میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

زاویه سازی صورت با آر اف
زاویه سازی صورت با آر اف

لیست موضوعات

زاویه سازی صورت با آر اف

در این مقاله، به موضوع زاویه سازی صورت با آر اف می پردازیم. همراه ما بمانید.

لازم به ذکر است این روش برای افرادی که صورت لاغری دارند و قصد افزایش حجم صورت دارند قابل استفاده نیست .

صرفا برای بعضی افرادی که صورت گرد و پر دارند ممکن است گزینه خوبی باشد.برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس 02122930161 تماس حاصل بفرمایید.

عمل های زیبایی این روزها به یکی از محبوب ترین ها بین مردم جهان تبدیل شده است. خیل عظیمی از افراد با امکاناتی که تکنولوژی و فناوری های پزشکی جدید و نوین در اختیار همگان گذاشته، در صدد تغییر چهره خود به طرز دلخواه خود بر می آیند. از این جهت صنعت زیبایی را می توان یک صنعت پولساز دانست.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد زاویه سازی صورت با آر اف می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شده است تماس بگیرید.

ناگفته پیداست که هر کجا پای پول در میان باشد، افرادی پیدا می شوند که از ناآگاهی مردم استفاده کرده و پول به جیب بزنند و کار درست و مناسبی را هم در قبال هزینه دریافتی انجام ندهند. به این دلیل عمل های زیبایی و کلا هر اقدامی که به سلامت افراد ربط داشته باشد، ملزم به آگاهی و علم برای کسب نتیجه درست است.

زاویه سازی صورت با آر اف
زاویه سازی صورت با آر اف

یکی از اقداماتی که اکثرا در راستای زیبایی انجام می شود، زاویه سازی صورت است

در هر حال یکی از اقداماتی که اکثرا در راستای زیبایی انجام می شود، زاویه سازی صورت است. این عمل با روش های متعددی انجام می شود که زوایه سازی صورت با آر اف، یکی از متداول ترین و مطمئن ترین روش های این عرصه به شمار می رود.

ما در این مقاله راجع به زاویه سازی صورت با آر اف سخن خواهیم گفت و به واسطه آن برخی موضوعات مهم که علم به آن ها نیز ضروری است را ذکر خواهیم کرد.

آن چه در این مقاله خواهید خواند:
  1. آر اف پوست چیست؟
  2. نحوه عملکرد آر اف
  3. دستگاه آر اف
  4. کاربرد دستگاه آر اف
  5. قبل از انجام آر اف چه باید کرد؟
  6. در طول جوانسازی پوست با آر اف، چه اتفاقی می افتد؟
  7. خطرات و عوارض دستگاه آر اف
  8. موارد استفاده از دستگاه آر اف
  9. چند نکته درباره آر اف
  10. تفاوت RF و لیزر
  11. تفاوت بین آر اف فرکشنال و لیزر CO2 چیست؟
  12. زاویه سازی صورت
  13. چه کسی می تواند زاویه سازی صورت را انجام دهد؟
  14. چه کسی نمی تواند زاویه سازی صورت را انجام دهد؟
  15. انواع روش های زاویه سازی صورت
  16. زاویه سازی صورت با آر اف را توضیح دهید.
  17. کارهایی که پس از عمل زاویه سازی صورت باید انجام دهیم را بیان نمایید.
  18. هزینه زاویه سازی صورت با آر اف
  19. مزایای زاویه سازی صورت با آر اف چیست؟
  20. نتیجه گیری

 

آر اف پوست چیست؟

قبل از این که به موضوع اصلی یعنی زاویه سازی صورت با آر اف بپردازیم، می خواهیم کمی با کلیات ماجرا آشنا شویم.

فناوری درمانی انرژی فرکانسی رادیویی، یک روش غیر تهاجمی برای درمان شلی و افتادگی پوست است و می تواند به عنوان جایگزینی برای جراحی پلاستیک در نظر گرفته شود. انرژی آر اف عمدتا برای از بین بردن شل شدن پوست استفاده می شود و برای افرادی که بافت صورت نسبتاً شلی دارند، مناسب است.

افراد بین سی تا پنجاه سال می توانند از آر اف بهره مند شوند. روش آر اف معمولاً در زیر چشم ها، گونه ها، چانه و گردن استفاده می شود. این روش ریسک کمی دارد و پس از آر اف، افراد نیازی به مرخصی از کار ندارند و می توانند بلافاصله به فعالیت های روزانه خود بازگردند. لیفت دقیق آر اف به ناحیه تحت درمان و دستگاه مورد استفاده بستگی دارد.

اما درباره پیشینه این روش باید گفت که استفاده از برق در پزشکی سابقه طولانی دارد. جراحی آر اف سابقه طولانی در زمینه های مختلف از جمله زنان دارد.

به مرور زمان به کارگیری از دستگاه آر اف در سایر زمینه ها از جمله پوست، گسترش یافت و بسیار محبوب شد. در فیزیوتراپی، آر اف توانایی افراد را در انقباض ماهیچه ها افزایش می دهد. روش سنتی آر اف از امواج الکترونیکی برای تولید گرمای اصطکاک در بافت استفاده می کرد.

آر اف پوست چیست؟
آر اف پوست چیست؟

نحوه عملکرد آر اف

با این حال، با پیشرفت های اخیر در زمینه کرایوژنیک (استفاده از ترکیبات بسیار سرد و خنک کننده)، عملکرد دستگاه آر اف به گونه ای اصلاح و بهبود یافته است که امکان استفاده از آر اف برای جوانسازی پوست را ممکن می سازد.

با ارائه یک سیستم خنک کننده برودتی، انرژی آر اف می تواند به عمق درم نفوذ کرده و از اپیدرم محافظت کند. گرمای این ناحیه، بدون آسیب رساندن به لایه های خارجی پوست، می تواند باعث ایجاد تغییرات میکروسکوپی در بافت شود و همچنین به کوچک شدن و بازسازی کلاژن در طول زمان کمک می کند.

دستگاه آر اف

بهتر است ابتدا فرکانس رادیویی یا فناوری آر اف را توصیف کنیم. فرکانس رادیویی تعداد امواج الکتریکی در ثانیه به همراه میدان مغناطیسی است که در طیف امواج رادیویی الکترومغناطیسی یافت می شود. با استفاده از جریان متناوب، جریان متناوب یا ولتاژ در داخل آنتن یا الکترود، می توان امواج الکترومغناطیسی ایجاد نموده و در فضا با سرعت نور منتشر کرد که امواج رادیویی نامیده می شوند. امواج رادیویی دارای طول موج بسیار کوتاهی هستند.

وقتی از انرژی آر اف برای سفت شدن پوست استفاده می شود، می تواند به عمق پوست نفوذ کرده و روی درم و لایه های زیر جلدی تأثیر بگذارد و در نتیجه ساختار بافت زیرین بهبود یابد و در عین حال تغییر در بافت پوست، خطوط و چین و چروک های روی پوست اتفاق نمی افتد.

انرژی آر اف را می توان به دو شکل تک قطبی و دوقطبی وارد کرد. در حالت تک قطبی، دستگاه آر اف فقط یک قطب یا یک الکترود دارد. در این حالت، جریان حاصله از طریق الکترود وارد بدن می شود و بیشترین مقاومت در ناحیه اطراف دستگاه مشاهده می شود. در نوع دوقطبی، دستگاه دارای دو قطب یا یک الکترود است. در این حالت، جریان تولید شده در دستگاه فقط از طریق بافت بین دو الکترود عبور می کند.

دستگاه آر اف
دستگاه آر اف

کاربرد دستگاه آر اف

دستگاه آر اف برای درمان شلی و افتادگی پوست تاثیرگذار است و می تواند روی همه رنگ های پوست اعمال شود. تأثیر آر اف در کشش ابروها و بالا کشیدن پوست پیشانی، زیر چشم، بالا بردن قسمت بالای گونه ها، به حداقل رساندن بزرگ شدن منافذ، خط فک و دکلته (سفت شدن پوست گردن و کاهش چین و چروک در گردن) اگر مقدار پوست شل بسیار زیاد باشد، مشاهده می شود. همان طور که در افراد مسن مشاهده می کنیم، تأثیر آر اف در این شرایط قابل توجه نخواهد بود.

قبل از انجام آر اف چه باید کرد؟

قبل از شروع درمان با آر اف باید از تحریک پوست جلوگیری کرد. به عنوان مثال، آفتاب گرفتن، اعم از طبیعی و مبتنی بر دستگاه، باید قبل از انجام آر اف قطع شود. افراد مبتلا به آفتاب سوختگی نمی توانند آر اف را انجام دهند. زیرا در روش آر اف، پوست گرم می شود.

برخی از زنان در دوران پیش از یائسگی و در دوران قاعدگی دچار پوست حساسی می شوند، بنابراین بهتر است زنان برنامه آر اف را طوری برنامه ریزی کنند که فرد چرخه قاعدگی نداشته باشد.

قبل از انجام آر اف چه باید کرد؟
قبل از انجام آر اف چه باید کرد؟

در طول جوانسازی پوست با آر اف، چه اتفاقی می افتد؟

دلیل استفاده از دارو باید قبل از شروع آر اف به خوبی شناخته شود. متخصص پوست در این مورد به شما کمک می کند. قبل از انجام آر اف رضایت می گیرید. به دست آوردن این رضایت به این معنی است که شما خطرات مربوط به روش آر اف را درک کرده و به خوبی آگاه هستید. ممکن است قبل از شروع درمان آر اف از صورت شما عکس گرفته شود تا با نتایج پس از درمان مقایسه شود.

ابتدا پوست را با آب گرم و صابون بشویید. سپس یک کرم بیهوشی روی پوست اعمال می شود. با استفاده از این کرم، کمی بی حسی احساس می کنید. بعد از آر اف، می توانید پوست خود را با یک پاک کننده معمولی تمیز کنید.

بسته به نوع دستگاه آر اف، یک دستگاه پوشیدنی روی صورت شما قرار می گیرد و پزشک هنگام انتقال نیرو، دستگاه های آر اف را به صورت شما نشان می دهد. در دستگاه های تک قطبی، تکه ها معمولاً روی بدن بیمار اعمال می شوند.

از یک ماده ژل مانند، بین سری دستگاه و پوست صورت استفاده می شود

از یک ماده ژل مانند، بین سری دستگاه و پوست صورت استفاده می شود تا مانع بیشتری بین پوست صورت و دستگاه ایجاد شود. پس از جلسه درمان، می توانید صورت خود را بشویید تا اثر کرم و ژل بیهوشی حذف شود. سپس پزشک لوسیون نرم کننده ای را تجویز می کند که روی پوست اعمال می شود.

در عرض چند ماه از درمان آر اف، متوجه تغییراتی در سفت شدن پوست می شوید. تعداد جلسات آر اف با توجه به نیاز بیمار تعیین می شود.

عوارض دستگاه آر اف محدود است. قرمزی خفیف (مشابه آفتاب سوختگی) ممکن است پس از درمان ظاهر شود، اما معمولاً به سرعت از بین می رود. اکثر مردم می توانند پس از اتمام آر اف به فعالیت های روزانه خود بازگردند.

متخصص پوست ممکن است استفاده از لوسیون، کرم یا ژل را در ناحیه تحت درمان توصیه کند. در صورت نیاز می توانید از مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

از یک ماده ژل مانند، بین سری دستگاه و پوست صورت استفاده می شود
از یک ماده ژل مانند، بین سری دستگاه و پوست صورت استفاده می شود

خطرات و عوارض دستگاه آر اف

در این قسمت از مقاله “زاویه سازی صورت با آر اف” می خواهیم برخی از عوارض احتمالی استفاده از این تکنولوژی را بررسی کنیم.

چنان چه در قسمت های قبلی این مقاله ذکر شد، در طول فرایند استفاده از دستگاه آر اف و هنگامی که انرژی آر اف به پوست منتقل می شود، مردم کمی احساس گرما می کنند.

این دستگاه می تواند مجهز به یک دستگاه خنک کننده باشد که از پوست؛ قبل، حین و بعد از درمان محافظت می کند. تحمل درد آر اف در افراد مختلف با هم فرق دارد، بنابراین تعیین میزان درد ناشی از آر اف دشوار است. استفاده از داروهای بی حسی یا برخی از مسکن ها می تواند موثر باشد.

شایع ترین عوارض جانبی آر اف تورم، قرمزی و تاول در مناطق تحت درمان است. عوارض ذکر شده طی چند روز تا چند هفته از بین می روند.

چه کسانی مجاز به انجام آر اف نیستند؟

معمولاً تا زمانی که فرد سالم است یا بیماری پوستی یا عفونت ندارد، هیچ محدودیت آر اف وجود ندارد. آر اف برای زنان باردار یا افرادی که دارای اختلالات حسی پوست هستند، توصیه نمی شود.

افرادی که دارای وسایل الکتریکی مانند سنسور ضربان قلب یا ایمپلنت فلزی هستند، نمی توانند آر اف را انجام دهند. زیرا جریان تولید شده توسط آر اف می تواند در عملکرد این دستگاه ها اختلال ایجاد کرده و در این زمینه، خطراتی ایجاد کند.

دستگاه ها اختلال ایجاد کرده و در این زمینه، خطراتی ایجاد کند.
دستگاه ها اختلال ایجاد کرده و در این زمینه، خطراتی ایجاد کند.

موارد استفاده از دستگاه آر اف

زاویه سازی صورت با آر اف، یکی از موارد کاربرد این دستگاه به حساب می آید. در نتیجه علاوه بر آن چند مورد دیگر را می توان نام برد که جزو کاربردهای این دستگاه باشد. در زیر برخی از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

سفت کردن پوست

سفتی پوست و رفع افتادگی و شلی آن را می توان یکی از ابتدایی ترین و اصلی ترین کاربردهای آر اف دانست. در واقع ماسک صورت کسری آر اف توانایی ایجاد لیفتینگ پوست بدون جراحی را دارد که طبیعتاً برای زیبایی پوست بسیار موثر است.

می توان انتظار داشت که نتیجه در دو مرحله به دست آید و ظاهر شود. اولین مرحله چند روز بعد از انجام آر اف است و دیگری که مانگاری چندین ساله دارد، چند هفته بعد اتفاق می افتد.

اثر این روش در رفع شلی پوست و سفت کردن آن به قدری زیاد و روشن است که در لیفتینگ ابرو هم می توان این دستگاه را کارامد دانست.

لیفت چانه و فک

از دیگر موارد مهم استفاده از آر اف می توان سفت کردن چانه و فک را نیز نام برد. این تأثیر آر اف بر روی پوست، به ویژه در زنان، تا حدی قابل توجه است که پس از یک یا دو جلسه، آن ها به وضوح از لیفت چانه و فک رضایت دارند. اگر این اثر را با لیپولیز لیزری مقایسه کنیم، ارزش این کار مشخص می شود.

با توجه به این که لیزر لیپولیز یک روش تهاجمی است و احتمال عوارض نیز وجود دارد، آر اف یک روش بسیار مناسب به عنوان یک روش کاملاً غیر تهاجمی و بدون عارضه است.

آر اف همچنین برای سفت کردن پوست گردن عالی است. اگر به سوابق و نتایج دقت کنیم، می بینیم که دستگاه آر اف در این زمینه چنان خوب و کارامد است که نمی توان رقیبی برای آن ذکر کرد.

لیفت چانه و فک
لیفت چانه و فک

درمان چین و چروک روی پوست

آر اف کسری در درمان چین و چروک های پوست بسیار موثر است. برای چین و چروک های اطراف چشم (زیر چشم) بسیار قابل توجه است. اثر اقدام برای رفع چین و چروک پوست از طریق آر اف می تواند در یک ماه بعد از آن ظاهر شود.

کنترل ترشح بیش از حد چربی پوست

برخی از پوست ها پر چرب بوده و چربی زیادی ترشح می کنند. از دیگر موارد استفاده از از آر اف می توان به درمان این معضل اشاره کرد. در نتایج یک تحقیق دیده شد که تقریباً 80-70 درصد از ترشح چربی در صورت پس از استفاده از آر اف از بین رفت. تنگ شدن منافذ پوست معمولاً نسبی است، اما برای اکثر بیماران قابل قبول است.

درمان فعال جوش صورت

کاربرد دیگر این روش درمان آکنه فعال است. هنگام درمان آکنه، ممکن است پس از درمان به طور موقت بدتر شود. نکته قابل توجه این است که در برخی موارد، جوش های صورت که بسیاری آن ها را جوش جوانی می خوانند، در برخی از بانوان حتی تا 40 سالگی ادامه یافته و پدیدار می شود. این به خاطر مشکلات هورمونی است. استفاده از آر اف برای این مشکل نیز بسیار نتیجه بخش می باشد.

درمان فعال جوش صورت
درمان فعال جوش صورت

درمان اسکار آکنه

سایر موارد استفاده از RF شامل درمان اسکار آکنه است و RF به ویژه برای زخم های عمیق اثر گذار است. این برنامه با لیزر فرکشنال CO2 اثر متقابل فوق العاده ای دارد. مزیت RF این است که نیاز به استراحت مطلق کاهش می یابد و فرد قادر است تا خیلی زود به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود بپردازد. برخلاف لیزر درمانی، درمان RF برای پوست سبز مشکلی ایجاد نمی کند.

درمان تعریق زیاد

یکی از جالب ترین موارد استفاده از اشعه RF، درمان تعریق زیاد زیر بغل است. بر اساس تحقیقات، این اثر طولانی مدت است، اما بسته به مکانیسم عمل، می تواند دائمی باشد. این درمان برای افرادی که از بوی بد دهان نیز شکایت دارند، مفید است.

درمان ترک خوردگی پوست

این روش همچنین تأثیر مهمی در درمان علائم کشش دارد، بنابراین می توان گفت که بهترین درمان برای علائم کشش RF است. البته، این یک اثر نسبی است، به این معنی که ترک های روی پوست به طور کامل از بین نمی روند، اما کمتر قابل توجه می شوند. با این حال، خطوط ایجاد شده روی این خطوط به طور کامل ناپدید می شوند.

درمان ترک خوردگی پوست
درمان ترک خوردگی پوست

بنابراین با چندین مورد از موارد پر کاربرد دستگاه آر اف در این قسمت از مقاله “زاویه سازی صورت با آر اف” آشنا شدید.

چند نکته درباره آر اف

RF افتادگی پوست را هدف قرار می دهد

بسیاری از کارشناسان معتقدند دلیل محبوبیت RF سفت شدن پوست، بدون جراحی است. فرکانس رادیویی در سال های اخیر بسیار محبوب شده است و از این انرژی برای گرم کردن پوست بدون آسیب رساندن به آن استفاده می کند. البته همه دستگاه های RF یکسان عمل نمی کنند، اما همه آن ها به انرژی RF متکی هستند تا ساختار زیرین پوست را محکم کرده و پوست را سفت کنند، در نتیجه بدون جراحی، ظاهر جوانتری به نظر می رسد.

این خصوصیت آر اف که فقط هم مختص به آن است، یعنی سفت شدن پوست و تحریک تولید کلاژن، موجب گشته تا از این فناوری برای رفع شل شدن پوست گردن و چانه و چین و چروک بین دهان و بینی استفاده شود.

درمان سریع RF

درمان با فرکانس رادیویی هر چه باشد، 20 تا 45 دقیقه طول می کشد و نیاز به تکرار چندین جلسه ای دارد. پس از پایان درمان با فرکانس های رادیویی، ممکن است قرمزی کمی در پوست خود برای حدود 24 ساعت مشاهده کنید که طبیعی و موقتی است. در حین عمل، دستگاه، پوست را تا دمای 38 تا 40 درجه سانتیگراد گرم می کند که دمای قابل قبولی است و این حرارت باعث افزایش گردش خون در زیر پوست شده و باعث قرمزی موقت پوست می شود.

درمان سریع RF
درمان سریع RF

آر اف بر روی بدن نیز استفاده می شود

به گفته متخصصان پوست، انرژی آر اف در بدن نیز استفاده می شود و برای از بین بردن علائم کشش یا ترک های پوستی و فشرده سازی جای خالی پوست، مناسب است.

در مقایسه با روش های دیگر که برای کاهش چربی استفاده می شود، استفاده از آر اف به هیچ وجه دردناک نیست و زمان درمان سریع است، همچنین نتایج آر اف پذیرفته و پیگیری می شود.

مکانیسم اثر رادیویی بر تخریب سلول های چربی این است: پس از درمان با آر اف، سلول های چربی در فرآیندی به نام آپوپتوز شروع به خودکشی می کنند. آر اف نتایج قابل توجهی در از بین بردن سلولیت دارد.

هنگام کار با آر اف، دمای حاصل باید یکسان باشد، پروسه درمانی به خوبی صورت می پذیرد و نتایج مورد نظر بدون سوختن به دست می آید.

آر اف در یک جلسه به عنوان یک روش غیر تهاجمی کامل نمی شود

نتایج درمان آر اف به سرعت به دست نمی آید و برای دستیابی به نتایج مطلوب، درمان باید در چندین جلسه انجام شود. درمان بهینه هفته ای یک بار انجام می شود و نتیجه معمولاً یک ماه بعد مشاهده می شود.

آر اف برای بیماران روزاسه توصیه نمی شود

روزاسه یکی از متداول ترین مشکلات پوستی در جهان است که باعث قرمزی پوست و قرمز شدن عروق می شود. روش آر اف مبتنی بر گرم کردن بافت ها و پوست است که منجر به قرمزی و التهاب می شود. استفاده از آر اف برای بیماران روزاسه، قرمزی و التهاب را افزایش می دهد.

آر اف برای بیماران روزاسه توصیه نمی شود
آر اف برای بیماران روزاسه توصیه نمی شود

تفاوت RF و لیزر

پوست از دو لایه اپیدرم تشکیل شده است: لایه بیرونی و درم، که لایه عمیق تری است. بازیابی و تولید مثل می کند.

تفاوت بین اشعه RF و لیزر در این است که لیزر تمایل به جذب لایه های سطحی تر پوست دارد و اگر به لایه های عمیق تر نفوذ کند، این امر بدون تأثیر بر روی اپیدرم و آسیب رساندن به آن امکانپذیر نخواهد بود. در مقابل، امواج RF کار نمی کند. به اپیدرم در لایه آسیب می رساند، متمرکز می شود و گرما را آزاد می کند.

لیفت صورت با  RF به این دلیل که درد  و عوارض بارز ندارد و وجود ویژگی های دیگری مثل بدون استرس بودن، مورد توجه بیماران قرار دارد.

تفاوت بین آر اف فرکشنال و لیزر CO2 چیست؟

هر دوی این فناوری ها برای جوانسازی پوست استفاده می شوند، مکانیسم ها و اثرات متفاوتی دارند، اما تفاوت اصلی، دوره بهبودی پس از درمان است.

بهبود لیزر بیشتر طول می کشد زیرا سطح پوست تهاجمی تر و آسیب دیده تر است.

نرخ درمان فرکانس رادیویی کسری برای شل شدگی و افتادگی پوست بیشتر از لیزر فرکشنال است.

میزان بهبود زخم های آکنه (جوش)، زخم های جراحی و بخیه های سطحی با لیزر دی اکسید کربن کسری سریعتر از RF کسری است.  کسری معمولاً برای نوع عمیق این ضایعات (جوش و زخم) بهتر عمل می کند.

RF  برای فصول گرم و افرادی با پوست سبز مناسب است.

همچنین افرادی که می خواهند دوره نقاهتی نداشته باشند و به سرعت به روند عادی زندگی خود برگردند، بهتر است از روش آر اف استفاده نمایند.

تفاوت بین آر اف فرکشنال و لیزر CO2 چیست؟
تفاوت بین آر اف فرکشنال و لیزر CO2 چیست؟

زاویه سازی صورت

حال که با آر اف آشنا شدیم، وقت آن است که زاویه سازی صورت را نیز بررسی کنیم. این بخش از مقاله “زاویه سازی صورت با آر اف” به این موضوع اختصاص دارد.

زاویه زدن صورت می تواند زیبایی، جوانسازی، اصلاح گوشه بینی، رفع چین و چروک و شکل دادن به چانه را به همراه داشته باشد. در عمل زاویه زدن صورت، وضعیت پشت عمل به شکل V تبدیل می شود، زیرا این حالت صورت در سراسر جهان بسیار محبوب است. این عمل به ویژه در میان مردان و زنان جوان رایج است.

هنگام کج شدن صورت، قسمتی از صورت که نقش کلیدی در زیبایی صورت دارد، برجسته تر می شود تا تناسب بیشتری با بقیه صورت داشته باشد. این نقاط می تواند زاویه چانه، خط چانه، گونه ها و چانه باشد. برای تنظیم زاویه صورت از روش های متفاوتی استفاده می شود. این قسمت ها به نسبت نمایان می شوند تا چهره ای زیبا به دست آورند.

در واقع، شکل صورت عملی برای تغییر چانه و کشیده تر شدن چانه و شکل V است. بنابراین، مدل سازی صورت با کوچک شدن چانه، نازک شدن صورت و برجسته سازی گونه ها و چانه انجام می شود. این نوع جراحی علاوه بر زیبایی، اثر درمانی نیز دارد و می تواند برای درمان افرادی که تصادف یا مشکلات مادرزادی فک دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

زاویه سازی صورت
زاویه سازی صورت

چه کسی می تواند زاویه سازی صورت را انجام دهد؟

برای مدل سازی صورت (زاویه سازی صورت)، حالات چهره فرد باید دارای ویژگی هایی باشد. به عبارت دیگر، این عمل کاری نیست که همه بتوانند انجام دهند. افراد دارای ویژگی های زیر می توانند انتخاب مناسبی برای این عمل باشند.

  • افرادی که چانه پهن دارند.
  • افرادی که دارای چانه های مربعی شکل هستند.
  • مردی با چانه گرد
  • افرادی که چانه زاویه دار ندارند.
  • افرادی که گونه های چربی دارند.
  • زنی با چانه مردانه
  • مردی با گونه های نازک

می توانید انگشتان شست خود را روی گوش های خود قرار دهید و پوست صورت خود را از دو طرف بکشید. اگر این شکل صورت را دوست دارید، به این معنی است که صورت شما نیاز به تزریق و شاخ دارد تا حجم از دست رفته را بازگرداند و چهره شما را زیباتر کند.

چه کسی نمی تواند زاویه سازی صورت را انجام دهد؟

  • افرادی که پوست شل دارند.
  • افرادی که فک کوچک دارند.
  • افرادی با صورت گرد و صورت چاق
  • افرادی با گونه های کوچ.
  • افرادی که بینی بزرگ دارند.
  • فردی با چانه عقب افتاده
  • افرادی که گردن چربی دارند.
  • افرادی که قسمت بالای صورت آن ها باریک تر و کوچکتر از قسمت تحتانی است.
چه کسی نمی تواند زاویه سازی صورت را انجام دهد؟
چه کسی نمی تواند زاویه سازی صورت را انجام دهد؟

انواع روش های زاویه سازی صورت

علاوه بر زاویه سازی صورت با آر اف، روش های دیگری هم برای این کار وجود دارد.

این روش ها تفاوت های زیادی با هم دارند. روش انجام شده برای هر فرد بستگی به نظر پزشک معالج دارد. قبل از عمل، پزشک ابتدا صورت و گردن بیمار و ساختار فک و صورت بیمار را بررسی می کند.

سپس حساسیت و واکنش پوست به مواد خاصی مانند ژل یا نخ را آزمایش می کند. در نهایت، پس از مشورت با پزشک خود، می توانید یکی از روش های زیر را برای تنظیم زاویه صورت خود انتخاب کنید.

زاویه دار کردن صورت با تزریق ژل

اگر دنبال یک روش غیر جراحی باشید، تزریق ژل می تواند پیشنهاد خوبی باشد. در این روش، ابتدا پزشک آناتومی صورت را بررسی کرده و محل مورد نیاز برای تزریق را مشخص می کند.

تزریق ژل باید به طور کامل و با دقت انجام شود. با توجه به نوع ژل مورد استفاده در این روش، ماندگاری این روش بین 6 تا 36 ماه است و باید توجه داشته باشید که به دلیل وجود ژل های غیر استاندارد در بازار، قبل از زاویه صورت (حالت دهی صورت)، تزریق ژل، حتماً سابقه پزشکی پزشک مورد نظر را مطالعه کنید، زیرا در صورت استفاده از ژل تحتانی، عوارض جانبی جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

از اسید هیالورونیک به دلیل سازگاری که با بدن انسان دارد، به عنوان بهترین ژل یاد می شود. معایب تزریق ژل شامل عدم تقارن، عفونت، کبودی و تورم پشت تزریق است.

زاویه دار کردن صورت با تزریق ژل
زاویه دار کردن صورت با تزریق ژل

زاویه دار کردن صورت با تزریق چربی

این روش یکی از بهترین روش ها برای تنظیم زاویه صورت است. این روش در یک کلینیک سرپایی با بی حسی موضعی انجام می شود، چربی اضافی از قسمتی از بدن برداشته می شود و پس از آماده سازی چربی، به ناحیه صورت که توسط پزشک تعیین می شود، تزریق می شود.

تزریق چربی عوارض جانبی ندارد و چون از بدن گرفته می شود، با بدن سازگار است. مشکلات احتمالی تزریق ژل در تزریق چربی ایجاد نمی شود. چربی تزریق شده معمولاً چندین سال دوام می آورد.

زاویه دار کردن صورت با نخ

این روش همچنین یکی از رایج ترین روش ها در زاویه صورت (مدل سازی صورت) است. در این روش، پزشک معالج ابتدا مناطق ورود و خروج خط را در صورت بیمار تعیین می کند. سپس، نخ را با سوزن مخصوص به قسمت مورد نیاز وارد کرده و پس از خروج، نخ را بسته و آن را زیر پوست پنهان می کند.

استفاده از نخ منجر به بالا و بلند شدن پوست می شود. نتیجه نخ دندان کشیدن بلافاصله قابل مشاهده است. این روش عوارض جانبی ندارد و جای زخم روی صورت باقی نمی گذارد.

زاویه دار کردن صورت با بوتاکس

در این روش، بوتاکس به چانه تزریق می شود تا چانه کوچکتر به نظر برسد. این روش نیازی به جراحی ندارد و بیمار در طول این عمل کوچکترین دردی را احساس نخواهد کرد. این روش برای افرادی که صورت ریز باریک تری می خواهند و یا افرادی که دارای چانه مربعی شکل هستند، بسیار مناسب است.

زاویه دار کردن صورت با تزریق پرکن صورت

در این روش پرکننده ها به قسمت تحتانی صورت و گردن تزریق می شوند، به طوری که چانه به خوبی تراشیده و صورت زیبا می شود. نتایج تزریق فیلر بعد از عمل بلافاصله قابل مشاهده است. این روش عوارض جانبی ندارد و بیماران می توانند کارهای خود را بعد از جراحی انجام دهند.

زاویه دار کردن صورت با جراحی

در طول عمل، بیمار در اتاق عمل بیهوش می شود. سپس پزشک اندازه فک پایین را کاهش می دهد که این عمل با برش بخشی از فک پایین با مته و اره مخصوص انجام می شود.

علاوه بر این، اگر عضله بزرگی در این قسمت وجود داشته باشد، پزشک قسمتی از این عضله را بیرون آورده و آن قسمت را بخیه می زند.

زاویه دار کردن صورت با جراحی
زاویه دار کردن صورت با جراحی

زاویه سازی صورت با آر اف

فرکانس رادیویی روشی است که پوست را بدون آسیب و سایش سفت می کند و ورم گردن، صورت و بدن را بازسازی نموده و تغییر شکل می دهد. پوست آر اف روشی است که برای از بین بردن شلی و افتادگی پوست گردن طراحی شده است. آر اف با نفوذ امواج رادیویی به درم (عمیق ترین لایه پوست) و لایه های زیر جلدی، سفت شدن بافت های زیرین و ایجاد تفاوت های قابل توجه در خطوط ریز، چین و چروک و بافت صورت عمل می کند.

کارهایی که پس از عمل زاویه سازی صورت باید انجام دهیم

پزشک شما راهنمایی های بعد از عمل را به شما ارائه می دهد. با این حال، رعایت موارد زیر و توصیه های پزشک معالج می تواند نتیجه جراحی را بهبود بخشد.

  • تا 4 ساعت پس از عمل آرایش نکنید.
  • تا یک هفته از جویدن غذاهای سفت خودداری کنید.
  • تا 4 ساعت پس از عمل به منطقه فشار وارد نکنید.
  • 2 روز بعد از عمل روی شکم نخوابید.
  • تا 1 روز پس از عمل از ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • تا یک هفته بعد از عمل به سونا یا آبگرم نروید.

تأثیر مدل سازی چهره به طرق مختلف متفاوت است. اما در شرایط عادی، تورم و درد بعد از جراحی برای همه افراد مشترک است و در مدت زمان کوتاهی از بین می رود. با این حال، عوارض دیگری مانند عفونت، خونریزی و عدم تقارن تزریق ژل ممکن است رخ دهد.

هزینه زاویه سازی صورت با آر اف

هزینه زاویه صورت بر اساس عوامل مختلف تعیین می شود. یکی از این عوامل که تاثیر زیادی بر روی هزینه نهایی می گذارد، این است که این پروسه با کدام روش انجام شود.

تجربه پزشک معالج نیز برای برآورد هزینه جراحی بسیار مهم است. با این حال، با توجه به حساسیت این عمل، توصیه می شود که با یک پزشک حرفه ای با تجربه در این زمینه مشورت کنید و با تبلیغاتی که گاهی قیمت های پایین تری ارائه می دهند، اشتباه نگیرید. زیرا سهل انگاری پزشک در حین عمل ممکن است صدمات جبران ناپذیری به صورت وارد کند.

شما از طریق معاینات حضوری و معاینات توسط پزشکان آگاه، می توانید مناسب ترین روش را برای جراحی زیبایی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

هزینه زاویه سازی صورت با آر اف
هزینه زاویه سازی صورت با آر اف

مزایای زاویه سازی صورت با آر اف

حتما تا این بخش از مقاله دانسته اید که زاویه سازی صورت با آر اف دارای مزایا و معیایب خاصی است. ما در این بخش، برخی از مهم ترین آن ها را ذکر خواهیم کرد.

  • اولین مزیت آر اف نسبت به سایر دستگاه ها این است که هیچ دوره بازیابی و عوارض جانبی وجود ندارد.
  • آر اف میکرونیدل ها یا نقاط زمانی زمان ما را کوتاه می کند در حالی که دقت را بهبود می بخشد.
  • این فناوری برای انواع پوست مناسب است، هر گونه آسیب سطحی قابل انجام است و هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد، بنابراین در مقایسه با روش های مشابه، دامنه فعالیت های آن دو برابر شده است.
  • بعد از جوانسازی پوست می توان از لوازم آرایشی و … استفاده کرد.

لیست زیر نیز متعلق به معایب زاویه سازی صورت با آر اف است که قابل توجه می باشد.

  • استفاده از آن توسط زنان باردار ممنوع است.
  • برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا ممنوع است.
  • برای بیماران دیابتی ضرر دارد.
  • افرادی که اخیراً در معرض آفتاب قرار گرفته اند و پوستشان افتاده است، نباید از آن استفاده کنند.
  • امکان اضافه کردن گوشت وجود دارد.
  • التهاب پوست ممکن است.
لیست زیر نیز متعلق به معایب زاویه سازی صورت با آر اف است که قابل توجه می باشد.
لیست زیر نیز متعلق به معایب زاویه سازی صورت با آر اف است که قابل توجه می باشد.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم نتیجه این مقاله را در چند سطر خلاصه کنیم، باید بگوییم که دستگاه آر اف یکی از دستگاه های مدرن و جدید پزشکی است که موارد استفاده پر شماری دارد.

پوست را م یتوان اصلی ترین قسمت بدن دانست که این دستگاه با آن سر و کار دارد. این دستگاه اغلب در جهت زیبا سازی و بعضا برای بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این موارد استفاده، زاویه سازی صورت است.

این کار را می توان با چندین روش انجام داد از جمله بوتاکس و تزریق ژل یا با نخ. اما اگر در پی مطمئن ترین و کم عارضه و سریع ترین راه هستید، زاویه سازی صورت با آر اف، می تواند پاسخ دغدغه های شما باشد.

با خصوصیاتی که درباره این عمل ذکر کردیم که یکی از اصلی ترین ها، عدم نیاز به استراحت مطلق و امکان از سر گیری زندگی عادی بلافاصله بعد از عمل است، احتمالا دانستید که چرا این عمل متداول و پر کاربرد است.

امیدواریم با استفاده از اطلاعات این مقاله اولا به آگاهی کاربردی رسیده باشید و دوما اگر دنبال زاویه سازی صورت با آر اف هستید، با اطلاعات و دانش کافی به آن اقدام نمایید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

منبع:

https://cutt.ly

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید