کربوکسی تراپیمزوتراپی

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی

امروز با موضوع فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی در خدمت شما عزیزان هستیم.

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی
فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی

اگر قصد انجام کربوکسی تراپی یا مزوتراپی دارید پیشنهاد می کنیم به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

جوانسازی امروزه به یکی از مقوله های پر طرفدار تبدیل شده است که کربوکسی تراپی و مزوتراپی دو نوع از این روش ها به شمار می آید، در این مقاله قصد داریم فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی را برای شما بیان نماییم، با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

کربوکسی تراپی چگونه روشی است و چه کاربردی دارد؟

مزوتراپی چیست و برای چه استفاده می شود؟

شباهت کربوکسی تراپی با مزوتراپی در چیست؟

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی چیست و تفاوت اصلی این دو در چه عاملی می باشد؟

آیا می توان روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی را به صورت ترکیبی استفاده نمود؟

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی در تعداد جلسات انجام روش زیبایی چیست؟

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی در خصوص کاربرد روش انجام در چیست؟

آیا روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی به مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل زیبایی نیاز دارند؟

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی به لحاظ میزان هزینه به چه عواملی بستگی دارد؟

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در ماندگاری روش انجام چیست؟

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در خصوص سن فرد مراجعه کننده در چیست؟

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در خصوص تهدید یا عدم تهدید خطر چیست؟

آیا کربوکسی تراپی و مزوتراپی به درمان سلولیت اقدام می کنند؟

در روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی نقطه تزریق چگونه مشخص می شود؟

آیا در خصوص فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی تفاوتی برای بهبود ریزش موی سر وجود دارد؟

در خصوص درمان انواع بیماری فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی در چیست؟

 

کربوکسی تراپی چگونه روشی است و چه کاربردی دارد؟

کربوکسی تراپی یکی از روش های زیبایی است که امروزه علاقه مندان زیادی پیدا کرده است، این روش می تواند با شیوه خاصی به درمان زیبایی بپردازد، البته شرایط انجام آن در میان سایر روش های درمان زیبایی متفاوت است، کربوکسی تراپی برای درمان زیبایی پوست کاربرد زیادی دارد.

در واقع کربوکسی تراپی یک روش جدید در علم زیبایی است که با تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست به جوان سازی و ترمیم بافت های از دست رفته پوست اقدام می کند و سعی دارد، تا زیبایی فرد را مشابه قبل پدید آورد، روش انجام این تزریق از طریق یک کانال یا مسیر لوله ای از تشکیلات مخزن تا لوله استریل است که با سوزن های مخصوصی، گاز کربنیک به داخل پوست و بخش زیرین آن انتقال می یابد.

کربوکسی تراپی چگونه روشی است و چه کاربردی دارد؟
کربوکسی تراپی چگونه روشی است و چه کاربردی دارد؟

کربوکسی تراپی کاربردهای گسترده ای نیز خواهد داشت و یکی از آنها ترمیم تمام لایه های پوستی بدن و اندام است که به صورت عمومی همه افراد به طور یقین به این روش نیاز پیدا خواهند کرد، زیرا ترمیمی ساده، راحت و سریع انجام می شود و می توان راهکارهای خوبی را برای داشتن یک پوست زیبا، شاداب و جوان برای افراد علاقه مند به زیبایی ایجاد نمود.

روش زیبایی و جوان سازی

از آن جا که کربوکسی تراپی به یک روش زیبایی و جوان سازی شهرت دارد، می توان آن را در علم پزشکی به جایگاهی برای شفافیت هر نوع پوستی رساند و برای این حالت می توان حتی از بین بردن جای جوش های مختلف در صورت های متفاوت را مثال زد.

به هر حال این روش درمانی برای زیبایی روشی است که امروزه توانسته است، نظر بسیاری از افراد علاقه مند به زیبایی را به خود جلب نماید.

همان طور که بیان شد، در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن را تزریق می کنند و این تزریق به گونه ای است که پوست با ورود این گاز، شروع به تولید مویرگ های بسیار ریزی در سطح زیرین خود می کند و از طریق آن تولید کلاژن خون نیز بیشتر می شود و با جریان گرفتن این خون ایجاد شده، پوست به مرحله شادابی و جوانی می رسد که برای افراد علاقه مند به زیبایی بسیار خوشایند است.

بنابر این می توان گفت: که روش کربوکسی تراپی یک روش درمان زیبایی از طریق تزریق است که البته آن چه تزریق می شود، گاز است و گاز تزریق شده همان گاز کربنیک یا گاز دی اکسید کربن یا co2 است، شایان ذکر است که این روش تنها روشی نیست که از متد تزریق استفاده می کند، روش های دیگری هم هستند که با روش تزریق فرآیندی قابل ملاحظه دارند

اما آن چه تزریق می شود، وجه تمایز این روش های درمانی است که برای افراد گزینه های متعدد را ایجاد می کند، در حقیقت انتخاب هر روش درمان زیبایی به خود افراد بستگی دارد، البته بعد از شناخت دقیق و درست از هر روش درمان زیبایی، می توانند بهترین و مناسب ترین روش را برای خود برگزینند.

روش زیبایی و جوان سازی
روش زیبایی و جوان سازی

مزوتراپی چیست و برای چه استفاده می شود؟

مزوتراپی واژه ای دیگر در علم زیبایی و پزشکی است که برای زیبایی پوست و مو استفاده می شود، مزوتراپی از دو قسمت مزو به معنای سطح میانی و تراپی به معنای علم درمان پزشکی تشکیل شده است،

با این تفسیر می توان ترکیب این دو واژه را برای کاربرد مزوتراپی متوجه شد و آن این است که مزوتراپی روشی است که در علم پزشکی برای زیبایی پوست در قسمت میانی پوست انجام می شود

البته بهتر است، برای تکمیل این استنباط در نظر داشته باشید که مزوتراپی نیز مشابه روش های دیگر درمان زیبایی، همچون کربوکسی تراپی، از روش تزریق استفاده می کند.

خوب است، بدانید که کاربردی که روش مزوتراپی دارد، علاوه بر پوست، مو را نیز شامل می شود و می توان گفت: این تزریق در سطح میانی و مزوی مو نیز به کار می رود که برای فرد فرآیندی شناخته شده است که از طریق تزریق ماده خاص خود، به ترمیم، جوان سازی، باز سازی پوست و رویش مو می پردازد.

یکی از نکات اصلی

یکی از نکات اصلی در مزوتراپی آن است که این روش مشابه روش کربوکسی تراپی از تزریق استفاده می کند، اما نوع ماده تزریقی متفاوتی دارد، در واقع روش مزوتراپی به تزریق مایع اقدام می کند

این مایع ممکن است، هر نوع مایعی باشد که البته تشخیص نوع ماده تزریقی به نظر پزشک معتمد و متخصص در علم زیبایی بستگی دارد، به عنوان مثال تزریق مایع شامل مایع مغذی یا ویتامینی و … می باشد که هر یک از آن ها با توجه به نیاز بدن، به آن بخش از صورت، اندام و موی افراد در سطح میانی پوست تزریق می شود.

بنابراین می توان گفت: مزوتراپی نیز توانسته است، جایگاه خوبی در میان علاقه مندان به زیبایی داشته باشد و این جایگاه با توجه به نوع ماده تزریقی که به صورت مایع است، می تواند نمود عینی داشته باشد و شفافیت ظاهری خوبی را برای پوست به نمایش بگذارد، از این رو مزوتراپی نیز از روش های توصیه شده برای زیبایی به شمار می آید.

مزوتراپی به تنهایی با تزریق مایع می تواند شکل خاصی را به صورت، اندام و حتی موی افراد بدهد، البته مراقبت های قبل و بعد از انجام خاصی را طلب می کند که فرد بیمار باید به آن ها توجه داشته و نسبت به انجام درست آن ها مبادرت بورزد. با این حال توصیه می شود، روش مناسب و دلخواه را با توجه به نیاز خود و شرایط خود برگزینید تا بهترین نتیجه را از انجام عمل زیبایی خود مشاهده نمایید.

یکی از نکات اصلی
یکی از نکات اصلی

شباهت کربوکسی تراپی با مزوتراپی در چیست؟

در پاراگراف های بالا بیان شد که کربوکسی تراپی و نیز مزوتراپی دو روش از روش های درمان زیبایی هستند که علاقه مندان زیادی به انجام آن مبادرت ورزیده اند، در این جا مشخص می شود که روش کربوکسی تراپی و نیز مزوتراپی دو مقوله از روش های علم پزشکی در زیبایی و جوان سازی می باشند که امروزه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده اند.

کربوکسی تراپی و مزوتراپی علی رغم آن که از روش های درمان زیبایی هستند، در یک عامل دیگر هم مشترک خواهند بود. این عامل مربوط می شود، به روش انجام کار و فرآیند زیبا سازی، در این جا هر دو از روش تزریق برای فرآیند باز سازی و ترمیم استفاده کرده اند و باید برای این منظور راهکار مناسب را با توجه به شیوه انجام کار در نظر داشت.

عامل دیگری که برای روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی وجود دارد که وجه شباهت آن ها را بیان می کند، آن است که این روشها با شیوه ای ساده، راحت و سریع به صورت سر پایی انجام می شوند، در نتیجه هر دو روش نیازی به بیهوشی ندارند و هیچ ماده بیهوشی در این دو روش کاربرد ندارد و هیچ خطر یا عارضه ای را در بر نخواهند داشت.

شباهت کربوکسی تراپی با مزوتراپی در چیست؟
شباهت کربوکسی تراپی با مزوتراپی در چیست؟

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی چیست و تفاوت اصلی این دو در چه عاملی می باشد؟

زمانی که صحبت از تفاوت میان دو مقوله به میان می آید، می بایستی شناخت درست و دقیقی از هر یک از آن ها داشته باشید تا بتوانید تفاوت میان آن ها در یابید، همان طور که گفته شد، در روش کربوکسی تراپی مشابه روش مزوتراپی از روش تزریق استفاده می شود که البته باید تفاوت اصلی آن ها را نیز دانست و بیان نمود.

تفاوت اول

تفاوت اول آن است که روش کربوکسی تراپی به روش تزریق در سطح زیرین و آخرین سطح از پوست اقدام می کند، در حالی که در روش مزوتراپی تزریق در سطح میانی انجام می شود، پس می توان یک تفاوت اصلی در روال کار این دو روش زیبایی مطرح نمود و آن این است که زمانی که تزریق به سطح زیرین باشد، اثر بیشتری را برای بدن و پوست دارد و سریعتر جذب بدن می شود

در حالی که تزریق در سطح میانی اثر کمتری را برای تزریق نسبت به سطح زیرین در روش کربوکسی تراپی دارد، در حقیقت تزریق در سطح میانی پوست برای رفتن به بدن و انتهای بخش میانی پوست به زمان اندکی نیاز دارد و این زمان خود می تواند وجه تمایز دو روش یاد شده باشد.

تفاوت دوم

تفاوت دوم که اصلی ترین تفاوت میان روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی است، آن است که این دو روش برای تزریق به ماده های خاصی آغشته می شوند و به تزریق اقدام می کنند، در واقع باید گفت: روش تزریق کربوکسی تراپی با تزریق گاز انجام می شود، ولی تزریق در مزوتراپی با تزریق مایع خواهد بود.

حال که مشخص گردید تفاوت اصلی روش کربوکسی تراپی با مزوتراپی در تزریق ماده تزریقی است، تفاوتی هم راستا با آن نیز مشاهده می شود و آن این است که تزریق گاز از نوع گاز کربنیک و دی اکسید کربن است که به مثابه یک گاز اکسیژن در روش کربوکسی تراپی وارد بدن می شود

در حالیکه تزریق مایع از نوع مایع ویتامینی، گیاهی و مغذی می باشد که متناسب با تشخیص پزشک به بدن وارد می شود، البته لازم به ذکر است که این دو روش برای انجام نیازمند آن هستند که تزریق با روش و دستگاه خاص خود انجام شود.

تفاوت دوم
تفاوت دوم

نکته بسیار مهمی که در این بخش وجود دارد و می تواند به عنوان وجه تمایز روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی باشد، آن است که در روش کربوکسی تراپی تزریق ماده گاز کربنیک به صورت یک اصل ثابت بوده و قابل تغییر نیست

اما در روش مزوتراپی این نکته وجود دارد که تزریق مایع به صورت متغیر باشد و تشخیص نوع آن به نظر پزشک معتمد و متخصص در علم پزشکی وابسته است، در نتیجه می توان گفت که این روش درمانی برای انجام نیاز به تغییر دارد و از بیماری به بیمار دیگر و بر اساس آزمایش های انجام شده قابل تغییر است.

تفاوت سوم

تفاوت سوم که برای دو روش درمان زیبایی یعنی کربوکسی تراپی و مزوتراپی وجود دارد، آن است که این دو روش دارای عوارض جانبی پس از عمل جراحی نیستند و در صورت داشتن عارضه، باید عارضه های کربوکسی تراپی را جدی تر از مزوتراپی دانست

زیرا وجود عارضه زمانی که به سطح زیرین پوست اعمال شده باشد، تا زمان بهبودی کامل پوست طولانی تر است، در حالی که اگر عارضه ای با انجام مزوتراپی ایجاد شده باشد، زمان کمتری را تا بهبود کامل در بر خواهد داشت، با این حال می توان در نظر داشت که عارضه در زیر پوست و بخش میانی بهبودی بیشتر و مطلوب تری را در مقایسه با کربوکسی تراپی خواهد داشت.

تفاوت چهارم

تفاوت چهارم دیگر که برای دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی وجود دارد و آن به نوع سوزنی که برای تزریق استفاده می شود و تشکیلات ماده تزریقی بستگی دارد، در واقع باید گفت که سوزنی که برای تزریق در روش مزوتراپی استفاده می شود،

بسیار ریز تر از سوزنی است که در روش کربوکسی تراپی استفاده می شود و وارد کردن مایع تزریقی در سطح میانی پوست در روش مزوتراپی به فشار کمتری نسبت به تزریق گاز دی اکسید کربن در سطح زیرین پوست در روش کربوکسی تراپی نیاز دارد.

تفاوت چهارم
تفاوت چهارم

تفاوت پنجم

تفاوت پنجم که در خصوص فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی وجود دارد، آن است که این دو روش هزینه های متفاوتی را با یکدیگر خواهند داشت

به عنوان مثال هزینه کربوکسی تراپی مشابه ماده تزریقی خود هزینه ثابتی را در بر خواهد داشت، یعنی هزینه گاز دی اکسید کربن برای کربوکسی تراپی کفایت می کند، اما در روش مزوتراپی هزینه نوع ماده تزریق شده که به صورت مایع می باشد، در هزینه اثر گذار است.

زمانی که پزشک تشخیص دهد فرد بیمار برای مداوای زیبایی خود باید از چه ماده ای برای تزریق استفاده نماید، تهیه آن ماده و آن هم به صورت مایع و نگهداری آن در مخزن نگه دارنده مایع، خود هزینه های متفاوتی را در بر خواهد داشت، به خصوص اگر این ماده به صورتی باشد که خود ماده و املاح مغذی آن دارای ویتامین های مختلف و حتی گیاهی نیز باشند.

توجه داشته باشید تعیین نوع ماده تزریقی که به صورت مایع خواهد بود در روش مزوتراپی به تشخیص پزشک متخصص زیبایی خواهد بود و پزشک سعی دارد، با مشاهده نتایج آزمایش های پزشکی بیمار، بهترین و مناسب ترین ماده مایع را برای شخص تجویز نماید، از این رو هزینه ماده مایع در تعیین قیمت نهایی آن نیز اثر خواهد داشت.

تفاوت پنجم
تفاوت پنجم

آیا می توان روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی را به صورت ترکیبی استفاده نمود؟

دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی روش هایی هستند که برای جوان سازی پوست، ترمیم و باز سازی آن به کار برده می شوند، در سایت های مختلفی که در اینترنت وجود دارد، می توان در خصوص شرایط ترکیبی این دو روش مطالبی را مشاهده نمود

اما پیشنهادی که در این جا به افراد و علاقه مندان به زیبایی داده می شود، آن است که برای انجام این کار تمام جوانب مورد نظر خود را به درستی بسنجند و بعد اقدام به این کار ترکیبی داشته باشند.

از آن جا که روش های ترکیبی هیچ خللی در امر زیبایی ایجاد نخواهد کرد، اما یاد آور می شود که سعی نمایید، بعد از اتمام یک پروسه درمانی و گذشتن از دوران نقاهت آن دوره، در صورت نیاز به روش درمانی دیگری روی آورید تا به وسیله آن بتوانید سلامت خود را تضمین کرده باشید.

مثال

به عنوان مثال زمانی که شما شیوه درمانی کربوکسی تراپی را برای ترمیم پوست خود انتخاب کرده اید، دوره درمانی آن و تعداد جلسات آن را کامل به پایان برسانید و بعد از آن به عمل زیبایی دیگر مثل مزوتراپی اقدام نمایید،

این کار باعث می شود، تا درمان روش کربوکسی تراپی به خوبی اثر خود را نشان دهد و روش زیبایی بعدی در زمانی انجام شود که در شرایط مطلوبی قرار دارید.

البته این امکان وجود دارد که در حین عمل زیبایی با روش کربوکسی تراپی روش مزوتراپی نیز همزمان در همان جلسه استفاده شود که این اقدام به نظر پزشک متخصص زیبایی شما بستگی دارد، در واقع پزشک بعد از آزمایش های لازم و انجام شده از سوی بیمار این تشخیص را می دهد که می توان هر دو روش را به صورت ترکیبی انجام داد یا خیر.

در واقع می توان در نظر گرفت که همواره روش های ترکیبی برای روش های زیبایی وجود دارند که توجه به شباهت ها، تفاوت ها و قابلیت های هر یک از آن ها می تواند منجر به اقدامی مناسب گردد. در واقع می توان گفت که هر یک از این راه ها به زیبایی افراد با شیوه های خاص خود خواهد انجامید.

مثال
مثال

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی در تعداد جلسات انجام روش زیبایی چیست؟

در پاراگراف های قبلی در خصوص تفاوت کربوکسی تراپی و مزوتراپی مطالب اصلی را بیان نمودیم، برای تشریح بیشتر به شرح موارد جزئی تر فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی می پردازیم

در واقع می توان گفت که این دو روش درمانی برای زیبایی افراد سعی دارند، در طی جلساتی به صورت مکرر و دنباله دار انجام شوند که برای روش کربوکسی تراپی بین 8 تا 10 جلسه و برای روش مزوتراپی بین 7 تا 10 جلسه نیاز است.

با تعیین تعداد جلسات انجام کربوکسی تراپی و مزوتراپی می توان به این نقطه رسید که روش مزوتراپی برای ترمیم و بهسازی پوست زودتر از روش کربوکسی تراپی نتیجه بخش است، زیرا تعداد جلسات کمتری را شامل می شود و این تعداد جلسات را می توان در بهبود کامل بیمار یک عامل جزئی دانست.

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی در خصوص کاربرد روش انجام در چیست؟

زمانی که بین دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی تفاوت هایی بیان می شود، می توان تفاوت دیگری را در لا به لای روش های زیبایی مطرح نمود، این روش های درمانی برای بهتر شدن هر چه بیشتر پوست استفاده می شوند و می توان در نظر داشت که این روش ها به صورت جزئی می توانند تفاوت بیشتری را برای خود به نمایش بگذارند.

در واقع می توان گفت: روش کربوکسی تراپی برای از بین بردن ترک های پوست، چروک های زیر و اطراف چشم، چروک های روی گردن و سایر اندام های بدن که دچار افتادگی شده اند و به صورت شل مورد استفاده قرار می گیرند

برای رفع معایب پوستی و خلاصه برای پر کردن لایه های پوستی از بخش زیرین آن استفاده می شود، توصیه می کنیم این روش را با شیوه های درمانی دیگر نیز مقایسه نمایید تا با کاربرد بسیار خوب آن آشنا باشید.

روش مزوتراپی همچون روش کربوکسی تراپی برای بهبود پوست مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می تواند برای بهبود موی سر نیز به کار رود، البته یاد آور می شود که این شیوه برای خوابیدن پف های صورت، پف زیر چشم و یا از بین بردن هر گونه چربی اضافی نیز مورد استفاده قرار می گیرد

از این رو متوجه می شوید که این روش درمانی می تواند گستردگی بیشتری در میان سایر روش های درمانی داشته باشد و آن مربوط می شود، به کار روی پوست و تا حدود زیادی مشابه کربوکسی تراپی خواهد بود.

آیا روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی به مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل زیبایی نیاز دارند؟

همان طور که مشخص است، روش های درمان زیبایی به شرایط و مراقبت های قبل و بعد از عمل نیاز مبرم دارند و 2 راه کربوکسی تراپی و نیز مزوتراپی به این شرایط و مقدمات نیاز اساسی خواهند داشت، در واقع هر دو روش برای انجام هر چه بهتر کار درمانی خود، بیمار را متوجه شرایط قبل و بعد از انجام عمل خواهند کرد که توجه به همه نکات برای افراد الزامی است.

همان طور که مشخص است، این دو روش درمانی قبل از انجام نباید با مواد ضد التهاب یا الکلی دچار تحریک شوند، زیرا قاعده انجام روش های درمان زیبایی یعنی دو روش کربوکسی تراپی و نیز مزوتراپی عمل تحریک کردن خون در بدن است که هر کدام از آنها نیاز دارند که از قبل توسط هیچ عامل دیگری تحریک نشوند تا بتوانند نتیجه مورد نظر و مطلوب خود را برای افراد بیمار نشان دهند.

از آن جا که مواد الکلی و ضد التهاب یا هر داروی دیگری که برای بدن تحریک آور باشد، مناسب نمی باشند و نباید قبل از عمل درمان زیبایی آن ها را استفاده کرد، در نتیجه رعایت این مورد می توان انتظار داشت که روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی بهترین نتیجه را برای فرد بیمار به ظهور خواهند رسانید.

آیا روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی به مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل زیبایی نیاز دارند؟
آیا روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی به مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل زیبایی نیاز دارند؟

حرکات ورزشی سنگین و کششی

مراقبت دیگری که قبل از روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی باید رعایت شود، آن است که به هیچ عنوان حرکات ورزشی سنگین و کششی استفاده نشود، زیرا همین کشش پوست باعث می شود، تا پوست تحریک شده و آماده سازی طبیعی خود را از دست بدهد

در نتیجه می توان در نظر داشت که این روش درمانی نیاز به استراحت قبل و بعد از روش زیبایی دارد، تا با خیال آسوده بتوان آن را انجام داد و از نتیجه مطلوب آن رضایت بیشتری داشت.

از آنجا که مراقبت های دیگر برای روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی به شرایط بیمار و سلامت وی بستگی دارد، توصیه اکید می شود که مادران باردار که در حال حمل بار نوزاد هستند و یا اشخاصی که از بیماری های خاصی رنج می برند، بهتر است، بعد از زمان تولد نوزاد در مادران باردار و بعد از بهبودی کامل برای افراد بیمار، به روش درمانی خود بپردازند.

با این تفسیر برای مراقبت های بعد از روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی نیز پارامتر هایی وجود دارد که اولین آنها این است که به هیچ عنوان از ماساژ در ناحیه مورد نظر استفاده نکنید

حرکات ورزشی سنگین و کششی
حرکات ورزشی سنگین و کششی

زیرا با هر ماساژ امکان جابجایی ماده تزریق شده نیز وجود دارد و خود این موضوع باعث می شود، تا حالت طبیعی و مورد دلخواه فرد تغییر یابد.

در نظر داشته باشید که ماساژ در نقطه تزریق در روش کربوکسی تراپی که با تزریق گاز انجام می شود و در روش مزوتراپی که با تزریق مایع انجام می شود، می تواند خطر آفرین باشد و نتوان با خیال آسوده آن را جبران نمود، از این رو توصیه می شود، هیچگاه این ماساژ را بعد از روش درمانی به کار نبرید.

نکته مهم دیگری که برای کربوکسی تراپی و مزوتراپی وجود دارد، آن است که این دو روش ممکن است، به خاطر هر عامل دیگری به عارضه های جانبی بعد از تزریق ( مانند تورم و کبودی) منجر شوند و البته با یک راه کار راحت مانند استفاده از کمپرس آب یخ می توان این تورم یا کبودی را در کوتاه ترین زمان ممکن بهبود بخشید.

فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی به لحاظ میزان هزینه به چه عواملی بستگی دارد؟

زمانی که روش کربوکسی تراپی و یا مزوتراپی را برای درمان زیبایی خود انتخاب می کنید، مهم ترین فاکتوری که به آن توجه می شود، هزینه انجام روش درمان زیبایی است که باید به آن توجه داشت، هزینه همواره عاملی بوده است که تعیین دقیق مقدار آن به عوامل متعددی وابسته است که هر یک از آن ها با شیوه های خاصی قابل تشخیص می باشند.

روش کربوکسی تراپی و یا مزوتراپی هر دو به تجهیزات پزشکی و درمانی در زیبایی نیاز دارند و هر یک از آن ها می تواند مرکز یا مطب درمانی خاصی را داشته باشد، همواره یک مکان پزشکی که مجهز به امکانات پیشرفته پزشکی باشد، نسبت به مکان دیگری که امکانات کمتری در آن دیده شود، دارای هزینه ها و قیمت های بالاتری می باشد و این امکانات اعم از امکانات بهداشتی یا پزشکی می باشند.

نکته بعدی آن است که مراکز پزشکی که در بخش ها و مناطق خوبی از شهر قرار داشته باشند، نیز هزینه بیشتری را برای بیمار در بر دارند، یعنی نقطه جغرافیایی و مکان پزشکی نیز در افزایش قیمت و هزینه انجام روش کربوکسی تراپی و یا مزو تراپی و یا هر روش درمانی برای زیبایی، اثر گذار است.

پزشک با تجربه و مجرب

علاوه بر مکان و مرکز پزشکی یک عامل مهم دیگری هم وجود دارد که مربوط به پزشک متخصص زیبایی می باشد، چنانچه پزشک معالج یک پزشک معتمد، مجرب و متعهد در امر پزشکی باشد، به مراتب هزینه بیشتری را در مقایسه با پزشک تازه کار که تجربه خاصی در انجام روش های زیبایی ندارد و یا هنوز تجربه لازم را کسب نکرده باشد، در بر خواهد داشت.

از این رو پزشکان متخصص و مجرب در مراکز خصوصی فعالیت خواهند داشت و این امر در افزایش قیمت تمام شده برای روش زیبایی تأثیر مثبت خواهد داشت، علاوه بر تخصص و مهارت یک پزشک کار آزموده، باید امکانات و شرایط و مقدمات کار را نیز در انجام روش درمان زیبایی در نظر داشت.

در برخی از این موارد می توان مشاهده نمود که یک پزشک مجرب با امکانات پیشرفته علمی و تکنولوژی می تواند یک نتیجه بسیار عالی از عمل زیبایی را برای فرد به همراه آورد

در حالی که اگر همین پزشک مجرب در مکانی بدون تجهیزات مناسب پزشکی و بهداشتی اقدام به کار درمانی برای زیبایی کند، نتیجه خوبی به بار نخواهد آورد، در نتیجه توجه به امکانات پزشکی و فراهم آوردن آنها در میزان افزایش یا کاهش هزینه درمان زیبایی مؤثر است.

علاوه بر موارد بیان شده، تعداد جلسات انجام کار زیبایی نیز در میزان هزینه عمل زیبایی اثر گذار است، به عنوان مثال در جلسات کمتر هزینه کمتر و با جلسات بیشتر هزینه بیشتری متوجه افراد بیمار برای زیبایی خواهد شد، در نتیجه می توان تعداد جلسات را نیز عاملی در محاسبه هزینه و قیمت روش های زیبایی از جمله کربوکسی تراپی و نیز مزوتراپی عنوان کرد.

پزشک با تجربه و مجرب
پزشک با تجربه و مجرب

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در ماندگاری روش انجام چیست؟

همان طور که مشخص شد، تفاوت های اصلی و جزئی زیادی میان دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی وجود دارند که در خصوص ماندگاری هر دو روش نیز می توان این تفاوت را مورد بررسی قرار داد، از آن جا که این دو روش هر دو به صورت سرپایی انجام می شوند، به لحاظ ماندگاری نیز باید به صورت مکرر انجام شوند و در این باره تفاوت چندانی با یکدیگر نخواهند داشت.

در واقع می توان گفت که این دو روش در دو زمان انجام و بعد از روش زیبایی، باید در جلسات مکرر انجام شوند و یا به صورت دوره ای بعد از یک بازه از قبل تعیین شده، دوباره انجام شوند، در نتیجه ماندگاری این دو روش به تمدید آن وابسته است که به عنوان یک عامل در بیان شرح میان دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی ذکر می شود.

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در ماندگاری روش انجام چیست؟
فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در ماندگاری روش انجام چیست؟

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در خصوص سن فرد مراجعه کننده در چیست؟

زمانی که روش های زیبایی برای کربوکسی تراپی و مزوتراپی به عنوان دو روش تزریقی در امر زیبایی علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده اند، می توان این نکته را یاد آور شد که سن فرد مراجعه کننده برای کربوکسی تراپی و یا مزوتراپی چقدر باید باشد، تا بتوان نتیجه مطلوب را از روش زیبایی به دست آورد.

کربوکسی تراپی برای تمامی افراد و در هر سنی می تواند تجویز شود، اما مزوتراپی این گونه نخواهد بود، برای جزئیات بیشتر باید گفت که روش کربوکسی تراپی می تواند در سنین بالا انجام شود، ولی مزوتراپی در سنین کمتر و زیر 35 و یا 30 سال نیز انجام می شود

این تفاوت از آن جا اعلام می شود که روش مزوتراپی به دلیل تزریق مایع در پوست و انتقال مایع مغذی و ویتامینه در بدن می تواند برای هر فردی در هر سنی پیش آید و هیچ ضرر خاصی نخواهد داشت و البته برای بدن و فرد بسیار خوب و مفید هم خواهد بود.

زمانی که این تدبیر بیان شد، بسیاری از کشور های اروپایی برای انجام این روش زیبایی به آن تمایل نشان دادند و بیان شد که این روش درمانی برای هر فردی که در کشور های اروپایی یا آمریکایی بوده است، یک روش ایده آل و مناسب برای تمامی سنین و حتی افراد جوان گزارش شده است.

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در خصوص سن فرد مراجعه کننده در چیست؟
فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در خصوص سن فرد مراجعه کننده در چیست؟

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در خصوص تهدید یا عدم تهدید خطر چیست؟

همان طور که مشخص شد، روش کربوکسی تراپی با تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود و روش مزوتراپی با روش تزریق مایع ویتامینی به پوست تزریق می شود، اما آیا برای این روش خطری وجود خواهد داشت، یا آن که روش های کاملاً بی خطر هستند، برای پاسخ به این دو سئوال باید گفت که کربوکسی تراپی و مزوتراپی هر دو شرایط خاص خود را خواهند داشت.

به عنوان مثال کربوکسی تراپی به خاطر گاز دی اکسید کربن ممکن است، تصور شود که خطر آفرین است و فرد را دچار تهدید های جدی خواهد کرد، ولی مزوتراپی با تزریق مایع ویتامینی و گیاهی خطر خاصی نخواهد داشت و مشابه آن است که فرد در یک زمان به تغذیه مناسب خود اقدام کرده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست، پس می توان گفت: که مزوتراپی هیچ خطری را در بر نخواهد داشت.

همواره استفاده از مواد ویتامینه برای بدن مفید بوده است و می توان ورود آن به پوست را مشابه آن دانست که این ماده مغذی برای بهبود پوست مورد نیاز است و قرار است، با تزریق آن در لایه هایی از پوست، جوان سازی و ترمیم پوست به صورت مطلوب انجام شود، این اقدام برای انجام روش زیبایی حاکی از آن است که می توان با خیال آسوده و با سهولت بالا به درمان زیبایی اقدام نمود.

فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در خصوص تهدید یا عدم تهدید خطر چیست؟
فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی در خصوص تهدید یا عدم تهدید خطر چیست؟

آیا کربوکسی تراپی و مزوتراپی به درمان سلولیت اقدام می کنند؟

همان طور که مشخص است، روشهای کربوکسی تراپی و مزوتراپی به درمان پوست می پردازند و درمان انواع مختلف عارضه های پوستی با روش های زیبایی و از طریق تزریق ماده امکان پذیر خواهد بود، در نتیجه می توان گفت که هر دو روش کربوکسی تراپی و نیز مزوتراپی به درمان سلولیت پوست نیز اقدام می کنند.

منظور از سلولیت حذف سلول های چربی اضافی روی پوست است که با روش های درمان زیبایی انجام می شود، زمانی که درمان سلولیت انجام می شود، می توان در نظر داشت که این روش درمانی بهترین و مؤثر ترین روش را برای درمان پوست و چربی های اضافی روی پوست خواهد داشت.

بسیار دیده شده است، افراد مختلفی که ممکن است، مرد یا زن باشند، در نواحی مختلفی از بدن خود دارای چربی های اضافی هستند، این چربی اگر در ناحیه صورت یا اندام باشد،

بسیار زشت بوده و فرد با داشتن این چربی اضافی حس خوبی از خود ندارد، در نتیجه می توان به این دسته از افرد پیشنهاد داد که هر چه سریعتر برای درمان این معضل در بخش پوست خود از کربوکسی تراپی یا مزوتراپی استفاده کنند.

در حقیقت حذف چربی های اضافی روی پوست هم از طریق گاز دی اکسید کربن و هم از طریق ماده های ویتامینی و گیاهی روی پوست به خوبی انجام می شود که می توان شفافیت و صافی پوست را مشابه زمانی که پوست در بهبودی کامل است، مشاهده نمود، از این رو توصیه می شود، این دو روش را برای درمان سلولیت استفاده نمایید.

در روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی نقطه تزریق چگونه مشخص می شود؟

زمانی که فرد مراجعه کننده به عنوان بیمار برای زیبایی به پزشک متخصص زیبایی مراجعه می کند، نیاز دارد که جلسات متعددی را به مشاوره با پزشک خود بپردازد تا به وسیله این مذاکرات، تعیین دقیقی از زمان انجام روش زیبایی و نقطه تزریق برای زیبایی صورت پذیرد و سپس به انجام عمل اقدام گردد.

بیمار در مشاوره ای که با پزشک معالج خود خواهد داشت، همه شرایط فعلی خود را بیان می کند، این شرایط مربوط می شود، به توانایی فرد بیمار، شرایط بیماری های خاص، شرایط جسمی یا ضعف و قدرت بدنی و یا هر مورد دیگری که البته با ریز نکات و شرح دقیق به پزشک اطلاع داده می شوند.

پزشک متخصص زیبایی نیز با شنیدن سخنان بیمار آزمایش های لازم را تجویز می کند، تا به وسیله جواب آزمایش های لازم بتوان تدبیر درستی را برای انجام عمل زیبایی اندیشید و زمان انجام و تعداد جلسات مورد نیاز را برآورد نمود، این محاسبات باعث می شوند، تا فرد بیمار بعد از انجام عمل زیبایی خود رضایت خاطر بیشتری داشته باشد.

نکته بسیار مهمی در این باره وجود دارد و آن این است که اگر فرد بیمار برای زیبایی بیماری خاص خود را به پزشک متخصص زیبایی نگفته باشد و برای انجام روش زیبایی عجله کند

این امکان وجود دارد که بعد از روش انجام شده، دچار عارضه های بعد از عمل زیبایی شود که در این خصوص خود فرد بیمار متحمل ضرر شده و باید پاسخگو باشد، از این رو توصیه می شود، تمامی نکات را با پزشک در میان بگذارید که خود را متحمل شکست یا ضرر و زیان نکرده باشید.

در روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی نقطه تزریق چگونه مشخص می شود؟
در روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی نقطه تزریق چگونه مشخص می شود؟

آیا در خصوص فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی تفاوتی برای بهبود ریزش موی سر وجود دارد؟

همان طور که در بخش های قبلی بیان شد، تفاوت های اصلی و متعددی بین دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی وجود دارند که در خصوص بهبود ریزش موی سر باید به سراغ یک روش رفت، آن روش مزوتراپی است و روش کربوکسی تراپی در این خصوص دخالتی ندارد.

نکته اساسی که بیان می شود، آن است که بهبود ریزش موی سر برای خانم ها و آقایان به صورت مشترک وجود دارد و نمی توان این روش را تنها به گروه خانم ها پیشنهاد داد، در واقع ریزش موی سر برای خانم ها و آقایان در هر سنی امکان دارد که اتفاق بیفتد، در نتیجه باید برای حل این مشکل به فکر راهکار و چاره آن بود که از طریق روش مزوتراپی می توان با خیالی آسوده به ترمیم پوست برای رشد مو و افزایش آن اقدام نمود.

در واقع روش مزوتراپی با تزریق ماده های مختلف ویتامینی روی پوست سر، برای رشد مو اثر بسیار مطلوبی را خواهد گذاشت که روش کربوکسی تراپی از این اثر مبرا است، یعنی در ماهیت کربوکسی تراپی تزریق برای رشد موی سر خیلی تعریف نشده است و تنها با مزوتراپی می توان بهبودی کامل موی سر را به دست آورد.

آیا در خصوص فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی تفاوتی برای بهبود ریزش موی سر وجود دارد؟
آیا در خصوص فرق کربوکسی تراپی و مزوتراپی تفاوتی برای بهبود ریزش موی سر وجود دارد؟

در خصوص درمان انواع بیماری فرق کربوکسی تراپی با مزوتراپی در چیست؟

زمانی که افراد برای انجام عمل زیبایی خود به روش کربوکسی تراپی یا مزوتراپی روی می آورند، می توان تفاوت بسیار جالبی را نیز برای این دو در نظر داشت و آن میزان تاثیر در درمان انواع بیماری ها می باشد، به بیان دیگر می توان اعلام کرد که روش کربوکسی تراپی در مقایسه با روش مزوتراپی به لحاظ درمانی متفاوت می باشد و روش مزوتراپی در این باره قوی تر و مؤثر تر اقدام کرده است.

همان طور که مشخص شد، در مزوتراپی با تزریق ماده مایع ویتامینی و گیاهی به سطح میانی پوست می توان به درمان زیبایی دست افت، ولی یاد آور می شود که این درمان به زیبایی خلاصه نمی شود و می تواند درمان برای انواع بیماری های عفونی، تنفسی، عضلانی، عصبی یا حتی روماتیسم را هم شامل شود که برای افراد مختلف و یا شاید همه افراد توصیه می شود.

روش کربوکسی تراپی فقط برای رفع مشکلات پوستی انجام می شود

روش کربوکسی تراپی تنها در ناحیه پوست و فقط برای رفع معایب پوستی سفارش می شود، اما روش مزوتراپی علاوه بر پوست، برای مو و درمان بیماری های ذکر شده در بالا نیز پیشنهاد می شود، در واقع علم پزشکی در دوران حاضر تا آن جا پیشرفت داشته است که روش های درمانی جدید و از طریق تزریق را جایگزین بسیار خوبی برای درمان انواع بیماری های موجود در جامعه نموده است.

مزوتراپی می تواند ایده ای باشد که در سال های اخیر در علم پزشکی عنوان شده است، ولی به خوبی و در زمان بسیار کوتاهی توانسته است، جایگاه مناسب خود را در میان همه افراد در کشور های مختلف دنیا به دست آورد و به عنوان یک روش درمانی و پر طرفدار در زیبایی شناخته شود.

توصیه ای که در این بخش می توان به افراد مختلف و علاقه مند به زیبایی داشت، آن است که برای انجام روش های زیبایی بهتر است، همواره با یک پزشک مجرب و متخصص در زیبایی چندین بار جلسه مشاوره داشته باشید

تا بعد از بر آورد شرح حال خود، بهترین راه و روش را برای درمان زیبایی خود به کار برید، از این رو جلسات مشاوره می توانند برای این دسته از افراد در حکم سرنوشت آینده آنان در انتخاب روش زیبایی درست باشد، تا نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را بتوانند به دست بیاورند.

روش کربوکسی تراپی فقط برای رفع مشکلات پوستی انجام می شود
روش کربوکسی تراپی فقط برای رفع مشکلات پوستی انجام می شود

از این که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، سپاسگزاریم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
با یک کلیک تماس بگیرید