میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران
بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران

لیست موضوعات

بهترین متخصص های بیماری های پوستی در تهران

ما در این مقاله قصد داریم موضوع بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر به دنبال بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران هستید به شما پیشنهاد می کنیم به کلینیک دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مقاله درج شده است تماس بگیرید

02122930161

مراجعه به بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران می تواند در گرفتن نتیجه  بهتر، فرد را یاری کند.

متخصص پوست در واقع پزشکی است که دوره های ویژه ای را برای انجام عمل جوان ساازی پوست، ناخن و مو می گذراند، به همین دلیل یک  متخصص پوست توانایی و عملم را توام برای ایجاد سلامتی پوست به همراه دارد.

بهترین متخصص های بیماری های پوستی در تهران
بهترین متخصص های بیماری های پوستی در تهران

از مهمترین ویژگی های یک متخصص بیماری های پوستی، داشتن تجربه کافی در زمینه ی درمان بیماری ها ی پوستی می باشد. بیمار باید با بهترین روش یعنی پرس و جو از بیماران قبلی پزشک و یا بازدید از نمونه کارهای وی در وب سایت، اقدام به انتخاب بهترین  متخصص بیماری های پوستی کند.

در ادامه به سوالاتی که برای شما پیرامون بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران وجود دارد، پاسخ خواهیم داد.

پزشک متخصص بیماری های پوستی چه کسی است؟

آیا متخصص بیماری های پوستی کودکان از متخصص بیماری پوستی در سنین مختلف جدا می باشد؟

یک متخصص بیماری های پوستی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک متخصص بیماری های پوستی، بیماری لیکن پلان را چگونه تشخیص می دهد؟

متخصص بیماری های پوستی، بیماری رزاسه را چگونه  درمان می کنند؟

متخصص بیماری های پوستی، بیماری لیکن پلان را چگونه  درمان می کنند؟

متخصص بیماری های پوستی، سرطان پوست را چگونه درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی، بیماری پوستی پیسی را چگونه درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی، لایه برداری شیمیایی را چگونه انجام می دهد؟

متخصص بیماری های پوستی، بیماری مورفه آ را چگونه درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی، بیماری پوستی گال را چگونه درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی، رگ های عنکبوتی را چگونه درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی، بیماری قارچ های حلقوی سر را چگونه درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی، جوان سازی پوست با لیزر را چگونه انجام می دهد؟

متخصص بیماری های پوستی، عفونت پوستی را چگونه تشخیص می دهد؟

متخصص بیماری های پوستی، عفونت پوستی را چگونه درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی، چه توصیه هایی برای پیشگیری از پیری پوست دارد؟

متخصص بیماری های پوستی، بیماری پوستی صدف را چگونه درمان می کند؟

فرد در چه شرایطی باید به پزشک متخصص بیماری های پوستی مراجعه کند؟

 

پزشک متخصص بیماری های پوستی چه کسی است؟

پزشکی که در زمینه های پوست و مو و ناخن و نواحی از بدن که حاوی مایع مخاطی می باشند، مانند دهان و بینی و چشم تخصص دارد و دوره های ویژه ای را در رابطه با این موارد گذرانده است.

یک متخصص بیماری های پوستی باید توانایی تشخیص بیش از 3000 نوع بیماری را داشته باشد. از مهم ترین و رایج ترین بیماری های پوستی شامل: سرطان پوست، اگزما، درمان جوش و جای جوش های روی پوست بدن، آکنه و عفونت های ناخن و… می باشند.

پزشک متخصص بیماری های پوستی چه کسی است؟
پزشک متخصص بیماری های پوستی چه کسی است؟

متخصص بیماری های پوستی باید توانایی کمک در درمان مشکل های به وجود آمده برای مو و ناخن و پوست افراد را داشته باشد. یک پزشک متخصص پوست باید  توانایی درمان بیماری هایی که برای پوست افراد در تمامی رنج سن از نوزاد تا سن های بالای 100 سال را داشته باشد.

آیا متخصص بیماری های پوستی کودکان از متخصص بیماری پوستی در سنین مختلف  جدا می باشد؟

در بعضی از کشور ها مانند فرانسه و… یک پزشک متخصص بیماری های پوستی پس از پشت سر گذاشتن دوره ها و مقطع دکترای پوست، تخصص بعدی را در بیماری های پوستی کودکان می گیرد، اما در کشور ما  این گونه نیست. بیماری های پوستی اطفال به وسیله ی متخصصین اطفال نیز قابل درمان می باشد.

یک متخصص بیماری های پوستی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک متخصص بیماری های پوستی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
یک متخصص بیماری های پوستی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

تجربه کافی:

امری بسیار روشن است که اگر یک متخصص بیماری های پوستی روش های بیشتری را در درمان بیمار های خود به کار برده باشد، درمان فرد بیمار را با موفقیت بیشتری پیش خواهد برد. تجربه بالایی که یک متخصص بیماری های پوستی در زمینه درمان دارد، می تواند راه های بهتری را برای درمان  بیمار خود انتخاب کند.

تشخیص های دقیق و انتخاب روش درمان درست:

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی که  که متخصص بیمار های پوستی باید داشته باشد، توانایی در تشخیص صحیح بیماری و طبیعتا انتخاب روش درمان مناسب برای آن بیماری می باشد. ویژگی تشخیص بیماری و انتخاب راه صحیح درمان می تواند در هزینه ها تاثیر بسزایی داشته باشد، چرا که فرد با کمترین میزان از عوارض درمان می شود و همچنین در مدت زمان کتری به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

 

آشنایی با روش های درمان و استفاده از دستگاه های نوین و به روز:

ویژگی دیگر متخصص بیماری های پوستی این است که در مراحل درمان از دستگاه های نوین و به روز در دنیا استفاده کند. وی باید با تمامی تجهیزات آشنایی داشته باشد و در تخصص خود همیشه به روز باشد.

پیگیری از شرایط بیمار:

متخصص بیماری های پوستی همواره باید شرایط و توانایی پیگیری وضعیت بیمار خود را داشته باشد، چرا که بیماری های پوستی از جمله بیماری هایی می باشند که باید به طور مداوم توسط پزشک مربوطه مورد درمان قرار بگیرند.

  • همواره متوجه نیاز های بیمار خود باشد و به عنوان یک همراه و و مشاور با او برخورد کند.
  • دارای تعادل، باشد. باایمان و شجاع باشد.
  • نسبت به بیمار خود وفادار باشد و رازهای او را فاش نکند.
  • در اصول اخلاقی پیشرو باشد.
  • برای بیمار خود دل نگران و دلسوز باشد.
  • صبور باشد و بیمار را در مراحل درمان یاری رساند.
  • خوشبین و خوش رفتار باشد.
  • یک پزشک متخصص بیماری های پوستی علاوه بر موارد گفته شده، باید در مواردی دیگر نیز توانایی داشته باشد. از جمله این موارد عبارت اند از:
  1. از بروز بیماری های مختلف پیشگیری کرده و وضعیت پوست و مو ناخن ها را مورد بررسی قرار دهد.
  2. تشخیص بیماری ها با برداشتن نمونه.
  3. توانایی درمان بیماری ها را از طریق جراحی داشته باشد.
  4. توانایی رفع مشکلات بیمار در زمینه های مو پوست و جراحی را داشته باشد.

یک متخصص بیماری های پوستی بیماری لیکن پلان را چگونه تشخیص می دهد؟

در بعضی از موارد و در بعضی از بیمارها و با توجه به مهارت و دانشی که پزشک متخصص بیماری های پوستی دارد، با معاینه و مشاهده ی پوست بیمار و ناخن ها و دهان وی، بیماری تشخیص داده می شود.

اگر پزشک به وجود بیماری شک داشته باشد، باید از قسمتی از پوست بیمار نمونه گیری کرده و به وسیله ی میکروسکوپ به بودن و یا نبودن این بیماری پی می برد. اگر این بیماری در دهان فرد ایجاد شده باشد یک دندان پزشک نیز قابلیت تشخیص این بیماری را دارد.

متخصص بیماری های پوستی، بیماری رزاسه را چگونه  درمان می کنند؟

رزاسه یکی از شایع ترین نوع بیماری های پوستی می باشد، که در بعضی از مواقع با آکنه همراه خواهد بود. افرادی که دارای نژاد سفیدی می باشند و یا پوست آن ها روشن است بیشتر دچار این بیماری پوستی می شوند. این بیماری بیشتر در خانم هایی که بالای 30 سال سن دارند دیده می شود.چ

باید توجه داشت که این بیماری درمان قطعی نخواهد داشت و پزشک  تنها برای جلوگیری از پیشرفت و کاهش التهابات موجود داروهایی را تجویز می کند. روش های موجود عبارت اند از:

داروهای موضعی:

در این روش پزشک متخصص بیماری های پوستی با معاینه بیمار خود و تشخیص نوع بیماری اقدام به تجویز داروهای موضعی می کند که باعث کاهش التهاب مورد نظر در پوست می شود.

اکثر این پماد ها و ژل ها عبارت اند از:  مترونیدازول، بنزوئیل پراکسید، بنزوئیل پراکسید، کلیندامایسین، آزلائیک اسید، سولفاستامید ۱۰% و سولفور ۵% می باشند.

ایزوترتینوئین:

اگر بیمار  در روش های ابتدایی به نتیجه مطلوب نرسد، پزشک این دارو را تجویز می کند. این دارو بیشتر برای افرادی که جوان هستند و از بیماری رزاسه از نوع  فیماتوس رنج می برند، مناسب است.

آنتی بیوتیک های خوراکی:

با توجه به این که آنتی بیوتیک های خوراکی تاثیر سریع تری دارند، در مراحل بعدی از این دارو استفاده می شود که باید حتما با تجویز پزشک صورت گرفته باشد.

درمان بیماری پوستی رزاسه با لیزر:

یکی از رایج ترین راه های انتخابی متخصصین پوست روش لیزر می باشد. این روش باعث کاهش میزان رگ های خونی منقبض شده، قرمزی و سایر علائم رزاسه می شود. در این روش اگر بیماری رزاسه شدید باشد لیزر با درد همراه خواهد بود.

ریفاکسیمین:

یک نوع دارو می باشد که محققان به تازگی آن را کشف کرد اند. این دارو باکتری های SIBO را کاهش داده و در بیشتر مواقع ریشه کن می کند، به همین دلیل این بیماری و عواقب آن در بسیاری از بیماران تسکین یافته است.

 متخصص بیماری های پوستی، بیماری لیکن پلان را چگونه  درمان می کنند؟

با توجه به این موضوع که هنوز درمان قطعی برای بیماری پوستی لیکن پلان پیدا نشده است، به طبع پزشکان متخصص بیماری های پوستی نیز  توانایی درمان قطعی این بیماری پوستی را ندارند

اما می توانند از روش های درمان متفاوتی برای بهبود شرایط بیمار و جلوگیری از گسترش آن استفاده کنند. راه هایی که یک متخصص بیماری پوستی برای این بیماری استفاده می کند عبارتند از:

آنتی هیستامین ها:

این دارو تنها برای کاهش میزان خارش در ناحیه ای که بیماری وجود دارد استفاده می شود.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران هستید 

کورتیکواستروئید موضعی:

این دارو در انواع متفاوتی وجود دارد که معمولا پزشک از نوعی که قابلیت مالیدن را داشته باشد برای بیمار تجویز می کند. این دارو برای کاهش میزان التهاب و قرمزی موجود در ناحیه ای از پوست که دچار بیماری شده است، استفاده می شود.

کورتیکواستروئید خوراکی:

این نوع از دارو از نوع خوردنی می باشد و زمانی که فرد در یک دوره ی طولانی از درمان بوده است و پوست فرد دچار برجستگی و زخم هایی می شود، از این نوع استفاده میشود. فرد برای کاهش میزان التهاب و قرمزی پوست باید آن را میل کند.

پووا تراپی:

یکی از روش های درمانی که برای بیماری پوستی لیکن پلان، استفاده می شود، روش نور درمانی می باشد که کمک بسیاری به درمان فرد می کند.

رتینوئیک اسید:

این دارو به دو صورت وجود دارد که یا بر روی پوست قرار دارد و یا به صورت قرص خورده می شود. این دارو باعث بهتر شدن ضایعات پوست می شود.

پماد تاکرولیموس:

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان این نوع از بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، پماد تاکرولیموس است.

 

متخصص بیماری های پوستی سرطان پوست را چگونه درمان می کند؟

به طور کلی سرطان پوست به دو دسته ملانومایی و غیر ملانومایی تقسیم می شود. درمان سرطان پوست توسط پزشک متخصص بیماری های پوستی، بستگی به این دارد که ضایعه به چه اندازه است و تا چه حد گسترش پیدار کرده است و در نهایت متخصصین چند روش را برای درمان سرطان پوست مورد استفاده قرار می دهند که عبارت است از:

حذف ساده سرطان:

در این  روش عمل اصلی سرطان توسط یک جراحی ساده که بی حسی به صورت موضعی صورت گرفته، انجام می شود. در این روش ناحیه کوچکی از بافت نیز برداشته می شود که برای سلول های پایه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران هستید 

تراشیدن بافت های سرطان و خشکاندن الکتریکی آن:

یکی دیگر از روش هایی که ممکن است برای سلول های پایه ای مورد استفاده قرار گیرد کورتاژ و خشکاندن الکتریکی بافت سرطانی در سطح پوست می باشد. در این روش  پزشک پس  از تراشیدن بافت سرطانی به وسیلع الکترودسیکیشن، عمل سوزاندن اطراف ضایعه را انجام می دهد.

جراحی موس سرطان پوست:

اگر نوع سرطان از نوع ملانومایی باشد، درمان به این شیوه بسیار مهم و مورد تایید می باشد. در این روش در جراحی، ابتدا نمونه ای به پاتولوژی ارسال شده و بررسی می شود که آیا تومور در نزدیکی لبه های نمونه برداشته شده  وجود دارد یا خیر؟ که با توجه به جواب این نمونه گیری جراحی بیشتری صورت می گیرد و یا جراحی تمام می شود.

جراحی ملانوما:

این جراحی، یکی از جراحی های است که اغلب از بی حسی اعصاب و یا بی حسی کلی استفاده می شود. در این جراحی یک برش به شکل بیضی انجام داده می شود. در این عمل وجود یک متخصص پلاستک نیز لازم است. ممکن است در این عمل نمونه بردای بیوپسی انجام داده شود.

متخصص بیماری های پوستی بیماری پوستی پیسی را چگونه درمان می کند؟

یک متخصص بیماری های پوستی پس از معاینه فرد بیماری که مشکل بیماری پیسی دارد، دو روش درمان را پیش می گیرد. یکی از این دو روش استفاده از داروهای گیاهی می باشد. در صورتی که با این روش نتیجه مطلوب را دریافت نکند روش سنتی برای درمان این بیماری وجود دارد که در محوطه ی طب سنتی قرار دارد.

متخصص بیماری های پوستی بیماری پوستی پیسی را چگونه درمان می کند؟
متخصص بیماری های پوستی بیماری پوستی پیسی را چگونه درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی لایه برداری شیمیایی را چگونه انجام می دهد؟

پاک سازی یا پیلینگ شیمیایی پوست یکی از انواع درمان هایی است که برای زیبایی به کار می رود. از این روش برای داشتن و ایجاد پوستی صاف و یک دست به کار می رود. این عمل توسط یک جراح، در مطب و یا کلینیک پوستی و یا بیمارستان انجام می شود.

برای آرامش داشتن بیمار در روش پیلینگ از سدیشن و یا آرامش بخشی در خواب استفاده  می شود.  در این مرحله متخصص بیماری های پوستی، پوست بیمار را تمیز کرده و توسط یک بیماری بی حسی موضعی پوست شخص را بی حس می کند.

در این مرحله پزشک محلول پیلینگ و یا لایه برداری را روی پوست بیمار به کار می برد. این محلول یک محلول خاص می باشد که با توجه به نیاز بیمار های مختلف، متفاوت است و به صورت اختصاصی ساخته می شود.

از علائمی که فرد پس از قرار گرفتن این محلول روی پوست خود احساس می کند احساس سوزش و یا سوزن سوزن شدن است.

پس از گذشتن زمان مناسب، پزشک  صورت  را با آب شست و شو می دهد و از وازلین و یا مواد تسکین دهنده  برای آرام شدن فرد بیمار استفاده میکند.

متخصص بیماری های پوستی بیماری مورفه آ را چگونه درمان می کند؟

اگر بیماری که در فرد به وجود آمده است، به گونه ای باشد که تنها در قسمتی از پوست یک لک ایجاد شده باشد، برای درمان آن می توان از کورتیکواسترویید استفاده کرد.

یکی دیگر از روش های درمان استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد. برای درمان این نوع بیماری اگر در حد یک لک و یا ضایعه ی سفت است آن را با کرم های ویتامین دی چرب نگه داشته و از خشک شدن آن جلوگیری می کنند

اما اگر این نوع بیماری در سطح پوست پیشرفت و گسترش پیدا کرده باشد و در نواحی مختلف بدن دیده شود، برای درمان آن از داروهای هیدروسکس کلرین استفاده می شود. در بعضی از موارد در این نوع بیماری از داروهایی جهت ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

یکی دیگر از روش های درمان بیماری پوستی مورفه آ، استفاده از روش نور درمانی می باشد. در این نوع از روش درمان، بیمار در کابینی قرار گرفته که نور در آن ها تابانده می شود. در این کابین اشعه خاصی در ناحیه ای که دارای ضایعه ی سفت است تابانده می شود.

نکته ی قابل توجه این است که نوری که در این کابین مورد استفاده قرار می گیرد دارای خاصیت ضد التهابی بوده و پس از نفوذ در ناحیه ای که دچار بیماری شده، سفتی آن را از بین می برد.

باید توجه ویژه ای داشت که در استفاده از مواد دارویی و یا کابین نور برای درمان این نوع بیماری پوستی، تشخیص مربوطه توسط پزشک متخصص بیماری های پوستی تعیین می شود.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران هستید 

متخصص بیماری های پوستی بیماری پوستی گال را چگونه درمان می کند؟

در ابتدا باید به این مورد اشاره نمود که بیماری گال یک بیماری به شدت مسری می باشد و پزشک متخصص در تمام دوره درمان تاکید بر این دارد که از سرایت بیماری در اطرافیان فرد بیمار، جلوگیری شود.

مهم ترین و رایج ترین روش برای این درمان بیشتر موضعی می باشد. پزشک متخصص پس از تشخیص بیماری و مطمئن شدن از آن اقدام به درمان فرد می کند.

پزشک با تجویز کرم پرمترین 5 درصد، لوسیون بنزیل بنزوات 25 درصد، پماد سولفور 10 درصد، لوسیون لیدین یک درصد و در نهایت کرم کروتامیتون، درمان را شروع می کند.

متخصص بیماری های پوستی بیماری پوستی گال را چگونه درمان می کند؟
متخصص بیماری های پوستی بیماری پوستی گال را چگونه درمان می کند؟

نکته ای باید به آن توجه داشت این است که استفاده از هر کدام از این داروها باید با تجویز پزشک صورت گرفته باشد. در بعضی از موارد خارش پس از تکمیل دوره ی درمان نیز ادامه دارد که برای درمان و بهبود چنین وضعیتی، فرد باید پوست خود را خنک نگه داند.

متخصص بیماری های پوستی رگ های عنکبوتی را چگونه  درمان می کند؟

پزشکان متخصص پوست به طور معمول در این زمینه، پس از تشخیص و حد آن به درمان فرد می پردازند. دو روش کلی برای درمان این نوع بیماری پوستی وجود دارد که عبارت است از: لیزر و اسکلروتراپی. این روش باید با دقت بالا و  توسط پزشک صورت گیرد، اما در مواردی مانند واریس که عمیق شده است، باید به پزشک قلب و عروق مراجعه  شود.

متخصص بیماری های پوستی رگ های عنکبوتی را چگونه  درمان می کند؟
متخصص بیماری های پوستی رگ های عنکبوتی را چگونه  درمان می کند؟

متخصص بیماری های پوستی بیماری قارچ های حلقوی سر را چگونه درمان می کند؟

پزشک  متخصص بیماری های پوستی، برای از بین بردن قارچ های موجود در مو از داروهای ضد قارچ و از بین بردن عفونت قارچی کرم حلقوی استفاده می کند. چنین داروهایی به طور معمول کارهای خود را به بهترین وجه ممکن انجام می دهند.

یکی از اولین داروهایی که برای درمان قارچ کرم حلقوی در سر ساخته شده است، گریزئوفولوین نام دارد. این دارو باید طی یک دوره انجام شود. دوره ای که به مدت 8 تا 12 هفته ای صورت می گیرد.

یکی دیگر از این داروها، تربینافین، نام دارد. این دارو همان نتیجه ی گریزئواوین را دارد با این تفاوت که در یک دوره ی 4 هفته ای انجام می شود.

داروهای ضد قارچ داروهایی قابل تحمل هستند که عوارض جانبی زیاد و شایعی ندارند. به هر حال ممکن است بعضی از افراد به این داروها حساسیت داشته باشند و دچار عوارض آن ها شوند. تشخیص این بیماری و حتی تجویز دارو با دوز های متفاوت بر عهده یک متخصص بیماری های پوستی می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران هستید 

متخصص بیماری های پوستی جوان سازی پوست با لیزر را چگونه انجام می دهد؟

استفاده از لیزر یکی از روش ها برای درمان و جوانسازی پوست است که متخصصین بیماری های پوستی از آن برای جوان سازی پوست استفاده می کنند. در این نوع از تکنیک های جوانسازی، پرتوهای نور به صورت منظم و کوتاه و بلند به سطحی از پوست که نامنظم است برخورد کرده و لایه های پوستی را از بین می برند. نام دیگر این روش، روش تبخیر با لیزر  است.

متخصص بیماری های پوستی عفونت پوستی را چگونه تشخیص می دهد؟

یکی از بهترین روش ها برای تشخیص عفونت های پوستی، انجام یک تست می باشد. اکثر متخصصین بیماری های پوستی با مشاهده ی پوست بیمار، توانایی تشخیص این بیماری را دارند.

اگر پزشک، یک پزشک ماهر باشد از طریق معاینه نوع عفونت را نیز تشخیص می دهد، البته این معاینه با انجام دادن پرسش و پاسخ هایی بین پزشک و بیمار انجام می شود. در بعضی از موارد نیز، نمونه سلول های پوستی در تشخیص بیماری به پزشک کمک خواهند کرد.

متخصص بیماری های پوستی، عفونت پوستی را چگونه درمان می کند؟

این درمان با توجه به نوع عفونت و شدت آن متفاوت خواهد بود. در بعضی از عفونت ها که از نوع ویروسی می باشند، پس از گذشت چند روز به خودی خود از بین می رود، اما در بعضی ازعفونت ها که با باکتری می باشند باید با آنتی بیوتیک ها درمان شروع شود.

متخصص بیماری های پوستی، عفونت پوستی را چگونه درمان می کند؟
متخصص بیماری های پوستی، عفونت پوستی را چگونه درمان می کند؟

این آنتی بیوتیک ها به صورت موضعی بر روی پوست مالیده می شود. اگر این بیماری در فرد شدت پیدا کرده باشد، پزشک متخصص بیماری های پوستی برای وی،  آنتی بیوتیک های خوراکی را تجویز می کند و اگر باز هم نتیجه مطلوب را دریافت نکند مجبور به تجویز آنتی بیوتیک های تزریقی می شود.

امروزه داروهای متنوعی برای درمان عفونت های پوستی وجود دارند. مانند: اسپری ها و کرم های  ضد قارچ و ضد عفونت.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران هستید 

متخصص بیماری های پوستی چه توصیه هایی برای پیشگیری از پیری پوست دارد؟

یکی از لایل ایجاد چین و چروک در صورت افزایش سن می باشد. با توجه به میزان آلودگی های موجود در هوا و استرس های موجود در طول روز، پوست بسیاری از افراد دچار چین و چروک می شود.

متخصصان بیماری پوستی همواره توصیه هایی برای جلوگیری از پیش آمدن چنین شرایطی را دارند که در زیر به بیان تعدادی از آن ها می پردازیم:

افراد در طول روز از ضد آفتاب به صورت متناوب و هر دو و یا سه ساعت یک بار استفاده کنند.

در هر بار استفاده از ضد آفتاب به اندازه ی یک بند انگشت از آن را بر روی پوست خود بمالید.

خانم ها در دوران حاملگی از ضد آفتاب های معمولی استفاده نکنند و در صورتی که از ضد آفتاب معمولی استفاده شد، باید با مشورت پزشک انجام شود.

از ضد آفتاب های معمولی برای کودکان استفاده نشود.

روی لب ها از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

باید قبل از خوردن غذا کرم ضد آفتاب موجود بر لب پاک شود.

استفاده از کرم ضد آفتای امری ضروری می باشد و نباید به روز و وجود آفتاب توجه شود و حتی در روز های برفی از ضد آفتاب استفاده شود، چرا که نور خورشید به وسیله ی برف رفلکس می خورد و تاثیری بیشتر از نور خورشید دارد.

وزن فرد باید متناسب با قد باشد و تغییر چندانی نداشته باشد.

در وعده های غذایی خود حتما سبزی و میوه ها مد نظر قرار داده شوند و از خوردن غذاهای چرب جدا خود داری شود.

در طول روز آشامیدن 6 تا 8 لیوان الزامی می باشد.

باید از هرگونه و هر اندازه از استرس ها و ناراحتی دوری شود.

ماساژ روزانه عضلات انجام شود.

فرد باید در شرایط خاص از اخم کردن جلوگیری کرده و ماهیچه های صورت را در حالت آزاد قرار دهد.

همواره با وسیله ی مرطوب کننده های مخصوص صورت را مرطوب نگه دارد.

متخصص بیماری های پوستی، بیماری پوستی صدف را چگونه درمان می کند؟

این بیماری درمان قطعی ندارد و پزشک متخصص پوست تنها روش ها و داروهای متفاوتی را برای کنترل این بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن پیش می گیرد.

این داروها به کاهش میزان التهاب موجود در پوست، کند شدن میزان رشد و درد سلول های پوستی و برطرف کردن پلاکت ها کمک می کند. به هر حال برای درمان آن بیماری داروهای موضعی و خوراکی و تزریقی زیادی وجود دارد که تنها به کنترل آن ها کمک خواهد کرد. چند روش درمان را مورد بررسی قرار می دهیم.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین متخصص بیماری های پوستی در تهران هستید 

درمان موضعی:

در این روش درمان پزشک متخصص بیماری های پوستی، داروهایی مانند کرم ها، لوسیون ها و محلول هایی را برای بیمار خود تجویز می کند.

در این روش باید داروهای تجویز شده در یک دوره مشخص در ناحیه مشخص شده مالیده شود. که باعث کاهش میزان التهاب و تورم در این قسمت می شود. پزشک می تواند ترکیبی از درمان ها را مورد استفاده قرار دهد.

ماساژ:

پزشک معالج یکی از راه های درمان را ماساژ معرفی می کند، چرا که ماساژ با کاهش استرس در ارتباط می باشد. با ماساژ میزان استرس را کاهش داده و در نتیجه از گسترش این بیماری جلوگیری خواهد شد.

افزایش میزان نوشیدنی در طول روز:

پزشکان معمولا افراد را تشویق به نوشیدن آب به مقدار بیشتر در طول روز می کنند. آب یکی از شیوه های درمان بیماری پوستی صدف می باشد. نوشیدن تمیز و تازه باعث آب رسانی به سطح بدن می شود. آب رسانی به پوست باعث جلوگیری از خشک شدن بیش از حد شده و در نتیجه از پیشرفت بیمار جلوگیری میکند.

استفاده از داروهای سیستمیک:

در شرایطی که بیماری در فرد تشدید شده باشد متخصص بیماری های پوستی استفاده از داروهای سیستماتیک را در پیش می گیرد.

درمان با استفاده از نور خورسید و نور ماوراء بنفش:

نور درمانی یکی از مواردی است که برای درمان بیماری صدف از آن استفاده ی شود. پزشک متناسب با شدت بیماری از نور خورشید و یا در موارد شدید تر از نور ماوراء بنفش، برای درمان استفاده می کند.

کیسه یخ:

استفاده از کیسه یخ در کاهش میزان درد در بیماری صدف و نیز کاهش خارش استفاده می شود.

استحمام کردن مداوم:

استفاده از این روش می تواند به بهبود بیماری کمک کند.

 

فرد در چه شرایطی باید به پزشک متخصص بیماری های پوستی مراجعه کند؟

یکی از عادات  بد بسیاری  از افراد جامعه، مراجعه به پزشک به دلیل های بی مورد و کم اهمیت می باشد. بسیاری از افراد با دیدن اولین چروک و یا اولین خط در صورت به پزک مراجعه می کنند، در حالی که مراجعه به پزشک باید دلایل مهم و اساسی خود را داشته باشد. مهم ترین مواردی که فرد با دیدن آن ها باید به پزشک متخصص بیماری های پوستی مراجعه نماید عبارت اند از:

داشتن شوره مو :

یکی از مهم ترین دلایلی که فرد با مشاهده در خود باید به پزشک متخصص پوست مراجعه نماید، مشاهده شوره در موها و یا ریزش بی از حد آن ها می باشد.

از مهم ترین دلایل ریزش موها و ایجاد شوره در آن ها، شست و شوی کم و یا نادرست موها و نیز داشتن استرس بیش از حد در زندگی می باشد.

در بسیاری از موارد که ریزش مو و طاس شدن فرد یک دلیل ارثی و ژنتیکی دارد نیز با مراجعه به موقع و به پزشک متخصص بیماری های پوستی می تواند تا حد چشم گیری مقدار این اتفاق را کاهش داده و یا دوره آن را به تعویق بیندازد.

 

قرمز شدن چشم ها و وجود التهاب در آن ها:

در بعضی از مواقع فرد دچار التهاب شدید در غشای چشم می شود. در چنین مواقعی فرد باید بداند که این مشکل توسط یک پزشک بیماری های پوستی حل خواهد شد. این سخن مربوط به استاد و پزشک دانشگاه جورج واشنگتن، آقای آدم فریدمن می باشد.

قرمز شدن چشم ها و وجود التهاب در آن ها:
قرمز شدن چشم ها و وجود التهاب در آن ها:

افسردگی:

باید توجه داشت که اگر افسردگی فرد همراه با مشکلات پوستی و با مشکلات ناخن باشد، باید به متخصص بیماری های پوستی مراجعه کند در غیر این صورت باید به پزشک روانشناس مراجعه کند. پسوریازیس یکی از انواع بیماری های پوستی می باشد.

سایر بیماری هایی که التهاب همراه دارند نیز جزو بیماری های پوستی به شمار می آیند. اگر این التهاب با اختلالات رفتاری به وجود آیند به بیماری های پوستی مربوط می شود. نکته قابل توجه این است که با درمان بیماری پسوریازیس، با احتمال بالا افسردگی فرد نیز برطرف خواهد شد.

افسردگی:
افسردگی:

آفت و زخم هایی که در دهان به وجود می آیند:

یکی از مشکلاتی که به وفور در افراد به وجود می آید، مشکلات مربوط به دهان به نام آفت می باشد. این مشکل در صورتی که در سیستم گوارش فرد اختلالی به وجود آید، ایجاد می شود. این مشکل نیز با حیطه کاری یک متخصص بیماری های پوستی مربوط می شود.

آفت و زخم هایی که در دهان به وجود می آیند:
آفت و زخم هایی که در دهان به وجود می آیند:

آکنه:

یکی از شایع ترین بیماری های پوستی می باشدکه بیشتر در کشور ایالات متحده دیده می شود. این بیماری پوستی به این صورت است که در سطح پوست لکه هایی قهوه ای رنگ، سفید، مشکی و یا جوش و کیست ایجاد می کند.

این لکه ها معمولا ربطی به سن نداشته و در هر سنی ممکن است در سطح پوست ایجاد شوند، اما بیشتر در سنین جوانی اتفاق می افتد. این لکه ها معمولا در قسمت هایی از بدن مانند سطح گردن، پشت، سینه و یا شانه ها دیده می شوند.

آکنه:
آکنه:

باید توجه داشت که این یک بیماری پوستی می باشد که تنها با مراجعه به پزشک متخصص بیماری های پوستی درمان خواهد شد و فرد نباید بی توجه به آن ها باشد.

در این مرحله پزشک با تجویز کرم و ژل های مخصوص اقدام به درمان بیماری می کند، اما در شرایطی از داروهای شیمیایی و یا لیزر نیز برای  درمان این بیماری استفاده خواهد شد.

 

اگزما:

اگزما در واقع اصطلاحی است که برای چندین بیماری پوستی که همراه با التهاب هستند به کار می رود. از علائم این بیماری پوستی ایجاد خارش های شدید، خشکی در پوست، قرمز شدن پوست می باشد. این بیماری پوستی بیشتر در پوست کودکان به وجود می آید.

در مواردی که این بیماری به اوج خود برسد و شدید باشد، می تواند بر سایر قسمت های بدن نیز بثورات داشته باشد. بثورات  می تواند ترشح را به همراه داشته باشد.

اگزما:
اگزما:

باید توجه ویژه ای داشت که در این مرحله مراجعه به متخصص بیماری های پوستی امری اجباری می باشد. پزشک درمان را با استفاده از ژل و کرم های مخصوص شروع می کند که برای تجویز این داروها باید در مرحله اول آزمایش هایی انجام دهد.

پسوریازیس یا صدف:

اگر سیستم ایمنی بدن فردی دچار مشکل شود، ممکن است مشکل پسوریازیس به وجود بیاید. این مشکلی است که از تکثیر بیش از حد سلول های پوستی و انباشته شدن آن ها در سطح پوست به وجود می آید.

از ویژگی های این بیماری می توان به خارش بی از حد و حتی درد اشاره کرد. این بیماری پوستی معمولا در قسمت هایی از بدن مانند آرنج، زانو، پاها، شورت و حتی پوست سر به وجود می آید.

پسوریازیس یا صدف:
پسوریازیس یا صدف:

درمان این نوع از بیماری های پوستی باید طی مراحلی صورت گیرد که اگر شدت بیمار زیاد باشد، پزشک متخصص بیمارهای پوستی مجبور به تجویز داروهای خوراکی برای از بین بردن آن ها می شود.

علائم پیری(تغییراتی که در پوست به علت افزایش سن به وجود می آیند):

تمامی انسان ها با بالا رفتن سن دچار تغییراتی در پوست خود می شوند. این تغییرات می تواند شامل چروک های ایجاد شده در پوست، خشکی و حتی تغییر رنگ باشد.

در مواردی دیدن لکه هایی به خصوص بر روی پوست نشان دهنده افزایش سن است، که این ها لکه های سن نامیده می شوند.

موارد زیادی در به وجود آمدن و یا تشدید این موارد تاثیر دارند. مواردی مانند استعمال دخانیات، قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید، اشعه ماورای بنفش از جمله این موارد می باشند. افراد باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کرده و به پیشگیری از ایجاد این موارد کمک کنند.

سرطان پوست:

یکی از شایع ترین نوع سرطان، سرطان پوست می باشد، اما در نظر داشته باشید که اگر این نوع از سرطان زود تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.

یکی از خطرناک ترین نوع از سرطان های پوستی ملانوما نام دارد که بسیار کشنده و خطرناک می باشد. باید افراد توجه داشته باشند که با مشاهده این علائم حتما و در اسرع وقت به متخصص بیماری های پوستی مراجعه نمایند، این علائم عبارت اند از:

  • رشد پوستی که از جهات مختلف با بافت های دیگر متفاوت است به طور مثال از نظر رنگ، اندازه، شکل و حتی ضخامت.
  • یکی از مواردی که باید بسیار جدی گرفته شود و نیز از علائم سرطان پوست از نوع ملانوم می باشد رشد نامنظم است که گسترده تر از یک مداد و پاک کن می باشد.
سرطان پوست:
سرطان پوست:

یک متخصص بیماری های پوستی باید به طور مداوم علامت های بیماری را در پوست بیمار خود، مانند پوسته شدن، خارش های شدید و یا صدمه و خونریزی های آن را  مورد بررسی قرار دهد.

یک پزشک متخصص پوست باید در سال، حداقل یک بار برای چک کردن سرطان پوست بیمار خود را معاینه کند.

ریزش مو:

ریزش مو در بین عموم مردم یک موضوع  بسیار رایج می باشد. اکثر مروم روزانه 100 تار مو از موهای خود را از دسشت می دهند، البته بسیاری از موارد ریزش مو بیش از حد بوده و غیر طبیعی می باشد

و ممکن است دلیل و نشانه ی وجود بیماری خاصی در بدن فرد باشد. ریزش مو می تواند دلایل مختلی داشته باشد. از جمله خانمی که باردار است می تواند دچار ریزش موی شدید شود.

استرس و رعایت نکردن مسائل بهداشتی از مواردی است که  می تواند موجب ریزش موی شدید و غیر طبیعی شود. یکی از رایج ترین دلایل ریزش مو ارثی بودن آن می باشد.

ریزش مو:
ریزش مو:

پزشک متخصص بیماری های پوستی برای تشخیص علت اصلی ریزش مو در فرد، از بیمار آزمایش خون می گیرد، یک نمونه را مورد بررسی قرار می دهد. پس از تشخیص علت ریزش مو در فرد، با استفاده از دارو، درمان لیزر و روش های جراحی اقدام به درمان فرد می نماید.

رزاسه:

یک وضعیت پوستی مزمن می باشد. روزاسه می تواند روی چشم فردی که به آن مبتلا شده است تاثیر زیادی بگذارد. این بیماری پوستی باعث ایجاد قرمزی بر روی پوست بینی، گونه و یا چانه می شود.

این قرمزی ها قابلیت گسترس را دارند به حدی که ممکن است تا محدوده ی سینه ها و قفسه سینه پیش بیاید. در بعضی از موارد باعث ایجاد ضربه و در نهایت تورم قسمتی از پوست می شود.

این نوع از بیماری های پوستی در مواردی که شدت پیدا کند پوست ضخامت بیشتری پیدا خواهد کرد. این بیماری در خانم های باردار ممکن است خطر مبتلا شدن به بیماری دیابت را افزایش خواهد داد.

دلیل ایجاد این بیماری به طور قطعی مشخص نمیباشد، اما ممکن است زمانی رخ دهد که رگ های خونی به سرعت افزایش پیدا می کنند.

رزاسه:
رزاسه:

یکی دیگر از دلایل، ممکن است گرما، ورزش، نور خورشید، غذاهای تند، غذاهای سرما، الکل و حتی استرس باشد. درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و پزشک متخصص بیماری های پوستی تنها با دارو و لیزر می تواند بیماری را کنترل کرده و از افزایش آن جلوگیری کند.

واریس ها و ورید های عنکبوتی:

زمانی که دریچه های رگ های بدن دچار آسیب می شوند و یا ضعف پیدا می کنند، رگ های واریسی، رگ های متورم و در هم پیچیده ای ایجاد می شوند که بسیار دردناک می باشند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که این رگ های واریسی در بدن آن ها رشد می کند و یا افزایش پیدا میکند. این رگ ها برای بدن خطرناک می باشند و ممکن است باعث ایجاد لخته های خون و یا زخم هایی در سطح پوست شوند.

واریس ها و ورید های عنکبوتی:
واریس ها و ورید های عنکبوتی:

این رنگ ها با افزایش سن افراد و چاق شدن به وجود می آید. افرادی که دارای زندگی بی تحرک و ساکنی هستند بیشتر با این مشکل رو به رو می شوند.

خط هایی که با نام خطوط عنکبوتی با رنگ های قرمز و یا آبی در وسط پوست دیده می شوند بیشتر برای ظاهر مشکل ساز هستند و برای سلامتی مشکل چندانی ندارند. واریس ها یکی از مواردی است که فرد برای درمان آن باید به پزشک متخصص بیماری های پوستی مراجعه نماید.

عفونت های پوستی:

ممکن است که سطح پوست افراد دچار عفونت شود که دلایلی بسیاری می تواند داشته باشد. عفونت های پوستی می تواند ناشی از مخمر، قارچ، باکتری و یا ویروس ها باشند.

این بیماری پوستی به شدت نیاز به یک متخصص بیماری های پوستی دارد. اگر پوست فردی قارچ داشته باشد، دچار مشکلاتی همچون خارش های شدید و ناخوشایند می شود.

عفونت های پوستی:
عفونت های پوستی:

ویروس ها مشکلات دیگری را مانند تبخال و یا زگیل برای فرد به وجود می آورند. داروهایی که برای درمان ویروس ها مورد استفاده قرار می گیرند آنتی بیوتیک ها می باشند و

در شرایط حاد ممکن است آنتی بیوتیک جواب گو نباشد و منجر به مرگ بیمار شود. به هر حال یک متخصص بیماری های پوستی توانایی تشخیص علت بیماری را دارا می باشد.

پیچک های آمریکایی:

مواردی از گیاهان وجود دارد که باعث ایجاد بیماری های پوستی در فرد می شود. پیچک سمی آمریکایی یکی از انواع گیاهان سمی می باشد که دارای روغنی به نام اوروسیول می باشد.

این روغن حساسیت بسیاری را در فرد به وجود می آورد. این حساسیت ایجاد خارش می کند. این خارش در افراد متفاوت می باشد. در بسیاری از افراد پس از گذشتن یک یا دو هفته از بین می رود ، اما در بعضی  از افراد نیاز به درمان  وجود دارد.

از توجه و همراهی شما کاربر گرامی کمال تشکر و قدردانی را داریم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید