میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

کربوکسی تراپی پیشانی
کربوکسی تراپی پیشانی

لیست موضوعات

کربوکسی تراپی پیشانی

در این مقاله می خواهیم موضوع کربوکسی تراپی پیشانی را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله سعی داریم  که ابتدا به موضوع شناخت کربوکسی بپردازیم و پس از آن در خصوص موارد مرتبط با کربوکسی تراپی به خصوص کربوکسی تراپی پیشانی، اطلاعاتی را ارائه دهیم.

کربوکسی تراپی پیشانی
کربوکسی تراپی پیشانی

برای کسب اطلاعات لازم در مورد کربوکسی تراپی پیشانی می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

برای کسب آگاهی بیشتر می توانید با متخصصان مجموعه زر کلینیک در ارتباط باشید. زر کلینیک، معتبرترین مرکز درمانی در این خصوص شناخته می شود. تا انتهای مقاله، ما را همراهی نمایید.

عناوین مقاله:

کربوکسی تراپی چیست؟

انواع کربوکسی تراپی را بیان نمایید.

برخی از مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

انواع چین و چروک های پیشانی کدامند؟

تاریخچه کربوکسی تراپی به چه صورت است؟

مشاوره اولیه کربوکسی تراپی به چه صورت است؟

مراحل انجام کربوکسی به چه صورت است؟

چه کسانی به دنبال درمان از طریق کربوکسی تراپی هستند؟

چند جلسه برای درمان کامل لازم است؟

 

کربوکسی تراپی چیست؟

به طور کلی می توان گفت که کربوکسی تراپی راهی است برای خلاص شدن از چین و چروک های صورت یا به طور کلی بدن فرد.

معمولاً افراد در هنگام رسیدن به سن ۳۰ سالگی خود به دلیل  گذر زمان و برخی از شرایط روحی و روانی، دچار حالاتی می شوند که روی جسم و دیگر اندام او تأثیر دارد. با وجود این شرایط است که در سن ۳۰سالگی، فرد حدود ۲۵ درصد از میزان اکسیژن پوست و تا ۴۰ سالگی خود در حدود ۵۰ درصد از مقدار اکسیژن پوست خود را از دست می دهد.

این اکسیژن به طور طبیعی از طریق تنفس اشخاص تامین می شود اما عواملی هستند که وجود این عوامل موجب کاهش میزان اکسیژن پوست می شود.

از نمونه این عوامل می توان به آلودگی اشاره داشت که به طور چشمگیری میزان اکسیژن بدن شخص را کاهش می دهد.

بدن در مرحله اول انرژی خود را صرف مصرف اکسیژن از اندام های اصلی بدن می کند

بدن در مرحله اول انرژی خود را صرف مصرف اکسیژن از اندام های اصلی بدن می کند و پس از آن برای مصرف اکسیژن پوست شخص آماده می شود.

اما مشکلی که در این مرحله وجود دارد می تواند شخص را درگیر خود کند. باید این را دانست که اگر پوست شخص، میزان اکسیژن کافی دریافت نکرده باشد، مقاومت خود را از دست داده و نمی تواند در برابر آسیب هایی مانند پیری، قرمزی پوست، جوش و آکنه، تحریک و لکه های پیری صورت مقاومتی نشان دهد.

اما از طریق انجام کربوکسی تراپی پوست، مقداری گاز کربن دی اکسید به طور دقیقی در زیر سطح پوست اشخاص تزریق می شود و در این صورت، بدن شخص به نوعی دچار اشتباه شده و نحوه افزایش ماده دی اکسید کربن را به نوعی کمبود اکسیژن تلقی می کند.

در این مرحله است که از طریق افزایش جریان خون و عوامل رشد نسبت به کمبو های بدن، پوست واکنش هایی نشان می دهد.

اما یکی از بهترین مراکز برای انجام این عمل که به اشخاص توصیه می شود، مرکز درمانی زر کلینیک است که با متخصصین با تجربه ای در خدمت افراد قرار می گیرد.

انواع کربوکسی تراپی

در این قسمت از مقاله کربوکسی تراپی پیشانی، به شناخت و بررسی انواع کربوکسی تراپی می پردازیم. به طور کلی باید دانست که کربوکسی ها نیز دارای انواع متنوعی هستند.

روش های کربوکسی را به طور کلی باید جزو روش هایی برای درمان و جوانسازی پوست دانست که در این روش؛ با کمک گاز کربن دی اکسید، چین و چروک ها و همچنین  دیگر معضلات پوست، ترمیم شده و یا به نوعی درمان می شود.

اما کربوکسی ها خود نیز دارای انواعی هستند که هر کدام از آن ها برای قسمتی از بدن کاربرد دارد و به درمان و بهبود آن قسمت از بدن می پردازد.

کربوکسی ها در حالت  کلی خود عبارتند از کربوکسی تراپی برای شکم، ترک های پوستی، لکه های صورت، سلولیت های موجود در بدن، و همچنین می توان به کربوکسی تراپی هایی برای درمان تیرگی زیر بغل، گودی زیر چشم و در واقع انواع مشکلات مو دانست.

یکی از انواع کربوکسی تراپی نیز کربوکسی تراپی پیشانی می باشد که در ادامه به شناخت انواع کربوکسی ها خواهیم پرداخت. البته شما برای انجام انواع روش های کربوکسی تراپی، می توانید به مجموعه معتبر زر کلینیک مراجعه نمایید.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر زرگنج فرد دیدن کنید.

کربوکسی تراپی مو:

در روش انجام کربوکسی تراپی برای مو، متخصص معالج با تزریق یا وارد کردن گاز دی اکسید کربن به ناحیه اصلی و برخی از نواحی دیگر که مد نظر خود شخص است، عوامل خونرسانی به ریشه های مو را تحریک می کند.

با انجام این عمل می توان گفت که خونرسانی و همچنین تغذیه فولیکول ها بهبود پیدا می کند و سبب رشد بهتر موهای شخص می شود.

اما یکی دیگر از فواید انجام کربوکسی تراپی مو، افزایش ضخامت مو است. برخی از فواید کربوکسی تراپی را برای ریزش مو می توان مفید دانست که انجام این عمل جزو بهترین درمان ها برای این مورد محسوب می شود که در مجموعه های پزشکی، بهترین و جدیدترین نتیجه ها را با خود به همراه داشته و به اشتراک می گذارد.

ریزش مو یا همان بیماری آلوپسی به سبب ضعیف بودن گردش خون در پوست سر شخص تشکیل شده و بهترین روش درمان کربوکسی تراپی موی سر است که نتایج بی نظیری را به همراه داشته است.

اما به اشخاصی که دنبال یک مجموعه خوب برای انجام عمل کربوکسی تراپی هستند، توصیه می شود که برای انجام امور خود به مرکز درمانی زر کلینیک مراجعه نمایند.

کربوکسی تراپی مو:
کربوکسی تراپی مو:

کربوکسی تراپی دور چشم:

می توان گفت که کربوکسی تراپی دور چشم یکی از متداول ترین و پرکاربردترین نوع از کربوکسی تراپی محسوب می شود.

مانند هر عارضه دیگری، تیرگی و گودی زیر چشم نیز علت هایی را با خود به همراه دارد که به عنوان مثال می توان گفت که گردش خون کند و ضعیف در بدن فرد، علت به وجود آمدن تیرگی و گودی زیر چشم است.

در کروبوکسی تراپی چشم، با سرعت بخشی به گردش خون در حدقه چشم شخص کمک می کنند تا فرد تیرگی های زیر چشم خود را درمان شده بداند.

معمولا تیرگی و کبودی زیر چشم به علت تجمع خون و وجود مایع هایی در سیستم گردش خون فرد است که موجب به وجود آمدن نمای آبی و زشتی خواهد شد.

کربوکسی تراپی دور چشم:
کربوکسی تراپی دور چشم:

اما با انجام کربوکسی تراپی دور چشم می توان با نتایجی مثل رفع کبودی ها و تیرگی های زیر چشم، رسیدن مقدار اکسیژن مناسب به شبکه های مویرگی چشم شخص، افزایش کلاژن پوست در قسمت های تیره دور چشم، ماندگاری طولانی مدت رفع تیرگی های زیر چشم روبرو شد.

کربوکسی تراپی غبغب:

در این ناحیه، متخصص با استفاده از روش کربوکسی غبغب، موجب افزایش خونرسانی از طریق گاز دی اکسید کربن می شود.

با انجام این کار می توان گفت که چربی هایی که در طولانی مدت در این قسمت از بدن شخص انباشته شده بودند ،به گردش خون بازگشت می کند و موجب لاغری غبغب می شود.

چنان چه شخصی قصد انجام کروبوکسی تراپی دارد، به او توصیه می کنیم که به مکانی معتبر مانند زر کلینیک مراجعه کند و از خدمات خوب این مرکز درمانی بهره مند شود.

کربوکسی تراپی پیشانی:

در این روش نیز با استفاده از گاز دی اکسید کربن سعی می کنند تا چین و چروک و خطوطی که روی صورت شخص وجود دارد را از بین ببرند‌.

معمولا افراد می گویند که انجام این روش علاوه بر از بین بردن چین و چروک های صورت، کمک بسیاری برای چاق شدن ظاهر شخص می کند.

باید دانست که ماده دی اکسید کربن فقط در زیر پوست تزریق می گردد و به هیچ عنوان نمی توان این ماده را جایی به جز زیر پوست تزریق کرد. اما گاز دی اکسید کربن به خودی خود نوعی گاز نامرئی و بی بو است که مانند همان هوایی است که تنفس می کنید.

اما این نکته را نیز باید دانست که وارد کردن این گاز به بدن سبب اتساع رگ های خونی در بدن شخص شده و از این طریق است که جریان گردش خون فرد به طور چشمگیری بهبود پیدا کرده و باعث تأمین بهتر مواد مغذی و اکسیژن در ناحیه مربوطه می شود.

کربوکسی تراپی پیشانی:
کربوکسی تراپی پیشانی:

برخی از مزایای کربوکسی تراپی

در این قسمت از مقاله سعی داریم که برخی از مزایای کربوکسی تراپی را شناخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم. کربوکسی تراپی نیز مزایای بسیاری دارد که این مزایا سبب محبوبیت این عمل در میان افراد شده است.

یکی از مهمترین مزایای کربوکسی تراپی، بدون عارضه بودن این عمل است. این علت موجب شده است که افراد زیادی برای درمان چین و چروک های صورت خود به کربوکسی تراپی روی بیاورند.

اما دلایل دیگری مانند بالا بردن جریان خون در بدن و همچنین درمان برخی از بیماری ها و ایجاد شادابی و جوانی در پوست فرد، درمان و رفع ناهمواری های پوستی و همچنین انجام این عمل به شکل سرپایی، از مزیت هایی است که موجب محبوبیت کربوکسی تراپی در میان همگان شده است.

برخی از مزایای کربوکسی تراپی
برخی از مزایای کربوکسی تراپی

اما جدا از این موارد، انجام کربوکسی تراپی مزیت های دیگری را برای هر کدام از اندام های شخص به همراه دارد.

با انجام کربوکسی تراپی دور چشم می توان به جوانسازی و روشن کردن دور چشم کمک شایانی کرد

به عنوان مثال می توان گفت که با انجام کربوکسی تراپی دور چشم می توان به جوانسازی و روشن کردن دور چشم کمک شایانی کرد یا به عنوان مثال با انجام کربوکسی تراپی پیشانی می توان تا حد زیادی چین و چروک های پیشانی را حذف نموده و جوانی و شادابی را به پوست هدیه داد.

همچنین باید دانست که انجام کربوکسی تراپی موجب تحریک درازمدت و تولید کلاژن در پوست می شود و این عمل موجب کشیدن و محکم کردن پوست شل و افتاده در فرد نیز می شود.

برای افرادی که قصد انجام کربوکسی تراپی را دارند، توصیه می شود حتما به زر کلینیک که یکی از بهترین مراکز برای انجام کربوکسی تراپی است، مراجعه کنند و از بهترین متخصص ها برای درمان چین و چروک های صورت و یا دیگر اندام خود کمک بگیرند.

انواع چین و چروک های پیشانی کدامند؟

در رابطه با چین و چروک های موجود در پیشانی هر فرد باید بگوییم که برخلاف آن چه که فکر می کنید، خطوط پیشانی به گونه ای برای همه افراد یک شکل و یکسان به چشم می آید. در حقیقت دو نوع رایج چین و چروک روی صورت یا همان پیشانی وجود دارد.

یکی از این نوع چین و چروک ها را می توان چین های افقی دانست که روی پیشانی وجود دارند. اما نام این چین و چروک ها برگرفته از حالتی است که روی پوست دارد چرا که این نوع از چین و چروک ها به صورت افقی یا ردیفی بر پیشانی اشخاص ظاهر شده و حالت می گیرد.

باید دانست که معمولاً چین و چروک های افقی یا همان ردیفی در مواردی حاصل بیان احساسات صورت به افراد یا اشخاص دیگر است و از این طریق روی پوست شکل می گیرد.

به طور مثال موردی که می توان گفت این است که برخی از سخنرانان که در مراسمی که بیشتر با استفاده از عضلات صورت خود سعی برای انتقال بهتر صحبت های خود دارند، بیشتر از افراد دیگر چین و چروک های افقی روی صورتشان مشاهده می شود.

نوع دیگری از انواع چین و چروک های پیشانی را می توان چین و چروک های عمودی دانست

اما نوع دیگری از انواع چین و چروک های پیشانی را می توان چین و چروک های عمودی دانست که در این حالت می توان گفت که خط پیشانی در حالتی به شکل خطوط عمودی کوتاه را به خود گرفته است

و در میان ابروهای فرد پیدا می شود. در حالت کلی این نوع از خطوط میان ابروها را با عنوان خط عمودی روی پیشانی می شناسیم.

اما اگر بخواهیم بر اساس نظر متخصصان به بررسی بپردازیم، باید بدانیم که چین و چروک های عمودی در واقع در پیشانی فرد با عنوان گلابلار نامیده می شود.

دقیقا مانند چین و چروک های افقی روی پیشانی شخص، چین و چروک های گلابلار یا همان چین و چروک های عمودی نیز در نتیجه برخی از بیانیه ها و حرکت های صورت در واکنش نشان دادن هستند.

به افرادی که قصد درمان یا همان انجام کربوکسی تراپی پیشانی و یا اندام های دیگر بدن را دارند، پیشنهاد می شود به مراکز درمانی معتبری مانند مرکز درمانی زر کلینیک مراجعه فرمایید.

نوع دیگری از انواع چین و چروک های پیشانی را می توان چین و چروک های عمودی دانست
نوع دیگری از انواع چین و چروک های پیشانی را می توان چین و چروک های عمودی دانست

تاریخچه کربوکسی تراپی به چه صورت است؟

به طور کلی باید دانست که انجام عمل کربوکسی تراپی پیشانی و یا کربن دی اکسید تراپی، جزو روش های جدید در علم پزشکی نیست و مدت زمان زیادی است که کربوکسی تراپی در علم پزشکی رواج یافته است.

می توان گفت که در ابتدا بهره گرفتن از انجام کربوکسی در دهه ۱۹۳۰ و در کشور فرانسه اختراع شد و مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا فرانسوی ها به این موضوع پی برده بودند که حمام کردن و یا شنا در آبی که از درصد بسیار بالایی از گاز دی اکسید کربن برخوردار است، به طور چشمگیری موجب بهبود یافتن هرچه سریع تر آسیب ها و زخم های پوست اشخاص می شود.

اما پس از این موضوع در دهه ۱۹۵۰ میلادی، متخصصان جراح قلب از عاملی مانند کربوکسی تراپی برای درمان بیمارانی که دچار بیماری های عروقی شده بودند

که البته این مورد از مشکلات خونرسانی نادرست به بافت ها و یا تجمع چربی های افراطی در اروپا شده بود، بهره گرفتند.

تاریخچه کربوکسی تراپی به چه صورت است؟
تاریخچه کربوکسی تراپی به چه صورت است؟

پس از آن در سال ۱۹۹۵ بهره گیری از کربوکسی تراپی در میان افراد شناخته شد و مردم آن را یکی از روش هایی برای جوان تر نشان دادن پوست و همچنین زیبایی پوست دانستند و استفاده از کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش ها در حوزه زیبایی و رفع برخی از مشکلات پوستی شد.

اما بیشترین کاربرد کربوکسی تراپی در گذشته به از بین بردن چربی های موضعی در فرد و یا جوانسازی پوست افراد می پرداخت و محبوبیت خود را صرفاً در این حوزه ها داشت.

مشاوره اولیه کربوکسی تراپی به چه صورت است؟

در اولین جلسه، پزشک به بررسی وضعیت بیمار می پردازد تا از این طریق به این موضوع دست یابد که آیا مانعی برای انجام کربوکسی تراپی یا همان درمان شخص وجود دارد و یا مشکلی نیست. اما اگر شخص به برخی از مراحل انجام کربوکسی تراپی حساسیت داشته باشد

و همچنین انجام این عمل سبب عارضه ای برای او شود، به هیچ عنوان پزشک متخصص، انجام کربوکسی تراپی را به فرد پیشنهاد نمی کند.

همچنین باید دانست که مشاوره با پزشک و در جریان قرار دادن متخصص از حالت های بدنی فرد قبل از شروع درمان از طریق کربوکسی تراپی، لازم و به نوعی اجباری است.

مراحل انجام کربوکسی به چه صورت است؟

در این قسمت از مقاله به بررسی مراحل انجام کربوکسی تراپی می پردازیم و پس از آن کربوکسی تراپی پیشانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اشخاصی که برای انجام کربوکسی تراپی به متخصصین مراجعه می کنند، باید بدانند که در طول انجام و یا در طول درمان، ضربان یا فشارهای خفیفی را حس می کنند که حدوداً به مدت 2 تا 4 دقیقه موجب ناراحتی و اندکی تحمل درد در بیمار می شود.

می توان گفت که این فشار یا همان ضربان به این دلیل است که حلالیت گاز دی اکسید کربن حدوداً ۲۰ برابر بیشتر از اکسیژن است و همچنین دی اکسید کربن به سادگی و همچنین پس از تزریق به سرعت در ناحیه های اطراف پخش شده و انتقال می یابد.

اما پس از انجام این مراحل و وارد کردن گاز دی اکسید کربن به پوست، حدود ۳ تا ۵ دقیقه طول خواهد کشید که به طور کامل جذب پوست شخص شود.

قرمز شدن

اما باید این نکته را نیز یادآور شد که به دلیل آن که متخصص، اکسیژن را به ناحیه مد نظر می فرستد، موضع یا همان ناحیه مقداری برآمده و اندک مقداری قرمز خواهد شد.

باید دانست که مواردی مانند برآمده یا قرمز شدن نشاندهنده این است که واکنش التهابی انجام شده و این را باید بدان معنا دانست که تولید کلاژن در پوست تحریک شده است.

اما پس از تکمیل مراحل درمان، فرد باید بداند که هیچ گونه دردی نخواهد داشت ولی می توان گفت که انفجارهای خفیفی را در زیر پوست خود حس خواهد کرد که این روند تا زمانی که گاز به طور کامل دفع شود، ادامه دارد.

پس از انجام کربوکسی تراپی حتماً در نظر داشته باشید که پوست یا محل درمان به هیچ عنوان تا ۴ ساعت با آب تماس نداشته باشد.

ولی نکته بسیار مهمی که کربوکسی تراپی را نزد افراد محبوب کرده است، این است که شخص پس از درمان بلافاصله می تواند به راحتی بدون احتیاج به همراه، از مطب خارج شده و به کارهای روزانه خود بپردازد.

به اشخاصی که قصد انجام کربوکسی تراپی را دارند، توصیه می شود که به زر کلینیک که یکی از معتبرترین مراکز درمانی با بهترین کادر درمانی است، مراجعه فرمایند.

قرمز شدن
قرمز شدن

چه کسانی به دنبال درمان از طریق کربوکسی تراپی هستند؟

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که معمولاً افرادی که از سن ۳۰ سالگی گذشته و آن را به نوعی پشت سر نهاده اند، برای انجام کارهایی مانند کشیدن و سفت کردن پوست، رفع تیرگی های دور چشم و همچنین رفع غبغب و خلاص شدن از چین و چروک های پیشانی، به درمان از طریق کربوکسی تراپی می پردازد.

اما باید این نکته را نیز ذکر کرد که هرچه شخص مراجعه کننده جوان تر باشد، نتیجه کاملاً بهتری را خواهد دید. از هر ۱۰ نفر مراجعه کننده حدوداً ۸ نفر پس از دو جلسه انجام کربوکسی تراپی به طور کامل خواهند فهمید که مشکلشان به طور چشمگیر و قابل ملاحظه ‌ای رفع شده و همچنین دور چشم از تیرگی ها رهایی پیدا می کند.

نتایج انجام کربوکسی تراپی مانند بهبود و شفافیت رنگ پوست و همچنین بافت های پوست در بیماران به طور کامل محسوس و قابل مشاهده است.

اما برای بیمارانی که نگرانی هایی مانند غیر طبیعی جلوه کردن نتایج تزریق های مختلف روی پوست خود هستند، باید بگوییم که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، موثرترین روش ها برای رفع چین و چروک ها و جوانسازی پوست است.

این روش را می توان روشی کاملاً طبیعی دانست و در این باره اصولاً نگران نبود و با اطمینان کامل به بهترین مراکز درمانی مانند زر کلینیک مراجعه نمود و پوست خود را از جوانی و شادابی بهره مند ساخت.

چند جلسه برای درمان کامل لازم است؟

در رابطه با تعداد جلسات درمانی برای شخص باید گفت که این موضوع ابتدا به خود شخص و این که چه کارهایی می خواهد انجام دهد، بستگی دارد.

اما به طور کلی باید گفت که انجام کربوکسی تراپی در ناحیه صورت حدوداً ۴ تا ۶ جلسه برای درمان کامل نیاز دارد که این موضوع نیز باز به خود شخص و همچنین متخصص او مربوط می شود.

اشخاص مراجعه کننده معمولاً ماهانه حدود ۳ تا ۴ جلسه به متخصص خود مراجعه می کنند و انجام هر یک جلسه کربوکسی تراپی نیز در حدود ۶ تا ۸ ماه نتایج خود را حفظ کرده و فقط شخص به سبب چکاپ خود می ‌تواند به زر کلینیک مراجعه کند.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید