میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

کربوکسی تراپی دست
کربوکسی تراپی دست

لیست موضوعات

کربوکسی تراپی دست

امروز با موضوع کربوکسی تراپی دست در خدمت شما هستیم.

امروز می خواهیم در مورد یکی از بهترین راه های جوانسازی پوست با شما صحبت کنیم. روش مدرنی که باعث شادابی و طراوت و لطافت بافتی پوست شما خواهد شد.

روش جدید و مدرنی که امروز می خواهیم به شما معرفی کنیم ، روش کربوکسی تراپی است. شاید برایتان سوال شود که کربوکسی تراپی چیست و برای چه به کار می رود؟

کربوکسی تراپی دست
کربوکسی تراپی دست

برای کسب اطلاعات لازم در مورد کربوکسی تراپی دست می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

در مقاله کربوکسی تراپی دست، سعی شده تا به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود. پس با ما همراه باشید.

‌امروز با هم می خواهیم در مورد کربوکسی تراپی دست با هم صحبت کنیم.

همه می دانیم که داشتن پوستی زیبا و شاداب و بدون چین و چروک  که ناشی از سن بالا، وزن و عوامل دیگر است، بسیار بر روی زیبایی و جوانی ما تاثیر گذاشته و اعتماد به نفس ما را به  شدت افزایش خواهد داد.

داشتن پوستی زیبا

پس داشتن پوستی زیبا، آن هم در ناحیه ی دست که همیشه در معرض دید بوده، بسیار برای ما حیاتی است  و بر روی زیبایی ظاهر ما و همچنین اعتماد به نفس ما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

پس برای حل این مشکل، ما به شما کربوکسی تراپی دست را معرفی می کنیم تا بتوانید لطافت و زیبایی  پوست خود را به خصوص در ناحیه دست به دست آورید و پوستی شاداب، همراه با لطافت و جوان داشته باشید.

همه ما می دانیم که انسان با افزایش سن، معمولاً پوست خود را نسبت به گذشته پژمرده تر می بیند و طبیعی است که این  حالت پوست که می تواند ناشی از پیری و عوامل دیگر باشد، بسیار در ظاهر ما تاثیرگذار است.

داشتن پوستی زیبا
داشتن پوستی زیبا

دست های ما در واقع قسمتی از بدن است که نمی توان آن را‌ مخفی نمود

همچنین می دانیم که دست های ما در واقع قسمتی از بدن است که نمی توان آن را‌ مخفی نمود و عیوب آن را پوشاند.  پس اگر قسمتی از بدن ما، به خصوص دست های ما دچار چین و چروک شود، نمی توان آن را با هیچ لوازم آرایشی مخفی کرد که خود این معضل بزرگی برای افرادی است که به ظاهر خود توجه می کنند.

باید به این نکته نیز توجه کرد که در واقع دست ها، بخشی از بدن هستند که می توانند معیار سنجش سن انسان قرار گیرند. پس بانوانی که نسبت به سن خود حساس هستند، بیشتر به این روش درمانی نیاز دارند.

ما در این مقاله، به طور جامع و مفصل، کربوکسی تراپی دست را برای شما معرفی کنیم. زیرا می دانیم که کربوکسی تراپی دست بسیار جایگزین بهتری نسبت به عمل های جراحی زیبایی است و به شما کمک می کند تا با هزینه کمتر واعتماد بیشتر، به هدف و مقصد خود برسید.

در ادامه مطلب، علاوه برسوال های مهم و اساسی، توضیحاتی جامع در مورد کربوکسی تراپی دست خواهیم داشت.

کربوکسی تراپی چیست؟

تاریخچه کربوکسی تراپی

چه هنگامی کربوکسی تراپی برای دست ها لازم است؟

چرا دست ها چروک می خورند؟

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی دست به چه میزان است؟

چه تعداد جلسات برای کربوکسی تراپی دست مورد نیاز است؟

آیا کربوکسی تراپی دست ها نیاز به بیهوشی دارد؟

هزینه کربوکسی تراپی دست چقدر است؟

اقدامات ضروری قبل از کربوکسی تراپی دست ها را بیان کنید.

اقدامات مراقبتی کربوکسی تراپی بعد از جلسات چیست؟

چگونه کربوکسی تراپی دست، جریان خون را در ناحیه دست ها افزایش می دهد؟

آیا کربوکسی تراپی عوارضی نیز دارد؟

در طول کربوکسی تراپی دست، گاز حاصل به کجا می رود؟

نحوه انجام کربوکسی تراپی پوست دست را توضیح دهید.

تاثیر کربوکسی تراپی بر پوست دست ها به چه میزان است؟

پس از کربوکسی تراپی چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

آیا در طی تزریق کربوکسی تراپی، ممکن است اتفاقی رخ دهد؟

فواید کربوکسی تراپی برای پوست دست چیست؟

چه معایبی در دست با کربوکسی تراپی برطرف می گردد؟

افتادگی پوست بازو و کاربرد کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی در هر جلسه چقدر طول می کشد؟

کربوکسی تراپی دست در چه سنینی نتیجه مطلوب تری دارد؟

بیشتر چه افرادی به کربوکسی تراپی دست نیاز دارند؟

آیا می توان کربوکسی تراپی را در فواصل نامنظم انجام داد؟

تمایز کربوکسی تراپی با دیگر عمل های جراحی زیبایی؟

کربوکسی تراپی بیشتر در کدام ناحیه دست ها صورت می گیرد؟

کربوکسی تراپی توسط چه متخصصینی انجام می پذیرد؟

نتیجه گیری

 

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی در واقع نوعی جوانسازی پوست است که در آن با استفاده از گاز کربن دی اکسید و تزریق کربن دی اکسید در پوست، باعث جوانسازی پوست و کلاژن سازی پوست فرد متقاضی می شود.

در مورد نحوه تاثیر گذاری کربوکسی تراپی باید گفت که این روش در واقع با بالا بردن میزان گردش خون و همچنین کلاژن سازی که نوعی پروتئین می باشد، باعث ایجاد شادابی در پوست می شود و از این طریق چین و چروک های ناحیه هایی مانند دست را برطرف می کند.

جوانسازی پوست دست با روش کربوکسی تراپی

جوانسازی پوست دست با روش کربوکسی تراپی به این گونه است که در آن  گاز کربن دی اکسید به پوست ما تزریق می شود تا از این طریق  معایب پوست ما برطرف گردد و پوستی شاداب را برای ما به ارمغان آورد. کربوکسی تراپی می تواند ظاهری زیبا برای پوست دست ما به وجود آورد.

همچنین با ایجاد گردش خون در مناطقی که گاز کربن دی اکسید به آن تزریق شده است، چین و چروک های ناحیه دست ما  به صورت چشمگیری برطرف خواهد شد.

باید دانست که این کار توسط سرنگ هایی انجام می پذیرد که در ابعاد بسیارریزی هستند و سوزن های بسیار ظریفی دارند که خود به تسهیل این کار و آرامش فرد کمک بزرگی می کند.‌

همان طور که گفتیم، با افزایش جریان خون در زیر پوست ما باعث تحریک تولید کلاژن بیشتر در بافت پیوندی پوست ما می شود که این عامل خود باعث جوانسازی و طراوت هرچه بیشتر پوست دست ماست.

همین طور جالب است بدانید که امروزه پزشکان متخصص در سراسر دنیا از کربوکسی تراپی برای درمان انواعی از بیماری ها مانند اختلالات نعوظ، آرتریت حاد، سندروم رینود و آلوپسی و … استفاده می نمایند.

تا به اینجا  به صورت جامع با کربوکسی تراپی آشنایی پیدا کرده و هم اکنون به جزئیات آن نیز خواهیم پرداخت تا اطلاعاتی از همه نظر جامع را تقدیم شما نماییم.

جوانسازی پوست دست با روش کربوکسی تراپی
جوانسازی پوست دست با روش کربوکسی تراپی

تاریخچه ی کربوکسی تراپی

در تاریخچه کربوکسی تراپی نکات بسیار جالبی وجود دارد.

اولین بار این روش زیبایی در سال ۱۹۳۲ در فرانسه صورت گرفت که هدف آن درمان بیماران عروقی بود. جالب است بدانید که این شیوه درمان در سازمان غذا و داروی آمریکا نیز مورد تایید قرار گرفته است.

پس این روش درمانی سابقه ای دیرینه دارد  که از این روش برای ایجاد عروق و همچنین رفع گرفتگی عروق استفاده می شده است.

متخصصان برای مداوای زخم های دیابتی ها و همچنین مشکلاتی که در خونرسانی به بافت وجود داشت، از این روش بهره بسیاری برده اند.

امروزه نیز برای جوانسازی پوست، درمان و ترمیم ترک های پوستی و همچنین لطافت های پوست دست و … و صاف کردن و قابل انعطاف پذیر کردن پوست از این روش مدرن استفاده می شود.

پس روش کربوکسی تراپی در طی زمان، بارها کفایت و اثر خود را در درمان انواع بیماری ها و مشکلات پوستی ثابت کرده است.

چه زمانی کربوکسی تراپی برای دست ها لازم است؟

همه ما می دانیم که با افزایش سن، قدرت انعطاف پذیری بافت های پوستی از ‌ جمله بافت پوست دست کاهش پیدا کرده و رو به تحلیل و پژمردگی می رود که این خود باعث کاهش جریان خون در پوست دست و همچنین ایجاد چین وچروک در نواحی مختلف دست های ما می شود.

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم،  این چین و چروک بر روی ظاهر دست ها تاثیر گذاشته و مشکلات فراوانی را برای اعتماد به نفس انسان و ظاهر او به وجود می آورد.‌

هنگامی که ما قصد داریم ظاهر دست های خود را به حالت گذشته و جوانی بازگردانده و دوباره دست هایی شاداب مانند ایام جوانی داشته باشیم، می توانیم   سراغ این روش درمانی که کربوکسی تراپی نام دارد، برویم تا با ایجاد پوستی لطیف و شاداب برای دست های خود،  حس جوانی و کاهش سن را برای خود هر چه بیشتر به ارمغان آورده و به آرایش ظاهر خود کمک بسیار کنیم.

قطعاً همه ما زمانی که وقتش برسد و این علائم در ما بروز نماید، به فکر درمان آن خواهیم افتاد. آن زمان است که این روش درمانی به کمک ما می آید و این معضل را برای ما چاره می سازد تا آن طور که خود می خواهیم  ظاهر خود را  با لطافت جوان نگه داریم.

چه زمانی کربوکسی تراپی برای دست ها لازم است؟
چه زمانی کربوکسی تراپی برای دست ها لازم است؟

چرا دست ها چروک می خورند؟

حال می خواهیم علت های چروک خوردن دست ها را بررسی کنیم.

پس در ابتدا باید این نکته را بررسی بکنیم که اصلا چروک شدن دست ها چه اهمیتی دارد؟ برای اهمیت این نکته باید به مسائل زیر توجه فرمایید.

همان گونه که می دانید، چروک شدن پوست صورت، به سرعت باعث می ‌شود که سرعت پیری ما مشخص شود. چروک صورت به خوبی حدود سن ما را نشان می دهد و می ‌تواند این فکر را در دیگران تداعی کند که ما پیر شده ایم. همان طور که چروک  شدن پوست دست ما نیز می ‌تواند ظاهر سن ما را بالا ببرد و حتی  شاید کاری کند که بالا تر از سنی که هستیم، به نظر برسیم.

پس رسیدن به پوستی سالم و ایجاد پوستی با طراوت، انعطاف پذیر، صاف و شاداب، بسیار در نشان دادن میزان سن ما و همچنین در افزایش اعتماد به ‌نفس ما در سنین بالا اهمیت دارد.

پوست دستمان نیز به اندازه پوست دیگر اندام های بدن ارزشمند است

ولی نکته ای که حائز اهمیت است این است که پوست دستمان نیز به اندازه پوست دیگر اندام های بدن ارزشمند است و همان طور که ما به پوست صورت خود اهمیت می دهیم، باید به پوست دست خود نیز اهمیت دهیم.

به ویژه آن که شاید بتوان معایب پوست صورت را با انواع آرایش ها  مخفی نگاه داشت. اما پوست دست، چنین قابلیتی را ندارد و به خوبی حقیقت پوست ما را برای دیگران فاش خواهد نمود.

در این قسمت از مقاله کربوکسی تراپی دست، می ‌خواهیم عواملی که باعث پیری پوست دست و همچنین چین و چروک شدن آن می شود را مورد بررسی قرار دهیم.

عواملی را که در این بخش اعلام خواهیم کرد، از شایع ترین دلایل ایجاد چین و چروک بر روی پوست دست و همچنین پیری پوست دست می باشد.

اگر ما دست هایمان را مداوم در شرایط سختی قرار دهیم

در ابتدا، اگر ما دست هایمان را مداوم در شرایط سختی قرار دهیم و مدام، به انجام اعمال دشوار بپردازیم، قطعاً پوست دست هایمان از حالت  و شرایط عادی خارج شده و نسبت به سن خویش با چین و چروک های بیشتری بر روی دست های خود مواجه خواهیم شد.

مورد بعدی آن که اگر باز به طور متوالی  و به صورت طولانی، پوست دست های خود را در معرض شدید آفتاب قرار دهیم، این خود یکی از عوامل آن است که کیفیت بافت های پوستی دست ما کاهش پیدا کند و باز دچار پیری در ناحیه دست و چین و چروک آن شویم.

همچنین فشارهای روحی، تنش های استرس زا و از این قبیل موارد، می‌ تواند آثار منفی زیادی را بر روی پوست ما ایجاد نماید که این مطلب، امروزه ثابت شده است. جالب است بدانید که کاهش فشارهای روحی، تاثیر مثبت و بسزایی را در پوست ما خواهد گذاشت.

اگر ما دست هایمان را مداوم در شرایط سختی قرار دهیم
اگر ما دست هایمان را مداوم در شرایط سختی قرار دهیم

کاهش وزن به صورت ناگهانی

عامل بعدی که می تواند به پوست دست ما آسیب بزند، کاهش وزن به صورت ناگهانی است  که به سبب آن، پوست دست ها و دیگر اندام های بدن دچار مواردی چون افتادگی و غیره می‌شود وما باید قبول کنیم که اگر قصد کم کردن وزن داریم؛ برای حفظ طراوت و شادابی پوست خود، باید به صورت تدریجی و با سرعت متوسط این کار را به انجام برسانیم تا به سلامتی دیگر اندام های بدن از جمله پوست آسیب نرسانیم.

اما عاملی که بیش از همه می‌ تواند به پوست ما آسیب رساند، استفاده از مواد شوینده به صورت مکرر و به میزان زیاد است. این مورد که در بانوان بیشتر از آقایان شایع است، باید مورد توجه همگی قرار گیرد و با استفاده از دستکش های مخصوص، این آسیب را به حداقل ممکن برسانیم.

کاهش وزن به صورت ناگهانی
کاهش وزن به صورت ناگهانی

 عواملی را که نام بردیم، از مهمترین عوامل مهم پیرشدن دست ها به شمار می آید که اگر مورد غفلت قرار گیرد، آثار بسیار ناهنجاری را بر روی دست های ما به وجود خواهد آورد. پس در پیشگیری از این عوامل کوشا باشیم.

لکه های پیری

به عنوان نکته آخر در این مبحث، به لکه های پیری نیز اشاره کنیم. البته لکه ها، ارتباطی با سن انسان ندارند.  ممکن است تا بر روی هر سنی بروز نمایند.  عامل به وجود آورنده این لکه ها نیز، همان تابش مداوم نور خورشید است  که به صورت لکه های قهوه ای رنگی بر روی پوست دست انسان بروز می نماید.

اما اگر شما نیز دچار پیری دست به هر دلیلی شده اید و از این موضوع رنج می برید، یکی از بهترین روش‌های درمان آن روش کربوکسی تراپی است که به شما کمک می کند تا بدون درد و خونریزی و عوارض ناشی از آن، پوست دست های خود را به میزان بسیار زیادی به حالت جوانی باز گردانید و از این طریق اعتماد به نفس، جوانی و شادابی خود را بار دیگر به دست آورید.

اشاره کردیم که روش کربوکسی تراپی، تمام این مشکلات پوستی اشاره شده را به میزان قابل توجهی حل خواهد نمود که امروزه نیز مورد استقبال مردم در سراسر جهان قرار گرفته است.

لکه های پیری
لکه های پیری

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی دست به چه میزان است؟

قابل ذکر است که در هر روش و عمل زیبایی،  ماندگاری آن روش احتمالاً دائمی نیست.

در هر روش درمانی، میزان ماندگاری و تاثیر آن به خصوصیات بدنی فرد و شرایط و نحوه زندگی او بستگی دارد و با توجه به این موارد و جزئیات، می تواند متغیر باشد. اما در حالت کلی و به طور معمول، کربوکسی تراپی برای دست تقریبا شش ماه ماندگاری دارد و بعد از آن شش ماه به توصیه پزشکان، شخص ‌می تواند برای گرفتن نتیجه مطلوب تر، دوباره به آن پزشک مراجعه کرده و هر ۶ ماه یک بار آن را تمدید نماید.

پس این روش زیبایی را می توان به افرادی که برای ظاهر خود ارزش قائل هستند، توصیه نمود تا با مشورت با پزشک متخصص خود برای این درمان و زیبایی خود اقدام نمایند.

چه تعداد جلسات برای کربوکسی تراپی دست مورد نیاز است؟

 تعداد جلسات در کربوکسی تراپی دست ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

یکی از این عوامل، میزان ماده تزریقی برای هر فرد است که بتوان با آن حالت جوانی گذشته را به دست آورد. پس در هر فرد با فرد دیگر این میزان متفاوت است.

در نتیجه میزان تزریقی که باید برای فرد صورت بگیرد، متفاوت خواهد بود که این میزان خود بستگی به آن دارد که فرد متقاضی برای جوانسازی پوست دست خود، به چه میزانی به تزریق نیاز دارد.

عامل دیگری که در این مورد دخیل است، خصوصیت های بدنی در فرد متقاضی است که می تواند تعداد آن را کم یا زیاد کند و تشخیص آن نیز توسط پزشک متخصص آن صورت خواهد گرفت.

اما اگر به صورت کلی این عامل را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دانست که به صورت معمول بین چهار جلسه تا شش جلسه برای درمان فرد متقاضی ضروری می باشد که البته فاصله بین این جلسات بین 7 تا  روز10 به تشخیص پزشک متخصص، متغیر می باشد.

چه تعداد جلسات برای کربوکسی تراپی دست مورد نیاز است؟
چه تعداد جلسات برای کربوکسی تراپی دست مورد نیاز است؟

آیا کربوکسی تراپی دست ها نیاز به بیهوشی دارد؟

چون  در این روش، در واقع از سرنگ های بسیار نازک که سوزن های بسیار ظریفی دارند،  استفاده می شود؛ در واقع  به طور کلی نیاز به بیهوشی ندارد و همچنین با نداشتن خونریزی در این روش  اصلا نیاز به بیهوشی هم نخواهیم داشت. زیرا زخمی شکل نخواهد گرفت و در واقع درمان سرپایی است که این خود یکی از فواید این روش زیبایی است.

همچنین به دلیل این که برای این عمل ها از سوزن های بسیار ظریف استفاده می شود که گاز کربن دی اکسید را در زیر لایه های پوست وارد می ‌کنند، پس نه خونریزی درکار است و نه درد طاقت فرسای ناشی از آن وجود دارد.

پس این روش برای عزیزانی که می خواهند با روش سرپایی و بدون درد به زیبایی پوست خود، به ویژه در ناحیه دست برسند، بسیار توصیه می شود که با مشورت گرفتن با پزشکی متخصص، این روش را برای درمان چین و چروک های پوست دست خود به کار برند.

هزینه کربوکسی تراپی دست چقدر است؟

باید دانست که محبوبیت کربوکسی تراپی در سراسر دنیا، روز به روز در حال افزایش است و این  تکنیک خاص که در آن از عناصر موجود در طبیعت استفاده می شود، بسیار مورد استقبال واقع شده است و بسیاری از اقشار جامعه از آن در مواقع مختلف به نفع سلامتی و زیبایی خود بهره برده اند.

در این روش درمانی، مانند تمام روش های زیبایی، هزینه آن نیز به میزان جلسات و میزان مواد استفاده شده در آن و موقعیت پزشک متخصص، متفاوت خواهد بود که توسط پزشک متخصص زیبایی مشخص خواهد شد. پس برای آگاهی از هزینه باید به شرایط فیزیکی خود و همچنین باید به عوامل دیگری که در این مورد نقش اساسی را بر عهده دارند، توجه نمود.

هزینه کربوکسی تراپی دست چقدر است؟
هزینه کربوکسی تراپی دست چقدر است؟

اقدامات ضروری قبل از کربوکسی تراپی دست ها

یکی از مزایای بسیار خوب  روش کربوکسی تراپی زیبایی آن است که معمولاً برای انجام کربوکسی تراپی برای دست ها، احتیاج به هیچ آمادگی قبلی خاصی وجود ندارد و می توان با خیال راحت در هر زمانی که پزشک متخصص مقرر نموده است، مراجعه نمود و جلسات درمانی را شروع کرد.

این ویژگی باعث می شود تا این روش درمانی دردسر بسیار کمتری را  نسبت به بعضی از روش های زیبایی داشته باشد. پس به طور خلاصه، برای انجام روش کربوکسی تراپی برای دست ها، ما به هیچ گونه مراقبت خاصی برای آغاز این روش سر پایی احتیاج نداریم.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشت، در صورتی که پزشک ما صلاح می داند که دستورالعمل های خاصی را قبل از کربوکسی تراپی رعایت کنیم و به انجام رسانیم، باید این اعمال را انجام داده و به توصیه های پزشکی مورد نظر خود توجه نماییم تا بتوانیم شرایط دلخواه خود را کسب کنیم.

در اینجا، بعضی از موارد پیشنهادی برای گرفتن نتیجه بهتر در روش کربوکسی تراپی را به شما معرفی کنیم:

نکته اول آن که باید در نظر داشته باشید:  لااقل ۲۴ ساعت قبل از آن که کربوکسی انجام دهید، از داروهایی که خون شما را رقیق کرده مانند آسپرین و همچنین داروهای ضد التهاب، دوری نمایید.

اگر در دوران بارداری و یا شیردهی هستید، بهتر است تا این روش را با مشورت پزشک خود انجام دهید و یا از آن اجتناب کنید.

حتما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قبل از کربوکسی تراپی، یک وعده غذایی مقوی و پر انرژی مصرف نمایید تا با سرعت بیشتری نتیجه مطلوب خود را کسب کنید.

پس برای انجام  هر گونه عملی ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید.

در اینجا، بعضی از موارد پیشنهادی برای گرفتن نتیجه بهتر در روش کربوکسی تراپی را به شما معرفی کنیم:
در اینجا، بعضی از موارد پیشنهادی برای گرفتن نتیجه بهتر در روش کربوکسی تراپی را به شما معرفی کنیم:

اقدامات مراقبتی کربوکسی تراپی بعد از جلسات

همان طور که در مورد قبلی اشاره شد، کربوکسی تراپی نیاز به مراقبت خاصی ندارد که این خود یکی از فواید و مزایای این روش زیبایی است.  چون همان طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم،  در این روش هیچ گونه خونریزی و یا دردی وجود ندارد که نیاز به مراقبت های جدی پس از انجام این روش داشته باشیم.

اما یک نکته را نیز باید در مورد کسانی که این روش را برای کاهش چربی در خود انجام می دهند،  اشاره کنیم  که فرد متقاضی تنها برای ۲۴ ساعت  نباید ناحیه مورد نظر را در تماس مستقیم آب قرار بدهد. حال چه از طریق حمام باشد و یا شنا؛ پس از این مدت  فرد می تواند بدون داشتن محدودیت، منطقه کربوکسی تراپی شده را با آب شست و شو بدهد.

پس نتیجه می گیریم که در این روش، بلافاصله پس از آن که کربوکسی تراپی را انجام دادیم، می توانیم به کار روزانه خود نیز بپردازیم.

چند اقدام پس از کربوکسی تراپی که باعث می شود تا نتیجه مطلوب تری به دست آوریم را شرح می دهیم:

نکته اول این که، بهتر است از ماساژ دادن محل مورد تزریق خودداری نمایید.

نکته دوم این که بهتر است تا ۴۲ ساعت بعد از تزریق و انجام دادن کربوکسی تراپی، از انجام حرکات ورزشی خودداری نمایید. همین طوربرای گرفتن نتیجه بهتر، تا ۴۸ ساعت پس از آن که کربوکسی تراپی انجام داده ‌اید، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید.

همچنین بهتر است که یک هفته از خوردن نمک خودداری کنید.

چند اقدام پس از کربوکسی تراپی که باعث می شود تا نتیجه مطلوب تری به دست آوریم را شرح می دهیم:
چند اقدام پس از کربوکسی تراپی که باعث می شود تا نتیجه مطلوب تری به دست آوریم را شرح می دهیم:

و به عنوان نکته آخر، باید به توصیه های پزشک توجه کنید  و احیاناً اگر پماد ویا دارویی تجویز کرده، حتماً استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری برای شما به ارمغان آورد.

چگونه کربوکسی تراپی به افزایش جریان خون در دست ما کمک می کند؟

لازم به ذکر است که بدن انسان به گونه ای خاص‌ دراین مکانیسمی که توسط خداوند طراحی شده، می تواند میزان کربن دی اکسید اضافه خود را دفع نماید.

در روش کربوکسی تراپی با تزریق، میزان اندکی کربن دی اکسید در زیر پوست بدن، ایجاد ناهماهنگی در متعادل کردن میزان کربن دی اکسید در محیط و گردش خون می نماید  و به صورت مصنوعی میزان کربن دی اکسید دربافت دست های ما بالاتر می رود که بدن برای دفع این میزان از کربن دی اکسید، ناچار می شود تا خون بیشتری به آن قسمت از بدن که مورد تزریق قرار گرفته، وارد نماید تا از طریق افزایش جریان خون در آن محیط، کربن دی اکسید باعث ایجاد مویرگ های بیشتری در آن محیط می گردد و همچنین باعث تولید  بیشتر میزان کلاژن و الاستین موجود در بافت ها می گردد.

با توجه به این نکته، تمام موارد گفته شده دست به دست هم می دهند و جوانسازی پوست را برای فرد متقاضی به ارمغان می آورند.

چگونه کربوکسی تراپی به افزایش جریان خون در دست ما کمک می کند؟
چگونه کربوکسی تراپی به افزایش جریان خون در دست ما کمک می کند؟

پس این روش، روشی علمی برای ایجاد طبیعی شادابی پوست  از طریق افزایش جریان خون و همچنین باعث افزایش میزان پروتئین های مربوط به بافت می گردد و متقاضی پس از این دوره ، جوانی و لطافت را در دست های خود حس خواهد نمود.

آیا کربوکسی تراپی عوارضی نیز به همراه دارد؟

یکی از سوالاتی که همواره مردم در مورد عمل ها و روش های درمانی در سرتاسر جهان از خود می پرسند، آن است که آیا این روش درمانی برای من عوارضی را در پی خواهد داشت؟ آیا کربوکسی تراپی عوارض هم دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت:

کربوکسی تراپی نیز یک روش به نسبت بی خطر می باشد که این نیز خود یکی از مزایای این روش برای زیبایی پوست است. بار دیگر یادآوری می کنیم که در این روش، هیچ گونه درد و یا خونریزی وجود ندارد و این خود به بی خطر بودن آن گواهی می دهد.

پس مشخص کردیم که تقریباً روش کربوکسی تراپی عوارضی ندارد و کاملاً بی خطر است، اما باید این نکته را در نظر گرفت که این روش فقط و فقط باید توسط پزشکان متخصص و ماهر در این زمینه انجام پذیرد تا برای سلامتی فرد مشکل ایجاد ننماید.

مشورت نکردن با پزشک متخصص

اگر این کار توسط پزشکان مجرب و متخصصان در زمینه زیبایی و پوست و مشورت گرفتن از آن ها انجام نپذیرد، ممکن است که صدماتی به سلامتی ما بزند و یا آن طور که می خواهیم ،این روش نتیجه ندهد و همچنان چین و چروک هایی که برای رفع آن اقدام کرده ایم، بخشی از آن باقی بماند و نتوانیم نتیجه مطلوب را به دست آوریم.

خیلی از دوستان نیز در مورد گاز مورد استفاده در این عمل زیبایی سوال می پرسند.  در جواب باید گفت که گاز استفاده شده از نوع غیر آمبولیک است که همان طور که می دانیم، این نوع گاز برای سلامتی بی ضرر می باشد.

همچنین باید دانست که این نوع گاز به میزان اندک و طبیعی در بدن وجود دارد و دوباره این گاز باید توسط پزشکان متخصص در این زمینه و توسط دستگاه به میزان مشخص سنجیده و تنظیم شود.

مراجعه نکردن به اهل فن

و به طور کلی باید این نکته را بدانیم که برای هر موضوع درمانی، اگر به اهل فن آن که تخصص و تجربه ی آن را داشته باشد مراجعه نکنیم، قطعاً با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد و ساده و مطمئن ترین موضوعات، به شدت خطرناک خواهند شد و می توانند برای سلامتی ما بسیار مضر باشند و در حالاتی، مشکلاتی را برای ما به وجود آورد که جبران آن برای هیچ  کس ممکن نباشد.

بنابراین در انتخاب های خود عجله نکنیم و با در نظر گرفتن تمام شرایط و مشورت کردن با متخصصین این امر، این روش درمانی را برای خود برگزینیم. قطعاً به این صورت، نتیجه مطلوب تری را برای خود رقم خواهیم زد و گرفتار معضلات و عوارض بعد از آن نخواهیم شد.

 ‌پس نتیجه می گیریم که اگر کربوکسی تراپی دست، درست و ماهرانه و با در نظر گرفتن شرایط فرد متقاضی انجام پذیرد، مشکل و خطر خاصی را به دنبال نخواهد داشت.

در طول کربوکسی تراپی دستها، گاز حاصل به کجا می رود؟

بعضی نیز این سوال را می پرسند که آیا گاز کربن دی اکسید برای بدن ما ضرری  نخواهد داشت و چنان چه ما این گاز را تزریق نماییم، آیا این موضوع به سلامتی ما و همچنین اندام های قلب و مغزمان آسیب نخواهد زد؟

 در مورد این سوال نیز باید بیان کنیم که در بدن ما به صورت طبیعی گاز کربنیک و یا کربن دی اکسید وجود دارد و بدن به صورت های مختلفی آن را دفع خواهد نمود.

همچنین باید دانست که میزان تزریق این گاز در زیر پوست ما در روش کربوکسی تراپی بسیار اندک بوده و چنین گازهایی که به میزان اندک در بدن انسان وارد خواهند شد، خطری نخواهد داشت و بدن به راحتی آن را نیز دفع خواهد نمود.

دفع گاز از بدن

برای این که بدانیم تا این گازها چگونه از بدن دفع می شوند، باید گفت که این گازها توسط بافت ها جذب شده و از طریق ریه ها با اکسیژن موجود در هوا مبادله و دفع خواهند شد و با بازدم از طریق دهان و بینی خارج خواهند شد.

پس این موضوع نیز نباید باعث نگرانی افراد شود. زیرا که تمام این روش ها به صورت علمی ثابت شده و اگر خطرات مهمی را برای سلامتی بدن انسان داشته باشد، قطعاً اجازه انجام این روش ها در هیچ کشوری داده نخواهد شد. زیرا برای علم پزشکی مهمتر از همه چیز، سلامتی جسمی بدن انسان است و در  مرحله بعدی به مسائل دیگر او می پردازد.

برای اطلاعات بیشتر، حتما با پزشک متخصص زیبایی خود در این موارد مشورت کنید تا از آسیب نرسیدن به سلامتی خود  در این موارد به طور کامل مطمئن گردید.

دفع گاز از بدن
دفع گاز از بدن

تاثیر کربوکسی تراپی بر پوست دست ها به چه میزان است؟

همان طور که در بخش های پیشین نیز اشاره کردیم، کربوکسی تراپی بر روی پوست دست ها از طریق تولید کلاژن جدید و همچنین افزایش جریان خون در زیر پوست دست  که خود سبب تولید کلاژن در زیر پوست می گردد، به بهبود وضعیت پوست و از بین بردن چین و چروک های آن کمک خواهد کرد.

اما اگر بخواهیم عمیق تر این موضوع را بررسی کنیم، در می یابیم که تمام چین و چروکی که در سطح پوست دست های ما و دیگر نقاط بدن به وجود می آید، حاصل پارگی پروتئین هایی به نام کلاژن می باشد. اینجاست که کربوکسی تراپی ‌به یاری می آید و با ایجاد کلاژن های جدید از طریق افزایش جریان خون و دیگرعوامل، پوست بدن را ضخیم تر و از نظر ظاهری آن را بسیار بهبود می بخشد.

همان طور که در بخش تاریخچه به آن اشاره کردیم، این شیوه در حدود ۴۰ تا ۵۰ سال پیش برای باز کردن رگ ها به کار می رفت که خود متخصصان از ویژگی کربوکسی تراپی برای ایجاد مویرگ های جدید خونی و افزایش جریان خون در میان بافت های پوست استفاده می کردند تا بدن را تحریک کنند که کلاژن بیشتری تولید نماید

و از این طریق از افتادگی های پوست دست بدن انسان همچنین رفع چین و چروک پوست جلوگیری نمایند. قبلا نیز اشاره کردیم که این روش در سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است.

تاثیر کربوکسی تراپی بر پوست دست ها به چه میزان است؟
تاثیر کربوکسی تراپی بر پوست دست ها به چه میزان است؟

نحوه انجام کربوکسی تراپی برای دست

قلب از هر چیز باید این نکته را در نظر داشته باشیم که کربوکسی تراپی برای قسمت های مختلف بدن به میزان حساسیت و عوامل دیگر متغیر خواهد بود.

اما به صورت کلی این عمل تشکیل شده از یک مخزن گاز کربن دی اکسید است که به یک لوله پلاستیکی بسیار باریک که خود به یک تنظیم کننده جریان برای تنظیم مقدار خروجی گاز کربن دی اکسید از مخزن به کار می رود، متصل است .

باید دانست که میزان  خروج این گاز توسط  پزشک متخصص تنظیم خواهد شد که مسلماً پزشک متخصص نیز در این موارد برای هر فرد خصوصیات و عوامل مختلفی را درنظر خواهد گرفت تا به بهترین وجه روش کربوکسی تراپی انجام پذیرد.

گاز کربن دی اکسید از لوله پلاستیکی باریک عبور می کند

پس از آن که گاز کربن دی اکسید از لوله پلاستیکی باریک عبور می کند، به لوله های استریلی می رسد که این لوله ها در انتهای خود دارای فیلترهایی هستند که کمک می کند تا ناخالصی هایی که ممکن است در درون گاز کربن دی اکسید موجود باشد، قبل از ورود به بدن جمع آوری گردیده  و تنها گاز خالص  به میزان معین وارد شود.

سپس  پزشک متخصص توسط سوزنی بسیار ریز بدون آن که خونریزی اتفاق بیفتد، این گاز خالص را به میزان معین وارد بخش هایی از دست و بدن فرد که نیاز به ترمیم دارد، می کند. نا گفته نماند که این تزریق بسیار سطحی بوده و به همین دلیل درد و خونریزی ندارد.

قبلا نیز بیان کردیم که تعداد جلساتی که باید این عمل صورت گیرد، توسط پزشک متخصص در این امر مشخص می شود که معمولا بین چهار تا شش جلسه خواهد بود و بین هر جلسه حدودا  ۷ تا۱۰ روز فاصله می باشد.

همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، تعداد جلسات و موارد دیگر، بستگی به شرایط فرد متقاضی دارد و می تواند متفاوت باشد که توسط پزشک متخصص پوست و زیبایی مشخص خواهد شد.

گاز کربن دی اکسید از لوله پلاستیکی باریک عبور می کند
گاز کربن دی اکسید از لوله پلاستیکی باریک عبور می کند

در فرایند کربوکسی تراپی چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

معمولاً در طی کربوکسی تراپی مشکل خاصی پیش نخواهد آمد،  اما این بستگی به آن دارد که شما چه شخصی را برای این کار انتخاب می کنید و از چه مواد و متریالی برای روش کربوکسی تراپی خود انتخاب می کنید.

همان طور که می دانید، قیمت ها متفاوت است. پس قیمت نهایی با توجه به انتخاب شما و پزشک مورد نظرتان متفاوت خواهد بود. اما توصیه می شود، به بهترین متخصصان مراجعه فرمایید.

فراموش نکنید که یک پزشک ماهر بسیار می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

پس برای جلوگیری از هرگونه تهاجم در ناحیه پوست  بعد از تزریق و یا درطی آن و همچنین اطمینان از حفظ سلامتی و تندرستی خود به دنبال پزشکانی ماهر بگردید‌ و به هیچ وجه در انتخاب خود عجله نکنید و با در نظر گرفتن تمام موارد، جهت شادابی پوست خود اقدام نمایید تا به یاری خداوند، جوانی و طراوت گذشته پوست خود را به دست آورده و اعتماد به نفس گذشته خود را نیز به دست آورید.

در فرایند کربوکسی تراپی چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟
در فرایند کربوکسی تراپی چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

فواید کربوکسی تراپی برای پوست دست چیست؟

همان طور که تا این بخش از نوشتار اشاره نمودیم، کربوکسی تراپی برای پوست  به خصوص برای پوست دستان ما و رفع معایب آن بسیار کمک خواهد نمود.

حال، با هم به بعضی از موارد کاربرد کربوکسی تراپی برای پوست دست اشاره خواهیم نمود.

یکی از مشکلاتی را که می توان با استفاده از روش کربوکسی تراپی حل نمود،  کاهش دادن میزان چربی در نواحی دست است که به زیبایی دست های ما کمک بسیاری خواهد نمود.

این کاربرد کربوکسی تراپی را که اصطلاحاً به آن برطرف کردن سلولیت می گویند، بسیار مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است که در این روش با هدف قرار دادن چربی های نواحی مورد نظر در دست، اقدام به نابودی آن ها می نماید و همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم، پس از این که  کربوکسی تراپی برای برطرف نمودن سلولیت انجام شد، باید ۲۴ ساعت پس از کربوکسی تراپی، از تماس آن قسمت با آب جلوگیری نمود و بعد از این مدت مانعی ندارد.

از بین بردن جوش ها

کاربرد دیگر کربوکسی تراپی بر روی پوست دست، از بین بردن جوش هاست که کیفیت و ظاهر پوست ما را کاهش داده  و شکلی زشت و ناهنجار  برای پوست ما ایجاد می کند.

خوشبختانه با به کار بردن روش کربوکسی تراپی، می توانیم به تمام این مشکلات پوستی پایان دهیم.

از بین بردن جوش ها
از بین بردن جوش ها

از دیگر کاربردهای کربوکسی تراپی در ناحیه دست و بازو، آن است که می ‌تواند پارگی های پوستی را که ناشی ازچاقی ناگهانی است، از بین ببرد.

همه ما می دانیم که این پارگی های پوستی که در بعضی از نقاط پوست به علت  چاقی مانند دست و بازو و در نقاطی دیگر به علت حاملگی است، می تواند ظاهر بسیار بدی را برای پوست ما به وجود آورد. البته قبلاً نیز اشاره کردیم که با روش کربوکسی تراپی، قابل درمان است.

اثرات و علائم جراحی، جای جوش و جای زخم را برطرف کرد

همچنین از دیگر کاربردهای کربوکسی تراپی آن است که می توان با آن، اثرات و علائم جراحی، جای جوش و جای زخم را نیز برطرف کرد که این خود یکی از ویژگی های بارز برای این روش است.  یادآوری می کنیم که حل تمام این موارد بدون درد و خونریزی انجام پذیر است.

یکی از موارد بسیار شایع  که با کربوکسی تراپی  درمان خواهد شد، درمان افتادگی پوست بازو است. افتادگی پوست بازو یکی از مواردی است که از طریق کربوکسی تراپی قابل حل می باشد و قادراست تا حالت زشت و افتاده ی پوست بازو را با روش های مختلفی به حالت اول بازگرداند.

یکی دیگر از کاربردهایی را که روش کربوکسی تراپی به ما عرضه می دارد، درمان زخم های پوستی توسط کربوکسی تراپی است.  با این روش می توان بیماری هایی مانند پسوریازیس را که بر روی نقاط مختلف بدن از جمله دست ها اثر می گذارد، درمان نمود و آثار ناشی از آن را که حاصل  خود ایمنی است، محو کرد.

پس با روش کربوکسی تراپی می توان حتی با بعضی از بیماری های خود ایمنی پوستی مبارزه نمود و اثرات ناشی از آن را از بین برد.

بیماری اگزمای عود کننده

یکی دیگر از بیماری های پوستی که با روش کربوکسی تراپی قابل درمان است، بیماری اگزمای عود کننده می باشد  که با همین روش درمانی در کشور ما نیز قابل معالجه است و می توان مانند بیماری پسوریازیس ،علائم ناشی از آن را نیز بر روی دست ها و نقاط بدن پاک نمود.

به عنوان آخرین نکته در مورد کاربردهای کربوکسی تراپی باید گفت که این روش مدرن می تواند پشت دست ما را نیز پاک سازی کرده و ظاهری جوان برای ما به ارمغان آورد.

البته می توان گفت که از کربوکسی تراپی برای دیگر نقاط بدن نیز استفاده می کنند و این روش در تمامی نقاط بدن اثرات شگفت انگیزی را برای متقاضی به جای خواهد گذاشت.

پس با هم معجزه ها و کاربردهای روش کربوکسی تراپی را روی پوست خویش مشاهده کردیم. حال می توانیم بهتر از گذشته  برای مشکلات پوستی خود راه حل پیدا کرده و به آنان خاتمه دهیم.

بیماری اگزمای عود کننده
بیماری اگزمای عود کننده

علت افتادگی پوست بازو و کاربرد کربوکسی تراپی برای درمان آن

یکی از معضلاتی که خود ناشی از کاهش وزن می باشد، افتادگی پوست در ناحیه های شکم است که به خصوص در قسمت بازو خود را نمایان می سازد. البته برای این افتادگی پوست علت های مختلفی را بیان کرده اند که یکی از آن ها کاهش وزن می باشد که با عوامل دیگری مانند کم شدن الاستیک و کلاژن در بافت های بدن و همین طور از بین رفتن و تخریب چربی در نقاط مختلف بدن مرتبط می شود.

در این حالت، پوست بدن شل می شود و حالت افتاده و نامناسب و غیرقابل انعطاف پذیر به خود می گیرد.

البته امروز می دانیم که برای این موضوع نیز در روش درمانی کربوکسی تراپی راه حلی وجود دارد.

علت افتادگی پوست بازو و کاربرد کربوکسی تراپی برای درمان آن
علت افتادگی پوست بازو و کاربرد کربوکسی تراپی برای درمان آن

همانطور که در انسان سن رو به افزایش می گذارد، احتمال افتادگی پوست نیز بیشتر می شود. همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، لاغری آن هم به صورت ناگهانی، اغلب موجب افتادگی پوست خواهد شد. البته بعضی بیماری ها نیز در روند این بیماری سرعت ایجاد خواهد نمود.

کربوکسی ترابی باعث درمان افتادگی پوست در نقاطی مانند بازو می شود

همان طور که در روش کربوکسی تراپی اشاره نمودیم، کربوکسی ترابی باعث درمان افتادگی پوست در نقاطی مانند بازو می شود که امروزه برای بسیاری از مردم جهان مورد اهمیت واقع شده که به خاطر اهمیت درمان زیادی که این موضوع  دارد، در این مورد جداگانه بحث خواهیم نمود.

باید گفت، تا وقتی که پوست ما حالت ارتجاعی دارد و به حالت اول باز خواهد گشت، در واقع پوست ما دچار افتادگی نشده است. اما زمانی که پوست ما  این قابلیت را از دست می دهد و کم کم شل می شود، ما متوجه می شویم که پوست ما دچار افتادگی شده است.

کربوکسی ترابی باعث درمان افتادگی پوست در نقاطی مانند بازو می شود
کربوکسی ترابی باعث درمان افتادگی پوست در نقاطی مانند بازو می شود

بخش هایی از بدن مانند ناحیه شکم، بالای بازو، غبغب و دیگر قسمت های موجود، قابلیت افتادگی پوست را دارا می باشند و همان طور که گفتیم، این اتفاق در سنین بالا رخ می دهد.

پس این مشکل بزرگی برای جوامع بشری است که می توان آن را از طریق روش کربوکسی تراپی و تزریق  کربن دی اکسید در زیر پوست قسمت افتاده بازو در چند جلسه درمان نمود. پس دیگر می توانیم با این معضل بزرگ زیبایی به راحتی کنار بیاییم.

کربوکسی تراپی در هر جلسه چه مدت طول می کشد؟

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، روش کربوکسی تراپی نوعی درمان سرپایی است که خونریزی و درد نیز ندارد  و همین طور روشی بسیار سریع است که به طورمتوسط بین  ۱۵ تا ۳۰ دقیقه  به طول می انجامد که این زمان در مقابل دیگر روش های درمانی بسیار کوتاه می باشد. البته نتیجه آن بسیار قابل توجه خواهد بود.

همان طور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم، این روش توسط مکانیسم خود بدن صورت می پذیرد. تمامی  این موارد از مزایای این روش مدرن می باشد که علم پزشکی امروز به آن دست یافته است.

ما به جای آن که ساعت ها زیر تیغ جراحی قرار بگیریم که مورد نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشد و خونریزی و درد ناشی از آن طاقتمان را بفرساید، با این روش مدرن یعنی کربوکسی تراپی می توان به راحتی در زمان بسیار کوتاه تری و همچنین با خطرات بسیار کمتری به آن نتایج دلخواه دست یافت.

بنابراین ما این روش مطمئن را  پیشنهاد می دهیم. البته قبل از آن پیشنهاد ما به شما این است که حتماً با پزشک متخصص در این امر مشورت نمایید تا با خیال آسوده و اطمینان بیشتری این روش را بر روی پوست خود برگزیند. پس در مورد این موضوع به هیچ عنوان سهل انگاری ننموده و حتما با متخصصین مجرب در مورد این موضوع صحبت نمایید.

کربوکسی تراپی در هر جلسه چه مدت طول می کشد؟
کربوکسی تراپی در هر جلسه چه مدت طول می کشد؟

کربوکسی تراپی دست در چه سنینی نتیجه مطلوب تری دارد؟

همان طور که می دانیم، کربوکسی تراپی در تمام سنین انجام خواهد شد. ساز و کار این  روش به این صورت است که با ایجاد کلاژن و تحریک برای کلاژن سازی بیشتر پوست را ضخیم تر و جوان تر کرده و از این طریق به از بین بردن چین و چروک و مواردی را که نام بردیم، کمک بزرگی خواهد کرد.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشت، کسانی که بیشتر از ۵۵ یا ۶۰ سال سن دارند، معمولاً نتیجه کمتری نسبت به اشخاصی خواهند گرفت که در سنین پایین تر از آن قرار دارند. اما به صورت کلی باید گفت که این روش درمانی یکی از بهترین روش هایی است که تا امروزه برای رفع چین و چروک و پیری در تمام اعضای بدن به خصوص در دست ها پدید آمده است.

کسانی که شیمی درمانی انجام می دهند

این نکته را نیز باید در نظر داشت که کسانی که شیمی درمانی انجام می دهند و همین طور کسانی که بیماری هایی  مانند صرع دارند و یا بیماران دیابتی و همچنین کسانی که به بیماری های ناشناخته مبتلا هستند و بیماری هایی که قابل کنترل نیست، نباید این تزریق را برای خود انجام دهند. باید قبل از هرگونه اقدامی با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت نمایند.

یکی از عواملی را که باید در هنگام تزریق کربوکسی تراپی حتماً رعایت کنید، آن است که به هیچ عنوان استرس نداشته باشید و از رژیم های سخت غذایی بپرهیزیم تا نتیجه ای که حاصل می شود، برای ما مطلوب تر باشد‌.

همان طور که  قبلا هم اشاره کردیم، این روش برای هر سنی انجام می شود اما بهترین سنین برای انجام کربوکسی تراپی بالای ۳۰ سال می باشد.

کسانی که شیمی درمانی انجام می دهند
کسانی که شیمی درمانی انجام می دهند

بیشتر چه افرادی به کربوکسی تراپی دست نیاز دارند؟

در بخش های پیشین مقاله اشاره کردیم که روش کربوکسی تراپی برای اشخاصی قابل استفاده است که یا پا به سن گذاشته و یا به دلایل عوامل محیطی و موضوعات دیگر، دچار پیری پوست و یا لک و پیس بر روی آن شده اند و یا به صورت کلی از کیفیت پوست خود راضی نبوده و در صدد درمان آن بر می آیند.

در روش کربوکسی تراپی برای دست ها، ما می توانیم از موارد زیر جلوگیری کرده وحتی برای درمان آن ها با روش کربوکسی تراپی اقدام کنیم.

مواردی چون درمان جای جوش، درمان پسوریازیس، درمان اگزما، درمان چروک بر روی پشت دست و همین طور جوانسازی پشت دست، درمان افتادگی پوست بازو، درمان جای زخم و جای جوش و همین طور علائم جراحی که بر روی دست ها به جای مانده، همین طور درمان پارگی های پوستی در ناحیه کتف و غیره. این موارد و موارد دیگری که وجود دارد، برای جوانسازی پوست دست و دیگر قسمت های بدن قابل استفاده است.

درمان بیماری هایی مانند اگزما

می دانیم که بیماری هایی مانند اگزما، بر روی دست های ما تأثیر گذاشته و ظاهری زشت به آنان می بخشند. اگر آن ها را نیز درمان نکنیم، به سرعت رشد کرده و باعث مشکلات دیگر نیز خواهند شد.

روش کربوکسی تراپی این مژده را به ما می دهد که می توانیم با این روش کم خطر و بدون درد و خونریزی به تمامی نگرانی ها پایان داده و بار دیگر جوانی را برای خود به ارمغان آوریم.

عکس از بیماری پسوریازیس که بر روی پوست دست ها اثر گذاشته.

درمان بیماری هایی مانند اگزما
درمان بیماری هایی مانند اگزما

آیا می توان کربوکسی تراپی را در فواصل نامنظم انجام داد؟

همان طور که در بخش های قبلی نیز توضیح داده ایم،  برای کربوکسی تراپی  تقریبا بین ۷ تا ۱۰ روز فاصله برای هر جلسه داده می شود و تعداد جلسات نیز توسط پزشک متخصص تعیین خواهد شد.

اما بعضی از اشخاص سوال می پرسند که آیا می شود این فواصل بین جلسه ای را به دلخواه خود تنظیم نمود؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید پزشک متخصص که وضعیت فرد مورد نظر را بررسی کرده، نظر نهایی را به ما بدهد. پس در این مورد نمی توان نظری قطعی داد.

اما به طور کلی نیز می توان این مورد را این گونه بیان کرد که برای گرفتن نتیجه بهتر، می بایست طبق نظر پزشک خود که معمولاً بین یک هفته تا ۱۰ روز بین  هرجلسه فاصله می گذارد، عمل نمود.  قطعاً این روش برای ما بسیار نتیجه مطلوب تری را در پایان درمان نشان خواهد داد. پس در این مورد قبل از هرگونه اقدامی اول با پزشک خود مشورت کنید.

آیا می توان کربوکسی تراپی را در فواصل نامنظم انجام داد؟
آیا می توان کربوکسی تراپی را در فواصل نامنظم انجام داد؟

تفاوت کربوکسی تراپی با دیگر عمل های جراحی زیبایی

اگرچه امروزه بسیاری از عمل های جراحی شاید به گونه ای انجام شود که در آن فرد متقاضی زیر تیغ جراحی نرود، اما بسیار کم نیز می توان مواردی را یافت که روش درمانی وجود داشته باشد که در آن درد و خونریزی وجود نداشته و فرد متقاضی بتواند پس از پایان هر جلسه روش کربوکسی تراپی فوراً به سمت کارهای روزانه خود برود و بدون هیچ مشکل و درد ناشی از کربوکسی تراپی به کارهای روزانه خود بپردازد.

پس این یک مزیت بسیار شگفت انگیز برای این روش درمانی است که نه به مراقبت های قبل از جلسات درمانی نیاز دارد و نه مراقبت خاصی بعد از پایان جلسه می خواهد.

در حالی که ما می دانیم بسیاری از روش های درمان و عمل‌های زیبایی حتی اگر خونریزی خاصی را هم نداشته باشند، پس از عمل نیاز به مراقبت های ویژه دارند که این، کار را برای فرد متقاضی سخت خواهد نمود. اما خوشبختانه روش کربوکسی تراپی این معضلات را به همراه نخواهد داشت.

تفاوت کربوکسی تراپی با دیگر عمل های جراحی زیبایی
تفاوت کربوکسی تراپی با دیگر عمل های جراحی زیبایی

کربوکسی تراپی بیشتر در کدام ناحیه دست ها صورت می گیرد؟

اگرچه همان طور که در نکات قبل به آن اشاره کردیم، روش کربوکسی تراپی برای موضوعات مختلف و مشکلات مختلفی که بر روی پوست دست ما می تواند رخ دهد، کاربرد ویژه ای دارد.

اما به خصوص برای جوانسازی پوست پشت دست می توان از این روش استفاده کرد و در مواردی مانند لکه های قهوه‌ ای و چین و چروک های به وجود آمده بر روی پشت دست را می توان با این روش کاملا از بین برد و به پوستی صاف، انعطاف پذیر و جوان رسید.

اما همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، می توان با آن در هر نقاطی از دست، بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس که می تواند در هر نقطه ای در دست ها و دیگر نقاط بدن مشاهده می شود را نیز از بین برد.

کربوکسی تراپی بیشتر در کدام ناحیه دست ها صورت می گیرد؟
کربوکسی تراپی بیشتر در کدام ناحیه دست ها صورت می گیرد؟

کربوکسی تراپی توسط چه متخصصینی انجام می پذیرد؟

کربوکسی تراپی روشی است که توسط  پزشکان و متخصصان  پوست و زیبایی در سرتاسر دنیا انجام می پذیرد و امروزه نیز بسیاری از مردم از این روش مدرن استقبال کرده اند. به خصوص آن که جوان سازی در سنین بالا در کشورهای ‌‌های مختلف جهان بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته و امید است تا در آینده، روش های بیشتری در این زمینه کشف گردد.

نتیجه گیری:

برای جمع بندی، بار دیگر نکات جامعی را که تا کنون به آن ها اشاره کردیم را بار دیگر به صورت خلاصه بیان می کنیم.

به عنوان نکته اول: می دانیم که روش کربوکسی تراپی روشی است که  به مدت چندین دهه  در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و در دهه های اخیر برای متخصصان زیبایی نیز کاربرد آن به اثبات رسیده. از این روش ویژه برای ساخت عروق خونی در زیر پوست همچنین تحریک برای کلاژن سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که قبلاً نیز توضیح دادیم، در این روش با افزایش میزان جریان خون، کلاژن سازی برای پوست را نیز افزایش داده و همچنین انعطاف پذیری آن را از طریق محکم کردن بافت پوست و ایجاد قابلیت ارتجاعی  برای پوست افزایش می دهد.

این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که به دلایل مختلفی پوست خوبی ندارند. مانند کسانی که  به طور مداوم در معرض نور خورشید هستند و یا کهولت سن دارند و موارد دیگری که می تواند به پوست انسان به ویژه در ناحیه دست و ناحیه صورت آسیب برساند، مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر لایه پوست

متخصصان در این روش با تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر لایه پوست مورد نظر، با افزایش میزان کربن دی اکسید در بافت پوستی بدن را ترغیب می ‌کنند که برای دفع آن خون رسانی به آن ناحیه از پوست داشته باشد  وافزایش جریان خون آن نقطه سبب تحریک کلاژن سازی نیز خواهد شد. کلاژن که یک نوع پروتئین محسوب می شود، در بالا بردن کیفیت پوست تاثیر بسزایی خواهد داشت.

متخصصان از این مکانیسم استفاده می کنند تا کیفیت پوست نقاط مختلف بدن را بالا برده و در جوان سازی آن کمک کنند. همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، این روش بدون هیچ خونریزی و دردی انجام می پذیرد.

زیرا در این روش از سرنگ هایی استفاده می شود که سوزن های بسیار ظریف و نازکی دارند و اجازه آسیب به بافت را نخواهد داد. نکته دیگری که در این روش وجود دارد آن است که در اکثر اوقات نیاز به مراقبت های قبل و پس از به کار بردن این روش وجود ندارد. مگر در زمان هایی که پزشک معالج صلاح بداند.

یکی از منطقی ترین و آسان ترین روش برای جوان سازی پوست

این روش را باید یکی از منطقی ترین و آسان ترین روش برای جوان سازی پوست دانست  و این روش را می توان برای درمان بیماری هایی چون اگزما، پسوریازیس، درمان جای زخم و جوش، اثرات ناشی از جراحی و موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار داد و همچنین این روش تاثیر به سزایی در رفع علائم لکه های پشت دست انسان دارد.

همچنین به این نکته نیز اشاره کردیم که مواد و گازهای استفاده شده در روش کربوکسی تراپی از مواد غیر آمبولیک بوده و خطری را برای انسان به وجود نخواهند آورد و همچنین گاز ورودی به بدن انسان  که به مقدار بسیار ناچیز می باشد که مانند دیگر گازهایی که در بدن وجود دارد، از طریق ریه های انسان دفع خواهد شد و خطری را برای سلامتی انسان به وجود نخواهد آورد.

همین طور بیان کردیم که تعداد جلسات درمانی در روش کربوکسی تراپی، متغیر بوده و توسط پزشک معالج تشخیص داده خواهد شد و هزینه این روش نیز متغیر بوده و به عوامل مختلفی مانند شرایط فرد و همچنین مواد استفاده شده و عوامل دیگر بستگی دارد که آن نیز توسط پزشک معالج  شما تعیین خواهد شد.

میزان مطلوبیت

میزان مطلوبیت این روش به عوامل مختلفی مانند انتخاب درست پزشک معالج، استفاده از مواد با کیفیت و عوامل بسیار دیگری بستگی دارد که باید حتماً قبل از  انجام کربوکسی تراپی به آنان نیز توجه نمود و روش مطمئن را برگزید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

البته یک بار نیز توضیح دادیم که این روش در سنین بالای ۶۰ سال تاثیر کمتری خواهد گذاشت. اما در هر حال این روش محدودیت سنی نداشته و برای همه سنین به خصوص بالای ۳۰ سال قابل استفاده خواهد بود.

پس به عنوان نکته آخر، باید این نکته را در نظر داشت که برای انجام دادن این روش وبرای جوان سازی، حتماً و حتماً باید با پزشکان متخصص و کاربلد مشورت حاصل گردد و با بررسی شرایط بدنی ما و همی نطور عوامل دیگر این راه را به عنوان راهی مطمئن و بدون درد و خونریزی برای جوان سازی پوست به خصوص در ناحیه دست و همچنین درمان انواع بیماری های پوستی مذکور  مورد استفاده قرار داد.

در انتخاب هیچ روشی درمانی ، از جمله روش کربوکسی تراپی نباید عجله کنیم

در انتخاب هیچ روشی درمانی ، از جمله روش کربوکسی تراپی نباید عجله کنیم و با مشورت گرفتن از کارشناسان ماهر در این حوزه این روش بی خطر را پس از اطمینان حاصل کردن برای خود برگزینیم و پوستی صاف، انعطاف پذیر، شفاف و بدون چین و چروک را برای خود و ظاهر خود به ارمغان آورده و از زیبایی و لطافت پوست خود لذت ببریم.

در این مقاله سعی شد تا به ابعاد مختلف کربوکسی تراپی بر روی پوست دست اشاره کرده و اطلاعات جامعی را برای شما مخاطبین عزیز جمع آوری کنیم تا در انتخاب خودتان، بتوانید بهترین روش را برگزینید و دچار سردرگمی در انتخاب نوع درمان چین و چروک و غیره نشوید.

اما برای آن که بتوانید با قاطعیت و اطمینان بیش از پیش تصمیم بگیرید، به شما توصیه می کنیم که حتماً با پزشک معالج خود که در این زمینه مهارت و تجربه کافی را دارد، این موضوع را در میان گذاشته و پس از آن اقدام به انجام روش های کربوکسی تراپی بکنید. قطعاً این برای شما بهتر و مطمئن تر خواهد بود.

امیدواریم که از این مقاله جامع، لذت کافی و وافی را برده باشید و اطلاعات سودمندی را برای انتخاب خود کسب کرده باشید.

در انتخاب هیچ روشی درمانی ، از جمله روش کربوکسی تراپی نباید عجله کنیم
در انتخاب هیچ روشی درمانی ، از جمله روش کربوکسی تراپی نباید عجله کنیم

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

 

منابع :

https://301.link/uJ

https://cutt.ly/Exvu6Yz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید