میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

کربوکسی تراپی ترک شکم
کربوکسی تراپی ترک شکم

لیست موضوعات

کربوکسی تراپی ترک شکم

در این مقاله سعی شده است درباره موضوع کربوکسی تراپی ترک شکم توضیحات مفیدی را برای شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم. کربوکسی تراپی متد جدید و مناسبی جهت از بین بردن ترک های موجود روی پوست و یا کمتر شدن آنها می باشد. از نظر علمی گاز کرین دی اکسید ، کربوکسی نام دارد. این متد کاربردهای زیادی دارد و در موارد بسیاری استفاده می شود از جمله ازبین رفتن ترک های پوستی که بعد از زایمان یا بارداری و یا لاغری و بلوغ ایجاد شده است.

کربوکسی تراپی ترک شکم
کربوکسی تراپی ترک شکم

 

اگر مایل به انجام کربوکسی تراپی ترک شکم هستید پیشنهاد میکنیم به کلینیک دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای مقاله قرار دارد تماس بگیرید

 

با مطالعه این مقاله پاسخ گویی به سوالات زیر امکان پذیر می باشد.

  • کربوکسی تراپی چیست؟
  • آیا کربوکسی تراپی در درمانترک های پوستی شکم موثر است؟
  • علل شایع ایجاد ترک و شیار روی بدن چه می باشد؟ دلیل علمی آن چه می باشد؟
  • نحوه عملکرد کربوکسی تراپی به چه صورت می باشد؟
  • تاریخچه استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی برای رفع ترکهای پوستی چقدر می باشد؟
  • میزان جلسات کربوکسی تراپی برای درمان چه تعداد می باشد؟
  • آیا گاز کربن دی اکسید مضر می باشد؟
  • آیا انجام روش کربوکسی تراپی عوارضی را در پی دارد؟
  • مزایای انجام عمل کربوکسی تراپی چه مواردی است؟
  • سلولیت چه نوع بیماری پوستی می باشد؟
  • چه کسانی می توانند کربوکسی تراپی شکم را انجام دهند؟
  • چه کسانی نباید کربوکسی تراپی را انجام دهند؟
  • چه اقداماتی قبل و بعد از انجام کربوکسی تراپی باید صورت گیرد؟
  • هزینه انجام کربوکسی تراپی پوست شکم به چه صورت است؟
  • آیا  انجام روش کربوکسی تراپی دردناک می باشد؟
  • مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی چه میزان می باشد ؟
  • تاثیر کربوکسی تراپی برای لاغری به چه صورت است؟

 

کربوکسی تراپی چیست؟

گاز کربن دی اکسید که نماد شیمیایی آن CO2  یک نوع گاز بدون بو و بی رنگ می باشد. این گاز برای استفاده در روش کربوکسی تراپی (CARBOXY THERAPY)  استفاده می شود و در جهت بازسازی و شاداب کردن و زیبایی پوست به کار می رود. که نتیجه آن ازبین رفتن ترک های پوستی می باشد و زخم های موجود روی پوست را حد زیادی بهبود می بخشد. کربوکسی تراپی عبارت است از درمان ترک های پوستی و از بین رفتن آنها با بهره گیری از روش تزریق دی اکسید کربن .

کربوکسی تراپی چیست؟
کربوکسی تراپی چیست؟

در انجام این روش گاز کربن دی اکسید را در قسمت های مدنظر زیر پوست تزریق می کنند، در نتیجه بدن کمبود اکسیژن در قسمتی که تزریق انجام شده ، احساس می کند .گردش خون افزایش دراین ناحیه پیدا می کند و میزان مواد مغذی پوست در ناحیه تزریق شده بیشتر می شود.

سلول های موجود در این قسمت بهبود پیدا می کنند در نتیجه باعث پوست ترمیم می شود . این روش که نوعی عمل زیبایی به شمار می رود باعث زیباتر شدن ،شادابی و جوان سازی پوست می شود. تزریق گاز کربن دی اکسید مویرگ های جدید را در محل موردنظر به وجود می آورد و تارهایی از کلاژن را ایجاد می کند که در بهبود و بازسازی پوست نقش بسزایی دارد.

از بین رفتن چربی ها

تزریق گاز کربن دی اکسید در بافت های چربی با فشار بالا صورت می گیرد. گازی که در پوست تزریق می شود اثرات متوالی را در بدن در پی دارد. فشار بالای تزریق موجب تجزیه شدن چربی های آن قسمت از پوست می شود سپس گردش خون بیشتری حاصل می گردد و اکسیژن بیشتری به کمک خون، به این قسمت می رسد که نتیجه آن رفع شدن چربی ها می باشد.

با در نظر گرفتن محل مورد نظر و اندازه و نوع ترک پوستی حجم و جریان گاز تزریق شده به وسیله پزشک تخمین زده می شود و کربوکسی تراپی صورت می گیرد. میزان حجم گاز تزریقی توسط متخصص به آسانی تنظیم می گردد. دمای گازی که تزریق می شود اهمیت دارد که باید با دمای بدن یکسان باشد. درمان زخم هایی که ترک پوستی به وجود می آورد در این روش صورت می گیرد.

در درمان و رفع ترک های ناحیه پلک، به سرعت و بعداز ده دقیقه گاز کربن دی اکسید جذب می شود. در بافت های چربی که نیاز بیشتری به گاز دارند در قسمت ها تزریق شده حالت کشش به فرد دست می دهد. اگر میزان گاز کربن دی اکسید تزریق شده زیاد باشد پوست تحریک می شود و نیاز به اکسیژن بیشتری در فرد احساس می شود. در این حالت PH خوت افزایش یافته و به اکسیژن بیشتری نیاز است.

 

آیا کربوکسی تراپی در درمان ترک های پوستی شکم موثر است؟

یکی از کاربردهای کربوکسی تراپی درمان و از بین بردن ترک های پوستی شکم می باشد به دلایل مختلف روی پوست ایجاد شده است. حذف و از بین بردن این ترک ها با تغذیه مناسب و ورزش کردن امکان پذیر نیست. از این رو انجام این روش برای درمان توصیه شده است.

هنگامی که کلاژن پوست از بین می رود،پوست کشیده می شود و ترک های پوستی ایجاد می گردد. بروز این اتفاق عموماً در دوره بارداری و یا وزن اضافه کردن رخ می دهد.کربوکسی تراپی در درمان علائم کششی پوست استفاده می شود. برای تمام پوست ها پاسخ گو می باشد.

آیا کربوکسی تراپی در درمان ترک های پوستی شکم موثر است؟
آیا کربوکسی تراپی در درمان ترک های پوستی شکم موثر است؟

 علل شایع ایجاد ترک و شیار روی بدن چه می باشد؟ دلیل علمی آن چه می باشد؟

برخی از محققان علت به وجود آمدن این ترک ها را نامعلوم می دانند اما برخی بر این باورند که دلیل آن از بین رفتنو کاهش بافت های کلاژن می باشد، به این ترتیب پوست الاستیسیته ی خود را از دست داده که باعث به وجود آمدن این ترک ها و شیارها می شود.

در نتیجه لاغری عموماً ترک ها و شیارهایی در سطح پوست به وجود می آید که پوست بدن را بسیار نازک کرده است. این ترک ها قابل حذف می باشند. خاصیت ارتجاعی پوست کم شده و در سطوح پایین تر پوست این ویژگی از بین رفته است. این ترک های پوستی معمولاً در دوران بارداری بیشتر به وجود می آید و در زمانی که دختران در سنین بلوغ هستند نیز این عارضه به وجود می آید.

 علل شایع ایجاد ترک و شیار روی بدن چه می باشد؟ دلیل علمی آن چه می باشد؟
علل شایع ایجاد ترک و شیار روی بدن چه می باشد؟ دلیل علمی آن چه می باشد؟

در دوران بارداری وزن بدن افزایش می کند و روی شکم، سینه و در قسمت های ران و باسن ترک های پوستی ایجاد می شود. رنگ این ترک ها در زمان ایجاد قرمز و صورتی است پس از گذشت زمان ترک های پوستی شکم به شکل خطوط ارغوانی و رنگ سفید یا رنگ پوست در می آید که درمان توصیه شده برای رفع آنها کربوکسی تراپی ترک های پوستی شکم می باشد، که روشی مطمئن می باشد و عارضه ای را در پی ندارد.

 

نحوه عملکرد کربوکسی تراپی به چه صورت می باشد؟

در بدن ما کربن دی اکسید همیشه وجود دارد. به هنگام تنفس، اکسیژن به بدن وارد شده و کربن دی اکسید خارج می شود. کربن دی اکسید عامل کمک کننده  به گردش خون می باشد. همه سلول های بعد به علاوه انجام کار خود، کربن دی اکسید را از بدن خارج می کنند.

اکسیژن وارد شده به هنگام تنفس به ریه می رسد و بعد از آن در اختیار سلول های قرمز قرار می گیرد و سپس به سلول ها می رسد تا به روند فعالیت خود ادامه دهند و سوخت و ساز خود را انجام دهند ، پس از آن کربن دی اکسید توسط سلول آزاد می شود و خون انتقال یافته تا دفع شود.

در هنگام انجام کربوکسی تراپی با انتقال یافتن کربن دی اکسید به سلول ، مقدار زیادی کربن دی اکسید به سلول ها تزریق می شود. که نتیجه آن افزایش میزان گردش خون در آن قسمت می باشد تا سلول ها بتوانند این حجم کربن دی اکسید اضافی را دفع کنند در نتیجه میزان اکسیژن بیشتری به ناحیه تزریق شده وارد می شود.

نتیجه این فرآیند، فریب سیستم گردش خون  و سلول ها می باشد. نتیجه این درمان بهبود تیرگی دور چشم می باشد که در نتیجه  عدم گردش خون در این ناحیه به وجود آمده است. در سلولیت ها نیز این درمان صورت می گیرد و میزان گردش خون افزایش می یابد.

کارکرد دستگاه کربوکسی تراپی به چه صورت است و چگونه میزان گاز کربن دی اکسید را کنترل می نماید؟

در انجام روش کربوکسی تراپی دستگاه های مختلفی استفاده می شود که در میزان و کنترل کردن میزان گاز کربن دی اکسید وارد شده به پوست با هم تفاوت دارند؛ اما همگی اجزای مشترکی دارند و سیستم کار آنها یکسان می باشد.

در دستگاه کربوکسی تراپی یک مخزن برای گاز کربن دی اکسید تعبیه شده است که با استفاده از لوله های پلاستیکی به یک سیستم تنظیم کننده متصل شده است. میزان سرعت تزریق کردن گاز کربن دی اکسید کاملاً تحت کنترل پزشک می باشد.

گاز کربن دی اکسید

گاز کربن دی اکسید وارد دستگاه تنظیم کننده می شود، سپس به لوله استریل  وارد می شود. این لوله استریل دارای فیلتر می باشد؛ که جهت از بین رفتن ناخالصی های موجود می باشد. پس از آن به کمک سوزن کوچکی که متصل است به پوست انتقال می یابد.

شایان ذکر است در به کار گرفتن این روش در مناطقی که پوست نازک تر است مثل پوست گردن، تعداد جلسات مناسب بین 4 الی 8 جلسه می باشد که فاصله جلست 3 هفته می باشد.

در این نوع موارد میزان تزریق گاز کربن دی اکسید حدوداً 80 میلی‌لیتر (سی سی) در دقیقه می باشد. نوع سوزنی که استفاده می شود از نوع G30 مناسب تر است و فواصلی که تزریق صورت می گیرد در حدود یک الی دو سانتی متر می باشد.

گاز کربن دی اکسید
گاز کربن دی اکسید

تزریق در ترک های عمیق

درهنگام انجام عمل ، می بایست ابتدا تزریق را از ترک های پوستی عمیق تر شروع کنیم و سپس ترک های سطحی تر را در مورد درمان قرار دهیم. جهت خانم های باردار این روش مناسب نیست و همچنین کسانی که بیماری های عفونی دارند.

پس از پشت سر گذاشتن بیماری و بارداری می توانند اقدام به انجام کربوکسی تراپی کنند. کربوکسی تراپی در مقایسه با سایر روش ها در درمان و رفع ترک های پوستی، روش کم هزینه ای می باشد و بسیار مطمئن و بدون دوره درمان می باشد و همچنین به علت نداشتن عارضه این روش در بین مردم طرفداران زیادی دارد.

تاریخچه استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی برای رفع ترک های پوستی چقدر می باشد؟

استفاده از روش کربوکسی تراپی برای درمان ترک های پوستی به بیش از 50 سال پیش برمی گردد و در طی 70 سال گذشته تجهیزات استفاده از این روش به وجود آمده است. در فرانسه از این روش برای درمان بیماری گرفتگی رگ های بدن استفاده شده است.

در حدود سال 2000 در کشورهای زیادی از جمله ایتالیا از این متد برای درمان ترک های پوستی سراسر بدن و به هدف زیباسازی پوست استفاده شده است. امروزه استفاده از این روش بسیار متداول می باشد و خانم ها و آقایان بسیاری جهت درمان ترک های پوستی از این روش مطمئن و بی دردسر بهره می گیرند.

 

میزان جلسات کربوکسی تراپی برای درمان چه تعداد می باشد؟

در روش کربوکسی تراپی برای درمان ترک های پوستی تعداد جلسات درمانی اهمیت دارد. بسته به میزان ترک های پوستی روی قسمت های مختلف تعداد جلسات تغییر می کند . در مواردی که مقدار ترک های پوستی کمتر باشد تعداد جلسات کاهش می یابد.

در صورتی که فرد ترک های پوستی بیشتری داشته باشد که در اثر جراحی های زیاد و یا در نتیجه لاغری بیش از حد باشد ، تعداد جلسات درمانی با توجه به نظر پزشک بیشتر می شود. قابل ذکر است میزان واکنش بدن افراد درمقابل درمان نسبت به هم متفاوت می باشد .

در بعضی از افراد بدن سریعتر به گاز کربن دی اکسید واکنش نشان داده و سریعاً خون رسانی صورت گرفته که باعث می شود درمان زودتر انجام بگیرد و تعداد جلسات کمتری داشته باشیم.

با توجه به این مسئله ممکن است نتوانیم زمان مشخصی برای تعداد جلسات بیان کنیم. استفاده از این روش امروزه افزایش یافته و تعداد بیشتری از افراد برای درمان ترک های پوستی از این روش بهره می گیرند. در استفاده از این روش انتخاب پزشک متخصص اهمیت ویژه ای دارد. انجام درمان بسته به نظر پزشک تا پایان جلسات باید انجام شود تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

جلسات متعدد برای برای درمان ترک ها

انجام عمل کربوکسی تراپی این روش با یک بار درمان نمی شود و ترک ها از بین نمی رود و برای بهبودی پوست تعداد جلسات درمان باید کامل گردد. با توجه به ناحیه ای که قرار است درمان شود تعداد جلسات متفاوت است.

ممکن است تا 10 جلسه نیاز به انجام عمل کربوکسی تراپی باشد و فاصله زمانی بین جلسات عموماً 1 الی 2 هفته می باشد. درمان سلولیت نیز در 6 الی 10 جلسه با فاصله زمانی 1 الی 2 هفته صورت می پذیرد. جهت درمان ترک های پوستی 4 الی 6 جلسه درمان نیاز است که فاصله زمانی آن یک هفته می باشد.

تاثیرات کربوکسی تراپی به طور معمول بعد از انجام 4 جلسه می باشد و بعداز گذشت این مدت زمان تاثیرات آن بر روی سطح پوست بسیار قابل مشاهده است.

انجام ماساژ و کاپینگ گرم در تسریع درمان موثر می باشد. گفتنی است عموماً پزشکان به افراد توصیه می کنند که پس از اتمام دوره، به صورت سالانه این درمان را انجام دهند تا اثرات ترک پوستی باز نگردد در نتیجه درمان به بهترین شیوه انجام می شود.

 

آیا گاز کربن دی اکسید مضر می باشد؟

گاز کربن دی اکسید هیچ گونه ضرری ندارد و یک محصول طبیعی حاصل نفس کشیدن می باشد. اکسیژن وارد بدن شده و کربن دی اکسید از آن خارج می گردد. گیاهان نیز کربن دی اکسید را استفاده می کنند و اکسیژن را به ما می دهند. در رابطه با تزریق گاز کربن دی اکسید هیچ گونه خطری شما را تهدید نمی کند. دقت کنید که این گاز را با کربن مونوکسید اشتباه نگیرید. گاز کربن مونوکسید نتیجه آتش گرفتن نفت می باشد که بسیار خطرناک و کشنده است.

 آیا انجام روش کربوکسی تراپی عوارضی را در پی دارد؟

عمل کربوکسی تراپی دارای تاییدیه FDA می باشد و انجام این روش عارضه خاصی را در پی ندارد. طبیعی است انجام هرگونه روش درمانی عوارض کوتاه مدت و جزئی را به دنبال دارد. انجام عمل کربوکسی تراپی نیز عوارض جزئی دارد .

این عوارض ممکن است درد، کبودی های جزئی ، قرمز شدن پوست، گرم شدن و سوزش در محل تزریق باشد . این موارد موقتی بوده و ظرف یک روز از بین می رود. تورم محلی که تزریق صورت گرفته در اشخاص مختلف،  متفاوت می باشد؛ در بعضی از افراد ممکن است اصلا تورم ایجاد نگردد و در برخی افراد پوست متورم می شود که بسیار طبیعی می باشد. و این تورم ظرف مدت 48 ساعت به مرور از بین می رود و جای نگرانی نمی باشد.

در استفاده از این روش توصیه می شود از سونا و جکوزی و حمام تا حدود 4 ساعت بعداز عمل استفاده نشود. انجام این متد باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد تا هیچ گونه مشکل و عارضه خاصی برای فرد به وجود نیاید. همچنین قابل ذکر می باشد که استفاده از این روش در ترکیب با روشهای دیگر نظیر مزوتراپی، کاویتیشن و رادیوفرکوئنسی نتیجه بهتر و اثر طولانی تری دارد.

مزایای انجام عمل کربوکسی تراپی چه مواردی است؟

یکی از مهمترین مزیت های بهره گرفتن از روش کربوکسی تراپی از بین بردن ناهمواری های سطح پوست می باشد. انجام این روش آسان و بدون دردسر است و به صورت سرپایی قابل انجام است و هیچ گونه بیهوشی صورت نمی گیرد. همانطور که گفته شد هیچ گونه عارضه ای در پی ندارد. این متد با بهره گیری از گاز کربن دی اکسید که بی خطر است، و تزریق صحیح به پوست انجام می شود.

گاز کربن دی اکسید با سوزن ظریفی زیر پوست تزریق می شود، که موجب تحریک و افزایش گردش خون در بافت پوست می شود، در نتیجه باعث بهبود متابولیسم زیر پوست شده ؛ نتیجه این بهبود یافتن ، تحریک فیبرولاست ها در ناحیه ایجاد کلاژن است.

با بهره گیری از این روش افتادگی پوست از بین می رود . کبودی ها و سیاهی سطح پوست را رفع می کند.   ضمناً در درمان سلولیت و رفع چاقی شکم، باسن، ران و پهلوها موثر است. ترک های پوستی ناشی از لاغی و چاقی و بارداری درمان می کند. چین و چروک و آکنه را رفع می کند.پلاک های پسوریازیس را درمان می کند.  در افزایش استحکام پوست بعداز انجام عمل لیپوساکشن موثر است.

سلولیت چه نوع بیماری پوستی می باشد؟

چربی های ناصاف موجود روی ران و باسن را سلولیت می گویند که در بین بانوان بسیار شایع می باشد. سلولیت به دلایل مختلفی به وجود می آید.  به دلیل تفاوت در ساختار پوست مرد و زن، در مردان به مقدار کم این بیماری وجود است. پوست مردان استحکام بیشتری دارد و بیشتر عضلانی است . در مقابل زنان پوست نازک تری دارند که این مسئله در ایجاد سلولیت بسیار تاثیرگذار است. در زنان لایه های چربی بیشتر از مردان است و عوامل دیگر نیز مانند تغییرات هورمونی و … در بروز سلولیت تاثیر دارد.

درمان های زیادی برای رفع سلولیت وجود دارد؛ بسیاری از زنان از کرم های عرضه شده در بازار به این منظور استفاده می کنند و همچنین ماساژ دادن غدد لنفاوی . البته این روش ها تاثیر چندانی ندارد. زیرا استفاده از این روش ها در درمان اساسی مشکل تاثیری ندارد و مشکلات موجود در زیر سطح پوست را درمان نمی کند. ضمناً در افزایش گردش خون و در زمینه تولید کلاژن تغییری ایجاد نمی کنند.

درمان سلولیت

لذا توصیه می شود در درمان سلولیت از روش کربوکسی تراپی استفاده شود. کربوکسی تراپی در ابتدا توسط برزیلی ها جهت زیباسازی و رفع رسوب های چربی که بعداز لیپوساکسن در نواحی ران به وجود می آید ، به کار گرفته شد.

با گذشت زمان محققان دریافتند که انجام این روش برای بافت های بدن ضرری ندارد و فقط سلول های چربی موجود در بدند با تزریق گاز کربن دی اکسید از بین می رود و آسیبی به اعصاب نمی رساند.

درمان سلولیت
درمان سلولیت

نتیجه کربوکسی تراپی نه تنها حذف چربی ها می باشد بلکه در کلاژن ساری نیز بسیار موثر است. به واسطه مستحکم شدن پوست و صاف شدن، در درمان سلولیت استفاده از روش کربوکسی تراپی توصیه می گردد. کربوکسی تراپی با نفوذ در بافت بدن و حذف چربی ها، پوست را تحریک می کند و باعث صاف شدن سطح پوست می شود. در بسیاری از کشور ها استفاده از کربوکسی تراپی جهت درمان سلولیت افزایش یافته است.

 

چه کسانی می توانند کربوکسی تراپی شکم را انجام دهند؟

قبل از تصمیم گیری برای انجام این روش فرد باید در نظر بگیرد که آیا انجام این روش برای او امکان پذیر می باشد. در رابطه با این موضوع ابتدا باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا تشخیص داده شود که انجام این عمل برای شما نتیجه داشته باشد.

در حالت کلی افرادی که مشکل آنها کمتر باشد ، ترک های پوستی کمتری در سطح پوست شکم خود داشته باشند و میزان شل شدگی کمتری دارند می توانند از این روش بهره بگیرند. افرادی که چربی های کمتری دارند نتیجه بهتری می گیرند.

چه کسانی می توانند کربوکسی تراپی شکم را انجام دهند؟
چه کسانی می توانند کربوکسی تراپی شکم را انجام دهند؟

چه کسانی نباید کربوکسی تراپی را انجام دهند؟

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که انجام این عمل در بعضی اشخاص منع دارد. لذا افراد با مشخصات زیر نباید این روش را به کار گیرند:

  • بیماران کلیوی
  • اشخاصی که دیالیز انجام می دهند
  • زنان باردار
  • بیماران سرطانی
  • اشخاصی که شیمی درمانی انجام می دهند
  • افرادی که عمل جراحی انجام داده اند و از محل جراحی شده خون می آید
  • افرادی که کم خونی شدید دارند
  • افرادی که بیماری صرع دارند
  • افرادی که بیماری های مغزی دارند
  • افراد مبتلا به گلوکوم (بیماری چشمی)

 

چه اقداماتی قبل و بعد از انجام کربوکسی تراپی باید صورت گیرد؟

حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا درمان به وسیله کربوکسی تراپی بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.اطلاعات لازم درباره تعداد جلسات درمان و میزان کربن دی اکسید تزریقی و همچنین هزینه جلسات، حتما باید توسط پزشک در اختیار شما قرار بگیرید تا بتوانید کل شرایط را در نظر بگیرید و بعداً تصمیم به انجام این روش بگیرید. شایان ذکر است این روش دوره نقاهت طولانی مدتی ندارد، و تنها به مراقبت های کمی نیاز دارد.

پس از انجام این روش نیاز به استراحت نیست و می توانید فعالیت های روزانه خود را در پی بگیرید.  تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید تا 4 ساعت از رسیدن آب و رطوبت به نواحی تزریق شده جلوگیری کنید . یعنی تا 4 ساعت حمام رفتن، استخر، سونا و جکوزی ممنوع می باشد.

چه اقداماتی قبل و بعد از انجام کربوکسی تراپی باید صورت گیرد؟
چه اقداماتی قبل و بعد از انجام کربوکسی تراپی باید صورت گیرد؟

دوش آب سرد نگیرید

سعی کنید تا 24 ساعت از دوش آب سرد استفاده نکنید. فردی که کربوکسی تراپی انجام داده است نباید تا یک ماه در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.همچنین ورزش های سخت و سنگین را انجام ندهد. دارو ها و کرم هایی را که پزشک برای استفاده بعداز عمل تجویز کرده حتماً به طور کامل استفاده شود. در صورت لزوم و صلاحدید پزشک اگر به معاینه نیاز باشد ، بعد از عمل باید به پزشک مراجعه شود.

زمان انجام کربوکسی تراپی حدوداً ده تا پانزده دقیقه می باشد و بعداز سی دقیقه حسی که در زمان تزریق در فرد به وجود می آید ، از بین می رود. کبودی های که ایجاد می شود در طی مدت کوتاهی و ظرف مدت دو الی سه روز رفع می شود . دیگر روش های درمانی دوره درمان طولانی تر و سخت تری دارند بنابراین در درمان ترک های پوستی شکم ، کربوکسی تراپی بهترین روش شناخته شده که عوارضی نیز ندارد.

هزینه انجام کربوکسی تراپی ترک شکم به چه صورت است؟

پس از آگاهی از روش انجام و مطالعه درباره این روش مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد هزینه های مربوط به انجام دادن کربوکسی تراپی ترک شکم  می باشد. در برآورد کردن هزینه مربوط به این عمل عوامل متعددی تاثیرگذار است.

یکی از عوامل این است که شما چه مرکزی را برای انجام این روش انتخاب می کنید. موقعیت جغرافیایی مرکز و مجهز بودن آن و کارکنان و پزشکان موجود در مرکز تاثیر زیادی در تعیین قیمت ها دارد.

پزشکی که قرار است این عمل را انجام دهد نیز نقش زیادی در تعیین قیمت ها دارد. زیرا هر مقدار که مهارت ، تخصص بیشتری داشته باشد و در انجام این عمل تجربه بیشتری داشته باشد ، احتملاً دستمزد بیشتری هم دریافت می کند.

هزینه انجام کربوکسی تراپی ترک شکم به چه صورت است؟
هزینه انجام کربوکسی تراپی ترک شکم به چه صورت است؟

آیا  انجام روش کربوکسی تراپی دردناک می باشد؟

کسانی که این عمل را انجام داده اند ، این روش را بدون هیچ گونه دردی می دانند. در برخی از افراد ممکن است احساس ناخوشایندی در پی تزریق به وجود آید . ممکن است در ناحیه تزریق شده احساس سوزش به وجود آید که موقتی است.

کرم های بی حس کننده را قبل از شروع عمل به مدت نیم ساعت باید استفاده کرد. گاز کربن دی اکسید وارد بافت های سلولی بدن می شود و با ورود به ریه، دفع می شود و از بین می رود . مقدار کمی از آن نیز به بی کربنات تبدیل می شود و به وسیله کلیه ها دفع می شود. لذا هیچ گونه خطر و مسمومیتی را در پی ندارد.

 مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی چه میزان می باشد ؟

ابتدا باید با پزشک مشورت شود که تعداد جلسات انجام روش کربوکسی تراپی مشخص شود و سپس اقدام به انجام آن شود. تعیین کردن تعداد جلسات بسته به عواملی مانند میزان و نوع عارضه، نوع پوست، و سن است. مدت زمان ماندگاری تشخیص داده شده برای یک جلسه کربوکسی تراپی عموماً تا شش ماه می باشد . طبیعتاً با کامل کردن دوره درمان طبق نظر پزشک نتیجه مطلوب حاصل می شود.

 مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی چه میزان می باشد ؟
مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی چه میزان می باشد ؟

 تاثیر کربوکسی تراپی برای لاغری به چه صورت است؟

یکی از روش های مطلوب در درمان چاقی ، کربوکسی تراپی می باشد. در کشورهای اروپایی از این روش در درمان چاقی بسیار استفاده می شود. پس از تزریق کردن گاز کربن دی اکسید و نفوذ آن به چربی های بدن، این گاز به اسید کربنیک تبدیل می شود. و اسید کربنیک قدرت حل کردن و آزاد کردن سلول های چربی در خود را دارد و از این طریق باعث از بین رفتن چربی های بدن می شود.

 تاثیر کربوکسی تراپی برای لاغری به چه صورت است؟
تاثیر کربوکسی تراپی برای لاغری به چه صورت است؟

با تشکر از توجه و صبوری شما ، امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید