میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بوتاکس عضلات واژن
بوتاکس عضلات واژن

لیست موضوعات

بوتاکس عضلات واژن

امروزه برای افزایش زیبایی و جوانی اقدامات بسیاری انجام می شود. بوتاکس عضلات واژن نیز یکی دیگر از چندین روش مختلف این کار برای زیبایی است که طرفداران خودش را دارد. حال در این مطلب میخواهیم که به زبان ساده از سیر تا پیاز تزریق بوتاکس عضلات واژن را برای شما بازگو کنیم.

البته قبل از هر چیز توصیه اکید ما این است که جهت معاینه واژن به متخصص مربوطه مراجعه نمایید.

بوتاکس عضلات واژن
بوتاکس عضلات واژن

اگر قصد انجام بوتاکس عضلات واژن دارید می توانید به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید

امروزه میدانیم که برای افزایش زیبایی و جوانی و از این قبیل موارد، اقدامات بسیاری در حال انجام است که هرکدام مزایای خودش را دارد. با پیشرفت روز افزون علم پزشکی، بیش از پیش ما شاهد به وجود آمدن روش های گوناگون برای زیبایی و جوانی صورت و اندام افراد هستیم.

بوتاکس عضلات واژن
بوتاکس عضلات واژن

این روش ها از عمل های زیبایی گرفته تا تزریقات موضعی و همچنین استفاده از کرم ها و پمادهای مختلف و حتی داروها انجام می شود. هرکدام از این روش ها بسته به نیاز افراد انتخاب می شود و در نهایت توسط پزشکان و متخصصان زیبایی پیاده می شود.

البته اینکه شما بخواهید از کدام روش برای بهبود زیبایی و جوانی صورت و اندامتان استفاده کنید، بسته به نظر متخصصان زیبایی دارد، ولی به طور کلی، در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با آشنا کنیم.

در این مطلب به شما میگوییم که اصلا بوتاکس عضلات واژن چیست، چه کاربردی دارد و چه اثراتی را میگذارد؟ مزایای بسیار آن چیست و آیا اصلا این روش معایبی دارد؟ بهتر است پیش از انجام  بوتاکس عضلات واژن، این مطلب را تا انتها بخوانید تا با کلیه بایدها و نبایدهای این عمل آشنا شوید

همچنین، در ادامه این مطلب به شما می گوییم که:

_ اهمیت زیبایی و سلامت اندام بدن به چه صورت می باشد؟

_ عمل زیبایی بهتر است یا انواع تزریق؟

_ بوتاکس چیست؟

_ بوتاکس عضلات واژن چیست؟

_ باید ها و نباید های بوتاکس عضلات واژن به چه صورت می باشند؟

 

اهمیت زیبایی و سلامت اندام بدن

پیش از هرچیز، مختصری در رابطه با اهمیت زیبایی و سلامت اندام بدن به شما میگوییم. اهمیت این موضوع در اصل، به جنبه های مختلفی برمی گردد.

جوانی مانند سلامت بدن، سلامت پوست و حتی، سلامت روح و روان شما می باشد. شاید برای شما عجیب باشد که توجه به زیبایی اندام و پوست، چه تاثیری میتواند در سلامت جسم شما داشته باشد؟ به هر حال مقوله زیبایی از بحث سلامت دور نیست.

اهمیت زیبایی و سلامت اندام بدن
اهمیت زیبایی و سلامت اندام بدن

معمولا مشکلاتی که برای زیبایی پوست و یا اندام بدن به وجود می آید، با سلامت فرد ارتباط بسیاری دارد. مواردی مانند زیبایی پوست که ممکن است به دلایلی از قبیل سوختگی، پیری یا افتادگی پوست به حطر اتفاق بیفتد، در ظاهر ارتباطی با سلامت فرد ندارد، ولی در اصل، به دلیل تاثیراتی که میتواند بر سلامت روحی افراد بگذارد مهم است.

برای مثال، بسیاری از تزریق ها یا عمل های زیبایی که انجام می شود، میتواند در رفع بسیاری از مشکلات عضلانی، پوستی یا حتی بعضا عفونی نیز اثرگذار باشد.

یا اینکه ممکن است شما اگر به زیبایی پوست خود اهمیت میدهید، رفته رفته با افزایش سن و مواردی از این قبیل، نسبت به زیبایی پوست خود حساسیت بیشتری داشته باشید و در نهایت این موضوع میتواند در اعتماد بنفس شما و خلق و خوی شما اثر گذار باشد. این موضوع در بانوان بیشتر دیده می شود.

اهمیت بانوان به زیبایی

بانوان بیشتر به مواردی مانند زیبایی پوست و اندام خود اهمیت می دهند. با گذر زمان هم به دلایل مختلفی می تواند عواملی، باعث آسیب هایی بر پوست و اندام آن ها شود. این آسیب ها در نهایت به سلامت جسم و روان آن ها تاثیر می گذارد و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد.

شما اگر به پزشکان و متخصصان زیبایی مراجعه کنید، با انبوهی از پیشنهادات و راهکارهای مختلف مواجه میشوید که هرکدام سختی ها و آسانی های خود را دارد. گاهی اوقات، لازم نیست که به این سختی ها تن بدهید و عمل یا تزریق خود را انجام بدهید

اهمیت بانوان به زیبایی
اهمیت بانوان به زیبایی

اما گاهی اوقات پیش می آید که پزشکان به شما توصیه میکنند برای مشکل خاصی به عمل زیبایی اقدام کنید. در این شرایط است که صلاح دید پزشک به شما این اجازه را میدهد که برای سلامتی جسم و روان خود، اقدام به انجام عمل های زیبایی کنید.

جامعه امروز البته، این موضوع را به خوبی درک کرده است. تعداد عمل های بسیار زیاد زیبایی پوست و اندام که به صورت روزانه در حال انجام است، خود گواهی بر اهمیت این موضوع است.

تمامی این عمل ها برای افزایش زیبایی یا تغییرات چهره و اندام انجام نمی شود، گاها لازم و واجب است که این عمل ها را انجام دهند.

مثال

برای مثال، عمل هایی مانند لاغری و چربی سوزی، در ظاهر شاید برای تناسب اندام به کار برود، ولی در اصل شما شاهد این موضوع هم هستید که چاقی و عدم توجه به تناسب اندام چه مشکلات بسیار زیادی را برای سلامت افراد به وجود می آورد که گاها ممکن است منجر به نارسایی های قلبی شود! در این شرایط انجام این نوع عمل ها یک ضرورت محسوب می شود.

مثال
مثال

عمل های بسیاری هم برای زیبایی پوست انجام می شود، ولی این عمل ها در بعضی مواقع ضروری است. مانند عمل هایی که برای ترمیم بافت های آسیب دیده پوست و یا قسمت های سوخته پوست انجام می شود.

این عمل ها به افزایش مقاومت اولین لایه دفاعی بدن شما، یعنی پوست کمک می کند. پس بهتر است این موارد را هم دست کم نگیرید.

از طرفی، بسیاری از مشکلات پوستی مانند قارچ ها و مواردی از این دست هم احتیاج دارند که با تکنیک ها و شیوه های مختلفی که متخصصان و پزشکان زیبایی به کار می برند، درمان شود.

جوان سازی و زیبایی پوست

اقداماتی هم مانند جوان سازی و زیبایی پوست، بیشتر در جهت حال روحی و بهبود خلق و خوی فرد انجام می شود و شاید در نگاه اول، تاثیری در سلامت جسم افراد نداشته باشد، ولی در سلامت روح و روان فرد تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

به هر حال، زیبایی افراد و به خصوص، بانوان یک اولویت برای آن ها است و طبیعی است که از روش های مختلف برای بهبود زیبایی خود اقدام کنند.

جوان سازی و زیبایی پوست
جوان سازی و زیبایی پوست

از طرفی، استفاده از تمامی روش ها و اقدامات هم ممکن است پیامد هایی داشته باشد که ارزش انجام عمل ها را نداشته باشد.

همانطور که گفته شد، شما با مراجعه به پزشکان و متخصصان زیبایی، پیشنهاد های بسیاری را از جانب آن ها دریافت میکنید. یا ممکن است در میان دوستان و آشنایان، هرکدام از روش های مختلفی که برای زیبایی پوست به کار میرود صحبت کنند.

ولی این موضوع را دست کم نگیرید که هرکدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارد که باید اطلاعات جامعی در رابطه با آن ها کسب کنید، ولی به طور کلی، روش های زیبایی معمولا به دو دسته کلی تر مانند عمل ها و تزریقات تقسیم می شوند.

در ادامه به مقایسه و باید ها و نباید های این دو می پردازیم.

عمل زیبایی یا تزریق؟

این سوال برای شما حتما پیش می آید که دست آخر، عمل زیبایی بهتر است یا تزریقات و عمل های کوتاه مدت که گاها بدون بیهوشی انجام می شوند.

هر کدام از این موارد در مرحله اول مهم است که برای درمان چه مواردی به کار برود و قصد داشته باشید در چه قسمتی از بدن خود این موارد را استفاده کنید؟

برای مثال، شما اگر قصد داشته باشید که برای درمان یک مشکل خیلی جدی، احتیاج به انجام یک عمل یا به طور کلی، یک راهکار زیبایی داشته باشید، معمولا در این شرایط به دلیل بازدهی کوتاه مدت تر در شرایط اورژانسی، از عمل های زیبایی استفاده می کنند.

عمل زیبایی یا تزریق؟
عمل زیبایی یا تزریق؟

گاهی هم پیش می آید که نیاز به بازدهی کوتاه مدت و اورژانسی ندارید و می توانید در میان مدت یا طولانی مدت هم برای گرفتن نتیجه مورد نظر خود صبرکنید. در این شرایط ممکن است که انجام تزریقات را انتخاب کنید.

توجه کنید، گاهی اوقات تنها زمان نیست که اهمیت دارد بلکه دلیل از همه چیز مهم تر است. شما اگر میخواهید یک عمل زیبایی، صرفا برای بهبود و جوانسازی پوست خود انجام دهید، پس عمل ها و تکنیک های کم هزینه تر با بازدهی طولانی مدت تر به مراتب برای شما بهتر است.

توجه کنید

از طرفی، بهتر است توجه داشته باشید که عمل هایی هم که در زمینه زیبایی انجام می شوند، همه آن ها بدون بیهوشی و… نیستند.

گاهی ممکن است که پزشکان باید به شکافتن پوست، بیهوشی و به طور کلی، انجام عمل های طولانی تر اقدام کنند. در این شرایط شما با ریسک های زیادی رو به رو هستید.

توجه کنید
توجه کنید

اولین ریسک این عمل ها، بیهوشی و فعالیت های مربوط به انجام عمل می باشد. بسیاری از افراد از بیهوشی های طولانی مدت و انجام عمل های طولانی، ترس دارند و نمیخواهند عملی انجام دهند که چنین پیامد هایی داشته باشد.

توجه
توجه

مشکل بعدی این عمل ها، معمولا زمان نقاهت آن است. در واقع شما باید مدت زمان زیادی را با استراحت های پس از عمل و مراقبت های ویژه آن، دست و پنجه نرم کنید و بازگشتن به روال زندگی عادی، معمولا در این شرایط کمی مشکل است.

هزینه این گونه عمل ها هم بحث دیگری دارد. ممکن است که شما ملزم به پرداخت هزینه های گزافی برای انجام عمل، بستری شدن، مراقبت های بعد از جراحی و از همه مهمتر، دارو ها و… شوید. در این شرایط، آیا میتواند انجام جراحی زیبایی یک اقدام مناسب باشد؟

البته ما به طور کلی، عمل های جراحی را رد نمی کنیم، با وجود تمامی معایبی که دارند، گاهی اوقات لازم است که عمل جراحی انجام شود

و گاهی اوقات هم، موارد اورژانسی باعث می شود که پزشکان این توصیه را به شما داشته باشند که حتما از عمل جراحی برای بهبود سلامت پوست و اندام خود استفاده کنید.

اما در طرفی دیگر، عمل های کوتاه مدت، تزریقات، لیزر و مواردی از این دست هم قرار دارند که به شما امکان این را میدهند که بتوانید سلامت پوست و اندام خود را با استفاده از این روش ها پیگیری کنید.

برای مثال، برای جوانسازی، بهبود افتادگی پوست، کشیدگی پوست، رفع چین و چروک های صورت و حتی، مواردی از سوختگی ها و آسیب های بافت های پوست هم از این دست عمل ها استفاده میکنند. این عمل ها کم ریسک هستند. معمولا در بسیاری از این عمل ها بیهوشی انجام نمی شود و تنها به بی حسی موضعی اکتفا می شود.

نقاهت طولانی مدت ندارد

این عمل ها و تکنیک ها، نیاز به نقاهت طولانی مدت ندارد و می توانید بهبود و بازگشت به روال عادی فعالیت های روز مره خود را در کمترین زمان ممکن از این عمل ها شاهد باشید.

از طرفی، معمولا هزینه های انجام این عمل ها به دلایل مختلفی، کمتر از عمل های جراحی باز می باشد. به این دلیل که بیشتر این تکنیک ها نیاز به بستری و مراقبت های بعد از عمل ندارد.

این عمل ها معمولا در کلینیک ها و مطب های پزشکان انجام می شود و هزینه های بستری شدن در بیمارستان در این قبیل عمل ها، تقریبا منتفی است.

نقاهت طولانی مدت ندارد
نقاهت طولانی مدت ندارد

داروها و مواد کم هزینه تر

از طرفی، این عمل ها با داروها و مواد کم هزینه تر هم انجام می شوند که از این منظر هم به کاهش هزینه های شما برای انجام تزریقات و عمل های ساده تر زیبایی کمک می کنند.

این عمل ها درکنار مزایای گفته شده، معایب اندکی هم دارند که معمولا شامل ریسک شناخته نمیشوند. این عمل ها به دلیل کم بودن یا به طور کلی، عدم استفاده از بیهوشی، انجام نمی شوند.

داروها و مواد کم هزینه تر
داروها و مواد کم هزینه تر

ریسک بالایی ندارند و از طرفی هم به صورت باز انجام نمیشوند پس ریسک ها در این دست از عمل ها بسیار کم هستند، ولی معمولا بازدهی این قبیل عمل ها در مدت بیشتری نسبت به عمل های جراحی است و لازم است که حتما به این مورد توجه کنید که اگر زمان و بازدهی کوتاه مدت برای شما مهم نیست، پس الزامی در استفاده از روش های جراحی باز هم وجود ندارد.

معمولا تزریقات و عمل های زیبایی ساده تر، بیشتر توسط افراد استقبال می شود و این موضوع هم به دلیل ریسک پایین آن می باشد. از طرفی، این عمل ها هم بیشتر برای جوانسازی و بهبود پوست مناسب است تا موارد اورژانسی.

تصمیم گیری نهایی با مشورت با مشاوران زیبایی و پزشکان

با بررسی مزایا و معایب هرکدام از این دسته بندی های گفته شده، باز هم لازم است که برای تصمیم گیری نهایی خود حتما با مشاوران زیبایی و پزشکان و متخصصان زیبایی مشورت کنید و از آن ها بخواهید در این مورد به شما مشاوره بدهند.

تصمیم گیری نهایی با مشورت با مشاوران زیبایی و پزشکان
تصمیم گیری نهایی با مشورت با مشاوران زیبایی و پزشکان

معمولا توصیه پزشکان در این زمینه میتواند کارآمد باشد و لازم است که حتما به نظرات آن ها هم توجه داشته باشید، ولی به طور کلی، تصمیم گیری برای انجام هر اقدامی در جهت زیبایی پوست و اندام شما، در مرحله اول به این موضوع بستگی دارد که قصد شما از انجام این عمل چه باشد و چه هدفی را برای انجام عمل زیبایی خود دنبال کنید.

تصمیم گیری نهایی با مشورت با مشاوران زیبایی و پزشکان
تصمیم گیری نهایی با مشورت با مشاوران زیبایی و پزشکان

عمل های آسان تر، شامل تزریقات مختلفی از قبیل تزریق چربی ها، ژل های مختلف مانند ژل بوتاکس، لیزر ها و… می باشند.

هر کدام از این روش ها در موارد مخصوص به خود به کار میرود و هرکدام هم مزایای مخصوص به خود را دارد و البته، قیمت های متفاوتی هم دارد و اثرات آن ها در کوتاه مدت و بلند مدت مشخص می شود

اما در این مطلب، ما قصد داریم به تزریق بوتاکس در عضلات واژن تمرکز کنیم. پس در ادامه مطلب، بیشتر با بوتاکس و عمل های مربوط به آن آشنا میشویم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس، مایعی رقیق و استریل شده و برگرفته از کلستریدیوم بتولینوم می باشد. این مایع که به صورت ژل تزریق می شود، در درمان عارضه های بیشماری کاربرد دارد.

بوتاکس چیست؟
بوتاکس چیست؟

در ابتدا، از این محصول در آمریکا جهت درمان انحراف چشم استفاده میشد، اما امروزه با گسترش تحقیقات و علم پزشکی، در جهت برطرف کردن عارضه های پوستی و جوانسازی و بهبود پوست و اندام استفاده می شود.

پس از آن که این مایع را در محلی که میخواهید این عمل انجام شود، تزریق میکنند، کم کم تجزیه و باز شدن ژل بوتاکس آغاز می شود و این فرایند، با کاهش حرکت عضلات ادامه میباید. شاید در مرحله اول، به دلیل ایمپالس عصبی و رفته رفته، فلج شدن ماهیچه، بافت ماهیچه ای مورد نظر دچار شل شدن شود.

اما این موضوع رفته رفته پوست را صاف تر می کند و  باعث از بین رفت چروک های مختلف با مقادیر مشخصی از متوسط تا شدید می شود.

البته این موضوع هم بسیار مهم است که شما در چه فاصله های زمانی بوتاکس را استفاده کنید.

معمولا پزشکان مشخص می کنند که به چند جلسه بوتاکس در چه فواصل زمانی احتیاج دارید تا پوست شما صاف شود. این موضوع بستگی به میزان چین و چروک های پوست شما و افتادگی عضلات و بافت پوستی شما دارد.

اما به طور کلی، با گذشت زمان مشخص و تعداد جلسات مختلف، پوست و بافت پوستی شما، رفته رفته شروع به صاف تر شدن می کند. البته میزان دوز داروی استفاده شده و همچنین، حجم ژل به کار رفته در پوست و بافت پوست شما هم بسیار حائز اهمیت است.

بوتاکس و تغییرات در سطح پوست

در بحث زیبایی و چین و چروک های پوستی، بوتاکس به مرور زمان و با توجه به عوامل مختلف، شروع به ایجاد تغییراتی در سطح پوست شما می کند.

این تغییرات از عواملی مانند تغییرات سلول گرفته تا کمترش شدن میزان کلاژن های پوست و آسیب های مختلف مانند، نور خورشید، استرس، زخم ها و تخریب بافت های پوستی و… ایجاد می شوند.

بوتاکس و تغییرات در سطح پوست
بوتاکس و تغییرات در سطح پوست

در این میان است که با استفاده از بوتاکس، میتوانید با از بین بردن حرکات و بافت های عصبی ماهیچه، از ایجاد چین و چروک در صورت خود، خودداری کنید و پوست خود را چه در صورت و چه در بدن، صاف تر کنید.

به طور کلی بوتاکس در موارد بسیاری کاربرد دارد مانند:

جلوگیری از پیشرفت چین و چروک های ناشی از حرکات مختلف کشسان پوست و ماهیچه

از بین برنده خطوط پوست که معمولا به دلایل مختلف حرکتی به وجود می آید، بالا کشیدن افتادگی های عضلانی در سطح بدن و صورت، بهبودی حالت های ابرو و چشم ها و دیگر اجزای بدن و…

اما این ها معمولا کاربرد های زیبایی بوتاکس می باشند. همانطور که گفتیم، بوتاکس و عمل ها و تکنیک های زیبایی و سلامت پوست، تنها به موارد مرتبط با زیبایی خلاصه نمی شوند

بلکه به مواردی مانند سلامت جسم و روان هم مرتبط است.

بوتاکس هم از این قاعده مستثنا نیست و با انجام این عمل، شما می توانید عوارض مختلفی را هم در کنار دیگر عوارض مربوط به زیبایی و سلامت پوست برطرف کنید.

مشکلاتی از قبیل هیپروهیدروزیس یا تعریق بیش از اندازه سطح پوست و به خصوص، در کف دست و زیربغل و… می تواند به وسیله بوتاکس برطرف شود.

همچنین، تحلیل و کوچک کردن عضلات در قسمت های مختلف بدن به خصوص در پاها هم یک مورد دیگر از استفاده بوتاکس در موارد درمانی است.

نکته

بوتاکس می تواند عضلاتی که برای جویدن در دندان ها و فک و صورت شما مشکل ایجاد کند را تحلیل داده و برطرف کند.

همچنین، مواردی مانند کمر درد، پلک زدن بیش از اندازه، اسپاسم های مختلف گردن، کجی گردن، سفتی و اسپاسم های عضلات مخصوصا، پس از سکته، رفع سفتی و اسپاسم های ناشی از فلج های مغزی و بیماری هایی نظیر پارکینسون،

درمان میگرن و سردردهای مختلف به خصوص تنشی و خوشه ای، درمان اختلال ماهیچه چشم و انحراف چشم، رفع گوشت های اضافه و اسکار های برجسته شده سطح بافت پوستی، درمان شقاق ها و همچنین، اخیرا در افتادگی سینه ها هم تحقیقاتی در این انجام شده است که میتواند بوتاکس منجر به بهبودی آن ها شود.

همچینین، در مواردی مانند تزریق بوتاکس در عضلات واژن هم تاثیر بسیار بالایی میگذارد که در ادامه به آن میپردازیم.

البته، این موضوع هم مهم است که دوز بوتاکس و محل مصرف آن و حتی، میزان دفعاتی که قرار است شما از بوتاکس برای تزریق استفاده کنید هم اهمیت بسیار بالایی در میزان نتیجه گیری آن دارد که به شرایط بیمار بستگی دارد.

بوتاکس، البته که نوعی مایع رقیق و یا حتی، به صورت ژل است که به شما کمک می کند تا پوست خود را بهبود بدهید و از چروکی پوست خود جلو گیری کنید

اما با تزریق ژل های پوستی تفاوت هایی دارد. در نظر بگیرید که بوتاکس با اثرگذاری بر ماهیچه ها و عضلات ماهیچه ای و عصب  آن ها، به کاهش چین های پوستی کمک می کند.

در واقع بوتاکس اثر خود را بر پایانه های عصبی عضلات و بافت های ماهیچه ای میگذارد تا کمک به صاف شدن پوست کند و با خود پوست به صورت مستقیم درگیر نیست، ولی در مواردی مانند تزریق ژل های پوستی، این ژل ها به صورت مستقیم با چین و چروک های پوستی سر و کار دارند و اقدام به پر کردن جای خالی چروک های سطح پوست میکنند.

این موضوع باعث می شود که تاثیری بر عضلات ماهیچه ای نداشته باشد و مستقیم بر پوست اثر بگذارد. البته باید بدانیم که اثر بوتاکس به نسبت ژل های پوستی بسیار ماندگار تر است به دلیل اینکه بوتاکس، معضل پوستی شما را از ریشه برطرف می کند.

بوتاکس به طور کلی، نتایج خود را در بازه زمانی مشخصی از یک روز تا ده روز، بسته به دوز و میزان استفاده نشان میدهد.

بوتاکس عضلات واژن چیست؟

همانطور که گفته شد، بوتاکس کاربردهای بسیاری در بدن دارد و در موارد بسیاری، از عضلات صورت و بدن گرفته تا عضلات واژن، از بوتاکس استفاده می کنند.

بوتاکس عضلات واژن چیست؟
بوتاکس عضلات واژن چیست؟

این نوع بوتاکس، هم جنبه زیبایی دارد و هم تاثیر بسیاری در درمان بیماری های مربوط به واژن دارد. از طرفی، با انجام این عمل شما میتوانید از بروز بیماری های مختلفی هم جلوگیری کنید.

معمولا، عضلات واژن به دلایلی مانند بالا رفتن سن و چروکی پوست در نواحی مختف و همچنین، عوامل دیگر، دچار افتادگی و چروکی می شوند.

البته این موضوع معمولا در لبه های خارجی واژن مشخص می شود و این افتادگی در این نواحی اتفاق می افتد. معمولا از تزریق بوتاکس در واژن، به عنوان یک روش برای جوان سازی و زیبایی یاد میکنند، اما کاربردهای درمانی مختلفی را هم میتوانیم از این روش انتظار داشته باشیم.

واژن، به دلیل پایانه های عصبی ای که دارد و بافت عضلانی اش، اگر مشکلی و ناراحتی خاصی در آن اتفاق بیفتد، ممکن است برای شخص بسیار ناراحت کننده و دردناک باشد. از طرفی، این شرایط معمولا زمانی هم بیشتر می شود که فشار به نواحی مربوط به واژن وارد شود.

درد اولین نشانه

معمولا اولین نشانه های عارضه های مربوط به واژن، زمانی آغاز می شود که اولین نشانه آن، یعنی درد در شخص مبتلا به ناراحتی های واژینال مشخص می شود.

این درد ها باعث می شود که شخص به دنبال راه های کاهش درد برود و معمولا در این مواقع، متخصصان و پزشکان سعی میکنند تا از داروهای مختلف ضد درد استفاده کنند تا درد واژینال را کاهش بدهند

اما برای کاهش درد لازم نیست که حتما از داروهای مختلف استفاده کنید. شما میتوانید از روشهایی که دائمی تر هستند و عوارض بسیار کمتری هم دارد برای کاهش درد استفاده کنید. یکی از این روش ها که در این زمینه کاربرد دارد، تزریق بوتاکس در عضلات واژن است.

درد اولین نشانه
درد اولین نشانه

همانطور که گفتیم، بوتاکس باعث فلج شدن ماهیچه ها و پایانه های عصبی در موضع مورد نظر می شود. این امر در کاهش درد های عضلانی در این نواحی کمک بسیار زیادی می کند.

تمامی مطالعات اخیر، حاکی از این بوده است که این نوع تزریق در واژن و عضلات آن، میتواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسم و روان فرد بگذارد و نتیجه این تحقیقات، مثبت بوده است.

در واقع بوتاکس واژینال، یک روش کاملا ساده و البته بسیار ایمن می باشد که می توانید از آن نتایجی فوری را انتظار داشته باشید.

همانطور که پیشتر گفتیم، بوتاکس بسته به میزان مصرف و دفعات آن و همچنین، دوز مورد استفاده توسط پزشک و متخصصان.

می تواند در بازه زمانی کوتاهی از یک تا ده روز اثر بخشی خود را به شما نمایش دهد.

معمولا اثرات بوتاکس از یک روز پس از تزریق شروع شده و به مرور تا ده روز به اوج اثرگذاری خود میرسد. پس شما میتوانید با این روش در کوتاه مدت از شر درد های واژینال خلاص شوید.

مشکلات دیگری هم در واژن وجود دارد که میتوانید با تزریق بوتاکس آن را برطرف کنید، یکی از این مشکلات تنگی واژن می باشد. واژینیسموس یا تنگی واژن، نوعی انقباض دردآور است که بسیاری از افراد در دوره های مختلف زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کنند.

بهتر است بدانید که این درد ها، علی  رغم دردهای جسمانی بسیاری که برای شما ایجاد می کند، باعث ایجاد معضلات روحی و روانی بسیاری هم در شما می شود و فشار های روحی بسیاری به شما وارد می کند.

این درد ها در کنار اینکه مشکلات بسیاری را ارتباطات جنسی برای شما به وجود می آورد، مشکلات عدیده ای را هم در خلق و خوی شما ایجاد می کند که همه این موارد، باعث می شود که برطرف کردن این مشکل، امری کاملا ضروری باشد.

به هر حال، این بیماری هم مانند دیگر اختلالات، میتواند توسط بوتاکس برای شما برطرف شود.

بوتاکس معمولا تحت بیهوشی و یا بی حسی با استفاده از سوزن های بسیار کوچکی انجام می شود.

معمولا از دوزهای متوسط برای انجام این عمل استفاده می کند.

توجه داشته باشید، بیهوشی در این عمل یک امری کاملا طبیعی و نرمال است و نیازی به نگرانی از بابت زمان بیهوشی، نقاهت آن و یا سوزن هایی که در این عمل مورد استفاده قرار میگیرد نیست.

دوز های نرمال مورد استفاده، معمولا حجمی میانگین 100 تا 150 واحد می باشد که توسط پزشک متخصص، تزریق می شود.

معمولا این میزان را میان سه عدد از عضله های واژن تقسیم کرده و تزریق انجام می شود.

معمولا این تزریق به این دلیل در این سه عضله انجام می شود که از نفوذ آن به دیگر بخش های واژن جلوگیری شود.

به دلیل اینکه بیماری تنگی واژن، نوعی انقباض را در دهانه واژن ایجاد می کند که باعث می شود مانعی برای ورود به واژن شود، معمولا بوتاکس را در دهانه واژن تزریق میکنند تا عضلات این ناحیه، که عامل اصلی تنگی واژن و واژنیسموس  هستند، تحت تاثیر بوتاکس قرار بگیرند

بوتاکس معمولا در این نوع عمل ها، به صورت سطحی تزریق می شود. به این معنا که میتوانید آن را بدون استفاده از بی حسی هم انجام دهید. در واقع در بوتاکس واژینال، مانند استفاده از بوتاکس در نواحی مختلف بدن است و میتوانید آن را انجام دهید

ترس و نگرانی

اما  با توجه به میزان ترس و نگرانی بیماران و مخصوصا، کسانی که مبتلا به واژینوزیس هستند، ممکن است در حین انجام تزریق، مشکلاتی را ایجاد کند که به این دلیل بوتاکس را در شرایط مختلف، از بی حسی تا بیهوشی هم می توان انجام داد.

معمولا دلیل استفاده از بوتاکس در شرایط بیهوشی بیشتر به انتخاب خود بیمار است و هدف از آن، برای ایجاد راحتی بهتر و عدم اضطراب و درد در حین انجام بوتاکس واژن می باشد.

ترس و نگرانی
ترس و نگرانی

بنابراین، همانطور که گفته شد نیازی به نگرانی زیادی از بابت انجام بیهوشی در حین انجام بوتاکس وجود نداشته و شما میتوانید بنابر انتخاب خود، بدون بیهوشی هم اقدام به تزریق بوتاکس در عضلات واژن کنید.

معمولا بوتاکس با استفاده از روش هایی به 3 مورد عضله در واژن تزریق می شود. علت این موضوع این می باشد که هر کدام از عضله ها، میتواند باعث بروز مشکلاتی باشد که در تنگی واژن با آن رو برو هستیم. برای همین، برای انجام درمانی موثرتر، تزریقات در سه عضله ورودی صورت میپذیرد..

در هر صورت، این تزریق معمولا به جداره های جانبی واژن تزریق می شود تا از مواردی مانند بی اختیاری ادرار و غیره جلوگیری کند.

همانطور که گفتیم، بوتاکس در پایانه های عصبی بافت ها تاثیر میگذارد و به همین دلیل است که ممکن است منجر به بی اختیاری ادرار شود، ولی این مورد به عنوان یک عارضه برای بوتاکس شناخته نمی شود

چرا که پزشک متخصص، معمولا این تزریق را در جداره ها و محل هایی انجام میدهد که مشکلاتی از این قبیل برای شما ایجاد نکند.

این تزریق معمولا در مناطق اطراف رحم انجام نمی شود، به این دلیل که این قسمت ها کلا در بیماری تنگی واژن تاثیری نداشته و مشکلاتی برای بیمار ایجاد نمی کند. از طرفی، عضلات مربوط به واژن که هدف بوتاکس هستند، در محفظه واژن در قسمت ورودی هستند و این درمان به مجاری رحم ارتباطی ندارد.

درنظر داشته باشید، معمولا جلسه انجام تزریقات بوتاکس و میزان مواد مصرفی و حتی دوز آن، یک متغییر است که به شرایط بیمار مربوط می شود و معمولا نمیتوان از پیش تعیین کرد که چه میزان زمان برای انجام این عمل احتیاج است،

ولی معمولا این عمل به طور میانگین در یک جلسه انجام می شود و نیازی نیست که به جلسات دیگر کشیده شود.

به طور کلی، یک جلسه تزریق بوتاکس در درمان بیماری های واژینال امری ضروری است و نیاز به انجام بوتاکس در جلسات دیگر، ضرورتی ندارد.

اینکه شما برای تزریق در جلسات بعدی، لازم است که به پزشک مراجعه کنید یا خیر، توسط پزشکان تشخیص داده می شود، ولی به طور کلی، هنگامی که به مرحله ای برسید که بتوانید مقاربت را انجام دهید، دیگر لزومی به تزریق مجدد نیست.

در نظر داشته باشید، همانطور که گفته شد پزشکان معمولا به صورت سنتی، روش هایی مانند داروها و… را برای درمان این مشکلات پیشنهاد می دهند

ولی این روش ها به صورت طولانی مدت ممکن است برای شما اثر بخش باشد و از طرفی، باید به صورت مداوم از آن ها استفاده کنید.

ولی استفاده از بوتاکس برای این درمان، می تواند به شما کمک کند که در کوتاه مدت و بدون مصرف دارو و البته، پایدارتر با این مشکل خداحافظی کنید و بتوانید به نتایج مثبتی که انتظار دارید از این درمان معجزه آسا برسید.

معمولا این روش، در میان کسانی که اقدام به تزریق بوتاکس در عضلات واژن کرده اند، اثرات یکسانی داشته و این نتایج یکسان، باعث شده است که نگرانی ها از بابت استفاده از این روش و عوارض احتمالی آن برطرف شود.

در واقع این روش، به دلیل آنکه در آن از بیهوشی های طولانی، جراحی های باز، دارو های مختلف استفاده نمی شود. از ریسک بسیار کمتری برخوردار است و شما لازم نیست که در این عمل هیچ نگرانی داشته باشید.

درنظر داشته باشید، این عمل، درکنار فوایدی که برای سلامتی جسم شما دارد و میتواند مشکلات واژینال شما را برطرف کند، تاثیرات بسیاری هم در زیبایی و عملکرد عضلات واژن دارد. در واقع شما با تزریق بوتاکس در عضلات واژن، با افزایش حجم و سفت شدن واژن رو برو میشوید.

افزایش حجم

در واقع بوتاکس واژن، به منظور افزایش حجم هم استفاده می شود و نوعی روش زیبایی است که به زیبایی اندام تناسلی شما بهبود می بخشد.

از طرفی، کشش و میل جنسی شما را هم افزایش داده و این موضوع، به دلیل افزایش خونی در این ناحیه است که احساس تازگی و راحتی را هم برای شما به ارمغان می آورد.

این مورد، درکنار آن که میتواند مشکلات آمیزشی شما را برطرف کند، باعث بهبود روحیه شما می شود و زندگی جنسی شما می شود. به بهبود حال روحی شما هم کمک می کند.

در واقع این موضوع در تحقیقات و مطالعاتی که در این حوزه انجام شده است، به وضوح قابل رؤیت بوده و بیمارانی که از این روش درمانی استفاده میکنند، عموما پس از انجام از وضعیت سلامت جسم و روح خود رضایت داشته و از طرفی، اعتماد به نفس بیشتری را هم تجربه کرده اند.

این ناحیه معمولا به دلیل ارتباط مستقیمی که با خلق و خوی بانوان دارد، تاثیر بسیار زیادی در بهبود روحیه و حس جوانی و سلامت زنان داشته که می تواند از دیگر مزایای استفاده از این روش درمانی در مقابل روش های دیگری که معمولا توسط پزشکان و متخصصان ارائه می شود دانست.

جلوگیری از درد در هنگام عادت های ماهانه

همچنین، بوتاکس واژن، از عوارضی مانند دردهای شدید در هنگام عادات ماهانه در زنان جلوگیری می کند و شما را برای همیشه از شر دردهای بسیار زیاد دوران عادات ماهیانه خلاص می کند.

تزریق بوتاکس واژن، میتواند باعث بهبود روابط زناشویی و جنسی شما بشود و از طرفی، با ایجاد لذت های بیشتر، تاثیر بسیاری در حال روحی شما داشته باشد و سبک زندگی شما را به کلی میتواند دگرگون کند.

تزریق بوتاکس واژن، همانطور که گفته شد یک روش کم خطر است و میتواند بعد از یکسال، میزان انعطاف عضلات شما را بیشتر کرده و از طرفی، اسپاسم و درد واژن را هنگام روابط جنسی و مقاربت به کلی برطرف کند.

همچنین، ممکن است که شما دچار اختلالاتی در ناحیه کف لگن باشید، بوتاکس میتواند اختلالات این ناحیه را برای شما بر طرف کند و از مواردی مانند اسپاسم هایی که در شرایط اضطراب و نگرانی برای نواحی واژینال ایجاد می شود، به طور کلی جلوگیری کرده و باعث بهبود چنین وضعیت هایی در بیمار گردد.

همانطور که گفته شد، این عمل نوعی عمل زیبایی هم محسوب می شود. در واقع چروک و افتادگی پوست را در نواحی مختلف واژن از بین ببرید.

لب های خارجی واژن

لب های خارجی واژن، به مرور زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که همین امر،  باعث شل شدن و افتادگی بیشتر آن ها می شود.

به این دلیل است که این مسئله، ایجاد فرمی نازیبا برای بیمار می کند و از طرفی، هنگام آمیزش و مقاربت هم، باعث آزار و اذیت بیمار می شود.

همانطور که پیش تر گفتیم، این عمل باعث پیشگیری از بیماری های مختلف هم می شود.

از این جهت که به دلیل آنکه هنگام افتادگی لب های خارجی، آب در این ناحیه جمع می شود. ممکن است رطوبت را در این قسمت ها بالا ببرد که همین رطوبت اضافی، باعث وجود عفونت های شدید و متوالی می شود که باعث می شود بیماران به مشکلات مختلفی دچار شوند.

این عفونت های واژینال ممکن است دردناک باشد و یا به مرور زمان، مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. پس لازم است که حتما به این مورد توجه بسیاری داشته باشید.

همانطور که گفته شد،  شما میتوانید با بوتاکس واژینال، مشکلات بسیاری را در زمینه زیبایی برطرف کنید. جراحی های زیبایی بسیاری برای برطرف کردن این مشکلات در واژن انجام می شود

اما بوتاکس، درکنار این مسئله که میتواند مشکلات و عارضه های مختلف واژینال شما را برطرف کند، تاثیر زیادی در زیبایی شما و همچنین، پیشگیری از بیماری های مختلف دیگر هم خواهد داشت که این ها، همه از مزایای استفاده از بوتاکس در عضلات واژن می باشد.

باید ها و نباید های بوتاکس عضلات واژن

بوتاکس هم مانند دیگر عمل های زیبایی، لازمه رعایت یکی سری باید ها و نبایدها است. در واقع ما در این بخش میخواهیم به صورت کاملا مختصر به شما بگوییم که برای انجام این عمل، چه مواردی را باید رعایت کنید، چه آماده سازی هایی لازم است و پس از آن هم باید چه دستورالعمل هایی را رعایت کنید؟

پیش از هر چیز، در رابطه با کلینیکی که قصد انجام عمل در آن دارید را به خوبی بشناسید، سعی کنید از بیماران و دیگر کسانی که میشناسید پرس و جو کنید و با روال کاری آن ها آشنایی پیدا کنید.

معمولا تزریق بوتاکس به خودی خود عوارض به خصوصی ندارد، اما اگر از روش های غیر ایمن استفاده شود و موارد مهم در هنگام تزریق رعایت نشود، میتواند برای شما مشکل ساز باشد.

درنظر داشته باشید، سعی کنید از تزریق بوتاکس در نواحی مربوط به مجاری ادراری و مثانه و همچنین، رکتوم اجتناب کنید. این مورد ممکن است در دراز مدت سبب ایجاد بی اختیاری در ادرار شود. پس حتما توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس شما در چه نواحی انجام می شود.

این تزریق باید حتما در امتداد دیواره های جانبی باشد تا از مشکلاتی که گفتیم جلوگیری کنید.

سعی کنید هنگام انجام این عمل، اضطراب و نگرانی نداشته باشید تا منجر به بروز مشکلاتی بعدی برای شما نشود.

توجه داشته باشید که این عمل لزوما نیازی به بیهوشی ندارد، ولی برای راحتی شما است که  میتوانید انتخاب کنید که از بیهوشی استفاده کنید یا خیر، پیشنهاد ما این است که اگر احساس میکنید با بیهوشی مشکلی ندارید، سعی کنید برای جلوگیری از مواردی مانند درد و اضطراب و ناراحتی در حین عمل، بخواهید که از بیهوشی برای شما استفاده کنند.

معمولا پیشنهاد می شود که پس از انجام این عمل به خوبی استراحت کنید، اما تا حداقل پنج ساعت پس از عمل، دراز نکشید، از زدن آب به ناحیه تزریق شده اجتناب کنید.

از موادی مانند پماد ها و غیره، حتما با راهنمایی و توصیه پزشک استفاده کنید. سعی کنید تا زمانی که پزشک شما برای شما تعیین کرده است، از انجام مقاربت خود داری کنید.

خودداری از مصرف الکل و کافئین

از مصرف سیگار، الکل و کافئین در بازه زمانی گفته شده خودداری کنید.

از جابجایی وسایل سنگین در مدت مشخص شده اجتناب کنید و سعی کنید بیشتر در این زمان به استراحت مشغول باشید.

انجام ورزش های مختلف و به خصوص، ورزش های سخت هم در این دوره توصیه شده است که اجتناب کنید.

به طور کلی در این زمان انجام کلیه فعالیت هایی که به تحرک زیاد نیاز داشته باشد، ممکن است که برای شما مناسب نباشد و لازم است که از آن ها اجتناب کنید.

خودداری از مصرف الکل و کافئین
خودداری از مصرف الکل و کافئین

در نظر داشته باشید، حتما مواردی را که پزشک به عنوان مراقبت های بعد از عمل به شما توصیه می کند را رعایت کنید تا  از مشکلاتی که میتواند در آینده برای شما دردسر ساز باشند خود داری کنید.

اگر سابقه بیماری بخصوصی دارید، داروی خاصی مصرف میکنید یا هرگونه شرایط خاصی که احساس می کنید ممکن است برای عمل شما مهم باشد دارید، حتما این مهم را با پزشک خود درمیان بگذارید و بخواهید با توجه به شرایط شما، اقدام به انجام تزریق بوتاکس کند.

معمولا پزشکان سعی می کنند که عمل تزریق شما به صورت مکرر و مداوم انجام شود

پس در نظر داشته باشید، حتما اگر برای شما توصیه شده است که در تعداد جلسات بیشتری برای تزریق به پزشک خود مراجعه کنید، این جلسات را به صورت مداوم بروید. معمولا عمل بوتاکس برگشت پذیر نیست

ولی درصورتی که این موارد رعایت نشود و یا جلسات شما، به میزانی که پزشک توصیه کرده است، تزریق نشود، ممکن است که بوتاکس برای شما برگشت پذیر باشد.

چندان مشخص نیست که این عمل، چه مقدار هزینه برای شما داشته باشد. این موضوع متغییر است و وابسته به این مسئله است که شما چه اندازه نیاز به تزریق بوتاکس داشته باشید، تعداد جلسات شما چند جلسه است و دوز مصرف شما به چه میزان است.

از این گذشته، مهارت و تبحر پزشک هم در این موضوع تاثیر گذار است. به همین دلیل، برای انجام این عمل قیمت و هزینه مشخصی را نمیتوان اعلام کرد.

همواره سعی کنید برای انجام این عمل، از پزشکان متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانند در تمامی شرایط، به شما بهترین توصیه ها را داشته باشند و درصورت بروز هر مشکل احتمالی، بتوانند به شما در برطرف کردن مشکل کمک کنند.

حتما از امکانات و بهداشتی بودن محل تزریق بوتاکس اطمینان حاصل کنید تا از بروز عفونت های مختلف و بیماری های بعدی پیشگیری کنید.

همواره سعی کنید که در رابطه با مارک بوتاکسی که تزریق می شود، از پزشک خود اطلاعات بگیرید و تحقیقات لازم را در رابطه با آن انجام دهید و از اصلی بودن بوتاکسی که برای تزریق در عضلات واژن استفاده می شود، اطمینان حاصل کنید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید