میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

لیفت شقیقه چیست
لیفت شقیقه چیست

لیست موضوعات

لیفت شقیقه چیست

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که لیفت شقیقه چیست ؟

عمل های زیبایی روز به روز محبوب تر می شوند و زیبایی و جذابیت ظاهری، اهمیت بیشتری پیدا می کند. در جوامع و فرهنگ های امروزی، ظاهر می تواند روی شخصیت اجتماعی افراد تاثیر بگذارد و متعاقباً اعتماد به نفس افراد را دچار نوسان کند.

لیفت شقیقه چیست
لیفت شقیقه چیست

به این ترتیب بسیاری از افراد، جذابیت ظاهری را برای خود لازم می دانند. در بین تمام اندام های صورت، شقیقه را می توان به عنوان یکی از مهم ترین ها نام برد.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد لیفت شقیقه می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

این عضو مهم، نقش زیادی در جلوه ی دیگر اعضای صورت دارد. تأثیر شقیقه در زیبایی ثابت شده است. لذا همه خواستار یک شقیقه متوازن و حجیم و زیبا هستند. چه آقایان وچه خانم ها.

بنابراین عمل لیفت صورت یکی از متداول ترین عمل های زیبایی روزگار ماست. این مهم با روش های زیادی قابل انجام است. مزایا و معایب و نکات زیادی هستند که شما باید از آن ها آگاه باشید.

ما این مقاله را نگاشته ایم تا به سوالات شما درباره لیفت شقیقه پاسخ دهیم. توصیه ما به شما این است که جزء به جزء این مطلب را تا انتها و با دقت مطالعه بفرمایید تا در پایان، هیچ نقطه سایه روشنی در ذهن خود درباره این مسئله نداشته باشید.

می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که لیفت شقیقه چیست ؟ با ما همراه باشید.

آن چه در این مقاله خواهید خواند:

لیفت شقیقه چیست ؟

آیا لیفت شقیقه برای همه افراد در هر سنی مناسب است؟

جراحی لیفت شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت شقیقه چگونه انجام می شود؟

آمادگی قبل از جراحی لیفت شقیقه

مراقبت های بعد از عمل لیفت شقیقه

جراحی لیفت شقیقه چه تاثیری بر چهره افراد دارد؟

معیارهای زیبایی شقیقه چیست؟

کاربردهای لیفت شقیقه چیست ؟

ریکاوری بعد از لیفت شقیقه

فیلر شقیقه چیست؟

چرا در مورد زیبایی صورت، شقیقه بسیار مهم است؟

علت از دست دادن حجم شقیقه

ماندگاری لیفت آندوسکوپ

ماندگاری جراحی لیفت شقیقه

ماندگاری لیفت شقیقه با نخ

کدام روش لیفت شقیقه بهتر است؟

آیا لیفت شقیقه دائمی است؟

درمان‌های مشابه یا مکمل لیفت شقیقه چیست ؟

آیا لیفت بدون جراحی موثر است؟

بهترین پزشک لیفت شقیقه کیست؟

عوارض لیفت شقیقه چیست ؟

عوارض لیفت شقیقه ناشی از عمل جراحی و نخ

کیفیت در مقابل قیمت

سخن آخر

 

لیفت شقیقه چیست؟

در دنیای مدرن، با وجود همه پیچیدگی ها و سردرگمی ها، زیبایی جایگاه ویژه ای دارد و هیچ فردی وجود ندارد که دوست نداشته باشد زیبا باشد. حسی که هنگام تماشای آینه به شما دست می دهد، یک احساس بسیار موثر است. چین خوردگی ها در گوشه چشم باعث ناراحتی می شود.

افتادگی ناحیه میگرن نیز باعث افتادگی گوشه چشم و ابرو می شود و بر ظاهر افراد تأثیر نامطلوبی می گذارد. در این مقاله، ما در مورد یک روش زیبایی ساده صحبت می کنیم که این مشکل را برطرف می کند.

لیفت شقیقه چیست؟
لیفت شقیقه چیست؟

نواحی زیر جلدی به تدریج باریک می شوند و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و وضعیتی مانند ضعیف شدن لیفت تمپورال یا کشش در پوست شقیقه پیدا می کند که به آن لیفت موقت نیز گفته می شود.

از آنجا که افتادگی پوست در ناحیه شقیقه صورت را خسته و کدر نشان می دهد، می توان گفت که جراحی لیفت میگرن یک جراحی پلاستیک سرپایی است که گاهی اوقات به دلیل نتایج بهتر با سایر جراحی های زیبایی مانند لیفت صورت یا بلفاروپلاستی ترکیب می شود.

آیا لیفت شقیقه برای همه افراد در هر سنی مناسب است؟

البته که نه. در اینجا توضیح می دهیم که لیفت میگرن برای چه افرادی مناسب است: لیفت میگرن در هر سنی قابل انجام نیست، زیرا پزشکان معتقدند صورت فرد تا 23 سالگی شکل نگرفته است و این عمل در هر سنی درست نیست. برخی پزشکان معتقدند که این عمل، برای افراد 23 سال به بالا مناسب است.

آیا لیفت شقیقه برای همه افراد در هر سنی مناسب است؟
آیا لیفت شقیقه برای همه افراد در هر سنی مناسب است؟

جراحی لیفت شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که ابروهایشان در مقایسه با حالت طبیعی پایین تر است، بین چشم ها فاصله زیادی دارند و فاصله ابروهایشان کم است یا بینشان خطوطی عمودی ظاهر شده است؛ این افراد می توانند برای لیفت شقیقه مناسب باشند.

لیفت شقیقه برای افرادی مناسب است که نیازی به لیفت ابرو ندارند، اما می خواهند نوک ابرو را بلند کنند یا افرادی که در انتهای ابرو دچار افتادگی شده و باعث فشار ابرو در پلک بالا می شوند، مبادرت به این کار می کنند.

کسانی که در گوشه چشمشان پدیده ای به نام پنجه عقابی دارند، می توانند کاندید مناسبی برای لیفت شقیقه باشند.

افرادی که پوست شل شده را در شقیقه شان به ارث برده اند نیز برای این عمل مناسبند.

لیفت شقیقه برای کسانی مناسب است که ابروهای آن ها انحنا یا تقارن خوبی ندارند.

برخی از افراد می خواهند لیفت شقیقه انجام دهند، تا چهره شان زیباتر شده و حس جوانی را باز گردانند. اما به دلیل اطلاعات ناکافی، نگران درد، خونریزی و مواردی از این دست هستند که می توانند با ادامه مطالعه مقاله لیفت شقیقه چیست و با کسب آگاهی، از نگرانی های خود خلاص شوند.

جراحی لیفت شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟
جراحی لیفت شقیقه برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت شقیقه چگونه انجام می شود؟

روش های متعددی برای انجام لیفت شقیقه وجود دارد. ما در این بخش از مقاله لیفت شقیقه چیست به برخی از آن ها اشاره کنیم.

روش اول : لیفت شقیقه با جراحی

لیفت شقیقه با این روش کمتر از 2 ساعت وقت می برد و نیازمند بی حسی موضعی می باشد. بنابراین لازم است تا کاملا ناشتا باشند و از 8 ساعت قبل از عمل هیچ غذایی نخورند.

فرایند عمل به این گونه است که با ایجاد یک برش کوچک 2 تا 2.5 سانتیمتری در خط موی بالای گوش، بافت زیرین جابجا شده و سپس معلق می شود. در این فرایند نیاز نیست که موی خود را کوتاه کنید. این باعث کشیده تر شدن ابروها و اطراف چشم ها می شود. بعد از اتمام عمل، جای جراحی شده را بخیه می زنند.

اگر با ادبیات ساده تر بخواهیم این روش را توضیح بدهیم، به این شکل خواهد بود که طی این عمل به وسیله یک شکاف ریز، پوست و لایه های زیرین پوست کشیده می شوند تا چین و چروک گوشه چشم رفع گردد. این جراحی بدون درد و خونریزی انجام می شود و برای افراد مسن بسیار مناسب است.

روش دوم: لیفت شقیقه با استفاده از نخ ها

از دیگر روش هایی که می توان با استفاده از آن لیفت شقیقه را انجام داد، بهره جویی از نخ است. لیفت شقیقه با نخ نیز یکی از روش هایی است که می تواند جلوه ای جذاب به افراد بدهد.

در این روش، پزشکان نقاطی را در نواحی مختلف شقیقه قرار می دهند و سپس با استفاده از سوزن های مخصوصی که به این منظور طراحی شده، نخ های خاصی را وارد پوست کرده و با این روش، کشش لازم را در پوست ایجاد می کنند.

روش سوم: لیفت شقیقه با پلاسما

یکی دیگر از روش های مدرن لیفت شقیقه پلاسما جت ، لیفت شقیقه است. در روش پلاسما جت، در یک نقطه خاص با استفاده از یک دستگاه حرارتی خاص به بافت های خاص پوست نفوذ می کند و در طی فرآیند تبخیر پوست صورت، لیفت می شود. پلاسماجت طوری عمل می کند و چین چروک های منطقه مورد نظر را می سوزاند که هیچ جای زخمی باقی نمی ماند.

این به دلیل تاثیر آن روی لایه سطحی پوست و عدم نفوذ به لایه های زیرین است. در طی 1 هفته، پوست بازسازی می شود و عمق چین و چروک ها کاهش می یابد. متخصص شما طبق تشخیص خود توصیه خواهد کرد که جلسات باید 3 تا 4 بار با فواصل 1 تا 2 ماه تکرار شود.

گونه های لیفت شقیقه متعدد است. به عنوان مثال، لیفت پوست شقیقه، برای افرادی که افتادگی پوست کمتری دارند، توصیه می شود. لیفت پوست شقیقه و بافت زیر جلدی، هم سطح پوست و هم ناحیه زیر آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

در بخش فوق، درباره انواع روش هایی که می توان با استفاده از آن ها لیفت شقیقه انجام داد، بحث کردیم. به ادامه مقاله لیفت شقیقه چیست نیز توجه بفرمایید تا بگوییم که چه اقداماتی برای روزهای قبل از عمل ضروری است و باید چه کاری برای آمادگی هر چه بیشتر برای طی کردن مراحل این فرایند انجام دهید.

روش سوم: لیفت شقیقه با پلاسما
روش سوم: لیفت شقیقه با پلاسما

آمادگی قبل از جراحی لیفت شقیقه

پیش از این که اقدام به عمل لیفت شقیقه کنید، لازم است با پزشک خود درباره توقعی که از نتیجه دارید، صحبت کنید.

طی کردن جلسات مشاوره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این جلسات می توانید درباره نگرانی هایتان از پزشک بپرسید و با آگاهی و علم کافی تصمیم به انجام عمل بگیرید. بنابراین لازم است که قبل از لیفت شقیقه تمام جلسات مشاوره را بگذرانید.

آمادگی قبل از جراحی لیفت شقیقه
آمادگی قبل از جراحی لیفت شقیقه

مصرف ویتامین ها، مکمل های آهن و مشروبات الکلی را 2 هفته قبل از عمل لیفت شقیقه کاملاً قطع کنید.

از 4 هفته پیش از انجام لیفت شقیقه، هیچ گونه مسکن یا داروهای ضد افسردگی مصرف نکنید.

اگر بیماری دیگری دارید، ممکن است نیاز به گواهی پزشکی از پزشک خود داشته باشید.

از 8 ساعت پیش از زمان عمل، باید ناشتا باشید

اگر متقاضی انجام این عمل به روش جراحی هستید، از 8 ساعت پیش از زمان عمل، باید ناشتا باشید. چراکه این عمل مستلزم بی هوشی یا بی حسی موضعی است.

دست جراح باز خواهد بود و می تواند هر کدام از روش های بی هوشی و بی حسی را انجام دهد. این بستگی به بدن و انتخاب شما دارد. لذا با وی صحبت کنید و اطلاعات کافی درباره بدنتان را به او بدهید.

در حالت ایده آل، یک ماه قبل از عمل (حداقل دو هفته) زنان برای جلوگیری از ترومبوآمبولی باید از بارداری و درمان جایگزینی هورمون اجتناب کنند.

در نهایت، جلسات مشاوره توصیه می شود. در مورد سابقه پزشکی، بیماری های زمینه ای، حساسیت دارویی و داروهای خاصی که مصرف می کنید؛ با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت های بعد از عمل لیفت شقیقه

پس از این که این فرایند لیفت شقیقه را به هر روشی انجام دادید، بهتر است تا سه روز روی منطقه لیفت شده کمپرس سرد بگذارید.

بعد از عمل لیفت شقیقه، در هنگام خواب هیچ گونه فشاری به صورت وارد نکنید. همچنین توصیه می شود در این زمان از بالش مناسب استفاده کنید.

حداکثر 60 روزپس از عمل لیفت شقیقه نباید در معرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرید و ترجیحا از عینک آفتابی استفاده کنید.

فعالیت های روزانه

فعالیت های روزانه شما بعد از لیفت شقیقه بعد از یک هفته می تواند به حالت عادی برگردد ولی برای انجام فعالیت های سنگین تر باید حداقل یک ماه صبر کنید.

پس از بستن زخم، نباید تا 48 ساعت استحمام کرد و پس از این مدت باید مراقب بود که بخیه ها خیس نشوند، زیرا احتمال عفونت وجود خواهد داشت. در این مدت، شستن با صابون ضد باکتریایی نیز به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

می توان از بخیه های جذبی برای این جراحی استفاده کرد. در نتیجه در این صورت نیازی به مراجعه به پزشک برای برداشتن بخیه نخواهید داشت. اما باید راهی برای کاهش کبودی و تورم پیدا کنید. همان طور که قبلا گفتیم، کمپرس آب سرد می تواند راهگشا و کاربردی باشد.

می توانید 3 روز اول را از آب سرد و سه روز بعد را از کمپرس آب گرم استفاده نمایید. هرچند با تمام این اقدامات انتظار می رود که پروسه رفع کبودی ها حدود دو هفته به طول بیانجامد.

جراحی لیفت شقیقه چه تاثیری بر چهره افراد دارد؟

هنرمندان مشهوری مانند لئوناردو داوینچی مدت هاست که چهره را برای تجزیه و تحلیل زیبایی به سه قسمت تقسیم کرده اند. در این تقسیم بندی، قسمت فوقانی صورت، پیشانی را تشکیل می دهد. در تقسیم بندی های دقیق تر، پیشانی به بخش های کوچکتر (که شامل نواحی جانبی و مرکزی است) تقسیم می شود. کناره های پیشانی، شقیقه یا به اصطلاح  Temporal  نامیده می شود.

از گوشه چشم تا پشت خط مو را شقیقه می نامند. شقیقه از پایین، شقیقه ها تا استخوان گونه و قوس امتداد دارد. این موقعیت باعث شده است که شقیقه روی جلوه اعضای دیگر صورت نیز تاثیر داشته باشد. لذا عنصر مهمی در زیبایی صورت است.

به طور کلی اعمال تغییرات روی پیشانی می تواند به ظاهر صورت زیبایی زیادی ببخشد و شقیقه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های این قسمت صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست. این یک رابطه دو سویه است. یعنی اگر اصلاح شکل شقیقه به زیبایی کمک کند، اوضاع بد شکل آن نیز تأثیر بدی در زیبایی و جذابیت افراد خواهد گذاشت.

معیارهای زیبایی شقیقه چیست؟

پژوهش های زیادی برای مشخص کردن معیارهای زیبایی شقیقه انجام نشده است و اکثرا معیارهای موجود حاصل سلایق و فرهنگ جوامع هستند. با تمام این ها معیارهایی نیز وجود دارد که می توان آن ها را در تمام سلایق و فرهنگ ها ثابت دانست. در ادامه مقاله لیفت شقیقه چیست به برخی از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم نمود:

پر بودن و حجم کافی در شقیقه

مسئولیت حجیم بودن عضلات شقیقه بر عهده دو بافت به خصوص است. قدرت و عملکرد عضلات تمپورالیس به طور کامل وابسته به حجم آن است.

افرادی که از دندان های سالمی برخوردارند و عضلات فکشان به خوبی کار می کند، می توانند از شقیقه سالم تری برخوردار باشند. چراکه عضلات فک می تواند به شکل دهی بافت شقیقه کمک کند.

در افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری ناتوان کننده مزمن، افراد بدون دندان دارای چهره کسل کننده بوده و با معیارهای کنونی زشت تلقی خواهند شد.

چربی شقیقه در لایه های مختلف قرار دارد

چربی شقیقه در لایه های مختلف قرار دارد. این چربی در زنان بسیار بیشتر از مردان است و از آنجا که تمام لایه های حاوی چربی در ناحیه شقیقه کم عمق تر از ماهیچه های گیجگاهی هستند، این لایه ها حاوی مقدار کافی از چربی ها هستند که می توانند حفره های اطراف چشم و شقیقه را پر نمایند. با صاف شدن اطراف این منطقه می تواند به جلوه چشم ها کمک زیادی بکند.

با افزایش سن، برخی بیماری ها، تغییرات جدی وزن، چربی شقیقه به لیپوآتروفی و ​​لیپودیستروفی تبدیل می شود. این عامل منجر به گودی شقیقه می شود. با پدید آمدن این گودی در شقیقه، افراد پیرتر و تیره تر به نظر خواهند رسید که این امر جذابیت چهره، به ویژه چشم ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

چربی شقیقه در لایه های مختلف قرار دارد
چربی شقیقه در لایه های مختلف قرار دارد

کشش و استحکام ناحیه شقیقه

در افراد جوان، بافت های بدن قوام نسبتاً محکمی دارند. اما با افزایش سن، قوام این بافت ها کمتر می شود. به عنوان مثال، با افزایش سن، ماهیچه ها نرم تر می شوند و بافت های چربی شل می شوند.

شل شدن و نازک شدن پوست و بافت های ناحیه شقیقه باعث می شود که ناحیه شقیقه به طور کلی فرو ریخته و قدرت آن را در برابر گرانش کاهش دهد. زمانی که این اتفاق می افتد، ابروها افتاده تر، چین ها بیشتر و پوف پلک بالا بیشتر می شود. این موارد تاثیر زیادی بر زیبایی چهره خواهند گذاشت و چهره جذابیت خود را از دست خواهد داد.

خط رشد مو مناسب ناحیه شقیقه

معمولاً فاصله چشم تا خط مو در ناحیه شقیقه حدود 3 تا 5 سانتیمتر است. با عقب نشینی خط موی ناحیه شقیقه و افزایش این فاصله، علاوه بر کاهش ظرافت، صورت شما پیر، سرد و بی روح می شود و برعکس. به عبارت دیگر، هرچه فاصله بین خط موی ناحیه شقیقه و چشم ها کوتاه تر باشد، صورت شما نازک تر به نظر می رسد. توجه به این نکته به شما در انتخاب روش جوانسازی شقیقه کمک می کند.

زیبایی بافت در اطراف منطقه شقیقه

زیبایی قسمت بالای صورت وابسته به عناصر اطراف ناحیه شقیقه است. گونه های برجسته، چشم های زیبا، موهای مرتب و رنگی و پیشانی جوان، چهره را جذاب تر می کند.

زیبایی بافت در اطراف منطقه شقیقه
زیبایی بافت در اطراف منطقه شقیقه

کاربردهای لیفت شقیقه چیست ؟

این بخش از مقاله را به عیوبی که می توان آن ها را با لیفت شقیقه رفع کرد، اختصاص داده ایم. به موارد زیر دقت کنید:

افتادگی ابروها

کسانی که دارای ابروهای افتاده هستند، می توانند از لیفت شقیقه برای از بین بردن ابروهای افتاده به طور دائم استفاده کنند. ابروهای افتاده نه تنها می توانند سن یک فرد را تشخیص دهند، بلکه زیبایی آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. ابروهای لیفت کاملاً به حالت طبیعی استاندارد می رسند و جذابیت و زیبایی صورت را افزایش می دهند.

چشمان افتاده و بی حال

برخی افراد دچار افتادگی چشم هستند. البته این مشکل با آرایش حل می شود. اما با افزایش سن، این افتادگی با شل شدن پوست افزایش می یابد و چشم ها را دیگر نمی توانند آرایش کنند. در این مرحله یک روش لیفت شقیقه دائمی خواهد بود.

از بین بردن چین و چروک شقیقه و اطراف چشم

کسانی که از چین و چروک دور چشم رنج می برند، می توانند لیفت شقیقه را امتحان کنند. با انجام این عمل، هم می توانید از مزاحمت چین و چروک های اطراف چشم خلاص شوید و هم می توانید به ابروها و چشم های خود شکل دهید. در این حالت، علاوه بر افزایش زیبایی صورت، افراد بسیار جوانتر به نظر می رسند.

از بین بردن چین و چروک شقیقه و اطراف چشم
از بین بردن چین و چروک شقیقه و اطراف چشم

ریکاوری بعد از لیفت شقیقه

بعد از عمل، نحوه مراقبت از پانسمان را به شما نشان می دهیم. تمام بانداژها در عرض 24-48 ساعت پس از عمل برداشته می شوند.

وقتی به رختخواب می روید، باید چند بالش زیر سر خود بگذارید و سر را بالاتر از بدن خود قرار دهید. این کار باید یک هفته پس از جراحی انجام شود. قرار دادن سر در بالای بدن به کاهش تورم و کبودی کمک می کند.

ممکن است پیشانی یا دور چشم کبود شده باشد. این کبودی اغلب در عرض 7 تا 10 روز از بین می رود، اما می تواند آثاری به جا بگذارد که 6 تا 8 هفته طول می کشد تا به طور کامل ناپدید شود.البته این را می توان به راحتی با آرایش پوشاند. برخی از داروها مانند آرنیکا نیز می توانند به کاهش کبودی کمک کنند.

استفاده از کیسه یخ بهترین راه برای کاهش تورم و کبودی است و بیشترین تاثیر را در 24-48 ساعت اول پس از درمان دارد. مراقب باشید که کیسه یخ با پوست شما در تماس مستقیم نباشد. آن را در کیسه و حوله پلاستیکی تمیز بپیچید تا خنکی ملایمی ایجاد کند. همچنین می توانید از حوله ای که چند دقیقه در فریزر باقی مانده است، استفاده کنید.

ریکاوری بعد از لیفت شقیقه
ریکاوری بعد از لیفت شقیقه

فیلر شقیقه چیست؟

فیلر شقیقه یک تزریق غیر جراحی است که نتایجی مشابه با لیفت شقیقه دارد. در این روش از ژل هیالورونیک اسید (HA) برای بازگرداندن رطوبت و حجم در ناحیه شقیقه استفاده می شود.

چرا در مورد زیبایی صورت، شقیقه بسیار مهم است؟

شقیقه نقش بسیار زیادی در زاویه بندی صورت ایفا می کند. شقیقه یک ناحیه کوچک و صاف در لبه ابرو است ، که در پشت خط مو به سمت نوک گوش امتداد دارد. این قسمت از صورت، هنگامی که کامل و مشهود است، به ایجاد شکل جوان در صورت کمک می کند.

برای جوانان، وقتی شقیقه پر است، صورت زیباتر به نظر می رسد. این باعث ایجاد زاویه ای به شکل قلب در صورت زن و یک قسمت محکم روی صورت مرد می شود.

علت از دست دادن حجم شقیقه

با افزایش سن، ناحیه شقیقه تبدیل به استخوان می شود و بیشتر چربی خود را از دست می دهد. پوست نیز کلاژن را به میزان حدود 1 درصد در سال از دست می دهد. کلاژن یک پروتئین ضروری است که به سفت شدن پوست کمک می کند. با این حال، با تجزیه استخوان ها، چربی ها و کلاژن، پوست به تدریج شل می شود که موجب افتادگی و شل شدن پوست می شود.

هنگامی که این امر در شقیقه اتفاق می افتد، خطر افتادگی، رشد مو و گونه ها بین ابروها وجود دارد و شکل غار مانند ایجاد می کند. لایه برداری در اطراف شقیقه، خطوط پنجه کلاغی را تقویت می کند و می تواند شکل گرد صورت را تحت تاثیر قرار دهد.

علت از دست دادن حجم شقیقه
علت از دست دادن حجم شقیقه

ماندگاری لیفت آندوسکوپ

لیفت آندوسکوپ از روش هایی است که می توان با استفاده از آن، شقیقه را لیفت نمود. در این روش بعد از ضد عفونی کردن پوست، یک شکاف کوچک در ناحیه مورد نظر ایجاد می شود.

بعد از این کار، پزشک به ناحیه ای که می خواهد لیفت کند، دسترسی خواهد داشت. سپس جراح با استفاده از آندوسکوپ و دوربینی که در پوست قرار داده شده، قسمت داخلی را بررسی کرده و تغییرات لازم را در ماهیچه های صورت و بافت چربی ایجاد می کند. این روش مانند سایر روش ها شامل عوارضی مانند ریزش مو در لبه کانول آندوسکوپی، لخته شدن خون و افزایش خط مو می شود.

احتمال دارد که بروز نتیجه اصلی و مورد نظر تا 2 ماه پس از عمل جراحی به طول بیانجامد. بعد از طی کردن این دوران می توانید نتیجه حاصله را ببینید. عمر مفید لیفت شقیقه در این روش حدود 6-7 ماه است، پس از آن اندوتن تزریق شده به پوست توسط بدن جذب می شود.

ماندگاری جراحی لیفت شقیقه

جراحی را نیز می توان جزو روش های لیفت شقیقه دانست. ما در ابتدای مقاله لیفت شقیقه چیست در این باره حرف زدیم.

این روش حذف چین و چروک های دور چشم، شکل و حالت ابروها و چین و چروک های پای کلاغ را آسان می کند. جراحی لیفت با جراحی برای افراد زیر 23 سال دائمی نیست. تنها در صورت کامل شدن فرایند رشد اعضای صورت است که این روش می تواند دوام و ماندگاری برای شما داشته باشد.

ماندگاری لیفت شقیقه با نخ

روش دیگر لیفت شقیقه، لیفت با نخ است. در این نوع لیفت، پزشک با استفاده از بخیه ها و چروک های شقیقه ،چین و چروک ها را با کمک یک برش کوچک شقیقه از بین می برد.

تداوم نتیجه حاصل از این روش به عناصر متعددی وابسته است. نخ استفاده شده، تخصص پزشک و جنس نخ می تواند بر دوام نخ لیفت شقیقه تأثیر بگذارد. نخ لیفت ، ممکن است با عوارضی مانند ناهماهنگی نخ، عفونت و عدم تقارن همراه باشد.

به طور کلی، نتیجه لیفت شقیقه با نخ ها حدود 6 ماه تا 2 سال تداوم دارد.

کدام روش لیفت شقیقه بهتر است؟

اگر به دنبال راهی دائمی برای از بین بردن چین و چروک های دور چشم خود هستید، بهتر است از روش لیفت شقیقه به روش جراحی استفاده کنید. این روش نسبت به روش های دیگر دوام بیشتری دارد. به این خاطر، بسیاری از مردم روش جراحی را انتخاب می کنند. هر چند هزینه بالاتری نسبت به سایر روش ها دارد.

مزایای جراحی لیفت شقیقه شامل: بهبود سریع، عوارض اندک، جراحی آسان و سرپایی، رفع چین و چروک، طراوت پوست صورت، رشد چشم و ابرو و قیمت مناسب آن است. این نوع لیفت شقیقه عوارض جانبی کمی در مقایسه با روش های دیگر دارد و به راحتی می تواند شکل چین و چروک روی ابرو و صورت را با یک دوره بهبودی کوتاه درمان کند.

آیا لیفت شقیقه دائمی است؟

در قمست های قبلی درباره ماندگاری نتایج هر کدام از روش های لیفت شقیقه حرف زدیم. این بخش را نیز در تکمیل همان بخش مطالعه نمایید.

لیفت شقیقه هیچ گونه زخم یا اثری قابل مشاهده روی صورت شما ایجاد نخواهد کرد. نتایج لیفت بعد از جراحی نمایش داده می شود، اما باید منتظر بمانید تا کبودی و تورم از بین برود تا نتیجه مطلوب نهایی را ببینید. ناگفته نماند که نتایج این جراحی بسته به وضعیت جسمانی و آناتومی فرد برای همیشه یکسان نیست.

با لیفت شقیقه، هیچ خطر خونریزی یا ریزش مو در محل جراحی وجود ندارد. لایه برداری شقیقه معمولاً دائمی است و در سنین بالا و افتادگی شدید پوست نیازی به تکرار ندارد.

آیا لیفت شقیقه دائمی است؟
آیا لیفت شقیقه دائمی است؟

درمان‌های مشابه یا مکمل لیفت شقیقه چیست ؟

اکثراً دیده شده است که مردم لیفت شقیقه و ابرو و پیشانی را از هم تشخیص نمی دهند. در واقع، لیفت پیشانی، کل پوست و ابروهای پیشانی را بالا می برد. همچنین چین و چروک های پیشانی و ابروهای آویزان را از بین می برد.

در لیفت شقیقه، فقط دم ابروها و گوشه چشم ها به سمت شقیقه کشیده می شود. بنابراین، از جراحی پیشانی کم تهاجم تر است.

در صورت افزایش سن، علاوه بر لیفت شقیقه، از جراحی پتوز پلک فوقانی و بلفاروپلاستی نیز می توان استفاده کرد. این کمک بزرگی برای بزرگتر شدن چشم ها و جوان تر شدن صورت شما است. این دو عمل، قابلیت انجام همزمان را دارند.

آیا لیفت بدون جراحی موثر است؟

برخی از افراد تمایلی به انجام عمل جراحی ندارند و به دنبال روش های غیر جراحی برای از بین بردن چین و چروک های دور چشم هستند. در این مورد، آن ها به روش هایی مانند ژل های مقاوم و تزریق بوتاکس روی آوردند. به عنوان مثال، بوتاکس توانایی چندانی برای انجام لیفت ندارد و باید چندین بار انجام شود تا نتایج بهتری برای از بین بردن چین و چروک های ریز به دست آید.

آیا لیفت بدون جراحی موثر است؟
آیا لیفت بدون جراحی موثر است؟

بهترین پزشک لیفت شقیقه کیست؟

برای انجام عمل جراحی لیفت شقیقه، مهم است که کار را به یک پزشک با دانش و مجرب بسپارید. صورت یک نقطه بسیار حساس است و یک اشتباه جزئی می تواند خطر عمل را افزایش دهد.

یک جراح لیفت شقیقه مجرب کسی است که جراحی قبلی وی توسط بیمار پذیرفته و تأیید شده است.

تحصیلات و سال های فعالیت پزشک نیز باید در نظر گرفته شود. یک پزشک که می تواند با موفقیت جراحی زیبایی یا جراحی پلاستیک را در طول درمان انجام دهد، می تواند گزینه مناسبی برای انجام لیفت شقیقه باشد.

بهترین جراحان لیفت شقیقه نیز متعلق به یک تیم متخصص است. گروهی که پزشک گرد خود جمع کرده است نیز باید با تجربه و با دانش باشد. بنابراین هنگام مراجعه به کلینیک، به پرسنل جراح توجه کنید.

هنگام بررسی پرونده جراح مورد نظر، توصیه می شود تا به میزان موفقیت سایر جراحی های صورت توسط پزشک و نظرات بیمارانی که قبلاً جراحی زیبایی انجام داده اند، توجه کنید.

عوارض لیفت شقیقه چیست ؟

مشابه با تمام جراحی ها، عمل لیفت شقیقه نیز می تواند باعث بروز عوارضی شود. در این بخش می خواهیم چندی از مهم ترین موارد مربوطه را بررسی کنیم.

واکنش موقت به بیهوشی

تهوع، سرگیجه و لیزر ممکن است بعد از جراحی لیفت و پس از قطع بیهوشی رخ دهد. اما باید گفت که این علائم شایع هستند و بعید است که خطرناک باشند.

درد

لازم به ذکر است که جراحی صورت لیفت، یک عمل جراحی بزرگ است و درد و حساسیت پس از جراحی مشکلات طبیعی هستند. به طور کلی، درد بعد از عمل بسیار کوتاه است و اگر درد شدید یا غیر طبیعی است، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

کبودی

اکثر افرادی که این جراحی زیبایی را انجام می دهند، بعد از عمل دچار کبودی به خصوص در اطراف چشم می شوند. اکثر این عوارض طی چند هفته از بین می روند، اما کبودی بعد از دو هفته به طور کامل برطرف نمی شود. می توانید با آرایش آن را پنهان کنید. اما برای انجام این کار، باید با پزشک خود مشورت کنید.

تورم

اغلب، تورم با کبودی همراه است. معمولاً الگوی مشابهی را نشان می دهد و در چند هفته اول پس از جراحی لیفت، ناپدید می شود. باید همراه پوست باشد. در این مورد، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

اسکار (اثر زخم)

زخم معمولاً نامرئی است، اما توجه داشته باشید که اسکار قبل از بهبود کامل می تواند بدتر شود. در مراحل اولیه بهبود، زخم های جدید حتی اگر با مو پوشانده شوند، دیده می شوند.

بیهوشی موقت

برخی از افرادی که از این روش زیبایی استفاده می کنند، بعد از جراحی صورت لیفت، احساس بی حسی می کنند. این عارضه می تواند نشانه آسیب فیبر عصبی باشد. با این حال، این یک عارضه موقتی است که هفته ها بعد از جراحی لیفت از بین می رود. به عبارت دیگر، اگر از بی حسی صورت رنج می برید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

روند بازیابی کند

این درمان آرایشی می تواند در بهبودی برخی افراد مدتی طول بکشد.

روند بازیابی کند
روند بازیابی کند

عوارض لیفت شقیقه ناشی از عمل جراحی و نخ

در بخش بالا راجع به کلیات حرف زدیم. حال بیایید ببینیم که عوارض لیفت شقیقه با روش جراحی کدام ها هستند. در بیشتر موارد، این عوارض اصولا بروز نمی کنند اما باید برای اطلاع متقاضی ذکر شود. برخی از عوارض لیفت شقیقه ناشی از جراحی عبارتند از:

  • تورم و کبودی در ناحیه شقیقه
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت در محل برش
  • افزایش خط مو
  • فلجی عضلات صورت
  • خونریزی و التهاب در محل برش
  • در صورت عدم درمان اسکار
  • بی حسی و خارش پوست
  • تجمع مایع زیر پوست در محل جراحی

عوارض لیفت شقیقه ناشی از نخ ها

استفاده از نخ ها برای لیفت شقیقه یکی از گزینه های متداول است که قبلا درباره آن توضیح داده ایم. عوارض احتمالی آن را در زیر لیست کردیم:

  • درد، تورم و کبودی
  • بروز عفونت
  • خونریزی
  • احتمال حساسیت به نخ
  • خراش
  • در صورت عدم مهارت پزشک، امکان عدم تقارن وجود دارد.
  • حساسیت به لمس

کیفیت در مقابل قیمت

هزینه یکی از عوامل مهم در تعیین انتخاب های ما است. معمولا در هنگام انتخاب پزشک، به هزینه توجه می شود. اما هیچکدام نباید تنها عامل و معیار شما برای دیگری باشد. مثلاً برای به دست آوردن اطلاعات مناسب برای انتخاب متخصص زیبایی، سه نکته را در مورد یک جراح در نظر بگیرید:

  • پیشینه، تجربه، آموزش و اعتبار جراح
  • نظر بیماران قبلی
  • تصاویر بیمار قبل و بعد از جراحی

قیمت ممکن است تنها  تعیین کننده تشخیص دکتر مناسب برای جراحی زیبایی باشد، اما تنزل کیفیت جراحان و امکانات انتخابی می تواند خطرناک باشد.

اگر مهارت های جراح مناسب نباشد، ممکن است تجربه وی زیاد نباشد یا نتایج آن طولانی نباشد. پزشکان ما با کیفیت ترین روش جوانسازی صورت را ارائه می دهند. زیرا جراحی لیفت شقیقه بی خطر است و نتایج ماندگاری دارد که نگرانی های بیمار را با حداقل عوارض برطرف می کند.

پزشکان از رویکرد منحصر به فردی استفاده می کنند که به بیماران اجازه می دهد تا چندین درمان مختلف را برای از بین بردن علت پیری صورت دریافت کنند.

لیفت شقیقه اکثرا با جراحی پلک بالا (بلفاروپلاستی) به صورت همزمان صورت می پذیرد.

موارد دیگری که در زیر ذکر می کنیم، در هزینه کلی لیفت شقیقه نقش دارد:

  • دستمزد جراح
  • بیهوشی
  • خدمات مراکز
  • وسایل مورد استفاده
  • جلسات مشاوره
  • و …
موارد دیگری که در زیر ذکر می کنیم، در هزینه کلی لیفت شقیقه نقش دارد:
موارد دیگری که در زیر ذکر می کنیم، در هزینه کلی لیفت شقیقه نقش دارد:

سخن آخر

گفتیم که کسب آگاهی از عمل زیبایی که خواهان انجام آن هستید، یک امر بسیار مهم است. در صورت مطالعه دقیق این مقاله، اکنون به دانش کافی از فرایند لیفت شقیقه رسیده اید.

امیدواریم از مطالب این مقاله به منظور زیبایی و جذابیت و در نتیجه سلامتی روانی و جسمانی خود بهره بجویید و به پاسخ سوال ابتدایی یعنی لیفت شقیقه چیست رسیده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

منبع:

https://b2n.ir/u26816

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید