میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تزریق چربی به لابیای ماژور
تزریق چربی به لابیای ماژور

لیست موضوعات

تزریق چربی به لابیای ماژور

امروز می خواهیم درباره موضوع تزریق چربی به لابیای ماژور با شما عزیزان گفت و گو نماییم؛

از همین رو تعدادی سوال برای راحتی فهم و درک مطالب، برای َشما طرح کردیم، در کنار این سوالات عکس هایی جمع آوری کردیم که به شما کمک می کند مطالب را بهتر متوجه بشوید.

تزریق چربی به لابیای ماژور
تزریق چربی به لابیای ماژور

اگر قصد تزریق چربی به لابیا را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم به کلینیک دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید

در ادامه به سراغ سوالات مطرح شده می رویم؛ به شما پیشنهاد می کنیم برای رسیدن به پاسخ سوالاتی که در ذهن دارید، ادامه مطالب را با دقت هر چه تمام تر مطالعه فرمایید.

تزریق چربی به لابیای ماژور چیست؟

به چه علت چربی به لابیای ماژور تزریق می کنند؟

آیا تا به حال به این فکر کردید که چه کسانی واجد شرایط برای تزریق چربی می باشند؟

دوست دارید بدانید چگونه تزریق لابیای ماژور انجام می شود؟

آیا ممکن است که این شیوه جوان سازی از عوارضی برخوردار باشد؟

تا کنون به مزایایی که تزریق چربی در بر دارد اندیشه کرده اید؟

آیا تا به حال به مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی به لابیای ماژور فکر کرده اید؟

آیا به میزان ماندگاری تزریق چربی به لابیای ماژور اندیشیده اید؟

 

تزریق چربی به لابیای ماژور چیست؟

تزریق چربی یکی از شایع ترین و بهترین عمل های جوان سازی و زیبایی در کشور های جهان است؛

در واقع امروزه اکثر مردم در بیشتر کشور های جهان «برای جوان سازی پوست خود و مقابله با از بین رفتن مشکلات پیری و چین و چروک اندام های بدن» به دنبال راه های چاره و درمان های مختلف می گردند.

یکی از روش هایی که با استقبال بی نظیر مردم جهان رو به رو شده است تزریق چربی می باشد؛ این روش درمانی یکی از کم خطر ترین روش های موجود در علم پزشکیست، به همین علت مورد توجه مردم جوامع مختلف قرار گرفته است؛ عموما از تزریق چربی برای از بین بردن خطوط و چروک، در نواحی مختلف بدن استفاده می کنند این خطوط عموما با پیری زود رس یا افزایش سن به وجود می آیند.

تزریق چربی به لابیای ماژور چیست؟
تزریق چربی به لابیای ماژور چیست؟

در واقع این روش، یک روش مدرن و بسیار عالی در جراحی پلاستیک به حساب می آید.

البته خبر هایی مبنی بر اینکه در دهه های قبل، از چربی خود بدن افراد برای اصلاح نقص هایی در ناحیه های فک و چانه و… استفاده می شده، گزارش شده است؛ البته لازم به ذکر است که با گذشت زمان این روش درمانی پیشرفت کرده و از  آن برای جوان سازی، برجسته سازی و از بین بردن چین و چروک های نقاط مختلف بدن همچون لابیا ماژور استفاده می شود.

استفاده از چربی شکم و ران و پهلو

در این شیوه درمانی عموما از چربی شکم یا ران و یا پهلوی خود شخص استفاده می کنند؛ بدین صورت که از قسمت های ذکر شده در بدن فرد، چربی برداشته و به محل مورد نظر تزریق می کنند، این کار سبب می شود محل مورد نظر حجیم شده و اگر به علت بالا رفتن سن به چین و چروک مبتلا شده، تمام چروک ها از بین بروند و محل مورد نظر ظاهر جوان و شاداب خود را بدست آورد.

یکی از محل هایی که سعی می شود برای از بین بردن چروک های آن، و یا به جهت برجسته سازی آن، چربی تزریق شود لابیا ماژور می باشد؛ به لابیا های بیرونی واژن لابیا ماژور گفته می شود که با بالا رفتن سن پژمرده شده و شادابی و جوانی خود را از دست می دهد.

البته بهتر است بدانید قبل از عملی کردن هر گونه اقدام برای تزریق چربی، ابتدا به خوبی درباره این شیوه درمانی تحقیق نمایید؛ چندین پزشک ماهر و چیره دست را زیر نظر قرار دهید و با مراجعه به مطب یا مرکز درمانی، «در صورت وجود بیماران پزشک انتخابی یا مد نظر شما» با بیماران وی صحبت کرده و در باره شیوه درمانی و مهارت وی سوال کنید.

از معتبر بودن مرکز درمانی و داشتن مجوز قانونی مرکز درمانی یا مطب آگاهی یابید؛ سعی کنید حداقل یک بار به مطب پزشک مورد نظر خود مراجعه فرمایید و با وی مشورت کنید.

به یاد داشته باشید بهتر است پزشکی که برای این کار انتخاب می کنید حتما یک متخصص باشد؛ زیرا اگر این کار توسط متخصص انجام شود، متخصص بر اساس آناتومی بدن مراجعه کننده تزریق را انجام می دهد؛ اما یک پزشک تنها از نقاط قرار گیری اعصاب بدن و رگ های خونی با خبر است.

 

به چه علت چربی به لابیای ماژور تزریق می کنند؟

همانطور که گفتیم در بیشتر موارد با بالا رفتن سن لبیا ماژور پژمرده شده جوانی و شادابی خود را از دست می دهد؛ البته لازم به ذکر است که تنها علت تزریق چربی به لابیا ماژور افزایش سن نیست؛ و دلایل دیگری هم نیز دارد.

به چه علت چربی به لابیای ماژور تزریق می کنند؟
به چه علت چربی به لابیای ماژور تزریق می کنند؟

دیگر دلایل تزریق چربی به لابیا ماژور:

  • پیری زودرس
  • بارداری
  •  زایمان طبیعی «در برخی موارد نادر»
  • نا هماهنگی لابیا های بیرونی
  • نقص های ژنتیکی یا مادر زادی
  • ورزش های مختلف
  • کاهش وزن
  • زایمان های مکرر
دیگر دلایل تزریق چربی به لابیا ماژور:
دیگر دلایل تزریق چربی به لابیا ماژور:

این موارد را با توضیحاتی مختصر و کوتاه برای شما شرح می دهیم:

پیری زودرس:

در این مورد با اینکه فرد سن کمی دارد اما به دلایلی همچون ارثی بودن یا فشار روحی و روانی، شخص به پیری زودرس دچار می شود؛ در همچین شرایطی شخص خیلی زود دچار از بین رفتن جوانی و شادابی اندام بدنش می شود.

بارداری:

برخی بانوان به علت اینکه از سیستم عصبی ضعیفی برخودار می باشند، در دوران بارداری به علت فشار های عصبی که متحمل می شوند خیلی سریع شادابی و نشاط بدن خود را از دست می دهند.

زایمان طبیعی «در برخی موارد نادر»:

در بعضی موارد نادر، عده بسیار کمی از بانوان هنگام زایمان طبیعی دچار نقص لابیای بیرونی می شوند یا اینکه لابیا ماژور آنها زیبایی و جلوه خود را از دست می دهد.

نا هماهنگی لابیا های بیرونی:

در برخی موارد، افرادی که ژل به لابیا ماژور خود تزریق

می کنند به نقص یا ناهماهنگی لابیا ماژور دچار می شوند؛ در این مورد، ممکن است ژل تزریقی در محل حرکت کرده و این مشکل را ایجاد کند؛ البته گاهی این نا هماهنگی به این دلیل صورت می گیرد که فرد مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام نداده است.

نقص های ژنتیکی یا مادر زادی:

در برخی موارد بسیار نادر، ممکن است فرد به نقص ژنتیکی یا مادر زادی مبتلا شده باشد، این مورد بدین صورت است که فرد این نقص را از زمان تولد با خود همراه داشته است.

ورزش های مختلف:

ورزش های مختلفی همچون: دوچرخه سواری، دوندگی، اسب سواری، « در کشور های دیگر موتور سواری» باعث افتادگی لابیا ماژور می شوند.

کاهش وزن:

حال ممکن است شخصی که تا مدت ها تپل بوده به یک باره تصمیم به لاغری بگیرد و وزن زیادی از بدن خود را از دست بدهد؛ این کاهش وزن سبب افتادگی لابیا ماژور شخص می شود.

زایمان های مکرر:

همانطور که گفتیم زایمان طبیعی، خود ممکن است سبب افتادگی لابیا ماژور شود؛ اما لازم به ذکر است که زایمان های پی در پی و مکرر سبب می شود که شخص پس از مدتی به افتادگی لابیا ماژور گرفتار شود.

چه کسانی واجد شرایط برای تزریق چربی می باشند؟

افتادگی و تحلیل رفتن لابیا ماژور سبب می شود که اکثر خانوم ها از اندام خود راضی نبوده و نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند؛ در اینجا به شما می گوییم که این عمل زیبایی برای چه کسانی واجب می باشد.

  • افرادی که به علت زایمان شکل معمول اندام تناسلی خود را از دست داده اند
  • خانم هایی که با افزایش سن شادابی و جوانی اندام تناسلی خود را از دست داده اند.
  • بانوانی که به صورت مدام در حال ورزش «اسب سواری، دوندگی، دوچرخع سواری، و…» می باشند
  • اشخاصی که دچار اختلال های ژنتیکی و ارثی می باشند.
  • خانم هایی که از لابیا ماژور های نامتقارنی برخوردار می باشند.
  • افرادی که از لابیا ماژور های کوچک تر از حد معمول برخوردار می باشند.
  • اشخاصی که تمایل دارند عمل لابیا پلاستی انجام دهند.
  • بانوانی که از نارضایتی همسر خود در این باره رنج می برند.
  • افرادی که تمایل به زیبا تر شدن آلت تناسلی خود دارند.

   

چه کسانی واجد شرایط برای تزریق چربی می باشند؟
چه کسانی واجد شرایط برای تزریق چربی می باشند؟

چگونه تزریق لابیای ماژور انجام می شود؟

تزریق چربی، چون از بدن خود فرد ساکشن می شود، اثرات بسیار خوبی برای وی به همراه دارد؛ دلیل این که تزریق چربی اثرات خوبی روی بدن فرد می گذارد این است که، این روش، افتادگی و شمایل ظاهری لابیا ماژور را ترمیم کرده و به شکلی که دلخواه فرد است تبدیل می نماید.

درضمن لازم به ذکر است که سلول های چربی از سلول های بنیادی بهره مند می باشند؛ بنابراین  سلول های بنیادی سبب جوان سازی و کلاژن سازی در محل تزریق می شوند.

چگونه تزریق لابیای ماژور انجام می شود؟
چگونه تزریق لابیای ماژور انجام می شود؟

لیپوساکشن

عموما این چربی ها را به وسیله لیپوساکشن از ناحیه هایی همچون پهلو، شکم و ران فرد استخراج کرده «جدا می کنند» و به محل مورد نظر تزریق می نمایند.

این عمل جوان سازی معمولا سرپایی انجام می شود؛ اما از یک بخش بسیار دشوار برخوردار می باشد، در واقع دشوار ترین بخش این روش پیدا کردن و مشخص نمودن محل اهدا کننده می باشد؛ همچنین لازم به ذکر است که لیپوساکشن را با بی حسی موضعی انجام می دهند و هیچ بی هوشی در کار نمی باشد.

در واقع زمانی که چربی را از قسمت مشخص شده استخراج کردند، آن را تصفیه می کنند تا بتوانند آن را به محل مورد نظر تزریق نمایند؛ البته بهتر است بدانید که مقداری از چربی بعد از تزریق، مجددا به بدن فرد جذب می شود، بنابراین امکان دارد بعضی از مراجعه کنندگان «بیماران» برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود، نیاز به دو جلسه تزریق داشته باشند.

لازم به ذکر است که دوره بهبودی در هر فردی متفاوت و متغیر می باشد بنابراین نمی توان به طور قطع مدت زمانی را برای بهبودی در همه افراد معین نمود؛ اما اکثر متخصصین یک دوره پنج الی هفت روزه را برای بهبودی مشخص کرده اند.

عده ای از پزشکان با مطالعه بر روی پنجاه الی سی بیمار، دریافتند که عموما نتیجه عمل جوان سازی رضایت بخش بوده و هیچ عارضه ای پس از عمل«در صورت انجام دادن کلیه نکات پس از عمل» نخواهد داشت.

از شرایط مهم و ضروری تزریق چربی به لابیای ماژور این است که، تزریق به طور کاملا استریل، و در محلی مناسب و تمیز صورت گیرد، البته خیلی کم ممکن است که کسی از این روش درمانی دچار عارضه شود.

آیا ممکن است که این شیوه جوان سازی از عوارضی برخوردار باشد؟

در واقع باید گفت که هر عملی از عوارضی برخوردار می باشد اما برخی عمل ها همچون عمل جوان سازی از عوارض خطرناکی برخوردار نیست و تنها یک تعداد عوارض عمومی «عوارضی که برای اکثر عمل ها مخصوصا عمل های زیبایی یکسان می باشد» برخوردار است.

این عوارض «عوارض عمومی» به شرح زیر می باشد:

قرمزی

سوزش و خارش

کبودی

ورم

این عوارض گذرا می باشند و پس از چند روز به طور کامل از بین می روند؛ اما در برخی موارد نادر که فرد از حساسیت دارویی یا دیگر حساسیت ها برخوردار است یا مراقبت های قبل و بعد از عمل را به خوبی رعایت نمی کند سبب می شود که فرد از عوارض بسیار بدی رنج ببرد.

همچنین گاه امکان دارد که بدن شخص به این شیوه درمانی حساسیت نشان دهد، این حساسیت که بسیار نادر و کمبیاب است عموما چند ساعت بعد از عمل نمایان می شود که باعث التهاب مزمن و یا گانولوما می شود.

البته در مواردی که تزریق چربی به صورت کاملا سطحی انجام شده، و یا هنگامی که بیش از اندازه مجاز تزریق انجام شده ممکن است تورم شدیدی در محل تزریق رخ دهد؛ البته است این مشکل پس از گذشت دو هفته بر طرف می شود.

آیا ممکن است که این شیوه جوان سازی از عوارضی برخوردار باشد؟
آیا ممکن است که این شیوه جوان سازی از عوارضی برخوردار باشد؟

تاکنون به مزایایی که تزریق چربی در بر دارد اندیشه کرده اید؟

این روش جوان سازی از مزایای بسیاری بهره مند می باشد؛ این مزایا شامل موارد زیر است:

  • روشی بدون جراحی می باشد که نیاز به برش و بخیه ندارد.
  • فرد به سادگی به نتیجه مطلوب خود دست پیدا خواهد کرد.
  • از نتایج ماندگار تری نسبت به سایر روش ها بهره مند می باشد. «همچون تزریق ژل»
  • تعداد دفعات تزریق چربی نسبت به تعداد دفعات تزریق ژل بسیار کمتر است.
  • در برخی موارد پنجاه تا هفتاد درصد چربی تزریق شده در محل، ماندگاری دائمی دارد.
  • نتایج حاصل شده بسیار طبیعی تر نسبت به سایر روش ها می باشد.
  • احتمال پس زدن چربی وجود ندارد یا اینکه به ندرت ممکن است بدن چربی را پس بزند.
  • در بیشتر موارد شخص بیمار سریعا می تواند کار های روزمره خود را از سر بگیرد.
  • به شدت، احتمالات به وجود آمدن عفونت در محل تزریق کاهش پیدا می کند.
تاکنون به مزایایی که تزریق چربی در بر دارد اندیشه کرده اید؟
تاکنون به مزایایی که تزریق چربی در بر دارد اندیشه کرده اید؟

آیا تا به حال به مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی به لابیای ماژور فکر کرده اید؟

در اینجا می خواهیم به مراقبت های بعد از عمل بپردازیم؛ اما بهتر است بدانید که قبل از عمل نیز مراقبت هایی دارد که باید به درستی آن ها را انجام دهید، بنابراین توضیحاتی مختصر درباره مراقبت های قبل از عمل به شما می دهیم:

انجام کلیه آزمایش های مربوطه توسط پزشک معالج

برسی کردن تست انعقاد خون به وسیله پزشک معالج

مصرف نکردن و یا کنار گذاشتن دارو های رقیق کننده خون همچون آسپرین

مصرف نکردن و کنار گذاشتن کلیه دارو های ویتامین

نکته

«نکته: اگر دارو مصرف می کنید بهتر است حتما علت مصرف دارو های خود را به پزشک معالج گفته و نام تمامی دارو های مصرفی خود را به ایشان اطلاع دهید»

در صورت داشتن حساسیت و آلرژی، حتما با پزشک معالج خود صحبت کرده و حساسیت خود را با ایشان در میان گذارید.

در صورت مصرف الکل یا دخانیات، حتما یک الی دو هفته قبل از عمل آن را کنار گذاشته و آن را ترک نمایید.

سعی کنید تا می توانید مایعات مصرف نمایید.

«روز تزریق چربی» سعی کنید که چند ساعت قبل از تزریق هیچ گونه غذا و خوراکی میل نکنید.

در صورت داشتن عفونت حتما با پزشک خود در این باره صحبت نمایید.

به سراغ مراقبت های پس از تزریق چربی می رویم:

  • بعد از تزریق چربی، تا مدت زمان هفتاد و دو ساعت الی یک هفته نباید رابطه و فعالیت جنسی داشته باشید.
  • به هیچ وجه ناحیه مورد نظر را ماساژ ندهید.
  • به مدت هفتاد و دو ساعت از حمام رفتن پرهیز کنید.
  • به مدت هفتاد و دو ساعت از رفتن به استخر و جکوزی و برخورد آب با ناحیه تزریق پرهیز نمایید.
  • بعد از تزریق به مدت دو الی سه شبانه روز به هیچ وجه حمام آفتاب نگیرید.
  • سعی کنید بعد از تزریق چربی، هیچ گونه جسم سنگینی جا به جا نکنید. «زیرا فشار باعث جا به جایی چربی می گردد.»
  • سعی کنید به مدت هفتاد و دو ساعت استراحت نمایید و هیچ فشاری به محل وارد نکنید.

نکته1: تمام نکات ذکر شده را به درستی انجام دهید وگرنه دچار عوارض بدی خواهید شد.

نکته2: این روش بجز جلوگیری از افتادگی لابیا سبب سفید شدن محل مورد نظر نیز می شود.

آیا به میزان ماندگاری تزریق چربی به لابیای ماژور اندیشیده اید؟

پزشکان متخصص این حوضه ادعا کرده اند که این روش نسبت به سایر روش ها از ماندگاری بسیاری برخوردار می باشد به این دلیل که چربی نسبت به ژل ها دیر تر به بدن جذب شده و سبب کلاژن سازی و جوان سازی پوست می شود از همین رو مدت ماندگاری آن بالا رفته و افراد بیشتری مایل به انجام این عمل هستند.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل در مدت زمان ماندگاری آن ها خلاصه می شود:

به طور مثال، مدت زمان ماندگاری ژل های تزریق شده عموما به سه دوره تقسیم بندی می شوند:

  • شش ماه تا هشت ماه
  • نه ماه تا یک سال
  • یک سال تا دو سال

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی: عموما فرد شش الی یک سال پس از تزریق چربی به اوج زیبایی و شکل گیری محل تزریق خود می رسد و از این امر بسیار خوشنود می شود؛ اما لازم به ذکر است که چربی می تواند به مدت طولانی ماندگار باشد اما بهتر است بدانید که ماندگاری چربی دائمی نیست.

آیا به میزان ماندگاری تزریق چربی به لابیای ماژور اندیشیده اید؟
آیا به میزان ماندگاری تزریق چربی به لابیای ماژور اندیشیده اید؟

در واقع عوامل بسیار مهمی در ماندگاری چربی وجود دارد که بهتر است آن ها را برای شما عنوان کنیم:

اولین و مهم ترین عاملی که در ماندگاری چربی نقش وافری دارد این است که فرد مراجعه کننده سابقه بیماری خاصی نداشته باشد «زیرا وجود بیماری تأثیرات بدی در شکل گیری و حالت گیری چربی در محل تزریق می گذارد که سبب می شود چربی رفته رفته از بین برود؛ در واقع حالات روحی فرد مراجعه کننده بسیار مهم است و وقتی وی از بیماری رنج ببرد در ماندگاری  چربی اثرات مخربی می گذارد»

البته سن شخص مراجعه کننده، ژنتیک بدن وی، شرایط محیط زندگی او، شرایط آب و هوایی منطقه زندگی او، از دیگر عوامل مهم ماندگاری چربی می باشند.

سعی کنید در انتخاب پزشک بسیار دقت کند، زیرا هر چه پزشک ماهر تر و چیره دست تری انتخاب نمایید بهتر است. «در واقع مهارت و تجربه پزشک به این دلیل مهم است که سال ها تجربه وی به او یاد داده از چه شیوه های تزریقی استفاده نماید تا چربی ماندگار تر باشد»

در واقع عوامل بسیار مهمی در ماندگاری چربی وجود دارد که بهتر است آن ها را برای شما عنوان کنیم:
در واقع عوامل بسیار مهمی در ماندگاری چربی وجود دارد که بهتر است آن ها را برای شما عنوان کنیم:

مرکز درمانی

صد البته به یاد داشته باشید که مرکز درمانی که قرار است در آنجا چربی را تزریق کنید هم بسیار مهم و حیاتی می باشد.

همچنین فراموش نکنید که تعداد جلساتی که پزشک معالج برای شما معین می کند که برای تزریق چربی به مرکز درمانی وی مراجعه نمایید هم دلیل مهم و محکمی برای ماندگاری چربی می باشد.

و در آخر به یاد داشته باشید هر چه میزان ورزش روزانه و تحرک و پیاده روی شما بیشتر باشد؛ بدن شما چربی بیشتری از دست می دهد بنابراین در صورت از بین رفتن چربی، مدت زمان ماندگاری چربی بسیار کم خواهد شد.

ما تمام تلاش خود را کردیم که بتوانیم به خوبی مطالب را برای شما عزیزان شرح دهیم امید داریم که در این راستا موفق بوده باشیم؛ بسیار خوشحالیم که باری دیگر در کنار شما همراهان عزیز بودیم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید