میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی
ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

لیست موضوعات

ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

در صورتی که تمایل دارید تا در مورد ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی اطلاعات بیش تری به دست آورید، این مقاله را مطالعه کنید. تزریق چربی می تواند ساده ترین و کم عارضه ترین روش برای فرم دادن به اجزای صورت باشد. تزریق چربی برای زاویه سازی اجزای صورت می تواند در نهایت صورت را به فرم دلخواه در بیاورد.

ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی
ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

برای کسب اطلاعات لازم در مورد ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

تزریق چربی برای بر طرف کردن نقص های مادرزادی با اهداف زیباسازی و فرم دادن به اجزای صورت انجام می گیرد. علاوه براین، با این تکنیک زیباسازی می توان بخش هایی از صورت که پوست آن دچار چروک شده است را جوان سازی کرد. استفاده از تکنیک تزریق چربی، دارای مزایای زیادی است که توانسته جایگاه خوبی در بین روش های زیبا سازی دیگر پیدا کند.

فرم دهی به اجزای صورت

زاویه سازی فک و صورت می تواند به نوعی اجزای صورت را به یک تناسب نسبی برساند. زاویه سازی صورت با تزریق چربی روش کار آمدی برای رسیدن به توازن در اجزای صورت است.

در این روش از چربی استخراج شده از بدن خود فرد به عنوان فیلر یا پر کننده استفاده می کنند. این روش تاثیر خود را در همان جلسات اول به خوبی نمایان می کند و ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی، نسبت به روش های دیگر طولانی تر می باشد.

علاوه بر این، بعد از تزریق می توانید فعالیت های روزمره ی خود را طبق روال قبل انجام دهید و نیازی به مراقبت خاصی در این دوران نیست.

علت ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

تزریق چربی عملکردی مانند پیوند بافت دارد و به سرعت با بافت های بدن سازگار می شود. با توجه به این که بافت چربی از بدن خود فرد گرفته می شود، سیستم ایمنی بدن این بافت چربی را عامل بیگانه تلقی نمی کند.

احتمال پس زدن بافت دراین روش بسیار پایین است. به همین علت، ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی، تثبیت می شود. در ادامه مبحث ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی، در مورد موارد زیر بیش تر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

علت ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی
علت ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

مزایای زاویه سازی صورت با تزریق چربی

مدت زمان ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

عوامل موثر بر ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

راهکارهای بالا بردن ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق چربی

مراحل زاویه سازی صورت با چربی

مراقبت های بعد از انجام تزریق چربی

علت های ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق چربی

هزینه ی زاویه سازی صورت با چربی

روش زاویه سازی صورت با تزریق چربی

مقایسه تکنیک تزریق چربی برای زاویه سازی با سایر روش های زاویه سازی

استخراج چربی برای تزریق به چه صورت انجام می گیرد؟

آیا تزریق چربی نیاز به بیهوشی دارد؟

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق چربی برای زاویه سازی صورت هستند؟

چه افرادی برای تزریق چربی به اجزای صورت گزینه ی مناسبی نیستند؟

پاسخ به سوالات رایج در زمینه ی تزریق چربی برای زاویه سازی صورت

رایج ترین سوالات بعد از تزریق چربی

برای ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی باید چه کار کرد؟

مراقبت های قبل و بعد از تزریق برای ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

نکاتی که برای انجام تزریق چربی باید مد نظر داشته باشید.

تفاوت ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق چربی و تزریق ژل

بهترین روش برای زاویه سازی صورت

بهترین مکان برای تزریق چربی

بهترین پزشک تزریق چربی برای زاویه سازی صورت

جمع بندی کلی

 

مزایای زاویه سازی صورت با تزریق چربی

زاویه سازی فک یا اورتوژناتیک اقداماتی است که با هدف زیباسازی و ایجاد تناسب در اجزای صورت انجام می گیرد. با استفاده از این روش می توان چین و چروک های ریزی که در اثر از دست دادن وزن و افزایش سن و سال ایجاد می شود را بدون کم ترین عارضه بر طرف کرد.

تزریق ژل ساده ترین و کم دردسرترین روشی است که می توان برای زاویه سازی اجزای صورت از آن استفاده کرد. علاوه بر این در بین روش های موجود، علاوه بر ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی، کم خطر ترین روش است و دوران نقاهت نیز ندارد.

مزایای زاویه سازی صورت با تزریق چربی
مزایای زاویه سازی صورت با تزریق چربی

ویژگی های تزریق چربی برای زاویه سازی صورت

با تزریق چربی می توان شکل صورت را طبق خواسته ی فرد طراحی کرد. در این روش دقیقا همان چیزی که انتظارش را دارید برای شما اتفاق می افتد. با تزریق چربی تغییراتی عمده و شگفت انگیزی در چهره ی شما ایجاد می شود که تاثیر طولانی مدت تری نسبت به سایر روش های درمانی دارند.

علاوه بر این، تزریق چربی برای زاویه سازی صورت نسبت به سایر روش های درمانی هزینه ی کم تری را به دنبال دارد و هزینه ی اضافه بابت ماده ای که به عنوان فیلر استفاده می شود، پرداخت نخواهید کرد.

محاسن زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق چربی

تزریق چربی به تمام اجزای صورت امکان پذیر است و با توجه به این که تغییرات در هر جلسه نا محسوس هستند، زمانی که به شکل و زاویه ی دلخواه رسیدید، تزریق را متوقف کنید و فرایند ترمیم و بازسازی را آغاز کنید.

باریک بودن نواحی پایین صورت به راحتی با چند تزریق، فرم متناسب را به خود خواهد گرفت. علاوه بر این، افرادی که صورت گرد دارند، می توانند با تزریق چربی تا حد زیادی فرم دلخواه را به اجزای صورت خود بدهند.

محاسن زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق چربی
محاسن زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق چربی

مدت زمان ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

روش تزریق چربی برای زاویه سازی صورت نسبت به روش های دیگر مانند تزریق ژل کمی پیچیده تر است. در این روش در مرحله ی اول باید چربی های مورد نیاز برای تزریق از بدن خود فرد استخراج شود و در مرحله ی بعد، پس از این که چربی استخراج شده تصفیه شد، به محل مورد نظر تزریق شود.

سلول های چربی هر اندازه کوچک تر باشند، راحت تر از سرنگ عبور می کنند و به راحتی با سلول های اطراف سازگار می شوند. سلول های کوچک تر چربی از جنس سلول های بنیادین هستند. سلول های بنیادین سلول هایی هستند که در اثر بیان ژن می توانند به سلول های دیگری نیز تبدیل شوند.

ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

با توجه به این که سلول های چربی به قسمت مورد نظر پیوند می خورند، می توان گفت که تاثیر این روش تقریبا دائمی است. سلول های چربی تزریق شده از سلول های بدن خود فرد هستند و واکنش های آلرژیک را در شما ایجاد نمی کنند. تزریق چربی باعث تحریک کلاژن سازی در فرد می شود.

تحریک کلاژن سازی می تواند قدرت انسجام پوست را بهبود بخشد. علاوه بر این، با توجه به این که بافت چربی تزریق شده مانند سلول های بدن خود فرد به خون رسانی نیاز دارند، این سلول ها باعث افزایش جریان خون در این ناحیه و در نتیجه ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی می شوند. بهبود جریان خون رسانی می تواند کلاژن سازی را تحریک کند.

ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی
ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

مقایسه ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی نسبت به روش های دیگر

روش های دیگر تزریق مانند تزریق ژل و بوتاکس روش های غیر دائمی هستند و چند وقت یک بار به ترمیم نیاز پیدا می کنند. اما تزریق چربی برای زاویه سازی مانند یک پیوند عضو عمل می کند و سلول های تزریق شده به سرعت با سلول های اطراف خود پیوند می خورند و سازگار می شوند.

همین امر می تواند این روش را به یک روش دائمی برای زاویه سازی مبدل کند. بنابراین، ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی نسبت به بقیه ی روش ها بیشتر است.

مقایسه ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی نسبت به روش های دیگر
مقایسه ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی نسبت به روش های دیگر

عوامل موثر بر ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

ژل و بوتاکس در زیر پوست به عنوان یک ماده ی خارجی به حساب می آیند که بعد از مدتی باید خارج شوند. علاوه بر این، ممکن است که بعد از مدتی باعث ایجاد حساسیت شوند.

اما چربی تزریق شده در زیر پوست از سلول های بنیادینی تشکیل شده است که در زیر پوست جای می گیرند و زاویه ی دلخواه را برای محل تزریق ایجاد می کنند.

سلول های تزریق شده تا سال های سال مانند سلول های طبیعی بدن خود فرد فعالیت می کنند و علاوه بر این که ماندگاری بالایی دارند از عوامل ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی نیز محسوب می شوند.

نقش زاویه سازی صورت در زیبایی

یکی از معیارهای زیبایی که در یک فرد می تواند وجود داشته باشد، داشتن فرم متناسب است. اگر به جراح زیبایی متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید، می توانید فرم دلخواه را برای چهره ی خود داشته باشید.

در این بین تزریق چربی برای زاویه سازی توانسته است جایگاه ویژه ای پیدا کند و ظاهر شما را به آن چه که در ذهن دارید، نزدیک کند. زیبایی و متناسب بودن حق هر فردی است و هیچ کس نمی تواند شما را از این حق محروم کند.

زاویه سازی با تزریق چربی

زاویه سازی با جراحی می تواند برای مدت زمان طولانی فرد را درگیر کند و او را از انجام ساده ترین فعالیت های روزمره نیز بازدارد. اما تزریق چربی در مدت زمان کوتاهی انجام شده و بعد از انجام این روش فرد می تواند به فعالیت های خود بازگردد. انتخاب پزشک برا ی انجام تزریق و زاویه ی سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

همه ی افراد به نوعی در بخشی از چهره ی خود وضعیت نا متقارن بودن را دارند. اما این وضعیت با تزریق چربی به راحتی بر طرف می شود و نباید نگران آن باشند. تزریق چربی نسبت به روش های دیگر عوارض کم تری دارد و تاثیر آن  طولانی مدت تر است و ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی بیشتر است.

زاویه سازی با تزریق چربی
زاویه سازی با تزریق چربی

راهکارهای بالا بردن ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

تزریق چربی روش مناسبی برای افزایش حجم بخش هایی از صورت است که حجم خود را از دست داده اند. این از دست دادن حجم می تواند در اثر از دست دادن وزن یا کهولت سن باشد.

علاوه بر این، ممکن است که فرد در بخشی از چهره خود تقارن نداشته باشد. این عدم تقارن می تواند برای فرد آزار دهنده باشد و اعتماد به نفس او را پایین بیاورد. در تکنیک تزریق چربی، سلول های زنده ی چربی به بدن فرد تزریق می شوند.

بنابراین احتمال بروز واکنش های آلرژیک وجود ندارد. علاوه بر این، با توجه به این که انجام این عمل به نوعی پیوند بافت محسوب می شود، ماندگاری بالا تری دارد.

سلول های بنیادینی که برای تزریق چربی مورد استفاده قرار می گیرند، به نوعی در ناحیه ی تزریق باعث جوان سازی می شوند که همین امر، از عوامل ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی می باشد.

راهکارهای بالا بردن ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی
راهکارهای بالا بردن ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

چند در صد از چربی تزریق شده جذب می شود

نزدیک به سی الی هفتاد در صد از چربی تزریق شده بعد از گذشت مدتی از دست می رود. از این رو پزشک مقدار بیش تری از حد انتظار شما چربی را تزریق می کند. ممکن است که در اثر کاهش وزن، بخشی از این چربی تزریق شده از دست برود.

علاوه بر این، با توجه به این که متابولیسم افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است، میزان ذخیره ی چربی می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. انجام دادن ورزش های سنگین تا مدتی بعد از انجام تزریق می تواند برای بافت تزریق شده زیان داشته باشد. چرا که خون رسانی به ناحیه ی تزریق را کاهش می دهد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی برای زاویه سازی

بعد از تزریق چربی باید مراقبت های خاصی انجام دهید تا سلول های چربی بتوانند در محل مورد نظر به خوبی پیوند بخورند. همان طور که گفته شد، بعد از انجام تزریق سعی کنید وزن شما در یک وضعیت ثابت باقی بماند و بیماری هایی که باعث کاهش وزن می شوند را درمان کنید. بیماری هایی مانند پرکاری تیروئید می توانند باعث شوند تا فرد وزن خود را از دست بدهد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی برای زاویه سازی
مراقبت های بعد از تزریق چربی برای زاویه سازی

مراحل زوایه سازی صورت با چربی

تزریق چربی به صورت و زاویه سازی اجزای صورت، مرحله به مرحله انجام می گیرد. در این بخش  از نوشتار ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی، تمامی این مراحل با جزئیات برای شما توضیح داده خواهد شد.

استخراج چربی از بافت

چربی های ناحیه ی مورد نظر را با استفاده از امواج دستگاه لیزر یا اولتراسوند به حالت نیمه جامد درمی آورند. محل مورد نظر را با استفاده از داروهای بی حس کننده بی حس می کنند.

با استفاده از لوله ی باریکی به نام کانول چربی از محل بافت مورد نظر استخراج می شود. چربی استخراج شده را تصفیه کرده و بعد از این که اجزای صورت به طور کامل بررسی شدند، چربی طی چند مرحله به محل مورد نظر تزریق می شود. چربی از محلی استخراج می شود که دارای بافت چربی به اندازه کافی باشد.

معمولا از چربی موجود در ران ها یا اطراف ناف برای تزریق استفاده می شود. انتخاب محل استخراج چربی بسته به صلاحدید پزشک انجام می شود.

مرحله ی تزریق چربی به بافت مورد نظر

در این مرحله ممکن است که پس از تزریق، عدم تقارن نا محسوسی را مشاهده کنید که در مدت زمان کوتاهی از بین می رود. برای این که جای زخم محل مورد نظر زیاد مشخص نباشد، محل تزریق در نواحی خاصی انجام می شود که دید چندانی نداشته باشد. این کار باعث می شود که جای زخم و اسکار بعد از تزریق مشخص نباشد.

بعد از انجام تزریق، نباید موضع تزریق را ماساژ دهید تا بافت چربی به خوبی با بافت های اطراف پیوند بخورد. نا متقارن بود ن اجزا در جلسات اولیه ی تزریق طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

این عدم تقارن در جلسات بعدی و جلسات ترمیمی بر طرف خواهد شد. از طرف دیگر، ممکن است که در محل استخراج و محل تزریق درد داشته باشید که با خوردن مسکن های معمولی این درد بر طرف می شود.

مرحله ی تزریق چربی به بافت مورد نظر
مرحله ی تزریق چربی به بافت مورد نظر

مراقبت های بعد از انجام تزریق چربی

استخراج چربی با استفاده از دستگاه لیپوساکشن انجام می گیرد. با استفاده از سوزن باریکی، چربی های غیر اشباع از محل مورد نظر خارج می شوند. چربی استخراج شده در دستگاه سانتریوفوژ قرار داده می شود.

در این مرحله نا خالصی ها از بافت چربی خارج می شوند. محلول تمیزی و صاف و یکدستی که در دستگاه باقی می ماند، برای تزریق و فرم دهی مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به این که چربی توسط سوزن کانولا از بدن استخراج می شود، بعد از ساکشن چربی باید مراقب باشید که محل ساکشن و تزریق چربی دچار عفونت نشوند.

تزریق چربی در اتاق عمل

تزریق ژل در مطب قابل انجام است اما تزریق چربی بهتر است که در اتاق عمل انجام بگیرد. برای برجسته سازی گونه ها و زاویه سازی چانه از این روش استفاده می شود.

برای زاویه سازی هایی که به مقدار کمی تزریق نیاز دارند، نیازی نیست لیپوساکشن انجام بگیرد و تزریق مقدار کمی ژل برای ایجاد حجم کفایت می کند. اما زاویه سازی در ابعاد بزرگ تر نیاز به مقدار زیادی ماده به عنوان فیلر دارد و برای کاهش هزینه ها و تاثیر بهتر، از روش تزریق ژل استفاده می شود.

مدت زمان تزریق چربی

تزریق چربی دائمی است و فاصله ی زمانی بین جلسات، فرصت کافی برای تغییرات را فراهم می آورد. در نهایت چنان چه عدم تقارن در قسمت مشخصی وجود داشت، با تزریق ژل به مقدار کم، این عدم تقارن را بر طرف می کنند.

مهم ترین نکته ای که باید برای تزریق چربی در نظر داشته باشید، این است که فردی که عمل تزریق چربی را انجام می دهد، دارای مهارت کافی در این زمینه باشد.

بعد از تزریق، ممکن است که در محل تزریق و محل ساکشن چربی، اندکی کبودی و تورم وجود داشته باشد که در مدت زمان کوتاهی بر طرف خواهد شد.

علت های ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق چربی

با توجه به این که بافت چربی از بافت های بدن خود فرد گرفته می شود، به راحتی با بدن فرد پیوند خورده و تاثیری تقریبا دائمی دارد. چربی تزریق شده انعطاف پذیر است و در ساعات اولیه ی تزریق می تواند تمام فرم های دلخواه را به خود بگیرد. تزریق چربی عملکردی مشابه با پیوند عضو دارد.

بعد از انجام سانتریوفوژ، در داخل دستگاه، سلول های چربی باقی می مانند که سلول های بنیادینی هستند که در محل تزریق به بافت فعال تبدیل می شوند و فرایند جوان سازی را تسریع می کنند.

علت های ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق چربی
علت های ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق چربی

علاوه بر این با تزریق این سلول ها، خونرسانی به محل تزریق افزایش پیدا می کند. این افزایش جریان خون می تواند به خودی خود باعث شود تاسلول ها عملکرد بهتری داشته باشند و کلاژن سازی را افزایش دهند.

سازگاری با بافت های اطراف

بافت چربی تزریق شده دارای مقدار زیادی سلول بنیادی است که علاوه بر این که ریز و کوچک هستند و به راحتی از سرنگ تزریق عبور می کنند، می توانند به راحتی با بافت های اطراف پیوند خورده و یک بافت یکدست را ایجاد کنند. باریک بودن سرنگ تزریق باعث می شود که کم ترین عارضه بر روی پوست فرد ایجاد شود و محل تزریق به سرعت بهبود پیدا کند.

کم تهاجمی بودن روش تزریق چربی

متناسب بودن اجزای صورت، نقش مهمی در زیبا سازی صورت دارد. از طرف دیگر زیبا بودن می تواند تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس فرد داشته باشد.

جوان سازی و زاویه سازی صورت با تزریق چربی کم ترین میزان تهاجم را برای فرد ایجاد می کند. تزریق چربی یک عمل سرپایی بوده و بعد از انجام آن نیازی نیست در بیمارستان بمانید و می توانید به خانه بازگشته و فعالیت های روزمره ی خود را آغاز کنید.

اکثر افرادی که تمایل دارند که تغییرات ایجاد شده حالت طبیعی داشته باشد و دوران نقاهتی برای انجام زاویه سازی نداشته باشند، می توانند از این روش استفاده کنند.

هزینه ی زاویه سازی صورت با چربی

با انجام عمل های زیبایی تا حد زیادی نیاز به زیبایی بر طرف خواهد شد. افراد زیادی سالانه هزینه ی زیادی را صرف عمل های زیبایی و انواع روش های جوان سازی می کنند که در قبال پرداخت این هزینه ها می توانند ظاهر خود را تا حدی به آن چه در ذهن دارند، نزدیک کنند. اما هزینه های انجام جوان سازی نمی تواند مانع از این شود که این تکنیک های جوان سازی، طرفداران کمی داشته باشد.

هزینه ی زاویه سازی صورت با چربی
هزینه ی زاویه سازی صورت با چربی

عوامل موثر بر هزینه ی زاویه سازی صورت با تزریق چربی

انجام دادن تزریق چربی و ساکشن آن از بدن، نیازمند مهارت و تجربه ی زیادی است. علاوه بر این، هر اندازه پزشک مورد نظر شما مهارت بیش تری داشته باشد، احتمال موفقیت تزریق چربی و نزدیک شدن به فرم ایده آل بیش تر است. بنابراین به هیچ عنوان برای کاهش هزینه ی تزریق به مراکزی که اعتبار و حسن شهرت ندارند، مراجعه نکنید.

انجام دادن تزریق توسط افرادی که مهارت کافی ندارند، می تواند عوارضی را برای شما ایجاد کند که تا سال های سال تاثیر آن در شما باقی بماند. با توجه به این که تزریق چربی یک روش دائمی و غیر قابل بازگشت است، انجام دادن تزریق توسط افرادی که فاقد تجربه ی کافی در این زمینه هستند، باعث ایجاد پشیمانی در فرد می شود.

هزینه ی تزریق چربی به چه عواملی بستگی دارد

بسته به این که میزان تزریق چقدر باشد و در چه موضعی تزریق انجام بگیرد، هزینه ی نهایی می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، تعداد جلسات تزریق برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

هر قدر تعداد جلسات تزریق بیش تر باشد، هزینه ی نهایی بیش تر خواهد بود. به هیچ عنوان برای کاهش هزینه ی تزریق چربی به افرادی که مهارت کافی در این زمینه ندارند، مراجعه نکنید. چرا که در صورت نارضایتی هیچ راه بازگشتی برای این کار وجود ندارد.

هزینه ی تزریق چربی به چه عواملی بستگی دارد
هزینه ی تزریق چربی به چه عواملی بستگی دارد

روش زاویه سازی صورت با تزریق چربی

افزایش سن باعث می شود تا پوست قدرت انسجام و کشسانی خود را از دست بدهد. تزریق چربی کمک می کند، پوستی که قدرت کشسانی خود را از دست داده و دچار افتادگی شده است بار دیگر فرم و بعد دلخواه را به خود بگیرد.

میل به زیبایی و جوان ماندن حسی است که در همه ی افراد وجود دارد. زاویه سازی صورت با تزریق چربی روشی است که تاثیری کاملا طبیعی از آن به جای می ماند و مانند تزریق ژل و بوتاکس، وجود جسم خارجی در زیر پوست حس نمی شود. در این روش بافت چربی مانند بافت های بدن خود فرد عمل می کند. رگ های خونی به این بافت وارد می شوند و بافت را مانند بافت های طبیعی بدن خود فرد تغذیه می کنند.

رفع افتادگی اجزای صورت و زاویه سازی صورت با تزریق چربی

داشتن فرم وی شکل برای صورت باعث می شود که فرد جوان تر به نظر برسد. از این رو افراد زیادی به دنبال این هستند که چنین فرمی به چهره ی خود بدهند.

انواع روش های زاویه سازی صورت به دنبال رفع این نیاز ایجاد شده اند که هر کدام بسته به شرایط فرد میزان تغییری که قرار است انجام بگیرد، می تواند به نوعی موثر باشد. مادلینگ صورت با چربی این امکان را فراهم می آورد تا با استفاده از چربی سایر نقاط بدن فرم دلخواه را به صورت ببخشید.

بهترین زاویه برای صورت

یکی از مهم ترین المان های زیبایی زاویه ی فک است. بهترین زاویه برای فک خانم ها حدود 120 درجه است. زاویه ی 120 تا 130 درجه برای خانم ها باعث می شود که چهره حالتی مهربان داشته باشد.

برای آقایان این زاویه باید کم تر باشد تا چهره فرد کمی حالت خشن و مردانه داشته باشد. بسیاری از عوارضی که در تزریق ژل ایجاد می شود، در تزریق چربی وجود ندارد. چرا که چربی از بدن خود فرد گرفته می شود.

بهترین زاویه برای صورت
بهترین زاویه برای صورت

مقایسه تکنیک تزریق چربی برای زاویه سازی با سایر روش های زاویه سازی

ژل و بوتاکس به عنوان یک ماده ی خارجی می توانند برای فرد حساسیت ایجاد کنند. اما چربی مورد استفاده برای زاویه سازی با تزریق چربی از بدن خود فرد گرفته شده و به سرعت با سلول های مجاور پیوند می خورد و بافتی یکدست را ایجاد می کند.

علاوه بر این، با توجه به این که چربی از بدن خود فرد استخراج شده است، هزینه ی آن به نسبت کم تر است. از طرفی دیگر، سازگاری سلول های چربی تزریق شده با سلول های مجاور باعث می شود که ماندگاری طولانی تری برای فرم ایجاد شده داشته باشیم. معمولا تاثیر تزریق چربی برای فرم دادن به اجزای صورت، به طور دائمی است.

تزریق چربی برای زاویه سازی صورت

زاویه سازی فک با عمل های جراحی علاوه بر این که هزینه های زیادی به دنبال دارد، تزریق چربی عارضه ی چندانی ندارد و به علت این که دوره ی نقاهت ندارد، در بین روش های زاویه سازی طرفداران بیش تری دارد.

چربی تزریق شده از بدن خود فرد استخراج می شود. انجام تزریق چربی معمولا بدون بیهوشی انجام می گیرد. ناحیه ی تزریق و ساکشن تا چند روز متورم خواهد بود،

اما این حالت ظرف مدت زمان کوتاهی بر طرف می شود. تزریق چربی در نقطه ای خاص باعث ایجاد بعد و حجم در آن ناحیه می شود. چروک های ریزی که در اثر از دست رفتن چربی ایجاد می شوند، با تزریق چربی به سرعت بر طرف خواهند شد.

تزریق پروتز و ژل برای زاویه سازی صورت

ژل، بوتاکس، لیفت با نخ، پروتز و جراحی فک انواع روش های زاویه سازی برای صورت هستند که هر کدام بسته به شرایط فرد می توانند تاثیر خوبی داشته باشند. در این بین تزریق چربی با توجه به این که از چربی و سلول های بنیادین موجود در بافت چربی برای بافت سازی استفاده می شود، تغییرات ماندگارتری را ایجاد می کند. علاوه بر این، نسبت به سایر روش ها عوارض کم تری دارد و هزینه ی کم تری نیز به دنبال دارد.

استخراج چربی برای تزریق به چه صورت انجام می گیرد؟

استخراج چربی از سایر نقاط بدن و با روش ساکشن انجام می گیرد. بافت چربی از سلول های زنده ای تشکیل شده است که برای زنده ماندن به خون رسانی نیاز دارند.

به همین جهت تزریق به صورت پراکنده انجام می گیرد. علاوه بر این، برای این که تزریق ساده تر انجام بگیرد، چربی تزریق شده را در دستگاه سانتریوفوژ قرار می دهند. سلول های ریزتر در مرکز لوله باقی می مانند و به صورت مایعی یکدست برای تزریق مناسب هستند.

استخراج چربی برای تزریق به چه صورت انجام می گیرد؟
استخراج چربی برای تزریق به چه صورت انجام می گیرد؟

استخراج چربی به روش ساکشن

استخراج چربی های غیر اشباع از بدن فرد با کمک سوزن باریکی انجام می شود که اثر چندانی از آن باقی نخواهد ماند. قبل از انجام ساکشن چربی، نیازی به بیهوشی نیست و بی حسی موضعی کفایت می کند.

استخراج چربی به روش ساکشن روش ایمنی است و عوارض چندانی برای فرد ندارد. از طرف دیگر چون از چربی بدن خود فرد برای تزریق استفاده می شود و تغییری جز خالص سازی سلول های چربی انجام نمی گیرد، در بین روش های مختلف حجم دهی روش تزریق چربی هزینه ی کم تری داشته و در صورتی که توسط فرد با تجربه انجام شود، هیچ گونه عارضه ای را به دنبال نخواهد داشت.

میزان چربی مورد نیاز برای تزریق

برای تزریق چربی مقدار زیادی چربی نیاز نیست. هر اندازه سلول های بنیادین بیش تری در این چربی ساکشن شده وجود داشته باشد، فرایند تزریق چربی با موفقیت بیش تری همراه خواهد بود. در صورتی که انجام دادن تغییرات بر روی چهره ی خود را به دست یک تیم حرفه ای بسپارید، نتیجه ی دلخواه خود را به دست خواهید آورد.

علاوه براین، عملکرد یک تیم پزشکی حرفه ای می تواند به گونه ای باشد که در حالی که کم ترین آسیب به بافت های بدن وارد می شود، بیش ترین تاثیر در ظاهر فرد ایجاد شود.

میزان چربی مورد نیاز برای تزریق
میزان چربی مورد نیاز برای تزریق

آیا تزریق چربی نیاز به بیهوشی دارد؟

تزریق چربی و ساکشن چربی از بدن با درد چندانی همراه نیست. درد اندکی که در حین ساکشن چربی ایجاد می شود، با استفاده از مسکن موضعی بر طرف خواهد شد.

انجام دادن عمل تزریق چربی همزمان با سایر عمل های زاویه سازی صورت مانعی ندارد. با توجه به این که این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود، بهتر است که قبل از انجام عمل از داروهای آرام بخش استفاده کنید تا سطح هورمون های استرس در شما کاهش پیدا کند.

بهبودی بعد از زوایه سازی صورت با چربی

عمل تزریق چربی برای زاویه سازی صورت در دو مرحله انجام می گیرد که در مرحله ی اول چربی نیمه جامد از نقطه ای خاص استخراج می شود و در مرحله ی بعد به بخشی از صورت که نیاز به زاویه سازی دارد، تزریق می شود.

اگر سلول های چربی هنگام ساکشن یا تزریق از بین بروند، چربی مورد استفاده برای تزریق طبق نظر پزشک از محل مورد نظر گرفته می شود. به طور کلی می توان این چربی را از شکم یا ران ها گرفت. تورم و کبودی بعد از تزریق بعد از مدت کوتاهی از بین می رود.

ماندگاری چربی تزریق شده برای زاویه سازی صورت

سلول های چربی تزریق شده به محل مورد نظر مانند بافت های همان ناحیه شروع به فعالیت می کنند. به همین دلیل می توان گفت که تزریق چربی یک روش دائمی است.

سلول های چربی تزریق شده باید از محلی گرفته شوند که اندازه ی متناسبی برای تزریق داشته باشند و در صورتی که سلول های چربی درشت باشند، در زیر پوست به صورت دانه هایی نمایان می شوند. اما چنان چه تزریق توسط فرد با تجربه انجام شود و از سلول های ریز استفاده شود، عوارض کم تری مشاهده می شود و تاثیر آن بهتر خواهد بود.

ماندگاری چربی تزریق شده برای زاویه سازی صورت
ماندگاری چربی تزریق شده برای زاویه سازی صورت

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق چربی برای زاویه سازی صورت هستند؟

تزریق چربی روشی بدون خطر و بدون عارضه است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چربی تزریق شده مانند چربی های بدن خود فرد عمل می کند و وضعیت پوست را از هر نظر بهبود می دهد. در انجام تزریق با تکنیکی بدون عارضه و دائمی می توانید زیبایی خود را پایدار کنید.

افرادی که دارای بافت چربی ذخیره شده در بدن خود نیستند، نمی توانند گزینه ی مناسبی برای تزریق چربی برای زاویه سازی و حجم دهی باشند. چرا که برای تزریق باید مقدار زیادی چربی مایع را از زیر پوست به روش ساکشن خارج کرد و بعد از تزریق مورد استفاده قرار داد.

افرادی که صورت گرد دارند

افرادی که صورت گرد و بدون زاویه ای دارند، می توانند با تزریق چربی بخش هایی از صورت خود را به فرم دلخواه در بیاورند. برجسته سازی چانه و گونه ها با تزریق چربی باعث ایجاد حجمی طبیعی می شود.

حجم ایجاد شده از جنس بافت های بدن خود فرد است. با توجه به این که بافت ایجاد شده از سلول های زنده ایجاد شده است، مانند بافت های طبیعی بدن عمل می کند.

افرادی که صورت آن ها لاغر است

افرادی که صورت لاغری دارند، می توانند با تزریق سلول های کوچک چربی فرم دلخواه را در چهره ی خود داشه باشند. تزریق چربی علاوه بر زاویه سازی و ایجاد فرم دلخواه ،می تواند چروک ها و جای زخم ها را نیز تا حد زیادی از بین ببرد.

سلول های چربی ریز تزریق شده در پوست صورت، از سلول های بنیادین هستند. برای این که این سلول ها به خوبی در محل تزریق جاگیر شوند، مراقبت های ویژه ای را باید انجام دهید. علاوه براین باید زمان کافی از تزریق گذشته باشد تا وضعیت دلخواه ایجاد شود.

چه افرادی برای تزریق چربی به اجزای صورت گزینه ی مناسبی نیستند؟

همه ی افرادی که دارای چربی ذخیره شده در بدن خود هستند، می توانند گزینه ی مناسبی برای تزریق چربی باشند. چرا که چربی مورد نیاز باید از بدن خود فرد تامین شود. در صورتی که مقدار زیادی ماده ی اولیه برای حجم دادن و تزریق نیاز باشد، ساکشن و تزریق چربی بهترین گزینه است.

چه افرادی برای تزریق چربی به اجزای صورت گزینه ی مناسبی نیستند؟
چه افرادی برای تزریق چربی به اجزای صورت گزینه ی مناسبی نیستند؟

چربی مورد نیاز برای تزریق از بدن خود فرد گرفته می شود. ساکشن چربی از بدن خود فرد دارای مزایای زیادی است. یکی از مهم ترین مزایای این کار این است که هزینه ی زیادی بابت خرید ژل و پروتز پرداخت نکرده اید و دوم این که چربی تزریق شده به سرعت با سلول های مجاور سازگار می شود. علاوه بر این، سلول های چربی از بدن خود فرد هستند و سیستم ایمنی به آن ها واکنش نشان نمی دهد.

افرادی که پوست آن ها دچار افتادگی شدید شده است

چنان چه پوست فرد دچار افتادگی شدید شده باشد و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده باشد، تزریق چربی روش موثری برای زاویه سازی نیست. در این گونه موارد باید از تکنیک های دیگری مانند لیفتینگ استفاده کرد.

تعداد جلسات تزریق چربی

انجام دادن تزریق چربی فرایندی زمان بر است. مسلما تزریق در یک جلسه نمی تواند تغییر چندانی ایجاد کند، اما تغییرات، محسوس و ملموس هستند. چربی تزریق شده در محل تزریق باقی نمی ماند. جا به جایی اندک طبیعی است. در نهایت نتیجه ی نهایی بعد از بر طرف شدن کبودی و تورم قابل مشاهده است.

در صورتی که فرد بعد از انجام تزریق وزن خود را از دست بدهد، سلول های تزریق شده در محل تزریق نیز تحت تاثیر این کاهش وزن قرار گرفته و تغییراتی در آن ها ایجاد می شود. به همین جهت توصیه می شود که تزریق زمانی برای شما انجام بگیرد که وزن شما به یک وضعیت ثابت و دلخواه شما رسیده باشد.

تعداد جلسات تزریق چربی
تعداد جلسات تزریق چربی

پاسخ به سوالات رایج در زمینه ی تزریق چربی برای زاویه سازی صورت

ممکن است که تا دو هفته بعد از تزریق، درد و تورم اندکی در محل تزریق داشته باشید. اما این حالت ها در مدت کوتاهی از بین می روند و نتایج شگفت انگیز این عمل بعد از دو ماه کاملا مشهود خواهد بود.

در روزهای اولیه ی تزریق، احساس کشیدگی و فشار را در پوست خود احساس می کنید که کاملا طبیعی است و با مصرف مرطوب کننده ها کاملا بر طرف خواهد شد. یکی دو روز بعد از انجام تزریق می توانید از مواد آرایشی استفاده کنید ولی از وارد شدن فشار یا ماساژ دادن ناحیه ی تزریق جلوگیری کنید.

رعایت نکاتی بعد از تزریق

اصلاح کردن و اپیلاسیون با موم و وکس یا بند یک ماه بعد از انجام تزریق ایرادی نخواهد داشت. در هفته ی اول بعد از انجام تزریق، سیب زمینی مصرف نکنید. مصرف میوه هایی مانند آناناس می تواند سرعت بهبودی را افزایش دهد. مصرف غذاهای شور باعث می شود که تورم محل تزریق افزایش پیدا کند.

محل ساکشن چربی را پانسمان کنید و مراقب باشید تا این محل عفونت نکند. بسته به تشخیص پزشک برای ترمیم می توانید در مطب حضور پیدا کنید. درد و کبودی در ناحیه ی ساکشن و تزریق چربی بعد از یک هفته بر طرف خواهد شد. همزمان با تزریق چربی می توانید تزریق ژل را نیز داشته باشید. اما تزریق بوتاکس به نظر پزشک بستگی دارد.

انجام دادن حرکات ورزشی بعداز تزریق

انجام دادن حرکات ورزشی تا یک ماه بعد از تزریق چربی می تواند باعث شود تا چربی از محل تزریق مهاجرت کند. بعد از یک ماه می توانید حرکات ورزشی را به صورت تدریجی در برنامه ی خود افزایش دهید و در صورتی که هر گونه تورم را در محل تزریق یا محل ساکشن مشاهده کردید، میزان فعالیت ورزشیتان را کم کنید. انجام دادن فعالیت های روزمره مانعی ندارد اما برای انجام فعالیت های سنگین از یک نفر کمک بگیرید.

رایج ترین سوالات بعد از تزریق چربی

استحمام در روز بعد از تزریق هیچ مشکلی ندارد اما سعی کنید، از آب ولرم برای استحمام استفاده کنید تا چربی تزریق شده از بافت حرکت نکند. تزریق چربی برای افراد زیر 18 سال انجام نمی گیرد. تزریق چربی معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود. مدت زمان تزریق برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

بسته به این که موضع تزریق تا چه اندازه به بازسازی نیاز داشته باشد، مدت زمانی که صرف این کار می شود تفاوت دارد. با توجه به این که از دست دادن وزن بر سلول های چربی بدن تاثیر مستقیم دارد، سعی کنید تا بعد از انجام عمل تزریق چربی وزن ثابتی داشته باشید و وزن زیادی را از دست ندهید.

مواد غذایی مفید بعد از انجام تزریق چربی

بعد از تزریق چربی سعی کنید کاهش وزن نداشته باشید. مواد غذایی که باعث از بین رفتن چربی ها می شوند، می توانند چربی های موجود در ناحیه ی تزریق را از بین ببرند. در بین روش های متنوعی که برای زاویه دادن به صورت مورد استفاده قرار می گیرند، زاویه سازی با چربی، بیش ترین محبوبیت را دارد.

در این روش از سلول های چربی که به صورت سلول های بنیادین هستند، برای زاویه سازی استفاده می کنند. تزریق این سلول ها به محل مورد نظر باعث می شود که این سلول ها با سلول های اطراف پیوند خورده مانند سایر سلول های همین قسمت فعالیت طبیعی داشته باشند.

میزان ماندگاری چربی تزریق شده

بسته به این که بافت چربی ساکشن شده را به مقدار بیش تری تصفیه کنند و ناخالصی های آن را جدا کنند، چربی استخراج شده ماندگاری بیش تری خواهد داشت. برای این که زاویه سازی به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد، لازم است که تزریق طی چند مرحله و با فاصله زمانی مشخصی انجام بگیرد.

میزان ماندگاری چربی تزریق شده
میزان ماندگاری چربی تزریق شده

برای ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی باید چه کار کرد؟

بعد از انجام تزریق، باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که تمام گروه های غذایی را در خود جای دهد. مصرف سیگار و الکل می تواند بر روند ماندگاری سلول های تزریق شده تاثیر بدی داشته باشد. کاهش وزن باعث می شود تا بافت چربی بدن کاهش پیدا کند و سلول های چربی کوچک شوند.

در صورتی که مواد قندی به بدن شما نرسد، بدن از چربی ها به عنوان سوخت و ساز استفاده می کند. علاوه بر این، افزایش سن به خودی خود باعث می شود تا چربی های بدن به صورت خود به خود تحلیل بروند.

در بسیاری از افراد این اتفاقات تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی هستند. در هر حال باید تمام توصیه های پزشک خود را رعایت کنید تا چربی تزریق شده به بهترین شکل ممکن با بافت های اطراف پیوند بخورد.

استفاده از داروها بعد از تزریق

بسیاری از داروها هستند که مکانیسم بدن را تغییر می دهند. قبل از مصرف هر گونه دارویی، چه قبل و چه بعد از انجام تزریق باید با پزشک خود مشورت کنید.

دخانیات می توانند باعث اختلال در خون رسانی به بافت تزریق شده باشند. از این رو توصیه می شود تا دو هفته بعد از انجام تزریق به هیچ عنوان در معرض دخانیات قرار نگیرید.

برای این که درد و تورم را کاهش دهید، از کمپرس یخ استفاده کنید. محل تزریق چربی را نباید ماساژ دهید. این کار باعث می شود که سلول های چربی تزریق شده در محل مورد نظر باقی نمانند و جا به جا شوند.

نتیجه ی نهایی تزریق

بعد از شش ماه نتیجه نهایی تزریق قابل مشاهده خواهد بود. البته در همان روزهای ابتدای تزریق نیز می توانید نتیجه را مشاهده کنید. اما بعد از مدتی بخشی از این سلول های چربی تزریق شده از بین می روند. بسته به این که فرد به چه صورت مراقبت انجام دهد، در صد موفقیت در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

نتیجه ی نهایی تزریق
نتیجه ی نهایی تزریق

مراقبت های قبل و بعد از تزریق برای ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی

برای این که بهترین نتیجه را از تزریق چربی بگیرید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

مراقبت های قبل از تزریق

در روز تزریق لباس راحت بپوشید. تزریق چربی برای زاویه سازی باید در بیمارستان یا کلینیک انجام شود. هر اندازه مقدار چربی بیش تری برای تزریق نیاز باشد، مدت زمانی که برا ی شما صرف می شود، بیش تر خواهد بود و در مقابل، هزینه ی بیش تری نیز باید برای این کار صرف کنید.

در صورتی که در روز انجام تزریق استرس دارید، با نظر پزشک از آرامبخش استفاده کنید. بعد از این که فرایند تزریق به اتمام رسید، فرد به اتاق ریکاوری انتقال داده می شود و تا چند ساعت تحت نظر خواهد بود.

توجه داشته باشید که در بین روش های زاویه سازی صورت، تزریق چربی کم تهاجمی تر است. بسته به این که شرایط شما به چه صورت باشد، ممکن است که برنامه تزریق تغییر کند. بنابراین به پزشک خود اعتماد داشته باشید و نتیجه ی نهایی را به او بسپارید.

مراقبت ها بعد از انجام تزریق چربی

بعد از انجام تزریق چربی، داشتن درد در محل تزریق و محل ساکشن طبیعی است. اما این درد با استفاده از مسکن ها به زودی بر طرف خواهد شد. در صورتی که درد شدید بود و با خوردن مسکن های معمولی بر طرف نشد، باید به کلینیک مراجعه کنید.

محلی که از آن چربی ساکشن شده است باید با باند یا گن بسته شود. استفاده از گن کمک می کند، زخم ها زودتر بسته شوند. خروج ترشحات از محل ساکشن طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

کبودی و ورم با استفاده از کمپرس یخ زودتر بهبود پیدا می کند. بعد از انجام تزریق چربی برای زاویه سازی، خوردن داورهای ضد التهاب ممنوع است. هنگام خواب به پهلو نخوابید و سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. روز چهارم بعد از ساکشن می توانید محل ساکشن را شست و شو دهید. تا سه هفته بعد از تزریق و ساکشن نباید فعالیت های ورزشی سنگین داشته باشید.

مراقبت ها بعد از انجام تزریق چربی
مراقبت ها بعد از انجام تزریق چربی

نکاتی که برای انجام تزریق چربی باید مد نظر داشته باشید

بخشی از چربی تزریق شده بعد از مدتی جذب می شود. برای همین چربی به مقدار بیش تری برای فرد تزریق می شود. میزان جذب در افراد مختلف می تواند از ٣٠ تا ٧٠ در صد متفاوت باشد. قسمت هایی از پوست که حجم خود را از دست داده اند، با تزریق چربی به راحتی به فرم دلخواه می رسند.

بعد از انجام تزریق چربی در پوست خود کمی احساس کشیدگی دارید که بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. در بسیاری از موارد، فرد برای انجام تزریق باید چند جلسه به پزشک مراجعه کند. عوامل زیادی در ماندگاری زاویه سازی صورت با چربی نقش دارند که در ادامه در مورد آن ها بیش تر صحبت خواهیم کرد.

عوامل موثر در ماندگاری چربی تزریقی

مهم ترین عاملی که باعث می شود تزریق چربی به نتیجه ی خوبی برسد، این است که پزشکی که این کار را انجام می دهد، محل تزریق را به خوبی انتخاب کند.

بسته به این که سطح مهارت فرد تا چه اندازه باشد و این بافت چربی تزریق شده تا چه اندازه با سلول های اطراف ارتباط برقرار کند، نتیجه می تواند متفاوت باشد. چربی تزریق شده باید به مقدار مشخصی در محل باشد. تصفیه و ساکشن چربی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

بهترین محل برای ساکشن چربی

قسمت خارجی ران ها مناسب ترین محل برای ساکشن چربی است. استخراج چربی از شکم و پهلوها هم امکان پذیر است. در واقع چربی باید از محلی برداشته شود که در برابر رژیم های غذایی سنگین مقاومت می کنند.

در صورتی که فرد در بدن خود چربی برای ساکشن نداشته باشد، انجام دادن ساکشن امکان پذیر نیست.در بخش هایی از پوست که نازک هستند نباید تزریق انجام بگیرد. تزریق در گونه ها، زیر چشم، فک و پشت پلک ماندگاری طولانی تری دارد.

بهترین محل برای ساکشن چربی
بهترین محل برای ساکشن چربی

تفاوت ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق چربی و تزریق ژل

ژل تزریق شده در صورت باعث ایجاد فرم و بعدی غیر طبیعی می شود. علاوه براین با ایجاد فشار، ژل در زیر پوست فرد حرکت می کند. تزریق ژل هزینه ی زیادی را به دنبال دارد اما در تزریق چربی هر میزان چربی که برای تزریق مورد نیاز باشد از بدن خود فرد گرفته می شود.

نتیجه ی نهایی تزریق چربی به مهارت و تخصص پزشک بستگی دارد. بعد از انجام تزریق باید تمام نکاتی که پزشک به شما توصیه می کند را رعایت کنید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

علت ماندگاری چربی تزریق شده نسبت به روش های دیگر

نزدیک به هفتاد درصد از چربی تزریق شده در محل تزریق باقی می ماند و بقیه این بافت چربی از بین می رود. بسته به میزان مهارت و تجربه پزشکی که تزریق را انجام می دهد، این حد می تواند متغیر باشد.

هر اندازه پزشک مورد نظر مهارت و تخصص بیش تری داشته باشد، به نحو موثرتری تزریق را انجام می دهد. تکنیک تزریق چربی با مزیت هایی که دارد توانسته است تا جایگاه خوبی در بین روش های زاویه دهی به اجزای صورت پیدا کند.

کاربردهای تزریق چربی برای زاویه سازی صورت

تزریق چربی برای از بین بردن عدم تقارن در چهره اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این داشتن ظاهری متناسب و زیبا نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس فرد دارد. همین افزایش اعتماد به نفس باعث می شود که فرد روابط اجتماعی و فردی موثری داشته باشد.

انتخاب روش مناسب زاویه سازی به شرایط فرد بستگی دارد و با نظر پزشک انجام می شود. اما در بین روش های مختلف زاویه سازی صورت، تزریق چربی به علت این که موفقیت های بیش تری داشته است، طرفداران بیش تری دارد.

بهترین روش برای زاویه سازی صورت

مادلینگ یا زاویه سازی صورت طرفداران زیادی در بین افرادی که تمایل دارند ظاهری متناسب داشته باشند، پیدا کرده است. این تمایل از حس زیبایی دوستی انسان سر چشمه می گیرد و یک نیاز منطقی است.

این حق هر انسانی است که زیبا باشد و با اعتماد به نفس زندگی کند. انجام دادن عمل های زیبایی عوارضی را به دنبال دارد که بسیاری از افراد به علت این عوارض از انجام دادن عمل صرف نظر می کنند.

اما روش هایی مانند تزریق چربی با کم ترین عارضه فرد را به هدف نهایی خود تا حد زیادی نزدیک می کنند. به جرات می توان گفت که در بین روش های زاویه سازی صورت، تزریق چربی کم عارضه ترین روش است که بیش ترین تاثیر را در زیبایی و ایجاد تقارن دارد.

شرایط فیزیکی و فرم دلخواه چهره

بسته به این که تا چه اندازه بخواهید در فرم چهره ی خود تغییر ایجاد کنید، روش های مختلف می توانند تاثیرهای متفاوتی داشته باشند. بعد از این که به طور کامل بررسی شدید، طبق صلاحدید پزشک یکی از روش های زاویه سازی برای شما انتخاب می شود.

در صورتی که به پزشک خود اعتماد کنید، بهترین نتیجه ها برای شما ایجاد می شود. نتیجه ی نهایی تا حد زیادی به مهارت پزشک شما بستگی دارد.

در صورتی که برای کاهش هزینه ها از یک تیم غیر حرفه ای و در شرایط غیر استاندارد کمک بگیرید، در نهایت نتیجه ی مطلوبی برای شما حاصل نمی شود و باید هزینه های بیش تری را برای این کار پرداخت کنید تا نتیجه ی نا مطلوب را تغییر دهید و حتی ممکن است که نتیجه قابل تغییر نباشد و عوارض طولانی مدتی برای شما به جای بماند.

بهترین مکان برای تزریق چربی

تزریق ژل در مطب پزشک قابل انجام است اما تزریق چربی باید حتما در بیمارستان انجام بگیرد. انجام دادن تزریق چربی نیازمند تجهیزاتی است که در بیمارستان ها موجود هستند.

بعد از انجام تزریق، فرد به اتاق ریکاوری انتقال داده می شود. چربی مورد نیاز برای تزریق از سلول های زنده تشکیل شده است. تمام چربی مورد نیاز برای زاویه سازی صورت را در یک جلسه ساکشن استخراج می کنند و بعد از این که تصفیه کردند، به حالت فریز شده برای تزریق نگهداری می کنند.

تعداد جلسات تزریق

تعداد جلسات که برای تزریق باید مراجعه کنید، بسته به این که به چه میزان زاویه سازی نیاز داشته باشید می تواند متفاوت باشد. بعد از انجام تزریق می توانید تفاوت را به خوبی حس کنید.

داشتن زاویه ی فک دلخواه تاثیر زیادی در جذابیت شما دارد. علاوه بر این، با تزریق چربی برای زاویه سازی از انجام جراحی ها و روش های تهاجمی تا حد زیادی جلوگیری می شود.

زاویه دار کردن فک و برجسته کردن گونه

مهم ترین قسمت صورت که باعث ایجاد زاویه در صورت می شود، گونه ها و فک هستند. فرم فک و گونه می تواند تاثیر زیادی در چهره شما داشته باشد. افرادی که تمایل دارند تا ظاهری جذاب تر داشته باشند، می توانند از این روش به عنوان کم تهاجمی ترین روش کمک بگیرند.

تزریق بوتاکس به نوعی فلج کردن عضله است و عوارض را به همراه دارد  و تزریق ژل نیز چندان طبیعی نیست. به همین جهت تزریق چربی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

زاویه دار کردن فک و برجسته کردن گونه
زاویه دار کردن فک و برجسته کردن گونه

بهترین پزشک تزریق چربی برای زاویه سازی صورت

همان طور که گفته شد، مهارت و تخصص پزشکی که تزریق چربی را انجام می دهد، تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار دارد. برای این که پزشک متخصص با تجربه در این زمینه پیدا کنید، می توانید از اینترنت جست و جو کنید. با مراجعه به مطب دکترهای مختلف و مقایسه ی شرایط و رزومه ی کاری آن ها می توانید یک تصمیم درست در این زمینه داشه باشید.

ویژگی های بهترین پزشک تزریق چربی

مهم ترین ویژگی که در اولین برخورد توجه شما را جلب می کند، داشتن اخلاق خوب و ظاهر آراسته است. بهتر است در هر بار مراجعه، وضعیت بیماران پزشک را مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که تعداد زیادی از مراجعان این پزشک از نتیجه ی کار او رضایت دارند، نشاندهنده ی این است که شما فرد مناسبی را برای مراجعه انتخاب کرده اید. هر قدر تجربه های موفق بیش تری در رزومه ی پزشک وجود داشته باشد، شما با اطمینان بیش تر می توانید نتیجه ی نهایی را به او بسپارید.

تاثیر مهارت پزشک تزریق کننده بر ماندگاری چربی تزریق شده

مهارت پزشک تاثیر زیادی بر میزان ماندگاری چربی تزریق شده دارد. انتخاب محل مناسب برای برداشت چربی و انتخاب محل مناسب برای تزریق، حجم ماده ی تزریق شده و مجهز بودن پزشک به وسایل و تجهیزات روز می تواند چربی تزریق شده را ماندگارتر کند.

هر قدر چربی تزریق شده ماندگاری بیش تری داشته باشد، نیاز به جلسات ترمیمی کم تر است و هزینه ی نهایی پرداخت شده نیز کاهش پیدا می کند.

در نهایت باید بدانید، مراجعه به پزشک دارای تجربه و مهارت کافی، علاوه بر کسب نتیجه ی مطلوب، هزینه ی کم تری را برای شما به همراه می آورد.

تاثیر مهارت پزشک تزریق کننده بر ماندگاری چربی تزریق شده
تاثیر مهارت پزشک تزریق کننده بر ماندگاری چربی تزریق شده

جمع بندی کلی

یکی از عواملی که نقش مهمی در زیبایی دارد، فرم چهره و تناسب بین اجزا است. در صورتی که تمایل دارید که زاویه و فرم دلخواه را در چهره ی خود داشته باشید، باید از تکنیک های پزشکی استفاده کنید.

یکی از تکنیک هایی که اخیرا مورد توجه زیادی قرار گرفته است، تزریق چربی برای زاویه سازی صورت است. تزریق چربی نسبت به سایر روش های درمانی طرفداران بیش تری دارد.

ایجاد فرم طبیعی در چهره

زاویه سازی با استفاده از روش تزریق چربی باعث ایجاد فرم و زاویه ای طبیعی در فرد می شود. سلول های چربی با روش ساکشن از بدن خود فرد گرفته می شود. چربی ساکشن شده در دستگاه سانتریوفوژ قرار داده می شود. بعد از تصفیه شدن، چربی برای تزریق به محل مورد نظر آماده است.

تزریق طی چند جلسه و طی چند مرحله باید انجام بگیرد. تزریق در چند نقطه انجام می شود تا سلول ها فرصت و فضای کافی برای جذب شدن داشته باشند.

مزایای استفاده از تکنیک تزریق چربی

با توجه به این که برای تزریق چربی از چربی گرفته شده از بدن خود فرد استفاده می شود، سیستم ایمنی بدن به چربی تزریق شده واکنش نشان نمی دهد. استفاده از چربی بدن خود فرد باعث می شود که فرمی طبیعی برای صورت ایجاد شود. علاوه براین، تزریق چربی نوعی پیوند بافت محسوب می شود.

بنابراین ماندگاری بیش تری نسبت به سایر روش های درمانی دارد. برای زاویه سازی در ابعاد وسیع، بهتر است که از روش تزریق چربی استفاده شود. در صورتی که به حجم کمی ماده ی حجم دهنده نیاز باشد، بهتر است تا از ژل استفاده کنید.

انجام دادن ساکشن برای حجم کمی از چربی و تزریق کم، درد سر زیادی را به همراه می آورد. معمولا ساکشن برای تزریق بالاتر از ٢٠٠ میلی لیتر انجام می شود.

مزایای استفاده از تکنیک تزریق چربی
مزایای استفاده از تکنیک تزریق چربی

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید