میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

ماندگاری بوتاکس ابرو
ماندگاری بوتاکس ابرو

لیست موضوعات

ماندگاری بوتاکس ابرو

ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان محترم را با ماندگاری بوتاکس ابرو آشنا کنیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما را دنبال کنید.

ماندگاری بوتاکس ابرو
ماندگاری بوتاکس ابرو

سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن ها بپردازیم به شرح زیر می باشد:

با هر بار تزریق بوتاکس ابرو چه تاثیری بر روی ماندگاری آن دارد؟

ماندگاری بوتاکس ابرو چقدر است؟

عوامل تاثیر گذار بر روی ماندگاری بوتاکس ابرو کدام است؟

برای ماندگاری بوتاکس ابرو چه راهکارهایی وجود دارد؟

چگونه به این موضوع دقت کنیم که ماندگاری بوتاکس ابرو در حال از بین رفتن است؟

بوتاکس ابرو چیست؟

تزریق بوتاکس ابرو چیست؟

عوامل ایجاد خطوط در ابرو چیست؟

نکات مهم در مورد تزریق بوتاکس ابرو چیست؟

مزایای تزریق بوتاکس ابرو چیست؟

ماندگاری تزریق بوتاکس ابرو چگونه می باشد؟

شیوه های تزریق چیست؟

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس ابرو چیست؟

ماندگاری بوتاکس ابرو
ماندگاری بوتاکس ابرو

با هر بار تزریق بوتاکس ابرو چه تاثیری بر روی ماندگاری آن دارد؟

در ابتدا لازم است بدانید، یکی از روش هایی که بیشتر افراد و اشخاصی که به زیبایی خود اهمیت بسیاری می دهند تا بتوانند چین و چروک های پوست خود را ازبین ببرند استفاده از تزریق بوتاکس توسط دکتران متخصص زیبایی است

با هر بار تزریق بوتاکس ابرو چه تاثیری بر روی ماندگاری آن دارد؟
با هر بار تزریق بوتاکس ابرو چه تاثیری بر روی ماندگاری آن دارد؟

ناگفته نماند بوتاکس علاوه بر رفع چین و چروک های پوست می تواند ابروهای شما را خوش حالت کند. زمانی که تزریق بوتاکس ابرو انجام می دهید باید حتما به این موضوع دقت کنید که، باید حتما بعد از مدتی مجدد تزریق بوتاکس را تمدید کنید چرا که با یک بار تزریق شما از نتیجه ماندگاری کمتری برخوردار خواهید شد.

با هر بار تزریق بوتاکس ابرو چه تاثیری بر روی ماندگاری آن دارد؟
با هر بار تزریق بوتاکس ابرو چه تاثیری بر روی ماندگاری آن دارد؟

تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو باعث چه چیزی می شود؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت، تزریق بوتاکس به ابرو موجب خواهد شد که ابروهایتان کشیده شود و در نهایت ابروهایتان بالا رود.

برای این که از ماندگاری بیشتر برخوردار شوید باید طبق دستور پزشک در طول سال برای تمدید مجدد تزریق اقدام کنید. قابل ذکر است گفته شود هرچقدر میزان تزریق بوتاکس بیشتر باشد مسلما از ماندگاری بیشتری بهره مند می شوید.

تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو باعث چه چیزی می شود؟
تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو باعث چه چیزی می شود؟

در ادامه گفته می شود که باید حتما این نکته را در نظر داشته باشید، پوست هر فردی نسب به فرد دیگر متفاوت تر است به این منظور که این احتمال وجود دارد تزریق بوتاکس در پوست بعضی از افراد ماندگارتر باشد و دیرتر تزریق را تمدید کنند

اما امکان این که پوست برخی دیگر نیاز به تمدید زود تری نیاز داشته باشد زیاد است به این دلیل که تزریق از قبل انجام شده در پوست آن ها زودتر از بقیه ماندگاری خود را از دست می دهد، در نتیجه با هر بار تزریق طبق دستور پزشک خود می توانید به ماندگاری بیشتر بوتاکس ابروی خود کمک کنید.

          

این مقاله در رابطه با ماندگاری بوتاکس ابرو می باشد. اگر مایل به یافتن یک کلینیک زیبایی معتبر هستید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به انتهای همین مقاله مراجعه کنید

ماندگاری بوتاکس ابرو چقدر است؟

با توجه به نتایج بدست آمده گفته شده است که یکی از روش های رایج و پرمخاطب مربوط به تزریق بوتاکس می شود. زمانی که ابروهای خود را بوتاکس می کنید در ابتدا با توجه به تزریق اولیه حدود 3 الی 5 روز شاهد تاثیرات بوتاکس در ناحیه تزریق شده ابرو خود خواهید بود اما بطور کلی برای دریافت نتیجه مطلوب تر بعد از گذشت 14 روز کاملا ابروهایتان تغییر کرده است و حالت اولیه خود را از دست می دهد.

ماندگاری بوتاکس ابرو چقدر است؟
ماندگاری بوتاکس ابرو چقدر است؟

نکات مهم

زمانی که تزریق بوتاکس را انجام دادید باید حتما یکسری نکات مربوطه را در جهت ماندگاری بوتاکس رعایت کنید بفرض مثال باید حتما سعی کنید که هیچ گونه اخمی نکنید و یا عصبانی نشوید چرا که این موضوع موجب می شود روز به روز از ماندگاری بوتاکس ابرو کمتر شود.

ماندگاری بوتاکس به هر بار تزریقی که در چند جلسه صورت می گیرد بستگی دارد، با گذشت هر بار تزریق پوست نسبت به بوتاکس واکنش نشان می دهد و در نهایت، در ناحیه ای که به ابروی خود تزریق کرده اید با تغییرات چشم گیری مواجه خواهید شد. یکی دیگر از عواملی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که پس از 2 هفته تزریق حتما به پزشک متخصص خود جهت معاینه تزریق مراجعه کنید.

شخصی که بطور مکرر تزریق بوتاکس را انجام داده است مسلما از ماندگاری بالاتری نسبت به افرادی که قراراست تازه بوتاکس ابرو کنند برخوردار می باشند. پس از مدت زمان خاصی ماهیچه های آن ناحیه که مورد تزریق قرار گرفته است به حالت اولیه خود برمی گردد

به این منظور که شروع به فعالیت های مکرر خود می کنند در این صورت ماندگاری بوتاکس ابرو از بین می رود، در نتیجه افراد باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنند تا در نهایت مجددا برای او تزریق بوتاکس انجام شود.

  

عوامل تاثیر گذار بر روی ماندگاری بوتاکس ابرو کدام است؟

علاوه بر اینکه باید تعداد جلسات مختلفی پشت سربگذرانید تا نتیجه ماندگاری بوتاکس ابروهایتان بیشتر شود بلکه عوامل متعددی در ماندگاری بوتاکس وجود دارد که در ادامه به هریک از آن ها می پردازیم:

عوامل تاثیر گذار بر روی ماندگاری بوتاکس ابرو کدام است؟
عوامل تاثیر گذار بر روی ماندگاری بوتاکس ابرو کدام است؟
  • با توجه به روان شدن یا همان رقیق شدن دوز بوتاکس تزریقی:

برای اینکه بوتاکس را رقیق کنند معمولا از یک تا سه سی سی محلولی از نمک استفاده می کنند. قابل ذکر است گفته شود میزان رقیق شدن بوتاکس در هر ناحیه از بدن متفاوت است بفرض مثال ممکن است در قسمت تزریقی بوتاکس ابرو دوز ابرو سریع تر نسبت به بخش های دیگر رقیق شود، هر چقدر میزان محلول موجو در بوتاکس غلیظ تر باشد مسلما با نتیجه مثبت تری روبرو خواهید شد و درنهایت ماندگاری تزریق انجام شده بیشتر خواهد شد.

با توجه به روان شدن یا همان رقیق شدن دوز بوتاکس تزریقی:
با توجه به روان شدن یا همان رقیق شدن دوز بوتاکس تزریقی:
  • تازه بودن ماده تزریقی:

زمانی که قرار است تزریق بوتاکس انجام شود در ابتدا برای اینکه ماندگاری این نوع تزریق در بدن افراد بیشتر باشد، بوتاکس را که به شکل پودر منجمد شده است را با محلولی از نمک ترکیب می کنند. دلیل این نوع ترکیب برای رقیق شدن آن می باشد، پس از ترکیب باید حتما تزریق را بعد از 24 ساعت انجام دهید. این نوع فرآیند موجب می شود که به ماندگاری بوتاکس بی افزاید.

  • متابولیسم بدن فرد:

یکی از عوامل تاثیر گذاری که می تواند بر روی ماندگار بوتاکس تاثیر بگذارد مربوط به متابولیسم بدن افراد می شود. منظور از متابولیسم بدن این است که اشخاص ورزشکار و افرادی که از اندام بدنی مناسبی برخوردار هستند و به دلیل سوخت ساز و فعالیت بدنی که دارند معمولا نسبت به دیگر افراد بوتاکس در بدنشان زودتر ازبین می رود و از ماندگاری کمتری برخوردار هستند.

  • ناحیه و قسمتی از بدن که قرار است بوتاکس تزریق شود:

از دیگر عواملی که می تواند در ماندگاری بوتاکس از نقش مهمی برخوردار باشد را می توانیم به قسمت های مختلف بدن و ناحیه های از بدن اشاره کنیم که قرار است در آن تزریق بوتاکس انجام شود

برای درک بهتر این موضوع می توان گفت تزریق بوتاکسی در ناحیه مربوط به ماهیچه هایی که بزرگ هستند نسبت به بخش های کوچک تر بدن از ماندگاری کمتری برخوردار می باشند، و باید برای تمدید آن زودتر اقدام کنند.

  • دوز بوتاکس در قسمت هایی که در آن تزریق انجام شده است:

دوز بوتاکس که در ناحیه های مختلف بدن تزریق می شود می تواند جزء یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در ماندگاری بوتاکس ابرو باشد.

هر چه قدر میزان دوز بوتاکس کمتر باشد آن ناحیه از بدن زودتر از خود واکنش نشان می دهد و درنهایت با نتیجه مطلوبی روبرو خواهید شد، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر شخصی هستید می خواهید برای اولین بار تزریق بوتاکس را انجام دهید باید در ابتدا حتما آن مقدار دوزی که برای شما در نظر گرفته اند تزریق کنید نه بیشتر.

دوز بوتاکس در قسمت هایی که در آن تزریق انجام شده است:
دوز بوتاکس در قسمت هایی که در آن تزریق انجام شده است:
  • سن افرادی که می خواهند بوتاکس تزریق کنند:

سن افراد می تواند به عنوان یکی از بخش های مهمی باشد که در ماندگاری بوتاکس می تواند تاثیر گذار باشد، افرادی که از سن بالایی برخودار هستند و می خواهند بوتاکس ابرو انجام دهند باید حتما به این نکته توجه داشته باشند که پوستشان به دلیل افزایش سن ممکن است با تغییراتی مواجه شده باشد به همین علت احتمال اینکه قابلیت ارتجاعی در پوست آن ها کم باشد بسیار زیاد است در نتیجه ماندگاری بوتاکس در چنین افرادی زودتر از بین می رود.

  • تزریق بوتاکس به منظور رفع بیماری:

این احتمال وجود دارد که تزریق بوتاکس برای رفع بیماری های مختلفی باشد که بوتاکس ابرو و دیگر بخش های بدن برای از بین بردن بیماری مورد تزریق قرار می گیرد، به همین منظور با توجه به میزان تزریق می تواند بر روی ماندگاری آن تاثیر بگذارد.

  • مراقبت هایی که باید بعد از بوتاکس ابرو انجام دهید:

زمانی که بوتاکس ابرو انجام می دهید باید حتما مراقبت هایی که به شما گفته می شود را در مدت زمان خاصی انجام دهید، با رعایت کردن هریک از مراقبت های زیر می توانید از ماندگاری بالایی بهره مند شوید.

  • حفاظت در برابر نور خورشید
  • مراقبت از پوست
  • استفاده از مواد غذایی متناسب
  • استفاده از روی به عنوان مکمل
  • بدور از استرس و عصبانیت
  • ترمیم به موقع
  • بدور از فعالیت های سنگین
  • ورزش کنید ( حرکات ورزشی مناسب بدون اینکه بخش هایی که مورد بوتاکس قرار گرفته تحت فشار قرار گیرد)
  • از ضد آفتاب استفاده کنید
  • از هرنوع دخانیات دوری کنید
  • آب بدن خود را نوشیدن آب تامین کنید
  • از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید
  • ناحیه تزریق شده را ماساژ ندهید
  • به مدت 3 الی 4 روز حمام نکنید

 

  • مراجعه به پزشک های متخصص و ماهر:

با تجربه بودن پزشک در زمان تزریق بوتاکس ابرو به عنوان یک نقش مهم در ماندگاری بوتاکس است، چرا که با اطلاعات کامل این تزریق را انجام می دهد و هر نکته و مراقبتی که لازم باشد به مراجعه کننده خود اطلاع رسانی می کند.

اما در بعضی مواقع این امکان وجود دارد شخص تزریق کننده با نداشتن اطلاعاتی این تزریق را انجام دهد یا اینکه از موادهایی استفاده کند که پوست را دچار مشکل سازد، در این صورت علاوه بر اینکه پوست فرد با مشکل مواجه می شود بلکه از ماندگاری بسیار کمی برخوردار خواهد شد.

  • میزان تزریق بوتاکس:

با توجه به اینکه پزشک متخصص قرار است چه میزان بوتاکس به ابرو تزریق کند می تواند به میزان ماندگاری بوتاکس  تاثیر بگذارد، هر مقداری که قرار است تزریق شود بستگی به میل و خواسته بیمار دارد.

 

برای ماندگاری بوتاکس ابرو چه راهکارهایی وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت راهکارهای متفاوتی وجود دارد که می تواند در ماندگاری بوتاکس ابرو در تاثیر گذار باشد، این نوع راهکارها عبارت اند از:

  • تکنیک های کوتاه مدت برای ماندگاری بوتاکس ابرو:

با توجه به نتایج بدست آمده گفته شده است که روش های مختلفی در جهت ماندگاری بوتاکس ابرو وجود دارد یکی از آن ها مربوط به مصرف قرص زینک می شود. کسانی که مصرف کننده قرص زینک هستند و اقدام به بوتاکس ابرو می کنند با نتیجه مطلوب تر و ماندگاری بالاتری برخوردار خواهند شد.

 

  • استفاده از کرم رتینA می تواند به ماندگاری بوتاکس ابروکمک کند:

زمانی که از کرم های رتین (رتینوئید) استفاده می کنید می توانید پوست خود را در برابر ماندگاری بهتر بوتاکس آماده ساز کنید.

 

  • تکنیک های طولانی مدت برای ماندگاری بوتاکس ابرو:

هر چقدر بوتاکس ابرو در مدت زمان خاص خود تمدید شود درنهایت ماندگاری بوتاکس ابرو افزایش پیدا می کند. اگر بوتاکس انجام شده به مدت 2 سال ایجاد شده است و هر 4 ماه یک بار آن را مجدد شده است ماندگاری بوتاکس در ناحیه ابرو نیز بیشتر می شود، با هر بار تمدید میزان فعالیت ماهیچه های  آن قسمت کاهش می یابد و درنهایت دیرتر ماندگاری آن از بین می رود.

 

چگونه به این موضوع دقت کنیم که ماندگاری بوتاکس ابرو در حال از بین رفتن است؟

با گذشت زمان کاملا مشخص است ماندگاری بوتاکس ابرو نیز کاهش پیدا می کند، در این حالت ابروهایتان رفته،رفته حالتی را که به خود اختصاص داده است را از بین می برد و تقریبا می توان گفت شبیه به حالت ابروهای اولیه ی که داشته اید می شود، در نهایت می توان گفت به مرور زمان اثرات بوتاکس در ابرو از بین می رود و کاملا می توانید این نوع تغییرات را در ابروهای خود مشاهده کنید.

 

براساس مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که عوامل مختلف و متفاوتی برای ماندگاری بوتاکس ابرو وجود دارد که هر کدام از آن ها پس از مدت زمان خاصی از بین می رود و باید فرد حتما به پزشک خود جهت تزریق مجدد مراجعه کند. در زمان تزریق بوتاکس ابرو حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

تاریخچه ی بوتاکس

بوتاکسی که برای از بین بردن چین و چروک های صورت استفاده می شود، از ماده ای به نام سم بوتولینوم تولید شده است که این سم با وارد شدن به زیر پوست فرد ماهیچه های که دچار شل شدگی شده است، را فلج کرده و آن بخش را که دچار افتادگی و خط های اضافه شده را حجیم و سفت می کند.

در اوایل قرن نوزدهم میلادی مواد غذایی که در شرایط نامطلوبی نگهداری شده بودند را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند که با انجام آزمایشات زیاد محققان به این نتیجه رسیدند که در اثر مسمومیت این مواد غذایی از خود سمی به نام سم بوتولینوم تولید میکنند.

محققان و پزشکان با انجام تحقیقات زیاد بر روی این سم توانستند در سال هزار و هشتصد و بیست و دو میلادی اثر داروی این سم را بر روی سیستم عصبی پیدا کنند.

سم بوتولینوم تیپ A

سم بوتولینوم تیپ A با گذشت چندین سال و تحقیقات گسترده که برروی آن صورت گرفت تفکیک و خالص سازی انجام شد و بالاخره دانشمندان در سال هزار و نهصد و شصت میلادی این سم را بر روی ماهیچه ها و عضلات حیوانات تست و مورد بررسی قرار دادند.

تقریبا بعد از بیست سال تحقیق و بررسی این سم بر روی حیوانات و اثر بخشی آن بالاخره سازمان نظام غذا و داروی آمریکا مجوز این سم را برای از بین بردن خط های اضافی که بر روی پوست صورت ایجاد می شود، را صادر کرد.

اثربخشی سم بوتولینوم برای افتادگی چشم و چین و چروک های که در خط ابرو و پیشانی ایجاد شده است و همچنین عضله های شل شده استفاده می شود و پوست را سفت تر می کند. سم بوتولینوم توسط شرکت آلرگان در سال هزار و نهصد و نود تولید و روانه ی بازار گردید.

شرکت آلرگان نام تجاری این سم را به نام بوتاکس نامگذاری کرد. پزشکان از بوتاکس برای عضله ها و ماهیچه های صورت که دچار شل شدگی و یا افتادگی شده اند، استفاده می کنند تا در کوتاهترین زمان به جوانسازی پوست خود کمک کنند.

سم بوتولینوم تیپ A
سم بوتولینوم تیپ A

بوتاکس ابرو

همانطور که همه ی ما می دانیم با بالا رفتن سن در افراد اولینی چیزی که در صورت همه ی افراد مشاهده می شود، چین و چروکهایی است که در صورت آنها به چشم می آید و طراوت و شادابی که پوست قبلا داشت، را به مرور زمان از بین می برد و خط های اضافی در پیشانی و صورت نمایان می شود.

این خطوط اضافی بیشتر در اطراف ابرو و پیشانی و همچنین خط ابرو مشاهده می شود که متخصصان ما برای از بین بردن این چین و چروکها از روش درمانی تزریق بوتاکس برای زیباتر شدن پوست استفاده می کنند و این تزریق سبب می شود که ماندگاری بوتاکس ابرو برای چندین ماه در صورت باقی بماند.

پزشکان جراحی پلاستیک برای افرادی که تمایل دارند، ابروها ی خود را که دچار افتادگی شده است، را به بالا ببرند از تزریق بوتاکس استفاده می کنند، زیرا این امر به ماندگاری بوتاکس ابرو هم کمک به سزایی می کند.

اوایل سن سی سالگی

امروزه تمامی بانوان و حتی آقایان با افزایش سن یعنی با ورود به دهه ی سوم، اوایل سن سی سالگی دچار چین و چروک در اطراف ابرو می شوند که این افتادگی در پلک بالایی چشم نمایان می شود.

در مجموع هرچه چین و چروک در اطراف ابرو و پیشانی بیشتر باشد، این چروک ها در قسمت پلک بالایی ایجاد شده و چشم افراد با این چروک ها پیرتر دیده میشود که پزشکان و جراحان زیبایی استفاده از تزریق بوتاکس را برای پیشگیری از این افتادگی ها را مناسب میدانند،

زیرا داشتن یک ابروی زیبا در بانوان نشانه ی جوانی و شادابی صورت آنهاست و سبب می شود که ماندگاری بوتاکس ابرو تا مدت دو سال بر روی صورت اثر خود را بگذارد. پزشکان با استفاده از تزریق بوتاکس برای بیماران این خطوط اضافی را که در ابروهای آنها نمایان شده است، را از بین می برند.

اوایل سن سی سالگی
اوایل سن سی سالگی

تزریق بوتاکس ابرو

امروزه پزشکان و متخصصان زیبایی و پوست یکی از استاندارد ترین شیوه های درمانی که برای شادابی و جوانسازی خطوط اضافی در پوست صورت به کار می برند را بوتاکس ابرو می دانند. افراد با بالا و پایین کردن ابروها و یا اخم کردن سبب می شوند که عضله های پیشانی و نواحی چشم به مرور زمان دچار چین و چروک و یا افتادگی شود،

بنابراین خطوط اضافی سبب می شود که از زیبایی و جوانی صورت بکاهد که پزشکان زیبایی برای درمان سریع خط های اضافی در اطراف چشم از بوتاکس ابرو استفاده می کنند که اثر بخشی آنها هم به مراتب از جراحی های دیگر سریعتر و موثرتر میباشد.

سمی به نام بوتولینیوم

بوتاکسی که تزریق می شود، از سمی به نام بوتولینیوم تشکیل شده است که برای افتادگی و شل شدگی پوست صورت مورد استفاده قرار میگیرد که پزشک متخصص با تشخیص صحیح و دقیق خود نواحی که این تزریق نیاز است، را انجام می دهند.

بوتاکس به جزء درمان در اطراف ابرو برای موارد دیگر نظیر بوتاکس مو، بوتاکس خطوط اضافی در پوست صورت و همچنین افرادی که از ناحیه ی زیر بغل و یا کف دست بیش از حد عرق می کنند، می توانند از تزریق بوتاکس برای درمان خود استفاده کنند.

زمانی که بوتاکس به ناحیه مورد نظر تزریق می شود، عضله های آن ناحیه را فلج کرده و این امر بعد از چند روز در صورت نمایان می شود و شما می توانید مشاهده کنید که این خطوط با این تزریق به طور کامل از صورت محو شده است و دیگر نشانه ی از خط های اضافی در صورت نیست، پزشکان و متخصصین با تزریق جهت داری که در پوست انجام می دهند، می توانند به لیفت صورت هم در این بیماران کمک به سزایی کنند.

بهتر است، بدانید افرادی که بیماری قلبی و عضلانی مبتلا هستند، نمی توانند از تزریق بوتاکس برای درمان خطوط اضافی در صورت خود استفاده کنند، زیرا ممکن است که سلامتی جسمی آنها را به خطر بیندازد.

سمی به نام بوتولینیوم
سمی به نام بوتولینیوم

عوامل ایجاد خطوط

از عواملی که باعث شده خطوط در ابروها نمایان شود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– به طور کلی با بالا رفتن سن در افراد باعث شده کلاژن های که در زیر لایه های پوستی هستند، کم کم از بین بروند و خطوط در اطراف ابرو نمایان شود،

زیرا این کلاژن ها نقش حمایتی از پوست را برعهده دارند و سبب میشود که پوست افراد سفت و جوان شود، در صورتی که این کلاژن ها از بین بروند، پوست اطراف ابرو و پیشانی شل شده و آویزان می گردد و کم کم این خطوط اضافی در صورت نمایان می شوند.

– هرچه افراد بیشتر اخم می کنند، باعث می شود که عضلات اخم در اطراف ابرو نمایان شده و ابروها دچار افتادگی شوند.

زمانی که کلاژن های زیر پوست از بین میروند

– زمانی که کلاژن های زیر پوست از بین میروند و به مرور پوست صورت تغییر شکل می دهد و همچنین افرادی که به کشیدن پوست دور چشم و ابرو عادت دارند، این کار سبب می شود که خطوط در اطراف ابرو نمایان شده و از جوانی پوست صورت کاسته شود و پوست فرد روز به روز پیرتر دیده شود.

این عوامل به مرور زمان در افراد سبب می شود که خطوط در اطراف ابرو نمایان شده و از طراوت و شادابی پوست بکاهد و افراد با انجام تزریق در تعداد جلسات معین به ماندگاری بوتاکس ابرو خود کمک کنند.

به طور کلی افرادی که دچار افتادگی در ناحیه ی پیشانی و ابرو هستند، افرادی که دچار افتادگی پوست در ناحیه ی پلک فوقانی در اطراف چشم هستند، افرادی که بر اثر کار زیاد دچار خستگی چشم می شوند

و همچنین افرادی که همیشه عصبانی هستند و اخم می کنند و سعی می کنند که یک صورت خشن و عبوسی را داشته باشند از گروه افرادی هستندکه باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شوند و پزشک متخصص برای درمان این خطوط در صورت از روش درمانی تزریق بوتاکس استفاده می کند

تا شادابی و جوانی را دوباره به آنها برگردانند، البته این تزریق باید طبق دوره های که پزشک برای آنها تجویز کرده است، انجام شود.

زمانی که کلاژن های زیر پوست از بین میروند
زمانی که کلاژن های زیر پوست از بین میروند

نکات مهم تزریق بوتاکس ابرو

چند نکته در مورد افرادی که تمایل به تزریق بوتاکس را دارند، باید متذکر شد که:

جوانسازی

افرادی که برای حذف خطوط اضافی در پوست بیرونی خود از بوتاکس استفاده می کنند، اگر در همان جلسه ی اول به نتیجه ی مطلوبی نرسیدند، می توانند از شیوه های درمانی دیگر برای شادابی پوست صورت خود استفاده کنند.

اطلاعات شخصی

توصیه ی که پزشکان به بیمارانی که می خواهند از تزریق بوتاکس برای درمان زیبایی خود استفاده کنند، متذکر می شوند که یک هفته قبل از تزریق همانند سایر جراحی های دیگر که فرد انجام می دهد، باید داروی خاصی را که مصرف می کردند را در این مدت استفاده کنند.

افرادی که بیماری خاصی دارند و از داروهای مخصوصی برای درمان خود استفاده می کنند، باید در مورد نوع دارو با پزشک خود صحبت کرده و نظر پزشک را در مورد مصرف دارو بدانند،

زیرا اگر فرد داروی را مصرف کند و بعد تزریق را انجام دهد، باعث میشود که ناحیه ی که تزریق انجام شده است، کبود شود و این کبودی برای بیمار آزار دهنده است، به همین دلیل است که باید در مورد داروی مصرفی با پزشک و یا جراحی پلاستیک گفتگو و مشورت کنند.

اطلاعات شخصی
اطلاعات شخصی

کرم بی حسی

بعد از اینکه درمورد استفاده از دارو با پزشک صحبت کردید و از وضعیت جسمی خود اطمینان پیدا کردید حالا نوبت این است که خود را برای تزریق بوتاکس آماده کنید.

افرادی که از این تزریق استرس و اضطراب دارند و فکر می کنند که این جراحی با درد زیادی همراه است، باید گفت که برای کاهش درد می توانند از کرم های بی حسی موضعی قبل از تزریق استفاده کنند.

پزشک به بیمارانی که می خواهند از این تزریق بوتاکس استفاده کنند، توصیه می کند که از ژل های بی حسی موضعی که مورد تایید پزشک است، را تهیه کرده و یک ساعت قبل از اینکه تزریق انجام شود، را به ناحیه ی که می خواهند تزریق را انجام دهند، بزنند.

بهتر است که آن ناحیه را با حجم زیادی از این ژل های موضعی بپوشانیم و بهتر است که با یک نایلون آن بخش را مرطوب نگه داریم تا در این مدت ژل موضعی خشک نشود، این کار باعث میشود که تزریق بوتاکس به بهترین شکل انجام شده و فرد دردی را احساس نکند. فرد باید زمان تزریق را طوری کنترل کند که داروی بی حسی اثر خود را بر روی پوست به جا بگذارد و تزریق به راحتی و بدون درد انجام شود.

پزشکان پیشنهاد می کنند که بهترین زمان برای استفاده از ژل های بی حسی موضعی زمانی است که به کلینیک زیبایی مراجعه کرده تا بی حسی اثر خود را بر روی پوست بگذارد و پزشک بتواند با اطمینان خاطر تزریق بوتاکس را برای فرد انجام دهد.

4) انتخاب پزشک

افرادی که می خواهند برای شادابی و طراوت پوست خود از تزریق بوتاکس استفاده کنند، قبل از انجام این جراحی باید یک پزشک متخصص با تجربه که صلاحدید انجام این تزریق را دارد و مراجعه کنندگان زیادی دارد، را انتخاب کنند تا پزشک تبحر کامل را در انجام تزریق داشته باشد.

این تزریق ارتباط مستقیم با ماهیچه ها و عضله های پوستی دارد و پزشک باید به فاصله های که برای تزریق انجام میدهد توجه کامل و دقیقی داشته باشد که اندازه ی این فاصله ها در پوست از مهمترین نکته های است که متخصص با تجربه باید به آن توجه کند.

اگر در تزریق پیشانی به استاندارد فاصله توجه نشود و با فاصله ی کم تزریق صورت بگیرد، سبب میشود که ماهیچه های اطراف چشم را درگیر کرده و فرد دچار دو بینی شود که این مشکل در صورت تزریق نادرست طبیعی بوده است.

به همین دلیل است که تزریق باید نزد یک جراح پلاستیک متخصص و باتجربه انجام شود تا مشکلی برای فرد به وجود نیاید. انجام تزریق بوتاکس به ابرو یک هنر است که پزشک طی تجربه و تخصص خود به دست آورده است و می تواند برای بیمار انجام دهد تا از این طریق رضایت بیمار را به خود جلب کند. در بعضی از افراد تزریق به میزان زیادی صورت می گیرد،

ولی در بعضی از افراد دیگر هستند که با مقدار کمی تزریق می توانند به افتادگی پوست و خط ابروی خود کمک کنند. انتخاب یک پزشک متخصص زیبایی با تجربه برای تزریق بوتاکس از توصیه های است که فرد قبل از انجام تزریق باید به آن توجه کند که تزریق در جای مناسب و با فاصله معین انجام شود.

مقدار تزریق

یکی از عواملی که سبب می شود، تزریق به درستی انجام شود، میزان واحدی است که پزشک برای تزریق استفاده می کند که بر نتیجه ی پایانی تزریق اثر گذاشته و باعث می شود که بعد از چند روز ناحیه ی که دچار افتادگی شده است، سفت و شاداب تر نسبت به قبل شود و تاثیرگذاری میزان واحد تزریق شده را بر روی پوست خود تا چندین ماه بر روی صورت خود مشاهده کنید.

بنابراین بیمار این اجازه را دارد که از پزشک خود در مورد میزان واحدی که بر روی پوست تزریق میشود را سوال کرده و از انجام تزریق اطمینان کامل داشته و همچنین در مورد ماندگاری بوتاکس ابرو هم نیز آگاهی لازم را داشته باشد.

مقدار تزریق
مقدار تزریق

مراقبت های بعد از تزریق

این جراحی همانند جراحی های دیگر به مراقبت های بعد از تزریق نیازمند است. بعد از اینکه تزریق در کلینیک زیبایی انجام شد فرد باید به مدت ده دقیقه در کلینیک بماند تا تزریق جذب عضله ها و ماهیچه های که تزریق صورت گرفته شده است، شود.

پزشک به این بیماران توصیه می کنند که برای اطمینان بیشتر از جذب مجددا بیرون از مطب به مدت پانزده دقیقه استراحت کنند تا تزریق به طور کامل جذب ماهیچه های که دچار افتادگی شده اند، شود، بعد با اجازه ی پزشک می توانید از مطب خارج شده و به منزل بروند.

این تزریق به مراقبت های سخت گیرانه ی نیازی ندارد

این تزریق به مراقبت های سخت گیرانه ی نیازی ندارد و فرد می تواند به راحتی به کارهای روزانه ی خود بپردازد. مدتی که فرد در کلینیک حضور دارد، این تزریق جذب ماهیچه شده و به طور کامل پیوند می خورد و این تزریق دیگر به نواحی دیگر حرکت نکرده و کاملا جذب ناحیه ی که تزریق انجام شده است، می شود.

بانوانی که به زیبایی اهمیت می دهند، بعد از دو ساعت از تزریق می توانند از یک آرایش سبک استفاده کنند و به کارهای روزانه ی خود بپردازند. بهتر است که برای استفاده از لوازم آرایشی با پزشک متخصص خود مشورت کرد و بعد از تایید پزشک می توانید با اطمینان کامل از لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده کنید.

تمامی افرادی که از تزریق بوتاکس برای زیبایی خود استفاده کرده اند، به هیچ وجه نباید در روز تزریق به ورزش سنگین بپردازند، زیرا ممکن است که این تزریق در زیر پوست جابجا شود.

در روز نخست که این تزریق صورت می گیرد، باید از انجام بسیاری از کارها بپرهیزیم و احتیاط کامل را انجام دهیم تا جذب به بهترین شکل انجام شود و فرد از انجام تزریق و ماندگاری بوتاکس ابرو رضایت کامل را داشته باشد.

این تزریق به مراقبت های سخت گیرانه ی نیازی ندارد
این تزریق به مراقبت های سخت گیرانه ی نیازی ندارد

مراجعه مجدد

اولین تزریقی که بر روی پوست صورت فرد انجام می شود، اثر گذاری آن به مدت دو تا شش ماه بوده است که در افراد مختلف ماندگاری بوتاکس ابرو متغیر بوده است.

افرادی که به دنبال اثر گذاری تزریق بر روی پوست هستند، باید گفت که این اثر بخشی بعد از دومین تزریق بر روی پوست فرد صورت میگیرد به همین دلیل است که باید فرد صبر کند که اثر تزریق جلسه اول کامل از بین برود، بعد در زمان معین اقدام به تزریق مرحله ی دوم کند.

پزشک به این افراد متذکر می شود که برای انجام تزریق در مرحله ی دوم باید در بازه ی زمانی معین مراجعه کند و قدری صبر نکند که تزریق مرحله ی اول به طور کامل از زیر پوست بیمار از بین برود. بهترین زمان مراجعه زمانی است که تزریق اول کم کم در زیر پوست ضعیف شده و فرد باید برای تزریق دوم به پزشک متخصص خود مراجعه کند.

تزریق های منظم در زیر پوست

تزریق های منظم در زیر پوست به این دلیل است که ماهیچه ها و یا عضله های که دچار افتادگی شده اند، را فلج کرده و از شل شدگی مجدد آن پیشگیری کرده تا دوباره این خطوط در پوست نمایان نشود.

افرادی که به مدت دو سال مرحله به مرحله تزریق را انجام می دهند، این کار باعث می شود که پوست صورت آنها سفت و جوان بماند و تا مدت دو سال ماهیچه و عضله ی پوست شاداب و با طراوت باقی می ماند.

بعد از این مدت افراد می توانند برای جوانسازی پوست خود هر دو سال یکبار تزریق را انجام دهند که این مدت هم با تشخیص پزشک صورت می گیرد که با توجه به پوست صورت در هر فرد ماندگاری بوتاکس ابرو متفاوت بوده است.

این مراحل را فرد باید قبل و بعد از تزریق و ماندگاری بوتاکس ابرو توجه کند تا بعد دچار مشکل نشود و از انجام این تزریق رضایت کامل را داشته باشد و تا مدتها از داشتن یک پوست شاداب و جوان لذت ببرد.

مزایایی استفاده از بوتاکس ابرو

– افرادی که تمایل دارند، جوانی و شادابی پوست خود را دوباره به دست بیاورند و یک ظاهر جذابی داشته باشند، می توانند از تزریق بوتاکس برای درمان خطوط اضافی در اطراف ابرو استفاده کنند.

– استفاده از تزریق بوتاکس در اطراف ابرو و پیشانی سبب میشود که فرد ظاهری جوانتر و شاداب تری را داشته باشد.

– برای اینکه چین و چروکهای اطراف ابرو را از بین ببریم می توانیم از تزریق بوتاکس استفاده کنیم و یا این افتادگی ها را کمتر کنیم.

– افرادی که به جذابیت پوست صورت خود اهمیت زیادی می دهند و این افتادگی ها برای آنها عذاب آور است، استفاده از تزریق بوتاکس برای آنها از بهترین و مناسب ترین انتخاباتی است که پزشک متخصص زیبایی پوست برای آنها استفاده می کند.

مزایایی استفاده از بوتاکس ابرو
مزایایی استفاده از بوتاکس ابرو

افرادی که بینایی آنها دچار مشکل شده است

– افرادی که بینایی آنها دچار مشکل شده است و دید آنها کمتر از قبل شده است، می توانند با استفاده از تزریق بوتاکس به سلامتی بینایی خود کمک کرده و با انجام این جراحی به درمان خود کمک کنند.

– استفاده از تزریق بوتاکس برای خطوط اطراف ابرو باعث میشود که تاثیر بهبودی آن بر روی ابروها دائمی بوده و این خطوط به مرور زمان کاملا از میان بروند.

مواردی که در بالا توضیح داده شد از مزایایی تزریق بوتاکس برای ابرو است که باعث شادابی و طراوت پوست در افراد می شود. پزشک متخصصی که برای بیماران خود از این شیوه ی درمانی استفاده می کند متذکر می شود که این بیماران یک هفته قبل از اینکه تزریق بوتاکس ابرو را انجام دهند، باید این قرص ها و مکمل ها را مصرف نکنند تا با تزریق تداخل نداشته و باعث کبودی ناحیه ی که تزریق صورت گرفته نشود که این داروها شامل موارد ذیل هستند:

قرص آسپرین، مکمل های درمانی مثل روغن ماهی، سیر، قرص ویتامین E، قرص اکسدرین، قرص های الیو، ادویل و همچنین جنسینگ را نباید مصرف کنند، زیرا این داروها سبب رقیق شدن خون می شود و با انجام این تزریق برای فرد مشکل ایجاد میشود.

افرادی که بینایی آنها دچار مشکل شده است
افرادی که بینایی آنها دچار مشکل شده است

ماندگاری بوتاکس ابرو

بهتر است، افرادی که تمایل دارند، از تزریق بوتاکس استفاده کنند، به این نکته توجه کنند که این شیوه ی درمانی دائم نیست و باید به طور دوره ای این تزریق را برای طراوت و جوانسازی پوست انجام دهند.

طبق آماری که پزشکان برای ماندگاری این تزریق به دست آورده اند این بوده است که مدت ماندگاری بوتاکس ابرو حدودا از چهار تا شش ماه بوده است که بعد از این مدت فرد مجددا باید برای درمان و شادابی پوست خود این تزریق را شارژ کند.

بهتر است، بدانید که کیفیت و ماندگاری که برای تزریق بوتاکس در ابرو به کار گرفته می شود، به تجربه و مهارتی که متخصص زیبایی برای تزریق بوتاکس انجام می دهد، بستگی دارد، علاوه بر این به برندی که برای تزریق بوتاکس استفاده می شود، از مواردی است که به ماندگاری بوتاکس بر روی پوست بستگی دارد.

یکی از برندها و مارک های که بیشتر پزشکان برای تزریق بوتاکس استفاده می کنند، مارک زئومین آلمان است که به ماندگاری بوتاکس ابرو کمک می کند.

کلینیک های زیبایی که تزریق بوتاکس را انجام می دهند، سعی می کنند که از بهترین و مرغوب ترین برند ها برای تزریق استفاده کنند تا بتوانند رضایت مشتری را جلب کرده و برای تزریق مجدد به این کلینیک مراجعه کنند. استفاده از برند مرغوب سبب می شود که ماندگاری بوتاکس ابرو در افراد بیشتر و اثر بخشی بالایی را به همراه داشته باشد.

البته بهتر است، بدانید که علاوه بر برند بوتاکس، تزریق بر روی هر پوست متفاوت بوده است و یک بازه ی زمانی متفاوتی را برای ماندگاری بهترمی طلبد.

ماندگاری بوتاکس ابرو
ماندگاری بوتاکس ابرو

روش تزریق

متخصصین زیبایی با کمک تزریق بوتاکس ابروها را بالا می برند که این متد درمانی به این صورت است، که:

هر زمان که فرد متخصص بوتاکس را به عضله های اطراف ابرو تزریق می کند این عضله های که دچار افتادگی شده است، شل می شود و خط اخمی که در اطراف ابرو به وجود آمده است، را کاهش می دهد و به جوانسازی اطراف صورت کمک می کند.

زمانی که پزشک بوتاکس را در قسمت فوقانی ابرو و یا بخش بیرونی ماهیچه ی اطراف چشم تزریق می کند باعث نرمی و شلی عضله می شود و بخش بیرونی پیشانی را به سمت پایین هدایت نمی کند و سپس پوست پیشانی به سمت بالا می رود.

در قسمت پیشانی دو عضله ی بزرگ و همچنین عضله ی فرونتالیس وظیفه ی این را دارند که پیشانی را صاف نگه داشته و به بالا کشیده شود،

اما عضلات اخم و عضلاتی که در اطراف چشم هستند، برعکس ماهیچه های پیشانی فرونتالیس این خط ها را به بخش تحتانی هدایت می نمایند،

بنابراین پزشک با تزریق بوتاکس به اطراف عضله های ابرو و خط اخم، خط های ایجاد شده را شل کرده و ماهیچه پیشانی فرونتالیس پیشانی را که دچار آویزانی شده است، را به سمت فوقانی کشیده و به تدریج صاف و سفت می شود.

افرادی که از تزریق بوتاکس برای شادابی صورت استفاده می کنند، نتیجه و اثر بخشی این تزریق را می توانند بعد از دو هفته از تزریق در صورت خود متوجه شوند.

افرادی که از تزریق بوتاکس استفاده کرده اند، متوجه سفت شدن پلک بالایی، شادابی و صاف شدن خطوطی که در اطراف ابرو و خط ابرو به وجود آمده است، شده اند و همچنین خطوطی که در اطراف دور چشم قبلا بیشتر به چشم می آمده است، را کمتر مشاهده می کنند.

رفع شل شدگی

با انجام این تزریق تمامی شل شدگی ها و افتادگی هایی که قبلا در صورت نمایان شده بود برطرف میشود و بعد از مدتی، یک پوست صاف و شاداب را در صورت خود مشاهده می کنید.

بیشتر متخصصان برای افرادی که می خواهند در کوتاهترین زمان خطوط اضافی اطراف ابرو را از بین ببرند، استفاده از تزریق بوتاکس را موثر می دانند که بعد از چهارده روز می توانند اثر بخشی آن را در چهره خود مشاهده کنند و تا چندین ماه از ماندگاری بوتاکس ابرو در صورت لذت ببرند.

با انجام این تزریق خطوطی که باعث شل شدگی و پایین افتادگی ابرو می شود، را نسبت به قبل ضعیف تر کرده و ابروها را به سمت بالا برده و به درمان افراد کمک می کند.

این تزریق برای افرادی که پلک های افتاده و سنگینی دارند، مناسب نیست و اثرگذاری مثبتی بر روی چهره ی فرد نخواهد داشت.

رفع شل شدگی
رفع شل شدگی

هدف اصلی پزشکان از این تزریق پیشگیری از تغییر شکل در عضله های است

هدف اصلی پزشکان از این تزریق پیشگیری از تغییر شکل در عضله های است که در اطراف ابرو دچار افتادگی شده اند، این شیوه ی درمانی از روشهای غیرتهاجمی در درمان است که بر اثر بالا رفتن سن در افراد نیاز به ادامه ی دوره درمان دارد که با تشخیص پزشک متخصص انجام می گیرد.

طبق نتایجی که پزشکان متخصص زیبایی به دست آورده اند به این نتیجه رسیده اند که یکی از درمانهایی که برای از بین بردن خطوط ابرو و دور چشم موثر است را تزریق بوتاکس می دانند که نتیجه این تزریق با ماندگاری بوتاکس ابرو بسیار فوق العاده و اثربخش بوده است.

بیشتر پزشکان برای بیمارانی که می خواهند ابروهای خود را به سمت بالا بکشند و یا چین و چروکهای پیشانی را از بین ببرند از تزریق بوتاکس که به صورت لیفتینگ ابروی تزریقی برای بیمار استفاده می شود، برای درمان و شادابی صورت استفاده می کنند.

انجام این تزریق در کمتر از یک ساعت توسط پزشک صورت گرفته و می توانند اثر بخشی و ماندگاری بوتاکس ابرو را تا مدت چهار ماه بر روی صورت خود احساس کنند. جراحان پلاستیک و متخصصان پوست برای افرادی که تمایل دارند، ابروهای خود را به سمت بالا بکشند و یا از جراحی لیفتینگ استفاده کنند، تزریق بوتاکس را بهترین گزینه ی انتخابی بیماران می دانند.

هدف اصلی پزشکان از این تزریق پیشگیری از تغییر شکل در عضله های است
هدف اصلی پزشکان از این تزریق پیشگیری از تغییر شکل در عضله های است

علت تزریق

علت استفاده از این تزریق توسط پزشکان به این دلیل است که عضلاتی که دچار خطوط شده است، را شل و یا فلج کرده و به روند درمانی بیمار کمک به سزایی می کند. تزریق بوتاکس در اطراف ابرو و خط اخم باید توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود تا در ابروها تغییر ایجاد کرده و عضلات این ناحیه را نسبت به قبل سفت تر کند و به جوانی و طراوت صورت کمک کنند.

برای انجام تزریق بوتاکس باید به مراقبت های قبل از تزریق نیز توجه کنیم که این مراقبت ها از طریق پزشک به بیمار توصیه می شود. پیش از اینکه پزشک متخصص زیبایی تزریق را شروع کند بهتر است که ژل های بی حسی موضعی برای اطراف ابروی بیمار استفاده کنند تا بیمار دردی را در زمان تزریق حس نکند،

همچنین به جزء این ژل بی حسی استفاده از یک کیسه یخ و یا غلطک تیتانیوم سرد بر روی پوست اطراف ابرو و یا خط اخم باعث خنک شدن پوست شده و از میزان درد بیمار کاسته می شود و تزریق به راحتی صورت می گیرد.

اگر پزشک و یا جراح پلاستیک قبل از تزریق، از این شیوه های برای کاهش درد در بیمار استفاده کند، بیمار در زمان تزریق هیچ دردی را حس نکرده و تزریق به آسانی انجام می شود.

در مجموع اگر تزریق بوتاکس به طرز صحیحی انجام شود و تحت نظر یک متخصص متبحر صورت بگیرد هیچ دردی را فرد احساس نمی کند و می تواند از ماندگاری بوتاکس ابرو تا چندین ماه بر روی صورت خود لذت ببرد.

علت تزریق
علت تزریق

مراقبت بوتاکس

مراقبت های که فرد باید بعد از تزریق بوتاکس انجام دهد تا مناسب ترین ثمره را در صورت خود مشاهده کند شامل:

– افرادی که این تزریق را برای زیبایی صورت خود انجام می دهند، بعد از تزریق نباید ورزشهای سنگین را انجام دهند و یا فعالیت های روزانه ی سنگینی را که قبلا در طی روز انجام می دادند را برای اولین روز تزریق باید کنار گذاشته و همچنین باید این افراد حداقل به مدت بیست و چهار ساعت از انجام این فعالیت ها صرف نظر کنند.

– افرادی که تزریق بوتاکس را در اطراف ابرو و یا پیشانی انجام داده اند، نباید ناحیه ی تزریق را به هیچ وجه لمس و یا ماساژ دهند.

– این افراد نباید از لایه بردارها که برای صورت خود استفاده می کنند و یا برای میکرودرم ابریشن استفاده می کردند را بعد از انجام تزریق برای صورت خود استفاده کنند.

– ممکن است که این تزریق در صورت بعضی از افراد به صورت کبودی نمایان شود که طبق دستور پزشک بهتر است که از کمپرسور یخ برای از بین بردن کبودی استفاده شود.

مواردی که در بالا توضیح دادیم از مواردی است که بیمار باید بعد از تزریق انجام دهد تا مشکلی پیش نیاید و بوتاکس خیلی سریع به عضله و یا ماهیچه پوست پیوند بخورد.

مراقبت بوتاکس
مراقبت بوتاکس

سوالات رایج در مورد بوتاکس ابرو

با تزریق بوتاکس چه میزان از ابرو تغییر کرده و یا لیفت میشود؟

با انجام این تزریق ابرو حدود یک میلیمتر لیفت می شود و اثر بخشی آن در صورت بسیار ظریف و طبیعی انجام می شود و تا چندین ماه فرد از داشتن یک ابروی حالت دار لذت می برد.

 آیا انجام تزریق بوتاکس سبب می شود که تقارن در پیشانی فرد به وجود نیاید؟

اگر تزریق بوتاکس با میزان واحد نامناسب به پیشانی فرد تزریق شود، عدم تقارن در بین ابروها صورت گرفته که فرد در جلسه ی ترمیم می تواند، این عیب را برطرف کرده و پزشک متخصص با اندازه ی مناسب این تزریق را دوباره انجام داده و این عدم تقارن را از صورت فرد برطرف میکند.

آیا لازم است که دوره های تزریق بوتاکس را حتما انجام دهیم؟

برای اینکه اثر بخشی این تزریق در پوست صورت بسیار باشد، باید دوره های درمان را حتما سپری کنند که طبق نظر پزشکان برای ماندگاری بوتاکس ابرو هر شش ماه تعیین کرده اند که باید تعداد جلساتی را که پزشک برای هر بیمار مشخص کرده است، را هر فرد در زمان معین انجام دهد تا بهترین و اثرگذار ترین نتیجه را از تزریق خود به دست آورد.

آیا لازم است که دوره های تزریق بوتاکس را حتما انجام دهیم؟
آیا لازم است که دوره های تزریق بوتاکس را حتما انجام دهیم؟

آیا بوتاکس هم تاریخ انقضاء دارد؟

بله اگر تاریخ انقضاء این تزریق گذشته باشد و پزشک برای تزریق فرد از این بوتاکس استفاده کند هیچ اثر درمانی بر روی پوست نداشته و مثل این میماند که فرد تزریقی را برای جوانسازی پوست خود انجام نداده است.

آیا برای تزریق بوتاکس باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم؟

انجام تزریق بوتاکس برای ابرو باید توسط یک پزشک متخصص صورت بگیرد، زیرا انجام این تزریق یک هنر است که پزشک باید به آن توجه کند، زیرا تزریق صحیح می تواند تغییر زیادی را در حالت ابروها ایجاد کند.

تزریقی که برای خط اخم در اطراف چشم صورت می گیرد، به فاصله ی یک سانتی متری از لترال کانتوس صورت انجام می گیرد و انجام این تزریق نزدیک به لبه ی پلک فوقانی اکتروپیون صورت است.

آیا برای تزریق بوتاکس باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم؟
آیا برای تزریق بوتاکس باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم؟

نتیجه گیری

افرادی که به شادابی و طراوت پوست صورت خود اهمیت زیادی می دهند و این خطوط در اطراف ابرو و چشم بر اثر افزایش سن به وجود می آید، برای آنها آزار دهنده است، پزشک برای این بیماران از تزریق بوتاکس ابرو برای جوانسازی پوست استفاده می کنند که این تزریق باید نزد یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود تا برای فرد مشکلی ایجاد نشود و تزریق در زیر پوست جابجا نشود.

این تزریق در کلینیک های معتبر توسط پزشک با تجربه انجام می شود که پزشک با تشخیص دقیق خود می تواند، میزان واحدی که برای هر بیمار مناسب است، را استفاده کند و همچنین تزریق را در محل مناسب خود با فاصله ی استاندارد انجام دهد. بنابراین فرد باید دوره های درمانی خود را برای تزریق به طور منظم انجام دهد تا بهترین نتیجه را بر روی صورت خود به دست آورد.

توجه به دوره های درمانی

بهتر است، افرادی که تزریق بوتاکس را انجام داده اند، برای اینکه ماندگاری بوتاکس ابرو دائمی و موثر باشد، به دوره های درمانی و مدتی که برای درمان آنها طبق تجویز پزشک تعیین شده است، را توجه کنند تا به شادابی و جوانسازی پوست صورت خود کمک کنند.

افرادی که تزریق بوتاکس را انجام می دهند، بهتر است که در روز تزریق از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و یا استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی صرف نظر کنند تا تزریق به بهترین شکل در فرد انجام شود و یک اثر گذاری خوبی را بر روی پوست صورت و جوانسازی همراه داشته باشد.

توجه به دوره های درمانی
توجه به دوره های درمانی

(ما در طراحی این مقاله توانستیم فقط بخشی از مطالب مربوطه را برای شما مخاطبان شرح دهیم، امیدواریم اطلاعات کافی و سودمندی را نسبت به این مقاله کسب کرده باشید.)

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید