک اسید می باشد  که کاملا با بافت بدن انسان سازگار می باشد زیرا این اسید در بدن خود ما نیز تولید می شود.

وظیفه این ماده حفظ آب در بافت های بدن می باشد اما به مرور که سن بالا می رود بدن مقدار کمتری از این ماده ترشح می کند در نتیجه آب بافت های بدن وحالت الاستینی پوست کاهش می یابد که موجب می شود اجزایی مانند لب، آن برجستگی و حجم اولیه را نداشته باشند.

بهترین نوع ژلی که برای تزریق لب مورد استفاده قرار می گیرد کدام است؟
بهترین نوع ژلی که برای تزریق لب مورد استفاده قرار می گیرد کدام است؟

تزریق ژل هیالورونیک اسید

به همین منظور افراد به تزریق ژل هیالورونیک اسید روی می آورند که عوارض بسیار کمی دارد و به دلیل سازگاری که با بدن دارد پس از  6 الی 18 ماه ماندگاری به مرور جذب بدن می شود و از بین می رود و اگر علاقه مند باشید آن حالت حفظ شود باید تزریق ژل را مجددا تمدید نمایید. یکی دیگر از مزیت های استفاده از ژل هیالورونیک اسید این است که اگر فرد از ظاهر خود پس از تزریق ژل ناراضی بود می تواند با استفاده از آنزیمی که اثر این ژل را از بین می برد به حالت اولیه خود باز گردد.

 

بهترین مارک های ژل لب برای تزریق کدامند؟

  • ژل ژوویدرم که تولید لابراتوراهای کشور آمریکا می باشد.
  • ژل استایلج که تولید لابراتورهای کشورفرانسه می باشد.
  • ژل تئوسیال که تولید لابراتوارهای کشور سوئیس است.
  • ژلبلترو که تولید لابراتوارهای کشور آلمان است
  • ژل آلیاکسین که تولید لابراتورهای کشور ایتالیا می باشد.
بهترین مارک های ژل لب برای تزریق کدامند؟
بهترین مارک های ژل لب برای تزریق کدامند؟

 در تزریق ژل هر ناحیه از صورت به چه میزان ژل احتیاج دارد؟

هر بخش از صورت باتوجه به حالت وبافت آن به میزان متفاوتی از ژل نیازمند است که بتواند به حالت مطلوبی دست یابد و میزان تزریق ژل در تمام نقاط صورت به یک اندازه نمی باشد. به عنوان مثال

  • برای بزرگ کردن لب و حجم دادن به آن بیشترین میزان ژل مورد استفاده یک سی سی می باشد.
  • برای رفع خط لبخند وخطوط ایجاد شده در دور دهان نیز یک سی سی کافی می باشد.
  • جهت برجسته سازی و پروتز گونه نیاز به تزریق دو سی سی ژل می باشد.
  • جهت زاویه سازی و فرم دهی به فک بین 2 الی 4 سی سی ژل نیاز است.
  • برای پر نمودن گودی زیر چشم و خط اشک کمتر ازِیک سی سی ژل استفاده می شود
  • برای پروتز چانه نیز به دو سی سی ژل نیاز می باشد.

البته توجه داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده یکدفعه تزریق نمی شوند بلکه در دو مرحله با فاصله ای حدود 15 روز تزریق می شوند تا اثر ماندگاری داشته باشند.

مناسب ترین ژل ها، ژل هایی محسوب می شوند که دارای بیشترین میزان سازگاری با بدن می باشند. به طوری که تزریق آن ها موجب نشود که سیستم دفاعی بدن حرکتی دفاعی از خود نشان دهد و سرطان زا نباشند.

 در تزریق ژل هر ناحیه از صورت به چه میزان ژل احتیاج دارد؟
در تزریق ژل هر ناحیه از صورت به چه میزان ژل احتیاج دارد؟

بافت و ساختار لب

بافت و ساختار لب به گونه است که دارای شبکه ای از سلول های عصبی است و خون رسانی بسیار زیادی دارد از این رو در انتخاب ژل لب باید بسیار دقت نمود که ژلی انتخاب شود که بیشترین پایداری و ماندگاری را داشته باشد همچنین در میزان غلظت و حجم ژل تزریق شده نیز باید دقت نمود. در میان تمامی ژل های موجود در بازار ژل هیالورونیک اسید از بیشترین میزان سازگاری با بدن برخوردار می باشد.

ژل لب های دائم مناسب ترهستند یا ژل لب های موقت؟

برای اولین تجربه تزریق ژل لب، ژل های دائمی توصیه نمی شود زیرا ممکن است که فرد از ظاهر لب خود ناراضی باشد و یا نسبت به ژل تزریق شده حساسیت و آلرژی داشته باشد .

در صورتی که تزریق موقت انجام شده باشد راحت تر می تواند مشکلات و عوارض ایجاد شده را بر طرف نمود. بهتر است ابتدا تزریق موقت ژل لب مدتی صورت گیرد تا در صورت رضایت از شرایط و حالت لب برای تزریق ژل لب دائم اقدام شود.

تزریق ژل به کدام قسمت لب انجام می شود؟

با توجه به شرایط بیمار و نظر او ژل را می توان به دو صورت تزریق در خطوط اطراف لب و یا بافت لب انجام داد و هر دو مورد امکان پذیر است. تزریق ژل به بافت لب موجب می شود که لب حجیم تر شود. هر یکی از روش های گفته شده به مقدار مشخصی از ژل نیازمندند که میزان استفاده از ژل بر میزان قیمت این روش جراحی تاثیر گذار است .

در صورتی که قصد دارید تزریق ژل لب انجام دهید بهتر است ابتدا به مشاوره ها و راهنمایی های پزشک توجه نماید و آنچه که در ذهن دارید را به درستی با او در میان بگذارید که نتایج حاصل از عمل مورد قبولتان واقع شود.همچنین توجه داشته باشید که در صورت داشتن هر گونه بیماری آن را با پزشک خود در میان بگذارید که بتواند شرایط را کنترل نماید.

تزریق ژل به کدام قسمت لب انجام می شود؟
تزریق ژل به کدام قسمت لب انجام می شود؟

آیا تزریق ژل عوارض دارد؟

این روش نیز همانند سایر روش ها قطعا عوارض مختصری به دنبال خواهد داشت. عوارضی مانند درد ، آلرژی، تورم و کبودی و خون مردگی و یا عدم هماهنگی و تقارن . البته بیشتر این عوارض موقت هستند و در فاصله ی کوتاهی بعد از عمل از بین می روند اما بهتر است در مشاوره های قبل از عمل حتما تمام  عوارض احتمالی برای بیمار یادآوری شود تا بتواند تصمیم بگیرد.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید نحوه تزریق ژل و تخصص و تجربه پزشک انجام دهنده آن همچنین نوع و مرغوب بودن ژل بسیار مهم است و می تواند به مقدار زیادی از حجم عوارض احتمالی بکاهد زیرا پزشکی که تجربه کافی در این زمینه دارد قطعا آگاه است که چگونه تزریق را به چه قسمتی انجام دهد و همچنین از میزان ژل با غلظت مناسبی استفاده می کند.

گاهی اوقات مشاهده شده است که استفاده از ژل غیر استاندارد موجب شده که ژل در داخل لب حرکت کند و جابجا شود به طوری که در نواحی اطراف لب پخش شود، برای جلوگیری از این عارضه حتما باید از ژل های استاندارد که دارای مجوز وزارت بهداشت هستند و از برندهای معتبر می باشند را خریداری نمود.

بهترین کاندید ها برای تزریق ژل چه افرادی هستند؟

تمامی افراد می توانند از این روش استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد زیرا دارای عوارض جانبی بسیارنادری است یا می توان گفت عوارض جانبی ندارد.اما قطعا پس از معاینه توسط پزشک متخصص است که مشخص می شود چه افرادی بهترین کاندیدای این روش هستند.

پزشک با بررسی نمودن سابقه پزشکی بیمار و بیماری های احتمالی که دارد و همچنین بررسی حالت چهره فرد و زوایای آن تصمیم می گیرد که تزریق ژل می تواند برای این شخص مفید باشد و یا باید از سایر روش های زیبایی استفاده نماید.

توجه داشته باشید که یک روش زیبایی کاملا تضمین شده و معتبر قطعا نمی تواند تضمینی باشد که فرد پس از استفاده از آن به رضایت کامل دست یابد زیرا شرایط و آناتومی و فیزیک بدن هر شخصی به یک روش می تواند بهترین پاسخ را بدهد از این رو حتما باید به پزشک متخصص مراجعه شود تا او با بررسی و تحلیل شرایط شما بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهد.

چرا استفاده از ژل لب های ماندگار توصیه نمی شود؟

این دسته از ژل ها ساخته شده از ترکیبات پلی آکریل آمید هستند وماندگاری بسیار بالایی دارند از این رو افراد بسیاری وسوسه می شوند که به جای ژل های موقت از آن ها استفاده نمایند اما متاسفانه این ژل ها دارای عوارض بسیاری هستند. از جمله عوارض ژل لب های ماندگار می توان به عفونت، حساسیت، لغزش و حرکت ژل و … اشاره نمود که می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود آورد.

از دیگر معایب این ژل ها غیر قابل جذب بودنشان است به طوری که هیچ نوع آنزیمی وجود ندارد که بتواند اثر آن ها را از بین ببرد و تنها راه خلاص شدن از شر آن ها روش تخلیه می باشد که ژل ها توسط آن از لب خارج می شوند.

وجود چنین عوارض و مشکلاتی موجب شده است که رفته رفته استفاده از آن ها یه شدت کاهش یابد و افراد به استفاده از ژل های موقتی مانند هیالورونیک اسید روی آورند. اما با تمام موارد ذکر شده باز درصد بسیار کمی از افراد وجود دارند که حاضر نیستند چندین بار هزینه نمایند و ترجیح می دهند یکبار برای همیشه هزینه کنند و از ژل های ماندگار استفاده نماید که این افراد باید عواقب ناشی از این ژل ها را نیز بپزیرند.

چرا استفاده از ژل لب های ماندگار توصیه نمی شود؟
چرا استفاده از ژل لب های ماندگار توصیه نمی شود؟

ژل هیدروکسی آپاتایت چگونه است؟

دسته ای دیگر از ژل ها که برای تزریق صورت استفاده می شوند ژل های هیدروکسی آپاتایت یا پلیکاپرولاکتون می باشند که دارای ماندگاری بیشتری نسبت به ژل های هیالورونیک اسید هستند و می توان گفت دوره ماندگاری آن ها بین یک الی دو سال به طول می انجامد.

هیدروکسی آپاتایت ها و هیالورونیک اسید هر دو از دسته ژل هایی با ماندگاری موقت هستند اما آنچه که باعث تفاوت آن ها شده است مدت زمان ماندگاری و مهم تر از آن برگشت ناپذیر بودن ژل هیدروکسی آپاتایت می باشد

به طوری اگر شخص از نتیجه کار ناراضی باشد نمی تواند کاری انجام دهد و هنوز آنزیمی برای از بین بردن اثر این ژل وجود ندارد و باید تا زمان جذب شدن ژل توسط بدن صبر نماید ، در حالی که در مورد ژل های هیالورونیک به راحتی می توان اثر ژل را با استفاده از آنزیم از بین برد.

هیدروکسی آپاتیت نیز از دسته ژل هایی است که کاملا سازگار با بیولوژیک بدن انسان می باشد به طوری که محققان کشف نموده اند این ماده یکی از اصلی ترین مواد سازنده استخوان و دندان در انسان ها می باشد بنابراین نمی تواند برای بدن انسان ضرری داشته باشد. این ژل معمولا برای تزریق به سایر اجزای صورت به کار می رود زیرا دارای رنگ روشن و شفافی است که ممکن است تزریق آن به لب نتیجه مطلوبی ایجاد نکند.

ژل هیدروکسی آپاتایت چگونه است؟
ژل هیدروکسی آپاتایت چگونه است؟

چه مدت پس از تزریق ظاهر لب ها طبیعی می شود؟

معمولا طبیعی شدن ظاهر لب ها پس از تزریق ژل دو روز طول می کشد پس اگر شما شاغل هستید و یا به هر دلیلی مجبور هستید منزل را ترک نمایید به شما توصیه می کنیم که تزریق ژل را یک در اواخر هفته انجام دهید تا در روز های تعطیل ورم و کبودی وحالت غیر عادی لب از بین برود. جهت تسریع درمان این علائم که پس از تزریق طبیعی نیز هستند استفاده از کیسه های یخ توصیه می شود.

آیا سلامت دهان و دندان بر تزریق ژل موثر است؟

یکی از مواردی که هنگام مراجعه به پزشک جهت تزریق ژل باید به آن توجه نمود و از سلامت آن مطمئن شد سلامت دهان ودندان ها می باشد  زیرا در صورت هر گونه درد یا مشکلی در دهان و دندان تا دوهفته پس از جراحی اجازه مراجعه به دندانپزشک را نخواهید داشت تا بهبود کامل صورت گیرد.

همچنین اگر تبخال داشته باشیدد ویا سابقه تبخال زدن های پی در پی در شما وجود دارد حتما با پزشک در میان بگذارید تا پزشک بررسی نماید هنگام تزریق ژل تبخالی در حال ظاهر شدن نباشد زیرا می تواند باعث عفونت و مشکلاتی در روند بهبود تزریق ژل شود. پس حتما قبل از اقدام برای تزریق ژل به لب با مراجعه به دندان پزشک از سلامت دهان و دندان خود مطمئن شوید که به طور ناگهانی دندان درد غیر منتظره ای به سراغتان نیاید.

آیا سلامت دهان و دندان بر تزریق ژل موثر است؟
آیا سلامت دهان و دندان بر تزریق ژل موثر است؟

افزایش سن چه تاثیری بر حالت لب ها دارد؟

پوست بدن انسان با افزایش سن به مرور نازک تر شده در نتیجه میزان تحریک پذیری آن افزایش میابد. لب های نیز به عنوان یکی از اجزای صورت تحت تاثیر افزایش سن قرار می گیرند و حالت آن ها دچار تغییراتی می شود.

با افزایش سن لب ها نازم تر می شوند و خطوط و چین وچروکی در اطراف لب ایجاد می شود که برای رفع این حالت باید تزریق ژل انجام شود. بوتاکس برای این منظور بسیار مناسب می باشد زیرا علاوه بر رفع خطوط و چین وچروک می تواند برای حجم دهی مجدد لب نیز استفاده شود تا لب به حالت اولیه خود باز گردد.

افزایش سن چه تاثیری بر حالت لب ها دارد؟
افزایش سن چه تاثیری بر حالت لب ها دارد؟

با استفاده از تزریق ژل به لب می تواند چه مشکلاتی را حل نمود؟

  • در صورتی که لب ها نا متقارن باشند می توان با استفاده از تزریق ژل حالت متقارن را برای لب ایجاد نمود.
  • برای درمان ترک خوردگی اطراف لب ها نیز موثر می باشد.
  • برای رفع حالت لب های نازک و باریک نیز مناسب است و می توان با استفاده از آن لب را حجیم نمود.
  • افرادی که لب های خیلی پهن دارند می توانند با استفاده از این روش لب را به حالت طبیعی و عادی بازگردانند.
  • در اثر سیگار کشیدن فراوان خطوطی در صورت به وجود می آید که می توان با تزریق ژل آن ها رااز بین برد.
  • افزایش سن موجب باریک شدن لب ها می شود که می توان برای حجم دادن به لب از این روش استفاده نمود.
با استفاده از تزریق ژل به لب می تواند چه مشکلاتی را حل نمود؟
با استفاده از تزریق ژل به لب می تواند چه مشکلاتی را حل نمود؟

مراحل پروتز لب چگونه است؟

  • پزشک پس از بررسی نوع پوست و لب شما و ویژگی های که دارد ناحیه اطراف لب را به دقت مورد بررسی قرار می دهد.
  • سپس نقاطی که قصد دارد به آن ها تزریق ژل انجام شود را تعیین می کند و علامت می زند تا میزان دقت جراحی افزایش یابد.
  • سپس موضع مورد نظر را ضد عفونی کرده و با استفاده از مواد آنتی باکتریال عاری از میکروب می کنند و از کرم های بی حس کننده و یا بی حس کننده های موضعی استفاده می کنند
  • سپس تزریق لب را انجام می دهد. تزریق لب ظرف مدت کوتاهی انجام می شود و نیازی به بستری شدن نخواهد داشت.
  • پس از انجام تزریق ژل کلیه نقاط علامت گذاری شده را پاک می کند و منطقه تزریق ژل را ضد عفونی می نماید که عفونتی ایجاد نشود سپس از کمپرس های یخ استفاده می کند تا درد حاصل از جراحی کاهش یابد.
  • پس از عمل تورم و کبود شدگی لب و اطراف آن طبیعی می باشد وپس از چند روز از بین می رود اما توصیه می شود برای تسریع بهبود آن مرتبا از کمپرس یخ استفاده نمایید.

 

بعد از تزریق ژل به لب چه مراقبت هایی باید انجام داد؟

  • در دو روز اول پس از جراحی باید از حرف زدن و جویدن بیش از حد خودداری نمود.
  • سعی کنید در هفته نخست بعد از تزریق ژل کمتر بخندید و دهان خود را باز نمایید.
  • از حرکات کششی، ورزش نمودن خود داری نمایید تا به لب ها فشار وارد نشود.
  • در روزهای اول در نحوه ی خوابیدن خود دقت بیشتری داشته باشید و هرگز به روی شکم نخوابید.
  • در سه روز اول انجام هرگونه فعالیت سنگین ممنوع می باشد.
  • از آنتی بیوتیک ها مرتب استفاده نمایید تا عفونتی در لب ها ایجاد نشود.
  • استفاده مرتب از یخ را در برنامه درمانی خود قرار دهید.
  • کمتر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1368 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

23 سال تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنینی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان :

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

کار با دستگاه  مونالیز

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

 

اگر نمیدانید در کدام کلینیک برای تزریق ژل لب مناسب است ما به شما پیشنهاد می کنیم از کلینیک دکتر زرگنج فرد استفاده کنید و همچنین در رابطه با این موضوع مقالاتی مانند خرید ژل لب تئوسیال و از بین بردن ژل لب در خانه و تزریق ژل لب مدل باربی و بهترین دکتر تزریق ژل لب در تهران را مطالعه کنید

اگر به دنبالخرید ژل لب مارک اسکین فیل هستید و از مراقبت بعد از ژل لب و ماندگاری تزریق ژل لب و اطلاع ندارید با کلیک بر روی هر کدام از موضوعات می توانید در مورد آن اطلاعات کسب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید